Δεν ξέρω για εσάς, αλλά το να μην αρέσει το σχολείο σε ένα παιδί το θεωρώ τουλάχιστον σχιζοφρενικό. Το παιδικό μυαλό δε θέλει τίποτα άλλο από το να απορροφήσει γνώση. Πώς γίνεται να απωθείται από έναν θεσμό που ασκοπεί ακριβώς στην ικανοποίηση αυτής της δίψας; Κάτι πρέπει να πηγαίνει στραβά!
"[Το σχολείο] χτυπάει ένα κουδούνι και ο νεαρός που εκείνη τη στιγμή έγραφε ένα ποίημα πρέπει να κλείσει το τετράδιό του και να μετακινηθεί σε ένα άλλο κελί, όπου πρέπει να αποστηθίσει ότι ο άνθρωπος και ο πίθηκος προέρχονται από έναν κοινό πρόγονο."
Τις δικές μου ανησυχίες ο κ. John Gatto, στον οποίο απονεμήθη ο τίτλος του Νεοϋορκέζου Δασκάλου της Χρονιάς το 1990, τις ζει στο πετσί του. Εδώ βρίσκεται ο λόγος που εκφώνησε κατά την απονομή. Δυστυχώς, οι διαπιστώσεις του δεν περιορίζονται στην Αμερική. Νομίζω ότι ξεπερνάει το χαρακτηρισμό του ενδιαφέροντος.
Παραθέτω μία εντελώς πρόχειρη περίληψη, για να δώσω μία πρώτηεικόνα του θέματος. Θα σας παρακαλούσα να μη μείνετε σε αυτή, γιατί οι παραλείψεις μου θα είναι πολλές.
Το σχολείο, με τη μορφή που έχει σήμερα, αφήνει ελάχιστα περιθώρια για μάθηση μέσα από αναζήτηση και εμπειρίες, παρά προσφέρει κονσερβοποιημένη και συνεπώς άχρηστη γνώση. Τα παιδιά πρέπει να διδαχθούν μέσω εμπειριών, μέσω δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν άγνωστες και απρόβλεπτες παραμέτρους. Ενώ το σχολείο και οι λοιπές δραστηριότητες έχει περισσότερο σκοπό να απαλλάξει τους γονείς από τα παιδιά τους για μερικές ώρες, αυξανόμενος αριθμός οικογενειών στην Αμερική προτιμούν να διδάσκουν οι ίδιοι τα παιδιά τους. Οι δεσμοί με την οικογένεια πρέπει να συσφιχθούν, τόσο για καλύτερη παιδεία, όσο και για το καλό της ίδιας της οικογένειας.
"[Το σχολείο] χτυπάει ένα κουδούνι και ο νεαρός που εκείνη τη στιγμή έγραφε ένα ποίημα πρέπει να κλείσει το τετράδιό του και να μετακινηθεί σε ένα άλλο κελί, όπου πρέπει να αποστηθίσει ότι ο άνθρωπος και ο πίθηκος προέρχονται από έναν κοινό πρόγονο."
Τις δικές μου ανησυχίες ο κ. John Gatto, στον οποίο απονεμήθη ο τίτλος του Νεοϋορκέζου Δασκάλου της Χρονιάς το 1990, τις ζει στο πετσί του. Εδώ βρίσκεται ο λόγος που εκφώνησε κατά την απονομή. Δυστυχώς, οι διαπιστώσεις του δεν περιορίζονται στην Αμερική. Νομίζω ότι ξεπερνάει το χαρακτηρισμό του ενδιαφέροντος.
Παραθέτω μία εντελώς πρόχειρη περίληψη, για να δώσω μία πρώτηεικόνα του θέματος. Θα σας παρακαλούσα να μη μείνετε σε αυτή, γιατί οι παραλείψεις μου θα είναι πολλές.
Το σχολείο, με τη μορφή που έχει σήμερα, αφήνει ελάχιστα περιθώρια για μάθηση μέσα από αναζήτηση και εμπειρίες, παρά προσφέρει κονσερβοποιημένη και συνεπώς άχρηστη γνώση. Τα παιδιά πρέπει να διδαχθούν μέσω εμπειριών, μέσω δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν άγνωστες και απρόβλεπτες παραμέτρους. Ενώ το σχολείο και οι λοιπές δραστηριότητες έχει περισσότερο σκοπό να απαλλάξει τους γονείς από τα παιδιά τους για μερικές ώρες, αυξανόμενος αριθμός οικογενειών στην Αμερική προτιμούν να διδάσκουν οι ίδιοι τα παιδιά τους. Οι δεσμοί με την οικογένεια πρέπει να συσφιχθούν, τόσο για καλύτερη παιδεία, όσο και για το καλό της ίδιας της οικογένειας.
Last edited: