Pentax K100D Super

να το αφήσεις έτσι. Οι κραδασμοί είναι φυσιολογικοί, δεν πρόκειται για κάποιο πρόβλημα.

Ωραίοι οι βιδωτοί και οι Κ φακοί αλλά κι αυτή η μηχανή χρειάζεται έναν πολύ ζουμ γι αρχή. Προτείνω τον TAMPRON 17-50 2.8. Και με τη σταθεροποίηση στο σώμα, θα έχει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Μα έχει ήδη τον (για τα λεφτά του) αρκετά καλό 18-55 !... Γιατί να βρεθεί με σχεδόν 2 ίδιους φακούς ? Παραπάνω ο Send, δεν αναφέρεται στον Μιχάλη όταν μιλάει για τους Μ32... Βέβαια, εγώ δεν ξέρω τις προτιμήσεις του Μιχάλη, θυμάμαι κι εγώ όταν πρωτοασχολήθηκα με την φωτογραφία τρωγόμουν (όπως όλοι στην αρχή) για τα εξωφρενικά ζούμ κλπ μέχρι που προσγειώθηκα (χωρίς να είμαι και ειδικός) και κατάλαβα την πραγματική αξία ενός καλού ευρυγώνιου, ενός καλού πορτραιτίστα φακού και ενός φωτεινού prime γενικής χρήσης, χωρίς να υποβαθμίζω βέβαια την αξία ενός καλού ζούμ... Σίγουρα κάποιος που θα αγαπήσει και θα εμβαθύνει λίγο στην φωτογραφία, σύντομα θα ανακαλύψει - ακριβώς όπως στο audio hifi - τις διαφορές μεταξύ των φακών. Σύντομα το μάτι του θα εξασκηθεί να μπορεί να αναγνωρίσει αυτό που κάνει την διαφορά ανάμεσα σε δύο φωτογραφίες παρμένες με διαφορετικά συστήματα ή απλά δύο φακούς. Και τότε θα αρχίσει να ψάχνεται...

Και μιά και ανάφερα το audio, μην ξεχνάμε ότι την μουσική που ακούμε, μπορούμε ανα πάσα στιγμή να την ξανααγοράσουμε ή να βελτιώσουμε το σύστημα με το οποίο την ακούμε - δεν μπορούμε όμως να βελτιώσουμε την ηχογράφιση. Ετσι και στην φωτογραφία, είναι η στιγμή που περνάει και χάνεται... και εμείς πρέπει να την συλλάβουμε... Και όπως την τραβήξεις εκείνη την στιγμή που θα συμβεί μπροστά σου, έτσι θα την έχεις για μιά ζωή... Οτι επεξεργασία και να κάνεις αργότερα, θα είναι πάντα "τεχνητή"... Ο φακός λοιπόν είναι το μικρόφωνο, και η κάμερα το ADC.
 
Προς στιγμήν, αυτό που κοιτάω είναι να αγοράσω έναν καλό φακό ζουμ, όχι πολύ ακριβό για να πω την αλήθεια. Ο 18-55 που έχει το κιτ κ φυσικά είναι μόνιμα πάνω στην μηχανή, με καλύπτει για αρχή. Αυτό που ψάχνω τώρα είναι να δω τι ταιριάζει πάνω στην μηχανή εκτός των φακών pentax.
 
Re: Απάντηση: Pentax K100D Super

Χρησιμοποιεί λοιπόν ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα που ελέγχει συνέχεια (όταν είναι ενργοποιημένο φυσικά) το κούνημα της κάμερας κ το αντισταθμίζει με μια ελεύθερη κίνηση του σένσορα.

Το πιο σημαντικό όμως που διαβάζω είναι ότι το σύστημα εφαρμόζεται σε όλους τους φακούς, ανεξαρτήτως εποχής που φτιάχτηκαν.

Ναι, όντας ηλεκτρομαγνητικό και όχι μηχανικό, έχει σχεδόν μηδενικές τριβές.
Επίσης το οτι η σταθεροποίηση είναι πάνω στην μηχανή και όχι στον φακό, σου επιτρέπει να έχεις σταθεροποίηση σ οποιονδήποτε φακό προσαρμόσεις πάνω στην μηχανή - από τους παλιούς βιδωτούς που αναφέρει ο send πιό πάνω μέχρι και αυτους που θα βγούν τα επόμενα χρόνια (κατά δήλωση της Pentax). Σε αντίθεση με canon-nikon που έχουν την σταθεροποίηση πάνω στον φακό (με αποτέλεσμα πιό μεγάλο μέγεθος φακού, ακριβότερο φακό, γιά ΚΑΘΕ σταθεροποιημένο φακό), χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι αυτός ο τρόπος σταθεροποίησης δίνει καλύτερα αποτελέσματα από αυτόν της Pentax (λέγεται ότι δουλεύει καλύτερα η σταθεροποίηση πάνω στον φακό στους μεγάλους τηλεφακούς γιατί βλέπεις την εικόνα σταθεροποιημένη από το viefinder ενώ στην σταθεροποίηση στο σώμα όχι...αλλά αυτό δεν έχει σημασία στο τί παίρνεις στον αισθητήρα).
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Pentax K100D Super

Προς στιγμήν, αυτό που κοιτάω είναι να αγοράσω έναν καλό φακό ζουμ, όχι πολύ ακριβό για να πω την αλήθεια. Ο 18-55 που έχει το κιτ κ φυσικά είναι μόνιμα πάνω στην μηχανή, με καλύπτει για αρχή. Αυτό που ψάχνω τώρα είναι να δω τι ταιριάζει πάνω στην μηχανή εκτός των φακών pentax.

Κι εγώ γιά καλό ευρυγώνιο χωρίς να πουλήσω όμως εκείνο το χωραφάκι...
Ισως ο Βλασίδης ως πιό γνώστης μπορεί να βοηθήσει...
Εχει κανείς καμμιά γνώμη ?
 
Re: Απάντηση: Pentax K100D Super

Κι εγώ γιά καλό ευρυγώνιο χωρίς να πουλήσω όμως εκείνο το χωραφάκι...
Ισως ο Βλασίδης ως πιό γνώστης μπορεί να βοηθήσει...
Εχει κανείς καμμιά γνώμη ?

Εννοούσα πολύ καλό φακό ζουμ.

Η σύγκριση με το καλό audio δεν είναι δόκιμη. Διότι η μηχανή καταγράφει και δεν αναπαράγει όπως το σύστημα ήχου. Είναι σαν την ηχογράφηση. Όσο καλύτερος ο ηχολήπτης οι συνθήκες εγγραφής και τα μηχανήματα εγγραφής στο στούντιο, τόσο καλύτερο τεχνικά το αποτέλεσμα.

Πιστέψτε με κανείς φακός κιτ στις φθηνές dslr δεν φθάνει ούτε στη μέση των δυνατοτήτων των αισθητήρων. Όταν κάποιος πάρει ένα καλό φακό και τον βάλει πάνω στη μηχανή του και δει συγκριτικά τις 2 λήψεις τότε βλέπει το φως το αληθινό και ίσως θελήσει να ξανατραβήξει τις αγαπημένες του φωτογραφίες.
 
Re: Απάντηση: Pentax K100D Super

Όταν κάποιος πάρει ένα καλό φακό και τον βάλει πάνω στη μηχανή του και δει συγκριτικά τις 2 λήψεις τότε βλέπει το φως το αληθινό και ίσως θελήσει να ξανατραβήξει τις αγαπημένες του φωτογραφίες.

Συμφωνώ για τον καλό φακό, μόνο που το "ξανατράβηγμα" που λές δεν είναι πάντα εφικτό, είτε γιατί τα παιδιά μεγάλωσαν, είτε γιατί η τελετή αποφοίτησης πέρασε, είτε γιατί ποιός ξαναπάει στο Παρίσι τώρα...
 
α δεν είμαι πενταξάκιας (ούτε νικονάκιας, ούτε κανονάκιας).

Θεωρώ βέβαια τους παλιούς φακούς της Pentax κορυφαίους, όπως εξίσου κορυφαίους θεωρώ και τους παλιούς Nikkor. Οι φακοί πριν το Ai έχουν αντίστοιχη ποιότητα κατασκευής.
Βασικά συλλέγω μόνο φακούς που μπορώ να χρησιμοποιήσω στην Canon μου. Λόγω μεγάλης διαμέτρου της μοντούρας και απόστασης από το επίπεδο εστίασης, προσαρμόζονται οι περισσότεροι φακοί για φορμά 135 επάνω της (έχω μέχρι τώρα αντάπτορες για βιδωτούς, για Pentax K, για Nikon F, για Exakta μπαγιονέτ και Rollei Q)
 
Στις Pentax, με αντάπτορα, ξέρεις αν μπορούν να μπούν φακοί από νικον/κάνον κλπ ?
 
δυστυχώς όχι.

Η Pentax παίρνει όλους τους φακούς από Κ κι εντεύθεν δίχως αντάπτορα (σημαντικότατο, έτσι; ) και με αντάπτορα μόνο βιδωτούς και μεσαίου φορμά της Πένταξ (645). Τώρα βέβαια υπάρχουν τρελοί που φτιάχουν αντάπτορα από ό,τι θέλεις, αλλά η πλατφόρμα που προσφέρεται περισσότερο είναι η Canon.
Η Pentax έχει και στενότερη φλάντζα, αλλά και μεγαλύτερη απόσταση μοντούρας-εστίασης (45.6mm, όσο ακριβώς και οι βιδωτοί).

Υπάρχουν πάντως αρκετοί καλοί σε Pentax K, πχ έχω τον 50/1.7Μ και είναι τζάμι. Καλά, και σε βιδωτούς υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Ίσως να παίζει και κανένας αντάπτορας από nikon, θα ήταν δυνατό λόγω απόστασης μοντούρας επιπέδου εστίασης (46.5χιλ για Νίκον), αλλά δεν πέτυχα κανένα μέχρι στιγμής.
 
Last edited:
Ξεκινάω διάβασμα με οπτικοακουστικό υλικό κ από βιβλίο ! :grinning-smiley-043
Μου έδωσε η αδελφή μου την σειρά των 8 cd του National Geographic για την φωτογραφία κ ένα βιβλίο του Παναγιώτη Κατερτζιάδη με τίτλο 'Βασικά Μαθήματα Φωτογραφίας'.:coool:
 
Τις τελευταίες μέρες αυτές που διαβάζω, κοιτάω παράλληλα κ για φακό επιπλεόν, κάποιον που να ξεκινά από χαμηλά κ να κάνει αρκετό ζουμ, βολικό δλδ για ταξίδια χωρίς να αλλάζω φακό. Το επόμενο βήμα είναι να πάρω έναν μάκρο καλό.
Βρήκα λοιπόν έναν sigma 28-300mm F3.5-6.3 της σειράς DG.
130_small.jpg

πληροφορίες εδώ :
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3305&navigator=2

Στο διαδίκτυο η πιο καλή τιμή ήταν στα 291 ευρώ + 22 ευρώ μεταφορικά, αλλά τυχαία χθες στο mediamarkt τον βρήκα στα 299 ευρώ !
Τι λέτε ?
 
Δεν ξεκινά από χαμηλά, τα 28mm σε ψηφιακή Pentax δίνουν κάλυψη αντίστοιχη με 42mm. Χώρια που η οπτική ποιότητα μιας τέτοιας υλοποίησης είναι αμφισβητήσιμη (να το πω ευγενικά).
Εάν θέλεις οπωσδήποτε έναν φακό για ό,τι εστιακό μήκος χρειάζεσαι (προσωπικώς θα το έσπαγα σε τουλάχιστον 2 φακούς), κοίτα καλύτερα τον ακριβότερο καινούργιο Sigma 18-200 os, και τον επίσης καινούργιο Tamron 18-250
 
send εκφράσου ελεύθερα...:operator: όχι ευγενικά...κοιτάω να δω σχόλια για τον φακό αυτό, αν κάποιος τον έχει δοκιμάσει δλδ...
πιθανότατα τελικά να πάω σε διπλό φακό, το ψάχνω το θέμα κ δεν βιάζομαι.
 
Τι εστιακά μήκη σε ενδιαφέρουν;
Θέλεις και πιο ευρυγώνιο από αυτό που δίνει ο φακός του κιτ ή καλύπτεσαι;
 
Μέχρι στιγμής το 18 του κιτ με καλύπτει.
Αυτό που κοιτάω είναι να πάρω έναν φακό βολικό για ταξίδια 3ημερα κυρίως, όπου δεν υπάρχει πολύς χρόνος κ το ζουμ θα το ήθελα.
Για ταξίδια μεγαλύτερα τότε θα κοιτάξω για διπλό φακό.
 
Όπως γράφω κ παραπάνω, κοιτάω να βρω έναν ακόμα φακό από 18 ή έστω 28 κ να πηγαίνει έως 200 ή κ 300.
Κοιτάχτε τι βρίσκω μέσω διαδικτύου στα μαγαζιά λοιπόν......μεγάλες διαφορές...... :BDGBGDB55:

Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 EX DC
adorama = 295
katerelos = 307
pixmania = 356
multirama = 349
techdirekt = 300 + μεταφορικά
Sigma AF 28-300mm f/3.5-6.3
adorama = 260
mediamarkt = 299
techdirekt = 291 + μεταφορικά
Sigma AF 28-200mm f/3.5-5.6
adorama = 220
Tamron AF 18-200mmf/3.5-6.3 DI II XR
adorama = 290
katerelos = 319
pixmania = 467
techdirekt = 310 + μεταφορικά
Tamron AF 28-200mmf/3.5-5.6 XR
adorama = 230
Tamron AF-XR 28-300mmF/3.5-6.3 LD
adorama = 315
katerelos = 335
techdirekt = 301 + μεταφορικά
Tamron XR AF 18-250mmf/3.5-6.3 DI II
adorama = 408
katerelos = 449
pixmania = 496
techdirekt = 412 + μεταφορικά
Pentax DA 18-250/3.5-6.3 ED
katerelos = 469
multirama = 549
techdirekt = 502 + μεταφορικά​
 
Τι εστιακά μήκη σε ενδιαφέρουν;
Θέλεις και πιο ευρυγώνιο από αυτό που δίνει ο φακός του κιτ ή καλύπτεσαι;

Send, εγώ σκέφτομαι τον Ζενιταρ τον 15άρι από rugift... Στις ψηφιακές βέβαια δουλεύει σαν 22-23άρης... Εχεις υπόψιν σου, αν η παραμόρφωση στά άκρα είναι στον ίδιο βαθμό με αυτήν που φαίνεται στις φιλμάτες ?
 
Μικρότερη είναι, αφού κόβονται τα άκρα από το κάδρο του όπου και η μεγαλύτερη παραμόρφωση, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο 16ρης είναι fish-eye. Στο ebay μπορεί να βρεθεί και φθηνότερα νομίζω. Καινούργιος εννοώ.

Για δες εδώ για την κάλυψη που δίνει σε Canon (σε Pentax είναι ελάχιστα μεγαλύτερη).