Περί DxO OpticsPro/DxO PhotoLab/PureRaw επεξεργαστής Raw.

Πράγματι είναι νωρίς για συμπεράσματα και θα επανέλθουμε σε ότι αφορά το χρώμα. Γενικότερα βέβαια για την επεξεργασία , το σημαντικό είναι αυτό που αναφέρει κι ο Κώστας, δηλαδή αν θέλει κανείς τελικό αρχείο ή αν το πάει για επι πλέον πείραγμα - ειδικά παρεμβάσεις σε φωτεινότητα, κοντράστ, χρώμα κ.λπ. Παράλληλα δε η προσέγγισή μας πρέπει να εξαρτάται από την προέλευση των αρχείων.

Παράδειγμα: Όταν έχω να κάνω με την "αρχαία" GM5, επιδιώκω να εξαντλήσω κατά το δυνατό τα περιθώρια επεξεργασίας μέσα στο DxO, γιατί το περιορισμένο δυναμικό εύρος και ΚΥΡΙΩΣ ο ψηφιακός θόρυβος του παλιού αισθητήρα αντιμετωπίζονται πολύ καλά μέσα στο πρόγραμμα. Ειδικά με το NR Deep prime XD/XD2s παίρνεις πεντακάθαρες εικόνες - τις οποίες όμως είναι καλό να τις "αφήνεις στην ησυχία τους", εκτός από κροπ και άλλες απλές παρεμβάσεις.
Αν έχεις κάτι πιο σύγχρονο - π.χ. ΟΜ5 - ανάλογα αυξάνονται και τα περιθώρια για το "μετά" - αλλά γενικά, όσο πιο πολύ ασχοληθείς στο DxO, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχεις - λογικό άλλωστε...
 
Mία ακόμη σημαντική παράμετρος που κάποιος πρέπει να εξερευνήσει όταν ασχοληθεί με το χρώμα στο DXO είναι ο χρωματικός χώρος που θα διαλέξει για να προβάλει τα χρωματικά προφιλ

Το wide gamut που αντικατέστησε σαν default το classic του DXO κατά πολλούς δίνει πολύ χειρότερα αποτελέσματα ειδικά σε skin tones .

Μπορεί ο χρωματικός χώρος να είναι πιο ευρύς αλλά κάποια χρώματα χάνουν σε αξιοπιστία και γιαυτό αρκετοί χρήστες καταφεύγουν στο παλιό χρωματικό χώρο classic
 
Δύσκολο θέμα αφού το τι βλέπει ο καθένας εκτός από τα μάτια του και το προσωπικό γούστο, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:

- Με τι μηχανή αλλά και με τι ρυθμίσεις μηχανής τραβάει? Adobe ή SRGB? Με τι χρωματικό προφίλ? Ναι μεν λέμε ότι τα Raw είναι "καθαρά" αλλά αυτό είναι θεωρία, στην πράξη οι διαφορές π.χ. μεταξύ Oly - Panny είναι σημαντικές και διακριτές ακόμα και από άπειρα μάτια.

- Που βλέπει τις εικόνες? Σε τι οθόνη, SRGB xx% ή Adobe RGB zz% ή καμιά Display P3? Ή σε amoled xyz? Calibration έχει γίνει? Ή εκτύπωση - και σε τι χαρτί, με ποιόν εκτυπωτή?

Το άρθρο της DxO στην παλαιότερη (αλλά επίκαιρη) ανάρτηση του Κώστα τα λέει αναλυτικά, αλλά θέλει κάποιες ώρες για διάβασμα και πειραματισμό για να δει κανείς πως επηρεάζουν όλα αυτά τις δικές του φωτογραφίες, στην δική του οθόνη. Αν μάλιστα θέλεις να ασχοληθείς και με soft proofing, μιλάμε για χρονοβόρες διαδικασίες και ενδεχομένως παραγωγή διαφορετικών εκδοχών του ίδιου καρέ ανάλογα με το που θα δει κανείς. Π.χ. αν μιλάμε για επαγγελματική δουλειά, θεωρητικά πρέπει να παραδώσεις άλλη εικόνα για κινητά, άλλη για τηλεοράσεις (κι ο θεός βοηθός), άλλη για εκτυπώσεις κ.λπ.

Προσωπικά στην απλή οθόνη μου 27", 4Κ , SRGB 99% με (θεωρητικά) καλό εργοστασιακό calibration, αλλάζοντας την παράμετρο wide gamut σε classic και τανάπαλιν, με classic παρατηρώ μια πιο "φυσική" απόδοση χρωμάτων και πιθανόν να επηρεάζονται αυτόματα κι άλλες ρυθμίσεις, αφού βλέπω πιο ομαλές τονικές διαβαθμίσεις. Το οποίο πιθανότατα είναι αυτό που είδαν οι "πολλοί" της προηγούμενης ανάρτησης, και λογικά είναι πιο έντονο στα πορτραίτα και όπου αλλού μετράει πολύ η απόδοση του δέρματος.
 
Δύσκολο θέμα αφού το τι βλέπει ο καθένας εκτός από τα μάτια του και το προσωπικό γούστο, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:

- Με τι μηχανή αλλά και με τι ρυθμίσεις μηχανής τραβάει? Adobe ή SRGB? Με τι χρωματικό προφίλ? Ναι μεν λέμε ότι τα Raw είναι "καθαρά" αλλά αυτό είναι θεωρία, στην πράξη οι διαφορές π.χ. μεταξύ Oly - Panny είναι σημαντικές και διακριτές ακόμα και από άπειρα μάτια.

- Που βλέπει τις εικόνες? Σε τι οθόνη, SRGB xx% ή Adobe RGB zz% ή καμιά Display P3? Ή σε amoled xyz? Calibration έχει γίνει? Ή εκτύπωση - και σε τι χαρτί, με ποιόν εκτυπωτή?

Το άρθρο της DxO στην παλαιότερη (αλλά επίκαιρη) ανάρτηση του Κώστα τα λέει αναλυτικά, αλλά θέλει κάποιες ώρες για διάβασμα και πειραματισμό για να δει κανείς πως επηρεάζουν όλα αυτά τις δικές του φωτογραφίες, στην δική του οθόνη. Αν μάλιστα θέλεις να ασχοληθείς και με soft proofing, μιλάμε για χρονοβόρες διαδικασίες και ενδεχομένως παραγωγή διαφορετικών εκδοχών του ίδιου καρέ ανάλογα με το που θα δει κανείς. Π.χ. αν μιλάμε για επαγγελματική δουλειά, θεωρητικά πρέπει να παραδώσεις άλλη εικόνα για κινητά, άλλη για τηλεοράσεις (κι ο θεός βοηθός), άλλη για εκτυπώσεις κ.λπ.

Προσωπικά στην απλή οθόνη μου 27", 4Κ , SRGB 99% με (θεωρητικά) καλό εργοστασιακό calibration, αλλάζοντας την παράμετρο wide gamut σε classic και τανάπαλιν, με classic παρατηρώ μια πιο "φυσική" απόδοση χρωμάτων και πιθανόν να επηρεάζονται αυτόματα κι άλλες ρυθμίσεις, αφού βλέπω πιο ομαλές τονικές διαβαθμίσεις. Το οποίο πιθανότατα είναι αυτό που είδαν οι "πολλοί" τς προηγούμενης ανάρτησης, και λογικά είναι πιο έντονο στα πορτραίτα και όπου αλλού μετράει πολύ η απόδοση του δέρματος.
Aν βρεις χρονο διαβασε και το νημα εδω , τα προσφατα τελευταια ποστ εχουν και παραδειγματα με τον χρωματικο χωρο
 
Update σε V.8.5 με βασικά νέα τους δυο νέους τρόπους αποθορυβοποίησης:

- Το DeepPRIME 3 που - βάσει περιγραφής - υποθέτω ότι είναι καλύτερο από το 2 αλλά χωρίς να καθυστερεί τόσο όσο το XD2s που δίνει επιπλέον λεπτομέρεια.
- Το DeepPRIME XD3 X-Trans Beta που είναι "εξαιρετικά αφιερωμένο" στους κατόχους Fuji.

*Για κάποιο περίεργο λόγο το preview είναι στα Γερμανικά, στην ιστοσελίδα διαλέξτε En πάνω αριστερά.
 
κατεβασα τη δοκιμαστικη εκδοση αλλα δυστυχως δεν υποστηριζει ακομα τις νεες fuji (με την πεμπτη εκδοση αισθητηρα οπως πχ η δικια μου xt5).
 
Από ότι διάβασα στα Comments χρηστών επιτέλους υποστηρίζει την ΟΜ3 η νέα έκδοση. Θα την περάσω μόλις γυρίσω από το εξοχικό.