AlexTheodin
Supreme Member
Τάσο με παρεξήγησες. Δεν μιλάω για ίδιο κάδρο. Το κάδρο δεν είναι μόνο προοπτική.
Αυτό που υποστηρίζω είναι οτι στο κροπαρισμένο κάδρο ενός 16αρη και στο αντίστοιχο πλήρες κάδρο ενος 135αρη η σχέση μεγεθών μεταξύ των αντικειμένων (είτε είναι στο φόντο είτε στο πρώτο επίπεδο) θα είναι ίδια, καθώς δεν εξαρτάται απο τον φακό με τον οποίο γίνεται η λήψη αλλά απο την θέση λήψης και μόνο. Ώς φυσική έννοια η προοπτική δλδ εξαρτάται μόνο απο την σχετική θέση παρατητητή και παρατηρούμενου. Ο φακός το κάνει μόνο εμφανές αφού μεγενθύνει το είδωλο.
Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση οτι το κροπάρισμα αποτελεί εναλλακτική της χρήσης του σωστού φακού. Ούτε καν θεωρητικά αφού μπαίνουν στο παιχνίδι και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του φακού. Πρακτικά δλδ ένα κροπαρισμένο κάδρο ευρυγώνιου και ένα κανονικό τηλεφακού δεν θα είναι ποτέ ίδια στο σύνολο τους.
Η προοπτική όμως, και με αυτό και η συμπίεση του τηλεφακού που λες δεν είναι χαρακτηριστικά του φακού αλλά της απόστασης και μόνο. Την ίδια συμπίεση θα είχε κει το εν λόγω κροπ απο τον ευρυγώνιο.
ΥΓ. Επίσης μόλις τώρα παρατήρησα οτι μιλάς για κροπ και ΦΦ. Κάτι το οποίο δεν έθιξα ούτε στιγμή. Η διαφορά του φορμά δεν μπαίνει στο θέμα. Μιλάμε για ίδιο φορμά είτε είναι κροπ είτε είναι ΦΦ. ο 35αρης, παραμένει 35αρης και στο κροπ σώμα, δεν αλλάζει η κατασκευή του επειδή βλέπει μικρότερο μέρος του προβαλλόμενου ειδώλου... Μην μπερδεύεσαι με τα φορμά, εδώ το θέμα είναι οι φακοί και η θέση λήψης. Το φορμά δεν έχει καμία σημασία απο την στιγμή που το φορμά των φακών παραμένει ίδιο. Οι φακοί άλλων φορμά (μεσαίο κλπ) είναι άλλη ιστορία διότι προβάλλουν άλλου μεγέθους είδωλο και έχουν άλλα χαρακτηριστικά οπότε μόνο μεταξύ τους συγκρίνονται.
Αυτό που υποστηρίζω είναι οτι στο κροπαρισμένο κάδρο ενός 16αρη και στο αντίστοιχο πλήρες κάδρο ενος 135αρη η σχέση μεγεθών μεταξύ των αντικειμένων (είτε είναι στο φόντο είτε στο πρώτο επίπεδο) θα είναι ίδια, καθώς δεν εξαρτάται απο τον φακό με τον οποίο γίνεται η λήψη αλλά απο την θέση λήψης και μόνο. Ώς φυσική έννοια η προοπτική δλδ εξαρτάται μόνο απο την σχετική θέση παρατητητή και παρατηρούμενου. Ο φακός το κάνει μόνο εμφανές αφού μεγενθύνει το είδωλο.
Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση οτι το κροπάρισμα αποτελεί εναλλακτική της χρήσης του σωστού φακού. Ούτε καν θεωρητικά αφού μπαίνουν στο παιχνίδι και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του φακού. Πρακτικά δλδ ένα κροπαρισμένο κάδρο ευρυγώνιου και ένα κανονικό τηλεφακού δεν θα είναι ποτέ ίδια στο σύνολο τους.
Η προοπτική όμως, και με αυτό και η συμπίεση του τηλεφακού που λες δεν είναι χαρακτηριστικά του φακού αλλά της απόστασης και μόνο. Την ίδια συμπίεση θα είχε κει το εν λόγω κροπ απο τον ευρυγώνιο.
ΥΓ. Επίσης μόλις τώρα παρατήρησα οτι μιλάς για κροπ και ΦΦ. Κάτι το οποίο δεν έθιξα ούτε στιγμή. Η διαφορά του φορμά δεν μπαίνει στο θέμα. Μιλάμε για ίδιο φορμά είτε είναι κροπ είτε είναι ΦΦ. ο 35αρης, παραμένει 35αρης και στο κροπ σώμα, δεν αλλάζει η κατασκευή του επειδή βλέπει μικρότερο μέρος του προβαλλόμενου ειδώλου... Μην μπερδεύεσαι με τα φορμά, εδώ το θέμα είναι οι φακοί και η θέση λήψης. Το φορμά δεν έχει καμία σημασία απο την στιγμή που το φορμά των φακών παραμένει ίδιο. Οι φακοί άλλων φορμά (μεσαίο κλπ) είναι άλλη ιστορία διότι προβάλλουν άλλου μεγέθους είδωλο και έχουν άλλα χαρακτηριστικά οπότε μόνο μεταξύ τους συγκρίνονται.
Last edited: