Πόσων οκτανίων είστε;

Τελαυταία είπα να το ψάξω αρκετά με την super και την απλή αμόλυβδη και να δοκιμάσω διάφορες βενζίνες στο αυτοκίνητό μου, μπάς και καταλάβω καμιά διαφορά.
Λόγω turbo κινητήτα και προγράμματος, υποτίθεται ότι οι διαφορές γίνονται αισθητές σε δυνατές και απλές βενζίνες.Σε κάποια fora διάβασα ότι κάποιοι κινητήρες έχουν αισθητήρες που διαβάζουν τα οκτάνια και ανάλογα συμπεριφέρονται.Μέχρι στιγμής έχω δοκιμάσει απλή αμόλυβδη σχεδόν απο όλλες τις βενζίνες και super αμόλυβδη απο ΕΚΟ και BP.
Με την BP κατάλαβα διαφορά στο αυτοκίνητο, αλά πολύ ακριβή είναι ρε παιδιά...
Θα είχε ενδιαφέρον πιστεύω να πούμε όλοι τις εμπειρίες μας πάνω σε αυτο το θέμα και βεβαίως οι όποιες θεωρητικές γνω´σεις επι του αντικειμένου, νομίζω ότι θα βοηθούσαν αρκετά.....αξίζουν τελικά τον κόπο τα περισσότερα χρήματα γιά περισσότερα οκτάνια στον κινητήρα μας, γιατί μην ξεχνάμε ότι το θέμα δεν είναι μόνο η απόδοση αλά και η ζωή της μηχανής μας.
 
καλη μου φιλη και κουμπαρα που δουλευει σε εταιρεια πετρελαιου μου ειπε οτι η super αμολυβδη ειναι υπερτιμημενη και απλως στο δυιληστηριο κατι ριχνουν στην απλη και της ανεβαζουν τα οκτανια ,υλικο που δεν δικαιολογει την τοση μεγαλη διαφορα τιμης

και οτι επισης οι μεγαλες διαφορες φαινονται οταν κινησε εκτος Αθηνων και δη στην εθνικη οδο εχει οντως καταλαβαινεις διαφορα

ετσι μου ειπε ετσι σας γραφω

εγω ακολουθωντας της οδηγιες της βαζω απλη στην Αθηνα και super αν κινηθω εκτος
 
Εμενα παλι ενας θειος μου βενζινοπωλης μου ειπε: "Αγορι μου, απο τα ιδια διυληστηρια βγαινουν ολες οι βενζινες..."
 
konnos said:
Εμενα παλι ενας θειος μου βενζινοπωλης μου ειπε: "Αγορι μου, απο τα ιδια διυληστηρια βγαινουν ολες οι βενζινες..."

το ακουω και εγω συνεχεια αυτο αλλα η απορια μου ειναι η εξης

οκ η βενζινη απο τα ιδια διυληστηρια βγαινει απο εκει και περα ομως η καθε εταιρια βλεπε shell, bp η καθε εταιρια τελοςπαντων δεν την επεξεργαζονται ετσι ωστε να την προσαρμοσουν σε καποια στανταρντς?

με αυτο το σκεπτικο εχω στο ρεζερβουαρ μου την ιδια βενζινη με τον σουμαχερ!

αρα η απλη λογικη λεει οτι: οι εταιριες την παιρνουν στην αρχικη της μορφη που ειναι ιδια παντου, και επειτα γινεται επεξεργασια για την καθε κατηγορια οπου θα χρησιμοποιηθει...

φιλικα
δημητρης
 
Ναι γινεται επεξεργασια αλλιως δε θα ειχαμε και τις τρομακτικες διαφορες στην τιμη. Αλλα ποση διαφορα να κανουν και αυτοι; Εγω δεν την εχω καταλαβει ποτε; Ισως στην οικονομια οπως υποθηκε στο πρωτο μηνυμα να υπαρχει διαφορα. Κατι ακουγεται οτι καθαριζουν τον κινητηρα καλυτερα οι racing και αλλα διαφορα. Δεν τα πολυπιστευω και δεν με ελκυει το ακριβο της τιμης χωρις καποιο εμφανες οφελος
 
Από ότι μου είχε πει φίλος μου μηχανολόγος στα ΕΚΟ-ΕΛΔΑ, πράγματι οι εταιρίες εξυπηρετούνται από τα ίδια διϋλιστήρια αλλά δεν έχουν όλα τα καύσιμα την ίδια επεξεργασία. Και κάθε εταιρια έχει τις δικές τις δεξαμενές σε κάθε διϋλιστήριο.

Τώρα όσον αφορά την ποιότητα της βενζίνης, είδα αισθητή διαφορά με την πανάκριβη Shell V-power racing (όχι την απλή V-power). Αλλά νομίζω ποως τα λεφτά της τα αξίζει μόνο αν έχεις πραγματικά καλό αυτοκίνητο. Για ένα απλό αυτοκίνητο σαν το δικό μου νομίζω ότι είναι υπερβολή.
 
Καλησπέρα σε όλους - έχω το Golf 1.6 FSi και το 1ο πρόβλημα και μοναδικό που μου έβγαλε ήταν με τη τρόμπα βενζίνης. Στην αντιπροσωπεία λοιπόν μου είπαν ότι οφείλεται στην κακή ποιότητα της βενζίνης στην Ελλάδα. Βέβαια ακριβώς γι αυτό πάντα έβαζα και βάζω super αμόλυβδη. Απ ότι μου είπαν στην αντιπροσωπεία σε σχετικό παράπονο στην VW και οι Γερμανοί τους απάντησαν οτι δε θα αλλάξουν τις τρόμπες και τις μηχανές επειδή εμείς εδώ νοθεύουμε τα καύσιμα. Βέβαια εγώ δεν πλήρωσα γιατί είμαι ακόμα στην εγγύηση αλλά κατάλαβα ότι ό,τι και να βάλω πάνω κάτω είναι τα ίδια. Προσπαθώ απλώς να βάλω απ όσο πιο κεντρικά και γνωστά πρατήρια γίνεται.
 
Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει αλλά μερικά πράγματα με προβληματίζουν.
Έχω κι εγώ Golf και στην αντιπροσωπεία επιμένουν να βάζω super αμόλυβδη.
Γιατί όμως στο Toyota (Land Cruiser) δεν μου είπαν ποτέ τίποτε; Δεν έχουν πρόβλημα με τη νοθευμένη βενζίνη; Και βέβαια ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα.
Γιατί η εξωλέμβια Yamaha που έχω στο φουσκωτό δεν παρουσίασε ποτέ πρόβλημα με ό,τι βενζίνη κι αν της έχω βάλει ενώ με τις Mercury αντιμετωπίζουμε συνέχεια πρόβλημα; Στα ίδια βενζινάδικα βάζουμε, και στα νησιά είναι γεγονός, ειδικά παλιότερα, οτι δεν έχουν και τις καλύτερες βενζίνες.
Βεβαίως χρησιμοποιούμε φίλτρα και υδατοπαγίδες αλλά πως γίνεται όλες οι Yamaha να δουλεύουν άψογα και οι Mercury να μας χτικιάζουν;
Απλά αναρωτιέμαι...
 
Μπάμπης Κολέζας said:
Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει αλλά μερικά πράγματα με προβληματίζουν.
Έχω κι εγώ Golf και στην αντιπροσωπεία επιμένουν να βάζω super αμόλυβδη.
Γιατί όμως στο Toyota (Land Cruiser) δεν μου είπαν ποτέ τίποτε; Δεν έχουν πρόβλημα με τη νοθευμένη βενζίνη; Και βέβαια ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα.
Γιατί η εξωλέμβια Yamaha που έχω στο φουσκωτό δεν παρουσίασε ποτέ πρόβλημα με ό,τι βενζίνη κι αν της έχω βάλει ενώ με τις Mercury αντιμετωπίζουμε συνέχεια πρόβλημα; Στα ίδια βενζινάδικα βάζουμε, και στα νησιά είναι γεγονός, ειδικά παλιότερα, οτι δεν έχουν και τις καλύτερες βενζίνες.
Βεβαίως χρησιμοποιούμε φίλτρα και υδατοπαγίδες αλλά πως γίνεται όλες οι Yamaha να δουλεύουν άψογα και οι Mercury να μας χτικιάζουν;
Απλά αναρωτιέμαι...

Μπάμπη, δυστυχώς έχω να πώ τα αντίθετα σε ότι αφορά την Yamaha, η οποία πάντα που παρουσίαζε πρόβλημα καυσίμου, ενώ αντίθετα και η μικρή Mercury :grinning-smiley-043 ,αλλά και η Evinrude, που είχα ότι και να της έβαζα δεν σταμάταγε ποτέ!!!!.
Τώρα στο θέμα μας κάνοντας πριν απο 2 χρόνια ένα ταξιδάκι μέχρι την Αλεξανδρούπολη για να πάω στην Σαμοθράκη χρειάστηκε δυστυχώς να γεμίσω αρκετές φορές καύσιμο.
Το αποτέλεσμα γύρισα πίσω στο γερανό γιατί από τις νερωμένες βενζίνες βγήκαν οφ των 3 μπεκ!!!!
Μην το ψάχνεται στην Ελλάδα η νοθεία των καυσίμων πάει σύννεφο. Η σούπερ αμόλυβδη έχει το αριθμό οκτανίων που κανονικά θα έπρεπε να είχα η απλή και η απλή " αφήστε το".:slapface:
 
Νανόπουλος Γιάννης said:
Τελαυταία είπα να το ψάξω αρκετά με την super και την απλή αμόλυβδη και να δοκιμάσω διάφορες βενζίνες στο αυτοκίνητό μου, μπάς και καταλάβω καμιά διαφορά.
Λόγω turbo κινητήτα και προγράμματος, υποτίθεται ότι οι διαφορές γίνονται αισθητές σε δυνατές και απλές βενζίνες.Σε κάποια fora διάβασα ότι κάποιοι κινητήρες έχουν αισθητήρες που διαβάζουν τα οκτάνια και ανάλογα συμπεριφέρονται.Μέχρι στιγμής έχω δοκιμάσει απλή αμόλυβδη σχεδόν απο όλλες τις βενζίνες και super αμόλυβδη απο ΕΚΟ και BP.
Με την BP κατάλαβα διαφορά στο αυτοκίνητο, αλά πολύ ακριβή είναι ρε παιδιά...
Θα είχε ενδιαφέρον πιστεύω να πούμε όλοι τις εμπειρίες μας πάνω σε αυτο το θέμα και βεβαίως οι όποιες θεωρητικές γνω´σεις επι του αντικειμένου, νομίζω ότι θα βοηθούσαν αρκετά.....αξίζουν τελικά τον κόπο τα περισσότερα χρήματα γιά περισσότερα οκτάνια στον κινητήρα μας, γιατί μην ξεχνάμε ότι το θέμα δεν είναι μόνο η απόδοση αλά και η ζωή της μηχανής μας.

Eπειδή εχω τον ίδιο κινητήρα με εσένα (σε άλλο αμάξωμα), επίσης με πρόγραμμα, όταν χρησιμοποιώ κατοστάρες -της προκοπής, όχι από όπου τύχει και βρω πρατήριο-, μπορώ να πω ότι καταλαβαίνω διαφορά προς το καλύτερο, από ότι όταν βάζω 95άρες λόγω οικονομίας... Τώρα το αν αξίζει η διαφορά τιμής... δεν ξέρω. Για απλή μετακίνηση, μάλλον όχι. Αρκεί φυσικά να μην είναι τόσο σκάρτη η απλή, που να δημιουργεί πρόβλημα...
 
Σύμφωνα πάντα με τα δικά μου "δεδομένα" και με την αίσθηση που παίρνω...

Η Vpower racing είναι μια μούφα και μισή!!
Η BP100 είναι χρόνια μπροστά απο την Shell...

Είναι ένα περιοδικό που ασχολείται με την αυτοκίνηση το οποίο πρώτο άρχισε να αναφέρει ποιές βενζίνες χρησιμοποιεί..
Ε λοιπόν δεν το κάνει μόνο για διαφήμιση..
Αξίζει και με το παραπάνω..
Και είναι και Ελληνικής εταιρίας..!!!
 
Να πω και εγώ (μιας και το παρέλειψα πριν) ότι όταν μιλώ για κατοστάρα, εννοώ BP ultimate (συνήθως) και μια δυο φορές αλλων... Shell VPR σε καμία περίπτωση, παραέιναι ακριβή...
 
lykman said:
Να πω και εγώ (μιας και το παρέλειψα πριν) ότι όταν μιλώ για κατοστάρα, εννοώ BP ultimate (συνήθως) και μια δυο φορές αλλων... Shell VPR σε καμία περίπτωση, παραέιναι ακριβή...
Να ρωτήσω ποιό αμάξωμα έχεις;
 
εγω παλι διαφορα δεν βλεπω με αυτες τις χαι τεκ βεντζινες τοοοοοσο τραγικη .....


ασε που το δικο μου παιρνει σουπερ αλλα εδω και 4 χρονια του βαζω απλη αμολυβδη .....

οικονομια βλεπετε ...
 
Re: Απάντηση: Πόσων οκτανίων είστε;

Μπάμπης Κολέζας said:
Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει αλλά μερικά πράγματα με προβληματίζουν. Έχω κι εγώ Golf και στην αντιπροσωπεία επιμένουν να βάζω super αμόλυβδη. Γιατί όμως στο Toyota (Land Cruiser) δεν μου είπαν ποτέ τίποτε;

Πεφτω στο θεμα απο σποντα. Οντας ανα τους καιρους κατοχος διαφορων Γκολφ και μονο, μπορω να πω οτι:

1. Ανεξαρτητως αν καποιοι βλεπουν τη super+ (98 ή 100) απλα ως "αλογα", κανει τη λειτουργια του κινητηρα αισθητα πιο ομαλη και αθορυβη. Αρα μια χρηση 50-50% ενδεικνυται ουτως ή αλλως για τη φροντιδα του κινητηρα. Στο δε Γκολφ μπορεις να διαπιστωσεις αμεσως τη νοθεια απ'το θορυβο - ειδικα στο Golf III (οχι κλειστου τυπου μοτερ) η μεταβαση απο αμολυβδη σε super+ ειναι (ηχητικα) πασιφανης.

2. Βεβαιως και μπορεις να βαλεις 95 οκτανιων βενζινη στον 98 οκτανιων FSI αλλα "οχι για παρατεταμενο χρονικο διαστημα". Ο FSI σε σχεση με τους προηγουμενους εχει περισσοτερα κινουμενα μερη, αλλη φιλοσοφια ψεκασμου, καιει περισσοτερα λαδια, ειναι και νεος στην αγορα. Με λιγα λογια, θελει γενικα μεγαλυτερη προσοχη, αλλα δε θα στομωσει αν του βαζεις που και που αμολυβδη (π.χ. 80-20% στη χειροτερη).

3. Η 100% υποχρεωτικη χρηση super+ δεν εχει μελλον απ'τις ιδιες τις αυτοκινητοβιομηχανιες για τον απλο λογο οτι οποιαδηποτε βελτιωση της καταναλωσης στη σχεδιαση του μοτερ ακυρωνεται απ'τη χρηση της ακριβοτερης βενζινης. Σα να μην εφτανε αυτο περιβαλλοντολογοι κατακρινουν τη super+ οτι το συστατικο της χημικο ΜΤΒΕ ειναι καρκινογονο οπου στη Δανια για το λογο αυτο εχει αρχισει ηδη απ'το 2005 εκστρατεια μειωσης χρησης της. Μ'αλλα λογια σου λενε μην παρεις αμαξι που καιει μονο super+ και αυτο ειναι και το μηνυμα στη βιομηχανια.
 
Last edited:
Τα Οκτάνια ΔΕΝ είναι κάποιο συστατικό στην βενζίνη! Οκτάνιο είναι μονάδα μέτρησης (όπως χιλιοστό, μέτρο, κιλό, λίτρο, κτλ) που μετράει την αντοχή της βενζίνης στην αυτοανάφλεξη.

Συνεπώς πρόκειται περί μπαρούφας η όλη ιστορία με τα οκτάνια, ένας τρόπος να τα τραβάνε από τις τσέπες όλων εμάς.

Βενζίνη με υψηλότερο βαθμό οκτανίων, σημαίνει ότι ο κατασκευαστής του μοτέρ, έχει την δυνατότητα να αυξήσει την συμπίεση του κινητήρα χωρίς τον φόβο της αυτοανάφλεξης του καυσίμου εξ´αιτίας της υψηλότερης θερμοκρασίας κατά την συμπίεση.

Συνπεπώς σε ένα κινητήρα με δεδομένη συμπίεση από κατασκευής, είναι παντελώς αδιάφορα αν χρησιμοποιήσουμε βενζίνη με υψηλότερο βαθμό οκτανίων (και όχι "υψηλότερα οκτάνια" όπως έχω ακούσει. Τα οκτάνια δεν είναι ουσία/χημικό συστατικό αλλά μονάδα μέτρησης) από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Απλά αν η βενζίνη έχει χαμηλό βαθμό οκτανίων, θα έχουμε αυτανάφλεξη (πειράκια), αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχουν κινητήρες παραγωγής με τόσο μεγάλη συμπίεση ώστε να μην αντέχουν τις βενζίνες που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Μην μασάμε με μία από τις απίστευτες μπαρούφες της επόχής.
 
δηλαδη, για να καταλαβω οταν ο κατασκευαστης `η ο βελτιωτης λεει οτι πρεπει να χρησιμοποιεις βενζινη 100 οκτανιων, για πιο λογο το λεει??
για καλυτερη αποδοση?
για καλυτερη προστασια του κινητηρα??
εαν βαλεις 95 οκτανιων θα εχεις προβλημα με το κινητηρα??
παθαινει κατι??
 
Υψηλότερος βαθμός οκτανίου επιφέρει ισχυρότερη έκρηξη στο θάλαμο καύσης, και απομένως ισχυρότερη πίεση προς το έμβολο, άρα υψηλότερη ισχύ και ροπή. Αυτό γίνεται αντιληπτό και κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή την επέμβαση του βελτιωτή, (ή συγκαλύπτει την αναποτελεσματικότητα της επέμβασης, εάν πρόκειται περί τοιαύτης).

Θεωρητικά (και πρακτικά...), ισχυρότερες εκρήξεις σημαίνει και υψηλότερο ρυθμό ηλικίωσης του κινητήρα, ασχέτως εάν αυτή η αύξηση εξακολουθεί να αφήνει τη διάρκεια ζωής του εκτός του χρονικού ορίου μεταπώλησης ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Βέβαια, εάν ο βαθμός οκτανίου είναι πολύ χαμηλός, σε σχέση με τη συμπίεση δεδομένου κηνητήρα, και το μείγμα αυταναφλέγεται, τότε ο κινητήρας φθείρεται με πολύ αυξημένο ρυθμό. Εάν, πάλι είναι πάρα πολύ υψηλός, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αντοχής στο μπλοκ ή την κεφαλή.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
 
Last edited:
χμμμμ, ωραίο θέμα.

Πιστεύω ότι οι διαφορές στην ποιότητα της βενζίνης είναι σε επίπεδο πρατηρίου.
Εγώ βρίσκω διαφορές από πρατήριο σε πρατήριο στην περιοχή μου. Εδώ και κανα χρόνο βάζω κατοστάρα από πρατήριο της ΕΛΙΝ που στο δικό μου αμάξι αποδίδει καλύτερα από τις γνωστές shell και BP.

Για την προστασία των κινητήρων μας καλό είναι με κάθε αλλαγή λαδιών να αλλάζουμε ΚΑΙ το φίλτρο βενζίνης. Έτσι πολύ δύσκολο να έχουμε πρόβλημα από "βρώμικη" βενζίνη.
Σχετικά με τη νοθευμένη βενζίνη, εκτιμώ ότι αν είναι τόσο χάλια που είναι ικανή να δημιουργήσει πρόβλημα θα το καταλάβουμε με το που θα βγούμε από το πρατήριο...

Στο δικό μου τουτου (106 1.6 16V) η κατοστάρα κάνει σαφή διαφορά στην απόδοση του κινητήρα και από την αρχή βάζω μόνο τέτοια. Άσε που δεν είναι και τόσο ακριβότερη, αφού μου βγάζει και 50+ χιλιόμετρα σε σχέση με την απλή.
Στο ZX 1.4 του πατέρα μου δε διέκρινα καμιά διαφορά ανάμεσα σε απλή και κατοστάρα.