πρόβλημα ακουστικής σε καλό χώρο

Re: Απάντηση: πρόβλημα ακουστικής σε καλό χώρο

Το πρόβλημα που αντιμετωίπίζεις λύνεται σχετικά εύκολα και με πολύ λίγα χρήματα, αρκεί να γνωρίζεις τι κάνεις και να κρατάς σημειώσεις.

Behringer? :afro:
 
Υπάρχει και η λύση του παραπληροφορημένου θαμώνα των φόρουμς που προσπαθεί να διορθώσει τον ήχο ενός κακού συνδιασμού συστήματος χώρου με ένα ψηφιακά equalιzer των 350 ευρώ.

Η γνώμη μου, κι αν θέλεις Nicolas την ακούς, είναι να διορθώσεις όσο γίνεται καλύτερα τον ήχο του συστήματος χωρίς ηλεκτρονική διόρθωση. Απλώς χρησιμοποίησε τις ηλεκτρονικές μεθόδους/μετρήσεις σαν ένα πρώτο βοήθημα για να εντοπίσεις τα πρώτα modes του χώρου σου.

Οι ηλεκτρονικές διορθώσεις -με απλά μέσα- ακόμα και αυτές που εφαρμόζονται στο ψηφιακό domain, δεν είναι πάντα σε θέση να διορθώσουν ένα σύστημα σε όλες τις πιθανές στάθμες ακρόασης. Για παράδειγμα ένα διορθωμένο με DEQ σύστημα μπορεί να παίζει πολύ καλά μόνο σε συγκεκριμένες στάθμες ακρόασης και σε άλλες να μην παίζει καθόλου.
Κατά τη γνώμη μου το πιο χρήσιμο κουμπάκι επάνω σε ένα κακορυθμισμένο equalizer είναι αυτό που γράφει bypass,
 
εντάξει δεν είναι άσπρο-μαύρο τα πράματα.

Ούτε ένα DEQ απο μόνο του με χάλια χώρο-σύστημα μπορεί να κάνει θαύματα αλλά ούτε και η ατέρμονη (στα τυφλά) αλλαγή τοποθέτησης των ηχείων, τοποθέτησης κουρτινών, ηχοαποροφητικών, τούβλων κλπ.

Ένας συνδυασμός των δύο είναι ότι καλύτερο.


Το βασικό είναι να πάρει έναν analyzer χώρου για να δει αν έχει τίποτε...χοντράδες στο φάσμα και απο εκεί και πέρα προχωράει ανάλογα.

Αν έχεις dedicated χώρο αυτό μπορεί να είναι μια πολύ ευχάριστη διαδικασία.
 
Re: Απάντηση: πρόβλημα ακουστικής σε καλό χώρο

Υπάρχει και η λύση του παραπληροφορημένου θαμώνα των φόρουμς που προσπαθεί να διορθώσει τον ήχο ενός κακού συνδιασμού συστήματος χώρου με ένα ψηφιακά equalιzer των 350 ευρώ.

Ήσουν πολύ σαφής και την πρώτη φορά!

Στο quote σου στο οποίο απάντησα, πέρα από το:
"σχετικά εύκολα και με πολύ λίγα χρήματα"
υπάρχει και το:
"....αρκεί να γνωρίζεις τι κάνεις και να κρατάς σημειώσεις."

:2thumb22sup:
 
Last edited:
εντάξει δεν είναι άσπρο-μαύρο τα πράματα.

Ούτε ένα DEQ απο μόνο του με χάλια χώρο-σύστημα μπορεί να κάνει θαύματα αλλά ούτε και η ατέρμονη (στα τυφλά) αλλαγή τοποθέτησης των ηχείων, τοποθέτησης κουρτινών, ηχοαποροφητικών, τούβλων κλπ.

Ένας συνδυασμός των δύο είναι ότι καλύτερο.


Το βασικό είναι να πάρει έναν analyzer χώρου για να δει αν έχει τίποτε...χοντράδες στο φάσμα και απο εκεί και πέρα προχωράει ανάλογα.

Αν έχεις dedicated χώρο αυτό μπορεί να είναι μια πολύ ευχάριστη διαδικασία.

Απαιτείται εξειδικευμένη γνώση.
 
Kαταρχήν, ψυχραιμία. Ένα πράγμα που σημείωσα είναι ότι τα ηχεία σου (προφανώς και ο SET) έχουν να παίξουν αρκετές ημέρες. Προφανώς από προχθές που έγραψες για το πρόβλημα δεν έχεις προλάβει να τους βάλεις ώρες. Επειδή κι εγώ παίζω με fostex, ξέρω ότι αν τα αφήσεις σε αφήνουν...
Επίσης τσέκαρε την πόλωση του Ayon γιατί στο νέο σπίτι μπορεί να έχει αλλάξει.

Το σίγουρο είναι ότι ο νέος χώρος βάζει νέες απαιτήσεις. Ξέχνα ηλεκτρονικές διορθώσεις, με SET και full range αυτά είναι καθαρή αυτοκτονία. Προφανώς έχεις ανεξέλεγξτες αντηχήσεις που θα πρέπει να τιθασεύεις με απορρόφηση και διάχυση. Ξεκίνα με τα στοιχειώδη (χαλί στο πάτωμα, ριχτάρια σε γυμνούς τοίχους) ώστε να να τις μαζέψεις και ύστερα αποφάσισε για τη θέση του συστήματος σε σχέση με το χώρο. Κάποιοι προσανατολισμοί είναι καλύτεροι από άλλους και αυτό ακούγεται ξεκάθαρα.
 
Το να περιμένεις να πάιξει ένα σύστημα καλά και με την μία σε ένα καινούργιο χώρο είναι πολύ δύσκολο.

Το πρωτο πράγμα που έρχεται εμένα στο μυάλο είναι να είναι πλέον ακατάλληλο το σύστημα για τον νέο χώρο...
Δηλαδή το σύστημα δεν έχει απλά τον έλεγχο του χώρου και του ιδίου στην προσπάθειά του να τον καλύψει!
Ήτοι είναι ανεπαρκές ή είναι εντελώς ατιουνάριστο στην καλύτερη και ευτυχέστερη περίπτωση.
Έχοντας ασχοληθεί πολύ με τον χώρο/στήσιμο κατέληξα ότι φταίνε τα ηχεία!
Ήξερα βεβαια εκ των προτέρων ότι ήταν ακατάλληλα (μου το έλεγε και σχεδιαστής τους) αλλά αυτά μπορούσα να έχω με αυτά πάλευα...
Ότι κάνουν δηλαδή οι περισσότεροι...
Πάντως υπάρχουν λύσεις να καλυτερέψει ο ήχος με τον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Αυτά όμως θέλουν πολύ καιρό και πειραματισμούς για να επιτευχθούν...
Μάλιστα αυτά αφορούν κυρίως στις σκλήραδες και στις τσιρίδες.
Το μπουμ δύσκολα παλεύεται ερασιτεχνικά...
Απαιτεί μετρήσεις, δύσκολες κατασκευές και ψάξιμο έτσι ώστε πολλές φορές
να είναι οικονομικότερη η αλλαγή συστηματος...

Για τα εύκολα, δηλαδή τσιρίδες, ανακλάσεις, σκληρότητα, μπέρδεμα, απώλεια εικόνας κάνε κάτι εύκολο πρώτα και απλό αντι να αρχίσεις να αγοράζεις τόπια για να ντύνεις επιφάνειες...:
 

Attachments

  • DSC01022.JPG
    DSC01022.JPG
    80.7 KB · Views: 84
  • DSC01023.JPG
    DSC01023.JPG
    58.3 KB · Views: 74
Με τον τρόπο αυτό περιορίζεις εύκολα τις πρώτες και δεύτερες ανακλάσεις χωρίς να χάνεις τον "αέρα" του χώρου.

Βέβαια σε δεύτερη φάση καλό είναι να βάψεις τον χώρο με ένα καλό και βαρύ ραλίφ...
 
Οταν πριν λίγους μήνες προσπαθήσαμε να "διορθώσουμε" με το Copland ένα ηχείο βασισμένο σε Fostex, το αποτέλεσμα ήταν τραγικό.
Αυτό που είπε ο Πάρις για την ηλεκτρονική διόρθωση συστηματων βασισμένα σε SET ενισχυτικά και μονόδρομα ηχεία προφανώς ισχύει.
 
Αυτό που είπε ο Πάρις για την ηλεκτρονική διόρθωση συστηματων βασισμένα σε SET ενισχυτικά και μονόδρομα ηχεία προφανώς ισχύει.

