Οσον αφορα το πρωτο με μπερδεψες. Αλλο το πεπλο , αλλο το "κακο-φωτεινο" μαυρο. Το πεπλο, ακομα και στα χαμηλα IRE ερχεται απο κακο gamma η και κακη ισοροπια λευκου - greyscale. Προβολεας με οχι καλο μαυρο θεωρω οτι μπορει να γραψει χαμηλα χωρις πεπλο, απλα το μαυρο του δεν θα ειναι μαυρο.
Για το δευτερο, μπορεις να διευκρινίσεις τι εννοεις λεγοντας οτι "δεν χωραει τις διαβαθμισεις" ?
Τελος, στο τριτο τι εννοεις? Σε καποιο συκεκριμενο mode gamma η γενικα ? Δωσε μας ενα παραδειγμα καποιου προβολεα που το εχεις δει αυτο.
Καλημερα !
Καλημέρα.
Πέπλο λαμβάνουμε είτε λανθασμένου gamma είτε μικρής αντίθεσης. Αν βλέπεις μια σκοτεινή σκηνή σε έναν προβολέα με μαύρο 2 nits, το πέπλο θα είναι εκεί παρότι λόγω πολύ υψηλής φωτεινότητας μπορεί να πετυχαίνει gamma 2,22 ακόμα και στα χαμηλά IRE. Είναι 2 διαφορετικές περιπτώσεις με παρόμοιο αποτέλεσμα.
Δεν χωράει τις διαβαθμίσεις θα πει, δεν χωράει τις διαβαθμίσεις φωτεινότητας που προκύπτουν στα IRE σε συνάρτηση με σταθερό gamma (π.χ. 2,22).
Το gamma συνάγεται εκθετικά βάσει του λευκού σου. Είναι απλά μαθηματικά βάσει του τύπου:
IRE^GAMMA X LUMINANCE 100 IRE.
Υπολογίζεις τα IRE σου ως εξής:
1 = 0,01
2 = 0,02
3 = 0,03
κ.ο.κ.
Οπότε, αν κάνεις μερικές πράξεις, θα δεις ότι δεν χρειάζεται να σου δώσω παράδειγμα κάποιου προβολέα που δεν παίζει σωστά το gamma χαμηλά, διότι κανένας προβολέας δεν μπορεί να παίξει σωστά τις διαβαθμίσεις φωτεινότητας από 1-10 IRE με αποτέλεσμα αναγκαστικά να φωτίζει τις περιοχές παραπάνω για να ''χωρέσει'' όλες τις διαβαθμίσεις.
Σου φέρνω ένα απλό παράδειγμα:
Προβολέας με λευκό 50 nits πρέπει για να παίξει σωστά με 2,22 γκάμα στα 3% π.χ., να δώσει 0,02 nits μαύρο.
Στα 2% πρέπει να έχει 0,008 nits.
Κ.λ.π.
Αυτά δε, είναι υπολογισμένα με 2,22 γκάμα. Άμα πάμε στο 2,35-2,4....ciao!!