Πανοραμικές φωτογραφίες - Panoramic photo

Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Πολύ ανακαίνιση έχει πέσει στο Όρος βλέπω. Πάει περίπατο το χρώμα της παλαιότητας... Άντε περίμενε τώρα καμιά... πενηνταριά χρόνια!
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Γιατί όχι; Εγώ πάντα σε ένα τσεπάκι της lowepro έχω το σετ της VisibleDust με δύο πινέλα (Sensor Brush) ηλεκτρο-φωρτιζόμενα από ένα οποιοδήποτε μικρό σπρέϋ αέρα πριν τη χρήση και το Sensor Clean με ειδικό υγρό και μπανέτες για ακραίες περιπτώσεις. Αρκεί να καθαρίσεις σε εσωτερικό, καθαρό χώρο... όχι σκαρφαλωμένος στο όρος! :smile:

Υ.Γ Περιττό να πω ότι είναι άκρως αποτελεσματικό (το έχω από το 2005)!

παρακαλείσθε όπως παραθέσετε τον οικείον σύνδεσμον του προϊόντος! -bye-

anti-dust ξε-anti-dust ας υπάρχει και αυτό καλού-κακού γιατί μέχρι τώρα φύσα-φύσα με το πουάρ στην 350D δεν έχουμε πάντα αποτελέσματα.
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Πρόκειται για σοβαρή εταιρία και για πολύ καλό προϊόν (κατά πάσα πιθανότητα το καλύτερο). Είχα να δω το site από το 2005 που τα παράγγειλα και βλέπω προς έκπληξή μου τώρα ότι το έχουν εξελίξει αρκετά προσθέτοντας μια λαβή με μοτέρ που τοποθετείς το κάθε βουρτσάκι με το ειδικής τεχνολογίας τρίχωμα έτσι ώστε να το φορτίζεις πατώντας ένα κουμπί με την περιστροφή χωρίς ανάγκη για σπρέϋ αέρα! Επίσης διαθέτουν φωτιζόμενες λούπες με led(!) για να τσεκάρεις τον αισθητήρα κλπ.

Δες αυτό το βίντεο: http://www.visibledust.com/video.php

Το ακριβότερο και πληρέστερο προϊόν τους για καθάρισμα σένσορα είναι αυτό:
http://www.visibledust.com/products_4a.php?pid=702

attachment.php



Η πρώτη σελίδα του site:
http://www.visibledust.com/index.php

Έχει βίντεο με οδηγίες, με λίγα λόγια φορτίζεις με τη λαβή-μοτέρ το βουρτσάκι, κάνεις περάσματα (κατά προτίμηση ένα-ένα) μονής κατεύθυνσης (όχι μπρος-πίσω), ξανα-φορτίζεις και επαναλαμβάνεις μέχρι να καθαρίσει.
Με τη φόρτιση οι πολύ λεπτές τρίχες έλκουν τα σωματίδια σκόνης πριν ακόμα καλά-καλά ακουμπήσει η βούρτσα, γι' αυτό θέλει απαλά -εκτός αν η σκόνη έχει κολλήσει. Στην περίπτωση που κάτι δεν βγαίνει χρησιμοποιείς το υγρό σετ. Μπορείς επίσης να καθαρίσεις τον καθρέπτη και την οθόνη εστίασης με το ίδιο ή με άλλο βουρτσάκι (κατά προτίμηση το βουρτσάκι του αισθητήρα δεν το χρησιμοποιείς για άλλα πράγματα, αλλά πλένεται χωρίς πρόβλημα).





Για να τσεκάρει κανείς με σιγουριά αν καθάρισε ο αισθητήρας χωρίς την λούπα μπορεί να κάνει το εξής:


1ος τρόπος:
Χωρίς υπολογιστή, αλλά με δυνατότητα της κάμερας να κάνει ζουμ στην LCD οθόνη έως 1:1 (όπως πχ η D300 ή η τελευταία Sigma)

Τοποθετούμε ένα ζούμ φακό, εστιάζουμε στην κοντινότερη απόσταση, κλείνουμε διάφραγμα τέρμα σε f22 αλλά κατά προτίμηση σε f32 αν πηγαίνει, γυρίζουμε τον φακό στο manual, ζουμάρουμε τέρμα και στοχεύουμε σε μακρυνό φωτεινό θέμα πχ ουρανό, παράθυρο κλπ έτσι ώστε να γεμίσει το κάδρο με φως ανεστίαστα και παίρνουμε μια φωτό την οποία εξετάζουμε στην οθόνη της κάμερας στο 1:1.

2ος τρόπος:
Με χρήση υπολογιστή (ευκολότερη, γρηγορότερη και πιο σίγουρη)
Με αυτή τη μέδοδο μπορείς να δεις στίγματα που δεν φαίνονται με λούπες.

Δημιουργούμε μια λευκή εικόνα στον υπολογιστή και την απεικονίζουμε σε πλήρη οθόνη ή σε όσο γίνεται μεγαλύτερη διάσταση.
Πάλι με ζουμ φακό, εστίαση στο άπειρο, ζουμ στο τέρμα, γυρίζουμε τον φακό στο manual, κλείνουμε τελείως διάφραγμα, πλησιάζουμε κοντά στην οθόνη για να φλουτάρει και να γεμίσει το κάδρο και τραβάμε μια φωτό ανεστίαστη με έκθεση έτσι ώστε το άσπρο να εμφανιστεί φωτεινό γκρί. Εξετάζουμε την εικόνα που τραβήχτηκε στον υπολογιστή σε ζουμ 100% (actual size, 1:1).
 

Attachments

  • sd800_loupe_500X500.jpg
    sd800_loupe_500X500.jpg
    117.2 KB · Views: 376
Last edited:
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Nα και μια πετυχημένη. Είναι το Μανδράκι, δηλ. ο πύργος στο λιμανάκι της μονής Μεγίστης Λαύρας. 8 φωτογραφίες που ράφτηκαν με το autostitch.

Και μερικά τεχνικά. Μηχανή η D200 στο vivid, φακός ο 17-35 με εστιακή απόσταση στο 24, φωτομέτρηση στη μέση του κάδρου και λήψη στο Μ, αλλά σε αρχείο. raw. Ταχύτητα 1/100, F13, ISO 160. Επεξεργασία στο Adobe Camera Converter και μετά Photoshop. Τελικό αρχείο 10000Χ4250 και 25 μέγα.

Καλή;
 

Attachments

  • mandraki view small.jpg
    mandraki view small.jpg
    156 KB · Views: 52
Last edited:
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Άλλη μια. Ίδιο θέμα από άλλη γωνία. Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές λήψεις και συρραφής και επεξεργασίας ίδιες. Τελικό αποτέλεσμα 9500Χ5400 και 34 μεγα.
 

Attachments

  • mandraki second view small.jpg
    mandraki second view small.jpg
    180.4 KB · Views: 44
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Δηλαδή Βλάση μιλάμε για συρραφή 3x2=6 λήψεων? Ή 3 καθέτων interpolated?
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Δηλαδή Βλάση μιλάμε για συρραφή 3x2=6 λήψεων? Ή 3 καθέτων interpolated?

Όχι. Είναι η μηχανή σε θέση Portrait στο χέρι και τραβώ στη σειρά με επικάλυψη περίπου 50%. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε 8 φωτογραφίες και στη δεύτερη 7.

Μη σας παραπλανά το 5400 στο ύψος, διότι το τελικό αρχείο προκύπτει μετά από πολύ επεξεργασία και δίνει αρκετό interpolation.
 
Last edited:
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Τόσο μεγάλη επικάλυψη, ε? Γι' αυτό απέτυχαν κάποιες πρόχειρες απόπειρές μου μάλλον, πρέπει τα κάδρα να κολλούσαν στο "τσακ!" που λέμε, επικάλυψη 2-3% υπολογίζω το πολύ.
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Τόσο μεγάλη επικάλυψη, ε? Γι' αυτό απέτυχαν κάποιες πρόχειρες απόπειρές μου μάλλον, πρέπει τα κάδρα να κολλούσαν στο "τσακ!" που λέμε, επικάλυψη 2-3% υπολογίζω το πολύ.

Νομίζω 20-30% επικάλυψη είναι καλά. Παρακάτω γιοκ. Παραπάνω δεν βλάπτει.

attachment.php


Η πρώτη και μοναδική μου πανοραμική (Χριστούγεννα 2007). Επτά πορτραίτ σε σειρά.
Στο χέρι. Fuji 6500, 80mm, 1/80sec, f/5.6, iso200, αποθήκευση jpeg (ποιός μου γέμισε την κάρτα χωρίς να πάρω χαμπάρι ??).

Μουνταμάρα και ψιλόβροχο. (Εχασα το καλό φως για κατι γύρες τσιπουράκια).

Ηθελα και λεπτομέρεια .... αλλιώς αρκούσε και μια ευρυγώνια.

Πρώτο σοκ μόλις κατέβηκα στο ποτάμι... όλο το ΠΟΚ σε γκραφιτι.
Δεύτερο σοκ ... το καλωδιομάνι (εμ .. Χριστούγεννα χωρις φωτάκια ??).
Τρίτο σοκ ... μόλις άρχισα να φωτομετρώ κπλ δυό τρείς ακούμπησαν στα κάγκελα και με χάζευαν. Θα νόμισαν οτι δεν κομπλάρω ...

Την πρώτη φορά ξεκίνησα (κακώς) απο αριστερά που είναι χαμηλά και τράκαρα κάπου στη μέση.
Την δευτερη πάλι απο αριστερά (βρε μανία..) αλλά έδωσα αρκετό "αέρα" (έτσι νόμιζα). Στο τέλος μετά το κολλάζ και το ίσιαγμα πάλι τρακάρισα αλλά στην άκρη. Με τα σκαμπανεβάσματα αναγκάστικα να κροπάρω περι το 25% του ύψους. Ετσι μου βγήκε μπουκωμένη.

Μετά το κολλάζ, αποτέλεσμα 9000Χ3000. Οι διάφοροι περαστικοί απο την γέφυρα εξαφανίστηκαν με κατάλληλο κόψιμο. Οχι όμως και οι "περίεργοι του κάγκελου" που ζήλεψαν και κατέβηκαν για να φωτογραφίσουν το βαζελο-γκράφιτι. Και μέσα σε όλα ... είχα κόψει και το κεφάλι του Ασκληπιού (το είδα την άλλη μέρα στο PC).

Πάντως οι πανοραμικές μπορεί να γίνουν αρρώστια. Ειναι σαν να αποκτάς υπεραισθητήρα και υπερφακό.
 

Attachments

  • Untitled_Panorama2-800.jpg
    Untitled_Panorama2-800.jpg
    152.6 KB · Views: 116
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Είναι ο ποταμός Ληθαίος, στο ύψος που περνά μπροστά από την Ασκληπειού (τον μεγάλο πεζόδρομο)
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Ακριβώς. Η γέφυρα στην προέκταση του πεζόδρομου των Τρικάλων.

Μου άρεσε πολύ αυτή η γέφυρα. Κατασκευαστικά και αισθητικά.
Αν θυμάμαι καλά την κατασκεύασαν Γάλλοι το 1927.
Ηθελα να δώσω ΜΕΓΑΛΗ εκτύπωση σε ξάδερφο Πολ.Μηχ/κο με μεράκι για τα "σιδηρά" αλλά δεν μου βγήκε.
Θα "ξαναχτυπήσω" μια άλλη φορά με καλύτερες συνθήκες .
 
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

H Noblex 150/175 είναι μηχανή πανοραμική με περιστρεφόμενο τύμπανο. Γωνία κάλυψης (ναι αλήθεια είναι, 150 και 175 μοίρες).
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/noblex_150ux.shtml

Οι Fuji/linhof 617 είναι επίσης πανοραμικές μηχανές με φακό σε στυαθερό lensboard, και καρέ 6Χ17 εκ. Φυσικά είναι πανάκριβεςκαι πολύ δύσκολες στη σύνθεση. Άλλη τέτοια μηχανή είναι η Horseman SW612. Βλ.
http://www.llvj.com/reviews/cameras/horseman_612.shtml

Πλέον υπάρχουν και πιο φθηνές πανοραμικές, κινεζικές (τί άλλο) Fotoman 6x12, 6X17 αλλά με γερμανικούς φακούς. Βλ. http://www.fotomancamera.com/product_list.asp?id=188
http://www.shutterbug.net/equipmentreviews/medium_large_format/0905fotoman/
http://www.mainlinephoto.com.au/webcontent3.htm
http://www.rosswordhouse.com/fotoman.html
 
Απάντηση: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

ΛΙΒΑΔΕΙΑ 2008
3 ΦΩΤΟ
CANON 400D
PHOTOSHOP
απλα ερασιτεχνικα:2in1:
 

Attachments

  • LIVADIA.3.jpg
    LIVADIA.3.jpg
    45.9 KB · Views: 74
Re: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Πέτρο θα έλεγα ότι είναι πολύ καλή λήψη τεχνικά. Όμως το κύριο θέμα είναι η πόλη ή τα σπίτια με φόντο την πόλη; Αν είναι το δεύτερο, εντάξει, όλα καλά. Αν όμως επιδίωκες να βγάλεις τη Λιβαδιά, τότε δεν είναι πετυχημένη η φωτο, διότι αυτό που φαίνεται σε πρώτο φόντο είναι τα δυο σπίτια.

θα πρότεινα να κάνεις μια δυο λήψεις από την απέναντι πλευρά της πόλης, εκεί από το βουνό και μάλιστα τη αντίθετη ώρα (δηλ. αν έβγαλες αυτή τη φωτο πρωί να πας απόγευμα, αν πήγες απόγευμα, τώρα να πάς πρωί).

Πάντως συγχαρητήρια για το ένωμα.
 
Απάντηση: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Δύο πανοραμικές της Μύρινας απο το μπαλκόνι του σπιτιού μου.

Η πρώτη, χειμωνιάτικη, λίγο πριν δύσει ο ήλιος.

Η δεύτερη προχθεσινή, μεσημέρι με πολύ περισσότερες φωτογραφίες.

Η συρραφή έγινε με το panorama factory. Πολλές δυνατότητες στο manual stitching, δηλώνεις τύπο μηχανής και βρίσκει αυτόματα εστιακή απόσταση του φακού με ανάλογες διορθώσεις αλλά θέλει και πολύ υπομονή.
 
Απάντηση: Πανόραμα (μηχανές, τεχνική και λήψεις)

Ας ανοίξουμε πάλι το θέμα...

Λοιπόν το καλοκαίρι όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε πανοράματα ´χουμε τα εξής προβλήματα:

1. Δεν έχουμε μαζί μας πάντα το τριπόδι.
2. Η διαφορά στη φωτομέτρηση σε όλα τα πλάνα μπορεί να είναι μεγάλη ίσως περισσότερο από ένα στοπ (π.χ. σε 4 πλάνα να θέλει ταχύτητα 1/60 και σε ενα 1/125 ή ακόμη και 1/250). Η δυσκολία στη φωτομέτρηση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν έχουμε θάλασσα λόγω της ανάκλασης του φωτός από το νερό.
3. Όταν έχουμε άτομα που κινούνται μέσα στο πλάνο, τότε δημιουργούνται είδωλα, όχι πάντα εύκολο να σβηστούν στο PS.

με βάση αυτά... να μερικές προσπάθειες του καλοκαιριού.