Πότε να αλλάξω λάδια ?

Ναι ΟΚ υποτίθεται πως για τα μοτέρ ΜΗ υψηλών επιδόσεων που έχουν πιο μεγάλες ανοχές απο κάποιες πχ σουπερσπορ μοτοσυκλέτες το πιο "χοντρό" λάδι συνίσταται. Μάλιστα ημισυνθετικό όχι φουλ συνθετικό. Αυτό ισχύει μάλλον και για το στρομ και ακόμα περισσότερο για τα μεγάλα μονοκύλινδρα (Είχα Dominator 650). Όλα τα παραπάνω σύμφωνα με το τι κυκλοφορεί γενικώς στα συνεργεία κλπ.
Διαβάζοντας την συνέντευξη του "γκουρού" όμως και βλέποντας να προτείνει συνθετικό 10W-40 για γενική χρήση προβληματίζομαι!! Έπειτα είναι και το θέμα του αλλαγμένου μάνουαλ!!!

8) Ποιος είναι ο καλύτερος τύπος λαδιού για γενική χρήση στο δρόμο; Είναι το πλήρως συνθετικό σπατάλη χρημάτων;

Προσωπικά θα προτιμούσα ένα σταθερό στη διάτμηση εστερικης βάσης συνθετικό SAE 10W/40 ή 5W/40. και πράγματι η σταθερότητα στη διάτμηση (λογω κάποιου πολυτυπου πολυμερούς καλής ποιότητας), είναι πιο σημαντική από το υπόλοιπο «συνθετικό» μίγμα.


Το άλλο ερώτημα μου τώρα είναι το εξής... ΟΚ πες πως αν χρησιμοποιουσα 10W-40 απο την αρχή -όπως λέει ο J. Rowland αλλά και ο Χρήστος πχ πιο πάνω- ίσως να είχα πιο καλή λειτουργία και ο κινητήρας μου να ήταν σε πιο καλή κατάσταση απο τώρα. Τώρα όμως μετά απο 96.000χλμ με ημισυνθετικό 15W-50, και με δεδομένο πως το μηχανάκι εδω και λίγο καιρό έχει αρχίσει να τσιμπάει και λίγο λαδάκι, μήπως δεν είναι και η πιο σωστή επιλογή να περάσω σε συνθετικό 10W-40;;; Επίσης να πω πως χρησιμοποιώ το μηχανάκι κάθε μέρα πολλές ώρες!!!
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Το άλλο ερώτημα μου τώρα είναι το εξής... ΟΚ πες πως αν χρησιμοποιουσα 10W-40 απο την αρχή -όπως λέει ο J. Rowland αλλά και ο Χρήστος πχ πιο πάνω- ίσως να είχα πιο καλή λειτουργία και ο κινητήρας μου να ήταν σε πιο καλή κατάσταση απο τώρα. Τώρα όμως μετά απο 96.000χλμ με ημισυνθετικό 15W-50, και με δεδομένο πως το μηχανάκι εδω και λίγο καιρό έχει αρχίσει να τσιμπάει και λίγο λαδάκι, μήπως δεν είναι και η πιο σωστή επιλογή να περάσω σε συνθετικό 10W-40;;; Επίσης να πω πως χρησιμοποιώ το μηχανάκι κάθε μέρα πολλές ώρες!!!

Τα full συνθετικα συνηθως ειναι πιο ευκολα στο να χρειαζονται συμπληρωμα. Οποτε εχω βαλει full, κατι τις εξατμιζεται (ακομη και σε νεες μοτο).
Εκτος αν το λεει ο κατασκευαστης οι περισσοτεροι ζητουν semi-synthetic οπως θα ξερεις.
Δοκιμασε στην επομενη αλλαγη Castrol Power 1 10w-40 (χρυσο μπουκαλι) και πες μου αν θα σου τσιμπησει παλι. Αντικατεστησαν τα Castrol Power 1 GPS (πρασινο μπουκαλι)
Εγω ειδα διαφορα.
Πλεον δεν χρειαζεται συμπληρωμα απο αλλαγη σε αλλαγη (6.000χμ κατα τον κατασκευαστη) ουτε σταγονα.
Ειναι συνθετικης βασης αλλα οχι full συνθετικο (αυτο ειναι το Castrol Power 1 Racing σε περιπτωση που σε ενδιαφερει) οποτε εισαι και μεσα στα ζητουμενα του κατασκευαστη σου.
Τα βρισκεις στην αγορα ~9 το λιτρο... (καποιοι το εχουν 12-15 προσοχη)

Link καταστηματος: http://www.trade-wind.gr/moto/lubricants/brand/castrol/castrol-power-1-10w40.html
 
Last edited:
H suzuki προτεινει στο manual για αμερικη το SUZUKI PERFORMANCE 4 MOTOR OIL, που ειναι αυτο:
http://www.rockymountainatvmc.com/p...uki-Performance-4-Cycle-Motorcycle-Engine-Oil
και ειναι ημισυνθετικο.

Αν ηθελε συνθετικο θα προτεινε το SUZUKI PERFORMANCE 4 SYNTHETIC RACING OIL, που ειναι αυτο:
http://www.rockymountainatvmc.com/p...zuki-Performance-4-Cycle-Synthetic-Racing-Oil
και ειναι φουλ συνθετικο.

Οποτε καταλαβαινεις οταν προτεινει για ευρωπη κατι αντιστοιχο κοιτας σε ημισυνθετικο με τις προδιαγραφες που ζητα. Σου αντιγραφω απο το manual:

ENGINE OIL (FOR USA)
SUZUKl recommends the use of SUZUKl PERFORMANCE 4 MOTOR OIL or an oil which is rated SF or SG
under the API (American Petroleum Institute) service classification. The recommended viscosity is SAE
10W-40. If an SAE 10W-40 oil is not available, select and alternative according to the following chart.
ENGINE OIL (FOR OTHER COUNTRIES)
Use a premium quality 4-stroke motor oil to ensure longer service
life of your motorcycle. Use only oils which are rated SF or
SG under the API service classification. The recommended viscosity
is SAE 10W-40
. If an SAE 10W-40 motor oil is not available,
select an alternative according to the right chart.

Μαλιστα λεει στο τελος ΑΝ δεν βρισκεις 10w-40 κοιτας το πινακακι διπλα και αγοραζεις οτι πλησιεστερο σε ιξωδες.
Γενικα απ'οτι θυμαμαι ουτε στο hayabusa δεν προτεινει full synthetic το manual
 
Last edited:
Το θέμα ημισυνθετικά vs συνθετικά έχει πολυσυζητηθεί,... βασικά το συνθετικό έλεο, από καλή εταιρία (όπως πχ Amsoil) είναι ανώτερο από οποιοδήποτε ημισυνθετικό, ή ορυκτέλαιο ιδίου ιξώδους για τον ίδιο κινητήρα... έχω αναλωθεί σε άλλα φόρα για το ίδιο θέμα... αν κάποιος διαφωνεί δεν θα προσπαθήσω να πω άλλο εκτός από το παραπάνω που ήδη είπα...

Θεωρώ τα Castrol αυτά όχι εφάμιλα με εκείνο που πρότεινα πιο πάνω.

Αν το μηχανάκι τσιμπάει λάδι, αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, ακόμα και σε ρύπους...

Ακριβώς επειδή το μηχανάκι σου κάνει συνεχείς κύκλους πόλης καλό είναι το λάδι της επιλογής σου να είναι ένα που να έχει πολύ καλές απορρυπαντικές και αντιοξειδοτικές ιδιότητες.

Επιμένω λοιπόν στο λάδι που σου πρότεινα, προσεκτικό flushing του κινητήρα, και μετά ένα σοβαρό κάψιμο σε εθνική για αρκετά χιλιόμετρα, να καθαρίσει καλά...

Πόσο τσιμπάει δηλαδή?... σε τι διαστήματα κάνεις τα σέρβις?
 
Πολυ καλα τα amsoil, τα χρησιμοποιω στα αυτοκινητα μου απο το 2001.
Το προβλημα με τις μηχανες (σε οποια εχω βαλει το MCF) ειναι οτι μετα τα 3.000χμ χτυπουν οι ταχυτητες πολυ ασχημα.
Δεν μπορει να ειναι ψυχολογικο γιατι και στο fazer, και στο k1200r και τωρα στο versys ειχα το ιδιο προβλημα...
Στο fazer μαλιστα δεν του ειχα βαλει ποτε αλλο λαδι, στο bmw μονο μια φορα και εγινε το ιδιο και στο versys παλι μονο μια φορα...
Εχω γνωση γυρω απο τα amsoil αλλα δεν καταλαβαινω γιατι σκληραινουν τοσο το σαζμαν...
 
Το θέμα ημισυνθετικά vs συνθετικά έχει πολυσυζητηθεί,... βασικά το συνθετικό έλεο, από καλή εταιρία (όπως πχ Amsoil) είναι ανώτερο από οποιοδήποτε ημισυνθετικό, ή ορυκτέλαιο ιδίου ιξώδους για τον ίδιο κινητήρα... έχω αναλωθεί σε άλλα φόρα για το ίδιο θέμα... αν κάποιος διαφωνεί δεν θα προσπαθήσω να πω άλλο εκτός από το παραπάνω που ήδη είπα...

Θεωρώ τα Castrol αυτά όχι εφάμιλα με εκείνο που πρότεινα πιο πάνω.

Αν το μηχανάκι τσιμπάει λάδι, αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, ακόμα και σε ρύπους...

Ακριβώς επειδή το μηχανάκι σου κάνει συνεχείς κύκλους πόλης καλό είναι το λάδι της επιλογής σου να είναι ένα που να έχει πολύ καλές απορρυπαντικές και αντιοξειδοτικές ιδιότητες.

Επιμένω λοιπόν στο λάδι που σου πρότεινα, προσεκτικό flushing του κινητήρα, και μετά ένα σοβαρό κάψιμο σε εθνική για αρκετά χιλιόμετρα, να καθαρίσει καλά...

Πόσο τσιμπάει δηλαδή?... σε τι διαστήματα κάνεις τα σέρβις?
Λάδι δεν έχω αλλάξει ποτέ πάνω απο 5000χλμ... η Suzuki προτείνει 6000.
Ομως δεν άλλαζα πάντα και φίλτρο λαδιού!
Μετά απο 96000χλμ καίει 300-400ml (αντε 500) απο αλλαγή σε αλλαγή!!
Μεγάλο σερβις κάνω κάθε 12000 περιπου... ισως και συχνότερα... στο μεταξυ βεβαια τα λάδια αλλαζουν όπως ειπα πριν!!!
Επίσης υποψιάζομαι πως μάλλον σιγά σιγά πάω κ για δίσκους συμπλέκτη... δεν ξέρω αν έχει να κάνει καθόλου αυτό!!!!!!
Άλλο ένα στοιχειο ειναι πως τον τελευταίο 1,5 χρόνο περίπου στο ματάκι της στάθμης του λαδιου έχει πιάσει μια σχετική "μακα" ... δεν ξέρω τι μπορει να σημαινει αυτό!!
Βεβαια σχεδόν όλα τα στρομ το έχουν αυτό μετά από κάποια χλμ!!!

Χρήστο δεν διαφωνώ με οτι γράφεις -δεν το έχω ψάξει τόσο πολύ το θέμα- απλά λογω του οτι οι εποχές είναι δυσκολες δεν είμαι και για πολλους πειραματισμους... θέλω αν κάνω την οποιαδηποτε αλλαγή -σίγουρα θα βάλω 10W-40 παντως- να είναι όσο γινεται πιο σίγουρη!!!!!
 
@ energy ... δεν μπορώ να πω γιατί υπάρχει το χτύπημα έντονο ιδίως στην πρώτη (τα Yamaha το έχουν έντονο αυτό)... πάντως στο δικό μου fjr (το γκαπ στην πρώτη είναι ιδιαίτερα έντονο) και σε φίλων που χρησιμοποιούν Yamalube και όχι Amsoil υπάρχουν πολύ μικρές διαφορές, οπότε θα έλεγα είναι μάλλον ιδέα σου...

@DomiMic65... είναι μεγάλο σφάλμα να μην αλλάζεις φίλτρο... αυτό σημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι κάνεις αλλαγή έχεις βρώμικο λάδι...

Πως γίνεται ατό? οι ρύποι που είναι εγκλωβισμένοι στο φίλτρο, αρχίζουν σιγά σιγά να ξεπλένονται και να διαλύονται σε μικρότερους, λόγω του ότι το φρέσκο λάδι έχει την μέγιστη του απορρυπαντική δράση... οπότε πολύ γρήγορα το νέο λάδι από την αρχή γίνεται βρώμικο και μειώνεται η λιπαντική του δράση από την αρχή... άσε που έχεις συνεχή κυκλοφορία ρύπων που καθιζάνουν και επικολλούνται παντού...

Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος ηλίθιος μηχανικός δεν σου το εξήγησε αυτό, ούτε μπορώ να καταλάβω τι σόι οικονομία έκανες με αυτό τον τρόπο...

Δεν ξέρω τι εννοείς με "πειραματισμούς" το μηχανάκι σου θέλει 10w-40 και φρέσκο φίλτρο κάθε φορά..., ενώ εσύ έβαζες 15-50 και δεν άλλαζες φίλτρο... μάλλον εσύ έκανες πειράματα... γύρισε σε ένα καλό λάδι των προδιαγραφών της μηχανούλας σου, και άλλαζε φίλτρο ΚΑΘΕ φορά...

Το flushing (αλλαγή λάδι φίλτρο και πέταμα μετά από 1000 χλμ) που σου πρότεινα πιο πάνω θα βοηθήσει να ξεφορτωθεί ο κινητήρας πολύ από την μάκα που έχεις μαζέψει μέσα όλο αυτόν τον καιρό...

Τώρα αν τσιμπάει τόσο λίγο λάδι δεν έγινε δα και τίποτε, αλλά σου λέω ότι μπορεί να έχεις πχ βρώμικες βαλβίδες, ιδίως αν ο κινητήρας σου δουλεύει όλη μέρα πρώτη δευτέρα...
 
Last edited:
Δεν μου το εξήγησε κανένας μηχανικός κ ούτε το έκανα για οικονομία εννοείται... το λέει στο manual. Αλλαγή φίλτρου λαδιού κάθε δεύτερη (για να μην πω τρίτη -δεν θυμάμαι ακριβώς-) αλλαγή. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν λέει σε ΚΆΘΕ αλλαγή.
Βέβαια ούτε κανένας μηχανικός δεν μου είπε ποτέ να αλλάζω σε κάθε αλλαγή
 
Κ δεν έκανα κανένα πείραμα ....15W-50 διάβασα στο ελληνικό manual -κ πρότειναν οι μηχανικοί- και σε σχέση με το φίλτρο ότι είπα πιο πάνω...

Τώρα για συνθετικό vs ημι-συνθετικό ... Εκεί είναι ο προβληματισμός μου κ για αυτό είπα για "πειραματισμούς".
Σίγουρα θα αλλάξω σε 10w-40 κ φίλτρο σε κάθε αλλαγή..
 
Πολύ εντυπωση μου κάνει:

SERVICE LIFE
For on-road use in engines and transmissions, change AMSOIL MCF and AMSOIL engine oil filter at twice the motorcycle manufacturer change interval or one year, whichever comes first. Change other brand oil filters at standard intervals.

Από το site της εταιρίας για το 10W-40 Advanced Synthetic Motorcycle Oil της Amsoil
 
Να μην σου κάνει εντύπωση... είναι ίσως το καλύτερο (σίγουρα είναι μέσα στα τρία καλύτερα λάδια) που υπάρχουν... εσύ που κάνεις βαριά χρήση... κύκλος πόλης,... να αλλάζεις κανονικά (OEM) όσο λέει ο κατασκευαστής... το φίλτρο λαδιού Amsoil είναι 25μm... το πιο αποδοτικό φίλτρο λαδιού που υπάρχει... δυστυχώς δεν έχει για το δικό μου μηχανάκι.. μπορεί να έχει για το v-strom...

Στο αμάξι πάντως αυτό βάζω (λάδι και φίλτρο Amsoil) , και δεν καίει ούτε σταγόνα στα 140.000 χιλιόμετρα βαριάς χρήσης (πίστα, ανοίγματα, και σκληρή οδήγηση πόλης)...

Να ξέρεις επίσης ότι η Amsoil είναι η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής συνθετικών στο κόσμο και πολλές άλλες εταιρίες αγοράζουν πρωτογενές συνθετικό από αυτούς...
 
Last edited:
ναι καλά δεν υπήρχε περίπτωση να αλλάζω κάθε 12.000 αλλά ακόμα και στα 6000 θα είναι οικονομία για εμενα... που αλλάζω στα +/- 4000!
χρησιμοποιείς και φίλτρο της εταιρίας ή μαμα;;
 
το manual σου λεει:

ENGINE OIL AND OIL FILTER
(ENGINE OIL)
Replace initially at 1 000 km (600 miles, 2 month) and
every 6 000 km (4 000 miles, 12 months) thereafter.
- - -
(OIL FILTER)
Replace initially at 1 000 km (600 miles, 2 month) and
every 18 000 km (1 1 000 miles, 36 months) thereafter.

Οποτε αλλαγες θες καθε 6.000χμ και οχι 4. Το 4000 ειναι για μιλια. Καποιος στο ειπε λαθος. Το φιλτρο λεει καθε 3 αλλαγες, αλλα εγω προσωπικα (καλο ειναι και εσυ) δεν θα το εκανα. Σε καθε αλλαγη λαδιου, βαλε και ενα νεο φιλτρακι για να μην μαζευει και μακα ή καταλυπα ο κινητηρας. Στην τελικη ειναι πολυ φθηνο για αυτο που προσφερει. Το κλασικο που λενε ολοι ειναι, θα εβαζες βρωμικο βρακι μετα απο μπανιο? Οχι, τοτε αλλαξε το φιλτρο σου μαζι με τα λαδια να κρατας το μοτερ καθαρο.
Αν δεν πιεζεις την μηχανη σου μπορεις να ανεβασεις λιγο τα χιλιομετρα, στα 8.000. Ειδικα με τα amsoil. Το σαζμαν του vstrom ειναι βουτυρο οποτε δεν θα εχεις και τα προβληματα που συναντουσα εγω...
 
Ναι φιλέ energy το ξέρω πως λέει κάθε 6000 ... Εγώ άλλαζα κάθε 4 κ κάτι προληπτικά.
Δυστυχώς δεν άλλαζα κ φίλτρο κάθε φορά..
Από δω κ πόρτα θα το κάνω πάντως.
 
domieMic, η κατανάλωσή λαδιού που λες είναι φυσιολογική ακόμα και για ορισμένες καινούργιες μοτό.
Μπορείς να παίξεις ελεύθερα με τις ρευστότητες και με semi/full συνθετικά, ώσπου να βρεις τον καλύτερο συνδυασμό σε οικονομία, χαμηλή κατανάλωση λαδιού, μαλακό κιβώτιο και τον χρόνο που χρειάζεται το λάδι για να φτάσει τη θερμοκρασία που πρέπει. Αυτά ποικίλουν και δεν μπορείς να τα γνωρίζεις από τα specs του λαδιού χωρίς να δοκιμάσεις.

σημ1: Το ματάκι φυσιολογικά θα θολώσει σε αυτά τα χιλιόμετρα. Όταν αλλάξεις συμπλέκτη πλύνε το από μέσα.
σημ2: όλα τα κιβώτια της suzuki ακούγονται στην πρώτη (ιδίως κρύα).
 
Ναι... Οκ θα το ψαξω.
Μάλλον θα κοιτάξω να βάλω στο πρόγραμμα την αλλαγή δίσκων κ λαδιών ταυτόχρονα...
Σωστά ... δεν είναι το πρόβλημα μου πως ακούγεται η πρώτη...
Ευχαριστώ