Ποδήλατα

"Εναλλακτική της παραλιακής"?

Ναι καλά. Ας όψεται ο δήμαρχος, από πέρισυ τον Σεπτέμβριο γιοκ, συναγωνίζεται τον προκάτοχό του σε (μη)ταχύτητα των έργων ανάπλασης.

Όταν δεν έχω να μεταφέρω τα σπόρια στο σχολείο τους (πρακτικά, όλο το καλοκαίρι) κατεβαίνω από Κηφησιά-Καλαμαριά στο κέντρο-δικαστήρια (περίπου 8 χιλιόμετρα). Πολύ βολικό επίσης για τις ενδιάμεσες μικροδιαδρομές στο κέντρο. Το χειμώνα το χρησιμοποιώ από το σχολείο των μικρών και μετά (τα σπαστά τα έχω πίσω στο στέισον). Πολύ γρήγορος τρόπος μετακίνησης. Δλδ όσο γρήγορος θέλεις. Μπορείς να πηγαίνεις εντελώς χαλαρά, μπορείς και με 30.
Πάντως και στον άξονα ανατολικά-δυτικά έχει τις ανηφορίτσες του. Η Άνω Πόλη όντως έχει πολύ μεγάλες ανηφοριές, αλλά είναι μια ανάσα από το κέντρο, οπότε οι διαδρομές είναι πολύ σύντομες. Έβγαλες τρεις ανηφόρες-τελείωσες τη διαδρομή. Θέλει πολύ προσοχή πάντως και να μην θεωρήσεις πως έχεις ποτέ προτεραιότητα ή ότι δεν θα σου πεταχθεί κανείς από το στενό που προσπερνάς.
 
Last edited:
Εκτος απο πραγματικα δυσκολες περιοχες, στις περισσοτερες υπαρχει τροπος. Το νουμερο ενα προβλημα ειναι οτι οι οδηγοι δεν προσεχουν τα ποδηλατα.

Αυτο ειναι θεμα γενικοτερης παιδειας και συνηθειας. Στο Βερολινο, σε δεξια στροφη μετα απο φαναρι, αναβει πρασινο, ξεκιναω και στριβω. Περναει με ελιγμο απο δεξια μου ποδηλατο με καμια 30αρια χιλιομετρα, κοβει λιγο, βγαζει το γαντι, μου κανει δαχτυλο και συνεχιζει... Ηταν η δευτερη μερα που οδηγουσα εκει. Προτεραιοτητα εχουν τα ποδηλατα, οι πεζοι και τα αυτοκινητα με αυτη τη σειρα.

Στην Κορινθο που το μεγαλυτερο κομματι της ειναι επιπεδο και τετραγωνο, και το κεντρο πεζοδρομοι, οι ποδηλατες αυξανονται σιγα σιγα. Υπαρχουν πολλοι που θεωρουν οτι τα μαγαζια του κεντρου εχουν μειωμενη κινηση γιατι δεν μπορει ο αλλος να διπλοπαρκαρει απ'εξω για να ψωνισει...

Προσωπικα εχω σωθει, γραφειο - σπιτι και πισω δυο φορες τη μερα, ουτε παρκαρισμα ουτε κινηση, και κανω και ψιλογυμναστικη, που ειναι η μοναδικη...

Στο γυναικειο ποδηλατο εχουμε και καρεκλακι για τη μεγαλη η οποια τρελαινεται για βολτες.

Φωτογραφιες δεν εχω ομως...
 
Οι ποδηλατες ειναι πολυ χειροτεροι σε επιπεδο παιδιας και οδικης συμπεριφορας απο τους οδηγους αυτοκινητων κατ αναλογια. ΜΑΚΡΑΝ.
 
Καλά για το μακράν μην παίρνεις και όρκο... Το βασικό είναι ότι δεν υπάρχει γενικώς κυκλοφοριακή παιδεία στη χώρα μας και αυτό τους πιάνει όλους, από πεζούς μέχρι νταλικέρηδες. Δυστυχώς για το ποδήλατο δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα για τη χρήση του ως μέσου μετακίνησης, πολύ απλά διότι δεν αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Κάποιοι ποδηλατόδρομοι που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη έγιναν μόνο για να γίνουν όπως φαίνεται, δίχως σοβαρή μελέτη (τουλάχιστον αυτό καταμαρτυρεί η χωροταξική τους τοποθέτηση), δίχως συντήρηση, δίχως αστυνόμευση (ο μαγαζάτορας θεωρεί ότι έχει αναφαίρετο δικαίωμα να ξεφορτώσει ο καθένας διανομέας μπροστά στο μαγαζί του μέσα στον ποδηλατόδρομο οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, τα μηχανάκια όπου δεν βρίσκουν κενό μεταξύ των αυτοκινήτων χώνονται μέσα στον ποδηλατόδρομο και σου έρχονται κατάφατσα και εάν θέλεις μην σταματάς -αυτό κανονικά θα έπρεπε να επιφέρει αφαίρεση άδειας/διπλώματος επί τρίμηνο μίνιμουμ- κλπ κλπ). Μετά μιλάμε για οδική συμπεριφορά των ποδηλατών; Όσοι το χρησιμοποιούν ως μέσο μετακίνησης, δλδ ενήλικες άνθρωποι και όχι παιδιά, έχουν, θεωρώ, πολύ ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς από τον μέσο Έλληνα οδηγό αυτοκινήτου/μηχανής.
 
Οι ποδηλατες ειναι πολυ χειροτεροι σε επιπεδο παιδιας και οδικης συμπεριφορας απο τους οδηγους αυτοκινητων κατ αναλογια. ΜΑΚΡΑΝ.

Ενδεχομένως να έχεις δίκιο μέχρι ενός σημείου, κάτι που αφορά κυρίως αυτούς που κυκλοφορούν σαν να μην υπάρχει αύριο, σαν να τους ανήκει ο δρόμος, καταπατώντας τον οποιοδήποτε Κ.Ο.Κ. ...
Ας μην ξεχνάμε όμως πως οι ποδηλάτες (και οι μοτοσυκλετιστές) είναι οι περισσότερο εκτεθειμένοι στον κίνδυνο και θα πρέπει και εμείς να τους προσέχουμε λίγο...
 
Τους προσεχουμε και παρα παρα πολυ !

Ειναι αλλο ομως να τους προσεχουμε και ειναι αλλο να πηγαινουν οπως τους κ@βλωνει θεωρωντας δεδομενο οτι ο καθε οδηγος αυτοκινητου τους προσεχει.
 
Τους προσεχουμε και παρα παρα πολυ !

Ειναι αλλο ομως να τους προσεχουμε και ειναι αλλο να πηγαινουν οπως τους κ@βλωνει θεωρωντας δεδομενο οτι ο καθε οδηγος αυτοκινητου τους προσεχει.

Συμφωνώ, στην ουσία το ίδιο πράγμα λέμε...
Ας μην ξεχνάμε πως στο εξωτερικό οποιαδήποτε παράβαση πραγματοποιήσεις ώς ποδηλάτης, έχει άμεσες επιπτώσεις και στο δίπλωμα οδήγησης....
 
Re: Απάντηση: Ποδήλατα

Καλά για το μακράν μην παίρνεις και όρκο... Το βασικό είναι ότι δεν υπάρχει γενικώς κυκλοφοριακή παιδεία στη χώρα μας και αυτό τους πιάνει όλους, από πεζούς μέχρι νταλικέρηδες. Δυστυχώς για το ποδήλατο δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα για τη χρήση του ως μέσου μετακίνησης, πολύ απλά διότι δεν αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Κάποιοι ποδηλατόδρομοι που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη έγιναν μόνο για να γίνουν όπως φαίνεται, δίχως σοβαρή μελέτη (τουλάχιστον αυτό καταμαρτυρεί η χωροταξική τους τοποθέτηση), δίχως συντήρηση, δίχως αστυνόμευση (ο μαγαζάτορας θεωρεί ότι έχει αναφαίρετο δικαίωμα να ξεφορτώσει ο καθένας διανομέας μπροστά στο μαγαζί του μέσα στον ποδηλατόδρομο οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, τα μηχανάκια όπου δεν βρίσκουν κενό μεταξύ των αυτοκινήτων χώνονται μέσα στον ποδηλατόδρομο και σου έρχονται κατάφατσα και εάν θέλεις μην σταματάς -αυτό κανονικά θα έπρεπε να επιφέρει αφαίρεση άδειας/διπλώματος επί τρίμηνο μίνιμουμ- κλπ κλπ). Μετά μιλάμε για οδική συμπεριφορά των ποδηλατών; Όσοι το χρησιμοποιούν ως μέσο μετακίνησης, δλδ ενήλικες άνθρωποι και όχι παιδιά, έχουν, θεωρώ, πολύ ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς από τον μέσο Έλληνα οδηγό αυτοκινήτου/μηχανής.

