Περί καλωδίων ο λόγος...

Στην ανακαλωδίωση σχεδόν χάλια παίζουν..

Αν αλλάξεις καλώδια, βύσματα, κολλήσεις κλπ μπορεί.
Αλλά καλώδιο του εμπορίου που να παίζει χάλια και μετά να παίζει εκπληκτικά, δεν έχω πετύχει.
Στον ενισχυτή μου όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Και νομίζω ήσουν και μπροστά.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Άκου τώρα και αυτό και πες μου την γνώμη σου,για τις μεσαίες.
Εχεις ακούσει ποτέ τρομπέτα από κοντά?....δίπλα σου?
Αν ναι ,γνωρίζεις ότι για πλάκα σου σκίζει τα αυτιά, από την τσιριδα.
Αν λοιπόν πάρεις ένα καλώδιο και σου "στρώσει" την τρομπέτα ώστε να είναι υποφερτή,είναι καλό ή κακό ???
Εστρωσαν οι μεσαίες ή τις χαντακωσες??
Ας αγοράζουμε λοιπόν αυτό που μας ευχαριστεί τα αυτακια μας και σε αφήσουμε αυτές τις σαχλαμάρες περί "πιο κοντά στο "αληθινό "
Χαμπαρι δεν έχουμε πάρει πως ακούγεται πραγματικά το Χ όργανο,γιατί πχ η κάθε κιθάρα έχει τον ήχο της.
Σε προσκαλώ μια βραδιά στην περιβόητη "μπακάλα" στην Δραπετσώνα ,όπου φιλαράκια μαζεύονται τρωγοπινουν και παίζουν ελληνική μουσική.
Πολλές φορές παίζουν και τέσσερις κιθάρες μαζί ,2 μπουζούκια, ένας δύο μπαγλαμάδες,ένα τουμπερλεκι και κάτι τριλιες που συνήθως μου τις δίνουν εμένα γιατί δεν ξέρω τι μου γίνεται από όργανα 😀
Φυσικά όλα αυτά unplugged.
Και οι τέσσερις κιθάρες έχουν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΌ ήχο.
Τους έχω ηχογραφήσει με ένα φορητό tascam dr40 και μόνο εγώ ξέρω ποια παίζει τι.
Αυτά τα έχω μεταφέρει και σε σιντακια.
Όταν λοιπόν ακούσεις την κιθάρα των 3000 ευρώ του Γιώργου και την Yamaha του Νίκου,είναι τα σώβρακα με της γραβάτες.
Η μία έχει τεράστιο ήχο η άλλη έχει στεγνό και στακατο.
Ηθελα να ήξερα τι σύγκριση μπορεί να γίνει αν ακούσεις το ίδιο τραγούδι,εκτελεσμένο με την μια και την άλλη κιθάρα.
Αν,λέμε αν ,πάρεις ένα καλώδιο που ευνοεί τις μεσαίες θα λασπωσει η μία κιθάρα και θα ευνοηθεί η άλλη.
Αν πάρεις ένα που τις κόβει θα ακουστεί σαν ντενεκες η Yamaha και θα την γλυτώσει η ακριβή.
Εφόσον δεν ξέρεις πια κιθάρα παίζει,λάθος συμπεράσματα θα βγάλεις,για το καλώδιο.
Τι κάνουμε λοιπόν σε αυτή την περίπτωση?
Αφήνουμε κατά μέρος της hiendαδικες και χρυσαυτιαδικες προσεγγίσεις και παίρνουμε ότι αρέσει στα δικά μας αυτιά.
Πάρε μια γεύση..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ειναι λιγο αστειο σε νημα που θαβονται τα καλωδια για τη κοστολογηση τους, να αναφερονται παραδειγματα κιθαρων που κοστιζουν 3.000€!
Καμια κιθαρα και για κανενα λογο δεν θα επρεπε να κοστολογειται τοσο βασει, των επιχειρηματων ολων των καλωδιων χέιτερ.
Παντου υπαρχει υπερκοστολογηση, αφηστε ησυχους τους κατασκευαστες καλωδιων, οποιος θελει αγοραζει.
 
Άλλο κακό να μη μας βρει!:eek:

Τα καλώδια «στρώνουν» για διάφορους λόγους.
Θέλεις μηχανικά, το βύσμα με την πίεση που ασκεί κάποια στιγμή που θα "αγκαλιάσει" καλύτερα το θυλικό του;
Θέλεις ηλεκτρολογικά, κάτι γίνεται εκεί μέσα και καταλαβαίνουν τα μικρά ηλεκτρονιάκια ότι παίζουν μουσική και groovάρουν καλύτερα;
Έχω ακούσει διαφορές ακόμη και με αλλαγή κόλλησης. Τόσο που νόμιζα ότι κάτι χάλασα που του άλλαξα την κόλληση.
Ωστόσο, κάτι συμβαίνει και υπάρχουν διαφορές.
Όχι όμως ότι θέλουν 1000 ή 10.000 ώρες για να στρώσουν!
Ούτε ότι θα παίζουν χάλια μέχρι να στρώσουν και μετά θα παίξουν εκπληκτικά.
Θα δώσουν στην αρχή ένα 90+% και μετά από καμία εβδομάδα (και καμιά 50αριά ώρες παιξίματος) θα δώσουν το 100% τους.
Κανένα καλώδιο και βύσμα δεν παίζει στο 90 τοις εκατό από την αρχή, με τίποτα, συνήθως δεν παίζουν καλά όταν μπαίνουν επάνω στο σύστημα, θέλουν χρόνο, ειδικά το ασήμι, το ρόδι, και το paladium..
Βέβαια εννοείτε ότι δεν θέλουν 1000 ώρες, τα υλικά που αναφέρω (ειδικά τα OCC), θέλουν 250 ώρες για να σταθεροποιηθεί η απόδοση τους, όσο και να φαίνεται περίεργο όλο αυτό...
Κανείς δεν ξέρει "τεχνικά" γιατί γίνεται αυτό, δηλαδή ο χρόνος στρωσίματος ενός υλικού..
Δεν εξηγούνται όλα στο Αudio, ούτε επιστημονικά, όπως και σε πολλά άλλα πράγματα στην ζωή μας..
 
Αν άλλαξες καλώδια, βύσματα, κολλήσεις κ.λπ.
Αλλά καλώδιο του εμπορίου που δεν παίζει χάλια και μετά να παίζει εκπληκτικά, δεν έχω πετύχει.
Στον ενισχυτή μου όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Και νομίζω ήσουν και μπροστά.
Στις κολλήσεις δεν παίζει μόνο η ποιότητα της αλλά και η ποσότητα της..
Ολα παίζουν ρόλο..
 
  • Like
Reactions: djmnv81
Οι κολλήσεις είναι εντελώς λογικό να "ακούγονται".

Εισάγεις ένα μέταλλο, πάντα διαφορετικό σε σύσταση από τον χαλκό μάλιστα, στις ενώσεις σου.

Οπότε εγγυημένα μεταβάλλεις τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του κυκλώματός σου.
 
Κανένα καλώδιο και βύσμα δεν παίζει στο 90 τοις εκατό από την αρχή, με τίποτα, συνήθως δεν παίζουν καλά όταν μπαίνουν επάνω στο σύστημα, θέλουν χρόνο, ειδικά το ασήμι, το ρόδι, και το paladium..

Μια χαρά ακουγόντουσαν οι διαφορές μέχρι να καταλήξω σε συνδιασμό Heimdal και Frey στα καλώδιά μου.
Μπορεί να έδωσαν και άλλο μετά, αλλά σκέψου ότι όλες οι καλωδιώσεις μου είναι ασήμι και υπερήχαν των άλλων από την πρώτη μέρα.

Δεν θα έδινα 1500€ για το frey αν δεν έπαιζε καλά από την αρχή. ;)
 
Μια χαρά ακουγόντουσαν οι διαφορές μέχρι να καταλήξω σε συνδιασμό Heimdal και Frey στα καλώδιά μου.
Μπορεί να έδωσαν και άλλο μετά, αλλά σκέψου ότι όλες οι καλωδιώσεις μου είναι ασήμι και υπερήχαν των άλλων από την πρώτη μέρα.

Δεν θα έδινα 1500€ για το frey αν δεν έπαιζε καλά από την αρχή. ;)
Ναι, δεν διαφωνώ ότι δεν άκουσες διαφορά με την προσθήκη των ασημένιων αμέσως, φυσικά και θα άκουγες άμεσα την διαφορά, απλά είπα ότι δεν παίζουν 90 τοις εκατό από την αρχή.. είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό που αναφέρεις, το ασήμι δεν παίζει μόνο καλύτερα (σε κάποια συστήματα) αλλά και διαφορετικά, γι' αυτό και ένιωσες αμέσως την διαφορά στην αλλαγή..
 
Από το νετ βρήκα αυτά!! Ισχύουν στην πράξη από τους καλωδιάδες μας εδω;;

( Μετάφραση απο google translate ).

Το ασήμι περιγράφεται συχνά ως παράγοντας φωτεινότερων, πιο λεπτομερών υψηλών συχνοτήτων

Ο χρυσός προσφέρει θερμότερα, πιο πλούσια μπάσα, αν και το κύριο πρακτικό πλεονέκτημα του χρυσού είναι η αντοχή στη διάβρωση, ενώ οι διαφορές στους καθαρούς αγωγούς αφορούν περισσότερο τη μεταλλουργία και τη συνέργεια του συστήματος παρά μόνο την εγγενή αγωγιμότητα του μετάλλου.

Ο τύπος του αγωγού (καθαρό ασήμι, επιπλατινωμένος χαλκός, χαλκός) και η κατασκευή του έχουν μεγαλύτερη σημασία από την επιμετάλλωση, με ορισμένους να βρίσκουν ότι το καθαρό ασήμι προσφέρει διαφάνεια, ενώ η επιμετάλλωση με ασήμι μπορεί μερικές φορές να ακούγεται σκληρή.
 
Οι κολλήσεις είναι εντελώς λογικό να "ακούγονται".

Εισάγεις ένα μέταλλο, πάντα διαφορετικό σε σύσταση από τον χαλκό μάλιστα, στις ενώσεις σου.

Οπότε εγγυημένα μεταβάλλεις τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του κυκλώματός σου.
Η κάθε μάρκα κόλλησης έχει τον ήχο της, αλλιώς παίζει η WBT, η Mundorf, η Oyaide, και οι απλές..
Όπως λες δέχεσαι την ηχητική διάφορα των κολλησεων αλλά δεν πιστεύεις στο στρώσιμο..
Αν τερματίσουμε ένα καλώδιο με τρεις διαφορετικές μάρκες βυσμάτων, κάθε φορά θα ακούμε διαφορετικό ήχο από το ίδιο καλώδιο..
Οι επιστρώσεις των βυσμάτων και οι κολλήσεις επιρεαζουν αρκετά την ηχητική υπογραφή των καλωδίων..
Και όλα αυτά θέλουν στρώσιμο για να βγουν σωστά συμπεράσματα ώστε να καταλήξουμε στο αποτέλεσμα που θέλουμε..
(Και θέμα γούστου φυσικά)..
Όλες οι επιστρώσεις των μετάλλων των βυσμάτων έχουν τον δικό τους ήχο και θέλουν χρόνο για να έρθουν στην απόδοση τους..
 
  • Like
Reactions: Θρησκος
Από το νετ βρήκα αυτά!! Ισχύουν στην πράξη από τους καλωδιάδες μας εδω;;

( Μετάφραση απο google translate ).

Το ασήμι περιγράφεται συχνά ως παράγοντας φωτεινότερων, πιο λεπτομερών υψηλών συχνοτήτων

Ο χρυσός προσφέρει θερμότερα, πιο πλούσια μπάσα, αν και το κύριο πρακτικό πλεονέκτημα του χρυσού είναι η αντοχή στη διάβρωση, ενώ οι διαφορές στους καθαρούς αγωγούς αφορούν περισσότερο τη μεταλλουργία και τη συνέργεια του συστήματος παρά μόνο την εγγενή αγωγιμότητα του μετάλλου.

Ο τύπος του αγωγού (καθαρό ασήμι, επιπλατινωμένος χαλκός, χαλκός) και η κατασκευή του έχουν μεγαλύτερη σημασία από την επιμετάλλωση, με ορισμένους να βρίσκουν ότι το καθαρό ασήμι προσφέρει διαφάνεια, ενώ η επιμετάλλωση με ασήμι μπορεί μερικές φορές να ακούγεται σκληρή.
Ισχύουν αυτά σε αρκετό ποσοστό..
 
  • Like
Reactions: djmnv81
Εχεις ασχοληθεί με ποιο ακριβως καλωδια γενικα? Ποιο είναι το ανώτερο όριο τιμής καλωδίων που έχεις δουλέψει στο σύστημα σου, και τι είδους καλώδια ήταν αυτά, ic, ρεύματος, ηχείων ;
Θέλω να καταλάβω την σκέψη σου..
Με όλων των ειδών τα καλώδια έχω ασχοληθεί. Αναλογικά interconnects, ρεύματος, πρίζες τοίχου ροδιού ή πιο απλές, πολυπριζα, ηχείων (παλιά), καλώδια interconnect Phono, ψηφιακά, καλώδια μικροφώνων, αναλογικά πολυκαλώδια, κλπ. Τα ακριβότερα που έχω είναι τα Audience Au24 Phono. Ας πούμε ότι αντιπροσωπεύουν το 20-30% της αξίας της αντίστοιχης κεφαλής.
Στα ψηφιακά έχω επιλέξει να προτιμώ τις γυάλινες καλές οπτικές ίνες και να μην παιδεύομαι με τα ομοαξονικά που συχνά το κόστος τους είναι εντελώς αδικαιολόγητο. Υπό τον όρο φυσικά, η ποιότητα των μηχανημάτων που θα δεχτούν την οπτική σύνδεση να είναι αντίστοιχη.

Θες να καταλάβεις τη σκέψη μου. Τι ακριβώς σε προβληματίζει; Η άποψη μου για τό όριο βελτίωσης που μπορούν να προσφέρουν τα καλώδια;
Διότι υπάρχει ένα θεωρητικό όριο. Να λειτουργήσουν, όπως λέει η θεωρία σαν ένα κομμάτι σύρμα, δηλαδή να μην επιδρούν καθόλου στο μεταφέραμε σήμα. Σαν να μην υπήρχαν καθόλου. Αυτό είναι το όριο και πέρα από εκεί δεν πάει.

Τώρα, υπάρχουν πολλοί που θέλουν τα καλώδια τους να συμπεριφέρονται σαν Equalizer. Για ότι καλώδια και αν πρόκειται, αναλογικά ή ψηφιακά. Να ενισχύουν τα χαμηλά, να γλυκαίνουν τα μεσαία, να κάνουν αέρινα τα υψηλά, κλπ.
Γούστο τους και δικαίωμα τους. Αφού έτσι νοιώθουν καλά, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τους το χαλάσουμε!
 
Από το νετ βρήκα αυτά!! Ισχύουν στην πράξη από τους καλωδιάδες μας εδω;;

( Μετάφραση από google translate ).

Το ασήμι περιγράφεται συχνά ως παράγοντας φωτεινότερων, πιο λεπτομερών υψηλών συχνοτήτων

Ο χρυσός προσφέρει θερμότερα, πιο πλούσια μπάσα, αν και το κύριο πρακτικό πλεονέκτημα του χρυσού είναι η αντοχή στη διάβρωση, ενώ οι διαφορές στους καθαρούς αγωγούς περισσότερο τη μεταλλουργία και τη συνέργεια του συστήματος παρά μόνο την εγγενή αγωγιμότητα του μετάλλου.

Ο τύπος του αγωγού (καθαρό ασήμι, επιπλατινωμένος χαλκός, χαλκός) και η κατασκευή του έχει μεγαλύτερη σημασία από την επιμετάλλωση, με ορισμένους να βρίσκουν ότι το καθαρό ασήμι προσφέρει διαφάνεια, ενώ η επιμετάλλωση με ασήμαντες μερικές φορές δεν ακούγεται σκληρή.
Ο όρος καλωδίας δεν είναι ωραίος..
(Δεν το λέω για εμένα, δεν μ'ενοχλει αυτό)
Και στους μετασχηματιστές ισχύουν αυτά, και στους πυκνωτές, αντιστάσεις, κλπ...
Δεν τα βγάζει ο καλωδίας από το κεφάλι του, δεν υπάρχει ο όρος που έχει πάθος με τα καλώδια και είναι καλωδίας...
Τα καλώδια είναι απαραίτητα συνοδευτικά για να ενσωματωθεί το σύστημα μεταξύ του..
Τωρα το ποσο επιρεαζουν τον ηχο μας ειναι αλλο θεμα, ο καθενας εχει την γνωμη του γι'αυτο..
Και στα μεγάφωνα, αλλιώς παίζει το χαρτί, αλλιώς το πολυπροπυλένιο, το kevlar, κλπ...
Τι να κάνουμε, είναι ο άλλος μεγάφωνας; 😁
 
  • Haha
Reactions: djmnv81
Στις κολλήσεις δεν παίζει μόνο η ποιότητα της αλλά και η ποσότητα της..
Ολα παίζουν ρόλο..
Η ποσοτητα , ο χρονος που ακουμπα το κολλητηρι το καλωδιο και το καλάι μεχρι να γινει η κολληση και αλλα ειναι εξίσου σημαντικα.
 
Τώρα, υπάρχουν πολλοί που θέλουν τα καλώδια τους να συμπεριφέρονται σαν Equalizer. Για ότι καλώδια και αν πρόκειται, αναλογικά ή ψηφιακά. Να ενισχύουν τα χαμηλά, να γλυκαίνουν τα μεσαία, να κάνουν αέρινα τα υψηλά, κλπ.
Καταλαβαινω τι εννοεις , ΑΛΛΑ , ολα τα καλωδια "γινονται" σαν καποιου ειδους equalizers , αναλογα σε ποια μηχανηματα συνδεονται ;)
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Με όλων των ειδών τα καλώδια έχω ασχοληθεί. Αναλογικά interconnects, ρεύματος, πρίζες τοίχου ροδιού ή πιο απλές, πολυπριζα, ηχείων (παλιά), καλώδια interconnect Phono, ψηφιακά, καλώδια μικροφώνων, αναλογικά πολυκαλώδια, κλπ. Τα ακριβότερα που έχω είναι τα Audience Au24 Phono. Ας πούμε ότι αντιπροσωπεύουν το 20-30% της αξίας της αντίστοιχης κεφαλής.
Στα ψηφιακά έχω επιλέξει να προτιμώ τις γυάλινες καλές οπτικές ίνες και να μην παιδεύομαι με τα ομοαξονικά που συχνά το κόστος τους είναι εντελώς αδικαιολόγητο. Υπό τον όρο φυσικά, η ποιότητα των μηχανημάτων που θα δεχτούν την οπτική σύνδεση να είναι αντίστοιχη.

Θες να καταλάβεις τη σκέψη μου. Τι ακριβώς σε προβληματίζει; Η άποψη μου για τό όριο βελτίωσης που μπορούν να προσφέρουν τα καλώδια;
Διότι υπάρχει ένα θεωρητικό όριο. Να λειτουργήσουν, όπως λέει η θεωρία σαν ένα κομμάτι σύρμα, δηλαδή να μην επιδρούν καθόλου στο μεταφέραμε σήμα. Σαν να μην υπήρχαν καθόλου. Αυτό είναι το όριο και πέρα από εκεί δεν πάει.

Τώρα, υπάρχουν πολλοί που θέλουν τα καλώδια τους να συμπεριφέρονται σαν Equalizer. Για ότι καλώδια και αν πρόκειται, αναλογικά ή ψηφιακά. Να ενισχύουν τα χαμηλά, να γλυκαίνουν τα μεσαία, να κάνουν αέρινα τα υψηλά, κλπ.
Γούστο τους και δικαίωμα τους. Αφού έτσι νοιώθουν καλά, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τους το χαλάσουμε!
Απλά σε ρώτησα για να καταλάβω πως σκέφτεσαι κλπ για τα καλώδια..
Δεν με προβληματίζει κάτι από αυτά που λες, σωστά μιλάς και λογικά..
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Όπως λες δέχεσαι την ηχητική διάφορα των κολλησεων αλλά δεν πιστεύεις στο στρώσιμο..

Δεν είπα ότι δεν πιστεύω στο στρώσιμο. Απλά δεν έχω δώσει σημασία σε στρώσιμο. Έχω τα λίγο-πολύ ίδια καλώδια εδώ και πολλά χρόνια, τα οποία είναι απλά αξιοπρεπή καλώδια.

Γενικά δεν ασχολούμαι πολύ με τα αξεσουάρ.
 
Σημαντικό είναι επίσης τι γίνεται στο πέρασμα του χρόνου. Αναλόγως υλικού υπάρχει διάβρωση, το οποίο σημαίνει ότι στις ενώσεις δημιουργείται ένα άλλο σώμα που επηρρεάζει το σήμα. Το οποίο με τη σερά του έχει φέρει την έρευνα για κράματα μετάλλων που αντέχουν περισσότερο σε αυτό.
Επίσης, ο χρυσός δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση. Άλλο το επιχρυσωμένο βύσμα και άλλο το επιροδιωμένο. Είναι συνδυασμός όλων των παραπάνω οι αποφάσεις που παίρνουν οι κατασκευαστές.

Α και κάτι ακόμα. Όσο περισσότερο σε βάθος προχωράς, ανακαλύπτεις κατασκευαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ δύο ίδιων φαινομενικά καλωδίων.