Πού πάει η γλώσσα μας ?

Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Αυτό έγραψες, γι' αυτό ανέφερα τους Ινδοευρωπαίους. Αν έλεγες και για λαούς που έζησαν κάποτε αλλά δεν ανακαλύφθηκε απολύτως τίποτα, πάλι τους Ινδοευρωπαίους θα σου έλεγα, και πάει λέγοντας.:D

Οι Ινδοευρωπαίοι είναι σαν τους μαϊντανούς.....πάνε μ' όλα....

Υπάρχει η ινδοευρωπαϊκή γλωσσική οικογένεια, οι γλώσσες-μέλη της οποίας έλκουν την καταγωγή τους από κάποια απώτατη γλώσσα... περίπου όπως έχουν οι ανθρωπολόγοι τον missing link. Το να μιλούν κάποιοι για φυλή "ινδοευρωπαίων" είναι νομίζω κάτι το διαφορετικό.
 
Οσο για το αν ο γραπτός λόγος υφίσταται μόνο ως συμπληρωματικός του προφορικού, επέτρεψέ μου να διαφωνήσω (με την wikipedia).

Αυτό σαφέστατα και ισχύει.

Αλλιώς δεν είναι "γλώσσες" όλες οι γλώσσες που έχουν μόνο προφορικό λόγο, χωρίς γραφή. Και υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες, ακόμη και σήμερα. Μόνο στα νησιά του Ειρηνικού υπάρχουν πάρα πολλές. Χωρίς γραφή.

Ή οι νοηματικές γλώσσες των κωφών.

Αν μου λες ότι στη γλωσσολογία ο όρος language δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω, τότε κάνεις σοβαρότατο λάθος.

Και σαφέστατα ο γραπτός λόγος εμφανίστηκε δεκάδες χιλιάδες χρόνια μετά τον προφορικό. Και σαφέστατα οι άνθρωποι είχαν γλώσσες πολύ πριν ανακαλύψουν τη γραφή. Δηλαδή τα αμφισβητείς αυτά;
 
Και τι θα πει αυτό; Και οι άνθρωποι επί δεκάδες χιλιετίες απλώς έτρωγαν, κοιμούνταν και αφόδευαν, δεν σημαίναι ότι σε αυτά εξαντλείται η ύπαρξή μας.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Υπάρχει η ινδοευρωπαϊκή γλωσσική οικογένεια, οι γλώσσες-μέλη της οποίας έλκουν την καταγωγή τους από κάποια απώτατη γλώσσα... περίπου όπως έχουν οι ανθρωπολόγοι τον missing link. Το να μιλούν κάποιοι για φυλή "ινδοευρωπαίων" είναι νομίζω κάτι το διαφορετικό.

Τάσο, τα έχουμε ξαναπεί. Δεν υπάρχει γλωσσική οικογένεια διότι οι λέξεις που υποτίθεται πως την απαρτίζουν είναι ετερόχρονες μέσα στο πέρασμα των αιώνων και μιλήθηκαν από διάφορους λαούς όχι ταυτόχρονα. Δεν μπορείς να ''κατασκευάσεις'' κατ' αυτό τον τρόπο μια γλώσσα, ούτε φυσικά μετά να επινοήσεις, κιόλας, έναν λαό που τη μίλαγε. Η Ινδοευρωπαϊκή φυλή μιλούσε την Ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, υποτίθεται. Δεν μπορεί να μην το έχεις ακούσει αυτό...
 
Η απλούστευση του προφορικού, όπου γίνεται,

Δεν μίλησα για απλούστευση. Μίλησα για αλλαγή. Δεν γνωρίζω μελέτες που να δείχνουν ότι ο προφορικός λόγος απλουστεύεται με τα χρόνια.

Η Αγγλική γλώσσα πάντως σαν σύνολο, σίγουρα αυξάνει με τα χρόνια διότι παράγονται συνεχώς νέες λέξεις. (Για παράδειγμα, blog, ipad, κλπ.)

Τώρα, αν ο μέσος άνθρωπος στην εποχή του Σαίξπηρ είχε πλουσιότερο ή φτωχότερο λεξιλόγιο από τον μέσο Εγγλέζο σήμερα, και αυτό δεν το γνωρίζω, ούτε έχω δει κάποια μελέτη.

Προφανώς όμως υπάρχουν λόγιοι σε κάθε εποχή που έχουν τεράστιο λεξιλόγιο. Ο Σαίξπηρ δεν έγινε διάσημος απλώς επειδή είχε πλούσιο λεξιλόγιο. Άλλωστε, 2000 λήμματα για την Λεξικογραφία είναι πολύ μικρός αριθμός.
 
Και τι θα πει αυτό; Και οι άνθρωποι επί δεκάδες χιλιετίες απλώς έτρωγαν, κοιμούνταν και αφόδευαν, δεν σημαίναι ότι σε αυτά εξαντλείται η ύπαρξή μας.


Εσένα μάλλον σου κόλλησε ότι απορρίπτω τη γραφή; Ή τίποτα τέτοιο;;;;

Εγώ σου μιλάω για τη σύγχρονη επιστήμη.

Λέω ότι ... χμμμ βαρέθηκα.

Διάβασε λίγο Τσόμσκυ στην αρχή να καταλάβεις τουλάχιστον τι σημαίνει ο όρος "γλώσσα" και τι σχέση έχει με τον άνθρωπο.

Για παράδειγμα:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chomsky

In fact, Chomsky simply observed that while a human baby and a kitten are both capable of inductive reasoning, if they are exposed to the exact same linguistic data, the human child will always acquire the ability to understand and produce language, while the kitten will never acquire either ability. Chomsky labeled whatever the relevant capacity the human has which the cat lacks the "language acquisition device" (LAD) and suggested that one of the tasks for linguistics should be to figure out what the LAD is and what constraints it puts on the range of possible human languages. The universal features that would result from these constraints are often termed "universal grammar" or UG.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chomsky#cite_note-33

Ενώ αντίθετα με τη γραφή δεν υπάρχει τίποτα έμφυτο. Αν δεν τη διδαχτείς δεν την μαθαίνεις.
 
Και μερικά ακόμη

http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_language

In a sense, written language should be distinguished from natural language. Until recently in the developed world, it was common for many people to be fluent in spoken or signed languages and yet remain illiterate; this is still the case in poor countries today. Furthermore, natural language acquisition during childhood is largely spontaneous, while literacy must usually be intentionally acquired.



As of 2009, SIL Ethnologue catalogued 7358 living human languages.[5] A "living language" is simply one which is in wide use as a primary form of communication by a specific group of living people. The exact number of known living languages will vary from 5,000 to 10,000, depending generally on the precision of one's definition of "language", and in particular on how one classifies dialects. There are also many dead and, distinct from dead, extinct languages.
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Αυτό σαφέστατα και ισχύει.

Αλλιώς δεν είναι "γλώσσες" όλες οι γλώσσες που έχουν μόνο προφορικό λόγο, χωρίς γραφή. Και υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες, ακόμη και σήμερα. Μόνο στα νησιά του Ειρηνικού υπάρχουν πάρα πολλές. Χωρίς γραφή.

Ή οι νοηματικές γλώσσες των κωφών.

Αν μου λες ότι στη γλωσσολογία ο όρος language δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω, τότε κάνεις σοβαρότατο λάθος.

Και σαφέστατα ο γραπτός λόγος εμφανίστηκε δεκάδες χιλιάδες χρόνια μετά τον προφορικό. Και σαφέστατα οι άνθρωποι είχαν γλώσσες πολύ πριν ανακαλύψουν τη γραφή. Δηλαδή τα αμφισβητείς αυτά;

Η αποσύνδεση τού γραπτού από τόν προφορικό λόγο αδικεί τόν λόγο έν γένει.
Και ο προφορικός λόγος γλώσσα είναι και μάλιστα ιδιαίτερη.
Η μετάδοση τής παράδοσης προφορικών κειμένων απο στόμα σε στόμα και απο αιώνα σε αιώνα ,οι παραφθορές πού δημιουργήθηκαν ,η εξέλιξη ή και η οπισθοχώρηση τής γλώσσας αποτελούν γοητευτικά στοιχεία τής πορείας τού ανθρώπινου είδους.
Κατασκευή στην ουσία είναι η ´λόγια´γλώσσα πού κατασκευάστηκε απο τον Κοραή και απόσους ήσαν ξεκομένοι από τήν Ελλάδα δημιουργώντας έναν βαρετό φραγκολεβαντίνικο ´τύπο´πού δέν είχε καμιά σχέση μέ τήν παράδοση γι´αυτό άλλως τε και μιλιόταν σέ σαλόνια μίμων.
Η αποτύπωση τής λαλιάς στούς τύμβους ή στον πάπυρο ή στο χαρτί ήταν η φυσιολογική εξελιξη τού ανθρωπινου είδους..
Η σχέση προφορικού και γραπτού λόγου είναι αλληλένδετη και αμφίδρομη πλέον εδώ και πολλούς αιώνες πλέον..

Γλώσσα -λόγο έφτιαξε και εξέλιξε ο Σολωμός ,ο Καβάφης και ο Κάλβος στην Ελλάδα πάντως..
Κατά ´σύμπτωσιν´και οι τρείς δέν γνώριζαν ´σωστά´ελληνικά,απλά ´βούτηξαν´στην γλώσσα και στόν προφορικό λόγο τού ελληνισμού ,παραδόθηκαν αβίαστα σε αυτόν και στην συνέχεια δημιούργησαν έναν λόγο έξω απο απλοϊκούς λογιωτατισμούς.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Αναρωτιέμαι, πάντως, τι θα έλεγε ο Chomsky, αν στη θέση της γάτας βάζαμε έναν παπαγάλο!!!:D

Το ίδιο ακριβώς. Το πρόβλημα της γλωσσολογίας είναι να βρει με ποιό μηχανισμό ο ανθρώπινος εγκέφαλος δημιουργεί τη γλώσσα. Χωρίς ποτέ να χρειάζεται να διδαχθεί συγκεκριμένους κανόνες. Άρα, κάτι θα υπάρχει φυτεμένο στον εγκέφαλό μας. Και δεν υπάρχει σε άλλα ζώα.

Το παραπάνω είναι πολύ ενδιαφέρον, πολύ σημαντικό, μας χαρακτηρίζει σαν ανθρώπινο είδος, και γι αυτό φτιάχτηκε ένας ολόκληρος επιστημονικός κλάδος που ονομάζεται γλωσσολογία.


Αντίθετα, χωρίς να διδαχθεί κανείς τη γραφή, δε μαθαίνει να γράφει. Δηλαδή δεν είναι ενδιαφέρον το πρόβλημα από επιστημονικής απόψεως. Είναι κάτι τεχνητό. Όπως το πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Δεν είναι κάτι που το έχουμε στη φύση μας. Είναι δευτερεύον θέμα.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Το ίδιο ακριβώς. Το πρόβλημα της γλωσσολογίας είναι να βρει με ποιό μηχανισμό ο ανθρώπινος εγκέφαλος δημιουργεί τη γλώσσα. Χωρίς ποτέ να χρειάζεται να διδαχθεί συγκεκριμένους κανόνες. Άρα, κάτι θα υπάρχει φυτεμένο στον εγκέφαλό μας. Και δεν υπάρχει σε άλλα ζώα.


Αντίθετα, χωρίς να διδαχθεί κανείς τη γραφή, δε μαθαίνει να γράφει. Δηλαδή δεν είναι ενδιαφέρον το πρόβλημα από επιστημονικής απόψεως. Είναι κάτι τεχνητό. Όπως το πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Δεν είναι κάτι που το έχουμε στη φύση μας.

Καί ποιός ασχολείται μέ τήν ´επιστημονική´άποψη τού εργαστηρίου.?.Αυτό είναι παντελώς άσχετο μέ το θέμα και αφορά τήν Νευροψυχολογία ή τήν Γλωσσολογία.
Πάντως καλύτερους ανθρώπους αυτού τού είδους η επιστήμη δέν θά μάς κάνει.Το πολύ νά ικανοποιήσει τήν περιέργεια ή τον ναρκισσισμό ή έστω και τό ενδιαφέρον ενός κλειστού κύκλου...
Αν ήταν νά περίμενε ο κάθε Ντοστογέφσκυ ή Ομηρος ή Ρεμπώ νά ανακαλυφθεί τό ´γιατί ´γράφουν ή γιατί αποτυπώνουν όσα σκέφτονται στο χαρτί ακόμα θάμαστε στην εποχή τών σπηλαίων μέ την ´λεπτομέρεια´ότι θάταν γνωστό οτι επί παραδείγματι κάποιες συνάψεις τού μετωπιαίου λοβού τους συνέδραμαν στην γλώσσα.
Αυτά είναι ´ψυχρή´επιστήμη εργαστηρίων..Ενδιαφέρουσα μέν αλλά πιό πολύ βοηθάει οσους έχουν πάθει κάποιο εγκεφαλικό επεισόδειο μέ αφασία εκπομπής ή προσλήψεως ή αγραφία ή σωματοαγνωσία κ.λ.π.,κ.λ.π.
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Αντίθετα, χωρίς να διδαχθεί κανείς τη γραφή, δε μαθαίνει να γράφει. Δηλαδή δεν είναι ενδιαφέρον το πρόβλημα από επιστημονικής απόψεως. Είναι κάτι τεχνητό. Όπως το πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Δεν είναι κάτι που το έχουμε στη φύση μας. Είναι δευτερεύον θέμα.

Τώρα που το σκέφτομαι, η αναλογία με το πληκτρολόγιο είναι πολύ καλή!

Αν ξεκινούσαν τώρα όλα από την αρχή, σαφώς και δεν θα είχαμε διάταξη QWERTY. Είναι ένα ιστορικό ατύχημα. Και τελείως ακατάλληλο: τα πιο συχνά πλήκτρα (AS) πάνε στο μικρό δακτυλάκι.

Όμως για να αλλάξει κανείς όλα τα πληκτρολόγια είναι αδύνατο. Έχουν γίνει προσπάθειες αλλά απέτυχαν, διότι ο άνθρωπος δύσκολα αλλάζει συνήθειες αν δεν έχει σημαντικό λόγο.

Όμως θα ήταν ανόητο να μαλώνει κανείς για την διάταξη του πληκτρολογίου. (Κι όμως έχουν γίνει και τέτοιοι καυγάδες!!!) Θα ήταν ακόμη πιο ανόητο να τη μελετήσει επιστημονικά και να βγάλει συμπεράσματα για οτιδήποτε. (Αυτό δεν έχει γίνει!)


Άλλο πράγμα λοιπόν ο ιστορικός σεβασμός, ή έστω η συντηρητική αντιμετώπιση των πραγμάτων (που χρειάζεται), και άλλο η παγιωμένη πεποίθηση ότι αντικατοπτρίζει κάτι βαθύτερο.
 
Αυτό σαφέστατα και ισχύει.

Αλλιώς δεν είναι "γλώσσες" όλες οι γλώσσες που έχουν μόνο προφορικό λόγο, χωρίς γραφή. Και υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες, ακόμη και σήμερα. Μόνο στα νησιά του Ειρηνικού υπάρχουν πάρα πολλές. Χωρίς γραφή.

Ή οι νοηματικές γλώσσες των κωφών.

Αν μου λες ότι στη γλωσσολογία ο όρος language δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω, τότε κάνεις σοβαρότατο λάθος.

Και σαφέστατα ο γραπτός λόγος εμφανίστηκε δεκάδες χιλιάδες χρόνια μετά τον προφορικό. Και σαφέστατα οι άνθρωποι είχαν γλώσσες πολύ πριν ανακαλύψουν τη γραφή. Δηλαδή τα αμφισβητείς αυτά;

Για την νοηματική, επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω αν μπορεί ποτέ να ενταχθεί στο Language Acquisition Device του Chomsky ... Έμφυτα δεν είναι δυνατόν να την κατανοήσεις σε βαθμό που να μπορείς να επικοινωνήσεις. Σύμφωνα με τη δική σου άποψη, που λέει οτι το γραπτό λόγο δεν μπορείς να τον μάθεις αν δεν τον διδαχθείς, η νοηματική δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αν δεν εφαρμοστεί ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας. Αρα απαιτεί ΚΑΙ διδασκαλία πέραν της φυσικής ικανότητας να χρησιμοποιείς τα χέρια για την δημιουργία και μετάδοση συμβόλων....

Αν θα έπρεπε να τα διαχωρίσω, η νοηματική είναι κώδικας... όπως κώδικας είναι και ο Braille, ο Morse και πολλοί άλλοι. ΔΕΝ είναι γλώσσα, παρά το γεγονός οτι την διέπουν κανόνες. Αν ρωτήσεις παλιούς ασυρματιστές π.χ. θα σου πουν οτι μπορούν να καταλάβουν επικοινωνία ΧΩΡΙΣ να σημειώνουν που περιλαμβάνει πολλές λέξεις το λεπτο, απλά και μόνο ακούγοντας. Αλλά δεν θα υπήρχε ποτέ η δυνατότητα επικοινωνίας με Morse αν δεν διδάσκονταν το πρωτόκολλο ...

Εγω δεν είπα οτι η γλωσσολογία δεν περιλαμβάνει αμιγώς προφορικές γλώσσες. Είπα οτι δεν μπορεί να αναλύσει κανένα πρωτόκολλο επικοινωνίας - άσχετα αν το κατατάσσει ως γλώσσα - αν δεν έχει πρόσβαση στην επαγωγική νόησή του (ελπίζω να ερμηνεύω σωστά το inductive reasoning).

Επαναλαμβάνω λοιπόν, οτι δεν αναφέρομαι σε κώδικα επικοινωνίας που όντως υπάρχει σχεδόν απο καταβολής του ανθρώπου, αλλά σε μια "δομή" που έχει ξεκάθαρους εννοιολογικούς, πραγματιστικούς, συντακτικούς κανόνες. Και που επι πλέον μπορεί να μεταδώσει αυτούς τους κανόνες με την χρήση και διαμέσου του εαυτού της....
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τώρα που το σκέφτομαι, η αναλογία με το πληκτρολόγιο είναι πολύ καλή!

Αν ξεκινούσαν τώρα όλα από την αρχή, σαφώς και δεν θα είχαμε διάταξη QWERTY. Είναι ένα ιστορικό ατύχημα. Και τελείως ακατάλληλο: τα πιο συχνά πλήκτρα (AS) πάνε στο μικρό δακτυλάκι.

Όμως για να αλλάξει κανείς όλα τα πληκτρολόγια είναι αδύνατο. Έχουν γίνει προσπάθειες αλλά απέτυχαν, διότι ο άνθρωπος δύσκολα αλλάζει συνήθειες αν δεν έχει σημαντικό λόγο.

Όμως θα ήταν ανόητο να μαλώνει κανείς για την διάταξη του πληκτρολογίου. (Κι όμως έχουν γίνει και τέτοιοι καυγάδες!!!) Θα ήταν ακόμη πιο ανόητο να τη μελετήσει επιστημονικά και να βγάλει συμπεράσματα για οτιδήποτε. (Αυτό δεν έχει γίνει!)


Άλλο πράγμα λοιπόν ο ιστορικός σεβασμός, ή έστω η συντηρητική αντιμετώπιση των πραγμάτων (που χρειάζεται), και άλλο η παγιωμένη πεποίθηση ότι αντικατοπτρίζει κάτι βαθύτερο.

Το παράδειγμα του πληκτρολογίου είναι ελλειπές ... Οι Γάλλοι χρησιμοποιούν AZERTY και όχι QWERTY χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα ... Και είναι 70+ εκατομμύρια κόσμος ... Οι περισσότεροι δε, είναι εξίσου ικανοί ΚΑΙ σε QWERTY πληκτρολόγια ...
 
Για την νοηματική, επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω αν μπορεί ποτέ να ενταχθεί στο Language Acquisition Device του Chomsky ... Έμφυτα δεν είναι δυνατόν να την κατανοήσεις σε βαθμό που να μπορείς να επικοινωνήσεις.

Όχι φίλε μου, κάνεις μεγάλο λάθος! Μη λες τέτοια πράγματα, που είναι και υποτιμητικά για τους κωφούς!

Οι νοηματικές γλώσσες εδώ και πάρα πολλά χρόνια κατατάσσονται στις γλώσσες και έχουν μελετηθεί εκτενώς από γλωσσολόγους. Υπάρχει μάλιστα πολύ μεγάλη επιστημονική βιβλιογραφία.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language

In linguistic terms, sign languages are as rich and complex as any oral language, despite the common misconception that they are not "real languages". Professional linguists have studied many sign languages and found them to have every linguistic component required to be classed as true languages.http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language#cite_note-4




Στις ΗΠΑ υπάρχει ολόκληρος κλάδος σπουδών sign language. Κάθε σχολείο, ΑΕΙ, δικαστήριο κλπ, είναι υποχρεωμένο από το νόμο να παρέχει δωρεάν διερμηνείς sign language που έχουν τελειώσει ανάλογες σπουδές. Αυτοί φυσικά ακούνε. Έτσι υπάρχουν μαθήματα sign language σε πολλά ΑΕΙ, και θεωρούνται όπως τα μαθήματα ισπανικών ή οποιασδήποτε άλλης second language.






http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language#cite_note-4
 
Off-topic..
Aχιλλέας Παράσχος:'H έκτασις τού αχανούς Αιγαίου εκοιμάτο´..

Διονύσιος Σολωμός:'Xάσμα σεισμού πού βγάν´ανθούς καί τρέμουν στόν αέρα´..

'Τόσο πού έσπρωξα ομπρός τά χέρια μου,καθώς κάνει ο άνθρωπος όπου δέν έχει τό φώς του´.....

Απο πάνω στον Παράσχο η τεχνητή καί αδιάφορη γλώσσα τού ´λογίου´και απο κάτω η ζωντανή γλώσσα τού Σολωμού.

Απο ποιον προφορικό λόγο προήλθε η μιά και από ποιόν η άλλη είναι πολύ απλό.
Η πρώτη φτιάχτηκε απο τήν ´τεχνητή νοημοσύνη´και η δεύτερη απο τήν Ψυχή πού βούτηξε στην παράδοση και τήν εξέλιξε ...

Μακάρι νά ζούσαν γιά νά κάναμε από ένα P.E.T.(Positron emission tomography)στον καθέναν μπάς και καταλαβαίναμε τήν ´διαφορά´βάσει τών λειτουργικών ´διαφορών´τών εγκεφάλων τους..
Δεν νομίζω ότι αρκεί αυτό..................................
 
Όχι φίλε μου, κάνεις μεγάλο λάθος! Μη λες τέτοια πράγματα, που είναι και υποτιμητικά για τους κωφούς!

Οι νοηματικές γλώσσες εδώ και πάρα πολλά χρόνια κατατάσσονται στις γλώσσες και έχουν μελετηθεί εκτενώς από γλωσσολόγους. Υπάρχει μάλιστα πολύ μεγάλη επιστημονική βιβλιογραφία.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language

In linguistic terms, sign languages are as rich and complex as any oral language, despite the common misconception that they are not "real languages". Professional linguists have studied many sign languages and found them to have every linguistic component required to be classed as true languages.http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language#cite_note-4




Στις ΗΠΑ υπάρχει ολόκληρος κλάδος σπουδών sign language. Κάθε σχολείο, ΑΕΙ, δικαστήριο κλπ, είναι υποχρεωμένο από το νόμο να παρέχει δωρεάν διερμηνείς sign language που έχουν τελειώσει ανάλογες σπουδές. Αυτοί φυσικά ακούνε. Έτσι υπάρχουν μαθήματα sign language σε πολλά ΑΕΙ, και θεωρούνται όπως τα μαθήματα ισπανικών ή οποιασδήποτε άλλης second language.






http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_language#cite_note-4

Αν δεν έκοβες τη φράση μου στη μέση, θα λεγες το ίδιο ?

Το LAD του Chomsky είναι πολύ συγκεκριμένο στο τί αναγνωρίζει ως εμφυτη ικανότητα νόησης γλώσσας... Το να κατανοήσεις οτι κάποιος προσπαθεί να επικοινωνήσει νοηματικά μέχρι το να επικοινωνηθεί το οποιοδήποτε νόημα ΔΕΝ είναι αποτέλεσμα του LAD οσον αφορά την νοηματική. Χωρίς διδασκαλία δεν μπορείς να επικοινωνήσεις επιτυχώς. Εν όλίγοις, το inductive reasoning δεν επαρκεί για την επικοινωνία...

Edit : Δεν είναι υποτιμητικό για τους κωφούς αυτό που γράφω σε καμμία περίπτωση ! Τουναντίον, η θέλησή τους να αντικαταστήσουν την απώλεια μιας αίσθησης με τις υπόλοιπες αισθήσεις τους είναι και για επιβράβευση και για χειροκρότημα ... Τέλος, αν έχεις την καλωσύνη φέρε και κανένα παράδειγμα εκτός wikipedia ...
 
Last edited:
Στη γλωσσολογία οι γλώσσες κατατάσονται σε τρεις κατηγορίες:

Φυσική Γλώσσα (Natural Language)

Κατασκευασμένη Γλώσσα (Constructed Language), πχ. η Εσπεράντο.

Τυπική γλώσσα (Formal Language), πχ των υπολογιστών η Fortran.


Η γλωσσολογία ασχολείται με τη μελέτη των φυσικών γλωσσών κυρίως. Οι άλλες είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα και δεν θεωρούνται σημαντικές για γλωσσολογική μελέτη.