Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Έχω μερικές ακομα ερωτήσεις.

Η ελαστικότητα είναι μια φυσική ιδιότητα, η ενδοτικότητα είναι το μέτρο αυτής, υπάρχει λόγος που τα ταυτίζετε;

Το κ είναι η σταθερά επαναφοράς συνήθως περιγράφοντας μια ελεύθερη ταλάντωση.
Στις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις (όπως αυτή της κεφαλής όταν διαβάζει ένα δίσκο) έχουμε το συντελεστή μετατόπισης,
αυτός είναι το compliance με μονάδες συνήθως µm/mN. Θεωρείτε πως είναι το ίδιο πράγμα;

Με ποιο μηχανισμό μεταβάλλεται η ενδοτικότητα της ανάρτησης ανάλογα με τη μάζα του βραχίονα
(αν δεν υποστεί πλαστική - μη αντιστρεπτή παραμόρφωση);

Τι είναι μεταβλητή ενδοτικότητα ολόκληρης της κεφαλής;

Πόσο δύσκαμπτο πρέπει να είναι ένα υλικό, ώστε να εμπίπτει σε αυτά που έχουν ενδοτικότητα και σε τι μονάδες μετρείται;
 
Πολλες ερωτησεις...

1. Δεν με ενδιαφερει η τιμη της ορθης συχνοτητας συντονισμου, ουτε και μπορει να μετρηθει η τιμη της. Την συχνοτητα συντονισμου του συστηματος πλατω-βραχιονα κεφαλης "την φερνω" παντα στην βελτιστη ηχητικα.
2. Θελετε να σας παραθεσω τυπο που να εξηγει γιατι ενα κυμα καποιας συχνοτητας που προσπιπτει υπο γωνια σε μια εδραση, η συχνοτητα του κυματος που "συνεχιζει" απο την εδραση διαφερει? Πρεπει μαλλον να αστειευεστε...
3. Στα πικαπ και στους βραχιονες που εχω στην κατοχη μου επεμβαινω ο ιδιος. Κατασκευαζω αλλα αντιβαρα η τροποποιω τα υπαρχοντα ωστε το αντιβαρο να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στην εδραση, κατεβαζω το βαρος αναγνωσης στην νοητη ευθεια ωστε η βελονα να ειναι στην προεκταση της, αλλαζω τις καλωδιωσεις με παναλαφρα μονοκρυσταλικα συρματα καθαρου (πεντακαθαρου θα ελεγα) χαλκου, οι καλωσιωσεις ειναι παντα εννοιαιες απο τα pin ως τα βυσματα, φτιαχνω αλλα armboard ωστε να επιταχυνω την εκφορτιση ενεργειας, φτιαχνω βασεις στα πικαπ ωστε να επιταχυνω την εκφορτιση ενεργειας ολου του συστηματος και αλλα πολλα ακομα!

Μια ερωτηση και απο εμενα προς εσας...

Εσεις μπορειτε να μετρησετε την συχνοτητα συντονισμου του πραγματικου συστηματος που εχετε στην κατοχη σας οταν αυτο παιζει, ετσι ωστε να επαληθευσετε οτι συμπιπτει με αυτην που σας δινει ο τυπος που χρησιμοποιειτε?

Σας πληροφορω λοιπον οτι δεν εχει καμμια απολυτως σχεση το αποτελεσμα που θα περνατε αν μπορουσατε να το κανετε αυτο, με αυτο που σας δινει ο θεωρητικος τυπος που χρησιμοποιειτε, αλλα η συχνοτητα ειναι πολυ χαμηλοτερη και ο μονος τροπος να "την φερετε" στην ορθη (οποια κι αν ειναι η τιμη της - δεν μας ενδιαφερει- η μεγιστη ηχητικη ποιοτητα ειναι το ζητουμενο) ειναι να στοχευσετε στην μεγιστη δυνατη αποδοση με ακροασεις και παρεμβασεις.

Οκ , καταλαβα .................
Οσον αφορα την ερωτηση σας , ειναι τουλαχιστον τοσο αστεια, οσο αν σας ρωτουσα αν μπορειτε να βαλετε αερα στα λαστιχα του αυτοκινητου σας ενω κινειται.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Οι κατασκευαστες (ολοι εκτος του VDH) δημοσιευουν την ενδοτικοτητα του cantilever και μονον... Ο VDH ειναι ο μονος που το κανει σωστα... δημοσιευει "μεταβλητη ενδοτικοτητα ολοκληρης της κεφαλης" (απο 18-35cu) και συμβατοτητα με τους βραχιονες ενεργης μαζας απο 8 εως 16gr εφοσον συμπεριλφθει υποψιν η λειτουργια της αναρτησης (που μεταβαλλει την ενδοτικοτητα της κεφαλης αναλογα με την ενεργο μαζα του βραχιονα).

Ο van den hul εδω φαινεται να εγκρινει τον αχρηστο τυπο υπολογισμου της συχνοτητας συντονισμου.Εχει επισης και γραφικο για ευκολια.
Λεει οτι συστηνει μια συχνοτητα συντονισμου 8-12 Hz και ιδανικη τα 10 Hz. Πηγαινε σελιδα 64, appendix 2

https://www.vandenhul.com/wp-content/uploads/2019/09/Phono_FAQ.pdf

Eκτος κι αν μιλας για αλλον vdH.
 
Οκ , καταλαβα .................
Οσον αφορα την ερωτηση σας , ειναι τουλαχιστον τοσο αστεια, οσο αν σας ρωτουσα αν μπορειτε να βαλετε αερα στα λαστιχα του αυτοκινητου σας ενω κινειται.

Aσφαλως και ειναι... αντικατοπτριζει ακριβως το πνευμα των δικων σας ανοητων ερωτησεων (γι αυτο την εκανα αλλωστε).
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Ο van den hul εδω φαινεται να εγκρινει τον αχρηστο τυπο υπολογισμου της συχνοτητας συντονισμου.Εχει επισης και γραφικο για ευκολια.
Λεει οτι συστηνει μια συχνοτητα συντονισμου 8-12 Hz και ιδανικη τα 10 Hz. Πηγαινε σελιδα 64, appendix 2

https://www.vandenhul.com/wp-content/uploads/2019/09/Phono_FAQ.pdf

Eκτος κι αν μιλας για αλλον vdH.

Μαλλον εσυ δεν καταλαβαινεις τι σου λεει ο VDH... Δεν σου λεει πουθενα οτι η συχνοτητα που προκυπτει απο την "λυση" του τυπου σου πρεπει να ειναι 8-12Ηζ... αυτο που σου λεει ειναι οτι η (πραγματικη) συχνοτητα συντονισμου του συστηματος που πρεπει να προκυπτει (αυτη που δεν μπορεις να μετρησεις) προτεινει να ειναι απο 8-12 Ηζ... Εσυ αν εφαρμοσεις τον τυπο soy θα καταληξεις με λιγωτερο απο 5Ηz στην πραγματικοτητα...
 
@buckalis
Αδυνατώ να καταλάβω την άποψη σας.
Δηλαδή δεν υπάρχει τρόπος επιστημονικός, τεχνικός, κάποιος τρόπος τέλος πάντων, για να μετρηθεί η πραγματική συχνότητα συντονισμού;
 
Μια ερωτηση και απο εμενα προς εσας...

Εσεις μπορειτε να μετρησετε την συχνοτητα συντονισμου του πραγματικου συστηματος που εχετε στην κατοχη σας οταν αυτο παιζει, ετσι ωστε να επαληθευσετε οτι συμπιπτει με αυτην που σας δινει ο τυπος που χρησιμοποιειτε?

