Πότε να αλλάξω λάδια ?

Είναι δυνατόν να υπάρχει μετρητής ιξώδους σε αυτοκίνητο??? διαβάζω περίεργα πράγματα...

Τα μοντέρνα αυτοκίνητα δεν έχουν πολλές φορές τα συμβατικά όργανα θερμοκρασιών, διότι ο εγκέφαλος τους είναι πια τόσο προηγμένος που ενημερώνει (με λαμπάκι check engine, ή άλλη λυχνία) εάν κάτι δεν πάει καλά.

Αυτό έχει γίνει, διότι διαπιστωμένα οι περισσότεροι οδηγοί, δεν δίνουν και πολύ σημασία στα όργανα αυτά, αλλά αντιδρούν καλύτερα σε ένα αναμμένο κόκκινο λαμπάκι...

Το ότι είναι πια consumer product το αυτοκίνητο ακόμα και αν είναι αρκετών δεκάδων χιλιάδων ευρώ είναι έκδηλο... έκδηλο είναι επίσης από αυτή την συζήτηση, ότι μικρές λεπτομέρειες δεν φαίνεται να παίρνουν την πραγματική σημασία που έχουν στην συνείδηση των καθημερινών οδηγών... μικρές λεπτομέρειες είναι άλλωστε...

Εύχομαι, πραγματικά εύχομαι να μην καταντήσουμε Κούβα, ώστε να συντηρούμε τα αυτοκίνητα μας για πολλές δεκαετίες λόγω ανάγκης και όχι για χόμπι...
 
Θερμόμετρο λαδιού γιατί δεν έχουν πια τα αυτοκίνητα;
Γιατι δεν ειναι Peugeot 407!!!:flipout:...Ισως το μοναδικο συμβατικο αυτοκινητο αυτη την στιγμη, που εχει θερμομετρο λαδιου απο την μανα του!!

Είναι δυνατόν να υπάρχει μετρητής ιξώδους σε αυτοκίνητο???
Οχι ρε παιδια ,δεν υπαρχει τιποτις τετοιο.....μιλαμε οτι υπαρχουν απολυτως εξειδικευμένα χημικα εργαστηρια που κανουν τετοιες δουλειες.
Ρε μπας και βγαλανε το εργαστηριο σε τσιπακι????:flipout::flipout:
 
Μιας και μιλαμε για αισθητηρες να σας πω κατι, να εχετε το νου σας!
Πολλα αυτοκινητα εχουν αισθητηρα, που προειδοποιει για χαμηλη πιεση στα ελαστικα.
Αυτο σημαινει ,οτι πρεπει να ειστε ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΚΟΙ οταν βαζετε αερα στα λαστιχα σας, με τον χειρισμο της βαλβιδας.
Σπαει το μεταλλικο στελεχος που ειναι πανω στην ζαντα ,μενεις επι τοπου και οταν μαθεις την λυπητερη βλαστημας την ωρα και την στιγμη που εβαλες αερα:bigcry:
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Βρε συ, έχω αλλάξει (και λόγω δουλειάς και λόγω τρέλας) 4 αυτοκίνητα σε 21 χρόνια, με το λιγότερο σε χλμ να ήταν 110.000 χλμ και το περισσότερο 240.000. (Δεν μιλώ για το RX-8 που το είχα να παίζω, αυτό ρούφαγε λαδάκι και όποτε του έβαζα συνθετικό το έτρωγε πιο γρήγορα).
Σε όλα έβαζα φτηνιάρικο λάδι και το άλλαζα συχνότερα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα.

Eλαααα ρε Δημητρη και πιασες ευαισθητο θεμα με το rx8...... Μεγαλος ερως ειχα φτασει στο τσακκ πριν 2 χρονια και τελικα πηρα τα 3 μου χιχιχιχιιιιιιι

Ποσα χιλιομετρα ειχες κανει με το 8αρι απο περιεργεια? και λαδακι του θεου καθε ποτε αλλαζες??
 
off topic... όταν πριν από 7-8 χρόνια ενδιαφερόμουν να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο Αudi RS4 MTM stαge4... (o Θεός με φύλαξε και δεν το πήρα, τα αυτοκίνητα αυτά θέλουν ΠΟΛΥ ΒΑΘΕΙΕΣ ΤΣΕΠΕΣ...ένα κίτρινο... όσοι ασχολούνται θα το γνωρίζουν, και αν υπάρχει και κάποιος εδώ από ΜΤΜ το ξέρει σίγουρα...)... ρώτησα τον ιδιοκτήτη γιατί το αμάξι δεν είχε πυρόμετρο και μπαρόμετρο... μου είπε ότι από την MTM του είπαν ότι αυτά τα πράγματα δεν χρειάζονται, διότι όλα έχουν προβλεφθεί...και έχω μείνει άφωνος... off topic

Έτσι είναι ότι οι σοβαροί κατασκευαστές αλλά και μετατροπείς... έχουν προβλέψει όλα αυτά και μην σας φαίνεται περίεργο που τα νέα αυτοκίνητα δεν έχουν όργανα εποπτείας... καλό είναι να γνωρίζουμε όμως πέντε πράγματα ώστε να μην βασιζόμαστε αποκλειστικά σε εγκεφάλους και ηλεκτρονικά...
 
Μιας και μιλαμε για αισθητηρες να σας πω κατι, να εχετε το νου σας!
Πολλα αυτοκινητα εχουν αισθητηρα, που προειδοποιει για χαμηλη πιεση στα ελαστικα.
Αυτο σημαινει ,οτι πρεπει να ειστε ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΚΟΙ οταν βαζετε αερα στα λαστιχα σας, με τον χειρισμο της βαλβιδας.
Σπαει το μεταλλικο στελεχος που ειναι πανω στην ζαντα ,μενεις επι τοπου και οταν μαθεις την λυπητερη βλαστημας την ωρα και την στιγμη που εβαλες αερα:bigcry:

Παλληκάρι μου.... :laugh:

Το έφτιαξες βρε;
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Μιας και μιλαμε για αισθητηρες να σας πω κατι, να εχετε το νου σας!
Πολλα αυτοκινητα εχουν αισθητηρα, που προειδοποιει για χαμηλη πιεση στα ελαστικα.
Αυτο σημαινει ,οτι πρεπει να ειστε ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΚΟΙ οταν βαζετε αερα στα λαστιχα σας, με τον χειρισμο της βαλβιδας.
Σπαει το μεταλλικο στελεχος που ειναι πανω στην ζαντα ,μενεις επι τοπου και οταν μαθεις την λυπητερη βλαστημας την ωρα και την στιγμη που εβαλες αερα:bigcry:

Μα συγνώμη, δεν χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του abs για να γίνεται η μέτρηση πίεσης?
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

off topic... όταν πριν από 7-8 χρόνια ενδιαφερόμουν να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο Αudi RS4 MTM stαge4... (o Θεός με φύλαξε και δεν το πήρα, τα αυτοκίνητα αυτά θέλουν ΠΟΛΥ ΒΑΘΕΙΕΣ ΤΣΕΠΕΣ...ένα κίτρινο... όσοι ασχολούνται θα το γνωρίζουν, και αν υπάρχει και κάποιος εδώ από ΜΤΜ το ξέρει σίγουρα...)... ρώτησα τον ιδιοκτήτη γιατί το αμάξι δεν είχε πυρόμετρο και μπαρόμετρο... μου είπε ότι από την MTM του είπαν ότι αυτά τα πράγματα δεν χρειάζονται, διότι όλα έχουν προβλεφθεί...και έχω μείνει άφωνος... off topic

Έτσι είναι ότι οι σοβαροί κατασκευαστές αλλά και μετατροπείς... έχουν προβλέψει όλα αυτά και μην σας φαίνεται περίεργο που τα νέα αυτοκίνητα δεν έχουν όργανα εποπτείας... καλό είναι να γνωρίζουμε όμως πέντε πράγματα ώστε να μην βασιζόμαστε αποκλειστικά σε εγκεφάλους και ηλεκτρονικά...

Μπαρόμετρο χμμμ... όχι και τόσο απαραίτητο.
Πυρόμετρο και θερμόμετρο λαδιού όμως θεωρώ οτι είναι MUST για να έχει κανείς το κεφάλι του ήσυχο κι ας λέει οτι θέλει ο κάθε βελτιωτής...
 
Re: Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Μα συγνώμη, δεν χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του abs για να γίνεται η μέτρηση πίεσης?

Όχι βέβαια... ο αισθητήρας είναι ενσωματωμένος με την βαλβίδα από την μέσα μεριά, εσωτερικά στην ζάντα.


Μπαρόμετρο χμμμ... όχι και τόσο απαραίτητο.
Πυρόμετρο και θερμόμετρο λαδιού όμως θεωρώ οτι είναι MUST για να έχει κανείς το κεφάλι του ήσυχο κι ας λέει οτι θέλει ο κάθε βελτιωτής...

Εξαρτάται τι έχεις φτιάξει και από τι θες να φυλάγεσαι... το μπαρόμετρο χρειάζεται ΚΑΙ να βλέπεις όταν δεν ανεβάζεις πίεση, αλλά και όταν ξαφνικά ανεβάζεις περισσότερη.
 
Μα αν ο αισθητήρας είναι ενσωματομένος με την βαλβίδα, εσωτερικά στην ζάντα, τότε πως στέλνει σήμα στον εγκέφαλο?
Κάτι δεν καταλαβαίνω, δεδομένου οτι με τον τρόπο που λες, μου μοιάζει αδύνατον να υπάρχει καλωδίωση απο εκεί για να επικοινωνεί με τον εγκέφαλο.
Βέβαια, είναι και μεσημέρι και ο δικός μου ο εγκέφαλος έχει καεί μέχρι τώρα οπότε, αν έχεις την καλοσύνη μπορείς να μου το εξηγήσεις λιγάκι παραπάνω..
 
Επικοινωνεί ασύρματα, υπάρχει μπαταριούλα λιθίου σε κάθε σένσορα -bye-
 
Αχα!
Γιατί το δικό μου το κάρο μετράει ταχύτητα περιστροφής τροχών μέσω του abs..

Ευχαριστώ Chris, δεν ήξερα οτι πλέον είναι ασύρματα αυτά τα συστήματα μέσω αισθητήρα βαλβίδας. :a0210:
 
Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για τον αισθητήρα ΠΙΕΣΗΣ του (των) ελαστικών... αυτός μας υπενθυμίζει αν η πίεση των ελαστικών έχει πέσει κάτω από ένα ποσοστό της αρχικής που βάλαμε στην μνήμη...

Βάζουμε την πίεση που θέλουμε στα ελαστικά μας, πατάμε παρατεταμένα το κουμπάκι με την ένδειξη "πίεση ελαστικών" και αυτή η πίεση αποθηκεύεται, αν τα ελαστικά χάσουν μας προειδοποιεί με μια κόκκινη ένδειξη.

Αυτό δεν έχει να κάνει με καμιά απολύτως άλλη λειτουργία.

Το ABS/ESP Traction είναι άλλη τελείως λειτουργία και βασίζεται σε ένα μεγάλο μέρος της στους αισθητήρες ABS.
 
Κατανοητό.
Ισχύει όμως παλιότερα αυτοκίνητα όπως το δικό μου να μετράνε την ταχύτητα περιστροφής των τροχών μέσω abs όπου από εκεί ¨συμπεραίνουν¨αν υπάρχει απώλεια αέρα στα λάστιχα..
 
Είναι δυνατόν να υπάρχει μετρητής ιξώδους σε αυτοκίνητο??? διαβάζω περίεργα πράγματα...

Τα μοντέρνα αυτοκίνητα δεν έχουν πολλές φορές τα συμβατικά όργανα θερμοκρασιών, διότι ο εγκέφαλος τους είναι πια τόσο προηγμένος που ενημερώνει (με λαμπάκι check engine, ή άλλη λυχνία) εάν κάτι δεν πάει καλά.

Αυτό έχει γίνει, διότι διαπιστωμένα οι περισσότεροι οδηγοί, δεν δίνουν και πολύ σημασία στα όργανα αυτά, αλλά αντιδρούν καλύτερα σε ένα αναμμένο κόκκινο λαμπάκι...

Το ότι είναι πια consumer product το αυτοκίνητο ακόμα και αν είναι αρκετών δεκάδων χιλιάδων ευρώ είναι έκδηλο... έκδηλο είναι επίσης από αυτή την συζήτηση, ότι μικρές λεπτομέρειες δεν φαίνεται να παίρνουν την πραγματική σημασία που έχουν στην συνείδηση των καθημερινών οδηγών... μικρές λεπτομέρειες είναι άλλωστε...

Εύχομαι, πραγματικά εύχομαι να μην καταντήσουμε Κούβα, ώστε να συντηρούμε τα αυτοκίνητα μας για πολλές δεκαετίες λόγω ανάγκης και όχι για χόμπι...

Οχι, προφανως ειχα λαθος εντυπωση, δεν το ισχυριστικα πουθενα -bye-
 
Έχω ένα Rav4 και για ευνόητους λόγους δεν το πάω πλέον στην αντιπροσωπία για service αφού έτσι κι αλλιώς είναι εκτός εγγύησης. Πέρυσι λοιπόν άλλαξα λάδια στο συνεργείο της γειτονιάς και του έβαλα συνθετικά για 15.000 χλμ. Πέρασε ένας χρόνος και έχω κάνει 10.000 χλμ. Πρέπει να τα αλλάξω επειδή πέρασε ο χρόνος ? Αν τα αφήσω άλλους 4-5- μήνες για να φτάσω τα χιλιόμετρα θα πάθει κάτι ?


Kαλά κάνεις για την αντιπροσωπεία, νομίζω ότι με την συμπλήρωση ενός ημερολογιακού έτους από το προηγούμενο, θα πρέπει να αλλάζεις τα λάδια.
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Εχω την εντύπωση ότι στα καινούργια (απο το 2006) BMW υπάρχει αισθητήρας που μετράει και το ιξωδες του λαδιού εκτός απο την στάθμη. Ούτως ή αλλιώς δεν μπορείς να "δεις" τα λάδια...

Η μέτρηση ιξώδους είναι μια από τις πιο δύσκολες διεργασίες για ένα χημείο. Ιξωδόμετρο σε κύκλωμα εν λειτουργία θα κόστιζε πολλές φορές την αξία του αυτοκινήτου.

Για τα όργανα επίβλεψης που αναφέρουμε, μάλλον δεν υπάρχουν γιατί στην πράξη είναι "άχρηστα", η πλειοψηφία των οδηγών δεν μπορεί να τα διαβάσει ή να καταλάβει τι σημαίνουν οι ενδείξεις και όσοι μπορούν να τα διαβάσουν και να τα καταλάβουν δεν μπορούν να κάνουν κάτι διαφορετικό από το να πάνε το αυτοκίνητο στο σέρβις όταν υπάρχει πρόβλημα και για αυτό αρκεί ένα και μοναδικό λαμπάκι στο ταμπλό, οι μετρήσεις υπάρχουν στον "εγκέφαλο" του αυτοκινήτου για να τις δει τεχνικός με διαγνωστικό (αν και εκεί συνήθως με μύνημα περιγραφής υπάρχουν).

Πολύ καλές οι συμβουλές για τη χρήση και αλλαγή λαδιών.
Να ρωτήσω μόνο αυτούς που ΔΕΝ αλλάζουν το φίλτρο κάθε φορά, γιατί δεν το αλλάζουν;
Για οικονομία;
για το γαμώτο; ;)
για ποιο λόγο;

Όσον αφορά στα συνθετικά λάδια, το βασικό τους πλεονέκτημα είναι η αντοχή-διατήρηση των ιδιοτήτων τους σε πολύ ψηλότερες θερμοκρασίες.
"Πλεονέκτημα" για τα ορυκτέλαια ότι αντέχουν στην οξείδωση από τον αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όταν παραμένουν αδρανή (εκτός λειτουργίας του κινητήρα) και μπορούν να περιέχουν περισσότερα και σε μεγαλύτερες ποσότητες πρόσθετα (π.χ. ενώσεις φωσφόρου).
Πάντως το "φουλ συνθετικό", "ημισυνθετικό" κ.λ.π δεν σημαίνουν αυτομάτως πως ένα λιπαντικό είναι εξ' ορισμού καλύτερο ή χειρότερο και είναι περισσότερο όροι του μάρκετινγκ παρά τεχνική ορολογία. Ανάλογα το κράμα των μετάλων, το σχεδιασμό του κυκλώματος λίπανσης (αντλία, περάσματα λιπαντικού) κ.λ.π τα πρόσθετα, τη χρήση που προβλέπεται να έχει ο κινητήρας, επιλέγει ο κατασκευαστής τις προδιαγραφές και πρόγραμμα λίπανσης.
Το τι πιστεύουμε ή συνηθίζουμε εμείς οι οδηγοί και τα Ελληνικά μαστόρια, έχει αρκετά μικρότερη εως ανύπαρκτη σημασία... ο μόνος οδηγός είναι οι οδηγίες του κατασκευαστή (όχι βέβαια για τη μάρκα λιπαντικού τόσο, αλλά για τις προδιαγραφές).
Αρκεί να μη βάζουν το χεράκι τους οι Έλληνες έμποροι και στο πρόγραμμα συντήρησης, όπως π.χ. στο Suzuki μου που το 7500 miles για την αλλαγή λαδιών, μεταφράστηκε στο Ελληνικό manual σε 7500 χλμ.