Πότε να αλλάξω λάδια ?

Επίσης ένας μύθος, υπεύθυνος για πολλά κατεστραμμένα μοτέρ, είναι ότι η περίοδος που καταπονείται το λάδι είναι το καλοκαίρι, λόγω της ζέστης.
Τις "σφαλιάρες" τις τρώει τον χειμώνα, ιδίως σε καθημερινή μετακίνηση, όταν από τους 100 βαθμούς παγώνει στους 0-5 κι αυτό επανειλημμένα.
Τότε είναι που "κερώνει" (σχηματίζονται ενώσεις τύπου παραφίνης) και καταλήγει το πρωί να είναι πηχτό σαν μέλι.
Όταν λοιπόν ξεκινάς με παγωνιά (ιδίως με αερόψυκτη μοτό) έχεις πολλάαααα χιλιόμετρα χωρίς λίπανση.

Ηθικό δίδαγμα: Φροντίζουμε οπωσδήποτε μια αλλαγή στα πρώτα κρύα, ώστε να βγάλει τον χειμώνα σε καλή κατάσταση.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Ναι κλασσικό site...

Για να προσθέσω κάτι πολύ σημαντικό... τα κρύα ανάματα είναι ίσως η πιο σημαντική παράμετρος, και ο τρόπος χειρισμού του αυτοκινήτου όταν δεν έχει φτάσει σε θερμοκρασίες λειτουργίας.

Οι γυναίκες κυρίως, αλλά και οι άνδρες που δεν αντιλαμβάνονται μηχανικά θέματα κάνουν άθελα τους ζημιές στους κινητήρες τους το πρωί που βιάζονται να πάνε στην δουλειά τους ανεβάζουν στροφές πριν το λάδι φτάσει στην θερμοκρασία λειτουργίας του.

Αυτό έχει αποτέλεσμα την αυξημένη φθορά κινητήρα, περισσότερο από κάθε άλλη παράμετρο.

Βασικά το λάδι πρέπει να ξεπεράσει τους 60βαθμούς για να έχει επαρκή λιπαντική ιδιότητα, κάτω από εκεί απλά δεν λιπαίνει σωστά. Αυτό ιδιαίτερα τον χειμώνα μπορεί να κάνει αρκετά λεπτά της ώρας να επιτευχθεί... με 0 βαθμούς εμένα κάνει πάνω από 5 λεπτά της ώρας (άμεση κίνηση του αυτοκινήτου και στροφές όχι πάνω από 2.500...).

Επίσης σημαντικό είναι να ξεκινάει να κινείται το αμάξι διότι δεν κυκλοφορούν σωστά τα λάδια αν δουλεύει απλά στο ρελαντί... η τρόμπα λαδιού μπορεί να μην φτάνει αρκετή πίεση με το κρύο λάδι να τροφοδοτήσει το πάνω μέρος του κινητήρα... ΠΑΝΤΟΤΕ ξεκινάμε σχεδόν αμέσως αλλά διατηρούμε χαμηλές στροφές.

Δεν μαρσάρουμε ΠΟΤΕ το αυτοκίνητο κρύο για να φτάσει γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Ξεκινώντας να κινούμαστε άμεσα έχει και άλλο πλεονέκτημα, είναι η οικονομία βενζίνης, διότι το τσοκ λειτουργεί για λιγότερο χρόνο αφού το αμάξι ζεσταίνεται πιο γρήγορα.

Αυτοί οι απλοί κανόνες είναι που κάνουν την διαφορά, για να χαίρεστε το αμάξι σας για περισσότερα απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Ετσι ακριβώς οπως τα λές είναι φίλε μου.
Ο αδελφός μου,μηχανικός αυτοκινήτων,αυτό ακριβώς μου είπε να ακολουθώ.
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Δυστυχώς ναι... αλλά με μια λεπτομέρεια... ξεκινώντας άμεσα δεν σημαίνει γύρισε η μίζα και φύγαμε... σημαίνει ανάψαμε, βάζουμε την ζώνη μας, τακτοποιούμε καθρέπτες κλπ, ανάβουμε ραδιόφωνο είμαστε τέλος πάντων αναπαυτικά και ξεκινάμε... αυτά τα 30 δεύτερα με ένα λεπτό είναι αρκετά και χαρακτηρίζονται άμεση εκκίνηση.

