Re: Ασπρόμαυρη φωτογραφία στο Photoshop
Υπάρχουν ένα σωρό τρόποι για να κάνεις μια εγχρωμη εικόνα Α/Μ, αυτοί που ανέφερα δεν είναι οι μοναδικοί. Είναι μεγάλη ιστορία και δεν ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος (αν υπάρχει καλύτερος). Τη μέθοδο του russell brown την προτιμώ γιατί έχω πιο καλό έλεγχο στο αποτέλεσμα, μπορώ να κάνω μικρές αλλαγές και να εκτιμήσω τις αλλάγές ευκολότερα. Και παρόλο που φαίνεται πολύπλοκη δεν ειναι, με ένα action γίνεται παιχνίδι.
Για τον τονισμό όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Το πλεονέκτημα με τα δύο layer είναι ότι χωρίζεις την εικόνα σε σκοτεινούς και ανοιχτούς τόνους και μπορείς να τονίσεις με διαφορετική απόχρωση το κάθε ένα. Φυσικά δεν θα πάς σε εντελώς διαφορετικές αποχρώσεις. Δε θα βάλεις μπλέ ας πούμε στους σκούρους τόνους και κόκκινο στους ανοιχτούς. Μπορείς όμως να βάλεις πχ ένα βαθύ καφέ στους σκούρους και ένα καφε πορτοκαλί στους ανοιχτούς, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ ικανοποιητικό. Ακόμα μπορείς το Opacity να το ρυθμίσεις διαφορετικά στο ένα Layer από το άλλο.
Για την τίντα επιλέγω απλώς gradient map, πολύ εύκολη διαδικασία. Υπάρχουν βέβαια και εξειδικευμένα φίλτρα, όπου ελέγχεις ένα σωρό παραμέτρους, προσθέτεις κόκκο, κλπ.
Προσωπικώς κάνω τη μετατροπή από το raw, πειράζοντας ταυτόχρονα τα χρωματικά κανάλια, όταν θέλω δραματικές αντιθέσεις (που συνήθως θέλω, εάν προτιμήσω το ασπρόμαυρο). Κυρίως το κόκκινο, το μπλε για τους ουρανούς και το κίτρινο με το οποίο ελέγχω τη φωτεινότητα. Σαν να είχα τα αντίστοιχα φίλτρα όταν τραβούσα τη φωτογραφία. Το πολύ πείραγμα του κόκκινου ή του μπλε, δηλαδή εάν φτάσω να τα τερματίσω περίπου, θα μου δώσει και κόκκο, και το αποτέλεσμα θα δείξει πιο φυσικό, νομίζω.
Υπάρχουν ένα σωρό τρόποι για να κάνεις μια εγχρωμη εικόνα Α/Μ, αυτοί που ανέφερα δεν είναι οι μοναδικοί. Είναι μεγάλη ιστορία και δεν ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος (αν υπάρχει καλύτερος). Τη μέθοδο του russell brown την προτιμώ γιατί έχω πιο καλό έλεγχο στο αποτέλεσμα, μπορώ να κάνω μικρές αλλαγές και να εκτιμήσω τις αλλάγές ευκολότερα. Και παρόλο που φαίνεται πολύπλοκη δεν ειναι, με ένα action γίνεται παιχνίδι.
Για τον τονισμό όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Το πλεονέκτημα με τα δύο layer είναι ότι χωρίζεις την εικόνα σε σκοτεινούς και ανοιχτούς τόνους και μπορείς να τονίσεις με διαφορετική απόχρωση το κάθε ένα. Φυσικά δεν θα πάς σε εντελώς διαφορετικές αποχρώσεις. Δε θα βάλεις μπλέ ας πούμε στους σκούρους τόνους και κόκκινο στους ανοιχτούς. Μπορείς όμως να βάλεις πχ ένα βαθύ καφέ στους σκούρους και ένα καφε πορτοκαλί στους ανοιχτούς, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ ικανοποιητικό. Ακόμα μπορείς το Opacity να το ρυθμίσεις διαφορετικά στο ένα Layer από το άλλο.