Philips fidelio X2. Aρχικές εντυπώσεις

το magni και το uber κάνουν από 140 δολάρια το καθένα. Δεν ξέρω πόσο σε ευρώ.
Ο ίδιος ο κλώνος για την ώρα είναι unavailable πιθανόν επειδή ο κατασκευαστής είδε οτι η τιμή που τον έδινε τελειωμένο (250) ίσως σήμερα δεν είναι τόσο ανταγωνιστική.
Από την άλλη υπάρχει σήμερα κλώνος του κλώνου αλλά και τριτης γενιάς κλώνου. Δηλαδή με 75 δολάρια τελειωμένο σε κουτί εκτός μεταφορικά.
Αυτά όσον αφορά τον κλώνο, που και εγώ προσωπικά για δοκιμή τον πήρα και λόγω του καλου αρχικού ονόματος Lehemann.
Όμως με εξέπληξε τότε (και σήμερα) και οδηγεί τα πάντα καθώς και τα Κ1000.
Τώρα σχετικά με τα fidelioX2 θα έλεγα ότι ταιριάζει αρκετά το too much fuss.
Είναι απλώς ένα καλό μοντέρνο ακουστικό.
Μοντέρνο με την κακή έννοια ότι είναι κατασκευασμένο να οδηγείται από ασθενικούς ενισχυτές κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι ποιοτικό. (Συγνώμη άποψή μου που θα έλεγα ταιριάζει με όλους τους επαγγελματίες)
Στα 220-230 που έρχεται στο σπίτι σου έχει απίστευτο ανταγωνισμό από κολοσσούς που θα τους αγόραζα με κλειστά μάτια, ούτε κάν μετά από συγκριτική ακρόαση.
Πχ 701, 600, 650.

Επίσης καταλήγοντας, δεν είναι καθόλου σωστό να απαξιώνουμε ένα μηχάνημα που δεν έχουμε ακούσει (πχ Lovely cube) και αντίθετα να υπερθεματίζουμε για ένα άλλο μηχάνημα που επίσης δεν έχουμε ακούσει (πχ mojo). Είναι foul.
Προσωπικά δεν έχω ακούσει το mojo.
Αλλά πιστεύω ότι η εικόνα που δείχνει μέσα δεν προδιαθέτει για καλή οδήγηση, ΠΑΡΑ τις καλές απόψεις που έχω ακούσει από ανθρώπους που εκτιμώ (λιγότερο ή περισσότερο)
 
Επειδή δεν έχω πολύ χρόνο να απαντήσω γιατί φεύγω για ταξίδι, ενώ τα Fidelio δεν απαιτούν ενισχυτικά τίποτα το ιδιαίτερο, από πλευράς ταιριάσματος θα έλεγα ότι είναι πολύ ιδιόρρυθμα! Έχω δοκιμάσει πάμπολλες πηγές στο παρελθόν και με τις περισσότερες από αυτές κάτι δεν κάθεται καλά. Όπως και με το ifi idsd micro παρόλο που είναι μία πολύ αξιόλογη πηγή.
Θα μου πεις ότι μάλλον φταίει το ακουστικό, ίσως ναι. Όμως αν το ταιριάξεις καλά κι αυτό δεν είναι θέμα ισχύος αλλά χαρακτήρα του ενισχυτή και του dac, τότε η ευχαρίστηση που σου δίνουν είναι μεγάλη. Κι ας μην είναι αντικειμενικά hi-end όπως τα μοντέλα που προανέφερες.
Θα βρω τρόπο να τα δοκιμάσω με το chord mojo κάποια για να μπορώ να μιλήσω πιο συγκεκριμένα.

Προς το παρόν εύχομαι καλή ανάσταση σε όλους σας! :smile:
 
το magni και το uber κάνουν από 140 δολάρια το καθένα. Δεν ξέρω πόσο σε ευρώ.
Ο ίδιος ο κλώνος για την ώρα είναι unavailable πιθανόν επειδή ο κατασκευαστής είδε οτι η τιμή που τον έδινε τελειωμένο (250) ίσως σήμερα δεν είναι τόσο ανταγωνιστική.
Από την άλλη υπάρχει σήμερα κλώνος του κλώνου αλλά και τριτης γενιάς κλώνου. Δηλαδή με 75 δολάρια τελειωμένο σε κουτί εκτός μεταφορικά.
Αυτά όσον αφορά τον κλώνο, που και εγώ προσωπικά για δοκιμή τον πήρα και λόγω του καλου αρχικού ονόματος Lehemann.
Όμως με εξέπληξε τότε (και σήμερα) και οδηγεί τα πάντα καθώς και τα Κ1000.
Τώρα σχετικά με τα fidelioX2 θα έλεγα ότι ταιριάζει αρκετά το too much fuss.
Είναι απλώς ένα καλό μοντέρνο ακουστικό.
Μοντέρνο με την κακή έννοια ότι είναι κατασκευασμένο να οδηγείται από ασθενικούς ενισχυτές κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι ποιοτικό. (Συγνώμη άποψή μου που θα έλεγα ταιριάζει με όλους τους επαγγελματίες)
Στα 220-230 που έρχεται στο σπίτι σου έχει απίστευτο ανταγωνισμό από κολοσσούς που θα τους αγόραζα με κλειστά μάτια, ούτε κάν μετά από συγκριτική ακρόαση.
Πχ 701, 600, 650.

Επίσης καταλήγοντας, δεν είναι καθόλου σωστό να απαξιώνουμε ένα μηχάνημα που δεν έχουμε ακούσει (πχ Lovely cube) και αντίθετα να υπερθεματίζουμε για ένα άλλο μηχάνημα που επίσης δεν έχουμε ακούσει (πχ mojo). Είναι foul.
Προσωπικά δεν έχω ακούσει το mojo.
Αλλά πιστεύω ότι η εικόνα που δείχνει μέσα δεν προδιαθέτει για καλή οδήγηση, ΠΑΡΑ τις καλές απόψεις που έχω ακούσει από ανθρώπους που εκτιμώ (λιγότερο ή περισσότερο)

+1 :2thumb22sup:

(Υ.Γ το magni 2 κοστίζει 119 και το magni 2 uber 175 νομίζω ότι είναι καλές τιμές)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επειδή δεν έχω πολύ χρόνο να απαντήσω γιατί φεύγω για ταξίδι, ενώ τα Fidelio δεν απαιτούν ενισχυτικά τίποτα το ιδιαίτερο, από πλευράς ταιριάσματος θα έλεγα ότι είναι πολύ ιδιόρρυθμα! Έχω δοκιμάσει πάμπολλες πηγές στο παρελθόν και με τις περισσότερες από αυτές κάτι δεν κάθεται καλά. Όπως και με το ifi idsd micro παρόλο που είναι μία πολύ αξιόλογη πηγή.
Θα μου πεις ότι μάλλον φταίει το ακουστικό, ίσως ναι. Όμως αν το ταιριάξεις καλά κι αυτό δεν είναι θέμα ισχύος αλλά χαρακτήρα του ενισχυτή και του dac, τότε η ευχαρίστηση που σου δίνουν είναι μεγάλη. Κι ας μην είναι αντικειμενικά hi-end όπως τα μοντέλα που προανέφερες.
Θα βρω τρόπο να τα δοκιμάσω με το chord mojo κάποια για να μπορώ να μιλήσω πιο συγκεκριμένα.

Προς το παρόν εύχομαι καλή ανάσταση σε όλους σας! :smile:

Όπως έχω γράψει άποψη μου είναι ότι ένα ακουστικό είναι αυτό που είναι.
Αν δεν σου αρέσει αλλάζεις ακουστικό και όχι ενισχυτή ή πηγή.
Ειδικά ο ενισχυτής δεν αλλάζει τον χαρακτήρα ενός
ακουστικού και αν το κάνει έντονα τότε δεν είναι καλός ενισχυτής.
Καλό ταξίδι και καλή Ανάσταση.
 
Να συμπληρώσω επίσης...
από όσο καταλαβαίνω το magni2 είναι από τα πιό entry level της εταιρείας και θα υποθέσω ότι καλύπτει τα απολύτως απαραίτητα σε απαιτήσεις ήχου και προφανώς έχουν γίνει και οι περισσότερες παραχωρήσεις για να είναι η τιμή του στα επίπεδα αυτά.
Το μοντέλο προφανώς κερδίζει πόντους από την αίγλη των λαμπρών ονομάτων της εταιρείας.

Από εκεί και πέρα ας σημειωθεί (και έχει ξαναειπωθεί στο νήμα για τον κλώνο) ότι ο BCL που έχει κλωνοποιηθεί στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ένα μηχάνημα τριπλασίου τουλάχιστον κόστους. Ο δε κλώνος του, δεν είναι απλώς τα υλικά αραδιασμένα επάνω σε μια πλακέτα όπως πχ ΕΙΝΑΙ ο matrix, αλλά ακριβώς με την ίδια τοπολογία, ίδια υλικά αλλά και προσανατολισμό κρίσιμων εξαρτημάτων. Αυτά όλα έχουν περιγραφεί πολύ αναλυτικά από πολλούς στο headfi σε ένα νήμα πάνω από 150 σελίδες.
Η μόνη του ίσως απόκλιση από την γραμμή παραγωγής του BCL, από όσο έχω καταλάβει είναι ίσως το ματσάρισμα των τρανζίστορ ώστε να έχει περιοριστεί στο ελάχιστο το dc στην έξοδο. (και αυτά από όσο θυμάμαι στο headfi). Δεν ξέρω πόσο dc offset είχε πχ ο BCL αλλά στον δικό μου (και μόνο επειδή θέλησα να τον χρησιμοποιήσω ως προ σε τελικό με αρκετό gain) ήθελα να το περιορίσω εντελώς και μιά από τις επεμβάσεις που έκανα ήταν να προσθέσω ένα ζευγάρι καλούς audio πυκνωτές στην έξοδο εκείνη.
Κατά τα άλλα υπάρχουν αρκετές προτάσεις για mods στο headfi και αλλού που λένε ότι ο ενισχυτής γίνεται πολύ πιό καλός από τον BCL.
Αυτά δεν τα γράφω επειδή τυχαίνει να τον έχω και θέλω να παινέσω το σπίτι μου, απλά επειδή θεωρώ ότι είναι καλό να κατατεθούν ως πληροφορία.

Όσον αφορά τους schiit είναι στις πολύ απώτερες σκέψεις μου αλλά προφανώς όχι τα απλά φτηνά μοντέλα, αλλά τα άλλα για τα οποία η εταιρεία απέκτησε το όνομά της. Και πάλι υπό πολλές προϋποθέσεις θα προχωρούσα σε κάποια αγορά, αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπικό θέμα.
Και μια και φτάνει η ώρα, Καλή Ανάσταση.
 
Συμφωνώ ο κλώνος καμία σχέση με τα magni , ίσως παίζει στην κατηγορία του Asgard 2.
Πάντως ο κλώνος είναι ένας πολύ καλός ενισχυτής και μου έκανε εντύπωση από το πρώτο άκουσμα.
 
Οσον αφορα τα fidelio ως ακουστικό. Καταρχήν supersonic είσαι επαγγελματίας στον ήχο;
Εχει σημασία αυτό γιατι προφανώς για έναν επαγγελματια τα fidelio είναι αχρηστα,. Ομως από την πλευρά αυτών που ακούνε μουσική ψυχαγωγικά, είναι ΠΟΛΛΟΙ αυτοί που πριτιμουν τα fidelio από τα sennheiser 650 ακόμα και από πιο ακριβά ακουστικά.! Άρα περί ορέξεως. ...
Όσον αφορά τα ενισχυτικά: Ακομα κι αν ο κλώνος είναι ισάξιος με τον asgard 2, ποιος είπε ότι για τα περισσοτερα ακουστικά (εκτός των planar magnetic) ο asgard 2 υπερέχει ηχητικά του magni 2; Ψαξε όσο θες και θα δεις ότι η διαφορά μεταξύ τους είναι μη αντιληπτή εκτός οτι ο asgard έχει λίγο πιο ζεστό ήχο. Εσύ πιστεύεις ότι οποιοσδηποτε ενισχυτής όσες εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ κι αν κοστίζει θα έχει τεχνικά καλύτερο ήχο πάνω από 10% σε σχεση με τον magni 2; (με οποιοδήποτε ακουστικό non planar μεχρι 300ohm);
 
Να συμπληρώσω επίσης...
από όσο καταλαβαίνω το magni2 είναι από τα πιό entry level της εταιρείας και θα υποθέσω ότι καλύπτει τα απολύτως απαραίτητα σε απαιτήσεις ήχου και προφανώς έχουν γίνει και οι περισσότερες παραχωρήσεις για να είναι η τιμή του στα επίπεδα αυτά.
Το μοντέλο προφανώς κερδίζει πόντους από την αίγλη των λαμπρών ονομάτων της εταιρείας.

Από εκεί και πέρα ας σημειωθεί (και έχει ξαναειπωθεί στο νήμα για τον κλώνο) ότι ο BCL που έχει κλωνοποιηθεί στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ένα μηχάνημα τριπλασίου τουλάχιστον κόστους. Ο δε κλώνος του, δεν είναι απλώς τα υλικά αραδιασμένα επάνω σε μια πλακέτα όπως πχ ΕΙΝΑΙ ο matrix, αλλά ακριβώς με την ίδια τοπολογία, ίδια υλικά αλλά και προσανατολισμό κρίσιμων εξαρτημάτων. Αυτά όλα έχουν περιγραφεί πολύ αναλυτικά από πολλούς στο headfi σε ένα νήμα πάνω από 150 σελίδες.
Η μόνη του ίσως απόκλιση από την γραμμή παραγωγής του BCL, από όσο έχω καταλάβει είναι ίσως το ματσάρισμα των τρανζίστορ ώστε να έχει περιοριστεί στο ελάχιστο το dc στην έξοδο. (και αυτά από όσο θυμάμαι στο headfi). Δεν ξέρω πόσο dc offset είχε πχ ο BCL αλλά στον δικό μου (και μόνο επειδή θέλησα να τον χρησιμοποιήσω ως προ σε τελικό με αρκετό gain) ήθελα να το περιορίσω εντελώς και μιά από τις επεμβάσεις που έκανα ήταν να προσθέσω ένα ζευγάρι καλούς audio πυκνωτές στην έξοδο εκείνη.
Κατά τα άλλα υπάρχουν αρκετές προτάσεις για mods στο headfi και αλλού που λένε ότι ο ενισχυτής γίνεται πολύ πιό καλός από τον BCL.
Αυτά δεν τα γράφω επειδή τυχαίνει να τον έχω και θέλω να παινέσω το σπίτι μου, απλά επειδή θεωρώ ότι είναι καλό να κατατεθούν ως πληροφορία.

Όσον αφορά τους schiit είναι στις πολύ απώτερες σκέψεις μου αλλά προφανώς όχι τα απλά φτηνά μοντέλα, αλλά τα άλλα για τα οποία η εταιρεία απέκτησε το όνομά της. Και πάλι υπό πολλές προϋποθέσεις θα προχωρούσα σε κάποια αγορά, αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπικό θέμα.
Και μια και φτάνει η ώρα, Καλή Ανάσταση.

Μιά διευκρίνιση για τη Schiit: Όσο παράξενο κι αν φαίνεται η εταιρεία ξεκίνησε φτιάχνοντας και πουλώντας τα φτηνότερα δυνατά μηχανήματα. Ο Asgard πρωτης γενιάς ήταν το πρώτο της προϊόν. Από εκεί απόκτησε το όνομά της, από τα φτηνά μοντέλα και μετά ακολούθησαν τα "ακριβά" όπως η Valhalla και τα ακριβά όπως ο Yggdrasil.
 
Τί είναι ο "τεχνικά καλύτερος ήχος" ?

Σημαινει καλύτερος όσον αφορά σε τεχνικά αντικειμενικά στοιχεία, όπως ακρίβεια, διαύγεια/διαφάνεια, στερεοφωνική εικόνα, λεπτομέρεια, διαχωρισμός οργάνων κλπ.
 
Αυτά δεν είναι τεχνικά αντικειμενικά στοιχεία.
Αντικειμενικές είναι μόνο οι μετρήσεις , όλα τα άλλα είναι ψυχό - ακουστικά.
Και ναι ένας ακριβότερος ενισχυτής πχ. valhalla2 , lake people G109 , cavalli audio κλπ κλπ
έχουν και καλύτερες μετρήσεις και καλύτερο υποκειμενικό αποτέλεσμα.
Απλά από ένα σημείο και πέρα (και ανάλογα το ακουστικό που έχεις) το κέρδος σε ''ποιότητα'' εξτρά
είναι πολύ δυσανάλογο με το επιπλέον κόστος.
Και εκεί μπαίνεις στον κόσμο του High End όπου πχ. για 5% κέρδος πληρώνεις τριπλά λεφτά και βάλε.
Με τα X2 είσαι εντάξει άλλα αν είχες άλλο ακουστικό (όχι απαραίτητα το 650) και άκουγες ''καλύτερους''
ενισχυτές σε πληροφορώ θα άλλαζες γνώμη.
Κατά τα άλλα κουβέντα κάνουμε και είναι ωραίο που γουστάρεις τα Χ2 και ξοδεύεις τον πολύτιμο χρόνο σου
στο να ακούς μουσική και όχι να ψάχνεσαι στα μηχανήματα!
 
Peter, πολύ καλά τα λες. Συμφωνεις επομένως οτι όσο καλυτερες κι αν είναι οι μετρησεις, το ανθρωπινο αυτί σου δε θα ακούσει βελτίωση πάνω από 5%. σε σχεση με τον ηχο που αποδίδει ένας magni 2 ή Ο2 (εχουν την ίδια απόδοση).
 
Δεν τα έγραψα ακριβώς έτσι!
Μέχρι ένα σημείο και ανάλογα με το συνολικό ''set up'' (πολύ βασικό αυτό) ακούς πολλές βελτιώσεις.
π.χ δεν υπάρχει περίπτωση ο magni2 να παίζει το ίδιο με τον violectric v220 ούτε για πλάκα και η
διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη του 5%.
ή π.χ το DR.Dac3 πού έχω και είναι μια απο τις καλύτερες υλοποιήσεις του TPA6120A2 + αναβαθμισμένο τροφοδοτικό
δεν πιάνει με τίποτα την απόδοση του valhalla2.
Το π.χ 5% που έγραψα είναι όταν συγκρίνουμε ενισχυτές του τύπου π.χ 1000 με 2000 τότε ναι
από αυτά που έχω ακούσει (με τα δικά μου αυτιά) πιστεύω ότι έχεις δώσει +1000 για βελτίωση της τάξης του 5%.
Τώρα αν εννοείς τι συμβαίνει σε ενισχυτές της ίδιας κλάσης (και δεν είναι η τιμή που καθορίζει πάντα την κλάση)
τότε να συμφωνώ δύο καλά κατασκευασμένοι ενισχυτές της ίδιας κατηγορίας τεχνικής υλοποιήσης τότε ναι
πρέπει να έχουν την ίδια απόδοση ενισχυτικά (ή αν θέλεις την ίδια οδηγική ικανότητα) και να διαφέρουν λίγο ηχητικά λόγω διαφορετκής κατασκευής.
Αυτά στο περίπου και πάντα κατά την άποψη μου.
 
Last edited:
Οσον αφορα τα fidelio ως ακουστικό. Καταρχήν supersonic είσαι επαγγελματίας στον ήχο;
Εχει σημασία αυτό γιατι προφανώς για έναν επαγγελματια τα fidelio είναι αχρηστα,. Ομως από την πλευρά αυτών που ακούνε μουσική ψυχαγωγικά, είναι ΠΟΛΛΟΙ αυτοί που πριτιμουν τα fidelio από τα sennheiser 650 ακόμα και από πιο ακριβά ακουστικά.! Άρα περί ορέξεως. ...
Όσον αφορά τα ενισχυτικά: Ακομα κι αν ο κλώνος είναι ισάξιος με τον asgard 2, ποιος είπε ότι για τα περισσοτερα ακουστικά (εκτός των planar magnetic) ο asgard 2 υπερέχει ηχητικά του magni 2; Ψαξε όσο θες και θα δεις ότι η διαφορά μεταξύ τους είναι μη αντιληπτή εκτός οτι ο asgard έχει λίγο πιο ζεστό ήχο. Εσύ πιστεύεις ότι οποιοσδηποτε ενισχυτής όσες εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ κι αν κοστίζει θα έχει τεχνικά καλύτερο ήχο πάνω από 10% σε σχεση με τον magni 2; (με οποιοδήποτε ακουστικό non planar μεχρι 300ohm);

Χριστός Ανέστη κατ αρχήν...

δεν ξέρω αν φταίει η κόπωση της ημέρας αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορώ να ακολουθήσω νοηματικά το πόστ σου.

Σε ορισμένα αποσπασματικά σημεία μπορώ να δώσω κάποιες απαντήσεις σε σημεία που νομίζω ότι μου έγιναν σαφή.

Είπα ότι τα fidelio είναι ένα μοντέρνο, σύγχρονο ακουστικό, σχεδιασμένο για χομπύστες και για συσκευές που δεν σχετίζονται με τον επαγγελματικό ήχο, όπως πχ κινητά τηλέφωνα κλπ.

Δεν είμαι επαγγελματίας στον ήχο, δεν ξέρω κάν τι σημαίνει ο όρος αυτός, όμως ξέρω πολύ καλά ότι τα ακουστικά ως μέσο αναπαραγωγής από τότε που έγιναν ευρύτερα γνωστά δηλ μετά τον Β παγκόσμιο πόλεμο απευθύνονταν στους επαγγελματίες.
Δηλαδή ήταν προσανατολισμένα για μηχανήματα με δυνατότητες οδήγησης, αλλά και με εμπεδήσεις πολύ πάνω από τα 60Ω και μέχρι τα 600.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 άρχισαν να γίνονται μόδα για χρήση ΚΑΙ από χαιφιντελίστες χωρίς όμως να αλλάξει η νοοτροπία σχεδίασής τους. Δηλαδή κανείς κατασκευαστής δεν φρόντισε ιδιαίτερα να τα ματσάρει με μηχανήματα ενίσχυσης. Οι συνηθισμένοι ενισχυτές για οικιακή χρήση είχαν μια έξοδο ακουστικών όπου κάποιος μπορούσε να συνδέσει ένα ακουστικό που κατά τα άλλα προσφέρονταν στον επαγγελματία με προφανώς αδυναμία σωστής οδήγησης και απλώς όλοι αρκούνταν στην "πολυτέλεια" να ακούν κατα μόνας.

Πολύ αργότερα δηλαδή δυό δεκαετίες σχεδόν άρχισαν να προσφέρονται ενισχυτές για τα ακουστικά ενώ ακόμα πιό αργά, δηλαδή την τελευταία δεκαετία τα ακουστικά γίνανε και πολύ πιό trendy και marketing target αλλά άρχισαν να προσφέρονται μαζί με τα βατοφάγα μεγαθήρια, που σου αδειάζουν την τσέπη, (βλ audeze, abyss, hifiman) και τα υπερευαίσθητα, καθώς ο μέσος χρήστης έβαλε στην καθημερινότητά του φορητές συσκευές με μικρές δυνατότητες οδήγησης.

Στην τελευταία κατηγορία ανήκουν και τα fidelio. Είναι βασικά σύγχρονη σχεδίαση, που δανείζεται σχεδιαστικά και οπτικά στοιχεία από κορυφαίες εταιρείες, προέρχεται από εταιρεία "τα κάνω όλα και μή εξειδίκευσης" και προσπαθεί να γεφυρώσει κόσμους.
Αυτά τα στοιχεία τα κάνουν μη αποδεκτά από τον επαγγελματικό κόσμο.
Δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή μου (αν και μπορεί και να συμβαίνει) ένα στούντιο να χρησιμοποιεί fidelio για monitoring.
Από την άλλη πλευρά, όλοι χρησιμοποιούν είτε akg, είτε senn, είτε grado είτε AT κλπ.

Εκεί πάει η αναφορά μου στους επαγγελματίες.
Εγώ ο ίδιος δεν είμαι επαγγελματίας, απλά τυχαίνει να ακούω αποκλειστικά από πολύ μικρή ηλικία μόνο με ακουστικά τη μουσική μου, σχεδόν 50 χρόνια, και από τα 6 ζευγάρια ακουστικών που έχω, τα 5 είναι τέτοιας σχεδίασης και χαρακτηριστικών.
Εχοντας ζήσει με αυτά κάνω αυτά τα σχόλια και καταθέτω κάποιες εμπειρίες που προφανώς δεν μπορούμε να μοιραστούμε όταν περιορίζεσαι στα fidelio.

Τέλος για να κλείσουμε το "επαγγελματικό" θέμα, τα τελευταία 10 χρόνια ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την ηχογράφηση μουσικής και πάλι έχω διαπιστώσει ότι όλα τα μηχανήματα που χρησιμοποιώ τα τελευταία αυτά χρόνια ταιριάζουν πολύ καλά με τα "επαγγελματικά" ακουστικά και όχι με πιό σύγχρονες σχεδιάσεις.
Επίσης μπορώ να σου πω ότι αρκετά από τα ακουστικά που διαθέτω (τα 4 ζευγάρια πάνω από 10-40 χρόνια) τα "ανακάλυψα" ηχητικά την τελευταία δεκαπενταετία όταν άρχισα να ψάχνομαι με την ενίσχυση του ακουστικού, ενώ πάντα μου έκανε εντύπωση ότι ένα "επαγγελματικό" μηχάνημα, πχ ένας μείκτης ή μια κονσόλα αλλά και ένας απλός φορητός εγγραφέας έπαιζε μια χαρά με ακουστικά που σχεδιάστηκαν και 20 και 30 χρόνια πριν, ενώ τα ίδια τα ακουστικά παίζανε εντελώς αδιάφορα με στερεοφωνικούς ενισχυτές από το παρελθόν μέχρι το σήμερα.

Δεν ξέρω αν τα γράφω κατανοητά, πάντως κάνω μεγάλη προσπάθεια.

Ναι λοιπόν θεωρώ ότι για ένα επαγγελματία τα fidelio απλά δεν είναι στόχος του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο επαγγελματίας δεν ακούει μουσική. Ίσως ακούει περισσότερο από τον άλλο που ακούει ψυχαγωγικά.
Αυτοί που προτιμούν τα fidelio από τα 650 το κάνουν επειδή δεν έχουν τρόπο να ενισχύσουν σωστά τα δεύτερα ή δεν τους το έχει πεί κανείς.
Δεν είναι θέμα περι ορέξεως, ότι δηλαδή έτσι θέλουν και επιλέγουν, αλλά άγνοιας της ύπαρξης του σωστότερου και καλύτερου τρόπου αναπαραγωγής.
Οι κατασκευαστές γνωρίζοντας τα παραπάνω, έχουν φροντίσει να δώσουν μοντέλα στον κόσμο που θα παίξουν καλά, χωρίς να ασχοληθούν ιδιαίτερα οι κάτοχοί τους.

Τυπικό παράδειγμα τα yamaha pro 500. Τα ακουστικά αυτά στο πρόσφατο συγκριτικό που κάναμε που βασίστηκε ουσιαστικά σε έναν ενισχυτή με μεγάλη δυνατότητα οδήγησης παίξανε χειρότερα από οποιοδήποτε άλλο, λόγω του προσανατολισμού τους σε εύκολες συσκευές αναπαραγωγής και χρηστών.
Όμως παίζουν απίστευτα με με ένα android τηλέφωνο, ενώ τα 650 ή τα HE400 στο κινητό ακούγονται απλά τραγικά.

Αυτά τα ολίγα.
Δυστυχώς την φράση σου που αρχίζει με "όσον αφορά τα ενισχυτικά" δεν κατάφερα να την καταλάβω.
 
Last edited:
Αληθώς ανέστη!

Τα 50 χρόνια εμπειρίας που έχεις λένε πολλά, γι αυτό και οι απόψεις σου μετράνε ιδιαίτερα.
Οσον αφορά τον επαγγελματικό ήχο εννοούσα αυτό που λες κι εσυ μάλλον. Δεν κανουν για monitoring, μιξη, μουσική παραγωγή κυρίως διότι είναι αρκετά "χρωματισμένα".
Το παράδειγμα που αναφέρεις για τα yamaha ισχύει και για τα fidelio. Ειτε ακούς με αυτά από την έξοδο του laptop ειτε από ένα dac/amp η διαφορά είναι μικρή. Ασε που σε καποιες περιπτωσεις από το laptop ακούγονται και καλύτερα.
Τελος θα σε ρωτούσα ως αναβάθμιση από τα fidelio, ποιο από τα παρακάτω ακουστικά θεωρείς καλύτερο:
Senn 600, Senn 650 ή hifiman he400i ?

Αυτό που είπα για τα ενισχυτικά άστο για κάποια άλλη στιγμή σε πιο καταλληλο thread.
 
δεν γνωρίζω τα 400ι διότι δεν τα έχω ακούσει.
Σίγουρα θα έλεγα τα 650.
Επίσης αν θέλεις hifiman μιά και καλή θα έλεγα για τον αντικαταστάτη του 500 διότι κατά τα λεγόμενα έχουν μικρότερους χρωματισμούς.
Πάλι όμως δεν έχω άμεση εμπειρία, πλην μιας ολιγόωρης ακρόασης με τα 500.
που όμως αυτή η έλλειψη v που έχουν σε σχέση με τα 400, μου φάνηκε καλύτερη προς στιγμήν.

Πάντως για χαρακτήρα planar στα χρήματα αυτά το 400 το θεωρώ καλό, οπότε ίσως το 400ι να είναι επίσης.
Βέβαια είπαμε για το ελάττωμα των hifiman.
Ο όγκος, το βάρος και η γενικότερη δυσφορία σε πολυωρη χρήση.
Πολλές φορές όμως μετά την ακρόαση των 400 θα γυρίσω ευχάριστα στον δυναμικό ήχο των akg.
 
Ομορφη και χρήσιμη συζήτηση παιδιά και δεν θέλω καθόλου να την χαλάσω αλλά είμαστε εντελώς off-topic :offtopic: και χαλάμε το νήμα του νηματοθέτη.
Είναι και μεγάλα τα κείμενα και δυσκολεύουν την ανάγνωση

Ανοίξτε ένα νήμα στην κατηγορία των ενισχυτών με τον τίτλο που επιθυμείτε (ή πείτε μου να το ανοίξω εγώ) να μεταφέρω τα μηνύματα εκεί.
 
Συμφωνώ με τον peter, ας μετακινηθούν τα τελευταία posts στο sticky "Ας εκφραστούμε ελεύθερα για ακουστικά και ενισχυτικά επί παντός..."