Παραδοσιακό ξύρισμα

Απάντηση: Re: Παραδοσιακό ξύρισμα

Να ρωτήσω τώρα κάτι σε αυτούς που ξυρίζονται με φαλτσέτα: Πόσο εύκολο είναι να κοπείς; Αξίζει να το δοκιμάσω ή θα γεμίσω αυτοκόλλητα?

Αυτοκόλλητα όχι ,επιδέσμους θα γεμίσεις ...
 
Κατ'αρχάς το πλύσιμο προσώπου με σαπούνι πριν το ξύρισμα βοηθά ιδιαίτερα για ένα καλύτερο ξύρισμα.
Δεύτερον, το pre-shave είναι κάτι που δύναται να βοηθήσει, αλλά και πάλι αυτό εξαρτάται από το πρόσωπο/δέρμα.
Προσωπικά δεν το χρησιμοποιώ, κι έχω δοκιμάσει πολλά (λάδια, Proraso pre/post, κλπ.)

Η πετσέτα (hot towel) βοηθά τα μέγιστα αλλά ιδανικά θες αυτόν τον βραστήρα για πετσέτες, που όμως ακόμη και πεπειραμένοι wet shavers δεν έχουν αγοράσει.
Συνήθως αν κάποιος κάνει πρώτα ντους και μετά απ'ευθείας ξεκινήσει ξύρισμα, είναι το καλύτερο.
Απ'την άλλη, πολλοί ξυρίζονται από το βράδυ και δεν είναι απαραίτητο να έχουν κάνει ντους πριν.
Εμένα προσωπικά δεν με βόλεψε ποτέ να πάω να ξυριστώ χωρίς να έχω κάνει ντους πρώτα, όμως είναι διαφορετικά αυτά για τον καθένα.

Να θυμάστε - ό,τι ισχύει για κάποιον άλλο δεν ισχύει απαραίτητα και για εσάς.

Το πινέλο αν είναι χοίρου (boar brush) θέλει καλό βρέξιμο (βούτηγμα σε ποτήρι ή κεραμικό με ζεστό -κι όχι καυτό- νερό) για 5'-10' λεπτά πριν ξυριστεί κανείς.
Οι τρίχες του πινέλου χοίρου είναι σκληρές και πρέπει να μαλακώσουν πριν το ξύρισμα.
Το πινέλο αν είναι ασβού (badger brush) είναι πιό μαλακό σε τρίχα και θέλει απλά 30" βρέξιμο με ζεστό νερό πριν αρχίσουμε να φορτώνουμε σαπούνι [ή] να ανακατεύουμε την κρέμα ξυρίσματος σε μπωλ ή στο πρόσωπό μας.

Τα πινέλα χοίρου είναι πολύ πιό φθηνά από τα πινέλα ασβού.
Κάνουν πολύ καλή δουλειά, ιδιαίτερα με σαπούνια.
Από πινέλα χοίρου τα πιό καλά -αναφορικά με τη σχέση τιμής/απόδοσης- είναι τα Ωμέγα, ειδικά η σειρά Pro που περιλαμβάνει τα Νο. 48, 98, και 102.

Τα πινέλα ασβού είναι πιό μαλακά σε αίσθηση στο πρόσωπο (σε σχέση με τα πινέλα χοίρου).
Έχουν όμως τέσσερις (4) βασικές και διαφορετικές ποιότητες: Pure badger ( 30- 60), Best badger ( 50- 150), Silvertip badger ( 70- 150), και Two-Band badger ή εναλλακτικά Manchurian badger ( 50- 300).
Το πινέλο ασβού κρατά σταθερότερη (ζεστή) θερμοκρασία συγκριτικά με ένα πινέλο χοίρου, έχει καλύτερο water retention και water flow-through, κι επίσης έχει πολύ πιό μεταξένια αίσθηση στο πρόσωπο.