ΜΑΚΡΑΝ, και παιρνω και ορκο.

Οδηγω καθημερινα απο Σουνιο - Πειραια και τουμπαλιν, και οι ποδηλατες που κυκλοφορουν σε αυτη την διαδρομη δεν πηγαινουν απλα στην δουλεια τους.
Καποιοι βολταρουν, καποιοι προπονουνται.

Οταν βλεπεις 2 - 3 να εχουν πιασει 1 με μια μιαμιση λωριδα (επι συνολου 2 λωριδων) και να κανουν την βολτουλα τους αμεριμνοι κουβεντιαζοντας, ναι, ειναι κοπανοι. Και βλεπω πολλους τετοιους στην παραπανω διαδρομη.
 
Συμφωνώ, στην ουσία το ίδιο πράγμα λέμε...
Ας μην ξεχνάμε πως στο εξωτερικό οποιαδήποτε παράβαση πραγματοποιήσεις ώς ποδηλάτης, έχει άμεσες επιπτώσεις και στο δίπλωμα οδήγησης....

Μα εδω (στην Ελλαδα) οι ποδηλατες εχουν την κουλτουρα του ευρωπαιου.
Φυσικα μονο ως προς τα δικαιωματα...
 
Μα εδω (στην Ελλαδα) οι ποδηλατες εχουν την κουλτουρα του ευρωπαιου.
Φυσικα μονο ως προς τα δικαιωματα...

Αυτό ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στο θέμα της οδηγικής συμπεριφοράς.... (τέλος του οφφτόπικ)

Στο εξωτερικό (τουλάχιστον με βάση αυτά που γνωρίζω), αν παραβιάσεις το κόκκινο ώς ποδηλάτης, θεωρείται πως το παραβίασες με το αυτοκίνητο...
Αλλά εδώ εμείς δεν καταλαβαίνουμε από "ψιλά γράμματα"...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποδήλατα

Οταν βλεπεις 2 - 3 να εχουν πιασει 1 με μια μιαμιση λωριδα (επι συνολου 2 λωριδων) και να κανουν την βολτουλα τους αμεριμνοι κουβεντιαζοντας, ναι, ειναι κοπανοι. Και βλεπω πολλους τετοιους στην παραπανω διαδρομη.

Εάν δύο ή περισσότεροι δεν κινούνται κατά στοίχους, είναι παράβαση του ΚΟΚ. Ο οποίος όμως εδώ που τα λέμε παραγνωρίζει το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι για τους ποδηλάτες δεν υπάρχει καμία πρόνοια. Στην Ελλάδα το έχουμε αποκλείσει ως μέσο μετακίνησης. Φαίνεται έχουμε πολύ πετρέλαιο.
Αυτό που περιγράφεις βέβαια, πέρα από παράβαση του ΚΟΚ είναι και γαϊδουριά.
Όμως είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για καθημερινό φαινόμενο; Γνωρίζω ότι μια από τις πρώτες ημέρες κάθε μήνα μαζεύονται ποδηλάτες (εδώ στη Θεσσαλονίκη) και κάνουν μια χαλαρή ποδηλατοδρομία σε μεγάλους άξονες της πόλης, κινούμενοι εννοείται δύο και τρεις παράλληλα, μάλλον σε προσπάθεια ευαισθητοποίησης/διαμαρτυρίας για την αδιαφορία για αυτό το μέσο μετακίνησης. Συμμετείχα και εγώ σε μια δυο τέτοιες.

Αλλά νομίζω υπάρχουν άλλα προβλήματα πιο σπουδαία για όσους χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης πχ για τη δουλειά. Νομίζω το θέμα ασφαλούς στάθμευσης και κλοπών είναι από τα πολύ βασικά. Θα έπρεπε να ενθαρρύνεται η χρήση με δημιουργία κάποιων σχετικώς ασφαλών χώρων, η δια νόμου υποχρεωτική ανοχή της στάθμευσης/φύλαξης ποδηλάτων σε χώρους εργασίας κλπ, η δημιουργία επιβαρρυντικής περίπτωσης για την κλοπή ποδηλάτου (οργιάζουν, πρόπερσυ μου έκλεψαν ένα αλουμινένιο σπαστό μέσα στην οικοδομή του γραφείου!). Βέβαια εδώ είμαι λιγάκι οφ σε ένα φωτογραφικό τόπικ.
 
Απάντηση: Re: Ποδήλατα

Αυτό ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στο θέμα της οδηγικής συμπεριφοράς.... (τέλος του οφφτόπικ)

Στο εξωτερικό (τουλάχιστον με βάση αυτά που γνωρίζω), αν παραβιάσεις το κόκκινο ώς ποδηλάτης, θεωρείται πως το παραβίασες με το αυτοκίνητο...
Αλλά εδώ εμείς δεν καταλαβαίνουμε από "ψιλά γράμματα"...

Αν έχεις οχήματα να μαρσάρουν από πίσω σου, και κόκκινο θα παραβιάσεις κλπ.
Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται ως περίπου άνευ δικαιωμάτων πεζός (ή μήπως έχεις δει κανέναν ποδηλάτη να μπορεί να καταλάβει κανονική λωρίδα στο μέσον της οδού ως δικαιούται κανονικά -ως όχημα, υποτίθεται- από τον ΚΟΚ; ), οπότε ως τέτοιος φέρεται.
 
Είπαμε, είναι θέμα οδηγικής παιδείας γενικότερα , όχι θέμα του ποδηλατη. Ο ίδιος ποδηλάτης που βρίζεις στο Σούνιο , θα καβαλήσει μηχανή ή αυτοκίνητο και εκεί θα είναι 10 φορές πιο επικίνδυνος!
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατα

Αν έχεις οχήματα να μαρσάρουν από πίσω σου, και κόκκινο θα παραβιάσεις κλπ.
Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται ως περίπου άνευ δικαιωμάτων πεζός (ή μήπως έχεις δει κανέναν ποδηλάτη να μπορεί να καταλάβει κανονική λωρίδα στο μέσον της οδού ως δικαιούται κανονικά -ως όχημα, υποτίθεται- από τον ΚΟΚ; ), οπότε ως τέτοιος φέρεται.

Δε διαφωνώ μαζί σου επί της ουσίας και αντιλαμβάνομαι πως εσύ ώς ενεργός ποδηλάτης τα βιώνεις καθημερινά και πολύ πιο έντονα σε σχέση με εμένα που τα τελευταία (πολλά) χρόνια απέχω από το χώρο.

Ωστόσο απαιτείται αυξημένη ευαισθησία από όλους μας (και πρωτίστως από τους οδηγούς αυτοκ/των),
μιας και η ποδηλασία είναι μία "τάση" των τελευταίων ετών στη χώρα μας και δεν είμαστε ακόμη απόλυτα εξοικειωμένοι με αυτήν...
 
Μηπως για να μην ξεσκισουμε το νημα να ανοιξουμε κανα αλλο για τις συμπεριφορες των ποδηλατων ?
 
Και μια παλιότερη, για να μείνουμε στο θέμα του νήματος.

5213072590_dd55560c8c_b.jpg



Πέρασε λιγάκι πιο γρήγορα από ό,τι υπολόγιζα, αλλά έμεινε η αντανάκλαση των τροχών του.

concert cyclist
 
Τα ολλανδικα ποδηλατα Vanmoof με το εντελως ξεχωριστο design πιθανώς να τα γνωρίζετε.
Εχω δει τουλαχιστον ενα στο κεντρο της θεαασλονικης.
Αυτο που ισως δεν γνωριζετε ειναι το διαφημιστικο trailer της εταιριας.
Δεν ειναι βεβαια φωτογραφια, αρα εν μερει οφτοπικ, ομως μαλλον ειναι .....καλο:
www.youtube.com/watch?v=an1m7t6p548
 
Last edited: