Περι φυσικότητας ηχογραφήσεων και ζωντανής αναπαραγωγής

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Καλά... μην νομίζουμε και ότι το όποιο "θέατρο" ή άλλος χώρος είναι σωστά φροντισμένα ώστε να φιλοξενήσουν ένα live γεγονός.
Ίσα ίσα, λόγοι χώροι νομίζω είναι σωστά μελετημένοι/φροντισμένοι για σωστό live.
Διαφωνείτε?
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Νόμιζα πως μόνο σε εμένα συμβαίνει αυτό. Πιστεύω όμως πως δείχνει πόσο εθισμένοι είμαστε στον ήχο κονσέρβα.

Ενα ζωντανο γεγονος και μια ηχογραφιση δεν ειναι το ιδιο πραγμα,συνεπως δεν μπορουν να συγκριθουν επι ισοις οροις.
 
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Καλά... μην νομίζουμε και ότι το όποιο "θέατρο" ή άλλος χώρος είναι σωστά φροντισμένα ώστε να φιλοξενήσουν ένα live γεγονός.
Ίσα ίσα, λόγοι χώροι νομίζω είναι σωστά μελετημένοι/φροντισμένοι για σωστό live.
Διαφωνείτε?

Μα όσο και μην είναι βρε Αντώνη μου,συγκρίνεται;
Οκ,δεν λέμε το χάλι που είχε το sporting με τους τσίγκους που θα έπρεπε να κουδουνίζουν ακόμα τα αυτιά μου απ' την κιθάρα του Knopfler μετά από -γκουχ,γκουχ- χρόνια,αλλά και πάλι...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

το θέμα που πάτε να ανοίξετε είναι τερράστιο και πολύ μα πολύ ασαφές.
Καταρχάς, ο χώρος του live παίζει τερράστια σημασία. Όπως και η θέση που έχουμε κλείσει. Γενικά επίσης μην ξεχνάμε ότι πέραν της συμφωνικής κλπ κλπ άντε και κανενός unplugged αν πετύχετε πουθενά, ακούμε τελικά τα pa ηχεία και όχι το μπάσο ή την ηλεκτρική κιθάρα αυτή καθεαυτή και σε συνθήκες ότι να ναι πολλές φορές.
Παράδειγμα από συναυλία bregovic. Πήγα και την έπεσα με το που μπήκα στο sweetspot (κοντά στον ηχολήπτη). Όσο έπαιζαν οι cabaret balkan τους οποίους είχε για support ο ήχος ήταν ένα παραγεμισμένο μπάσο και φυσικά ποιά σκηνή? Γιατί σκηνή?
Με το που μπήκε ο Bregovic (και ο ηχολήπτης του μαζί) μετά από τη μέση του δεύτερου τραγουδιού το σκηνικό είχε αλλάξει άρδην. Τα pa ακούγονταν καλύτερα από αυτό που ακούω στο σπίτι. Συναυλία σε εξωτερικό χώρο παρεμπιπτόντως.
Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι ο ηχολήπτης έχει την ευκαιρία να κρύψει προβλήματα που προέκυψαν κατά την αναπαραγωγή στο στούντιο από το τελικό προιόν. Στο live αυτό δε γίνεται... Άσε που άλλο να ακούς τη Συμφωνική της Βιέννης σε cd και άλλο την πειραματική ορχήστρα Δήμου Λουτετίας σε live
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Παιδιά διαφωνώ με όλους τους τρόπους.

Το unplugged live είναι από άλλο πλανήτη και δεν έχει σύγκριση με τίποτα.
Τώρα το γεγονός ότι υπάρχουν ελάχιστα unplugged live (ακόμη και στο Μέγαρο ή το Ηρώδειο ) είναι άλλη κουβέντα.
Όπου μπαίνει μικρόφωνο και ηχεία σε live AYTOMATA γίνεται χειρότερα από το ηχοσυστημα του σπιτιού. Σε πρώτη φάση χάνεται η εστίαση και μετά τα παίρνει όλα η κατηφόρα.

Αλλά το πραγματικό live δεν προσεγγίζεται.

Ανεβαίνοντας για Μέτσοβο τον προηγούμενο χειμώνα βράδυ – σταματάω σε ταβέρνα – ψητοπωλείο περαστικού χωριού . Βρέχει -χιονιάς – καθημερινή –ελάχιστοι ντόπιοι , εικόνα για ταινία .
Ξαφνικά μπαίνει «ορχήστρα» με 3 γύφτους – κλαρίνο – τουμπερλέκι και φωνή-ντέφι . Το προς εκτέλεση άσμα (...ασμάτων) γιά ..αρχή «Αγαπώ μια πιτσιρίκα» .
Το άσμα εκτελείται (ΑΨΟΓΑ) μπροστά στο τραπέζι σου στο 1 μέτρο.

Τι να συζητήσουμε τώρα . Η δυναμικές του κλαρίνου πρέπει να είναι 110db – η ένταση – ο ρυθμός - η εικόνα - εστίαση - το στακάτο μπάσο κλπ δεν πιάνονται από ηχοσύστημα 500.000 ευρώ.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ενα ζωντανο γεγονος και μια ηχογραφιση δεν ειναι το ιδιο πραγμα,συνεπως δεν μπορουν να συγκριθουν επι ισοις οροις.

Συμφωνώ, δεν επιχείρησα κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι με την έννοια, που το θέτεις.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Καλά... μην νομίζουμε και ότι το όποιο "θέατρο" ή άλλος χώρος είναι σωστά φροντισμένα ώστε να φιλοξενήσουν ένα live γεγονός.
Ίσα ίσα, λόγοι χώροι νομίζω είναι σωστά μελετημένοι/φροντισμένοι για σωστό live.
Διαφωνείτε?

Είναι γνωστό ότι κάποιοι χώροι είναι εντελώς ακατάλληλοι. Εγώ αναφερόμουνα (αν και επιγραμματικά, λόγω οφτόπικ) σε σχετικά σωστό χώρο, με μικρή κλασική ορχήστρα, χωρίς ηχεία φυσικά.
Ε κατάλαβα πως ώρες-ώρες (και επειδή μου αρέσει να αυτοσαρκάζομαι) είμαι τελείως nerd. Μα είναι δυνατόν να έχεις μπροστά σου ζωντανή ορχήστρα και να σου λείπουν τα πρίμα;
Αν αυτό δεν είναι εθισμός στον 'έτοιμο" ήχο, τι άλλο μπορεί να είναι; Ήρθα στα συγκαλά μου.
Άλλο θέμα τώρα, το αν το φάρμακο αυτό θέλει συχνές επαναλήψεις.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Συμφωνώ, δεν επιχείρησα κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι με την έννοια, που το θέτεις.

Μην με παρεξηγεις,δεν το εθεσα με καμια εννοια η κανενα σκοπο.

Απλα οταν καποιος το δει ετσι απλα, πολλες φορες ειναι λογικο, πραγματι να προτιμησει το συστημα του απο κατι ζωντανο.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ενα ζωντανο γεγονος και μια ηχογραφιση δεν ειναι το ιδιο πραγμα,συνεπως δεν μπορουν να συγκριθουν επι ισοις οροις.

100% στο σπιτι μπορεις να απολαυσεις το κομματι ,οτι ωρα θες εσυ,στην ενταση που θες εσυ,στην θεση που θες εσυ και με την παρεα που θες εσυ.

συνθηκες ιδανικες δηλαδη. μονον ο καλλιτεχνης λειπει αλλα σαμπως στα περισσοτερα λαιβ μπορεις να τον δεις?:flipout:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Φίλε Audiolytic δεν σε παρεξήγησα, ούτε σκέφτηκα οτιδήποτε.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Φίλε Audiolytic δεν σε παρεξήγησα, ούτε σκέφτηκα οτιδήποτε.

:ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Καλά... μην νομίζουμε και ότι το όποιο "θέατρο" ή άλλος χώρος είναι σωστά φροντισμένα ώστε να φιλοξενήσουν ένα live γεγονός.
Ίσα ίσα, λόγοι χώροι νομίζω είναι σωστά μελετημένοι/φροντισμένοι για σωστό live.
Διαφωνείτε?

Ακριβώς, Αντώνη. Καθώς έχω ακούσει από ειδικούς, υπάρχει και διάσημη αίθουσα στην οποία δεν έγινε καλή μελέτη από μηχανικούς ήχου, με αποτέλεσμα από τη μέση και πίσω να μην έχει καλή ακουστική.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Δεν ξερω αν ειμαι εκτος θεματος αλλα καπου ειδα καποια σχολια περι φυσικου ηχου και θαθελα να καταθεσω μια εμπειρια μου,παρακολουθησα πριν 10 μερες στην Λυρικη σκηνη το αφιερωμα στην Καραινδρου απο τανιες του Αγγελοπουλου+χορος,επαιζε ορχηστρα περιπου 30 ατομων ημουν σε οχι και τοσο καλη θεση...ο φυσικος ηχος ειναι αξεπεραστος ισως λογω θεσης καποια οργανα να τα ακουγα στο + αλλα στο - ,καμια σημασια αυτο που εφτανε στα αυτια καμια σχεση με οτι εχω ακουσει απο πανακριβα συστηματα σε σωστο χωρο! καταλαβαινεις την διαφορα και με κλειστα ματια ο φυσικος ηχος ειναι κατι το τελειως διαφορετικο.
 
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Δεν ξερω αν ειμαι εκτος θεματος αλλα καπου ειδα καποια σχολια περι φυσικου ηχου και θαθελα να καταθεσω μια εμπειρια μου,παρακολουθησα πριν 10 μερες στην Λυρικη σκηνη το αφιερωμα στην Καραινδρου απο τανιες του Αγγελοπουλου+χορος,επαιζε ορχηστρα περιπου 30 ατομων ημουν σε οχι και τοσο καλη θεση...ο φυσικος ηχος ειναι αξεπεραστος ισως λογω θεσης καποια οργανα να τα ακουγα στο + αλλα στο - ,καμια σημασια αυτο που εφτανε στα αυτια καμια σχεση με οτι εχω ακουσει απο πανακριβα συστηματα σε σωστο χωρο! καταλαβαινεις την διαφορα και με κλειστα ματια ο φυσικος ηχος ειναι κατι το τελειως διαφορετικο.

Μα είναι απολύτως φυσικό αυτό που λες...
Και μόνο να σκεφτείς το από πόσες διαφορετικές πηγές έρχεται ο ήχος και την επιφάνεια τους...
Συνέκρινε την με την δεδομένη επιφάνεια των ηχείων μας + τον χώρο...Με τίποτα...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ο φυσικός ήχος είναι αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε όλοι μας στο σύστημα μας.

Είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την μουσική και μας φαίνεται άνετος και ευχάριστος.

Είναι όπως το παράδειγμα σου, αλλά είναι επίσης και υποκειμενικό, και θα σου πω και παραδείγματα...

.....

Ο φυσικος ηχος, δεν ειναι ακριβως αυτο που λεει η λεξη ? "ΦΥΣΙΚΟΣ"

Αν δεν εχω ακουσει ποτε στην ζωη μου ενα σωστο, καλο, και καλοχορδισμενο πιανο για παραδειγμα, με ποια κριτηρια θα μπορεσω να καταλαβω οτι ενα συστημα ακουγεται σωστα ? (ακουγοντας ενα κομματι με πιανο πχ)
Μηπως σε αυτη την περιπτωση, αυτο που θελω να πιστευω πως ειναι φυσικο, ειναι αυτο που μου αρεσει περισσοτερο (αναξαρτητα αν ειναι σωστο), και μηπως το σωστο δεν μου αρεσει ??



Κατι ακομη, ασχετο/σχετικο...
Πως "ακουγεται" σε καποιον που επενδυει (πχ) 50.οοο ευρω σε μηχανακια, παραφερναλια, φιδολαδα & extreme room treatments προκεινεμου να ακουσει "σωστα" μια κιθαρα του χιλιαρικου :ADFADF1:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Κατι ακομη, ασχετο/σχετικο...
Πως "ακουγεται" σε καποιον που επενδυει (πχ) 50.οοο ευρω σε μηχανακια, παραφερναλια, φιδολαδα & extreme room treatments προκεινεμου να ακουσει "σωστα" μια κιθαρα του χιλιαρικου :ADFADF1:

Είναι και κιθάρες φαρμάκι,μην νομίζεις...
(Ο καθένας με τον πόνο του :flipout:)

Πάντως έχεις πολύ δίκιο.
Μερικά όργανα είναι τόσο σκληρά που το φυσικό άκουσμα είναι επώδυνο αν ο μουσικός δεν είναι δεξιοτέχνης ή αν ο χώρος δεν βοηθάει.
Εννοείται βέβαια πως δεν νοείται κριτική αν δεν υπάρχει αναφορά σε φυσικό ήχο...
Άλλο αν η απόδοσή του από ένα σύστημα είναι σχεδόν ουτοπία.

Να δώσω κι ένα περίεργο παράδειγμα.
Οι ενισχυτές κιθάρας,εκτός του μεγαφώνου τους,έχουν και line output.
Από την οποία μπορούν να δώσουν ήχο που περνάει από κονσόλες,μπορεί να ενισχυθεί,κλπ..
Παγκοσμίως όμως στις συναυλίες,θα δείτε ένα μικρό ενισχυτάκι κιθάρας με ένα μικρόφωνο μπροστά του.Κι από εκεί πάει σε εκείνα τα τείχη των μεγαφώνων.
Τουλαχιστον αυτό γινόταν μέχρι τις εντελώς ψηφιακές κονσόλες.
Δεν είναι περίεργο;
Κι όμως δεν είναι.
Αυτόν τον ήχο έχει μάθει ο μουσικός,αυτόν θέλει.Κι ας είναι πιο λάθος από την line γραμμή που είναι κλινική και ουδέτερη.
Ετσι και το κάθε σύστημα λοιπόν...
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ο φυσικος ηχος, δεν ειναι ακριβως αυτο που λεει η λεξη ? "ΦΥΣΙΚΟΣ"

Αν δεν εχω ακουσει ποτε στην ζωη μου ενα σωστο, καλο, και καλοχορδισμενο πιανο για παραδειγμα, με ποια κριτηρια θα μπορεσω να καταλαβω οτι ενα συστημα ακουγεται σωστα ? (ακουγοντας ενα κομματι με πιανο πχ)
Μηπως σε αυτη την περιπτωση, αυτο που θελω να πιστευω πως ειναι φυσικο, ειναι αυτο που μου αρεσει περισσοτερο (αναξαρτητα αν ειναι σωστο), και μηπως το σωστο δεν μου αρεσει ??



Κατι ακομη, ασχετο/σχετικο...
Πως "ακουγεται" σε καποιον που επενδυει (πχ) 50.οοο ευρω σε μηχανακια, παραφερναλια, φιδολαδα & extreme room treatments προκεινεμου να ακουσει "σωστα" μια κιθαρα του χιλιαρικου :ADFADF1:

εμ αυτο ειπα και γω πιο πανω οτι εξαρταται απ τις εμπειριες του καθενος,αν δεν εχεις ακουσει πιανο αληθινο σε σπιτι και οχι σε καποιο ξενοδοχειο καποιο βραδυ του Αυγουστου δε πα να ακους οτι ναναι απ τα μηχανακια.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ετσι,
Καποιος που δεν του αρεσε το βιολι, το βρηκε καταπληκτικο οταν το ακουσε στην συστηματαρα του ("ακου φιλε το τσελο" ελεγε) :p
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

ένας άλλος παράγοντας αναρωτιέμαι μήπως είναι η ένταση που ακούμε (δεν το ξέρω απλά το θέτω ως ερώτημα).

Το σκεφτόμουνα ακούγοντας την κόρη μου να παίζει κιθάρα. Η παιδική ακουστική κιθάρα ακούγεται πιο δυνατά από ότι νόμιζα. Πόσο ακούγεται ένα πνευστό πχ σαξόφωνο ή ένα πιάνο ή τα ντραμς; Εγώ ακούω στο διαμέρισμα ροκ μουσική. Αν όλα τα όργανα τα είχα μέσα στο δωμάτιο θα έπρεπε να βγω έξω όταν παίζανε. Ακούγοντας σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο έντασης πόσο κοντά στο φυσικό όργανο μπορεί να είναι αυτό που ακούμε; Εδώ ίσως έχουν πλεονέκτημα αυτοί που τους αρέσουν μικρά σύνολα ή μόνο φωνές και τα τέτοια. Οι υπόλοιποι έχουν άραγε πρώτα από όλα τον κατάλληλο μεγάλο χώρο και στη συνέχεια τα κατάλληλα ηχεία και ενισχυτικά που θα μπορούν να παίξουν ασυμπίεστα και ένετα σε τέτοιες εντάσεις;
Και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε αυτό να έχει σχέση και με παρακείμενο νήμα για ηχεία που έχει πάρει φωτιά τελευταία.
 
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

ένας άλλος παράγοντας αναρωτιέμαι μήπως είναι η ένταση που ακούμε (δεν το ξέρω απλά το θέτω ως ερώτημα).

Το σκεφτόμουνα ακούγοντας την κόρη μου να παίζει κιθάρα. Η παιδική ακουστική κιθάρα ακούγεται πιο δυνατά από ότι νόμιζα. Πόσο ακούγεται ένα πνευστό πχ σαξόφωνο ή ένα πιάνο ή τα ντραμς; Εγώ ακούω στο διαμέρισμα ροκ μουσική. Αν όλα τα όργανα τα είχα μέσα στο δωμάτιο θα έπρεπε να βγω έξω όταν παίζανε. Ακούγοντας σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο έντασης πόσο κοντά στο φυσικό όργανο μπορεί να είναι αυτό που ακούμε; Εδώ ίσως έχουν πλεονέκτημα αυτοί που τους αρέσουν μικρά σύνολα ή μόνο φωνές και τα τέτοια. Οι υπόλοιποι έχουν άραγε πρώτα από όλα τον κατάλληλο μεγάλο χώρο και στη συνέχεια τα κατάλληλα ηχεία και ενισχυτικά που θα μπορούν να παίξουν ασυμπίεστα και ένετα σε τέτοιες εντάσεις;
Και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε αυτό να έχει σχέση και με παρακείμενο νήμα για ηχεία που έχει πάρει φωτιά τελευταία.

Μα η αληθοφανής και πιστή αναπαραγωγή,πρέπει να είναι πιστή παντού υποτίθεται.
Οπότε και ως προς την ένταση.
Είναι μια από τις συνηθισμένες εκπτώσεις όμως.
Και κατά τα άλλα δοκιμάζουμε καλώδια...
 
Last edited: