πετρελαιοκίνηση και νέες συνήθειες

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,609
έχοντας κάνει πριν λίγους μήνες την μετάβαση στο πετρέλαιο, θα ήθελα να μοιραστούμε κάποιες πρακτικές που μας επιβάλλει το εναλλακτικό καύσιμο.
πχ.
1. πρόσθετα (αντιπαγωτικά, μηκυτοκτόνα, καθαριστικά)
2. προθέρμανση
3. επιλογή καύσιμου - βενζινάδικου
4. συχνότητα πλήρωσης
5. οδηγικές συνήθειες

είναι όλα υπερβολικά? ή μήπως καλό είναι να έχουμε το νού μας?
 
έχοντας κάνει πριν λίγους μήνες την μετάβαση στο πετρέλαιο, θα ήθελα να μοιραστούμε κάποιες πρακτικές που μας επιβάλλει το εναλλακτικό καύσιμο.
πχ.
1. πρόσθετα (αντιπαγωτικά, μηκυτοκτόνα, καθαριστικά)
2. προθέρμανση
3. επιλογή καύσιμου - βενζινάδικου
4. συχνότητα πλήρωσης
5. οδηγικές συνήθειες

είναι όλα υπερβολικά? ή μήπως καλό είναι να έχουμε το νού μας?

Πρόσφατος κι εγώ (Mitsubishi ASX 1.6 4X4).
1. Νομίζω τα μηκυτοκτόνα χρειάζονται (το πετρέλαιο περιέχει 5-8% biodiesel υποχρεωτικά από το νόμο)
2. Στο δικό μου δεν μπορεί να γίνει προθέρμανση πετρελαίου (χωρίς να δουλεύει η μηχανή). Λόγω turbo είναι καλό να αφήνουμε τη μηχανή να ζεσταθεί λίγο πριν ξεκινήσουμε και να την αφήνουμε σε λειτουργία για λίγο πριν τη σβήσουμε. Ιδίως όταν εχουμε οδηγήσει με μεγάλο φορτίο.
3. Σίγουρα προσοχή. Απ´όσο ξέρω στην Αθήνα δεν υπάρχει πρόβλημα.
4. Κάποιος μου είπε να μη το αφήνω να φτάνει πολύ χαμηλά.
5. Όχι απότομα γκαζώματα και τσαχπινιές. Να σκέφτεσαι ότι οδηγείς φορτηγό...
 
Η δική μου εμπειρία σε τίτλους (Opel Mokka 1.6CDT)

1. Βάζω ενα redex μια φορά το εξάμηνο (σε 2 δοσεις με βάση τις οδηγιες).
2. Εννοείται. Το αφήνω να ζεσταθεί για 1 λεπτό το καλοκαιρι και 3-4 λεπτά το χειμώνα. Νομίζω βοηθάει και για τα λάδια..
3. Πετρελαιο χρησιμοποιώ Elin Crystal ή BP (το απλό). Το BP Ultimate μου βγάζει θόρυβο στο μοτέρ και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί (θα έλεγα οτι είμαι παλαβός αλλά το επισημανε και η συμβία).
4. Kάθε 10 μέρες χρειάζομαι περιπου 25 Ευρώ. (με τις τωρινές τιμες)
5. Σβέλτη οδήγηση αλλά με προσοχή. Που και που το ξεκαπνίζω οταν εχει δουλέψει αρκετό καιρό σε συνθηκες κινησης. Στους 17 μηνες που το έχουμε έχει ανάψει μια φορά το λαμπάκι αναγέννησης

Πάντως αν ξανααγόραζα αυτοκίνητο δεν θα έπαιρνα diesel. Θεωρώ οτι έχει καποια αξια μόνο σε όσους κάνουν > 20000 χλμ το χρόνο και έχουν αρκετά κυβικά.
 
Απάντηση: Re: πετρελαιοκίνηση και νέες συνήθειες

Η δική μου εμπειρία σε τίτλους (Opel Mokka 1.6CDT)

1. Βάζω ενα redex μια φορά το εξάμηνο (σε 2 δοσεις με βάση τις οδηγιες).
2. Εννοείται. 1 λεπτό το καλοκαιρι και 3-4 λεπτά το χειμώνα.
3. Πετρελαιο χρησιμοποιώ Elin Crystal ή BP (το απλό). Το BP Utlimate μου βγάζει θόρυβο στο μοτέρ και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί (θα έλεγα οτι είμαι παλαβός αλλά το επισημανε και η συμβία).
4. Kάθε 10 μέρες χρειάζομαι περιπου 25 Ευρώ. (με τις τωρινές τιμες)
5. Σβέλτη οδήγηση αλλά με προσοχή. Που και που το ξεκαπνίζω οταν εχει δουλέψει αρκετό καιρό σε συνθηκες κινησης. Στους 17 μηνες που το έχουμε έχει ανάψει μια φορά το λαμπάκι αναγέννησης

Πάντως αν ξανααγόραζα αυτοκίνητο δεν θα έπαιρνα diesel. Θεωρώ οτι έχει καποια αξια μόνο σε όσους κάνουν > 20000 χλμ το χρόνο και έχουν αρκετά κυβικά.

Για το 2 υποθέτω εννοείς με τη μηχανή να δουλεύει στο ρελαντί.

Ούτε εγώ ήθελα Diesel. Αλλά 4Χ4 δεν βγαίνει με βενζίνη. Μόνο το SUZUKI S-CROSS που όμως έχει παράδοση Απρίλιο...
 
εχω ήδη προμηθευτεί μυκητοκτόνο αλλά δεν βρήκα ευκαιρία να το βάλω.
Με πολικές θερμοκρασίες αυτές τις μέρες (κάτω από -10 σε μένα) φοβήθηκα, αλλά το αυτοκίνητο δεν έβγαλε ένδειξη προθέρμανσης πριν την μιζα. Αλλά ζέστανα πολύ (15 λεπτα) και γενικά ζεσταίνω 3-4 λεπτά γενικώς. Εκανα την αφελή ερώτηση στην αντιπροσωπεία για το χρόνο προθέρμανσης και μου είπαν το κουφό "μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας" !$#@$# (μπορεί κανονικά να κάνω και 20 χιλιόμετρα για να το δω αυτό)
Εχω ακούσει απο ταξιτζήδες, 5-10 λεπτά προθέρμανση (έως και μισή ώρα στο κρύο), μυκητοκτόνο κυρίως το καλοκαίρι, καθαριστικό για μπεκ κάθε 6 μήνες.
Βάζω από 1-2 βενζινάδικα, το πιό ακριβό που έχουν. Τσαχπινιές δεν υπήρχαν ποτέ, ούτε με βενζίνη.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

συχνότητα πλήρωσης εννοώ, αν αφήνετε άδειο το τεπόζιτο. Για τους μύκητες το λεω. Αναπτύσσονται λεει όταν εχει αέρα μεσα.
 
Προθέρμανση στο ρελαντί εννοείται..

Νομιζω οτι αυτό που κανουν πολλοί ταξιτζήδες ειναι υπερβολικό. Ενα πεντάλεπτο προθέρμανσης (οταν μιλάμε για νορμάλ και όχι πολικές θερμοκρασίες) πρέπει να ειναι αρκετό

Εγω προσπαθώ να μην αφήνω άδειο το τεπόζιτο ποτέ...
 
1. Δεν εχω βαλει ποτε μηκυτοκτονο (κακως ίσως),
2. προθερμανση μονο αν κανει υπερβολικο κρυο και αυτη οχι παραπανω απο ενα λεπτο :D , (αλλα για κανα δεκαλεπτο οδηγω ηπια),
3. πετρελαιο μονο shellVP,
4. βαζω μια φορα την εβδομαδα,
5. Ηπια

Ξεκινησα την σχεση μου με το πετραλαιο τον γεναρη του 2012 (http://avclub.gr/forum/showthread.php/84737-Μικρό-πετρελαιοκίνητο) εχω κανει αισιως περι τις 133.000 χλμ (73k με το πρωτο, μεχρι τον Ιουλιο του 2014, και ~60k με το τωρινο, απο τον Οκτωβρη του '14)
 
Last edited:
Συμπληρώνοντας τώρα κοντά την 5ετία (πιθανά είμαι από τους παλιότερους)
-Πρόσθετα: απολύτως τίποτα
-Προθέρμανση: περί το 1 λεπτό (σχεδόν καθόλου)
-Καύσιμο: κατά το δυνατό από σταθερό πρατήριο, την απλούστερη ποιότητα (χωρίς έξτρα τάχα μου δήθεν πρόσθετα)
-Πλήρωση: έως 2 φορές το μήνα. Κατανάλωση 4.25~6.50 λ/100χλμ συνυπολογίζοντας το (σχεδόν βέβαιο) κλέψιμο των πρατηριούχων.
-Οδηγ. συνήθειες: Συμφωνώ με τον Messenger. Το αμάξι ανεβαίνει ελαφρά ανηφόρα 1~5% με δευτέρα και "ρελαντί" χωρίς πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού.
Τύπος Όπελ Κόρσα χλμ ~85.000 μόνη φθορά τα καπάκια των μπεκ
 
^^ To ecoFLEX εχεις ?
Πως τα πας απο "αναγεννηση" του φιλτρου? Εχεις τσεκαρει καρτερ λαδιου?
 
Καλη σκεψη φιλαρακι...
Ετσι για να μαθαινουμε και οι μελλοντες!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

-Καύσιμο: κατά το δυνατό από σταθερό πρατήριο, την απλούστερη ποιότητα (χωρίς έξτρα τάχα μου δήθεν πρόσθετα)

Σε διαβεβαιωνω οτι, τουλαχιστον μια εταιρεια ΒΑΖΕΙ το προσθετο που υποσχεται .
 
^^ To ecoFLEX εχεις ?
Πως τα πας απο "αναγεννηση" του φιλτρου? Εχεις τσεκαρει καρτερ λαδιου?

Αυτό! Γιά πες γιά την "αναγέννηση" (φίλτρο καυσίμου εννοείς έτσι; ). Όχι δεν έχω ελέγξει το κάρτερ, απλά αλλάζω λάδια κάθε12~13000 χλμ.
 
Φιλτρο μικροσωματιδιων, οχι καυσιμου !

http://www.ecu-center.gr/services_item/προγραμματισμός-φιλτρου-μικροσωματι/


Στο δικο μου καρτερ υπηρχε πετρελαιο, το οποιο κατεληγε εκει μετα απο (συχνες) αναγεννησεις που εκανε το dpf.
Καταλαβαινα στην πραξη οταν γινοταν αυτη η διαδικασια επειδη εκανε και περισσοτερο θορυβο ο κινητηρας, και ειχε μεγαλυτερη καταναλωση, και δουλευε σε περισσοτερες στροφες (πχ, στο ρελαντι με 1100)
 
Καλη σκεψη φιλαρακι...
Ετσι για να μαθαινουμε και οι μελλοντες!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Σε διαβεβαιωνω οτι, τουλαχιστον μια εταιρεια ΒΑΖΕΙ το προσθετο που υποσχεται .

Μιχαλη, μια απορία που είχα πάντα με τα πρόσθετα είναι, πως εξασφαλίζεις την σωστή περιεκτικότητα κατ όγκο (που υποτίθεται την βάζεις στη δεξαμενή) με αυτό που θα έρθει στον καταναλωτή που πχ θα πάρει 30 λίτρα?
πως κατανέμεται αναλογικά το πρόσθετο σε ολη τη δεξαμενή?
αν είναι βαρύτερο πάει κάτω, αν ελαφρύτερο πάνω και συνεπώς το παίρνουν είτε ο τελευταίος είτε ο πρώτος
 
Μιχαλη, μια απορία που είχα πάντα με τα πρόσθετα είναι, πως εξασφαλίζεις την σωστή περιεκτικότητα κατ όγκο (που υποτίθεται την βάζεις στη δεξαμενή) με αυτό που θα έρθει στον καταναλωτή που πχ θα πάρει 30 λίτρα?
πως κατανέμεται αναλογικά το πρόσθετο σε ολη τη δεξαμενή?
αν είναι βαρύτερο πάει κάτω, αν ελαφρύτερο πάνω και συνεπώς το παίρνουν είτε ο τελευταίος είτε ο πρώτος

Φαντάζομαι οτι εχει τέτοια πυκνότητα προκείμενου να μπορει να αναμιγνύεται χωρις να "ξεχωρίζει". Δεν ξέρω βέβαια που και με ποιον τρόπο αναμιγνύεται.

Επισης νομιζω πως το Vpower Εχει διαφορετικο χρωμα απο το "απλο" (δεν ξερω βεβαια αν ειναι μπογια :D )

Τελος, εχω την εντυπωση πως μονο το biodiesel δημιουργει μήκυτες.. (σε καποιες ταπες αυτοκινητων εχω δει γραμμενο "NO BIODIESEL" )
 
Φαντάζομαι οτι εχει τέτοια πυκνότητα προκείμενου να μπορει να αναμιγνύεται χωρις να "ξεχωρίζει". Δεν ξέρω βέβαια που και με ποιον τρόπο αναμιγνύεται.

Επισης νομιζω πως το Vpower Εχει διαφορετικο χρωμα απο το "απλο" (δεν ξερω βεβαια αν ειναι μπογια :D )

Τελος, εχω την εντυπωση πως μονο το biodiesel δημιουργει μήκυτες.. (σε καποιες ταπες αυτοκινητων εχω δει γραμμενο "NO BIODIESEL" )
μόνο το biodiesel, αλλά ποιός ξέρει 100% ότι δεν υπάρχει σε ολους?
 
Παιδιά, η αναγκαιότητα των προσθέτων δικαιώνεται μόνο μετά από σχετικά τεστ και σε μακροχρόνια χρήση. Δεν με πείθουν καθόλου τα "αυτοπαινέματα" των εταιρειών καυσίμων, που γίνεται κατά κύριο λόγο, γιά να "τσιμπήσουν" την τιμή. Εδώ κοντεύουν να μας πουλήσουν "Σουπερ-Ντηζελ"....Όσες φορές έβαλα καύσιμο με πρόσθετα, γνωστής εταιρείας, που κάπου-κάπου εξισώνει τις τιμές, δεν αντιλήφθηκα την παραμικρή διαφορά σε απόδοση ή κάτι άλλο. Τώρα αν αυτό σημαίνει ότι πχ το φίλτρο πετρελαίου θα χρειαστεί αντικατάσταση σε 150000 χλμ με τα πρόσθετα αντί, φερ' ειπείν, σε 125000 χωρίς, αυτό όπως και η όποια οικονομική ωφέλεια μένει ν' αποδειχθεί!

Ντίνο κάπου-κάπου, πράγματι κάνω διαδρομές (περιττές) με "πατημένο" τον κινητήρα γιά να ξεκαπνίσει το φίλτρο μικροσωματιδίων. Επειδή το αυτοκίνητο έχει αυτόματο start-stop, η προσωρινή δυσλειτουργία του συνήθως οφείλεται στατιστικά σε "μπούκωμα" του φίλτρου.