Περα απο την πλακα, και για να μην θεωρηθει οτι υπεκφευγω να απαντησω, πριν καν ρωτησεις το πιο πανω , τουλαχιστον μια μερα πριν, ειπα στον Βλαδιμηρο οτι με τη χρηση του ortofon test record ( 1 & 2 ), επιβεβαιωσα οτι ο τυπος και η συχνοτητα που υπεδειξε ο δισκος, συμφωνουν απολυτα. Αν θελει ο Βλαδιμηρος μπορει να επιβεβαιωσει η να διαψευσει αυτο που λεω τωρα.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Μαλλον εσυ δεν καταλαβαινεις τι σου λεει ο VDH... Δεν σου λεει πουθενα οτι η συχνοτητα που προκυπτει απο την "λυση" του τυπου σου πρεπει να ειναι 8-12Ηζ... αυτο που σου λεει ειναι οτι η (πραγματικη) συχνοτητα συντονισμου του συστηματος που πρεπει να προκυπτει (αυτη που δεν μπορεις να μετρησεις) προτεινει να ειναι απο 8-12 Ηζ... Εσυ αν εφαρμοσεις τον τυπο soy θα καταληξεις με λιγωτερο απο 5Ηz στην πραγματικοτητα...

Εαν απο αυτο που διαβασες στο appendix 2 , αυτο καταλαβες, να μου επιτρεψεις να σου πω οτι τα Αγγλικα σου, μαλλον χρειαζονται βελτιωση.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Εαν απο αυτο που διαβασες στο appendix 2 , αυτο καταλαβες, να μου επιτρεψεις να σου πω οτι τα Αγγλικα σου, μαλλον χρειαζονται βελτιωση.

Oχι δεν στο επιτρεπω... Για πες μας λοιπον, γιατι ο VDH ισχθριζεται στις κεφαλες του compliance απο 18-35cu και συνιστα βραχιονες με ενεργο μαζα απο *8-16γρ? Πες μας την "αποψη" σου... με δικα σου λογια!
 
Ακόμα και στο υποκειμενικό πεδίο των ακροάσεων δεν γνωρίζουμε τα ηχεία , τα μηχανήματα και τον χώρο σας.
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Oχι δεν στο επιτρεπω... Για πες μας λοιπον, γιατι ο VDH ισχθριζεται στις κεφαλες του compliance απο 18-35cu και συνιστα βραχιονες με ενεργο μαζα απο *8-16γρ? Πες μας την "αποψη" σου... με δικα σου λογια!

Δεν ισχυριζεται ΑΠΟ - ΜΕΧΡΙ
Λεει 18cu (dynamic compliance) και 35cu (static compliance) για καποιες.
Oι υπολοιπες του εχουν 14cu (dynamic compliance) και 28cu (static compliance)

Στον αχρηστο τυπο που και ο ιδιος προτεινει βαζουμε το DYNAMIC COMPLIANCE.

http://www.music2.nl/van-den-hul-analogue/models-van-den-hul/
 
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Δεν ισχυριζεται ΑΠΟ - ΜΕΧΡΙ
Λεει 18cu (dynamic compliance) και 35cu (static compliance) για καποιες.
Oι υπολοιπες του εχουν 14cu (dynamic compliance) και 28cu (static compliance)

Στον αχρηστο τυπο που και ο ιδιος (O VDH) προτεινει βαζουμε το DYNAMIC COMPLIANCE.

http://www.music2.nl/van-den-hul-analogue/models-van-den-hul/

Τωρα καταλαβαμε ολοι ποιος ειναι ο "αχρηστος"....
 
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Τωρα καταλαβαμε ολοι ποιος ειναι ο "αχρηστος"....

Ουδενός εξαιρουμένου μάλιστα...
 
Eσενα σου λυθηκε η απορια για τα 8gr εως 16 γρ συνιστωμενη μαζα βραχιονα στην ιδια κεφαλη?
 
Eσενα σου λυθηκε η απορια για τα 8gr εως 16 γρ συνιστωμενη μαζα βραχιονα στην ιδια κεφαλη?
Δεν ειχα απορια. "Επιτρεπομενη" μαζα μαλλον οχι συνιστομενη.Συνιστομενη ειναι η μαζα που χρειαζεται ωστε σε συνδυασμο με την ενδοτικοτητα (dynamic) της κεφαλης, η συχνοτητα συντονισμου να ειναι κοντα στα "ιδανικα" 10 Hz, οπως λενε οι πλειστοι κατασκευαστες κεφαλων.Επιτρεπομενη ειναι η μαζα που σε συνδυασμο με την ενδοτικοτητα της κεφαλης, η συχνοτητα συντονισμου μπορει να κυμανθει μεσα στο αποδεκτο οριο των 8-12 Hz περιπου.
 
Re: Απάντηση: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Περα απο την πλακα, και για να μην θεωρηθει οτι υπεκφευγω να απαντησω, πριν καν ρωτησεις το πιο πανω , τουλαχιστον μια μερα πριν, ειπα στον Βλαδιμηρο οτι με τη χρηση του ortofon test record ( 1 & 2 ), επιβεβαιωσα οτι ο τυπος και η συχνοτητα που υπεδειξε ο δισκος, συμφωνουν απολυτα. Αν θελει ο Βλαδιμηρος μπορει να επιβεβαιωσει η να διαψευσει αυτο που λεω τωρα.

το επιβεβαιώνω με κάθε ειλικρίνεια.

δεν μπορούσα να διαβάσω νωρίτερα, είχα ασχολία με σετάρισμα "ταπεινής" κεφαλής την οποία απολαμβάνω τώρα καθώς και 2 φίλους στο τηλέφωνο..
χάρηκα ιδιαίτερα που γνώρισα και τον Sonus Naturalis έστω τηλεφωνικά, άντε να τελειώσει η ιστορία με τον ιό να τα πούμε και από κοντά...
να έρθει και ο CarlosM (ο άλλος φίλος στο τηλέφωνο) από την Πάτρα να του μάθω από που ψωνίζουμε δίσκους και τι τρώμε και πίνουμε μετά.......:flipout:

και που'στε... θέλω και γω να πάρω σειρά και κάποια στιγμή να ρωτήσω τον φίλο buckalis 1-2 πραγματάκια για το cantilever...
άρα με μέτρο οι υπόλοιποι...... :flipout:
 
Η ταπεινή κεφαλή είναι η A.T ?
Εκεί κάπου θα καταλήξω και γω, μετά τόσα ξυρίσματα.. δεν έχω φχαριστηθεί καμιά ακριβή μέχρι τέλους, την γλύτωσαν αυτές που δεν κράτησα,Frog,ONE/TWO/10.
 
Η ταπεινή κεφαλή είναι η A.T ?
Εκεί κάπου θα καταλήξω και γω, μετά τόσα ξυρίσματα.. δεν έχω φχαριστηθεί καμιά ακριβή μέχρι τέλους, την γλύτωσαν αυτές που δεν κράτησα,Frog,ONE/TWO/10.

η ΑΤ95ΕΧ
πάμφθηνη
https://www.thakker.eu/en/cartridges/audio-technica-at-95-ex-cartridge/a-9322
την έβαλα σε headshell από μαγνήσιο βγάζοντας την από αλουμινίου. εξαιρετικά έπαιζε και στο αλουμίνιο αλλά αυτό που άκουσα από τούτο το παλιό hs της kenwood....
είναι το μοναδικό κέλυφος που έχω δει μέχρι τώρα που δεν μπορείς να βάλεις αλφαδάκι πάνω του γιατί έχει κλίση από άκρη σε άκρη.
ρυθμίζεις vta ή από το κάτω μέρος του (στο σημείο επαφής με την κεφαλή δλδ), ή από την νοητή ευθεία του S βραχίονα όταν τον κοιτάς από το πλάι.
περιττό να πω πως θέλει καλά headshell wires γιατί "δευτεράτζες" τύπου "εργοστασιακά" τα ξεβρακώνει