sotd_20Jul_zps0d63f431.jpg


Για να ξεκινήσει το ξύρισμα, πρέπει να φτιάξουμε τον αφρό, ή αυτό που στην Ελλάδα αναφέρεται ως "μαρέγκα" (το λεγόμενο lather).
Έχοντας προετοιμάσει το πινέλο με βρέξιμο, όπως ανέφερα προηγουμένως, το πιάνουμε και το στίβουμε, το στεγνώνουμε δηλαδή, βγάζοντας το πολύ νερό από μέσα αλλά κρατώντας την υγρασία.
Το νερό το βγάζουμε στίβοντας/πιέζοντας το θύσανο του πινέλου, αρκεί να μην τραβάμε (pull) το θύσανο από τη βάση (handle) του πινέλου πάνω στο οποίο είναι τοποθετημένος.
Άρα τώρα το πινέλο μας είναι έτοιμο να φορτώσει σαπούνι από το soap bowl [ή] είναι έτοιμο να του βάλουμε πάνω του λίγη κρέμα από το σωληνάριο (όπως βάζουμε οδοντόκρεμα πάνω στην οδοντόβουρτσα).
Λέγοντας soap bowl εννοώ σκληρό σαπούνι το οποίο είναι μέσα σε γυάλινο, πορσελάνινο, ξύλινο ή αλουμινένιο bowl/tub/container.

Φορτώνουμε λοιπόν το πινέλο με (ας πούμε) 30 κυκλικές κινήσεις πάνω στο μπωλ του σαπουνιού.
Η μαρέγκα ή το lather δεν γίνεται εκεί. Εκεί αυτό που κάνουμε μόνο είναι να φορτώσουμε το πινέλο.

Τώρα, αφού φορτώσαμε το πινέλο με σαπούνι [ή] βάλαμε κρέμα στην κορυφή του θυσάνου, πάμε με δύο επιλογές για να κάνουμε lather:

1. Bowl lather technique, όπου παίρνουμε ένα μπωλ (κεραμικό, τσίγκινο, κλπ.) και ανακατεύουμε σταδιακά με αρκετές στροφές του πινέλου, έχοντας ρίξει 2-3 σταγόνες νερό που και που.
Εδώ οι στροφές μέσα (αριθμός αυτών) στο μπωλ που θα κάνουμε όπως και οι σταγόνες νερού (ποσότητα) που σταδιακά προσθέτουμε εξαρτώνται από το σαπούνι/κρέμα που χρησιμοποιούμε, αλλά και από τη σκληρότητα του νερού που έχουμε.

2. Face lather technique, όπου παίρνουμε το πινέλο και αρχίζουμε να το τρίβουμε κυκλικά στο πρόσωπο με στόχο να δημιουργήσουμε το σωστής ποιότητας και πυκνότητας lather, προσθέτοντας σταγόνες νερό μόνο ως ή όταν χρειάζεται.

Άλλα σαπούνια διψούν πιό πολύ, οπότε θέλουν περισσότερο νερό κατά τη δημιουργία του lather, κι άλλα θέλουν λίγο νερό.
Όταν το νερό είναι σκληρό (άλατα), τότε παιδευόμαστε πιό πολύ για να κάνουμε καλό lather.
Αν ταυτόχρονα το σαπούνι είναι από αυτά που διψούν πολύ, τότε θέλει εμπειρία και τεχνική να κάνεις καλό lather.

Το σωστό lather (ή μαρέγκα) μόλις είναι έτοιμο έχει τα χαρακτηρηστικά πολύ παχιάς κρέμας που δεν σπάει εύκολα.
Το σωστό lather προστατεύει, βοηθά το ξυράφι [safety razor] να γλιστρά όπως πρέπει, και ενυδατώνει μετά το ξύρισμα όσο μπορεί.
Αν το lather έχει ρευστή μορφή, τότε έχει πολύ νερό, και στο ξύρισμα το σαπούνι δεν θα προστατεύει όπως πρέπει (άρα υψηλή πιθανότητα να κοπείτε).
Αν το lather έχει αρκετά σκληρή μορφή (λ.χ. τύπου πάστας), τότε έχει λίγο νερό, και στο ξύρισμα το σαπούνι θα κάνει το ξυράφι [safety razor] να μην γλιστρά ως πρέπει (άρα πάλι υψηλή πιθανότητα να κοπείτε).

SOTD_12May.jpg


Το παραδοσιακό ξύρισμα δεν γίνεται για να κάνει κανείς ένα πέρασμα και να πάρει όλο το stubble (όλα τα γένια δηλαδή).
Η ιδέα είναι να κάνει κανείς ένα, δύο ή τρία περάσματα, και σταδιακά να αφαιρείται stubble. Έτσι γίνεται η δουλειά, είτε με DE είτε με straight razor.
Τα μοντέρνα cartridge razors (Mach 3, Fusion, κλπ.) πλασάρουν την ιδέα ότι σου δίνουν 5 μικρές λεπίδες σε μία κεφαλή, κι ότι αυτό κάνει την ίδια δουλειά με ένα πέρασμα.
Αυτό που δεν σας λένε όμως είναι πως τα cartridges δημιουργούν ingrown hairs (ξεχνώ τώρα πώς λέγονται στα Ελληνικά).
Επίσης δεν σας λένε ότι ο έτοιμος αφρός ή ζελ ξυρίσματος έχει συστατικά μέσα που φουσκώνουν τις τρίχες ώστε αυτές να σηκώνονται και να τις κόβει το Mach 3.

Κάνεις τον αφρό λοιπόν, γεμίζεις το πρόσωπο, και κάνεις το πρώτο πέρασμα (βοράς > νότος).
Ξαναβάζεις με το πινέλο αφρό, και κάνεις το δεύτερο πέρασμα (ανατολή > δύση ή ανάποδα).
Αν θες κι άλλο πέρασμα, κάνεις κόντρα, τρίτο πέρασμα.
Ξεπλένεις, σκουπίζεσαι με πατ πατ κινήσεις, όχι με το να σέρνεις την πετσέτα στο πρόσωπο.
Βάζεις after shave και μετά balm.

Ξεπλένεις το πινέλο με ζεστό νερό για να μην μείνει σαπούνι πάνω, το οποίο θα ξεραθεί και θα σπάσει αργότερα τις τρίχες.
Στίβεις προσεκτικά το πινέλο για να φύγει το νερό, αλλά να μη φύγει/ξεκολλήσει κι θύσανος από τη βάση του.
Τρίβεις προσεκτικά το πινέλο πάνω σε πετσέτα για να φύγουν τα πολλά νερά και η υγρασία, και το αφήνεις όρθιο να στεγνώσει τουλάχιστον 24 ώρες.
Ποτέ το πινέλο μετά από ξύρισμα κλεισμένο μέσα σε ντουλάπα (για την υγρασία).

Τώρα, από 'κει και πέρα, αν πάμε στο τί ξυράφια (safety razors) είναι διαθέσιμα, θα δούμε ότι υπάρχουν τα εξής:
Σταθερά και μεταβλητά.
Τα σταθερά έχουν ένα επίπεδο επιθετικότητας, όπως οι σταθεροί φακοί στη φωτογραφία.
Τα μεταβλητά έχουν μεταβαλλόμενο επίπεδο, όπως οι ζουμ φακοί στη φωτογραφία.

Οι λεπίδες (DE blades) είναι πολύ προσωπικό θέμα, παρ'όλα ταύτα είναι γενικώς παραδεκτό ότι οι Ιαπωνικές Feather όπως και οι Ευρωπαικές PolSilver Super iridium είναι από τις πιό κοφτερές.
Οι παλιές discontinued λεπίδες (UK Wilkinsons, Gillette Swedes, κλπ.) σε πάνε σε πραγματικά άλλο επίπεδο όταν τις βάλεις πάνω σε ξυράφι.

Θα παραθέσω σε λίγο κι ένα reference βίντεο με έναν που ξυρίζεται με straight, για να δείτε την ομορφιά της σωστής τεχνικής.
 
https://youtu.be/XIM0Coix6Gg

^^ Σαν αυτόν, κανένας.

Το πινέλο που χρησιμοποιεί είναι Durance, Pure badger (κόστος περίπου 40).
Το σαπούνι που χρησιμοποιεί είναι το Αγγλικό Mitchell's Wool Fat, με 100 ετών ιστορία. 9 το puck.
Τα straights που χρησιμοποιεί είναι custom made 7-day set, ένα για κάθε μέρα της εβδομάδας.
Το scuttle που χρησιμοποιεί είναι Γερμανικό (μάρκα Schwarzweisskeramik) που έχει ζεστό νερό μέσα ώστε να κρατά ζεστό το lather πάνω που κάθεται το πινέλο.
Στο τέλος βάζει λίγο after shave balm της Αγγλικής Truefitt & Hill (στα τέτοια του το balm, με τέτοιο ξύρισμα που έκανε ούτε καν ασχολείται με τα υπόλοιπα).
Ο τύπος είναι Αμερικάνος δάκαλος Αγγλικών, τότε (ίσως και τώρα) ζούσε στην Ιταλία.

Στο βίντεο που παρατέθηκε νωρίτερα από άλλο μέλος, εικονίζεται ο Lynn Abrams, o οποίος είναι πολύ δυνατός στο honing (ακόνισμα) straight razors κι είναι και vendor ταυτόχρονα βέβαια, έχει το Straight Razor Designs στην Αμερική.

Πολύ καλό σημείο για να ξεκινήσει κανείς με το παραδοσιακό ξύρισμα και τα safety razors είναι τα βίντεο του Mantic59 στο YouTube.

Προτεινόμενοι vendors (πάρα πολύ αξιόπιστοι) για να παίρνετε πράγματα είναι ο Γιώργος (WellShaved.gr) στον Πειραιά κι ο Paul Mayhew (ConnaughtShaving.com) στην Αγγλία.
 
Να ρωτήσω τώρα κάτι σε αυτούς που ξυρίζονται με φαλτσέτα: Πόσο εύκολο είναι να κοπείς; Αξίζει να το δοκιμάσω ή θα γεμίσω αυτοκόλλητα?

Τόσο θαρραλέος νιώθεις;
Νομίζω ότι έχουν κυκλοφορήσει σαβέτες με προστατευτικό.


Μιχάλη ,για μένα το ξύρισμα δεν είναι απόλαυση ,[όπως αυτά που περιγράφεις ] αλλά καθημερινότητα ,όπως το πλύσιμο των δοντιών .
Εκεί <μαλώνουμε > με το Μάνο .

Εγώ είμαι από τους τυχερούς που και με εβδομάδας γένια να πάω στη δουλειά δεν θα ασχοληθεί κανείς.
Οπότε το κάνω για μένα, τις ημέρες που, τουλάχιστον, δεν φτάνω να φάω μεσημεριανό μετά τις 9 το βράδυ. :smile:
Από τις επτά ημέρες της εβδομάδας δηλαδή, τις τρεις.

Είναι οι μέρες που θα βάλω ένα καλό brandy και θα ζεστάνω τα ηχειάκια μου με τις λάμπες μου. :smile:


^^ Σαν αυτόν, κανένας.

Θεούλης.
Να σου πω την αλήθεια σε κάτι φάσεις ανατρίχιασα.
Όσο έκανε για να ξυριστεί, εγώ θα ήθελα να το σκεφτώ. :flipout:

Όσο για το πιο πάνω post με τις πληροφορίες... :SFGSFGSF::worshippy:
 
Tzimisce όχι δεν νιωθω θαρραλέος γιαυτό ρωτάω.

Μου αρεσει το παραδοσιακό του πράγματος και επειδή έχω πολύ μαλακά γένια είπα μήπως το δοκιμάσω. Ξυρίζομαι μια φορά το μήνα περίπου οπότε δεν θα κοστίζει και πολλά στην περίπτωση μου. Η όλη ιστορία της φαλτσέτας κάνει το ξύρισμα, που είναι κάτι αδιάφορο για μένα, να φαίνεται ενδιαφέρον.
 
Ευχαριστώ.

Όταν ξεκίνησα δειλά-δειλά το 2004 με αυτή την ιστορία, δεν υπήρχε κανείς για να μου δείξει.
Και δεν υπήρχε και YouTube κλπ.
Έκανα lather πάνω στο σαπούνι, το οποίο ήταν λάθος διότι αν πας να φτιάξεις lather εκεί, τότε καταναλώνεις αχρείαστα σαπούνι.
Δεν ήξερα ότι η αναλογία νερού και σαπουνιού στο lather είναι σημαντικό να είναι ισορροπημένη.
Δεν ήξερα ότι με ένα μεταβλητό (adjustable) ξυράφι (όπως το ματ Merkur Futur που εικονίστηκε στο σετ λίγα posts πιό πριν) δεν πας κατευθείαν στο πιό επιθετικό setting.
Μου έβγαινε ερεθισμός και δεν ήξερα γιατί. Μα αν πιέζεις πολύ το ξυράφι (safety razor) στο πρόσωπο, αυτό θα γίνει.
Ή αν περνάς το ξυράφι (safety razor) 4-5 φορές συνεχώς πάνω από το ίδιο σημείο σε κάθε πέρασμα, το ίδιο θα γίνει: ερεθισμός.

Έγραψα κάποια πράγματα για να μπορούν όποιοι ενδιαφέρονται να κάνουν μια πιό γρήγορη αρχή, και να μην παιδεύονται τσάμπα.
Από 'κει και πέρα υπάρχουν λίγες ακόμη λεπτομέρειες που σιγά-σιγά θα τις βρει κανείς ή θα τις πούμε, πρώτα ο Θεός.
Για παράδειγμα, είπα ότι στο βρεγμένο και ξυρισμένο πρόσωπο να κάνουμε πατ-πατ με την πετσέτα μετά το ξύρισμα.
Το δέρμα μας έχει πάνω του body, natural oils, και όταν τραβάμε την πετσέτα σέρνοντάς την τα αφαιρούμε χωρίς λόγο.
Ειδικά μετά το ξύρισμα αυτό δεν πρέπει να γίνεται.

Επίσης: Όταν ξυριζόμαστε, στην πραγματικότητα αφαιρείται δέρμα από το πρόσωπό μας.
Γι'αυτό και χρειάζεται μετά άμεσα ενυδάτωση, π.χ. ένα after shave balm ή ένα moisturizer.
Αυτά βέβαια πάντα γενικά, διότι λ.χ. το καλοκαίρι στην Ελλάδα το balm είναι δύσκολο, ή π.χ. μερικών το δέρμα είναι αρκετά λιπαρό, οπότε θέλει λίγη ενυδάτωση.
Το δέρμα βέβαια ανανεώνεται, αλλά η ενυδάτωση είναι σημαντική.
Δεν μιλώ τώρα για ψύχωση που περνάς πρώτα toner με βαμβάκι, μετά βάζεις moisturizer, και τελειώνεις με κρέμα ματιών και serum. Συνήθως δεν υπάρχει χρόνος για αυτά.

Άλλες λεπτομέρειες είναι π.χ. ότι η κρέμα Nivea που πωλείται στα super markets δεν είναι κακή, αλλά περιέχει σιλικόνη.
Η σιλικόνη πάει πάνω (και μένει εκεί) στο πινέλο που χρησιμοποιούμε, στις τρίχες του, και σταδιακά τις αδιαβροχοποιεί.
Αυτό είναι κακό διότι η τρίχα του πινέλου είναι όπως η τρίχα που έχουμε στα μαλλιά μας, θέλει προσοχή και φροντίδα.
Γι'αυτό και έγραψα στο άλλο post ότι δεν βάζουμε το πινέλο για βρέξιμο (πριν το ξύρισμα) σε καυτό νερό, ακριβώς όπως δεν βάζουμε καυτό νερό στις δικές μας τρίχες.
Το βάζουμε σε χλιαρό νερό.

Μικρά πράγματα και λεπτομέρειες που τις γράφει κάποιος μία φορά, κι όσοι τις διαβάζουν είναι σεταρισμένοι για πάντα - διότι ξέρουν τί αλλά και γιατί κάνουμε κάτι.

Από 'κει και πέρα, η όλη δουλειά είναι λίγο προσοχή στην αρχή, και σε 10 μέρες του έχει πάρει κάποιος τον αέρα.

Ο Chimensch πιό πάνω που κάνει αυτό το υποδειγματικό ξύρισμα με straight, ξυρίζεται 30 χρόνια έτσι, δεν έχει πιάσει ποτέ safety razor στα χέρια του.
Η μαγκιά του έγκειται αφ'ενός μεν στο ότι το χέρι του είναι σταθερό και στο ότι ξέρει το δέρμα του πολύ καλά, αφ'ετέρου δε στο ότι δεν δουλεύει μόνο με τα δύο χέρια αλλά επίσης και με γκριμάτσες που κάνει με το πρόσωπό του ώστε να συνεργάζεται το πρόσωπο με το ξυράφι για ένα εξαιρετικό ξύρισμα χωρίς κοψίματα.

Το βασικό λοιπόν είναι να ξέρει κανείς τα γένια του, το δέρμα του, να κάνει καλό/σωστό lather, και να βελτιώνει την τεχνική ξυρίσματός του σιγά-σιγά.
Από 'κει και πέρα θα βρει πολλά σαπούνια, πινέλα, κρέμες, safety razors και λεπίδες που έχουν διαφορετικά χαρακτηρηστικά.
Κάποια θα του πηγαίνουν πολύ, άλλα λιγότερο. Κάποια θα μυρίζουν καλύτερα, άλλα χειρότερα. Όλα αυτά βρίσκονται.
Η τεχνική όμως και η εμπειρία θα είναι πάντα το κλειδί.



@Teddy743 Όχι, δεν δουλεύω σε μπαρμπέρικο. Απλά μπήκα στο χόμπυ και κόλλησα.
Από τον Δεκέμβριο του 2009 ως σήμερα έχω ξοδέψει (στο περίπου) πάνω από 40 χιλιάδες Ευρώ σε αυτή την ιστορία.
Είχα (ως και πριν 2 χρόνια) περίπου 180-190 ξυράφια (DE + straights), 90 πινέλα (εκ των οποίων τα 25 custom), 75 after shaves, 70 after shave balms, στοκ γύρω στις 9 χιλιάδες DE blades, και συνολικά στη ζωή μου έχω δοκιμάσει ή αγοράσει πάνω από 450 σαπούνια ή κρέμες ξυρίσματος. Μπορώ να περιγράψω ή να αναφέρω με μεγάλη ακρίβεια τις ιδιότητες, τη συμπεριφορά στη χρήση όπως και τα καλά ή τις ατέλειες από εκατοντάδες προιόντα, μοντέρνα ή vintage.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Παραδοσιακό ξύρισμα

ελπίζω να ήρθες στα <ίσια>

Να κλεισω το offtopic σημειωνοντας οτι η (παραπανισια) χαρα στο προσωπο ...
ωφειλεται στην θεαση (πριν δυο μερες) της Ιλιαδας μου.
Αλλα και στο οτι το μελι ... ηρθε σε βαζακι απο την σερβιτορα.
Οποτε .... την τιμωρησα ! Εβαλα ΟΣΟ ηθελα ! ....

Οι υπολοιποι .... εφριξαν (απο την αγενεια και φαταουλιαση). :laugh::laugh::laugh:
Καθονταν και βλεπαν εμβροντητοι και αποσβωλομενοι.
Δεν φταιω σε τιποτα ! :proud: Το μελι κανει καλο στην καρδια :flute: ...
 
Re: Απάντηση: Παραδοσιακό ξύρισμα

Μάνο ,εκείνη έχει μάτια για κάποιον άλλον ...

Tην φωτο επρεπε να την βαλεις στο νημα του chat ...
Τωρα ... πρεπει να σεβαστω τον χωρο ... και το θεμα.

Πονηρε :flute: ...
 
@Tzimisce
ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση στο ποστ 97


@SQ_flyer
ευχαριστούμε για τις αναλυτικές οδηγίες, :SFGSFGSF:
40.000 ;;;; δε θα μπορούσα ούτε να το φανταστώ ότι θα μπορούσε να φτάσει τόσο ποτέ
 
Καταιγισμός πληροφοριών! :p
Σε σημείο να ξαναδιαβάζω το μήνυμα για να δω τι έχασα.

BTW ποιο πινέλο μέχρι τα 70 θα πρότεινες;
Από τον Γιώργο π.χ.
Θέλω να πάω κάποια στιγμή σε ένα πιο καλό αλλά είναι τόσα σε αυτή την κατηγορία τιμής που δεν ξέρω ποιο να δοκιμάσω. :smile:
Καλά, το 70 σχετικό.
Αν είναι π.χ. στα 75 να πάρω κάτι που να αξίζει πολύ περισσότερο δεν το συζητάμε
 
Κοιτάξτε αν αρχίζει και διαβάζει τέτοια νούμερα για το κόστος του ξυρίσματος κανένας εγκέφαλος του Υπ.Οικ ,θα βάλει τεκμήριο ....
 
Πρόταση για πινέλο στα 70 ευρώ είναι π.χ. το Πορτογαλικό Semogue Owners Club, σε ασβό βέβαια.
Αν περάσεις από το WellShaved.gr ο Γιώργος είναι πάρα πολύ καλός, θα σε βοηθήσει και θα απαντήσει στις ερωτήσεις σου.

Για να είμαστε καθαροί και αντικειμενικοί, όταν προχωρήσει κανείς λίγο και θέλει να αρχίσει να διαλέγει εξοπλισμό ο οποίος είναι παραπάνω από τα βασικά (ή τρόπος του λέγειν πέραν 'του αρχάριου') πράγματα, οι επιλογές είναι πολλές.
Εκεί πρέπει να μπει το προσωπικό στοιχείο, δηλαδή να σε ρωτήσει καποιος αν προτιμάς να δουλεύεις σαπούνια ξυρίσματος ή κρέμες, να σε ρωτήσει αν δουλεύεις bowl ή face lather, κλπ.

Το πινέλο ξυρίσματος είναι μία βάση κι ένας θύσανος κολλημένος πάνω της.
Ο θύσανος (τρίχας ασβού ή αγριόχοιρου) έχει συγκεκριμένο ύψος (το λεγόμενο loft height) και συγκεκριμένη διάμετρο βάσης του (knot diameter).
Υπάρχουν πινέλα που έχουν 21mm knot dia., υπάρχουν και πινέλα που έχουν 30mm knot dia.
Τα περισσότερα πινέλα βρίσκονται κάπου στα 23-26 χιλιοστά (knot dia.)

Στο ύψος θυσάνου τα νούμερα είναι από περίπου 48mm και φτάνουν ως και 60mm.
Τα 48mm ή 50mm loft height το προτιμούν wet shavers που συνήθως κάνουν lather στο πρόσωπο.
Το 48-50mm loft θεωρείται κοντό, δυνατό loft height, που συνήθως δεν κάνει για bowl lather.

Απεναντίας, κάποιος που κάνει πρώτα σαπουνάδα/μαρέγκα/lather σε μπωλ, όπως πολλοί μπαρμπέρηδες, προτιμά πινέλα με ψηλό loft, δηλαδή 56, 58, 60, 62mm.
Τώρα, όσο πιό ψηλό είναι το loft, τόσο πιό floppy είναι το πινέλο, ειδικά αν έχει μέτρια πυκνότητα τρίχας.
Αυτό το floppiness έχει να κάνει λοιπόν με το ύψος θυσάνου και τελικά με το πόσο δυνατή ραχοκοκκαλιά (backbone) έχει το πινέλο.
Το backbone λοιπόν είναι πολύ σημαντικό. Τώρα βέβαια όλα αυτά τα διαπιστώνει κανείς σιγά-σιγά στην πορεία, με δοκιμές και αναζήτηση.

Επίσης, αν θες να φορτώσεις από σκληρό σαπούνι ξυρίσματος, θες συνήθως το πινέλο να έχει δυνατό backbone.
Αν θες να δουλέψεις κρέμα, σου κάνει και κάτι πιό μέτριο σε ραχοκοκκαλιά.

Έχω ένα βιντεάκι στο YouTube, το οποίο έφτιαξα χρόνια πριν και μου λένε ότι είναι πολύ χρήσιμο (για πινέλα), πρέπει να ψάξω να το βρω.

Παρεπιπτώντος, υπάρχουν αρκετά φόρουμ για το παραδοσιακό ξύρισμα, 2-3 σε Αγγλία, 2 μεγάλα σε Αμερική, κλπ. κι ένα στην Ελλάδα βέβαια (forum.mens-only.gr)
Βέβαια τα φόρουμ είναι μικρή παγίδα (με την καλή έννοια) πολλές φορές, δηλαδή κάποιος ο οποίος θέλει απλά λίγες πληροφορίες για να ξεκινήσει και να ξυρίζεται, για να πάρει ένα μικρό εξοπλισμό, δεν έχει όρεξη να κάθεται με τις ώρες όπως οι φανατικοί για να μάθει πέντε πράγματα, είναι δύσκολο και χρονοβόρο όταν μπαίνει σε μία κοινότητα/φόρουμ. Αλλά βοήθεια πάντα υπάρχει. Σημασία στη βοήθεια έχει να ξέρει ο άλλος που σε βοηθά αλλά να είναι και αντικειμενικός, αποστασιοποιημένος.
 
Βασικά κάνω bowl lathering με κρέμα.
Αλλά το μοναδικό Semogue που βρίσκω με loft μεγαλύτερου των 51mm είναι το 2040HD. Που δεν είναι και διαθέσιμο. :(
Άσε που σε εμφάνιση μου αρέσει περισσότερο κάτι σε στυλ Owners Club 2 band ash wood.
Γενικά δεν βλέπω και πολλά με τόσο μεγάλο θύσανο. Τόσο σπάνια είναι; :bigcry:

Στο mens-only είμαι γραμμένος. Έριξα πολύ διάβασμα, βοήθησαν και τα παιδιά εκεί πάρα πολύ και πήρα τα πρώτα μου πραγματάκια.
Έχουν πολλά νήματα για πρωτάρηδες αλλά βοηθάνε πολύ και οι ίδιοι.
 
Τα Semogue είναι Πορτογαλικά, τα έχει ο Bruno ο οποίος έχει το VintageScent.com
Μόνο αυτό το μαγαζί έχει την πλήρη συλλογή Semogue, ίσως και το ThePortugalOnlineShop.com αν κι από εκεί έχω καιρό να αγοράσω.

Νομίζω πως υπάρχουν πινέλα ασβού με loft μεγαλύτερο των 51 χιλιοστών στο ίδιο εύρος τιμής, αν κι από μνήμης δεν μου έρχεται κάτι τώρα.
Ξέρω σίγουρα πως τα Γερμανικά Shavemac και Heinrich L. Thaeter έχουν, αλλά και οι δύο μάρκες είναι ουσιαστικά στους τοπ 5 κατασκευαστές, άρα η τιμή είναι τριψήφια (περίπου 160).
Ίσως βοηθήσει να δεις και τα Edwin Jagger στο Connaught, αν και αυτά εκεί είναι συνθετικά.

Αν ο Γιώργος έχει κάποιο Simpsons, ίσως πρέπει να τον ρωτήσεις, είναι εξαιρετικά πινέλα και ιδανικά για bowl lather αν πάρεις τρίχα Best.
Βέβαια πάλι εκεί θα ανεβεί μάλλον η τιμή, ίσως όμως να κρατηθεί σε διψήφιο νούμερο. Δεν χάνεις να κάνεις ένα τλφ.
Δεν ξέρω, τα Best ή Silvertip εμένα δεν με βόλεψαν τόσο πολύ διότι κάνω face lather, και μετά το πρώτο Simpsons Best που δοκίμασα πήγα απ'ευθείας σε Two-Band.

Βρήκα - έχει προσφορά το EJ 25mm knot στο TheEnglishShavingCompany.com με GBP1.99 global shipping.
To ESC είναι εταιρία που ανήκει στην ίδια την EJ, αν δεν κάνω λάθος.