Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ;1058622458 .........καταλαβαίνω πολύ καλά γιατί υπάρχει τόσος "επιμερισμός εργασίας" said:
Αυτο θα μπορουσε να ηταν ενα νημα απο μονο του, και μαλιστα να φτασει μεχρι και εκατομμυρια ποστς. :a0210:
 
Οχι δεν ειναι "τσαμπα" το Tascam DA 3000 που εχω... γιατι αφενως μπορω να ακουσω καινουργιες εκδοσεις LP για να αποφασισω αν θα τις αγορασω σε βινυλιο, αφεταιρου ειναι εξαιρετικης ποιοτητας εγγραφεας απο βινυλιο για CD στο αυτοκινητο, αλλα κυριως παιζει πολυ καλα DSD σηματα που ειναι και τα μονα που θα επικρατησουν στο μελλον... Το PCM "απεθανε"... (για οσους δεν το εχουν καταλαβει ακομα)...


Και εγώ χρησιμοποιώ το Korg MR-1000 σε DSD128 (5,6448 MHz) για ψηφιοποιήσεις βινυλίων. Και έχω στη διάθεση μου τον Prism Sound Orpheus για ηχογράφηση, είτε εναλλακτικά σε PCM, είτε παράλληλα και στα δύο format. Χρησιμοποιώντας εν τω μεταξύ τον προενισχυτή μικροφώνων Grace Design m202 MK II, υπάρχει η δυνατότητα ζωντανής ηχογράφησης ταυτόχρονα σε δύο format!

Στ' αλήθεια πιστεύεις ότι το PCM πέθανε; Και η DSD είναι το μέλλον;

Θα αντιστρέψω το ερώτημα: Και πότε έζησε η DSD έγγραφή; Και πολύ κράτησε, όσο έζησε, εδώ που τα λέμε.

Η DSD εγγραφή, αν και έχει κάποια πλεονεκτήματα, αυτό είναι αλήθεια, δεν προχώρησε ποτέ ως format μουσικής παραγωγής. Ούτε θα μπορούσε. Είναι εντελώς ακατάλληλη. Γι' αυτό και εγκαταλείφθηκε από όλα τα στούντιο και τους κατασκευαστές.

-Γιατί είναι ακατάλληλη;
Διότι το ηχητικό σήμα δεν επιδέχεται καμμία επεξεργασία, π.χ. EQ, Compression, Reverb, κλπ., όσο είναι σε DSD format. Για να γίνουν αυτά πρέπει να κάνουμε πρώτα μετατροπή σε PCM, να εφαρμόσουμε τις επεξεργασίες που χρειαζόμαστε και κατόπιν, αν θέλουμε, ξανακάνουμε μετατροπή, αυτή τη φορά αντίστροφα: Το επεξεργασμένο PCM σε DSD. Και οι DSD εγγραφές που συχνά αγοράζουμε και κατεβάζουμε (π.χ. από την HD Tracks) έτσι έχουν προκύψει. Από επεξεργασία PCM, 352,8 KHz/24 Bits και μετατροπή του σε DSD μέσω του DAW της Pyramix, μοναδικού που υπάρχει! (Θα προσθέσω και τον native DAW της Sonoma, που χρησιμοποιεί αποκλειστικά πλέον μόνο ο ελληνικής καταγωγής μηχανικός ήχου Gus Skinas, συνεργαζόμενος σήμερα με την PS Audio).
Και (το θαύμα του μάρκετινγκ) ενώ υπάρχουν δεκάδες δεκάδων DAC's που προσφέρουν DSD conversion μέχρι DSD256 (11,298 MHz) ή ακόμα πιο πάνω DSD512 (22,5792 MHz), οι A/D Convertors που κάνουν DSD μετατροπή δεν είναι περισσότεροι από 5-6. Μετατροπή σε DSD256 ξέρω μονο ένα (Playback Designs) και DSD512 κανένα! Διότι απλούστατα έχει εγκαταλειφθεί η DSD ως format παραγωγής.

Για τη σύγκριση ποιότητας ανάμεσα στα διάφορα format είχα γράψει πριν μερικά χρόνια ένα άρθρο:
Από το βινύλιο στο CD. Από το CD στις Ηχογραφήσεις Υψηλής Ανάλυσης. Μαζί με το Επιμύθιο του. Το συμπέρασμα ήταν ότι υπό ιδανικές συνθήκες είναι αδύνατον να διακρίνεις μεταξύ PCM και DSD. Τουλάχιστον αυτό είχε αποδειχτεί τότε.

