ποιά ανάλυση εικόνας στο δέκτη?

koumar

Established Member
11 January 2012
226
Καλημέρα σε όλους
Παιδιά καμιά συμβουλή για ρυθμίσεις
α)ανάλυσης β)διαστάσεις γ)έξοδο εικόνας
σε έναν τυπικό hd δέκτη για τις παρακάτω περιπτώσεις tv ώστε να πάρουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα:

1)crt 21' :firstprize:

2)lcd 27' του 2005 (16:9 - 1280x768) χωρίς καν θύρα hdmi αλλά με scart-component-vga-dvi.

3)lcd 32' του 2009 hd ready (1366x768)
 
Οποιαδήποτε ανάλυση πάνω από 720p εφόσον δε βλέπεις κάποιο τρέμουλο στην εικόνα (εμπειρικά, κάνε σύγκριση στο περίγραμμα των γραμμάτων του μενού του δέκτη).
 
αν μιλαμε για hdmi εισοδο τα καλυτερα αποτελεσματα τα ειχα οταν εβαζα εξοδο εικονας 1080ι γιατι τοτε επενεβαινε ο deinterlacer της ιδιας της tv και η εικονα ηταν καλυτερη. Σε scart 720p ειναι μια χαρα αν το δινει ο δεκτης.
 
1) Λογικά η τηλεόραση θα έχει μόνο αναλογικές εισόδους οπότε από τον αποκωδικοποιητή η έξοδος scart θα είναι 576i και δε θα έχεις άλλες επιλογές. Pan/scan ή letterbox είναι θέμα δικής σου προτίμησης.
2) Τα σήματα του dvi είναι συμβατά με το hdmi αλλά δεν περιέχουν ήχο οπότε με ένα καλώδιο hdmi-σε-dvi συν ένα καλώδιο για ήχο θα έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα. Η μόνη περίπτωση να μη δουλέψει αυτό είναι αν η έξοδος του αποκωδικοποιητή απαιτεί hdcp (μάλλον απίθανο) και η τηλεόραση δεν το υποστηρίζει (αρκετά πιθανό για μοντέλο 2005). Δύσκολο να το βρεις γραμμένο αυτό στα χαρακτηριστικά οπότε δοκιμάζεις και βλέπεις αν δουλεύει.
3) Προφανώς hdmi.

Για τα 2,3, όπως ήδη γράφτηκε, αν είναι να γίνει μετατροπή, καλύτερα να την κάνει η τηλεόραση. Δηλ. το 1080i της ΝΕΡΙΤ HD και το 576i των υπόλοιπων καναλιών καλύτερα να τα δώσει ο αποκωδικοποιητής ως έχουν με επιλογή auto και να κάνει τη μετατροπή στα 768 η τηλεόραση παρά να ρυθμίσεις τον αποκωδικοποιητή στα 720p.
 
Οποιαδήποτε ανάλυση πάνω από 720p εφόσον δε βλέπεις κάποιο τρέμουλο στην εικόνα (εμπειρικά, κάνε σύγκριση στο περίγραμμα των γραμμάτων του μενού του δέκτη).
Δεν κατάλαβα κατι σε οπιαδήποτε ανάλυση ,ειναι πολύ υποκειμενικό,μου θυμίζει ένα αστείο περιστατικό με τον -μεγαλωμένο με lcd - ανηψιό μου που μόλις κοίταξε τη crt οθόνη του pc μου είπε "μα πως μπορείς και ζεις μ αυτό το τρέμουλο" μου άλλαξε την ανάλυση και πάλι έβλεπε τα ίδια!

Scart > 576i maximum
Το σύμβολο > με μπερδεψε, δηλ ανάλυση μεγαλύτερη απο 576i? Kαι σε όλες τις περιπτώσεις?
με το maximum όμως εννοείς 576i σε όλες τις tv?


1) Λογικά η τηλεόραση θα έχει μόνο αναλογικές εισόδους οπότε από τον αποκωδικοποιητή η έξοδος scart θα είναι 576i και δε θα έχεις άλλες επιλογές. Pan/scan ή letterbox είναι θέμα δικής σου προτίμησης.
2) Τα σήματα του dvi είναι συμβατά με το hdmi αλλά δεν περιέχουν ήχο οπότε με ένα καλώδιο hdmi-σε-dvi συν ένα καλώδιο για ήχο θα έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα. Η μόνη περίπτωση να μη δουλέψει αυτό είναι αν η έξοδος του αποκωδικοποιητή απαιτεί hdcp (μάλλον απίθανο) και η τηλεόραση δεν το υποστηρίζει (αρκετά πιθανό για μοντέλο 2005). Δύσκολο να το βρεις γραμμένο αυτό στα χαρακτηριστικά οπότε δοκιμάζεις και βλέπεις αν δουλεύει.
3) Προφανώς hdmi.


Για τα 2,3, όπως ήδη γράφτηκε, αν είναι να γίνει μετατροπή, καλύτερα να την κάνει η τηλεόραση. Δηλ. το 1080i της ΝΕΡΙΤ HD και το 576i των υπόλοιπων καναλιών καλύτερα να τα δώσει ο αποκωδικοποιητής ως έχουν με επιλογή auto και να κάνει τη μετατροπή στα 768 η τηλεόραση παρά να ρυθμίσεις τον αποκωδικοποιητή στα 720p.
1)Όχι, έχω όλες τις επιλογές στον δέκτη και με το Scart, απλά επιλέγοντας ποιαδήποτε ανάλυση πραγματικά δεν διακρίνω καμιά διαφορά...
2):a0210: αν θα έχει τόση διαφορά σε τέτοια tv, αντί με scart, να το παλέψω το κόστος του καλωδίου.


Όσο για την έξοδο εικόνας, γιατί σε crt βλέπω πιο ζωντανή & φωτεινή εικόνα με CVBS αντι για RGB? Εννοώ, αφου έχουν προεπιλεγμένη την RGB (γιατί? ) μήπως κάνω κάτι κακό με CVBS παρόλο που μου αρέσει αυτή?
 
1) Οι επιλογές μάλλον αφορούν μόνο την έξοδο hdmi και όχι το scart
2) Αν η τηλεόραση είναι καλής ποιότητας και ο αποκωδικοποιητής όχι τόσο, τότε αποφεύγεις να γίνει η μετατροπή σε αναλογικό από τον αποκωδικοποιητή

Θεωρητικά το rgb είναι καλύτερο γιατί τα 3 χρώματα μεταφέρονται σε 3 αγωγούς ξεχωριστά και έχει το καθένα όλο το εύρος ζώνης του κάθε αγωγού ενώ στο cvbs σε έναν αγωγό μεταφέρονται τα πάντα. Ζημιά με cvbs πάντως δεν πρόκειται να γίνει οπότε διάλεξε όποιο σου φαίνεται καλύτερα.
 
Η πλάκα είναι οτι σε δύο δέκτες με έξοδο component, η έξοδος αυτή έδινε εικόνα μόνο όταν τη ρύθμιζα στο "κατώτερο" CVBS και όχι σε RGB.
 
Το σύμβολο > με μπερδεψε, δηλ ανάλυση μεγαλύτερη απο 576i? Kαι σε όλες τις περιπτώσεις?
με το maximum όμως εννοείς 576i σε όλες τις tv?
Έχεις δίκιο, σε μπέρδεψα. Εννοούσα πως το scart δίνει maximum 576i.
 
Απάντηση: Re: ποιά ανάλυση εικόνας στο δέκτη?

Δεν κατάλαβα κατι σε οποιαδήποτε ανάλυση ,ειναι πολύ υποκειμενικό,μου θυμίζει ένα αστείο περιστατικό με τον -μεγαλωμένο με lcd - ανηψιό μου που μόλις κοίταξε τη crt οθόνη του pc μου είπε "μα πως μπορείς και ζεις μ αυτό το τρέμουλο" μου άλλαξε την ανάλυση και πάλι έβλεπε τα ίδια!

"Οποιαδήποτε ανάλυση" σημαίνει 720p, 1080i και 1080p. Ό,τι σου δίνει λιγότερο (ή καθόλου) τρέμουλο στο περίγραμμα, το κρατάς. Είναι καθαρά εμπειρικό, τα επιχειρήματα των άλλων παιδιών είναι πιο στοιχειοθετημένα, αλλά αν δε βρεις άκρη, δοκίμασε και αυτό.
 
2) Τα σήματα του dvi είναι συμβατά με το hdmi αλλά δεν περιέχουν ήχο οπότε με ένα καλώδιο hdmi-σε-dvi συν ένα καλώδιο για ήχο θα έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα. Η μόνη περίπτωση να μη δουλέψει αυτό είναι αν η έξοδος του αποκωδικοποιητή απαιτεί hdcp (μάλλον απίθανο) και η τηλεόραση δεν το υποστ
γιατι, υπάρχει hd δέκτης ως 35 Ε με έξοδο ήχου ? (προφανως rca?)
 
Αμέ! Lifeview LV6TBOXHDA2 και Opticum T90 στα γρήγορα. Υπάρχουν κι άλλοι.
Η έξοδος τους είναι σε Mini-jack αλλα δεν είναι πρόβλημα αυτό.

Ήχο μπορείς να πάρεις και απο την scart, στους περισσότερους.
 
:grinning-smiley-043

εξακολουθω όμως να προβληματίζομαι αν αξίζει τον κόπο & έξοδο για το καλώδιο <hdmi to dvi> (αντε ας πουμε για τον ήχο rca έχω ) δηλ πόσο πιά καλύτερη εικόνα θα πάρω σε τέτοια tv παρά απο απλό scart . Θυμίζω:

lcd 27' του 2005 (16:9 - 1280x768) χωρίς καν θύρα hdmi αλλά με scart-component-vga-dvi.
 
Εξαρτάται απο την απόσταση θέασης και αυτά που θα βλέπεις. Αν έχεις την οθόνη στα 3 μέτρα και βλέπεις μόνο το πρόγραμμα των καναλιών, δεν θα δεις αξιοσημείωτη διαφορά.
 
2dqk4lu.jpg

Εσύ ποια προτιμάς στο παραπάνω PBP?
 
Εγώ πάντως προτιμάω την αριστερή (την πρώτη) εικόνα.

Τώρα, στο ερώτημα του φίλου, είχα μία Philips LCD ίδιας πάνω-κάτω χρονολογίας, με είσοδο DVI αλλά όχι HDMI. Προσπάθησα να συνδέσω την έξοδο HDMI του δέκτη (κατά σύμπτωση Lifeview LV6TBOXHDA2) αλλά δεν είχα εικόνα. Δεν χρησιμοποίησα καλώδιο HDMI-to-DVI, αλλά απλό HDMI με αντίστοιχο αντάπτορα HDMI(female)-to-DVI.
 
Re: Απάντηση: Re: ποιά ανάλυση εικόνας στο δέκτη?

Εξαρτάται απο την απόσταση θέασης και αυτά που θα βλέπεις. Αν έχεις την οθόνη στα 3 μέτρα και βλέπεις μόνο το πρόγραμμα των καναλιών, δεν θα δεις αξιοσημείωτη διαφορά.
μόνο για τα ψηφιακά επίγεια μιλάμε στα 3μ και για εφεδρική tv...

2dqk4lu.jpg

Εσύ ποια προτιμάς στο παραπάνω PBP?
μάλλον την δεξιά,αν δεν ξεγελάνε τα pixels της φωτο -και το σκόρ -bye- - αλλά περιμένουμε την εξήγηση...:chinscratch: Δηλ για τι σύνδεση κ τι ανάλυση μιλάμε στην αριστερή και τι στη δεξιά.

Εγώ πάντως προτιμάω την αριστερή (την πρώτη) εικόνα.

Τώρα, στο ερώτημα του φίλου, είχα μία Philips LCD ίδιας πάνω-κάτω χρονολογίας, με είσοδο DVI αλλά όχι HDMI. Προσπάθησα να συνδέσω την έξοδο HDMI του δέκτη (κατά σύμπτωση Lifeview LV6TBOXHDA2) αλλά δεν είχα εικόνα. Δεν χρησιμοποίησα καλώδιο HDMI-to-DVI, αλλά απλό HDMI με αντίστοιχο αντάπτορα HDMI(female)-to-DVI.
δεν είχες καθόλου εικόνα ε? άρα δεν θα φταίει ο αντάπτορας, σιγά τη διαφορά. Αρα ας το ξεχάσω...
 
ΟΚ, είναι 24άρι Dell monitor (16:10) με τις DVI και composite εισόδους σε PBP. Η εικόνα είναι από υπολογιστή με 2 HDMI εξόδους σε mirroring. Η μία πάει με καλώδιο HDMI -> DVI (αριστερά). Η άλλη πάει σε μετατροπέα HDMI -> composite + audio (δεξιά). Οι κατακόρυφες γραμμές στο κέντρο είναι επειδή η φωτογραφία είναι από το κινητό. Βασικά η φωτογραφία δείχνει όλα τα άσχημα σε κάθε περίπτωση.
Στο DVI:
- Δεν έχει overscan και φαίνονται επάνω οι γραμμές του teletext (διορθώνεται αν υπάρχει δυνατότητα zoom ή ρύθμιση PC/TV)
- Τα χρώματα είναι προς το κόκκινο (διορθώνεται με αλλαγή color scheme, το είχα σε mac που κάνει το άσπρο πιο soft)
Στο composite:
- Η αντίθεση είναι υπερβολική, χάνονται λεπρομέρειες π.χ. στις κερκίδες
- Ghosting, ένα περίγραμμα σε κάθε αντικείμενο
- Η ανάλυση σαν να είναι πιο χαμηλή.
 
Εντάξει, συγκρίνεις το καλύτερο με το χειρότερο. Το SCART τα καταφέρνει καλύτερα απο την composite.

Οι γραμμές του teletext μήπως είναι "τοπικό τηλεοπτικό φαινόμενο"; Έχω πολύ καιρό να τις δω, ο Σκάι ειδικά δεν έχει καθόλου ΤΤ εδώ.