Ποιότητα cd vs streaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Στο μόνο που ίσως να έχεις δίκαιο είναι πως,απ' όσο γνωριζω,δεν υποβληθηκε επισήμως μήνυση εναντίον της.
Κατά τ' αλλα,κανεις λάθος στην ονοματοδοσια των κατακτητων.
Βασίζεις αυτή σου την άποψη σε προσωπική μαρτυρία ενός μόνο ατόμου, αν κατάλαβα καλά. Να ξέρεις ότι τέτοιες μαρτυρίες είναι πολύ σαθρή βάση (ξέρω, είμαι Ιστορικός, το έχω σπουδάσει) γιατί η ανθρώπινη μνήμη, ειδικά για γεγονότα που συνέβησαν πολλά χρόνια πριν είναι πολύ εύπλαστη. Είναι πολύ συνηθισμένο να διαβάζεις τα απομνημονεύματα προσωπικοτήτων που αναφέρουν ότι ήταν την τάδε ημερομηνία, στο τάδε θέατρο και έπαιξαν με τον Χ μαέστρο και όταν διαβάζεις τη βιογραφία τους ο βιογράφος να λέει ότι σύμφωνα με τα αρχεία του Θεάτρου η συναυλία να έλαβε χώρα σε άλλη ημερομηνία ή με άλλο μαέστρο.

Στο προκείμενο τώρα, αν η Άννα-Μαρία Καλογεροπούλου συνεργαζόταν με τους Ιταλούς, αυτό θα πρέπει να συνέβη μέχρι το 1943, γιατί ως γνωστόν το 1943 το φασιστικό καθεστώς έπεσε και η διάδοχη κυβέρνηση άλλαξε συμμαχίες. Υπ όψιν, η Κάλας ήταν τότε 20 χρονών, ασχημούλα και χοντρή. Πως ήξερε ο γνωστός σου ότι τον χαστούκισε η "Κάλλας"; Είτε την αναγνώρισε τότε, στα μπουντρούμια, είτε μετά τον πόλεμο όταν είδε το πρόσωπο της στις εφημερίδες. Αν την αναγνώρισε τότε, το 41-43, θα πρέπει να την γνώριζε προσωπικά (μάλλον απίθανο), είτε την ήξερε ως θαμώνας της Λυρικής (ακόμη πιο απίθανο). Κανείς άλλος δεν την ήξερε τότε.
Αν την αναγνώρισε μεταπολεμικά, τότε είδε ένα πρόσωπο τελείως διαφορετικό από την Καλογεροπούλου της Κατοχής. Η Κάλλας ως Ντίβα άλλαξε την εξωτερική της εμφάνιση ριζικά, με τη βοήθεια μακιγιέρ, πλαστικών χειρουργών, ενδυματολόγων και διαιτολόγων. Αν ο γνωστός σου αναγνώρισε την μεταπολεμική σούπερ σταρ της όπερας ως τη γυναίκα που τον χαστούκισε το 1943, είναι πολύ πιθανό να θυμόταν άλλη γυναίκα.
 
Καθότι μιλάμε για την μεγαλύτερη φωνή που γνώρισε ο πλανήτης (και σχεδόν μισό αιώνα από το θάνατό της Callas ουδεμία άλλη ούτε καν την πλησίασε ή διανοήθηκε να συγκριθεί μαζί της) παρακαλείστε να είστε τουλάχιστον εγκρατείς στις τοποθετήσεις σας. Καθότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείτε μια τάση αποκαθήλωσης των γιγάντων αυτού του τόπου να μην συμβάλουμε και εμείς (ως λάτρεις της μουσικής (υποθέτω σωστά?) σε αυτό. Όποιος ακούγοντας την ερμηνεία της Maria Callas στην "Casta Diva" του Bellini συναισθηματικά δεν νοιώθει κάτι είναι αποκλειστικά πρόβλημά του και δεν σχετίζεται με τίποτα με το είδος της μουσικής που είναι της αρεσκείας του. Να με συμπαθάτε για την παρέμβαση.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
........θα σας προτείνω κάτι άλλο. Ακούστε την και χαρείτε την από εδώ.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Η ηχογράφηση στο που έχει μεταφερθεί στο Youtube είναι τεχνικά πολύ ανώτερη εκείνης του Tidal.
Χωρίς συζήτηση. Και χωρίς συνδρομή!

Το κομμάτι που τόσο σας άρεσε: Casta Diva, Act l, Mira, o Norma, Act Il (44:22)
Mezzo-Soprano : Ebe Stignani (51:40), Coro e Orchestra del Teatro alla Scala di Milano / Antonino Votto, 1954.
Δεν ακουσα τη συγκεκριμενη, αλλα το καναλι αυτο κανει πολυ καλη αποκατασταση με καποιου ειδους remastering.
Για το youtube τα εχουμε ξαναπει. Υπο ορους αποτελει αριστη εναλλακτικη πηγη με συλλογη που δεν συγκρινεται.

Η συγκεκριμένη εκτέλεση είναι αυτή που απόσπασμά της από το άλμπουμ του Tidal (τίτλος Pure -Maria Callas) έχει αναφερθεί σε προηγούμενο post εδώ.

Και είναι αυτή:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Δεν υπάρχει καμμία σοβαρή διαφορά, αν την ακούσουμε στο Tidal ή εδώ. Προφανώς έχει γίνει Remaster και τα αρνητικά του αποτελέσματα είναι αμέσως φανερά. Το βασικό πρόβλημα-όπως το εντοπίζω- είναι ότι προσπαθώντας να αφαιρέσουν το θόρυβο από τις κόπιες που είχαν στα χέρια τους (ταινίες ή δίσκους δεν ξέρουμε) αφαίρεσαν και ένα μέρος από το συριστικό "S" και την άρθρωση. Η εκδοχή Youtube που σας προτείνω δεν έχει τέτοια προβλήματα και είναι απόλαυση! Ακούγονται και οι χρωματισμοί των δίσκων, όπως παίζουν στο πικάπ και δεν είναι καθόλου δυσάρεστο, το αντίθετο.

Την έκδοση "Pure - Maria Callas" τη βρίσκουμε στο Discogs σε δύο εκδοχές εδώ. Μία σε βινύλιο του 2022 και μία σε CD του 2014. Υποθέτω ότι η εκδοχή του Tidal (96/24) προέρχεται από το βινύλιο.
Δεν αποκλείω η εκδοχή του Spotify (44.1/16) να προέρχεται από το CD. Δε γνωρίζω, αν ακούγονται το ίδιο.
Όποιος είναι συνδρομητής και στις δύο πλατφόρμες, μπορεί να ακούσει και να μας πει.

Εν πάση περιπτώσει όταν σε μία έκδοση βλέπουμε την επιγραφή "Remasterd", 9 στις 10 φορές δεν είναι για καλό. Διότι δεν περιορίζονται στο Restoration, δηλσδή να αφαιρέσουν το θόρυβο ή άλλα προβλήματα που είναι ευεργετικό για μία ηχογράφηση. Αλλά προχωρούν σε "βελτιώσεις". Τις οποίες κάνουν κατά την κρίση τους και κατά τα γούστα τους που συμβαδίζουν με τη μόδα και τις αισθητικές προτιμήσεις της εποχής.

Συμπερασματικά: Όταν ψάχνοντας ένα συγκεκριμένο δίσκο βρούμε περισσότερες από μία εκδοχές (versions), μία σε CD και μία το ίδιο CD, αλλά που γράφει "Remasterd", πιστεύω ότι είναι καλύτερα να προτιμούμε το CD. Κι' ας έχει τα προβληματάκια του. Λίγη ξηρότητα στον ήχο, λίγο πιο αδύναμα μπάσα ίσως. Κι' αν η Remasterd έκδοση είναι σε format υψηλής ανάλυσης (96/24, ή ότι άλλο), λίγο μας ενδιαφέρει.

Κατά κανόνα τα CD προέρχονται από την πρώτη εποχή. Τότε που έγινε η μετακίνηση από το βινύλιο στο ψηφιακό CD και οι εταιρείες προχώρησαν μαζικά σε ψηφιακή επανέκδοση ολόκληρων των καταλόγων τους. Από τότε η τεχνολογία προχώρησε και σήμερα μπορούμε να κάνουμε άψογες τεχνικά (σε σύγκριση με την πρώτη εποχή) παραγωγές. Διαθέτουμε σήμερα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να κάνουν θαύματα.

Άλλο όμως το Restoration και άλλο η επέμβαση και μάλιστα ερήμην του καλλιτέχνη και του αρχικού παραγωγού που ήταν οι υπεύθυνοι για την αισθητική του έργου.

Αυτά προς το παρόν. Η συζήτηση για το Remastering δεν τελειώνει ποτέ.
 
Μία μικρή προσθήκη στα σχόλια σχετικά με τη Μαρία Κάλλας.
Γεννημένη το 1923 κατά την έναρξη της κατοχής το 1941 ήταν μόλις 18 χρονών. Παχουλή, άχαρη και απόλυτα εξαρτημένη απο τη μητερα της. Με ότι αυτό συνεπάγεται. Με μοναδικό της εφόδιο το ασύγκριτο ταλέντο της.

Δε θα αναφερθώ περαιτέρω στα βιογραφικά της στοιχεία, υπάρχει άφθονο υλικό για να ανατρέξει κανείς.

Αλλά σε κάτι άλλο. Φανταζόμαστε την κατοχή σαν μία σκοτεινή εποχή, γεμάτη βαρβαρότητα και καταπίεση. Και ήταν.

Αλλά ήταν ταυτόχρονα και κάτι άλλο. Εποχή Εθνικής Ανάτασης.
Όσο και αν σήμερα μας φαίνεται απίθανο, ή περίοδος της κατοχής ήταν περίοδος καλλιτεχνικής και πνευματικής άνθισης. Αμέτρητες συναυλίες, θεατρικές παρατάσεις, μουσικά έργα και βιβλία που γράφτηκαν την περίοδο εκείνη από νέους και κατοπιν επιφανείς συγγραφείς και καλλιτέχνες. Ένα φαινόμενο που χρήζει εκτεταμένης επιστημονικής έρευνας που κάποια στιγμή πρέπει να γίνει.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον εξελίχθηκε και αναπτύχθηκε καλλιτεχνικά το τεράστιο ταλέντο της Μαρίας Κάλλας.
 
Απεφυγε να απολογηθει στην Δικαιοσύνη ΜΕΤΑ την Απελευθέρωση επειδή πρόλαβε εγκαίρως να φύγει από την Ελλάδα.Μπορειτε λοιπόν να την απολαύσετε.
Όσο για μένα,εγώ το βλέπω απλώς ως μια επίδειξη φωνητικης ικανοτητος η οποία όμως δεν έχει αντίκρυσμα στους περισσότερους διότι συμπορεύεται με μουσική η οποία απευθύνεται στον εγκέφαλο και όχι στην καρδιά.Ασε που με το πρώτο φάλτσο(τραγουδιστη-τραγουδιστριας η μουσικού)τελειώνουν όλα!
Τι πίνεις και δεν μας δίνεις....
 
Η τοτε Καλογεροπουλου ειχε ωρισμενες διαφορες με τα ωδεια και τη Λυρικη επειδη λογω, κυριως, της εμφανισης της, την παραγκωνιζαν και δεν την προωθουσαν. Καμια σχεση με κατοχικες "συναλλαγες" κλπ
 
  • Like
Reactions: petronik
Γνωριζω καλύτερα κάποιες λεπτομέρειες από τον τότε αυτόπτη μάρτυρα π.χ. περιγραφή της εμφάνισης της,αν γνώριζε την οικογένεια της κ.α.Φυσικα,δεν ήταν 13 ετών τότε(1941)όπως έχει πει ο βιογράφος της αλλά 18(20 το 1943).
Όμως μην ταραζεστε.Πολλοι δεν λογοδοτησαν τοτε και ανεβαπτισθησαν εις την Κολυμβηθρα του Σιλωάμ.
 
Γνωριζω καλύτερα κάποιες λεπτομέρειες από τον τότε αυτόπτη μάρτυρα π.χ. περιγραφή της εμφάνισης της,αν γνώριζε την οικογένεια της κ.α.Φυσικα,δεν ήταν 13 ετών τότε(1941)όπως έχει πει ο βιογράφος της αλλά 18(20 το 1943).
Όμως μην ταραζεστε.Πολλοι δεν λογοδοτησαν τοτε και ανεβαπτισθησαν εις την Κολυμβηθρα του Σιλωάμ.
To γράφεις συνέχεια αλλά αρνείσαι να το εξηγήσεις με λεπτομέρειες επικαλούμενος πρόβλημα με το πληκτρολόγιο. Θεωρώ πολύ πιο πιθανό ο πληροφοριοδότης σου να σου είπε ψέματα και εσύ να τον πιστεύεις ευχαρίστως από φθόνο για την πιο διάσημη Ελληνίδα του 20ού αιώνα και από απέχθεια για τη μουσική που υπηρέτησε.
 
  • Like
Reactions: petronik
Γνωριζω καλύτερα κάποιες λεπτομέρειες από τον τότε αυτόπτη μάρτυρα π.χ. περιγραφή της εμφάνισης της,αν γνώριζε την οικογένεια της κ.α.Φυσικα,δεν ήταν 13 ετών τότε(1941)όπως έχει πει ο βιογράφος της αλλά 18(20 το 1943).
Όμως μην ταραζεστε.Πολλοι δεν λογοδοτησαν τοτε και ανεβαπτισθησαν εις την Κολυμβηθρα του Σιλωάμ.
Μα πόσων χρονών είσαι;
Το κυριότερο: Ποσών χρονών είναι ο αυτόπτης μάρτυρας που επικαλείσαι.
Αυτόπτης μάρτυρας σημαίνει ότι ήταν εκεί, έβλεπε τα γεγονότα, τα έζησε και κατόπιν τα μετέφερε σε σένα (προσωπική και προφορική μαρτυρία).
Από το τέλος της κατοχής (1944) μέχρι σήμερα έχουν περάσει 81 χρόνια. Αυτός πόσων χρονών ήτανε τότε;

Αν πάλι αναφέρεσαι σε κάποιο βιβλίο ή άρθρο που έχεις διαβάσει, που αναφέρεται δηλαδή σε γραπτή μαρτυρία, αυτό είναι διαφορετικό. Πρόκειται για γραπτή πηγή, της οποίας μπορούμε να ελέγξουμε την αξιοπιστία, να την κρίνουμε και να συγκρίνουμε. Και οφείλουμε να τη γνωρίζουμε. Έχουμε το δικαίωμα δηλαδή.

Αν πάλι απλά δεν σ' αρέσει η Όπερα, αυτό είναι δικό σου θέμα, προσωπικό.
Αλλά έτερον εκάτερον.
Με λίγα λόγια: Άλλο το ένα κι' άλλο το άλλο.
 
Καλησπέρα,

για τη συγκακριμένη opera το περισσότερο μελόγραμμα στη φωνή μου το δίνει η παρακάτω

norma

Σε σύγκριση με το Pure Callas
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Αυτόπτης μάρτυρας σημαίνει ότι ήταν εκεί, έβλεπε τα γεγονότα, τα έζησε και κατόπιν τα μετέφερε σε σένα (προσωπική και προφορική μαρτυρία).

Εγώ πάντως που πήγαινα και την έβλεπα επειδή ήξερα τη γιαγιά της από μικρή και μου τη θύμιζε, μπορώ να πω ότι τέτοια πράγματα δεν θα έκανε ποτέ το Μαράκι!
 
Youtube vs Tidal: 1-0


Σταύρος Κουγιουμτζής: Ηλιοσκόπιο
Γιώργος Νταλάρας - Αιμιλία Κουγιουμτζή
(Ποίηση Γιώργου Θέμελη)

Σπανιώτατος δίσκος, κορυφαία δημιουργία του Σταύρου Κουγιουμτζή από το 1973, ξεχασμένη σήμερα και άγνωστη σε πολλούς.

Από τη Discogs βρίσκουμε το εξώφυλλο της αρχικής έκδοσης του 1973 σε βινύλιο. Και τις υπόλοιπες φωτογραφίες εκεινου του άλμπουμ.

Εξώφυλλο LP


Από τις μετέπειτα εκδόσεις ανακαλύπτουμε την πρώτη έκδοση σε CD με φωτογραφία ίδια με εκείνη του Βινυλίου, όπως πιο πάνω.

Ακολουθούν οι επανεκδόσεις του 2005 και 2006 σε CD με την επιγραφή "Remastered".

Η φωτογραφία του εξωφύλλου εδώ είναι λίγο διαφορετική.

CD Remastered



Το δίσκο βρίσκουμε σήμερα ολόκληρο στο Youtube. Στο επίσημο κανάλι του Γιώργου Νταλάρα.
Αν δεν έχετε ακούσει ποτέ αυτό το δίσκο,κάντε το τώρα!
Είναι από εκείνα τα έργα που μας κάνουν περήφανους για την ελληνική οικουμενική μας παράδοση.

Γράφει ότι πρόκειται για τη Remasterd έκδοση.

Η Tidal έχει κι' αυτή τη Remastered έκδοση. Με το ίδιο εξώφυλλο. Σε ποιότητα CD (44.1/16). Μή απωλεστικη συμπίεση FLAC.

Θα έπρεπε λοιπόν η εκδοχή της Tidal να είναι πολύ καλύτερη εκείνης του Youtube, αφού και οι δύο δηλώνουν ότι πρόκειται για την ίδια Remastered έκδοση. Αλλά του Youtube έχει υποστεί απωλεστική συμπίεση, ενώ τις Tidal, όχι.

Ακούγοντας και τις δύο διαπιστώνουμε πως δεν είναι καθόλου έτσι. Στο Youtube ακούγονται όλα τα όργανα, ισορροπημένα, με τα ηχοχρώματα τους με αέρα ανάμεσα τους και με εκτεταμένη στερεοφωνική εικόνα.
Στην Tidal ακούγονται πολύ πιο δυνατά κατ' αρχήν, όμως με πολύ μεγάλο βαθμό σκληρότητας (clipping), χωρίς αέρα ανάμεσα στα όργανα και με μία δυσάρεστη αίσθηση. Στο ένα από τα κομμάτια μάλιστα κάνει και διακοπές. Σαν να έχουν περάσει όλα από Compressor και τα έχει πετσοκόψει για να ανεβάσει τη στάθμη.

Τι να σας πω, ο ίδιος δίσκος, ή Rematered έκδοση δηλαδή, από την Tidal μεταφορά ειναι ενοχλητική και συχνά δεν ακούγεται.
Ενώ του Youtube είναι απολαυστική!

Μα τι γινεται; Κανω τόσο λάθος; 🤔

Κανουνε τα αυτιά μου πουλακια;
🐦 🐦‍⬛ 🦆 🐤

Σας παρακαλώ, 🙏
Ακούστε και πέστε μου...
 
  • Like
Reactions: Th.ARvan
Δεν χρειαζομαστε ουτε πιστοποιητικο φρονηματων ουτε αποδειξεις αμεμπτου χαρακτηρα
για να απολαυσουμε την μοναδικοτητα της Καλλας και του οποιουδηποτε καλλιτεχνη.
Αφηνω οτι κανενας μας δεν ειναι σιγουρος για την αντιδραση του σε ακραιες συνθηκες.
Ισχυει σε μικροτερο βαθμο και για τον Νταλαρα, εχει ταλεντο και αφοσιωνεται σε οτι κανει.
Μη κατεδαφιζουμε την ιστορια μας γιατι στο τελος δεν θα εχουμε να πιαστουμε απο τιποτα.

@ Sonus Naturalis. Σε ενα γρηγορο τεστ χωρις μεγαλο δειγμα το Tidal το βρηκα οπως το περιγραφεις
ενω το Qobuz ηταν πραγματι σπεσιαλ. Το youtube δεν παυει να με εντυπωσιαζει.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Μην περιμένεις από μένα να ακούσω Νταλάρα, αν και έχω δίσκο του..

Από τότε που τσακώθηκε με τον Πανούση τον έχω βάλει στην μαύρη λίστα...
Άκουσε το Πρώτο Περιστέρι. Το χρωστάς στον εαυτό σου, πίστεψε με.
 
Μην περιμένεις από μένα να ακούσω Νταλάρα, αν και έχω δίσκο του..

Από τότε που τσακώθηκε με τον Πανούση τον έχω βάλει στην μαύρη λίστα...
Δε σου ζητάω να ακούσεις Νταλάρα. Σου ζητάω ν' ακούσεις Σταύρο Κουγιουμτζή. Πίσω από τους εκτελεστές βρίσκεται ο συνθέτης. Αυτός είναι ο δημιουργός. Και εδώ έχουμε ένα θαυμάσιο έργο, σήμερα ξεχασμένο.

Πάντως στο σημείο αυτό δε συμφωνώ μαζί σου. Τους καλλιτέχνες οφειλουμε να τους κρίνουμε από το έργο τους και όχι από το χαρακτήρα τους.
Υπάρχουν εκατοντάδες σπουδαίοι δημιουργοί που ήταν παλιόχαρακτήρες. Και λοιπόν; Θα απορρίψουμε και τα έργα τους; Εμάς αυτά μας ενδιαφέρουν.

Τέλος πάντων αυτή είναι μία μεγάλη συζήτηση για τη μουσική κατηγορία... -bye-
 
Δε σου ζητάω να ακούσεις Νταλάρα. Σου ζητάω ν' ακούσεις Σταύρο Κουγιουμτζή. Πίσω από τους εκτελεστές βρίσκεται ο συνθέτης. Αυτός είναι ο δημιουργός. Και εδώ έχουμε ένα θαυμάσιο έργο, σήμερα ξεχασμένο.

Πάντως στο σημείο αυτό δε συμφωνώ μαζί σου. Τους καλλιτέχνες οφειλουμε να τους κρίνουμε από το έργο τους και όχι από το χαρακτήρα τους.
Υπάρχουν εκατοντάδες σπουδαίοι δημιουργοί που ήταν παλιόχαρακτήρες. Και λοιπόν; Θα απορρίψουμε και τα έργα τους; Εμάς αυτά μας ενδιαφέρουν.

Τέλος πάντων αυτή είναι μία μεγάλη συζήτηση για τη μουσική κατηγορία... -bye-

Ναι, αλλά αυτός τα έβαλε με τον Τζίμη !!

Και την δική του φωνή πρέπει να ανεχτώ.. όχι του Κουγιουμτζή.

Είμαι ανένδοτος!!

Νταλάρας δεν πρόκειται να ακουστεί εδώ μέσα !!!

Το χρωστάω στον Τζίμη !!!
 
Ναι, αλλά αυτός τα έβαλε με τον Τζίμη !!

Και την δική του φωνή πρέπει να ανεχτώ.. όχι του Κουγιουμτζή.

Είμαι ανένδοτος!!

Νταλάρας δεν πρόκειται να ακουστεί εδώ μέσα !!!

Το χρωστάω στον Τζίμη !!!
O Τζίμης δε μου άρεσε ποτέ, αλλά από όσο είδα, μάλλον θα ήταν ο πρώτος που θα σου έριχνε ένα φάσκελο αν διάβαζε αυτό που έγραψες :LOL: