Πότε να αλλάξω λάδια ?

Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Πολύ ενδιαφέρουσα η κουβέντα.
Να ρωτήσω και εγώ το άλλο που με αφορά εμένα.

Τί γίνεται όταν ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή κάθε 30.000χλμ?
Πήρα πρόσφατα μια μεταχειρισμένη BMW 325ci με 26.000χλμ. Πριν την αγορά έγινε απο την BMW service. Υποτίθεται σύμφωνα με την BMW οτι για service bzw. αλλαγή λαδιών θα την πάω όταν με ειδοποιήσει το σύστημα του αυτοκινήτου. Αυτήν την στιγμή και με 31.000χλμ μου δείχνει οτι επόμενο service είναι σε 27.000χλμ. Σύμφωνα με όσα ξέρω και διαβάζω εδώ είναι πολύ μεγάλο το διάστημα για να είμαι με τα ίδια λάδια. Ειδικότερα αν υπολογίσει κανείς οτι κάνω καθημερινά 110χλμ σε δρόμο τύπου εθνικής (autobahn) με τριψήφιες ταχύτητες σταθερά. Σύν τις θερμοκρασίες τον χειμώνα για τις οποίες μίλησε ο Ευάγγελος νωρίτερα (αν και αυτός είναι πιο βόρεια απο μένα. Παρόλα αυτά έχουμε για εβδομάδες θερμοκρασίες υπο του μηδενος έως και -20).

Τί προτείνεται στην περιπτωσή μου? Να κάνω μια αλλαγή πάραυτα μόλις τελειώσει το καλοκαίρι (υπολογίζω να έχω κάνει περίπου 10.000 μέχρι τότε με τα παρόν λάδια) ή να κάνω οτι λέει η BMW και να αλλάξω μαζί με το service στα 60.000?

Οι εγκέφαλοι στα BMW παίρνουν πολλές παραμέτρους υπόψιν τους, ιδιαίτερα τα κρύα ανάματα. Όταν είχα BMW (325is και 525i) ακολουθούσα τα service όπως έδειχνε...

Αν το αμάξι το οδηγείς κανονικά, και που και που το κοφτιάζεις για μερικά χιλιόμετρα και αν είναι σε εγγύηση συνέχισε όπως σου λέει το επίσημο service.

Αν το οδηγείς σκληρά συνεχώς τότε πρέπει να κάνεις τις αλλαγές στα 15000 χιλιόμετρα ανεξάρτητα τι σου λέει ο εγκέφαλος.

Σας υποχρεώνουν να βάζετε Castrol? ή έχει αλλάξει αυτή η πολιτική?
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Πολύ ενδιαφέρουσα η κουβέντα.
Να ρωτήσω και εγώ το άλλο που με αφορά εμένα.

Τί γίνεται όταν ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή κάθε 30.000χλμ?
Πήρα πρόσφατα μια μεταχειρισμένη BMW 325ci με 26.000χλμ. Πριν την αγορά έγινε απο την BMW service. Υποτίθεται σύμφωνα με την BMW οτι για service bzw. αλλαγή λαδιών θα την πάω όταν με ειδοποιήσει το σύστημα του αυτοκινήτου. Αυτήν την στιγμή και με 31.000χλμ μου δείχνει οτι επόμενο service είναι σε 27.000χλμ. Σύμφωνα με όσα ξέρω και διαβάζω εδώ είναι πολύ μεγάλο το διάστημα για να είμαι με τα ίδια λάδια. Ειδικότερα αν υπολογίσει κανείς οτι κάνω καθημερινά 110χλμ σε δρόμο τύπου εθνικής (autobahn) με τριψήφιες ταχύτητες σταθερά. Σύν τις θερμοκρασίες τον χειμώνα για τις οποίες μίλησε ο Ευάγγελος νωρίτερα (αν και αυτός είναι πιο βόρεια απο μένα. Παρόλα αυτά έχουμε για εβδομάδες θερμοκρασίες υπο του μηδενος έως και -20).

Τί προτείνεται στην περιπτωσή μου? Να κάνω μια αλλαγή πάραυτα μόλις τελειώσει το καλοκαίρι (υπολογίζω να έχω κάνει περίπου 10.000 μέχρι τότε με τα παρόν λάδια) ή να κάνω οτι λέει η BMW και να αλλάξω μαζί με το service στα 60.000?
Τα 30.000 χλμ καλύτερα να τα ξεχάσεις. Αφού είσαι χιλιομετροφάγος, βάζε ένα καλό συνθετικό με πρώτο νουμεράκι "W0-...", άλλαζέ το κάθε χρόνο και είσαι σούπερ.

*Η αλλαγή καλύτερα το φθινόπωρο.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Το 30.000 χλμ καλύτερα να το ξεχάσεις. Αφού είσαι χιλιομετροφάγος, βάζε ένα καλό συνθετικό με πρώτο νουμεράκι "W0-...", άλλαζέ το κάθε χρόνο και είσαι σούπερ.

*Η αλλαγή καλύτερα το φθινόπωρο.
Αυτό θα πρότεινα κι εγώ,με προτίμηση σ αυτό...
http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?module=products&pid=560
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Οι εγκέφαλοι στα BMW παίρνουν πολλές παραμέτρους υπόψιν τους, ιδιαίτερα τα κρύα ανάματα. Όταν είχα BMW (325is και 525i) ακολουθούσα τα service όπως έδειχνε...

Αν το αμάξι το οδηγείς κανονικά, και που και που το κοφτιάζεις για μερικά χιλιόμετρα και αν είναι σε εγγύηση συνέχισε όπως σου λέει το επίσημο service.

Αν το οδηγείς σκληρά συνεχώς τότε πρέπει να κάνεις τις αλλαγές στα 15000 χιλιόμετρα ανεξάρτητα τι σου λέει ο εγκέφαλος.

Σας υποχρεώνουν να βάζετε Castrol? ή έχει αλλάξει αυτή η πολιτική?

Τώρα το πήρα πριν απο 2 μήνες οπότε ακόμα δεν ξέρω για κάτι τέτοιο απο πλευράς BMW για Castrol. Ούτε μου είπαν κάτι συγκεκριμένο. Γενικά το πάω μαλακά και το 90% των χιλιομέτρων είναι σε εθνική με 6η και 3-4 χιλ. στροφές. Πού και πού σε καμια επιτάχυνση θα ανεβάσω βέβαια βοηθούμενος απο την ελαστικότητα του συγκεκριμένου 6κύλινδρου αλλά γενικά δεν είμαι στα κόκκινα όλη την ώρα. Δεν με συμφέρει και απο κατανάλωση έτσι κιαλλιώς αφού η διαφορά του 8.5 λ/100χλμ απο τα 11 στα 2000+ χλμ. τον μήνα είναι σοβαρή...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Αυτό θα πρότεινα κι εγώ,με προτίμηση σ αυτό...
http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?module=products&pid=560
Επίσης αυτό: http://www.c-service.gr/index.php?p...op=0&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=70

Το βρίσκει παντού στη Γερμανία, φτηνότερο από το Castrol και με ειδική προδιαγραφή για BMW.
 
Γενικά τα αυτοκίνητα που σε προειδοποιούν από μόνα τους για service έχουν κάποιους αισθητήρες που ''βλέπουν'' την κατάσταση τους. Αν το ταλαιπωρείς περισσότερο σου ανάβει γρηγορότερα ένδειξη. Πολύ πιθανόν κάποιος από τους αισθητήρες να μετράει και την ποιότητα του λαδιού.
 
Δεν υπάρχει αισθητήρας που να μετρά ποιότητα λαδιού. Τα service interval προβλέπονται βάση παραμέτρων του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με πόσες φορές άναψε κρύο το αυτοκίνητο, και αριθμό χιλιομέτρων λειτουργίας σε θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα (όπως έχουμε πει βάση θερμοκρασίας νερού) σε σχέση με τα χιλιόμετρα σε κρύα λειτουργία. Νομίζω και ας με διορθώσει όποιος ξέρει σίγουρα, ότι δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτή την πρόβλεψη ο αριθμός στροφών του κινητήρα... δηλαδή αν πας με χαμηλές ή πολύ υψηλές στροφές τα παραπάνω και πάλι θα υπολογίσει ο εγκέφαλος... γιαυτό και πρέπει εμείς να γνωρίζουμε τι κάνουμε στο αμάξι μας και τι του βάζουμε μέσα.

Βάση τούτου το αμάξι του φίλου που κάνει πολλά χιλιόμετρα στον autobahn σίγουρα θα δείξει μακρύτερο σέρβις από ένα άλλο που κινείται Kυψέλη-Ομόνοια κάθε μέρα, αλλά μάλλον το ίδιο αν κινείται με 120 ή 220 στον autobahn.

Όλη η κουβέντα παρότι θέλουμε να την απλουστεύουμε είναι περίπλοκη, διότι το τι γίνεται μέσα σε κάθε κινητήρα με το κάθε λάδι είναι για μένα μια αξιοθαύμαστη λειτουργία.

Εκρήξεις σε κλάσματα δευτερολέπτου, θερμοκρασίες μέσα στους θαλάμους και στην εξαγωγή, πολλές φορές κοντά ή και πάνω από 1000 βαθμούς, παράγοντες καύσης να αναμιγνύονται στο λάδι, μαζί με ατμοσφαιρικούς ρύπους κλπ κλπ...
 
Τι εννοείς το ίδιο με 120 ή 220 ? Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλότερες στροφές. Το λάδι δεν καταπονείται περισσότερο ?
 
Ναι καταπονείται αλλά ο εγκέφαλος αυτό μάλλον δεν το λαμβάνει υπόψιν, διότι κοιτά μόνο θερμοκρασία νερού... οπότε πρέπει μόνοι μας να ξέρουμε αυτά τα πράγματα...

Να ξέρεις ότι οι υψηλές στροφές δεν καταπονούν το λάδι... η αύξηση θερμοκρασία του πάνω από 120 βαθμούς το καταπονεί... αν αυτό παραμένει κάτω από 120 είναι καλά.
 
Last edited:
Τι εννοείς το ίδιο με 120 ή 220 ? Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλότερες στροφές. Το λάδι δεν καταπονείται περισσότερο ?
Δεν θυμάμαι που το έχω διαβάσει αλλά, όταν το λάδι δουλεύει στη θερμοκρασία για την οποία είναι φτιαγμένο, του είναι αδιάφορο αν είναι στις 3.000 ή στις 6.000 στροφές. (Αν μπεις στα κόκκινα, αλλού θα την πάθεις τη ζημιά, όχι στο λάδι).
Οι παράγοντες που ανέφερε ο Χρήστος, δηλ. "πόσες φορές άναψε κρύο το αυτοκίνητο, και αριθμό χιλιομέτρων λειτουργίας σε θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα σε σχέση με τα χιλιόμετρα σε κρύα λειτουργία", είναι πράγματι πολύ σημαντικότεροι για τη γήρανση του λιπαντικού. Είναι ουσιαστικά οι λεγόμενοι "κύκλοι λειτουργίας" του λιπαντικού, για τους οποίους έχει γίνει αναφορά σε προηγούμενα ποστ.
Το να έμπαινε ένας σένσορας στο στροφόμετρο ή στο ταχύμετρο θα ήταν πανεύκολο και, για να μην το έχουν κάνει οι κατασκευαστές, προφανώς δεν χρειάζεται.

edit: Χρήστο μαζί γράφαμε
 
Last edited:
Το να έμπαινε ένας σένσορας στο στροφόμετρο ή στο ταχύμετρο θα ήταν πανεύκολο και, για να μην το έχουν κάνει οι κατασκευαστές, προφανώς δεν χρειάζεται.
Διορθώνω: Συνήθως υπάρχουν σένσορες σε αυτά τα όργανα αλλά για άλλους λόγους (κόφτες, ρύθμιση ανάφλεξης, μείγματος κλπ).
 
ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΒΡΕ ΣΕΙΡΟΥΛΑ;;; Με έχεις καταρακώσει... Θες να με πεθάνεις;;; :flipout::flipout:
Κοιτα φιλε μου.....
Να πεθανεις δεν θελουμε, γιατι θα σε χασουμε απο πελατη:grandpa:
Αλλα παραεισαι συνειδητοποιημένος και δεν ....συμφερεις ρε αδερφε:flipout:

Οποτε αντε να σε καταρακωσουμε λιγο....
Το λαθος που κανεις ειναι οτι απο τα λαδια που αναφερεις, υπαρχουν καλυτερα.
Ποια????
Μα τα συνθετικα απο τις ιδιες εταιρειες :flipout:-bye-
 
Δεν υπάρχει αισθητήρας που να μετρά ποιότητα λαδιού. Τα service interval προβλέπονται βάση παραμέτρων του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με πόσες φορές άναψε κρύο το αυτοκίνητο, και αριθμό χιλιομέτρων λειτουργίας σε θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα (όπως έχουμε πει βάση θερμοκρασίας νερού) σε σχέση με...

Εχω την εντύπωση ότι στα καινούργια (απο το 2006) BMW υπάρχει αισθητήρας που μετράει και το ιξωδες του λαδιού εκτός απο την στάθμη. Ούτως ή αλλιώς δεν μπορείς να "δεις" τα λάδια...
 
Κοιτα φιλε μου.....
Να πεθανεις δεν θελουμε, γιατι θα σε χασουμε απο πελατη:grandpa:
Αλλα παραεισαι συνειδητοποιημένος και δεν ....συμφερεις ρε αδερφε:flipout:

Οποτε αντε να σε καταρακωσουμε λιγο....
Το λαθος που κανεις ειναι οτι απο τα λαδια που αναφερεις, υπαρχουν καλυτερα.
Ποια????
Μα τα συνθετικα απο τις ιδιες εταιρειες :flipout:-bye-
Με πέθανες... :goodnight:
 
Εχω την εντύπωση ότι στα καινούργια (απο το 2006) BMW υπάρχει αισθητήρας που μετράει και το ιξωδες του λαδιού εκτός απο την στάθμη. Ούτως ή αλλιώς δεν μπορείς να "δεις" τα λάδια...

Αυτό πια.. όταν το είδα με τα μάτια μου οτι δεν υπάρχει δείκτης έπαθα πλάκα!!!
 
Εχω την εντύπωση ότι στα καινούργια (απο το 2006) BMW υπάρχει αισθητήρας που μετράει και το ιξωδες του λαδιού εκτός απο την στάθμη. Ούτως ή αλλιώς δεν μπορείς να "δεις" τα λάδια...

Τι εννοείς μετράει το ιξώδες ? Δηλαδή πόσο πηχτό είναι ?
 
Την εντύπωση έγραψα πως εχω, δεν ξέρω στα σίγουρα. Εκτός απο στάθμη μέτρα και κάτι άλλο....
Θα ρωτήσω και θα σας πω.
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Tουτος τι λαδι φοράει ? :FSGSFGS4:
attachment.php
hemp-oil.jpg
100% NATURAL!!!
 
Δεν ξέρω αν έχει η BMW μετρητή ιξώδους, αλλά αμφιβάλλω. Στη δικιά μου τα χιλιόμετρα σέρβις υπολογίζονταν καθαρά από τα χιλιόμετρα που έκανες συν πόσες φορές έβαζες εμπρός τη μηχανή. Νομίζω αφαιρούσε 50km για κάθε κρύα εκκίνηση.
Θερμόμετρο λαδιού γιατί δεν έχουν πια τα αυτοκίνητα; Αλλά τι ρωτάω... εδώ είδα να μην έχουν καν θερμόμετρο νερού!