Το στυλ κατεβαίνω ανάβω το αμάξι και πάω επάνω να τελειώσω το πρωινό μου και τον καφέ μου είναι απολύτως λάθος.

Το ζέσταμα γίνεται γρηγορότερα εν κινήσει, και εάν κρατάμε χαμηλά τις στροφές, όχι μόνο δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά λιπαίνουμε καλύτερα τον κινητήρα διότι όπως είπα η τρόμπα λαδιού ανεβάζει περισσότερη πίεση, άρα στέλνει καλυτερα το λάδι επάνω στα υψηλότερα μέρη του κινητήρα βαλβίδες κλπ...


Σε ολα συμφωνω εκτος στο οτι ζεσταινεται γρηγοροτερα αν ξεκινησουμε αμεσως ......

το εχω δοκιμασει το χειμωνα που φευγω για δουλεια καθε μερα 5 το πρωι με μειον 15 βαθμους και το μοτερ ζεστενοταν πιο γρηγορα οταν ηταν στο ρελαντι ...δηλ, τι ρελαντι ....1500 στροφες....

ισα ισα ο παγωμενοις αερας δυσκολευει το ζεσταμα !

η τρομπα λαδιου δεν εχει καμια σχεση αν κινειται το οχημα η αν ειναι εν σταση !

θα δουλεψει ετσι και αλλιως ισα ισα αν το μοτερ δεν κρυωνει επιπλεων απο τον κρυο αερα !


το εχω δοκιμασει και αυτο φαινεται και στο καλοριφερ που εν σταση βγαζει γρηγοροτερα ζεστο αερα !


το καλυτερο ειναι :
βαζεις μπρος χωρις να πατας γκαζι ξεχιονιζεις καθαριζεις ΣΒΥΝΕΙΣ τα ρημαδια τα φωτα που πολλοι τα αναβουν πριν βαλουν μπρος τη μηχανη ....αναβεις ραδιο βαζεις ζωνη οπως τα λες εχουν περασει ηδη 5 λεπτα αναβεις τα φωτα ΤΩΡΑ ..... και εισαι ετοιμος για χαλαρο ξεκινημα !
 
Re: Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Σε ολα συμφωνω εκτος στο οτι ζεσταινεται γρηγοροτερα αν ξεκινησουμε αμεσως ......

το εχω δοκιμασει το χειμωνα που φευγω για δουλεια καθε μερα 5 το πρωι με μειον 15 βαθμους και το μοτερ ζεστενοταν πιο γρηγορα οταν ηταν στο ρελαντι ...δηλ, τι ρελαντι ....1500 στροφες....

ισα ισα ο παγωμενοις αερας δυσκολευει το ζεσταμα !

η τρομπα λαδιου δεν εχει καμια σχεση αν κινειται το οχημα η αν ειναι εν σταση !

θα δουλεψει ετσι και αλλιως ισα ισα αν το μοτερ δεν κρυωνει επιπλεων απο τον κρυο αερα !


το εχω δοκιμασει και αυτο φαινεται και στο καλοριφερ που εν σταση βγαζει γρηγοροτερα ζεστο αερα !


το καλυτερο ειναι :
βαζεις μπρος χωρις να πατας γκαζι ξεχιονιζεις καθαριζεις ΣΒΥΝΕΙΣ τα ρημαδια τα φωτα που πολλοι τα αναβουν πριν βαλουν μπρος τη μηχανη ....αναβεις ραδιο βαζεις ζωνη οπως τα λες εχουν περασει ηδη 5 λεπτα αναβεις τα φωτα ΤΩΡΑ ..... και εισαι ετοιμος για χαλαρο ξεκινημα !

