Ποιόν "Μπετόβεν" προτιμάτε...???

o-Zone

AVClub Addicted Member
1 August 2010
2,282
::...MilkyWay...::
Δέκα διάσημοι πιανίστες παίζουν την εισαγωγή απο το Πιάνο Κονσέρτο αρ. 4 σε Σoλ μείζονα, έργο 58, του L. V. Beethoven...

Οι δέκα πιανίστες είναι οι:

1. Pierre-Laurent Aimard
2. Claudio Arrau León
3. Wilhelm Backhaus
4. Leon Fleisher
5. Walter Wilhelm Gieseking
6. Emil Grigoryevich Gilels
7. Glenn Herbert Gould
8. Clara Haskil
9. Artur Schnabel
10. Mikhail Vasilievich Pletnev

beethoven_concerto_4.png


Το πρώτο μέρος του κονσέρτου ανοίγει με το πιάνο να παίζει απλές συγχορδίες στη τονική πρίν καταλήξει σε συγχορδία δεσπόζουσας. Έπειτα από μια "ποιητική" παύση δυόμιση μέτρων, μπαίνει η ορχήστρα σε κλίμακα Σι μείζονα...
http://www.youtube.com/watch?v=hZGiGMCiB3k&feature=player_embedded

Ποιόν απ' τους δέκα αυτούς πιανίστες (ή ποιούς...) προτιμάτε και γιατί???*






*Original idea...:http://www.pianostreet.com/blog/vid...e-beethoven-g-major-concerto-blind-test-3587/
 
Ξεχωρισα αυτους τους 3. Πιο μελωδικη και μελαγχολικη αποδοση.

Pierre-Laurent Aimard
Leon Fleisher
Walter Wilhelm Gieseking

Το ενδιαφερον μου τραβηξε ο Glenn Herbert Gould γιατι ηταν διαφορετικος απο ολους στην ερμηνεια.
 
Το απόσπασμα προφανώς είναι ιδιαίτερα μικρό για να χαρακτηρίσει τη συνολική ερμηνεια του έργου. Σαν μουσικό παιχνίδι όμως έχει ενδιαφέρον διότι υπάρχει διαφοροποίηση στους ερμηνευτές ακόμη και σε 5 μόλις μέτρα.
Οι εναλλαγές στη δυναμική, οι παύσεις (αναπνοές) και το πώς θα παιχθούν τα 32ρα στο 4ο μέτρο, είναι νομίζω τα στοιχεία που καθορίζουν τη άποψή μας.
Ιδιαίτερη σημασία βέβαια έχει και το πρότυπο το οποίο έχει ο καθένας μας στο μυαλό του (ή το πώς επιθυμεί ή έχει συνηθίσει) για τον τρόπο που πρέπει να ακούγεται ο Beethoven και το συγκεκριμένο έργο φυσικά. Ζωηρά, ρομαντικά, τρυφερά, ορμητικά, ενδοσκοπικά, κλπ.

Προσωπικά, και αφού αρχικά άκουσα χωρίς να βλέπω, δεν θα προτιμούσα Haskil, Gould (ειδικά στα πρώτα δύο μέτρα τονίζει άλλες νότες απ'ότι οι υπόλοιποι). Αν έπρεπε να διαλέξω έναν θα ήταν μάλλον ο Arrau και μετά ο Backhaus.
 
Last edited:
Δεν ξέρω τι μου άρεσε αλλά ξέρω τι δεν μου άρεσε Gilels , Arrau , Backhaus , Pletnev
 
Θα έλεγα την κ. Haskil και αυτό διότι χωρίς να γνωρίζω το εν λόγω έργο, ακούγοντας την ερμηνεία της θα στοιχημάτιζα ότι ήταν Μπετόβεν.

Δυστυχώς, μην έχοντας μουσικές γνώσεις δεν μπορώ να κρίνω ποια από τις 10 εκτελέσεις είναι τεχνικά αρτιότερη.
 
Re: Απάντηση: Ποιόν "Μπετόβεν" προτιμάτε...???

Δυστυχώς, μην έχοντας μουσικές γνώσεις δεν μπορώ να κρίνω ποια από τις 10 εκτελέσεις είναι τεχνικά αρτιότερη.

Γιάννη το απόσπασμα δεν έχει απολύτως καμμία τεχνική δυσκολία. Οπότε άφησε το αυτί σου ελεύθερο. :smile:
 
θέλει περισσότερη προσοχή στον β για να κλείνω την ένταση στους απορριφθέντες.
 
No Kempff, no party.

Λείπει και ο Brendel... Και τον Perahia θα έβαζα στο παιχνίδι γιατί όχι και τον Kovachevich;

Στο "διαφορετικό" θα έβαζα και τον Steven Lubin (fortepiano)

Arrau και Gilels μου αρέσουν πολύ. Αναφορά πάντα για μένα ο Kempff, μια και ο λυρισμός που βγάζει δεν υπάρχει αλλού (Gilels εξίσου αγαπητός ως αντίποδας). Διάσημους που δεν αντέχω: Gould και Backhauss. Aimard ευφυής αλλά "ξηρασία". H Haskil είναι εξαιρετική επιλογή επίσης. Pletnev αποπροσανατολισμένος στο τι πρέπει να κάνει και γιατί να το κάνει (ομοίως και οι συμφωνίες όπου ως ένα σημείο γοητεύσει αυτό το ίδιο το πράγμα). Gieseking, εχμ... προτιμώ τον Schanbel, τον Fleisher δεν τον θυμάμαι ή δεν τον έχω ακούσει.

Να πω ότι απόψεις μου αφορούν εντυπώσεις που έχω από το έργο συνολικά όπως θυμάμαι τις εντυπώσεις που είχα. Με την ευκαιρία αρπάζω και ακούω του Kempff, για να είμαι ειλικρινής. Χμ... παράλληλα βρήκα και του Ashkenazy με τον Solti όπου επίσης με είχε αρέσει (οι βυνιλιάκηδες ας το αναζητήσουν γιατί τον ήχο στο βινύλιο τον θυμάμαι πολύ καλύτερο από ότι στο πακέτο με τα CD).
 
Re: Απάντηση: Re: Ποιόν "Μπετόβεν" προτιμάτε...???

Συμφωνούμε απολυτως.Να αρχισω να ανησυχώ;:ADFADF1::ernaehrung004:

Α! Δεν ξέρω! Δεν ρωτάς κανένα γιατρό; Εγώ πάντως απορώ πως δεν πέταξες κανένα Klemperer με Barenboim στο πιάνο (οι οποίοι μ' αρέσουν και ταίριαξαν...)
 
Ωραία άσκηση! :a0210:

αν και οι ηχογραφήσεις δεν ήταν εξίσου καθαρές, θα έλεγα Gilels (ξεκάθαρος, έντονος, αποφασιστικός), Pletnev(σαφής, ευγενικός, ήρεμος) και Gould(υποβλητικός, ευαίσθητος, χαριτωμένος)
 
Re: Απάντηση: Ποιόν "Μπετόβεν" προτιμάτε...???

Gilels αξεπεραστος για τα γούστα μου στο συνολο..

Arrau και Gilels μου αρέσουν πολύ.
.

Ωραία άσκηση! :a0210:

θα έλεγα Gilels (ξεκάθαρος, έντονος, αποφασιστικός),

Άν έπρεπε να επιλέξω μόνο έναν αυτός θα ήτανε ο Gilels.

παρατηρώ ότι οι μύστες , ειδήμονες , γνώστες , ή απλοί φίλοι της κλασικής εκφράζουν μια προτίμηση προς τον Gilels o oποίος για μένα τον άσχετο και αδαή ήταν ο πρώτος που απέριψα καθώς μου κάθησε πολύ άσχημα στο αυτί ο στόμφος και το φρικτό άκουσμα του οργάνου που έπαιζε ( πιάνο είναι αλήθεια ; )
Οπότε η ερώτηση εύλογη . Θα πρέπει ο Μπετόβεν να ερμηνεύεται πάντοτε σαν να εκτελείται η 5η συμφωνία του ;
 
Re: Απάντηση: Ποιόν "Μπετόβεν" προτιμάτε...???

παρατηρώ ότι οι μύστες , ειδήμονες , γνώστες , ή απλοί φίλοι της κλασικής εκφράζουν μια προτίμηση προς τον Gilels o oποίος για μένα τον άσχετο και αδαή ήταν ο πρώτος που απέριψα καθώς μου κάθησε πολύ άσχημα στο αυτί ο στόμφος και το φρικτό άκουσμα του οργάνου που έπαιζε ( πιάνο είναι αλήθεια ; )
Οπότε η ερώτηση εύλογη . Θα πρέπει ο Μπετόβεν να ερμηνεύεται πάντοτε σαν να εκτελείται η 5η συμφωνία του ;

μια απ τα ίδια....
δεν συζητώ κάν φυσικά για την κυρία ή κάποιους άλλους που απέρριψα...
Για αυτό άλλωστε και τους αντιμετώπισα ως αριθμούς...
 
Για μένα μόνο ο Arrau. Από τα αποσπάσματα που δίνονται ειναι ο μόνος που ερμηνεύει "ισορροπημένα" και το dolce, και τα staccati και αποδίδει τους δυναμικούς χρωματισμούς του Beethoven. Aπο τον Gilels έχω ακούσει πολύ καλύτερο Beethoven στις Σονάτες...και ναι, η 5η είναι χαρακτηριστικός Beethoven της έκρηξης και της ευθραυστης γαλήνης που διαδέχονται η μια την αλλη, όπως εδώ πχ

http://www.youtube.com/watch?v=g-y3fw-zCcw&feature=related

Ερμηνεία αριστούργημα(...ειδικά στο δευτερο μέρος που ειναι και το αγαπημένο μου :love: )