Όταν η διόρθωση υλοποιείται σε ψηφιακό επίπεδο και ξέρουμε τι ακριβώς κάνουμε δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Μάλλον μόνο θετικά μπορούμε να αποκομίσουμε από μια τέτοια κίνηση. :2thumb22sup:
 
Όταν η διόρθωση υλοποιείται σε ψηφιακό επίπεδο και ξέρουμε τι ακριβώς κάνουμε δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Μάλλον μόνο θετικά μπορούμε να αποκομίσουμε από μια τέτοια κίνηση. :2thumb22sup:

Mήπως τέτοιες λύσεις περιπλέκουν κάποιες φορές τα πράγματα;
Πχ το Copland, και αν δεν κάνω λάθος και το DEQ, δεν κάνουν
μόνο EQ στο πεδίο της συχνότητας αλλά επιδρούν και στο πεδίο
του χρόνου (το ότι το κάνουν σε ψηφιακό επίπεδο απλά κάνει πιο εύκολη
την επεξεργασία και πιο αξιόπιστο/ελεγχόμενο το αποτέλεσμα).
Και οι φουλρεηντζάκηδες/σετάκηδες φωνάζουν πως τέτοιες παρεμβάσεις
(στο πεδίο του χρόνου) ακούγονται από τέτοιου είδους σχήματα (εκείνοι ξέρουν καλύτερα).
Από την άλλη, απ'ότι θυμάμαι από την παρουσίαση του Ήχου, το Copland δεν
έχει και πολλές ρυθμίσεις, οπότε ο χρήστης μάλλον έχει περιορισμένες
επιλογές και το μηχάνημα κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις μόνο του.
Οπότε δεν μπορώ να καταλάβω πού θα μπορούσε να γίνει λάθος;
 
Όταν η διόρθωση υλοποιείται σε ψηφιακό επίπεδο και ξέρουμε τι ακριβώς κάνουμε δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Μάλλον μόνο θετικά μπορούμε να αποκομίσουμε από μια τέτοια κίνηση. :2thumb22sup:


Εχεις ποτέ δοκιμάσει να παρεμβάλεις σε ένα μινιμαλιστικό σύστημα με SET και κόρνες κάποιο auto equalizer σαν αυτό της Copland ή το DEQ ?

Εκτός κι αν του αρέσει κάποιου να περνάει τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του ρυθμίζοντας σε καθημερινή βάση ένα equalizer.
 
Εχεις ποτέ δοκιμάσει να παρεμβάλεις σε ένα μινιμαλιστικό σύστημα με SET και κόρνες κάποιο auto equalizer σαν αυτό της Copland ή το DEQ ?

Εκτός κι αν του αρέσει κάποιου να περνάει τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του ρυθμίζοντας σε καθημερινή βάση ένα equalizer.

Όλα είναι σχετικά. Σε όλα θέλει μέτρο. Αν μετρήσεις το χώρο σου με το ειδικό μικροφωνάκι και σου βάλει ότι θέλεις διόρθωση 10db σε κάποιο σημείο του φάσματος τότε καλό θα είναι πρώτα να ασχοληθείς με το χώρο σου με κάποιο τρόπο, έτσι ώστε να κάνεις την ανάγκη για τα 10 db... μικρότερη.

Αλλά αν δεν έχεις ένα έστω υποτυπώδες εργαλείο (κατά τα λεγόμενά σου όπως είναι το DEQ) πως θα καταλάβεις τι σου γίνεται?

Στο δικό μου χώρο μετά από μια προχειρότατη μέτρηση με το μικροφωνάκι στο σωστό ύψος της θέσης ακρόασης μου έδειξε μια "βούτα" στους 80 κύκλους. Το διόρθωσα ανεβάζοντας 5 db από το παραμετρικό του DEQ και ακούω μια διαφορά προς το πολύ καλύτερο που κανένα καλώδιο ρεύματος, ηχείων ή ιντερκονέκτ δε θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να μου δώσει.

Κανένας δεν είπε ότι τα πράγματα είναι ρόδινα με αυτά τα εργαλεία, είτε είναι επαγγελματικούρες, είτε είναι επαγγελματικούρες με παχύ αλουμίνιο στην πρόσοψη.

Θέλει ψάξιμο και πολλές-πολλές δοκιμές.

Αλλά προτιμώ αυτή την κατάσταση από το να αλλάζω κάθε τρεις και λίγο καλώδια και συσκευές.
Άλλο αν θέλουμε και μας αρέσει η "αλλαγή" αυτή, με νέες πηγές και καλώδια ρεύματος κάθε μήνα.
Προσωπικά δεν το βρίσκω κατακριτέο.

Απλώς στη δική μου περίπτωση αυτά τα φτηνά εργαλεία μου έδειξαν το δρόμο για την ακόμα καλύτερη απόλαυση της αγαπημένης μου μουσικής.

όβερ εντ άουτ.



ΥΓ: αυτά τα μηχανάκια δεν είναι για να τα βάζεις στο auto. Είναι ακριβώς σαν τις DSLR που αν καταφέρεις να τις δουλέψεις σωστά με τις manual ρυθμίσεις δεν θα ξαναβγάλεις ποτέ φωτό στο auto. Δατς λάηφ.
 
Mη μασάς Στέργιο...
O IK ξέρει πολύ καλά τι μπορεί να κάνει το DEQ απλά προφανώς γνωρίζει πως αν δεν ασχοληθείς ή αν δεν ξέρεις ήδη 5 πράγματα άκρη δε θα βγάλεις με δαύτο...

Σε SET-FR το DEQ θα χαλάσει το PRaT.
 
Ναι, και μετά η Diana Krall θα μπαίνει μισό μέτρο αργότερα και δυό ημιτόνια πιο κάτω.
:flipout::flipout::flipout::flipout::flipout:
αι να χαθείς πνίγηκα απο το γέλιο
η αλήθεια βέβαια είναι οτιδήποτε παρεμβάλλεται σε αυτό το στάδιο (της τελικής αναπαραγωγής σήματος μέσω σπιτικού στερεοΦΩΝΙΚΟΥ i mean ) τα κάνει λιγάκι
ρδελομπου !!! τις προάλλες ήμουν παρών σε μια ηχογράφηση σε ενα στουντιάκη
και ο μυστήριος ηχολήπτης εαν δεν έσχιζε τα ράμματα σε κάθε κανάλι στο πείραγμα μέσω βουντού φίλτρων και άλλων τεχνημάτων , δεν θα κοιμότανε καλά το βράδυ , οπότε ας μην τά πειράζουμε κι άλλο ! δεν νομίζω οτι θά κάνουμε και πολλά !
 
Απάντηση: Re: πρόβλημα ακουστικής σε καλό χώρο

Mη μασάς Στέργιο...
O IK ξέρει πολύ καλά τι μπορεί να κάνει το DEQ απλά προφανώς γνωρίζει πως αν δεν ασχοληθείς ή αν δεν ξέρεις ήδη 5 πράγματα άκρη δε θα βγάλεις με δαύτο...

Σε SET-FR το DEQ θα χαλάσει το PRaT.

Ετσι ακριβώς.

Κανένας δεν έχει ασχοληθεί αρκετά με το DEQ. Οι περισσότεροι εφαρμόζουν γραφικά φίλτρα (GEQ) και στην καλύτερη περίπτωση παραμετρικά (PEQ) που πρακτικά είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα.
Ελάχιστοι χρησιμοποιούν τα δυναμικά φίλτρα (DEQ) που σου δίνουν την δυνατότητα παραμετρικής ισοστάθμισης ανάλογα με το "γέμισμα" που έχει κάθε ηχογράφηση.

Θα μπορούσα να μπω πολύ βαθειά στο θέμα αλλά δυστυχώς απαιτείται πολύς χρόνος για κάτι τέτοιο.

Εν κατακλείδι , με αρκετή δουλειά, καλά μικρόφωνα και γνώση, θα μπορούσε κάποιος εξειδικευμενος χρήστης του DEQ να εφαρμόσει τη δική του πολιτική στον ήχο. Θα μπορούσε ενδεχομένως να κάνει ακόμα και προσομοίωση των δυναμικών χακτηριστικών μιας τριόδου λυχνίας ισχύος.
 
Re: Απάντηση: Re: πρόβλημα ακουστικής σε καλό χώρο

Ετσι ακριβώς.

Κανένας δεν έχει ασχοληθεί αρκετά με το DEQ. Οι περισσότεροι εφαρμόζουν γραφικά φίλτρα (GEQ) και στην καλύτερη περίπτωση παραμετρικά (PEQ) που πρακτικά είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα.
Ελάχιστοι χρησιμοποιούν τα δυναμικά φίλτρα (DEQ) που σου δίνουν την δυνατότητα παραμετρικής ισοστάθμισης ανάλογα με το "γέμισμα" που έχει κάθε ηχογράφηση.

Θα μπορούσα να μπω πολύ βαθειά στο θέμα αλλά δυστυχώς απαιτείται πολύς χρόνος για κάτι τέτοιο.

Εν κατακλείδι , με αρκετή δουλειά, καλά μικρόφωνα και γνώση, θα μπορούσε κάποιος εξειδικευμενος χρήστης του DEQ να εφαρμόσει τη δική του πολιτική στον ήχο. Θα μπορούσε ενδεχομένως να κάνει ακόμα και προσομοίωση των δυναμικών χακτηριστικών μιας τριόδου λυχνίας ισχύος.

ναι αλλα σε digital επίπεδο τρανσπορτ=deq=amp :drummer:-bye-