Πότε να αλλάξω λάδια ?

Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

1.Οταν αλλαζουμε τα λαδια κοιταμε να ειναι ιδιου ιξωδους και μαρκας,γιατι λαδια διαφορετικων εταιριων δεν ειναι συμβατα μεταξυ τους με αποτελεσμα μηχανικες φθορες.
2.Τα λαδια ανεξαρτητα του τι προτεινουν οι μηχανικοι καλο ειναι ν'αλλαζονται καθε 5000-7000 χμ,ειδικα οταν τα χιλ.διανυονται τους καλοκαιρινους μηνες
3.Καθε δευτερη αλλαγη λαδιων αλλαζουμε και το φιλτρο
4.Το ιξωδες πρεπει να ειναι καταλληλο των κλιματολογικων συνθηκων που επικρατουν στην περιοχη μας.

1. Αυτό δεν μας βοηθάει διότι αρκετές φορές τα συνεργεία δεν βάζουν το σωστότερο τύπο... πρέπει εμείς να βρούμε τον σωστό τύπο λαδιού για το όχημα μας. Η διαδικασία αλλαγής λαδιού με άλλη που ενδεχομένως έχει άλλο ιξώδες, είναι απλή και χρειάζεται μια αλλαγή λαδιών στα 1000 περίπου χιλιόμετρα (με το νέο λάδι) και μετά συνεχίζουμε με τον νέο τύπο λαδιού κανονικές αλλαγές... τα 1000 αυτά χιλιόμετρα θέλουν να είναι προσεκτικά χωρίς πολύ μεγάλο στροφάρισμα του κινητήρα... με αυτό τον τρόπο δίνουμε την εύκαιρα να ξεπλυθεί ο κινητήρας από το παλαιό λάδι και να επικαλυφθεί με το νέο. Τα 1000 χιλιόμετρα μπορεί και να είναι λιγότερα. Η διαδικασία λέγεται oil flushing, και αξίζει να γίνει εάν διαπιστώσετε ότι σας βάζουν "λάθος" λάδια στο συνεργείο.

2. Τα λάδια που ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιούνται σε όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα είναι φουλ συνθετικά κατασκευασμένα με μεγάλο ποσοστό πρωτογενούς συνθετικού λαδιού. Τα λάδια αυτά μπορούν άνετα να αντέξουν σε απλούς καθημερινούς οδηγούς που πάνε κάθε μέρα στην ευχή του Θεού, περί τα 15.000 χιλιόμετρα (ή ένα έτος). Σε βαριά χρήση (πολλά αναβοσβησήματα και κίνηση σε ρυπαρά/θερμά περιβάλλοντα) συνιστάται η αλλαγή τους ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ ο κατασκευαστής και όχι νωρίτερα. Είναι σπατάλη των χρημάτων σας να κάνετε αλλαγές στα 5.000 χιλιόμετρα αν χρησιμοποιείτε συνθετικά λάδια... αν δεν χρησιμοποιείτε...να χρησιμοποιήσετε.

3. Αλλαγή λαδιών... ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΤΡΟΥ..., είναι απολύτως λάθος η τακτική της αλλαγής λαδιού με το παλαιό φίλτρο, διότι τα πρόσθετα του λαδιού που χρησιμεύουν να απορρυπαίνουν τον κινητήρα, απορρυπαίνουν το παλαιό φίλτρο που είναι γεμάτο ρύπους, αφαιρώντας την ικανότητα αυτή από το λάδι, μειώνοντας την αποδοτικότητα του και ταυτόχρονα αυξάνεται η ποσότητα μικροσκοπικών ρύπων που είναι διαλυμένοι στο λάδι και είναι μικρότεροι σε μέγεθος από τους πόρους του φίλτρου. Οπότε κάνατε αλλαγή αλλά πολύ σύντομα έχετε ένα πολύ πολύ βρώμικο λάδι, που δεν λιπαίνει επαρκώς.

