Πότε να αλλάξω λάδια ?

Εχω κάνει 15000 χιλιόμετρα απο τα μέσα Γεναρη που το πήρα, ένα corsa 1.3 turbodiesel.
Στην αντιπροσωπια μου είπαν αλλαγή κάθε 30.000 ή μια φορά τον χρόνο.
Να ακολουθήσω αυτο ή να πάω να αλλάξω τώρα μια λάδια-φιλτρο μιας και είναι τα πρώτα;
 
Παρότι δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, θεωρώ καλό να κάνεις αλλαγή.
 
Επρεπε ηδη να το ειχες κανει, εδω και 5.000 χλμ-bye-
Μονο καλο θα του κανεις Ντινο!
 
Καλώς, θα τα αλλάξω, το σκεφτόμουν ούτως ή αλλιώς

Μιχάλη, εννοείς στα 10000 επειδή ήταν τα πρώτα φαντάζομαι.

Δεν εχω σκοπό να τα αλλάζω κάθε 10000. (κάθε περίπου 3 μήνες Δλδ)
Εξάλλου το αμαξακι με 1500-1800 στροφές παει συνήθως και πολυ λίγο σε κίνηση (σταματά-ξεκινα)
 
Εχω κάνει 15000 χιλιόμετρα απο τα μέσα Γεναρη που το πήρα, ένα corsa 1.3 turbodiesel.
Στην αντιπροσωπια μου είπαν αλλαγή κάθε 30.000 ή μια φορά τον χρόνο.
Να ακολουθήσω αυτο ή να πάω να αλλάξω τώρα μια λάδια-φιλτρο μιας και είναι τα πρώτα;

Παλαιότερα σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα σου έλεγαν στα πρώτα 5000 χιλμ μια αλλαγή. Στα πιο σύγχρονα μάλλον δεν ισχύει αυτό. και εμένα σε ένα καινούριο Mercedes μου είπαν αλλαγή λαδιών στο πρώτο service, δηλαδή στα 15000 χλμ.
 
Παλαιότερα (αρχές του '90) άλλαζα κάθε 5.000
Το 2006 που πήρα το προηγούμενο απο αθτο που εχω τωρα, τα άλλαζα μόνο οπότε μου το έγραφε το OBC (καθε 20000+) αλλα σίγουρα μια φορά τον χρόνο.
 
Για καντο μας πιο λιανα φιλε μου ,γιατι νομιζω πως μαλλον κανεις καποιο λαθακι.

Απο μεταφραση, η Amsoil αναφερει σαφεστατα οτι το w ειναι winter και οι αριθμοι αφορουν ιξωδες........
Τα συνθετικά πετρέλαια μηχανών 0W-30, 5W-30 και 10W-30 AMSOIL είναι ΌΛΑ τα πετρέλαια 30 βαρών.

Η απάντηση είναι ότι ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί άσχετα από εάν το εγχειρίδιο ιδιοκτητών οχημάτων σας λέει για να χρησιμοποιήσει, παραδείγματος χάριν, ένα 5W-30. Το W" σημαίνει το χειμώνα. Στο χειμερινό καιρό το 0W πετρέλαιο θα ρεύσει όπως ένα 0W πετρέλαιο, και 5W θα ρεύσει όπως ένα 5W πετρέλαιο και ένα 10W θα ρεύσει όπως ένα πετρέλαιο 10W ακριβώς έως ότου θερμαίνει η μηχανή. Προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι διαφορές κάποια πρέπει πρώτα να καταλάβει ότι οι αριθμητικές τιμές που δίνονται σε αυτά τα διάφορα πετρέλαια βάρους είναι αυστηρά εμπειρικοί αριθμοί. Παραδείγματος χάριν, 0W δεν σημαίνει ότι το πετρέλαιο δεν έχει κανένα βάρος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους λέμε ότι είναι αυστηρά ένας εμπειρικός αριθμός.
......................

Συγκρίνετε το κινηματικό ιξώδες των τριών λιπαντικών AMSOIL:

AMSOIL 0W-30 είναι 57,3 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,3 ST @ 100 βαθμοί.
AMSOIL 5W-30 είναι 59,5 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,7 ST @ 100 βαθμοί.
AMSOIL 10W-30 είναι 66,1 ST @ 40 βαθμοί. Γ, & 11,7 ST @ 100 βαθμοί.
Ψυχραιμία!!!
Στα κίτρινα (και δη τα υπογραμμισμένα) δεν υπάρχει κάποια αντίφαση;
Ποιά η σχέση του 5W-30 με το 59,5-11,7 ST (ιξώδες)
Και ΝΑΙ, δεν υπάρχει μηδεν ιξώδες σε centistrokes, ούτε μηδέν βάρος σε kg!
Ένα πετρέλαιο "βάρους" 30 σε ποιά συγκεκριμένη θερμοκρασία θα ρεύσει σαν 10άρι; Οι χειμώνες δεν είναι παντού ίδιοι... κι αυτό ΔΕΝ είναι μηχανολογία (όχι πως διεκδικώ δάφνες μηχανολόγου).

Λοιπόν, το W σημαίνει "βάρος" αλλά στη γλώσσα των μηχανολόγων, όπως το μετρούν με συγκεκριμένη μέθοδο εργαστηριακά. Το άρθρο που παρέθεσα λέει να μην παίρνουμε τοις μετρητοίς αυτά τα νούμερα, που χαλαρή μόνο σχέση έχουν με το ιξώδες. Η σχέση αυτή εμπειρικά σημαίνει ότι όσο πιο μικρό το πρώτο νουμεράκι, τόσο πιο εύκολη η εκκίνηση και όσο μεγαλύτερο το δεύτερο, τόσο λιγότερο "νερουλιάζει" το λάδι στις ψηλές θερμοκρασίες.
Περισσότερο θα μπορούσε να μας τα αναλύσει αυτά κάποιος μηχανολόγος με γνώσεις στην τεχνολογία λιπαντικών.
Προσωπικά δεν ενδιαφέρομαι. Γνωρίζω όσα χρειάζονται για να μπορώ να επιλέξω ένα σωστό λάδι για το αυτ/το ή τη μηχανή μου και δεν θα τρελαθώ παραπέρα με τα σίδερα.
Εδώ ο κόσμος χάνεται κι εμείς μετράμε centistrokes...


Απομόνωσα αυτό το κομμάτι γιατί στα άλλα που λες συμφωνώ.
 
Last edited:
Μου έχει κάνει εντύπωση σε ένα slk με το οποίο δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα (περίπου 8000 το χρόνο) μου έδειξε ένδειξη για service στους 18 μήνες. Το ίδιο το αυτοκίνητο! Άρα η ίδια η Mercedes δεν προτείνει αλλαγή στο χρόνο. Περίεργο....
 
Μου έχει κάνει εντύπωση σε ένα slk με το οποίο δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα (περίπου 8000 το χρόνο) μου έδειξε ένδειξη για service στους 18 μήνες. Το ίδιο το αυτοκίνητο! Άρα η ίδια η Mercedes δεν προτείνει αλλαγή στο χρόνο. Περίεργο....

Έχει να κάνει με το τροπο οδήγησης καθώς και τις συνθήκες.
Πχ στο προηγούμενο μου, άλλαξα τακακια για πρώτη φορα στα 120000 χλμ...
Η προσωπική μου πάντως άποψη οσο αναφορά τους κινητήρες, το ορθόδοξο θα ήταν η συντήρηση τους να γινόταν βάση των ωρών λειτουργίας τους και οχι βάση των χιλιομέτρων.
Ένας κινητήρας επιβαρύνεται πολυ περισσότερο αν το αυτοκίνητο διανύσει 30 χιλιόμετρα μέσα στην κίνηση σε διάρκεια 2 ωρών, παρα αν διανύσει 200 στον ίδιο χρόνο...
 
Αγορασμένο Toyota Yaris 1.3 1/08 μέχρι σήμερα έχει κάνει 153000 χλμ και κάτι ψηλά. Η μαμά εταιρεία λέει αλλαγή σε συνθετικά 5~40 κάθε 15000χλμ. Εγώ κάνω αλλαγή κάθε 7500 και βάζω ημισυνθετικά 5~40. φίλτρο στο ήμιση δεν αλλάζω, αξάλλου πιάνει μόνο 450ml και εγώ βάζω 3000ml οπότε και λίγη βρώμα να έχει από το παλιό λάδι δεν πειράζει. Τα λάδια μου ζήτημα να ήταν πάνω από τρείς φορές μαύρα όποτε και να τα άλλαζα. Το αυτοκίνητο δεν καίει σταγόνα λάδι και είναι χαρτί. ΣΗΑΝΤΙΚΟ : ΔΕΝ σπάω πρώτες δευτέρες, ούτε κάν τρίτες. 4και 5η ταχύτητα όσο βγάζουν αλλά όχι κάθε μέρα. Με κρύα εκκίνηση ακολουθώ τους κανόνες του chris1967 και δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν προσέχεις στα 10 πρώτα λεπτά που είναι κρύο το μοτέρ και είσαι τυπικός δεν θα έχεις πρόβλημα
 
Ιστορίες μπορεί να λέμε μέχρι τον αιώνα τον άπαντα... άλλωστε υπάρχει και Κινέζικη παροιμία... χίλιοι άνθρωποι, χίλιες ιστορίες...

Δεν υπάρχει κανένα άλλο είδος λαδιού που να εξασφαλίζει την λίπανση του περισσότερο σε χρόνο και σε αντοχή από το συνθετικό.

Όποιος έχει δει ανοιχτό κινητήρα θα αντιληφθεί ότι το "εεε... ας έχει και λίγη βρώμα δεν πειράζει..." δεν ισχύει, αν αναλογιστείτε τα πόσα στενά περάσματα λαδιού υπάρχουν τα οποία μπορεί να φράξουν...

Το αν ένα λάδι βγαίνει μαύρο ή όχι... εμένα προσωπικά θα με ανησυχούσε πολύ αν έβγαινε ξανθό (μετά από τα προκαθορισμένα του χιλιόμετρα αλλαγής) , και δεν θα με ανησυχούσε αν έβγαινε σκούρο...

Μπορεί να μου πει κανείς τον λόγο? (για να μην τα λέω μόνο εγώ...).
 
Οταν το λαδι βγαινει μαυρο(στα χιλιομετρα που πρεπει), σημαινει οτι εχει καλες απορυπαντικες ιδιοτητες,αρα καλης ποιοτητας προσθετα.
Σωστα σε φοβιζει το ξανθο.

Τα συνθετικα ΔΕΝ τα χρησιμοποιουμε μονο σε δυο περιπτωσεις
1) Οταν το μοτερ ειναι...μπουργανα και εχει κανει κανα μυριο χλμ και,
2) Οταν το οριζει ο κατασκευαστης (αυτο απο οσο εχω υποψην μου, ισχυει μονο σε μερικες μοτο και εχει να κανει με τα υλικα τριβης του συμπλεκτη).
Σε ολες τις αλλες περιπτωσεις ειναι καλυτερο απο το ορυκτελαιο.
Και για ακριβολογω,μιλαμε παντα για λαδια του ιδιου κατασκευαστη ή τελος παντων, για επωνυμα σωστα λιπαντικα..
Γιατι υπαρχει περιπτωση το ορυκτελαιο της καλης μαρκας,να ειναι καλυτερο απο το συνθετικο του καθε φιτσουλα που φιαχνει λιπαντικα.
 
Μην ανακαλύπτουμε πάλι τον τροχό. Δεν είναι επιστήμη η σωστή συντήρηση του κινητήρα. Φίλτρα αέρος αλλάζεις σε κάθε σέρβις που ορίζει ο κατασκευαστής; Τα λάδια σου τα αλλάζεις μια φορά το χρόνο ή στα χιλιόμετρα που πρέπει; Τα μπουζί σου τα αλλάζεις ένα σέρβις πρίν; Αυτά τα βασικά είναι....επίσης σημαντικό είναι και το τί μοτέρ φορά ο καθένας. Αν εγώ έχω δίλιτρο 300 άλογα έχω άλλες απαιτήσεις από το smartάκι γιατί και η φιλοσοφία κατασκευής του μοτέρ είναι άλλη.

Παλαιότερα που η τεχνολογία λιπαντικών δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένη μπορεί να υπήρχαν θέματα αλλά σήμερα όχι πια....

Εξάλλου οι κατασκευαστές βγάζουν το πρόγραμμα συντήρησης του κινητήρα με βάση ένα πρότυπο λάδι και όχι με τα aftermarket λάδια που βάζουμε οι 99.99% των χρηστών με τα 5000 πρόσθετα μέσα.....
 
Γνωρίζω όσα χρειάζονται για να μπορώ να επιλέξω ένα σωστό λάδι για το αυτ/το ή τη μηχανή μου και δεν θα τρελαθώ παραπέρα με τα σίδερα.
Εδώ ο κόσμος χάνεται κι εμείς μετράμε centistrokes...

Και πολλα ξερεις για απλος καταναλωτης:grinning-smiley-043.
Δεν μπορεις να φανταστεις τι καβγαδες πεφτουν στα φορουμ για τα λαδια.
Ειναι τοσο μπερδεμενη και συνθετη ιστορια, που μονο ειδικοι χημικοι μπορουν να εχουν αποψη...και φυσικα αλλοι χημικοι θα εχουν αλλη αποψη και παει λεγοντας.
Το ζουμι στην υποθεση για να μην τρελαινόμαστε, ειναι το εξης.
ΟΛΑ τα λαδια των μεγαλων εταιρειων για κανονικη χρηση, ειναι καλα.
Πιο καλυτερα, ειναι αυτα που παραγονται απο εταιρειες εξειδικευμένες στα λιπαντικα.
Ριχνουμε μια ματια στο βιβλιο του κατασκευαστη και διαλεγουμε μεσα απο τα ιξωδη που μας προτεινει, αυτο που εχει να κανει με τις θερμοκρασιες των περιοχων που κινουμαστε.
Τα αλλαζουμε μια φορα τον χρονο ή μαξιμουμ τα χλμ που προτεινει κατασκευαστης ....οτι ερθει πρωτο.(γνωμη μου μην τα αφηνετε πανω απο 10.000 οτι και να σας πει το συνεργειο )

Αν κινήστε σε φυσιολογικους ρυθμους και δεν ειστε σιδεροφαγοι, η τεχνολογια λιπαντικων και η συγχρονη μεταλλουργια σας εγγυούνται οτι θα εχετε το κεφαλι σας ήσυχο για πολλα χρονια οσον αφορα το μοτερ σας.

Γιαυτο μην χολοσκατε και πολυ-bye-
 
Και πολλα ξερεις για απλος καταναλωτης:grinning-smiley-043.
Δεν μπορεις να φανταστεις τι καβγαδες πεφτουν στα φορουμ για τα λαδια.
Ειναι τοσο μπερδεμενη και συνθετη ιστορια, που μονο ειδικοι χημικοι μπορουν να εχουν αποψη...και φυσικα αλλοι χημικοι θα εχουν αλλη αποψη και παει λεγοντας.
Το ζουμι στην υποθεση για να μην τρελαινόμαστε, ειναι το εξης.
ΟΛΑ τα λαδια των μεγαλων εταιρειων για κανονικη χρηση, ειναι καλα.
Πιο καλυτερα, ειναι αυτα που παραγονται απο εταιρειες εξειδικευμένες στα λιπαντικα.
Ριχνουμε μια ματια στο βιβλιο του κατασκευαστη και διαλεγουμε μεσα απο τα ιξωδη που μας προτεινει, αυτο που εχει να κανει με τις θερμοκρασιες των περιοχων που κινουμαστε.
Τα αλλαζουμε μια φορα τον χρονο ή μαξιμουμ τα χλμ που προτεινει κατασκευαστης ....οτι ερθει πρωτο.(γνωμη μου μην τα αφηνετε πανω απο 10.000 οτι και να σας πει το συνεργειο )

Αν κινήστε σε φυσιολογικους ρυθμους και δεν ειστε σιδεροφαγοι, η τεχνολογια λιπαντικων και η συγχρονη μεταλλουργια σας εγγυούνται οτι θα εχετε το κεφαλι σας ήσυχο για πολλα χρονια οσον αφορα το μοτερ σας.

Γιαυτο μην χολοσκατε και πολυ-bye-

Ψιτ..........εσύ ο από πάνω ντε.............Μια χαρά τα λές και μάγκας είσαι ! Να μην άκουγες με Crown και θα είσουν το καλύτερο παιδί εδώ μέσα :grinning-smiley-043
 
Μην ανακαλύπτουμε πάλι τον τροχό. Δεν είναι επιστήμη η σωστή συντήρηση του κινητήρα. Φίλτρα αέρος αλλάζεις σε κάθε σέρβις που ορίζει ο κατασκευαστής; Τα λάδια σου τα αλλάζεις μια φορά το χρόνο ή στα χιλιόμετρα που πρέπει; Τα μπουζί σου τα αλλάζεις ένα σέρβις πρίν; Αυτά τα βασικά είναι....επίσης σημαντικό είναι και το τί μοτέρ φορά ο καθένας. Αν εγώ έχω δίλιτρο 300 άλογα έχω άλλες απαιτήσεις από το smartάκι γιατί και η φιλοσοφία κατασκευής του μοτέρ είναι άλλη.

Παλαιότερα που η τεχνολογία λιπαντικών δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένη μπορεί να υπήρχαν θέματα αλλά σήμερα όχι πια....

Εξάλλου οι κατασκευαστές βγάζουν το πρόγραμμα συντήρησης του κινητήρα με βάση ένα πρότυπο λάδι και όχι με τα aftermarket λάδια που βάζουμε οι 99.99% των χρηστών με τα 5000 πρόσθετα μέσα.....

Θα διαφωνήσω μαζί σου... είναι επιστήμη η σωστή συντήρηση του κινητήρα... απλά εσύ ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε καλείται ΜΟΝΟ να την εφαρμόσει... άλλοι κοπίασαν για αυτά που συζητάμε εδώ... και φυσικά δεν ΞΑΝΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ τον τροχό, όταν τον ξέρουμε... άμα δεν τον ξέρουμε όμως??? νομίζω ότι ο μέσος οδηγός έχει ανύπαρκτες μηχανολογικές γνώσεις, άρα τον ανακαλύπτει (τον τροχό) αν τις μάθει...

Οι θεωρητικές απόψεις αν ένα αμάξι με 300 άλογα ή αν είναι 900 κυβικά τα παραβλέπω... από μηχανολογικής άποψης έχουν πολλά κοινά αλλά πολλά διαφορετικά στοιχεία και δεν μου λέει κάτι αυτό.

Κάποιο έχουμε περάσει από πολλά οχήματα (αμάξια και μηχανές) και όπως έχουμε χόμπι τον ήχο έχουμε και αυτά...νομίζω ότι αυτή η εμπειρία όταν δημοσιεύεται μόνο καλό έχει να κάνει...

Πολύ πολύ φιλικά πάντα....

εν πάσι περιπτώσει θεωρώ από δω και πέρα η συζήτηση πήρε τον δρόμο της και θα την αφήσω να εξελιχθεί χωρίς να λέω πολλές "εξυπνάδες" πια...-bye-
 
Και πολλα ξερεις για απλος καταναλωτης:grinning-smiley-043.
Δεν μπορεις να φανταστεις τι καβγαδες πεφτουν στα φορουμ για τα λαδια.
Αν ξέρω λέει;;; Της πUt@άν@s γίνεται...
Ειναι τοσο μπερδεμενη και συνθετη ιστορια, που μονο ειδικοι χημικοι μπορουν να εχουν αποψη...και φυσικα αλλοι χημικοι θα εχουν αλλη αποψη και παει λεγοντας.
Το ζουμι στην υποθεση για να μην τρελαινόμαστε, ειναι το εξης.
ΟΛΑ τα λαδια των μεγαλων εταιρειων για κανονικη χρηση, ειναι καλα.
Πιο καλυτερα, ειναι αυτα που παραγονται απο εταιρειες εξειδικευμένες στα λιπαντικα.
Ριχνουμε μια ματια στο βιβλιο του κατασκευαστη και διαλεγουμε μεσα απο τα ιξωδη που μας προτεινει, αυτο που εχει να κανει με τις θερμοκρασιες των περιοχων που κινουμαστε.
Τα αλλαζουμε μια φορα τον χρονο ή μαξιμουμ τα χλμ που προτεινει κατασκευαστης ....οτι ερθει πρωτο.(γνωμη μου μην τα αφηνετε πανω απο 10.000 οτι και να σας πει το συνεργειο )

Αν κινήστε σε φυσιολογικους ρυθμους και δεν ειστε σιδεροφαγοι, η τεχνολογια λιπαντικων και η συγχρονη μεταλλουργια σας εγγυούνται οτι θα εχετε το κεφαλι σας ήσυχο για πολλα χρονια οσον αφορα το μοτερ σας.

Γιαυτο μην χολοσκατε και πολυ-bye-
Σ'ωραίος. :a0210:
 
Πολύ ενδιαφέρουσα η κουβέντα.
Να ρωτήσω και εγώ το άλλο που με αφορά εμένα.

Τί γίνεται όταν ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή κάθε 30.000χλμ?
Πήρα πρόσφατα μια μεταχειρισμένη BMW 325ci με 26.000χλμ. Πριν την αγορά έγινε απο την BMW service. Υποτίθεται σύμφωνα με την BMW οτι για service bzw. αλλαγή λαδιών θα την πάω όταν με ειδοποιήσει το σύστημα του αυτοκινήτου. Αυτήν την στιγμή και με 31.000χλμ μου δείχνει οτι επόμενο service είναι σε 27.000χλμ. Σύμφωνα με όσα ξέρω και διαβάζω εδώ είναι πολύ μεγάλο το διάστημα για να είμαι με τα ίδια λάδια. Ειδικότερα αν υπολογίσει κανείς οτι κάνω καθημερινά 110χλμ σε δρόμο τύπου εθνικής (autobahn) με τριψήφιες ταχύτητες σταθερά. Σύν τις θερμοκρασίες τον χειμώνα για τις οποίες μίλησε ο Ευάγγελος νωρίτερα (αν και αυτός είναι πιο βόρεια απο μένα. Παρόλα αυτά έχουμε για εβδομάδες θερμοκρασίες υπο του μηδενος έως και -20).

Τί προτείνεται στην περιπτωσή μου? Να κάνω μια αλλαγή πάραυτα μόλις τελειώσει το καλοκαίρι (υπολογίζω να έχω κάνει περίπου 10.000 μέχρι τότε με τα παρόν λάδια) ή να κάνω οτι λέει η BMW και να αλλάξω μαζί με το service στα 60.000?
 
Εδώ και μία 5ετία οι περισσότεροι Γερμανοί κατασκευαστές λένε για αλλαγή λαδιών κάθε 30.000km ή μία φορά στα 2 χρόνια.

Και στο δικό μου Opel Astra o υπολογιστής όταν γίνει reset μετά το service δείχνει επόμενη αλλαγή στα 30.000km.

Εγώ πάντως τα αλλάζω κάθε 15.000 km.
 
Δεν υπάρχει κανένα άλλο είδος λαδιού που να εξασφαλίζει την λίπανση του περισσότερο σε χρόνο και σε αντοχή από το συνθετικό.
Συμφωνώ απόλυτα! Αλλά... Στη μηχανή (αερόψυκτο nineties) βάζω αυτό:
ipone-250.jpg

Μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή, από εταιρία μόνο λιπαντικών και μόνο για μηχανές, βελούδινο σε απόδοση, με 36 ευρά το 4λιτρο, που (συνήθως) ΔΕΝ προλαβαίνει να κάνει τα χιλιόμετρά του μέσα στο έτος και... ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΟ!

Στο τουτού (Ford του 2009), βάζω τούτο:
564

Ασχολίαστο ως προς τις προδιαγραφές, που επίσης ΔΕΝ κάνει τα χιλιόμετρά του στο έτος. Κι αυτό ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΟ!

ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΒΡΕ ΣΕΙΡΟΥΛΑ;;; Με έχεις καταρακώσει... Θες να με πεθάνεις;;; :flipout::flipout:

Πλάκα πλάκα, ο μόνος λόγος που θα έβαζα συνθετικό θα ήταν αν έκανα 20.000 χλμ το χρόνο, για να κάνω μία και μόνη αλλαγή.
Τότε μάλιστα! Ούτε άσκοπα λύσε-δέσε και θα μου ερχόταν και τάλε-κουάλε στα λεφτά.

Το θέμα είναι τι χρειαζόμαστε! Να ορίζουμε εμείς οι ίδιοι τις ανάγκες μας.
Όχι να μας φυτεύουν οι εταιρείες ανάγκες, που πραγματικά δεν έχουμε, για να κονομάνε.
Έτσι δεν είναι; Τι λες;