Μερικές παρατηρήσεις.

Όταν μιλάμε για ζέσταμα εννοούμε να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας το ΛΑΔΙ... το νερό (ψυκτικό) δεν μας ενδιαφέρει καθόλου, διότι δεν είναι αυτό το οποίο παίζει ρόλο στην λίπανση ή οποιοδήποτε άλλο ρόλο στο ξεκίνημα του κινητήρα.

Το νερό (ψυκτικό) απλά κρυώνει τον κινητήρα απαγάγοντας θερμότητα όταν αυτός είναι ΗΔΗ σε θερμοκρασία λειτουργίας... εδώ εμείς θέλουμε να ζεσταθεί ο κινητήρας.

Κατά την άποψη μου όλα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να έχουν και όργανο θερμοκρασίας/πίεσης λαδιού.

Εάν ξεκινήσεις πράγματι το νερό θα αργήσει να φτάσει σε θερμοκρασία τέτοια που να ανοίξει ο θερμοστάτης (και τότε βγάζει ζέστη το καλοριφέρ)... αυτό γίνεται επειδή το ΛΑΔΙ απαγάγει την θερμοκρασία και ζεσταίνεται αυτό πρώτα (καθυστερώντας το ζέσταμα του νερού), και είναι αυτό είναι το ζητούμενο.

Η τρόμπα λαδιού γυρίζει με τις στροφές του κινητήρα, αν είσαι στο ρελαντί η πίεση λαδιού είναι χαμηλότερη από εάν πατήσεις λίγο γκάζι ή περισσότερο... η παραμονή στο ρελαντί σε αυτοκίνητο με κρύο λάδι δεν αυξάνει την πίεση του λαδιού αρκετά και επειδή αυτό είναι ακόμα πηχτό δεν περνάει επάνω στα ωστήρια και στις βαλβίδες με πρόωρη ζημιά τους που θα την δείτε όταν συμπληρώσει το αμάξι κάποια χιλιόμετρα.

Ο παγωμένος αέρας δημιουργεί άλλα προβλήματα κυρίως στο ψυγείο ή στα intercooler αν παγώσει επάνω χιόνι ή νερό (τα συστήματα εισαγωγής δεν έχουν πρόβλημα να ρουφάνε πολύ κρύο αέρα)... αλλιώς δεν παίζει κανένα ρόλο όταν και εφόσον κινούμαστε αργά μέχρι να ζεστάνουμε τον κινητήρα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Η τρόμπα λαδιού γυρίζει με τις στροφές του κινητήρα, αν είσαι στο ρελαντί η πίεση λαδιού είναι χαμηλότερη από εάν πατήσεις λίγο γκάζι ή περισσότερο... η παραμονή στο ρελαντί σε αυτοκίνητο με κρύο λάδι δεν αυξάνει την πίεση του λαδιού αρκετά και επειδή αυτό είναι ακόμα πηχτό δεν περνάει επάνω στα ωστήρια και στις βαλβίδες με πρόωρη ζημιά τους που θα την δείτε όταν συμπληρώσει το αμάξι κάποια χιλιόμετρα.

Το RAV4 όταν το βάζεις μπροστά και είναι κρύο κρατάει ρελαντί στις 1700 στροφές για μισό λεπτό περίπου και μετά σιγά σιγά φτάνει στις 800. Αυτό το κάνει για να έχει στροφές η αντλία λαδιού για να φτάσει το πηχτό λάδι ψηλά στη μηχανή ?
 
Επίσης το λάδι τύπου 10W 40 με το 15W 40 το πρώτο είναι πιο αραιό ? Δηλαδή πάει πιο γρήγορα στο πάνω μέρος της μηχανής ?
 
Ο αριθμός αυτός αναφέρεται στο ιξώδες...
Το ιξώδες είναι ένα φυσικό μέγεθος που χαρακτηρίζει την εσωτερική τριβή ενός ρευστού, μας δείχνει δηλαδή την αντίσταση που παρουσιάζει το ρευστό κατά τη ροή του. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση του ρευστού (π.χ. μέλι), ενώ για μικρό ιξώδες έχομε μικρή αντίσταση (π.χ. βενζίνη). Με πολύ απλά λόγια το ιξώδες μας δείχνει το πόσο ρευστό είναι ένα λιπαντικό, το πόσο παχύρευστο ή λεπτόρευστο.

Όταν λέμε ότι έχουμε ένα λάδι 10W40, τότε το 10W40 είναι τo εύρος χρήσης του λαδιού ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία (το πρώτο νούμερο) και για την πυκνότητα του στους 100 βαθμούς κελσίου (το δεύτερο νούμερο).
Επειδη ο κινητηρας πρέπει να ανάψει κρύος... το λάδι πρέπει να έχει τέτοιο ιξώδες που να του επιτρέπει την περιστροφή, την άντληση αλλά και λίπανση στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος το πρώτο νούμερο λοιπόν δείχνει ακριβώς αυτό! Για Ελλάδα 10W κρίνεται επαρκές για γενική χρήση. Στίς υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας το λάδι πρέπει να έχει επαρκή λιπαντική ιδιότητα χωρίς να σπαει το ιξώδες και να παραλεπταίνει...
Το δεύτερο νούμερο μας δίνει το εύρος του ιξώδους στους 100 βαθμούς Κελσίου πχ το 40
Το οποιδήποτε λάδι θα είναι πιο λεπτόρευστο ΠΑΝΤΑ σε υψηλές θερμοκρασίες και πιο παχύρευστο σε χαμηλές, αλλά πχ. το 10-40 θα ρέει σε χαμηλές θερμοκρασίες όπως ρέει το μονότυπο 10άρι, ενώ στις υψηλές θερμοκρασίες θα ρέει όπως το μονότυπο 40 άρι.
 
Δηλαδή το 10W 40 με το 15W 40 η διαφορά τους είναι μόνο ότι το πρώτο ρέει καλύτερα όταν η μηχανή είναι κρύα. Όταν ζεσταθεί η συμπεριφορά τους είναι ακριβώς ίδια. Σωστά ?
 
Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Δηλαδή το 10W 40 με το 15W 40 η διαφορά τους είναι μόνο ότι το πρώτο ρέει καλύτερα όταν η μηχανή είναι κρύα. Όταν ζεσταθεί η συμπεριφορά τους είναι ακριβώς ίδια. Σωστά ?

Ετσι ακριβώς...
 
Re: Απάντηση: Re: Πότε να αλλάξω λάδια ?

Το RAV4 όταν το βάζεις μπροστά και είναι κρύο κρατάει ρελαντί στις 1700 στροφές για μισό λεπτό περίπου και μετά σιγά σιγά φτάνει στις 800. Αυτό το κάνει για να έχει στροφές η αντλία λαδιού για να φτάσει το πηχτό λάδι ψηλά στη μηχανή ?

Αυτό είναι μια λειτουργία που έχουν όλα τα αυτοκίνητα, για να δώσουν ευκαιρία στον κινητήρα να ζεσταθεί, αλλάζοντας την αναλογία αέρα και καυσίμου και την ποσότητα όταν το γκάζι είναι στην θέση "0"... δηλαδή δίνουν ένα πιο ας το πούμε αυξημένο ρελαντί... φυσικά όταν οι σένσορες θερμοκρασίας νερού, αντιληφθούν ότι έχει έρθει η θερμοκρασία λειτουργίας επανέρχεται στο κανονικό ρελαντί.

Αυτό όμως είναι θεωρητικό όπως εξήγησα προηγουμένως, διότι πρακτικά εμάς μας ενδιαφέρει η θερμοκρασία ΛΑΔΙΟΥ, για την σωστή λίπανση του κινητήρα... είναι πολύ λίγα (ή κανένα?) τα αυτοκίνητα που ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται θερμοκρασία λαδιού.

Συμβατικά χρησιμοποιείται η θερμοκρασία νερού (ψυκτικού) και αυτό δημιουργεί μια σύγχυση στους απλούς οδηγούς για το πότε θερμάνθηκε ο κινητήρας.

Τα λάδια "multigrade" (πολύτυπα) συμπεριφέρονται διαφορετικά ανάλογα με την θερμοκρασία σε σχέση με μονότυπα... όμως το εύρος του ιξώδους τους σημαίνει επίσης ότι όσο στενότερο τόσο προσομοιάζει ένα μονότυπο παραπλήσιου ιξώδους... πχ ένα 20-40 σε σχέση με ένα 10-40 είναι σίγουρα παχύτερο σε χαμηλότερες θερμοκρασίες αλλά το 20-40 είναι πλησιέστερο σε ιξώδες στο 40άρι. Επίσης η μακροβιότητα ενός στενού ιξώδους είναι μεγαλύτερη... ένα 20-40 "σπάει" πιο αργά απότι ένα 5-40...
 
Με φυσιολογική λειτουργία, δηλαδή περιμένω δύο λεπτά για να ζεσταθεί η μηχανή και ξεκινάω δουλεύοντας περίπου 2000-2500 στροφές, σε πόση ώρα ζεσταίνεται το λάδι ?
 
Δεν υπάρχει ακριβής απάντηση, εκτός και εάν έχεις ένα όργανο θερμοκρασίας λαδιού. Ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος το καλοκαίρι, και επίσης συντομότερος τον χειμώνα εάν το αμάξι είναι σε γκαράζ σε θερμοκρασία δωματίου από το να ήταν έξω στο κρύο.

Δεν μπορώ να σου πω 1 λεπτό ρελαντί 2 λεπτά 2500 3λεπτά στις 3000 και μετά το καις με 180 στην εθνική και ο κινητήρας σου θα παραμείνει άθικτος... άλλωστε ο κινητήρας φθείρεται συνεχώς... εμείς θέλουμε να μετριάσουμε την φθορά αυτή για να μας κρατήσει όσο το δυνατόν πιο απροβλημάτιστος.

Όλη η συζήτηση αυτή έχει σαν σκοπό να ενημερώσει για τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα και του λαδιού, και όχι να δώσει απαντήσεις του στυλ συνταγή μαγειρέματος φαγητού... διότι κάθε αυτοκίνητο/τύπος/μάρκα κλπ έχει κάποιες ιδιαιτερότητες αλλά κατά βάση ισχύουν οι ίδιες αρχές.

Αυτό που πρέπει να μείνει είναι να επιλέγουμε το πιο καλό λάδι για τον κινητήρα μας, να γίνονται οι αλλαγές όπως ορίζει ο κατασκευαστής, και να οδηγούμε προσεκτικά όταν ο κινητήρας μας είναι κρύος...

Δεν χρειάζεται να διυλίσουμε τον κώνωπα, άλλωστε για εξηγήσεις και τεχνικές πληροφορίες υπάρχουν πολλά site που δίνουν αρκετές λεπτομέρειες.

Καλό είναι να επισκεφτείτε και τα φόρουμ των αυτοκινήτων σας και των 4τροχών κλπ για περισσότερες πληροφορίες.
 
Κι εγώ εν κινήσει το ζεσταίνω. Μέχρι 1500 σ.α.λ. - τρώω φυσικά ολίγον βρισίδι από τους άλλους οδηγούς γιατί πάω με ρυθμό κότας για κανα δυο χιλιόμετρα.
Το πρωτοείδα στη Γερμανία τη δεκαετία του '90, μου το θύμισε ο Ευάγγελος με το ξεχιόνισμα - και το ξύσιμο του πάγου από τα παρμπρίζ πατριώτη, χιόνια πολλά εμείς δεν είχαμε-. Το έλεγαν και σε όλα τα συνεργεία που πήγαινα: Ζέσταμα εν κινήσει, σιγά στα πρώτα χιλιόμετρα. Το επιπλέον επιχείρημα εκτός από αυτά που ανέφερε ο christos ήταν ότι έτσι ζεσταίνεις και μετάδοση - κιβώτιο.

Οι ντόπιοι πάντως αυτό εκαναν.

Τώρα με τα λάδια, δεν το έχω πολυψάξει, κακώς όπως αποδεικνύεται από αυτά που διαβάζω. Ότι μου βάλει ο μάστορας. Στο χρονο πάντως τα αλλάζω, Κάνω γύρω στα 10.000 χλμ.
 
ρε παιδια για θυμηστε μου κατι γιατι εφαγα κολλημα...... στα service του αυτοκινητου τοσο στο μικρο οσο κ στο μεγαλο γινεται αλλαγη λαδιων σωστα?

μπορεις να τους πεις οτι δεν θες να σου κανουν αλλαγη λαδιων κ να κανουν ολα τα υπολοιπα??? ρωταω γιατι πλεον λογω κρισης τις τελευταιες δυο φορες τα αλλαξα στη shell κ μου ηρθαν αρκετα ποιο φτηνα.




και ενα δευτερο ερωτημα επειδη μου βαλε σκεψεις ο φιλος μου ο οποιος υποστηριζει οτι η ποιοτητα των λαδιων στο βενζιναδικο ειναι καλυτερη απο αυτη των συνεργειων. Τουλαχιστον λεει ξερεις κ βλεπεις τι βαζεις σε σχεση με τα συνεργεια που σου βαζουν οτι θελουν....?
 
Η πιο απλή λύση είναι να πας στο συνεργείο σου τα δικά σου λάδια.

Με αυτό τον τρόπο ΚΑΙ η εγγύηση είναι σε ισχύ ΚΑΙ είναι καταχωρημένα στο βιβλιαράκι τα ακριβή χιλιόμετρα της αλλαγής, αυτό είναι χρήσιμο ακόμα και σε περίπτωση εκτός εγγύησης.

Δεν επιτρέπεται σε κανένα συνεργείο να αρνηθεί να βάλει τα λάδια που θα του πάτε.

Πολλά συνεργεία το παίζουν πονηροί και ενώ δεν χρεώνουν εργασία όταν βάζουν τα δικά τους λάδια, χρεώνουν όταν πάτε τα δικά σας... εδώ η τους κάνετε παζάρι και τους λέτε ότι δεν είναι σωστό (μέχρι να το δεχτούν) ή ΔΕΝ ΞΑΝΑΠΑΤΑΤΕ στο συνεργείο που κάνει τον έξυπνο.

Είπα ότι για ευνόητους λόγους δεν θα αναφερθώ σε μάρκες... το λάδι όμως που αναφέρεις, χωρίς να θέλω να πω ότι δεν είναι καλό, είναι ακριβό ακόμα και εάν συνυπολογίσεις την αλλαγή σε εργατικά... συν τοις άλλοις πρέπει ΠΑΝΤΟΤΕ να αλλάζουμε ΚΑΙ φίλτρο με την αλλαγή λαδιών... προσωπικά πιστεύω ότι είναι λίγο άκυρο αυτό με τα συγκεκριμένα βενζινάδικα, διότι και αυτοί κέρδος θέλουν να βγάλουν (και βγάζουν πίστεψε με αρκετό).

Το καλύτερο είναι να βρείτε ποια είναι (θεωρούνται) τα καλύτερα και να τα παίρνετε από λαδάδες (αφού διαπιστώσετε ότι πράγματι οι τιμές είναι ανταγωνιστικές) , και μετά να τα πάτε εσείς στο συνεργείο της αρεσκείας σας.
 
1.Οταν αλλαζουμε τα λαδια κοιταμε να ειναι ιδιου ιξωδους και μαρκας,γιατι λαδια διαφορετικων εταιριων δεν ειναι συμβατα μεταξυ τους με αποτελεσμα μηχανικες φθορες.
2.Τα λαδια ανεξαρτητα του τι προτεινουν οι μηχανικοι καλο ειναι ν'αλλαζονται καθε 5000-7000 χμ,ειδικα οταν τα χιλ.διανυονται τους καλοκαιρινους μηνες
3.Καθε δευτερη αλλαγη λαδιων αλλαζουμε και το φιλτρο
4.Το ιξωδες πρεπει να ειναι καταλληλο των κλιματολογικων συνθηκων που επικρατουν στην περιοχη μας.
 
@sakisxas, το "W' στην ετικέτα δεν σημαίνει winter αλλά Weight! Τα νούμερα αυτά δεν αφορούν στο ιξώδες.
Αλήθεια, το 0W-30 έχει "χειμωνιάτικο" ιξώδες μηδέν; Δεν υπάρχει τέτοιο!
Και σε ποιόν χειμώνα, στον Αιγυπτιακό ή στον Καναδικό;
Το ξαναβάζω: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/ (σελίδες 101,102,103)

1.Οταν αλλαζουμε τα λαδια κοιταμε να ειναι ιδιου ιξωδους και μαρκας,γιατι λαδια διαφορετικων εταιριων δεν ειναι συμβατα μεταξυ τους με αποτελεσμα μηχανικες φθορες.
Στην ανάμιξη λαδιών και ποιές είναι οι προτεραιότητες, επίσης αναφέρεται το παραπάνω site.
2.Τα λαδια ανεξαρτητα του τι προτεινουν οι μηχανικοι καλο ειναι ν'αλλαζονται καθε 5000-7000 χμ,ειδικα οταν τα χιλ.διανυονται τους καλοκαιρινους μηνες.
7.000 είναι ΟΚ. Τόσο αντέχουν τα ορυκτέλαια (τα συνθετικά δεν τα έχω δοκιμάσει). Τα λάδια τα ξεφτιλίζει ο χειμώνας γιατί τότε εκτίθενται σε μεγαλύτερες θερμοκρασιακές μεταβολές (λειτουργίας-ηρεμίας). Ποτέ μα ΠΟΤΕ μην αφήσεις το ήδη ταλαιπωρημένο λάδι κα βγάλει το χειμώνα (που και καλά "θα δουλεύει cool") για το αλλάξεις το καλοκαίρι που θα σφίξουν οι ζέστες.
3.Καθε δευτερη αλλαγη λαδιών αλλαζουμε και το φιλτρο.
Κι εγώ έτσι κάνω αλλά ο καθένας όπως νομίζει. Αν πάντως βγάλουμε το λάδι και κρυώνοντας γίνει "μελάσα", οπωσδήποτε θέλουμε και φίλτρο.
4.Το ιξωδες πρεπει να ειναι καταλληλο των κλιματολογικων συνθηκων που επικρατουν στην περιοχη μας.
Γενικά σωστό. Ειδικά... πάμε για σεντόνι.

Tip1: Αδειάζουμε το λάδι καυτό, όταν ακόμα αιωρούνται οι βρωμιές μέσα του, προτού κατακαθίσουν στο κάρτερ. Αφήνουμε να στραγγίξει και βιδώνουμε την τάπα σε κρύο κάρτερ, αφού σκουπίσουμε το σπείρωμα. Σε καυτό κάρτερ, μπορεί να πάρουμε το σπείρωμα στο χέρι.
Αν βρείτε μάστορα να σας το κάνει, να μου τον συστήσετε. Όσοι μπορείτε κάντε το μόνοι σας.

Tip2: Ας μάθουμε να "ακούμε" το αυτοκ/το ή τη μοτό μας. Φαίνεται πότε δουλεύει γλυκά και πότε δυσανασχετεί με το γκάζι που του δίνουμε.

Προς την Διαχ/ση: Μπορώ να δώσω ένα link για οικονομικό λαδέμπορα που το παληκάρι μας τα φέρνει ντελίβερι χωρίς χρέωση;
 
Last edited:
Η μακροσκοπική άποψη
Η αντίσταση ενός υγρού στη ροή καλείται ιξώδες .
Τα ιξώδη υγρά όπως το σιρόπι και το σαμπουάν ρέουν αργά. Τα λιγότερο ιξώδη υγρά όπως το ύδωρ και τη βενζίνη ρέουν γρήγορα.
Το ιξώδες ενός υγρού εξαρτάται συνήθως από τη θερμοκρασία του. Το ιξώδες μειώνεται γενικά καθώς η θερμοκρασία αυξάνεται.
Η μικροσκοπική άποψη
Το ιξώδες ενός υγρού συσχετίζεται με την ευκολία με την οποία τα μόρια μπορούν να κινηθούν όσον αφορά τη μια άλλη. Κατά συνέπεια το ιξώδες ενός υγρού εξαρτάται από:
δύναμη των ελκυστικών δυνάμεων μεταξύ των μορίων, τα οποία εξαρτώνται από τη σύνθεση, το μέγεθος, και τη μορφή τους.
η κινητική ενέργεια των μορίων, τα οποία εξαρτώνται από τη θερμοκρασία.
 
Συμφωνώ με asvesto σε όλα. Όταν πάω ν´αλλάξω λάδια σε αυτοκίνητο ή μηχανή ,ποτέ δεν θυμάμαι χιλιόμετρα (κάθε χρόνο πάντως). Τους λέω το ''ακούω'' ότι θέλουν αλλαγή.
Πέφτουν μούντζες βέβαια.
Πάντως πρέπει να έχω γλιτώσει πολλά μοτέρ, απλά βάζοντας πάντα σε κάθε αλλαγή και πρόσθετο. Εννοείται και στο σασμάν. Το πρώτο μου αυτοκίνητο ακόμη κυκλοφορεί κανονικά 23 χρόνια τώρα (σε χέρια φίλης και ιταλικό). Αν δεν είχε μπει και σ´ένα καφενείο ,θα ήταν άψογο και εξωτερικά.

Με τούρμπο καλό θα ήταν να περιμένουμε σε στάση κανά δίλεπτο. Το ίδιο και στο σταμάτημα.
 
Re: Απάντηση: Πότε να αλλάξω λάδια ?

1.Οταν αλλαζουμε τα λαδια κοιταμε να ειναι ιδιου ιξωδους και μαρκας,γιατι λαδια διαφορετικων εταιριων δεν ειναι συμβατα μεταξυ τους με αποτελεσμα μηχανικες φθορες.
2.Τα λαδια ανεξαρτητα του τι προτεινουν οι μηχανικοι καλο ειναι ν'αλλαζονται καθε 5000-7000 χμ,ειδικα οταν τα χιλ.διανυονται τους καλοκαιρινους μηνες
3.Καθε δευτερη αλλαγη λαδιων αλλαζουμε και το φιλτρο
4.Το ιξωδες πρεπει να ειναι καταλληλο των κλιματολογικων συνθηκων που επικρατουν στην περιοχη μας.

συγνώμη φιλε μου .... εγώ κάνω πολλά χλμ. το χρόνο , ίσως και πάνω από 40.000 χλμ. και βάζω στο smax tdci (πετρέλαιο) λάδι 5-30 όπως λέει ο κατασκευαστής. Αλλάζω τα λάδια κάθε 15.000 χλμ. δηλ. στο μισό από ότι αυτός ορίζει και φυσικά και φίλτρο λαδιού. Δηλ. κάθε 2 μήνες πρέπει να αλλάζω και λάδια;

Το χειμώνα με τα χιόνια κάνω το κανονικό ζέσταμα με το ξεπάγωμα του παρμπρίζ κλπ. και το καλοκαίρι αποφεύγω τις τρέλες με το τούρμπο (πχ. ξερογκαζιές).

Αν ισχύει το παραπάνω τότε το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου ανεβαίνει σημαντικά.