Περί καλωδίων ο λόγος...

Δεν είπα ότι δεν πιστεύω στο στρώσιμο. Απλά δεν έχω δώσει σημασία σε στρώσιμο. Έχω τα λίγο-πολύ ίδια καλώδια εδώ και πολλά χρόνια, τα οποία είναι απλά αξιοπρεπή καλώδια.

Γενικά δεν ασχολούμαι πολύ με τα αξεσουάρ.
Οκ, ίσως κατάλαβα λάθος..🙂
 
Σημαντικό είναι επίσης τι γίνεται στο πέρασμα του χρόνου. Αναλόγως υλικού υπάρχει διάβρωση, το οποίο σημαίνει ότι στις ενώσεις δημιουργείται ένα άλλο σώμα που επηρρεάζει το σήμα. Το οποίο με τη σερά του έχει φέρει την έρευνα για κράματα μετάλλων που αντέχουν περισσότερο σε αυτό.
Επίσης, ο χρυσός δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση. Άλλο το επιχρυσωμένο βύσμα και άλλο το επιροδιωμένο. Είναι συνδυασμός όλων των παραπάνω οι αποφάσεις που παίρνουν οι κατασκευαστές.

Α και κάτι ακόμα. Όσο περισσότερο σε βάθος προχωράς, ανακαλύπτεις κατασκευαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ δύο ίδιων φαινομενικά καλωδίων.
Έτσι..😉
 
Ναι, δεν διαφωνώ ότι δεν άκουσες διαφορά με την προσθήκη των ασημένιων αμέσως, φυσικά και θα άκουγες άμεσα την διαφορά, απλά είπα ότι δεν παίζουν 90 τοις εκατό από την αρχή.. είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό που αναφέρεις,

E, καλά, μην κολλάμε στα ποσοστά.
Να τα βρούμε στο 70%; 😂

Το θέμα είναι ότι αυτό το 70%, 60%, 50%, βάλε εσύ ένα ποσοστό που συμφωνείς, ισχύει για όλα τα καλώδια λίγο πολύ.
Το ίδιο ποσοστό ισχύει και για το χαλκό και για το ρόδιο και για το ασήμι κλπ.
Θέλεις με μία ανοχή +-10%;
Δεν νομίζω ότι είναι περισσότερη, γιατί αν ο χαλκός έπαιζε στο 90% του ενώ το ασήμι στο 40% του, πολύ πιθανόν να επέλεγα τον χαλκό.
Γιατί πάνω κάτω στην ίδια τιμή ήταν όλα τα καλώδια που δοκίμασα.
 
Αν αλλάξεις καλώδια, βύσματα, κολλήσεις κλπ μπορεί.
Αλλά καλώδιο του εμπορίου που να παίζει χάλια και μετά να παίζει εκπληκτικά, δεν έχω πετύχει.
Στον ενισχυτή μου όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Και νομίζω ήσουν και μπροστά.
Η αλλαγή καλωδίωσης στον βραχίονα ενός (καλού) πικάπ είναι αυτό που ακούγεται πιο εύκολα από οποιονδήποτε άλλο τύπο καλωδίου..
Μετά είναι το καλώδιο του βραχίονα (αυτό που θα συνδέσει την καλωδίωση στο phono) ..
Μετά όλα τα άλλα.. interconnect, ρεύματος κλπ..
 
Ειναι σχεδον "κανονας" , για να εχουν περιπου ομοια τονικη ισορροπια ενα χαλκινο και ενα ασημενιο καλωδιο (ιδιας σχεδιασης) , οι αγωγοι του ασημενιου να ειναι πιο λεπτοι απο του χαλκινου.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Η αλλαγή καλωδίωσης στον βραχίονα ενός (καλού) πικάπ είναι αυτό που ακούγεται πιο εύκολα από οποιονδήποτε άλλο τύπο καλωδίου..
Μετά είναι το καλώδιο του βραχίονα (αυτό που θα συνδέσει την καλωδίωση στο phono) ..
Μετά όλα τα άλλα.. interconnect, ρεύματος κλπ..
Θα ελεγα οτι (επειδη υπαρχουν και οι βραχιονες με αποσπωμενα headshells) , προηγουνται ολων τα headshell wires :)
 
Η ποσοτητα , ο χρονος που ακουμπα το κολλητηρι το καλωδιο και το καλάι μεχρι να γινει η κολληση και αλλα ειναι εξίσου σημαντικα.
Γι'αυτό έχουμε το ανάλογο κολλητήρι με την ανάλογη μύτη για κάθε κόλληση.

Δεν θα δουλέψουμε κολλητήρι 25w (πχ) στην καλωδίωση του βραχίονα.. θα κάψουμε τα strands πριν κρυώσει το καλάι...
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Γι'αυτό έχουμε το ανάλογο κολλητήρι με την ανάλογη μύτη για κάθε κόλληση.

Δεν θα δουλέψουμε κολλητήρι 25w (πχ) στην καλωδίωση του βραχίονα.. θα κάψουμε τα strands πριν κρυώσει το καλάι...
Πριν χρονια με 25w κολλητηρι , ειδα ασημενιο , πολυ λεπτο ασημενιο interconnect audionote (Ιαπωνιας) που μου εφερε καποιος να διορθωσω, να εξατμιζεται/εξαφανιζεται κυριολεκτικα με το που το ακουμπησα με το κολλητηρι. Εξ'ου και προεκυψε η αγορα της ΑΝΤΕΧ των 7W :ROFLMAO:
 
Μικρή offtopic σημείωση: δεν παίζει ρόλο η ισχύς, παίζει η θερμοκρασία.
Ναι αλλά μόνο στους σταθμούς μπορείς να ρυθμίσεις θερμοκρασία.

Στα "σταθερά" κολλητήρια δεν μπορείς, άρα αλλάζεις κολλητήρι και του βάζεις την ανάλογη μύτη.

Όσο πιο πολλά τα watts, τόσο μεγαλύτερη η θερμοκρασία.
 
Μικρή offtopic σημείωση: δεν παίζει ρόλο η ισχύς, παίζει η θερμοκρασία.
Παιζει στο χρονο που χρειαζεσαι να κανεις μια κολληση οπως αυτην που περιεγραψα πιο πανω.
Ως επι το πλειστον, η θερμοκρασια μπορει να ειναι πιο σημαντικη για το καλάι παρα για την πλειοψηφια των καλωδιων. Υπαρχουν κατασκευαστες που σου λενε μεχρι ποια θερμοκρασια να εχεις οταν χρησιμοποιεις το καλάι τους , και σε ποσο χρονο "πρεπει" να τελειωσεις την κολληση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
E, καλά, μην κολλάμε στα ποσοστά.
Να τα βρούμε στο 70%; 😂

Το θέμα είναι ότι αυτό το 70%, 60%, 50%, βάλε εσύ ένα ποσοστό που συμφωνείς, ισχύει για όλα τα καλώδια λίγο πολύ.
Το ίδιο ποσοστό ισχύει και για το χαλκό και για το ρόδιο και για το ασήμι κλπ.
Θέλεις με μία ανοχή +-10%;
Δεν νομίζω ότι είναι περισσότερη, γιατί αν ο χαλκός έπαιζε στο 90% του ενώ το ασήμαντο στο 40% του, πολύ πιθανόν να επέλεγε τον χαλκό.
Γιατί πάνω κάτω στην ίδια τιμή ήταν όλα τα καλώδια που δοκίμασα.
Καλα, δεν θα τα χαλάσουμε κιόλας στα ποσοστά..😁
 
Ειναι λιγο αστειο σε νημα που θαβονται τα καλωδια για τη κοστολογηση τους, να αναφερονται παραδειγματα κιθαρων που κοστιζουν 3.000€!
Καμια κιθαρα και για κανενα λογο δεν θα επρεπε να κοστολογειται τοσο βασει, των επιχειρηματων ολων των καλωδιων χέιτερ.
Παντου υπαρχει υπερκοστολογηση, αφηστε ησυχους τους κατασκευαστες καλωδιων, οποιος θελει αγοραζει.
Ήσυχους τους αφήνουμε.. αλλά να αφήσουμε ασχολίαστο καλώδιο των 11.000£ ;;;
 
Παιζει στο χρονο που χρειαζεσαι να κανεις μια κολληση οπως αυτην που περιεγραψα πιο πανω.
Ως επι το πλειστον, η θερμοκρασια μπορει να ειναι πιο σημεντικη για το καλάι παρα για την πλειοψηφια των καλωδιων. Υπαρχουν κατασκευαστες που σου λενε μεχρι ποια θερμοκρασια να εχεις οταν χρησιμοποιεις το καλάι τους , και σε ποσο χρονο "πρεπει" να τελειωσεις την κολληση.

Μα το καλάι σε νοιάζει να λιώσεις, όχι το καλώδιο. Μόνο η θερμοκρασία τήξης του καλάι σε νοιάζει. Και από εκεί και πέρα, όσο λιγότερο χρόνο σου πάρει τόσο το καλύτερο. Χωρίς όμως να κάψεις τα διηλεκτρικά.
 
Ειναι σχεδον "κανονας" , για να εχουν περιπου ομοια τονικη ισορροπια ενα χαλκινο και ενα ασημενιο καλωδιο (ιδιας σχεδιασης) , οι αγωγοι του ασημενιου να ειναι πιο λεπτοι απο του χαλκινου.
Δεν θα έλεγα ότι ισχύει αυτό..
Έχω δύο καλώδια πολύ γνωστής εταιρίας και αγαπημένης μου, το ένα χάλκινο, το άλλο ασημένιο, και έχουν ακριβός την ίδια διατομή αγωγών..
 
"Αμαρκέ" κολλητηρι , ποτέ αν θελεις τη γνωμη μου (εκ πειρας)

Δεν διαφωνώ, αλλά αν είναι να αγοράσεις 3-4 επώνυμα κολλητήρια σε διαφορετικά βατ (γιατί ούτε των 7W ούτε των 25W θα σε καλύψουν), καλύτερα να πάρεις έναν σταθμό κάπως επώνυμο.

Τα ίδια και λιγότερα θα σου στοιχίσει.
 
Ήσυχους τους αφήνουμε.. αλλά να αφήσουμε ασχολίαστο καλώδιο των 11.000£ ;;;
Δεν θυμασαι το ..... 1μ τερματισμενο τοσα ευρω , 2μ τερματισμενο τοσα ευρω , αρα η τιμη του ατερματιστου μετρου ειναι τοσα ευρω , αρα τα υπολοιπα της τετραψηφιας τιμης , πανε για τα βισματα ??????? :p:p:p
 
  • Haha
Reactions: Sonus Naturalis