4. Το ιξώδες αναγράφεται μέσα στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου, αλλά υπό μορφή πίνακα ο οποίος έχει αλληλοκαλύψεις... φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε το λάδι που καλύπτει τις κλιματολογικές συνθήκες, αλλά ταυτόχρονα έχει και το ΣΤΕΝΟΤΕΡΟ ιξώδες... πχ αν στο αμάξι ταιριάζει και το 5-40, 10-40, 10-30, 5-30, προτιμάμε μάλλον το 10-30 διότι αυτό θα έχει και την μεγαλύτερη αντοχή στο λεγόμενο "σπάσιμο" δηλαδή στην ολοένα μειωμένη ικανότητα του να συμπεριφέρεται σωστά ως πολύτυπο με τις προδιαγραφές που είχε αρχικά.
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

2. Τα λάδια που ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιούνται σε όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα είναι φουλ συνθετικά κατασκευασμένα με μεγάλο ποσοστό πρωτογενούς συνθετικού λαδιού. Τα λάδια αυτά μπορούν άνετα να αντέξουν σε απλούς καθημερινούς οδηγούς που πάνε κάθε μέρα στην ευχή του Θεού, περί τα 15.000 χιλιόμετρα (ή ένα έτος). Σε βαριά χρήση (πολλά αναβοσβησήματα και κίνηση σε ρυπαρά/θερμά περιβάλλοντα) συνιστάται η αλλαγή τους ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ ο κατασκευαστής και όχι νωρίτερα. Είναι σπατάλη των χρημάτων σας να κάνετε αλλαγές στα 5.000 χιλιόμετρα αν χρησιμοποιείτε συνθετικά λάδια... αν δεν χρησιμοποιείτε...να χρησιμοποιήσετε.

Γιατί πρέπει να είναι συνθετικά ? Εντάξει το καταλαβαίνω σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά σε ένα καθημερινό όχημα που κάνει περίπου 8000 χλμ το χρόνο γιατί να βάλω τόσο ακριβό λάδι ? Τα ορυκτέλαια δεν αντέχουν 8 - 10 χιλιάδες χιλιόμετρα ?
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Γιατί πρέπει να είναι συνθετικά ? Εντάξει το καταλαβαίνω σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά σε ένα καθημερινό όχημα που κάνει περίπου 8000 χλμ το χρόνο γιατί να βάλω τόσο ακριβό λάδι ? Τα ορυκτέλαια δεν αντέχουν 8 - 10 χιλιάδες χιλιόμετρα ?
Τα ορυκτέλαια τα πάνε καλά ως τις 7-8 χιλιάδες.
Αφού τόσα κάνεις τον χρόνο μπορείς να βάζεις ορυκτέλαιο -μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή πάντα- θα κάνεις μια αλλαγή το χρόνο και θα'σαι τζετ.
Το συνθετικό θα το πετάξεις στη μέση της "ζωής" του και θα έχεις δώσει τσάμπα τα παραπάνω λεφτά.
 
Κάποιες νοοτροπίες του παρελθόντος πρέπει να αποβληθούν...

Τα συνθετικά λάδια δεν είναι ακριβά... αυτό που χρησιμοποιώ εγώ και είναι από τα καλύτερα της αγοράς μακράν... έχουν μόλις 11,50 το λίτρο.

Δεν νοείται εν έτη 2012 να χρησιμοποιείτε ορυκτέλαια.

Ακόμα κι αν κάνετε λίγα χιλιόμετρα το χρόνο τόσο το καλύτερο να έχετε φουλ συνθετικά ώστε ο κινητήρας να παραμένει σε άριστη κατάσταση.

Ας μην είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι.

Δεν ζούμε σε εποχές που οι νεοέλληνες μπορούν να είναι large όπως παλαιότερα... η συντήρηση του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνετε σωστά αφού οι τσέπες δεν αντέχουν καινούργιο αμάξι κάθε 4-5 χρόνια...

Βέβαια δικαίωμα του καθενός να έχει τις απόψεις του, αλλά επάνω στα λάδια τα πράγματα είναι όπως σας τα έχω περιγράψει.

Το αυτοκίνητο μου έχει 125.000 χιλιόμετρα έχει μπει Μέγαρα και Σέρρες (με αξιοπρεπείς χρόνους) πάρα πολλές φορές, δεν καίει σταγόνα λάδι... τα service πάντοτε στην ώρα τους όπως ορίζει ο κατασκευαστής... στην μηχανή μου βάζω επίσης φουλ συνθετικό της ίδιας μάρκας με παρόμοια αποτελέσματα.

ΥΓ. Τα πρόσθετα λαδιού ΔΕΝ θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε καμία περίπτωση... για τον απλό λόγο ότι είναι αδύνατον ο κατασκευαστής τους να έχει λάβει υπόψιν του όλα τα λάδια και όλους τους κινητήρες ώστε να εγγυάται ασφαλή αποτελέσματα χωρίς απρόβλεπτες χημικές αντιδράσεις... που σαν αποτέλεσμα τους μπορεί έχουν το αντίθετο από το ζητούμενο.
 
Βρε συ, έχω αλλάξει (και λόγω δουλειάς και λόγω τρέλας) 4 αυτοκίνητα σε 21 χρόνια, με το λιγότερο σε χλμ να ήταν 110.000 χλμ και το περισσότερο 240.000. (Δεν μιλώ για το RX-8 που το είχα να παίζω, αυτό ρούφαγε λαδάκι και όποτε του έβαζα συνθετικό το έτρωγε πιο γρήγορα).
Σε όλα έβαζα φτηνιάρικο λάδι και το άλλαζα συχνότερα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα.
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Βρε συ, έχω αλλάξει (και λόγω δουλειάς και λόγω τρέλας) 4 αυτοκίνητα σε 21 χρόνια, με το λιγότερο σε χλμ να ήταν 110.000 χλμ και το περισσότερο 240.000. (Δεν μιλώ για το RX-8 που το είχα να παίζω, αυτό ρούφαγε λαδάκι και όποτε του έβαζα συνθετικό το έτρωγε πιο γρήγορα).
Σε όλα έβαζα φτηνιάρικο λάδι και το άλλαζα συχνότερα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα.

:flipout: σίγουρα ναι εσύ δεν είχες πρόβλημα... το μεταβίβασες στον επόμενο...:flipout:

εκτός του αστείου... ναι τα δέχομαι αυτά που λες. το RX-8 είναι ιδιαίτερη περίπτωση, και φυσικά οι συχνές αλλαγές με φτηνότερο λάδι είναι μια λύση... αλλά λύση του παρελθόντος...

Θεωρώ ότι μια αλλαγή αντί για τρεις είναι πιο οικονομική αν υποθέσουμε ότι κάνει κανείς 15000 χιλιόμετρα το χρόνο χωρίς να κάνει πολλές καγκουριές.
 
Πάντως σε κάποιες μοτο μονοκύλινδρες πχ ή και δικύλινδρες δεν ενδεικνειται το φουλ συνθετικό λάδι αλλα το ημισυνθετικό. Αν δεν κάνω λάθος εχει να κάνει με τις ανοχες των κινητήρων που σε αυτου του τυπου τις μηχανες ειναι πιο μεγάλες σε σχέση με ενα 4κυλινδρο σουπερ σπορ πχ. Αρα αν μπαινει συνθετικό, που ειναι λεπτότερο απο το ημισυνθετικό αυτου του τυπου οι κινητήρες καινε περισσότερο λάδι ενω με ημισυνθετικό οχι!
Αντίθετα τα 4κυλινδρα υψηλής απόδοσης μοτερ θέλουν συνθετικό λάδι!!

Σε σχέση με αυτό που ειπε ο Χρήστος για την προθέρμανση του κινητήρα συμφωνώ 100% οτι πρέπει να γίνεται εν κινήσει σε χαμηλές στροφές!
Μάλιστα πριν χρόνια στο ΜΟΤΟ είχα διαβάσει ενα πολύ εδιαφέρον αρθο με τίτλο "Προθέρμανση ο αργός θάνατος του κινητήρα"!
 
Μιχάλη αυτό είναι μύθος... το λάδι είναι λάδι και το ιξώδες όποιο διαλέξεις... αυτά μας τα λέγανε παλαιότερα που δεν ξέραμε για να ψαρώνουμε... υποσχέθηκα να μην αναφέρω μάρκες...αλλά μια μάρκα αερόψυκτης boxer μας είχε ζαλίσει τον έρωτα με τα ορυκτέλαια... τώρα βάζουν συνθετικά...
 
@sakisxas, το "W' στην ετικέτα δεν σημαίνει winter αλλά Weight! Τα νούμερα αυτά δεν αφορούν στο ιξώδες.
Για καντο μας πιο λιανα φιλε μου ,γιατι νομιζω πως μαλλον κανεις καποιο λαθακι.


Απο μεταφραση, η Amsoil αναφερει σαφεστατα οτι το w ειναι winter και οι αριθμοι αφορουν ιξωδες............

Τα συνθετικά πετρέλαια μηχανών 0W-30, 5W-30 και 10W-30 AMSOIL είναι ΌΛΑ τα πετρέλαια 30 βαρών. Η απάντηση είναι ότι ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί άσχετα από εάν το εγχειρίδιο ιδιοκτητών οχημάτων σας λέει για να χρησιμοποιήσει, παραδείγματος χάριν, ένα 5W-30. "Το W" σημαίνει το χειμώνα. Στο χειμερινό καιρό το 0W πετρέλαιο θα ρεύσει όπως ένα 0W πετρέλαιο, και 5W θα ρεύσει όπως ένα 5W πετρέλαιο και ένα 10W θα ρεύσει όπως ένα πετρέλαιο 10W ακριβώς έως ότου θερμαίνει η μηχανή. Προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι διαφορές κάποια πρέπει πρώτα να καταλάβει ότι οι αριθμητικές τιμές που δίνονται σε αυτά τα διάφορα πετρέλαια βάρους είναι αυστηρά εμπειρικοί αριθμοί. Παραδείγματος χάριν, 0W δεν σημαίνει ότι το πετρέλαιο δεν έχει κανένα βάρος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους λέμε ότι είναι αυστηρά ένας εμπειρικός αριθμός.

Προκειμένου να καθοριστούν οι διαφορές μεταξύ των τριών πετρελαίων κάποιο πρέπει να εξετάσει το κινηματικό ιξώδες κάθε λιπαντικού. Το κινηματικό ιξώδες είναι ουσιαστικά το χρονικό διάστημα, στα centistokes, τα οποία παίρνει για έναν διευκρινισμένο όγκο του λιπαντικού για να διατρέξει ενός σταθερού στομίου διαμέτρων σε μια δεδομένη θερμοκρασία.

Συγκρίνετε το κινηματικό ιξώδες των τριών λιπαντικών AMSOIL:

AMSOIL 0W-30 είναι 57,3 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,3 ST @ 100 βαθμοί.
AMSOIL 5W-30 είναι 59,5 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,7 ST @ 100 βαθμοί.
AMSOIL 10W-30 είναι 66,1 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,7 ST @ 100 βαθμοί.

Όπως μπορείτε να δείτε από τα στοιχεία επάνω από τα κινηματικά ιξώδη είστε εξαιρετικά στενοί. Επομένως, εάν χρησιμοποιείτε το 0W-30, 5W-30 ή το 10W-30 είναι αυστηρά ένα θέμα επιλογής. Με τις μικρές διαφορές στο κινηματικό ιξώδες θα ήσαστε πιεσμένοι για να ανιχνεύσετε αυτές τις διαφορές στο αρχικό ξεκίνημα μηχανών χωρίς εξειδικευμένο εξοπλισμό δοκιμής μηχανών.


Επισης μερικα τιπακια......
Αν θελουμε να ζοριζουμε χοντρα το κινητηρα ,χρησιμοποιουμε λαδια μοτο.
ΠΟΤΕ δεν βαζουμε σε μοτο, λαδια αυτοκινητου.
ΠΟΤΕ δεν βαζουμε προσθετα σε λαδια.
ΠΟΤΕ δεν ξεπερναμε την ποσοτητα που οριζει ο κατασκευαστης, ουτε γραμμαριο.
ΔΕΝ αλλαζουμε ΠΟΛΥ συχνα τα λαδια, γιατι κανουμε ζημια στον κινητηρα(εξαιρουνται οι αγωνιστικοι κινητηρες)

Επισης να σας αναφερω οτι στα Mazda rx7 προτεινεται να χρησιμοποιουν διχρονο λαδι, κορυφαιας ποιοτητας.
 
Last edited:
Θα συμφωνήσω σε όλα (πλην του γεγονότος της χρήσης λάδια μοτό σε αυτοκίνητο όταν θέλουνε να ζορίσουμε χοντρά τον κινητήρα... αυτό δεν το ξέρω...και αν έχεις την καλοσύνη να μας το εξηγήσεις εν συντομία)... αλλά όπως είπα πιο πάνω εγώ θα προτιμούσα τα 10-30 διότι είναι πιο ανθεκτικά, λόγω στενότητας ιξώδους...

Νομίζω ότι τα μπέρδεψε λίγο ο Βασίλης εκεί με τα W (και εμένα μου ξέφυγε) ας τον συγχωρήσουμε, ξέρει από λάδια... -bye-
 
(πλην του γεγονότος της χρήσης λάδια μοτό σε αυτοκίνητο όταν θέλουνε να ζορίσουμε χοντρά τον κινητήρα... αυτό δεν το ξέρω...και αν έχεις την καλοσύνη να μας το εξηγήσεις εν συντομία)-
Ευχαριστως!
Οταν τα λιπαντικα σε μοτο αντεχουν σε στροφαρισμα μεχρι 17.000 rpm (λαμβανοντας υποψην οτι το μοτερ χωραει βαρια βαρια 2,5-3 λιτρα) τι να τους κλ@σουν οι 8.500 των vtec και οι θερμοκρασιες των τουρμπατων :flipout:????

Βεβαια η τιμη τους ειναι αλλου (για να ξερουμε τι λεμε, ετσι??)
 
Εντάξει... μιλάς μάλλον για ντρακγστερ (κοινώς κοντράδικα), ή track day cars (εξειδικευμένες χρήσεις δηλαδή...)... δεν θα το συμβούλευα για καθημερινή χρήση... άλλωστε νομίζω ότι το θέμα μας αφορά τον μέσο/απλό οδηγό, και πως με ασφάλεια του κινητήρα να εξοικονομεί και κάνα φράγκο... (αν μπορεί)... στα πλαίσια της σωστής συντήρησης του αυτοκινήτου.
 
. δεν θα το συμβούλευα για καθημερινή χρήση... .

Δεν υπαρχει κανενα μα κανενα προβλημα, σε καθημερινη χρηση.
Ισια ισα υπαρχει απολυτη προστασια.

Το μονο προβλημα ειναι η τιμη τους (μιλαμε για πανω απο 20ευρω το λιτρο).

Οι ντραξτεραδες χρησιμοποιούν ακομα πιο καλα, εξιδικευμενα και ακριβα λιπαντικα (εδω μιλαμε για κανα 50αρι το λιτρο!!!!:bigcry:)
Και που να δεις ποσο κανει το λιτρο η αγωνιστικη βενζινη:bang: