Πρόβλημα εκκίνησης κομπρεσέρ αέρος

Παιδιά ευχαριστώ. Θα κάνω ότι λέτε. Έτσι κι αλλιώς το έχω μισολυμένο.

Το Σαββατοκύριακο θα του ανοίξω και τη κοιλιά του και θα σας πω.
 
Φωτο μη ξεχάσεις να ανεβάσεις. Μια εικόνα, χίλιες λεξεις.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Αν χανει η φλατζα του κυλινδρου, δεν θα εχουμε λιγοτερη πιεση μεσα στον κυλινδρο, αρα και λιγοτερη αντισταση στο μοτερ;
Εκτος αν δεν καταλαβα κατι σωστα. Εδω πλεον ψαχνουμε να βρουμε τι δημιουργει προσθετη αντισταση στο μοτερ.
 
Αν χανει η φλατζα του κυλινδρου, δεν θα εχουμε λιγοτερη πιεση μεσα στον κυλινδρο, αρα και λιγοτερη αντισταση στο μοτερ;
Εκτος αν δεν καταλαβα κατι σωστα. Εδω πλεον ψαχνουμε να βρουμε τι δημιουργει προσθετη αντισταση στο μοτερ.

Έχεις δίκιο. Και εγώ αυτό σκέφτηκα, αν π.χ. χάνει από σκισμένη φλάντζα θα ήταν ακόμη πιό ελεύθερο με λιγότερη αντίσταση.
Παιδιά, με φίλο που το συζητάμε και θα το δούμε παρέα αύριο μου είπε το πιο λογικό, ότι με τον καιρό το λουρί (ο ιμάντας) "φουσκώνει" δηλ. τα χείλη του φαρδαίνουν ελαφρά και σφηνώνει κάπως στις πλευρές μέσα στα λούκια των τροχαλιών. Μάλιστα θυμάμαι ότι όταν παρέα αρχικά προσπαθούσαμε να βρούμε τι φταίει βγάλαμε τον ιμάντα από τις τροχαλίες. Τότε το μοτέρ ξεκινούσε πύραυλος. Τότε δοκίμασα να φέρω πιό κοντά τις τροχαλίες για να μειωθεί το τέντωμα του ιμάντα αλλά δεν έχει ρεγουλατόρους, μόνο φιξαρισμένες θέσεις για το βίδωμα του ηλεκτροκινητήρα. Νομίζω ότι το πρόβλημα τελικά θα είναι στο λουρί και άδικα το ψάχνουμε περίπλοκα.

Θα σας πω τη Δευτέρα αν βρούμε κάτι (και θα βγάλω φωτογραφίες)
 
Αν εχει πεσει κατι επανω του (λαδι, πετρελαιο, κλπ) θα το εχει φουσκωσει, Αλλιως τα λουρια (V-belt) φθειρωνται στα πλαινα τους και φθειρουν και την τροχαλια, με αποτελεσμα να "πεφτουν" πιο μεσα στο λουκι να "μεγαλωνει" η περιμετρος τους και να "πατιναρουν". Κοιτα ομως τι νουμερο λουρι δινει ο κατασκευαστης, τι νουμερο εχει επανω, και εχε υπ'οψιν σου οτι οι παλιες διαστασεις εχουν αλλαξει κατα περιπου 5 δεκατα του χιλιοστου. Το παλιο 9,5 εχει γινει 10, το 12,5 εχει γινει 13, κτλ, κανοντας το λουρι να παταει πιο εξω στο V λουκι και κατα συνεπεια να "μικραινει" η περιμετρος, δηλαδη εκει που δουλευες με ενα 9,5 Χ 990, να θελεις ενα 10 Χ 1000. Προσεξε μην εχει αλλαχτει και καμμια τροχαλια και ετσι οι διαστασεις του κατασκευαστη δεν ισχυουν.
Μου εχει τυχει και εργοστασιακο λαθος σε λουρι και μαλιστα απο εταιρια κορυφαια στο χωρο (contitech, ναι αυτη που εκλεισε την ελληνικη μαναδα στο Βολο), και απο τοτε τα μετραω ολα με ειδικο χαρακα για ιμαντες.
 
Last edited:
Παιδιά καλημέρα. Το μηχανάκι έφτιαξε. Γυρίζει και μάλιστα σφαίρα στην εκκίνηση. Είπα να σας άφηνα να μαντέψετε ποιο ήταν το πρόβλημα αλλά σχεδόν το βρήκατε.
Χθες βράδυ ήρθε στο γκαράζ ο κολλητός μου και ενώ το είχα λυμένο μου είπε ότι 99% θα έφταιγε ο ιμάντας. Να μη τα πολυλογώ, έκανα μια καλή σαπουνάδα στον ιμάντα και μετά ευθυγραμμίσαμε όσο γινόταν καλύτερα τις 2 τροχαλίες (έχαναν μεταξύ τους λίγο στην ευθυγράμμιση). Ο ιμάντας που τον έπιασε είχε πιάσει με τα χρόνια μια γλίτσα από τις άχνες των μπογιών και τη σκόνη. Με το πλύσιμο έγινε καινούργιος.
Το δέσαμε, πάτησα το διακόπτη και ξεκίνησε πύραυλος. Ποτέ δεν θυμάμαι ειδικά τα τελευταία χρόνια να ξεκινούσε να γυρίζει τόσο γρήγορα. Ας είναι καλά και εκείνος και εσείς με τη βοήθεια σας.
Και μερικές εικόνες του μπαγάσα:

DSCF1316.jpgDSCF1315.jpgDSCF1317.jpgDSCF1319.jpgDSCF1320.jpgDSCF1321.jpg
 
Ενα τετοιο σπρευ θα σε βοηθησει και εχει εφαρμογη και στο αυτοκινητο οπου εχουμε λουρια και ταλαιπωρουνται!

imantes-500x500.jpg
 
Απάντηση: Re: Πρόβλημα εκκίνησης κομπρεσέρ αέρος

Παιδιά καλημέρα. Το μηχανάκι έφτιαξε. Γυρίζει και μάλιστα σφαίρα στην εκκίνηση. Είπα να σας άφηνα να μαντέψετε ποιο ήταν το πρόβλημα αλλά σχεδόν το βρήκατε.
Χθες βράδυ ήρθε στο γκαράζ ο κολλητός μου και ενώ το είχα λυμένο μου είπε ότι 99% θα έφταιγε ο ιμάντας. Να μη τα πολυλογώ, έκανα μια καλή σαπουνάδα στον ιμάντα και μετά ευθυγραμμίσαμε όσο γινόταν καλύτερα τις 2 τροχαλίες (έχαναν μεταξύ τους λίγο στην ευθυγράμμιση). Ο ιμάντας που τον έπιασε είχε πιάσει με τα χρόνια μια γλίτσα από τις άχνες των μπογιών και τη σκόνη. Με το πλύσιμο έγινε καινούργιος.
Το δέσαμε, πάτησα το διακόπτη και ξεκίνησε πύραυλος. Ποτέ δεν θυμάμαι ειδικά τα τελευταία χρόνια να ξεκινούσε να γυρίζει τόσο γρήγορα. Ας είναι καλά και εκείνος και εσείς με τη βοήθεια σας.
Και μερικές εικόνες του μπαγάσα:

View attachment 131847View attachment 131848View attachment 131849View attachment 131850View attachment 131851View attachment 131852
:SFGSFGSF:
Εχω και γω ενα δυο κοφλερ που παρουσιαζουν το φαινομενο. Θα το εχω στο νου μου.
 
Ενα τετοιο σπρευ θα σε βοηθησει και εχει εφαρμογη και στο αυτοκινητο οπου εχουμε λουρια και ταλαιπωρουνται!

imantes-500x500.jpg

Το έχω και κάνει πολύ καλή δουλειά!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

:SFGSFGSF:
Εχω και γω ενα δυο κοφλερ που παρουσιαζουν το φαινομενο. Θα το εχω στο νου μου.

Πάμε μια βόλτα μέχρι τον Μιχαηλίδη να πάρουμε κανένα αν θες!
 
Να κανω τον δικηγορο του "διαβολου" παλι;
Αν ειχε πιασει "γλιτσα" ο ιμαντας, τοτε θα πατιναριζε (θα "γλυστραγε" πανω στις τροχαλιες), κοινως σε μια σχεση μεταδοσης 1:1 (που εδω δεν ειναι τετοια) στην μια περιστροφη της τροχαλιας του μοτερ θα επερνε μιση ή ενα τεταρτο η τροχαλια του συμπιεστή. Αυτο θα ειχε σαν αποτελεσμα την μη σωστη περιστροφη του συμπιεστη ή και την καθολου περιστροφη, και οχι την μη εκκινηση του μοτερ.
Για να μην ξεκιναει το μοτερ σημαινει οτι κατι το εμποδιζε, του δημιουργουσε προσθετο "φορτιο".
Αυτο θα μπορουσε να συμβει απο μη σωστη τανυση του ιμαντα, πραγμα που προερχοταν και απο τη μη ευθυγραμμιση των 2 τροχαλιων.
Εκτος και αν το λουκι της τροχαλιας ηταν γεματο π.χ. πριονιδι συμπιεσμενο και δεν αφηνε τον ιμαντα να πατησει.
Εγω θα ελεγχα και τα εδρανα των 2 αξονων των τροχαλιων.(ρουλεμαν, κουζινετα), καθως δουλευαν υπο μεγαλη ταση για καμποσο καιρο και ενδεχεται να εχουν καταπονηθει.
 
Τα ρουλεμάν τα ελέγξαμε όταν το είχα λυμένο. Είναι κλειστού τύπου και σε πολύ καλή κατάσταση. Η βρωμιά που είχε το λουρί το "κόλλαγε" στα μάγουλα των τροχαλιών αλλά δεν ήταν και τέλεια η ευθυγράμμισή τους. Το λουρί το είχαμε χαλαρώσει λίγο τη πρώτη φορά χωρίς βελτίωση.
Θεωρώ ότι έφταιγε και η κολλώδης βρωμιά του λουριού αλλά και η όχι σωστή ευθυγράμμιση των τροχαλιών. Πάντως σίγουρα εκεί ήταν το πρόβλημα. Το ξαναδοκίμασα χθες το μηχανάκι και ξεκινάει ρουκέτα.
 
Πολυ καλη πληροφοριση και γνωση παρηχθη σε αυτο το νημα σχετικα με το προβλημα στο κομπρεσσερ, αλλα και γενικοτερα. :a0210:
 
Εγω δεν μπορω να καταλαβω πως ενας ιμαντας μπορει να φρεναρει το μοτερ.
Να πατιναρει ναι...

Καλοδουλευτο παντως και να είναι το τελευταιο πρόβλημα αυτό.


Αα,οι ιμαντες δουλευουν παντα με το πλαινο τους.Αν πατησουν τερμα μεσα στην τροχαλια,πατιναρουν.
 
νομίζω ένας παλιοιμάντας σε συνδυασμό με λάθος ευθυγράμμιση των τροχαλιών μπορεί να λειτουργήσει σαν φρένο.
 
Ίσως...αλλά αν προσπαθησεις με ένα πανί στο χέρι να φρενάρει τι μοτέρ,θα καταλάβεις τι εννοώ.
Είναι μεγάλη ή δύναμη...
Τέλος πάντων,μακαρι να ξεμπερδεψει το παλληκάρι.