Πόσων οκτανίων είστε;

…χωρίς να μπορώ να πω στο τεχνικό κομμάτι (καθότι άσχετος…) κίνηση εντός Αθηνάς από μικρές ως μηδενικές διαφορές με χρήση BP απλή η High τώρα εκτός Αθήνας το Lancia Lybra 1.6 ακούει τη διαφορά και στη κατανάλωση και στο πως συμπεριφέρεται ο κινητήρας ενώ το Nissan X-Trail 2.0 μηδέν διαφορές… τι να πω ???
 
Όντως η νοθεία πάει σύννεφο...
Φανταστείται πως αν ένας πρατηριούχος κλέβει από νοθεία 50 ευρώ ημερησίως, κάθε μήνα "καθαρίζει" 1,5 χαρτί...-bye-

Στην περιοχή μου έχω επιλέξει τρία πρατήρια.
Φουλάροντας σ' αυτά έχω καλύτερο τράβηγμα σε χαμηλές στροφές σε σχέση με άλλα πρατήρια.
Το ένα είναι Elin.
To άλλο Shell και το τρίτο Jet Oil.
To δε Shell ανήκει σε σουπερμαρκετ Champion-Μαρινόπουλος.
Νομίζω πως είναι και το καλύτερο.
Αυτό το "συναίσθημα" περικλείει και ψυχολογικό παράγοντα καθώς δεν νομίζω οι υπάλληλοι/μισθωτοί να κάθονται να νοθεύουν την βενζίνη, ούτε ο Μαρινόπουλος περιμένει να ζήσει από αυτό (έχει την απολύτως φθηνότερη βενζίνη της περιοχής).

Ενισχυμένη βενζίνα δεν έβαλα ποτέ οπότε δεν έχω άποψη.
Άσχετο:
Το μόνο που έκανα στο καρούλι μου είναι να βάλω ένα φίλτρο αέρα της K&N.
Έχει μικρή διαφορά στη ροπή και γενικά στο τράβηγμα σε ανηφόρες, αλλά αυξήθηκε λίγο και ο θόρυβος του κινητήρα...
Επίσης έχω την εντύπωση πως το αμάξι "πίνει" λιγότερο.
Μικρή βέβαια διαφορά.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πόσων οκτανίων είστε;

Αργύρης Λογοθέτης said:
Τα Οκτάνια ΔΕΝ είναι κάποιο συστατικό στην βενζίνη!.
Ειπε κανεις κατι αλλο εδω μεσα? :blink: Αναφερθηκα παραπανω στο "συστατικο χημικο ΜΤΒΕ", κοινως μεθυλ-τεταρτοβουτυλ-αιθερας, που βρισκεται σε κατα πολυ μεγαλυτερη περιεκτικοτητα στη super+ και βοηθαει σε πολυ αποτελεσματικοτερη καυση (εξου κατ'ενα βαθμο και η "ησυχη" συμπεριφορα της). Αν και οι μεγαλοβιομηχανιες το διαψευδουν υπαρχουν ισχυρες ενδειξεις/υπονοιες για σοβαρες επιπτωσεις του MTBE μεσομακροπροθεσμα στην υγεια.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πόσων οκτανίων είστε;

PETRAN said:
Σύμφωνα πάντα με τα δικά μου "δεδομένα" και με την αίσθηση που παίρνω...

Η Vpower racing είναι μια μούφα και μισή!!
Η BP100 είναι χρόνια μπροστά απο την Shell...

Είναι ένα περιοδικό που ασχολείται με την αυτοκίνηση το οποίο πρώτο άρχισε να αναφέρει ποιές βενζίνες χρησιμοποιεί..
Ε λοιπόν δεν το κάνει μόνο για διαφήμιση..
Αξίζει και με το παραπάνω..
Και είναι και Ελληνικής εταιρίας..!!!

και γω παω παντα με τα δικα μου δεοδομενα (και ετσι πρεπει να κανουμε δηλαδη) αλλα μην τα ισοπεδωνεις ολα φιλε μου.

εγω ειμαι ακριβως στην αντιθετη πλευρα οπου η shell vpr μου δινει την καλυτερη αισθηση αλλα χωρις να λεω οτι η bp100 ειναι μουφα.

φιλικα
δημητρης
 
ΕΚΟ 100 αποδοτικοτερη:καλυτερο τραβηγμα, περισσοτερα χιλιομετρα, αθορυβη λειτουργια. Η δοκιμη σε RAV4 και σε σχεση με ΒΡ, Shell και ΕΛΙΝ.
Συμφωνω απολυτα τα περι βενζινοπωλών!
 
Ακριβως το ιδιο με την αποψη του κ.Αργυρη Λογοθετη μου ειχε πει ενας καθηγητης μηχανολογος οταν τον ρωτησα!Τα οκτανια δηλωνουν το ποσο μπορει να συμπιεστει η βενζινη χωρις να αυταναφλεχθει.Δεν δηλωνει ποιοτητα βενζινης.
Παλαιοτερα ενα περιοδικο μοτοσυκλετας ειχε δοκιμασει απο την πιο απλη βενζινη εως και Formula 1!Το αποτελεσμα ηταν οτι με την υψηλοτερη σε οκτανια βενζινη να εχει μια μικρη μειωση (3%) στην δυναμη και αυτο γιατι στο συγκεκριμενο μοτερ με τον νορμαλ βαθμο συμπιεσης η πολλων οκτανιων ηταν πιο βραδυκαυστη ομως σε αλλο μοτερ με υψυλη σιμπιεση τα πραγματα θα ηταν πολυ διαφορετικά,η νορμαλ βενζινη θα "χτυπουσε πυρακια" και η αλλη θα λειτουργουσε κανονικα.Συνεπως νομιζω δεν εχει νοημα να λεμε οτι το δικο μου ετσι και το δικο αλλιως με την ταδε βενζινη.Ο καθε κηνητηρας ειναι σχεδιασμενος να λειτουργει σωστα καποιο τυπο βενζινης και δεν νομιζω με ολους.Τωρα το τι γινετε στα βενζιναδικα και με την νοθεια ειναι αλλο θεμα !
 
Γιάννη,στο παρελθόν,έχουν περάσει 3 αυτοκίνητα της Audi με τον κινητήρα του ΤΤ.
Από 150-225 ίππους.
Όταν έβαζα την Ultimate,το αυτοκίνητο σερνόταν και δεν είμαι υπερβολικός.
 
οταν ''πειραζεις'' τον κινητηρα ομως συνηθως λενε οτι θελει 100 οκτανια
τουλαχιστον οι 3 γνωστες εταιριες αναβαθμισης αυτο συνιστουν
η ερωτηση η δικια μου ειναι
παθαινει τιποτα ο κινητηρας εαν δεν χρησιμοποιεις βενζινη 100 οκτανιων??
 
NikosR said:
οταν ''πειραζεις'' τον κινητηρα ομως συνηθως λενε οτι θελει 100 οκτανια
τουλαχιστον οι 3 γνωστες εταιριες αναβαθμισης αυτο συνιστουν
η ερωτηση η δικια μου ειναι
παθαινει τιποτα ο κινητηρας εαν δεν χρησιμοποιεις βενζινη 100 οκτανιων??
Αυτη η ερώτηση είναι και η πιό σπουδαία...
 
NikosR said:
οταν ''πειραζεις'' τον κινητηρα ομως συνηθως λενε οτι θελει 100 οκτανια
τουλαχιστον οι 3 γνωστες εταιριες αναβαθμισης αυτο συνιστουν
η ερωτηση η δικια μου ειναι
παθαινει τιποτα ο κινητηρας εαν δεν χρησιμοποιεις βενζινη 100 οκτανιων??

Τι πειραγμα του κανεις ακριβως? Υποθετω οτι εχει να κανει με την πληροτητα μειγματος καυσιμου των κυλινδρων τοτε φυσικα εφοσον ανεβαινει η συμπιεση ειναι πιο ασφαλες να δουλευεις την 100αρα διαφορετικα ειναι πιθανο να παιρνεις αυταναφλεξεις.
 
Θοδωρής Κ. said:
Τι πειραγμα του κανεις ακριβως? Υποθετω οτι εχει να κανει με την πληροτητα μειγματος καυσιμου των κυλινδρων τοτε φυσικα εφοσον ανεβαινει η συμπιεση ειναι πιο ασφαλες να δουλευεις την 100αρα διαφορετικα ειναι πιθανο να παιρνεις αυταναφλεξεις.
....κατά συνέπεια σε turbo κινητήρες και ιδιαίτερα αναβαθμισμένους κινητήρες συνστήνονται περισσότερα οκτάνια απο 95.
 
Το πειραγμα ειναι η αναβαθμιση του εγκεφαλου
την ιδια αναβαθμιση κανουν στο 1,8τ οι abt, oettinger,mtm
 
τα οκτάνια, ναι , είναι πρόσθετα.
Αλλά ακριβά.
Γι αυτό και το κόστος.
Σήμερα με τους κινητήρες μεγάλης απόδοσης τα 98 και πάνω είναι must γιά να υπάρχει η απόδοσοη αυτή που υπόσχονται.
Πχ ο δικός μου δίλιτρος fsi θέλει 98 οκτάνια. Το βιβλίο του κατασκευαστή γράφει σαφώς ότι πρέπει να βάζεις 98άρα και πάνω.
ΑΝ βάλεις λέει μιά φορά 95 θα πρέπει να γεμίσεις στο επόμενο γέμισμα με 98άρα.

Βάζω συστηματικά jet oil 100άρα από ένα πρατήριο, κύρια επειδή είναι φτηνό, ενώ από ένα άλλο aegean έχω δεί καλύτερη απόδοση αν και νομίζω ότι η αντλία του δεύτερου κλεβει λιγάκι.
Σε ένα τρίτο που έχω δοκιμάσει elin που έιναι 10% πιό ακριβό από το δεύτερο δυστυχώς διαπίστωσα ότι η αντλία του κλέβει γύρω στο 7%.
Αποφεύγω να βάζω από άλλα πρατήρια.

Λάβετε υπόψη ότι τα οκτάνια επειδή είναι πτητικά, εξατμίζονται γρήγορα και συνεπώς χάνουν την απόδοσή τους.
Γιά το λόγο αυτό βεμίζω τακτικά και με σχετικά μικρή ποσότητα.

Έβαζα 100άρα ακόμα και στο παλιό μου xsara και η διαφορά ήταν εμφανέστατη.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πόσων οκτανίων είστε;

dimitris84 said:
και γω παω παντα με τα δικα μου δεοδομενα (και ετσι πρεπει να κανουμε δηλαδη) αλλα μην τα ισοπεδωνεις ολα φιλε μου.

εγω ειμαι ακριβως στην αντιθετη πλευρα οπου η shell vpr μου δινει την καλυτερη αισθηση αλλα χωρις να λεω οτι η bp100 ειναι μουφα.

φιλικα
δημητρης

Φίλε Δημήτρη δεν ισοπεδώνω απολύτως τίποτα...
Απλά επειδή κάθε μέρα γράφω 132χλμ σε εθνικό δρόμο(εγνατία) με ένα αυτοκίνητο που έχει ανάγκη "δυνατής" βενζίνης και επειδή σπάνια το αυτοκίνητο κάνει την δουλειά που έχει σχεδιαστεί να κάνει(να με μεταφέρει δηλαδή απο το α σημείο στο β)αλλά κάνει τέστ αντοχής (μιάς και δουλεύει συνέχεια στους κόφτες) και δεδομένου οτι εκεί φαίνονται οι μεγάλες διαφορές και όχι στην κίνηση στην πόλη-όπου κινούμαι σπάνια- γι'αυτό και είπα την άποψη μου σύμφωνα πάντα με την δική μου αίσθηση..
Η βενζίνη της Shell απλά δεν μου κάνει και προτιμώ αυτήν της Bp, δεν είναι κακό..

Υ.γ Γεμίζω μόνο απο δύο συγκεκριμένα πρατήρια, ένα της Shell και ένα της Bp(Vpower Racing & Bp Ultimate)...
Αν η εταιρία που δουλεύω είχε σύμβαση και με την Ελίν να είσαι σίγουρος οτι θα ήταν η μοναδική που θα χρησιμοποιούσα δεδομένου οτι όσες φορές(λίγες είναι η αλήθεια) την χρησιμοποιήσα μου έδινε την καλύτερη αίσθηση...

Υ.γ1 Σκέφτηκε μήπως κανείς οτι όλες οι βενζίνες που πουλάει η εκάστοτε μάρκα δεν είναι ίδιες ανα την επικράτεια?

Φυσικά, δεν αναφέρομαι σε περιπτώσεις νοθείας...:confused: :chinscratch:
 
NikosR said:
οταν ''πειραζεις'' τον κινητηρα ομως συνηθως λενε οτι θελει 100 οκτανια
τουλαχιστον οι 3 γνωστες εταιριες αναβαθμισης αυτο συνιστουν
η ερωτηση η δικια μου ειναι
παθαινει τιποτα ο κινητηρας εαν δεν χρησιμοποιεις βενζινη 100 οκτανιων??


Θεωρητικά και απ'όσο ξέρω όχι...
Απλά δεν βγάζει το 100% της απόδοσής του ο κινητήρας...
 
Μη βγάζοντας όμως το 100% της ισχύος και αν εσύ συνεχίζεις να πιεζεις γίνεται η ζημιά.
 
Γιατί όμως?
Νομίζω οτι δεν ζορίζεται ο κινητήρας παραπάνω,απλά δεν μπορεί να πιάσει τους ρυθμούς περιστροφής που θα έπιανε με την χ-ψ κατοστάρα...
 
Σε Renault Clio 1.4 16V, έχω δοκιμάσει VPR και BPU.

Είδα τις εξής διαφορές (σε σχέση με τις απλές):
- Πιο πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα (θόρυβος, απόκριση στο γκάζι)
- Πιο καλή ροπή ειδικά στις χαμηλές στροφές (και με AC)
- Καλύτερη κατανάλωση (περίπου στο 10% - χοντρική εκτίμηση)

Προβάδισμα για μένα έχει η BPU...
 
Last edited:
αρα εαν δεν παθαινει ζημια ο κινητηρας μπορω να χρησιμοποιω απλη για μεσα στην πολη `η μιξη απλης και σουπερ και στα ταξιδια σουπερ
 
NikosR said:
αρα εαν δεν παθαινει ζημια ο κινητηρας μπορω να χρησιμοποιω απλη για μεσα στην πολη `η μιξη απλης και σουπερ και στα ταξιδια σουπερ

Νομίζω οτι καλό θα είναι να ακολουθούμε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή που σημαίνει οτι αν το αυτοκίνητο έχει απαίτηση για βενζίνη 98+ αυτήν και θα πρέπει να χρησιμοποιούμε...

Η χρήση διαφορετικής βενζίνης νομίζω οτι πρέπει να γίνεται σε σπάνιες περιπτώσεις-πρίν μερικά χρόνια π.χ όταν ήμουν Πάρο για διακοπές έβαλα βενζίνη95 σε Subaru wrx γιατί δεν έβρισκα 100 αλλά εκτός οτι ψιλοσερνόταν δεν έπαθε τίποτα...

Δεν νομίζω δηλαδή οτι μπορούμε μακροπρόθεσμα να ξεφεύγουμε απο τις προδιαγραφές του κατασκευαστή...