Από τότε μέχρι σήμερα δεν άλλαξε κάτι, από όσο γνωρίζω. Εκείνο που άλλαξε, είναι ότι μετακινήθηκαν, ή μάλλον καταστάλαξαν οι απόψεις μου. Μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής εγγραφής κατέληξα ότι υπό ιδανικές συνθήκες υπερτερεί οριακά η ψηφιακή. Αλλά μόνο υπό ιδανικές και αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες. Το ίδιο το format είναι ανάμεσα στους τελευταίους από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ποιότητα μίας ηχογράφησης.

Για να είμαστε δίκαιοι, όλα ξεκινούν από μία καλή ηχογράφηση. Παραφράζοντας το γνωστό ποιήμα Ένα ρόδο είναι ένα ρόδο, είναι ένα ρόδο, θα πω, ότι πρώτα από όλα:
Μία ηχογράφηση είναι μία ηχογράφηση, είναι μία ηχογράφηση, είναι μία ηχογράφηση!

Όταν είναι καλή και πετυχημένη μία ηχογράφηση, μπορούμε να τη χαιρόμαστε και να την απολαμβάνουμε σε κάθε δυνατό format: Σε βινύλιο, σε CD, σε δίσκο ή αρχείο υψηλής ανάλυσης (PCM ή DSD), αλλά και στο πιο ταπεινό MP3!
 
  • Like
Reactions: Music matters...
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Επέτρεψε μου να διαφωνήσω.
Η διείσδυση του DSD στην αγορά είναι ελάχιστη σε σχέση με τα υπόλοιπα φορμά.
Και μια και "φαίνεται" να είσαι φίλος των κλασσικών μέσων να σου πω ότι ένα καλό cd transport με ένα ταπεινό δισκάκι είναι ακόμα καλύτερο από τα σύγχρονα αρχεία υψηλής ανάλυσης.

Ας σας αφήσω όμως να συνεχίσετε την ζήτηση περί των μηχανικών ιδιοτήτων των συστημάτων αναπαραγωγής βινυλίου οι οποίοι σαν φυσικός που είμαι να θυμίσω ότι εξακολουθούν να ορίζονται και να αναλύονται από τους νόμους της κλασσική φυσικής σε αντίθεση με αυτό που υποστηρίξατε σε προηγούμενο ποστ.

Δεν υποστηριξα ποτε οτι "οι νομοι της φυσικης δεν ισχυουν" οπως μου αποδιδετε... Οι νομοι της φυσικης παντα θα ισχυουν, οταν ομως τους εφαρμαζουμε στην κατασκευη μηχανικων προιοντων παραγωγης, επεισερχονται και αλλοι παραγοντες που η φυσικη δεν υπολογιζει (ουτε και ειναι η δουλεια της να το κανει) και εκει επεισερχεται η Μηχανολογια προκειμενου να πραγματωσει τις υλοποιησεις και να τις κανει καταναλωτικα προιοντα.

Εν τελει και για να καταληξουμε καπου σωστα, ο χρηστης θα πρεπει να πετυχει την επιθυμητη συχνοτητα συντονισμου στο συστημα πλατω/βραχιονα/κεφαλης που χρησιμοποιει και για να το κανει αυτο χρειαζεται προσωπικη ενασχοληση αλλα και υψηλη αντιληψη στο να μπορει να προσδιορισει απο που προερχονται οι αποκλησεις στο αποτελεσμα που εχει σε σχεση με το θεωρητικο.

Οταν λοιπον το συστημα του εχει "χαλαρωτερο και ογκοδεστερο μπασο" και "αναιμικα πριμα", τοτε η συχνοτητα συντονισμου απαιτει "κατεβασμα", ενω το αντιθετο (και πολυ συνηθεστερο), δηλαδη τα αδυναμα μπασα και "τσιμημενα" πριμα, σημαινει οτι η συχνοτητα συντονισμου του συστηματος απαιτει "ανεβασμα"...
 
Last edited by a moderator:
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Οχι δεν ειναι "τσαμπα" το Tascam DA 3000 που εχω... γιατι αφενως μπορω να ακουσω καινουργιες εκδοσεις LP για να αποφασισω αν θα τις αγορασω σε βινυλιο, αφεταιρου ειναι εξαιρετικης ποιοτητας εγγραφεας απο βινυλιο για CD στο αυτοκινητο, αλλα κυριως παιζει πολυ καλα DSD σηματα που ειναι και τα μονα που θα επικρατησουν στο μελλον... Το PCM "απεθανε"... (για οσους δεν το εχουν καταλαβει ακομα)...

Αν το PCM "απέθανε" κάποιος να το πει στο 99,9% των παραγωγών που γίνονται σήμερα αποκλειστικά σε PCM.

Το DSD ήταν χαριτωμένο σαν ιδέα πριν 20τόσα χρόνια που πρωτοκυκλοφόρησε.. αλλά ποτέ δεν "έπιασε", και τώρα πια όλα τα έχει κατασπαράξει το streaming, συμπεριλαμβανομένου και του lossless PCM.
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Αν το PCM "απέθανε" κάποιος να το πει στο 99,9% των παραγωγών που γίνονται σήμερα αποκλειστικά σε PCM.

Το DSD ήταν χαριτωμένο σαν ιδέα πριν 20τόσα χρόνια που πρωτοκυκλοφόρησε.. αλλά ποτέ δεν "έπιασε", και τώρα πια όλα τα έχει κατασπαράξει το streaming, συμπεριλαμβανομένου και του lossless PCM.

Θα διαφωνησω καθετα, αλλα αυτο ειναι εντελως αλλο κεφαλαιο που θα πρεπει να γινει "κουβεντα" σε αλλο thread που θα το εχει σαν θεμα... Παντως (μια και κανατε την παρενθεση) η παραγωγη σε PCM εχει (σχεδον) εκληψει...
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Eν πασει περιπτωσει και προκειμενου να επιστρεψουμε στο θεμα και (ισως) να το "συμφωνησουμε" ωστε να συννεχισουμε την συζητηση στους τροπους επιτευξης της σωστης συχνοτητας συντονισμου στο αναλογικο συστημα αναγνωσης δισκων βινυλιου που εχουμε, ειναι απολυτως βεβαιο οτι αν καποιος χρησιμοποιησει τους διαθεσιμους στo web τυπους ωστε να συνδιασει βραχιονα-κεφαλη και μεινει εκει, θα καταληξει σε συχνοτητα συντονισμου στο συστημα του σημαντικα χαμηλοτερη απ αυτην που δινουν οι λυσεις των τυπων.
 
Last edited by a moderator:
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Προφανως... Αμα δεν μπορεις να καταλαβεις οτι καμμια αναρτηση ΔΕΝ εχει ενδοτικοτητα, αλλα μονον συχνοτητα αποσβεσης (αναλογα με τις δυναμεις που δεχεται ανα στιγμη του χρονου και με την γωνια κατευθυνσης τους) και οτι η αποσβεση της ειναι μεταβαλλομενη αλλα και "πεφτει" εν τω χρονω... τοτε προφανως μιλαμε αλλη γλωσσα... Η ενδοτικοτητα αφορα μονον την ελαστικοτητα του cantilever.

θα σε γυρίσω λίγο πίσω (μιας και επιτέλους έβαλα μια τάξη στο νέο νήμα) και θα σε ρωτήσω με καλοπροαίρετη διάθεση, εδώ τι εννοείς;;
"Η ενδοτικότητα αφορά μόνο την ελαστικότητα του cantilever"

στην jico sas ΜΜ1Β πχ η ενδοτικότητα (20cu) είναι η ελαστικότητα του boron;; όχι της ανάρτησής του;;
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

θα σε γυρίσω λίγο πίσω (μιας και επιτέλους έβαλα μια τάξη στο νέο νήμα) και θα σε ρωτήσω με καλοπροαίρετη διάθεση, εδώ τι εννοείς;;
"Η ενδοτικότητα αφορά μόνο την ελαστικότητα του cantilever"

στην jico sas ΜΜ1Β πχ η ενδοτικότητα (20cu) είναι η ελαστικότητα του boron;; όχι της ανάρτησής του;;

Aκριβως... η αναρτηση δεν εχει ενδοτικοτητα, μονο το cantilever εχει, αλλα η υπαρξη της αναρτησης, αφενως κατεβαζει την συχνοτητα συνονισμου του ολου συστηματος, αφετερου η αναρτηση "σκληραινει" με τον χρονο ("ξερενεται" οπως λεμε) οποτε η συχνοτητα συντονισμου ολο και ανεβαινει με την διαρκη χρηση (δεν φτανει ποτε ομως τοσο υψηλα οσο αν δεν υπηρχε καθολου αναρτηση).

Εδω υπαρχει και ενα "τρικακι" που μπορει καποιος να κανει και να ανεβασει λιγο την συχνοτητα συντονισμου... Μπορει λοιπον να ρυθμισει την VTA του βραχιονα, ωστε να ειναι ελαχιστο πιο ψηλα στην εδραση (εγω προτεινω απο μισο ως ενα χιλιοστο χιλιοστο) και να ανεβασει ετσι την συχνοτητα συντονισμου αλλαζοντας ελαφρα την κληση της αναρτησης (και του cantilever).
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Εδω υπαρχει και ενα "τρικακι" που μπορει καποιος να κανει και να ανεβασει λιγο την συχνοτητα συντονισμου... Μπορει λοιπον να ρυθμισει την VTA του βραχιονα, ωστε να ειναι ελαχιστο πιο ψηλα στην εδραση (εγω προτεινω απο μισο ως ενα χιλιοστο χιλιοστο) και να ανεβασει ετσι την συχνοτητα συντονισμου αλλαζοντας ελαφρα την κληση της αναρτησης (και του cantilever).

Αυτο ποσο επωφελες η σωστο ειναι εφ'οσον θα αλλαξει και το SRA , αλλα και σε περιπτωση στραβων δισκων η πιο αποτομη κλιση του στελεχους θα προκαλεσει κινησεις της ακιδας μπρος-πισω , κατι που δεν θελουμε νομιζω. Ενα απο τα "δυνατα σημεια της shure V15 σειρας ηταν η VTA στις 15 μοιρες. Σημερα εχουμε VTA μεχρι και 23-25 μοιρες. Αυτο ειναι ενας απο τους κυριους λογους του "μοντερνου αναλογικου ηχου" , που δεν αρεσει σε πολλους. Θυμιζει μια παλια τακτικη των δυο λαθων για να πετυχουμε ενα "σωστο". Εχεις μετρησει ποση ειναι η διαφορα στη συχνοτητα συντονισμου ανυψωνοντας κατα μισο χιλιοστο την εδραση του βραχιονα; Πιο σωστο ειναι πιστευω, η ελαττωση της συνολικης μαζας για ανεβασμα της συχνοτητας συντονισμου, διατηρωντας ετσι πιο σωστο SRA. Μ τις καλες ακιδες line contact ειδικοτερα.
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Αυτο ποσο επωφελες η σωστο ειναι εφ'οσον θα αλλαξει και το SRA , αλλα και σε περιπτωση στραβων δισκων η πιο αποτομη κλιση του στελεχους θα προκαλεσει κινησεις της ακιδας μπρος-πισω , κατι που δεν θελουμε νομιζω. Ενα απο τα "δυνατα σημεια της shure V15 σειρας ηταν η VTA στις 15 μοιρες. Σημερα εχουμε VTA μεχρι και 23-25 μοιρες. Αυτο ειναι ενας απο τους κυριους λογους του "μοντερνου αναλογικου ηχου" , που δεν αρεσει σε πολλους. Θυμιζει μια παλια τακτικη των δυο λαθων για να πετυχουμε ενα "σωστο". Εχεις μετρησει ποση ειναι η διαφορα στη συχνοτητα συντονισμου ανυψωνοντας κατα μισο χιλιοστο την εδραση του βραχιονα; Πιο σωστο ειναι πιστευω, η ελαττωση της συνολικης μαζας για ανεβασμα της συχνοτητας συντονισμου, διατηρωντας ετσι πιο σωστο SRA. Μ τις καλες ακιδες line contact ειδικοτερα.

Eτσι κι'αλλοιως, η VTA δεν ειναι σχεδον ποτε σωστη γιατι οι δισκοι βινυλιου μεταβαλλοντα σε παχος... Αυτο το ξερουν οι κατασκευαστες κεφαλων και σχεδιαζουν τις κεφαλες ετσι ωστε η αποδοση να επειρεαζεται ελαχιστα εως καθολου, η ακομα (αναλογα με τον κατασκευαστη) η maximum αποδοση να ειναι με ελαχιστα "σηκωμενο" τον βραχιονα στο σημειο εδρασης...

Σε καθε περιπτωση, οι κεφαλες ειναι σχεδιασμενες ετσι, (και απο ολους τους κατασκευαστες) ωστε αν το σημειο εδρασης ειναι "χαμηλοτερα" απο το κελυφος, η αποδοση της κεφαλης να "πεφτει" καθετα (επιπλεον της πολυ αυξημενης καταπονησης στην βελονα), ενω το αντιθετο την επειρεαζει ελαχιστα η και θετικα... Συνεπως η συσταση μου ειναι να ρυθμiζεται η VTA ακριβως η και λιγα δεκατα του χιλιοστου "ψηλοτερα" για βινυλιο 240gr και να αφηνεται στην ιδια θεση για τα υπολοιπα βινυλια που εχουν μικροτερο παχος.

Αλλωστε τα graph που εχει το link που εστειλες στο επομενο post, επιβεβαιωνουν αυτο που ειπα... Ποσο μαλλον οταν δεν μιλαω για 3.5mm, αλλα πολυ λιγωτερο απο αυτο...
 
Kαι κατι ακομα... Εαν η VTA "σηκωθει" ελαχιστα. η SRA δεν επειρεαζεται σχεδον καθολου, γιατι η αναρτηση της κεφαλης ειναι ετσι σχεδιασμενη ωστε να διορθωσει το μεγαλυτερο μερος της SRA αν οχι να διορθωσει ολοκληρη την (μικρο)αλλαγη και θα "κατεβασει" το σωμα της κεφαλης ποιο χαμηλα - (μιλαμε για εκaτοστα η χιλιοστα του mm)
 
Ναι αλλα η VTA χαραξης του δισκου κι αυτη δεν ειναι ποτε γνωστη σε μας.Επομενως οτι κανει καποιος, λαθος θα ειναι. Δεν ειναι ολοι οι κατασκευαστες που φτιαχνουν τις κεφαλες τους ετσι, ασε που στην πραγματικοτητα κυριως οι χειροποιητες δεν μπορουνε να ειναι απολυτα ιδιες. Μιλωντας με εναν απο τους κατασκευαστες που συνεργαζομαι, μου ειπε οτι συγκεκριμενο μοντελο, για την ακριβεια την ακριβοτερη του, τις ρυθμιζει οές ο ιδιος πολυ σχολαστικα ωστε να εχουν μια συνεπεια τοσο σχεδιαστικα οσο και ηχητικα.
Η rega , δημοσιευσε το πιο πανω, οχι να επιβεβαιωσει αλλα να διαψευσει μαλλον οσους απο μας δινουν αχρειαστα πολλη σημασια στο θεμα vta. Υποτιθεται οτι σημερα, η "προβλεπομενη" vta χαραξης ειναι οι 20 μοιρες, αντι των 15 που ειχαμε απο το 1958 εως και το 1975. Και νοουμενου οτι τοτε τηρουντο πιο σχολαστικα αυτα τα πρωτοκλοα, οι δισκοι που πολλοι απο μας εχουν στη συλλογη τους, απεχουν πολυ απο το σημερινο που μπορει να φτασει σε αδικαιολογητα ψηλες αποκλισεις απο τι 20 μοιρες. Αυτο με εκανε να ρωτησω ποιο το οφελος μισου χιλιοστου στην εδραση του βραχιονα, και προσωπικα αμφιβαλλω αν μεσα σ αυτον τον αχταρμα, η ανυψωση της εδρασης του βραχιονα, συμφερει περισοτερο απο ενα πιθανο χαμηλωμα της η ακομη και σε πληρως παραλληλη ρυθμιση του armtube με τον δισκο ο οποιος οπως ειπες, εκτος της αγνωστης vta , εχει και διαγορετικα παχη, αναλογα με το βαρος του βινυλιου. Δηλαδη, προκυπτει το ερωτημα, θα αλλαζουμε vta αναλογα με το παχος του δισκου, ο οποιος εχει αγνωστη σε μας vta χαραξης με κεφαλες των οποιων η vta κυμαινεται μεταξυ 20 και 30 μοιρων ;
 
Οσο λιγο η πολυ αυξηθει η vta για να "διορθωθει" η SRA χρειαζεται αναλογη αυξηση του βαρους αναγνωσης, και πολυ αυστηρα ομιλουντες, αλλαγη vta με την ανυψωση της εδρασης του βραχιονα, αναποφευκτα θα αλλαξει και το overhang. Λιγο λες σωστα, αλλα θα αλλαξει.Και η "επαναφορα" του απαιτει αυξηση του βαρους αναγνωσης δεν υπαρχει αλλος τροπος. Αυτο ειναι που αναφερα πιο πανω λεγοντας οτι δυο λαθη δεν κανουν ενα σωστο. Καποιοι ισως να θυμουνται εναν κατασκευαστη πικαπ ..................
 
Eαν καποιος ακολουθησει την σωστη σωστη σειρα στην διαδικασια οταν ρυθμιζει το πικαπ του, τιποτα δεν θα αλλαξει στο παραμικρο, ουτε η SRA, ουτε η υπερκρεμαση.

Η σωστη διαδικασια ειναι:

1. Ρυθμιση της VTA (με δισκο 240gr)
2. Ρυθμιση του βαρους στην τιμη που προτεινει βελτιστη ο κατασκευαστης.
3. Χρηση protractor και ρυθμιση της κεφαλης.
4. Προχειρη ρυθμιση του antiskating με δισκο test.
5. Eπαναρυθμιση του βαρους για βελτιστη ηχητικη αποδοση.
6. Aφαιρεση ολου του antiskating.
7. Πολυ προσεκτικη επαναρυθμιση με protractor
8. Πολυ προσεκτικη επαναρυθμιση του antiskating με δισκο test...
9. Καλες ακροασεις!
 
Αυτη λιγο πολυ ειναι η διαδικασια που ακολουθουν ολοι οσοι ασχολουνται.Εκεινο που προσωπικα περιμενα ως τωρα να ακουσω απο εσας ειναι ποιος τελικα ειναι ο ορθος τροπος η τυπος που εσεις χρησιμοποιειτε για τον υπολογισμο της "επιθυμητης συχνοτητας συντονισμου" (και ποια περιπου θεωρειτε οτι ειναι αυτη) , αφου θεωρειτε ως ελλιπεις οσους ξερουμε ως τωρα τα τελευταια 50 περιπου χρονια.
Επισης, την εξηγηση σας, γιατι και κατα ποσο (μετρημενο και με ποια μεθοδο η τυπο) , η ανυψωση της εδρασης του βραχιονα, αλλαζει τη συχνοτητα συντονισμου βραχιονα/κεφαλης.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Aκριβως... η αναρτηση δεν εχει ενδοτικοτητα, μονο το cantilever εχει, αλλα η υπαρξη της αναρτησης, αφενως κατεβαζει την συχνοτητα συνονισμου του ολου συστηματος, αφετερου η αναρτηση "σκληραινει" με τον χρονο ("ξερενεται" οπως λεμε) οποτε η συχνοτητα συντονισμου ολο και ανεβαινει με την διαρκη χρηση (δεν φτανει ποτε ομως τοσο υψηλα οσο αν δεν υπηρχε καθολου αναρτηση).

Εδω υπαρχει και ενα "τρικακι" που μπορει καποιος να κανει και να ανεβασει λιγο την συχνοτητα συντονισμου... Μπορει λοιπον να ρυθμισει την VTA του βραχιονα, ωστε να ειναι ελαχιστο πιο ψηλα στην εδραση (εγω προτεινω απο μισο ως ενα χιλιοστο χιλιοστο) και να ανεβασει ετσι την συχνοτητα συντονισμου αλλαζοντας ελαφρα την κληση της αναρτησης (και του cantilever).

Επειδή δυσκολεύομαι να καταλάβω τι εννοείτε, θα ήθελα περεταίρω διευκρίνιση σε αυτό που γράφετε,
δηλαδή πως γίνεται η ανάρτηση να μην έχει ενδοτικότητα (αλλιώς να απουσιάζει η ελαστική παραμόρφωση).
Για παράδειγμα πως είναι δυνατόν όταν σκληραίνει η ανάρτηση (πχ. στα πλαίσια της φυσικής γήρανσης – αποπολυμερισμού)
να επηρεάζει τη συχνότητα συντονισμού, (όπως σωστά αναφέρατε), αλλά από την άλλη αν μη δεχτούμε πως έχει ενδοτικότητα.
Υγ. μιλάμε πάντα για χαμηλές συχνότητες, όπως αυτή του συντονισμού.
 
Αυτη λιγο πολυ ειναι η διαδικασια που ακολουθουν ολοι οσοι ασχολουνται.Εκεινο που προσωπικα περιμενα ως τωρα να ακουσω απο εσας ειναι ποιος τελικα ειναι ο ορθος τροπος η τυπος που εσεις χρησιμοποιειτε για τον υπολογισμο της "επιθυμητης συχνοτητας συντονισμου" (και ποια περιπου θεωρειτε οτι ειναι αυτη) , αφου θεωρειτε ως ελλιπεις οσους ξερουμε ως τωρα τα τελευταια 50 περιπου χρονια.
Επισης, την εξηγηση σας, γιατι και κατα ποσο (μετρημενο και με ποια μεθοδο η τυπο) , η ανυψωση της εδρασης του βραχιονα, αλλαζει τη συχνοτητα συντονισμου βραχιονα/κεφαλης.

Πολλες ερωτησεις...

1. Δεν με ενδιαφερει η τιμη της ορθης συχνοτητας συντονισμου, ουτε και μπορει να μετρηθει η τιμη της. Την συχνοτητα συντονισμου του συστηματος πλατω-βραχιονα κεφαλης "την φερνω" παντα στην βελτιστη ηχητικα.
2. Θελετε να σας παραθεσω τυπο που να εξηγει γιατι ενα κυμα καποιας συχνοτητας που προσπιπτει υπο γωνια σε μια εδραση, η συχνοτητα του κυματος που "συνεχιζει" απο την εδραση διαφερει? Πρεπει μαλλον να αστειευεστε...
3. Στα πικαπ και στους βραχιονες που εχω στην κατοχη μου επεμβαινω ο ιδιος. Κατασκευαζω αλλα αντιβαρα η τροποποιω τα υπαρχοντα ωστε το αντιβαρο να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στην εδραση, κατεβαζω το βαρος αναγνωσης στην νοητη ευθεια ωστε η βελονα να ειναι στην προεκταση της, αλλαζω τις καλωδιωσεις με παναλαφρα μονοκρυσταλικα συρματα καθαρου (πεντακαθαρου θα ελεγα) χαλκου, οι καλωσιωσεις ειναι παντα εννοιαιες απο τα pin ως τα βυσματα, φτιαχνω αλλα armboard ωστε να επιταχυνω την εκφορτιση ενεργειας, φτιαχνω βασεις στα πικαπ ωστε να επιταχυνω την εκφορτιση ενεργειας ολου του συστηματος και αλλα πολλα ακομα!

Μια ερωτηση και απο εμενα προς εσας...

Εσεις μπορειτε να μετρησετε την συχνοτητα συντονισμου του πραγματικου συστηματος που εχετε στην κατοχη σας οταν αυτο παιζει, ετσι ωστε να επαληθευσετε οτι συμπιπτει με αυτην που σας δινει ο τυπος που χρησιμοποιειτε?

Σας πληροφορω λοιπον οτι δεν εχει καμμια απολυτως σχεση το αποτελεσμα που θα περνατε αν μπορουσατε να το κανετε αυτο, με αυτο που σας δινει ο θεωρητικος τυπος που χρησιμοποιειτε, αλλα η συχνοτητα ειναι πολυ χαμηλοτερη και ο μονος τροπος να "την φερετε" στην ορθη (οποια κι αν ειναι η τιμη της - δεν μας ενδιαφερει- η μεγιστη ηχητικη ποιοτητα ειναι το ζητουμενο) ειναι να στοχευσετε στην μεγιστη δυνατη αποδοση με ακροασεις και παρεμβασεις.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Οι αναρτησεις δεν εχουν ενδοτικοτητα, εχουν "κ" (σταθερα επαναφορας) που προσδιοριζει την ελαστικοτητα τους, ενδοτικοτητα εχουν τα εξαιρετικα δυσκαμπτα υλικα (πχ τα μεταλλα, το γυαλι, τα κεραμικα κ.λ.π).

Οι κατασκευαστες (ολοι εκτος του VDH) δημοσιευουν την ενδοτικοτητα του cantilever και μονον... Ο VDH ειναι ο μονος που το κανει σωστα... δημοσιευει "μεταβλητη ενδοτικοτητα ολοκληρης της κεφαλης" (απο 18-35cu) και συμβατοτητα με τους βραχιονες ενεργης μαζας απο 8 εως 16gr εφοσον συμπεριλφθει υποψιν η λειτουργια της αναρτησης (που μεταβαλλει την ενδοτικοτητα της κεφαλης αναλογα με την ενεργο μαζα του βραχιονα).