Προσοχή: αφορά αξιολόγηση καλωδίου ρεύματος!

Εχμ.. Η εικόνα τώρα που κολλάει;

Δεν ξέρω πολλούς που να υποστηρίζουν ότι τα καλώδια ρεύματος επηρεάζουν και την εικόνα.. και αυτοί οι λίγοι που το λένε, συνήθως ντρέπονται να το πουν μπροστά σε κόσμο.. ;)

Δημήτρη, είμαι εδώ και >20 χρόνια υπέρμαχος της άποψης ότι τα διάφορα Power cables κάνουν διαφορά στον ήχο σε όλα τα είδη μηχανημάτων αλλά και εικόνας.

Άλλαξα το OEM καλώδιο ρεύματος (που έχει και φερρίτες :violent-smiley-030:) του Panasonic PT-AE2000 και ΝΑΙ είδα αμέσως (οπτική) διαφορά στις διαβαθμίσεις και γκάμα των χρωμάτων.

Θα το επαναλάβω με ένα Α to B τεστ του ΟΕΜ καλώδιου με το καλύτερο που έβαλα και θα κάνω ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ με το Spyder3 για να δούμε αν υπάρχουν διαφορές......

Για την ιστορία, πολύ παλιά είχα αλλάξει το καλώδιο ρεύματος μιας τηλεόρασης (του 1982) με ένα καλύτερο και η εικόνα βελτιώθηκε σημαντικά στα χρώματα και τις διαβαθμίσεις, όπως και στο ότι απέκτησε λευκότερο λευκό και πιο μαύρο μάυρο!!!!
 
Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι τελικοί δεν έχουν και τόσο σταθεροποιημένη τροφοδοσία. Γιατί θα χρειάζονταν άλλον έναν "ενισχυτή" μόνο και μόνο για τροφοδοτικό. Ο Metaxas είχε έναν τέτοιο τελικό...

Συμφωνεις δηλαδη οτι τετοιοι ενισχυτες βελτιωνονται με αλλαγη καλωδιου ρευματος.Εφ οσον το καλωδιο ρευματος ειναι το πρωτο κομματι ενος τροφοδοτικου,βελτιωνοντας το,βελτιωνεις και το υπολοιπο της αλυσιδας;
 
Δυστυχώς δεν παίρνω απαντήσεις,...απλά εικασίες.

Προσπαθώ να το δω όσο πιο ορθολογιστικά μπορώ, και επίσης να κατηγοριοποιήσω, διότι όλα τα καλώδια και όλες οι συσκευές δεν είναι ίδιες, οπότε βάση τούτου, πολλές από τις τηλεγραφικές απαντήσεις είναι λίγο ξεκάρφωτες.

Ο προενισχυτής μου είναι τάξης α, με εξωτερικό σταθεροποιημένο τροφοδοτικό (υψηλής ποιότητας δεν συζητάμε πόσο υψηλής), και παρότι είναι τάξη α έχει χαμηλή κατανάλωση. Arcing δεν μπορώ να πω εάν γίνεται ή δεν γίνεται (θεωρώ πως δεν γίνεται, διότι το IEC εφαρμόζει σφιχτά), Θέμα διατομής είναι αστείο να συζητάμε σε χαμηλές καταναλώσεις ιδιαίτερα εάν το τροφοδοτικό έχει μεγάλους πυκνωτές (και έχει), οπότε...

Όπως είπα αρχικά δεν υπάρχει εξήγηση σε αυτή την περίπτωση...(παρά μόνον η θωράκιση).

Θα πειραματιστώ με χειροποίητα καλώδια μόνος μου και θα σας πω τι αποτελέσματα θα ακούσω...και στα τροφοδοτικά τα μαμίσια (προενισχυτής, τελικοί, πικάπ, DAC, CD κλπ) και στα τροφοδοτικά που έχω κατασκευάσει μόνος μου...

Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να το αποδείξουμε επιστημονικά, ειλικρινά!

Αν δεν πείθεται κάποιος, ας μην αγοράσει καλώδια, ας πάρει κάτι άλλο ή ας κάνει αποταμίευση.

Προσωπικά δεν είμαι "επιστήμονας". Ούτε προσπαθώ να εξηγήσω τα πάντα που μου συμβαίνουν στην καθημερινότητά μου επιστημονικά.
Αν το έκανα, προφανώς θα είχα πιο σοβαρά διλήμματα να αντιμετωπίσω και να εξηγήσω από τις διαφορές των καλωδίων...

Τελικά αυτό το χόμπυ το κάνουμε για διασκέδαση ή κάτι μου ξεφεύγει;;;

Σόρυ για το ύφος αλλά η εμμονή να αποδεικνύουμε με αδιάσειστα & επιστημονικά στοιχεία αυτό που ακούμε είναι άνω ποταμών!!!
 
Δυστυχώς δεν παίρνω απαντήσεις,...απλά εικασίες.

:grandpa: Το νήμα τελικά το διάβασες;

Όχι τίποτα άλλο αλλά βαριέμαι να γράφονται τα ίδια και τα ίδια... :BDBDG54:
 
Απάντηση: Re: Προσοχή: αφορά αξιολόγηση καλωδίου ρεύματος!

Δημήτρη, είμαι εδώ και >20 χρόνια υπέρμαχος της άποψης ότι τα διάφορα Power cables κάνουν διαφορά στον ήχο σε όλα τα είδη μηχανημάτων αλλά και εικόνας.

Άλλαξα το OEM καλώδιο ρεύματος (που έχει και φερρίτες :violent-smiley-030:) του Panasonic PT-AE2000 και ΝΑΙ είδα αμέσως (οπτική) διαφορά στις διαβαθμίσεις και γκάμα των χρωμάτων.

Θα το επαναλάβω με ένα Α to B τεστ του ΟΕΜ καλώδιου με το καλύτερο που έβαλα και θα κάνω ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ με το Spyder3 για να δούμε αν υπάρχουν διαφορές......

Για την ιστορία, πολύ παλιά είχα αλλάξει το καλώδιο ρεύματος μιας τηλεόρασης (του 1982) με ένα καλύτερο και η εικόνα βελτιώθηκε σημαντικά στα χρώματα και τις διαβαθμίσεις, όπως και στο ότι απέκτησε λευκότερο λευκό και πιο μαύρο μάυρο!!!!

Αν άλλαξες καλώδιο σε παλιά CRT, δεν είναι αδύνατο να είδες διαφορές στην εικόνα. Θεωρητικά είναι δυνατό.

Αλλά σε σύγχρονο προβολέα, τροφοδοτούμενο από ψηφιακή είσοδο, δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Αν βρεις ευκαιρία, κάνε μια μετρησούλα και ανέβασε θεματάκι.. Είμαι σίγουρος ότι θα ενδιαφέρει πολύ κόσμο!
 
Απάντηση: Re: Προσοχή: αφορά αξιολόγηση καλωδίου ρεύματος!

Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να το αποδείξουμε επιστημονικά, ειλικρινά!

Αν δεν πείθεται κάποιος, ας μην αγοράσει καλώδια, ας πάρει κάτι άλλο ή ας κάνει αποταμίευση.

Προσωπικά δεν είμαι "επιστήμονας". Ούτε προσπαθώ να εξηγήσω τα πάντα που μου συμβαίνουν στην καθημερινότητά μου επιστημονικά.
Αν το έκανα, προφανώς θα είχα πιο σοβαρά διλήμματα να αντιμετωπίσω και να εξηγήσω από τις διαφορές των καλωδίων...

Τελικά αυτό το χόμπυ το κάνουμε για διασκέδαση ή κάτι μου ξεφεύγει;;;

Σόρυ για το ύφος αλλά η εμμονή να αποδεικνύουμε με αδιάσειστα & επιστημονικά στοιχεία αυτό που ακούμε είναι άνω ποταμών!!!

Δεν θα βάλουμε σε κανέναν το μαχαίρι στο λαιμό για να μας αποδείξει με θεωρήματα και τύπους τι ακούει.

Αλλά καλό θα ήταν, κάποια στιγμή, να προσπαθήσουμε να εμβαθύνουμε λίγο. Μόνο έτσι πηγαίνει το χόμπι μπροστά.. αν όλοι καθόμασταν και μόνο ακούγαμε θα είχαμε μείνει στον κύλινδρο του Edison.
 
Διαβαζω παντα με προσοχη ολων τα γραφομενα. Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι το εξης.
Για να μην πω ολοι, οι περισσοτεροι εχουμε <<κανονικους>> χωρους ακροασης, δηλαδη σαλονι,η δωματιο. Δεν ξερουμε που και ποσο επιδρα και αλλοιωνει τον ηχο του συστηματος ο χωρος ο οποιος ακουμε. Οποιος εχει ασχοληθει πραγματικα σοβαρα με το θεμα βελτιστης θεσης των ηχειων και του ακροατη στον χωρο, ξερει πολυ καλα ποσο οδυνηρη, επιμονη και χρονοβορα διαδικασια ειναι.
Αφου βρισκουμε την καταλληλη θεση με τα απο απειρες αλλαγες θα ερθει η στιγμη που με μια μαγικη τοποθετηση θα αλλαξουν ολα προς το καλυτερο. Καθε φορα καθε διαφορετικη θεση θα δινει διαφορετικα αποτελεσματα και εμας παντα θα μας αρεσει περισσοτερο, μεχρι που αφου δοκιμασουμε ολες της θεσεις των ηχειων ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΚΡΟΑΤΗ, αποφασιζουμε τελικα που μας αρεσει περισσοτερο, (στην ουσια συμβιβασμο κανουμε), αφου το που ειναι το πιο σωστο δεν το ξερουμε, μονο εαν γινει επαγγελματικη μελετη.

Θελω λοιπον μια ειλικρινη απαντηση απο αυτους που ακουνε διαφορα απο τα καλωδια ρευματος, εχετε κανει ολα τα παραπανω και μπορειτε και ακουτε διαφορες???????? Εαν αλλαξετε ξαφνικα την θεση των ηχειων ποιος θα φταιει για το αποτελεσμα η αλλαγη καλωδιου η τοποθετησεις???? Ακομα δεν εχω φτασει παντως στη θεση να τα εχω φτιαξει ολα οπως πρεπει και να ακουω τα ρευματος........

Υ.Γ 1. Φυσικα δεν μιλαω για διαφορες αναμεσα σε καλωδιο <<τοστιερας>>.
Υ.Γ 2. Την ταση την εχετε παντα σωστη η την μια δειχνει 210 και την αλλη 240??
Υ.Γ 3. Και με τα diy καλωδια που παντα ακουγονται καλυτερα και στοιχιζουν και τσαμπα τι γινεται? πιο ειναι το μυστικο της κατασκευης να το κανουμε ολοι??? Γιατι και εκει υποτιθεται ακουγονται διαφορες???? Μηπως καπου φανταζομαστε πραγματα????
Αποψη εκφραζω και προβληματισμο,

Παντα φιλικα........
 
Last edited by a moderator:
Διαβαστε και το τελευταιο φυλλο του hifidelity που κυκλοφορει, για τον τυπο με τα καλωδια ντε.........
Δεν ειμαι αντιθετος στο εαν ακουγονται, ολα παιζουν το ρολο τους ως ενα βαθμο βεβαια, απλα πρεπει να πληρουνται και οι προδιαγραφες και των μηχανηματων και των ακροατων.....
 
Last edited by a moderator:
Θελω λοιπον μια ειλικρινη απαντηση απο αυτους που ακουνε διαφορα απο τα καλωδια ρευματος,εχετε κανει ολα τα παραπανω και μπορειτε και ακουτε διαφορες????????Εαν αλλαξετε ξαφνικα την θεση των ηχειων ποιος θα φταιει για το αποτελεσμα η αλλαγη καλωδιου η τοποθετησεις????Ακομα δεν εχω φτασει παντως στη θεση να τα εχω φτιαξει ολα οπως πρεπει και να ακουω τα ρευματος........

Θα συμφωνήσω μαζί σου αγαπητέ.
Και θα ρωτήσω κάτι ακόμα.
(όλοι εσείς που ακούτε διαφορά) έχετε διαπιστώσει τι ηχητική διαφορά έχετε μένοντας ακίνητοι στη θέση ακρόασης και στρίβοντας ελαφρά μόνο το κεφάλι?
Όχι πολύ, έως 10 μοίρες.

Αν ακούσατε τη διαφορά, (που θα πρέπει να την ακούσατε) πως την συγκρίνετε σε σχέση με αυτήν που εισάγει το καλώδιο που λέτε? Είναι ισάξια, είναι συγκρίσιμη?

Επίσης (όλοι εσείς που ακούτε διαφορά) στο χώρο σας αν υπάρχει μιά σοβαρή ασυμμετρία, πχ στη μιά πλευρά τοίχος και στην άλλη μιά πόρτα ή ένα άνοιγμα, καταλαβαίνετε εξ ίσου εύκολα την αλλαγή αν κλείσει πχ η πόρτα, καταλαβαίνετε ότι (εάν υπάρχει η ασυμμετρία) ότι σας ενοχλεί? Διότι, κανονικά, πρέπει να σας ενοχλεί...
 
Θα συμφωνήσω μαζί σου αγαπητέ.
Και θα ρωτήσω κάτι ακόμα.
(όλοι εσείς που ακούτε διαφορά) έχετε διαπιστώσει τι ηχητική διαφορά έχετε μένοντας ακίνητοι στη θέση ακρόασης και στρίβοντας ελαφρά μόνο το κεφάλι?
Όχι πολύ, έως 10 μοίρες.

Αν ακούσατε τη διαφορά, (που θα πρέπει να την ακούσατε) πως την συγκρίνετε σε σχέση με αυτήν που εισάγει το καλώδιο που λέτε? Είναι ισάξια, είναι συγκρίσιμη?

Επίσης (όλοι εσείς που ακούτε διαφορά) στο χώρο σας αν υπάρχει μιά σοβαρή ασυμμετρία, πχ στη μιά πλευρά τοίχος και στην άλλη μιά πόρτα ή ένα άνοιγμα, καταλαβαίνετε εξ ίσου εύκολα την αλλαγή αν κλείσει πχ η πόρτα, καταλαβαίνετε ότι (εάν υπάρχει η ασυμμετρία) ότι σας ενοχλεί? Διότι, κανονικά, πρέπει να σας ενοχλεί...

Δεν ισχυουν αυτα που λες και οταν συγκρινεις για παραδειγμα κεφαλες πικαπ;Ισχυουν,επομενως δεν πρεπει να αλλαζουμε τιποτα στο συστημα επειδη ισως υπαρχουν ασυμμετριες στον χωρο,η αν ειναι η πορτα ανοικτη η κλειστη;
 
σαφώς και ισχύουν.
Εκεί όμως υπάρχουν σαφείς και καταγεγραμμένες προδιαγραφές και μετρήσεις της κάθε μιας.
Το ερώτημα είναι εν γένει, εάν όσοι υπεραμύνονται της ηχητικής διαφοράς των καλωδίων, έχουν αντιληφθεί την ύπαρξη και το μέγεθος της επίδρασης μιάς τέτοιας διαφοράς που λέω.
Δηλαδή αν οι παραμικρές μας κινήσεις στο χώρο ακρόασης δημιουργούν αντίστοιχες επιδράσεις στο τελικό αποτέλεσμα (λόγω αλλαγής των γωνιών πρόσληψης του απ ευθείας ήχου ή και του ανακλώμενου) τις οποίες καταπίνουμε (και κοινώς κάνουμε γαργάρα) για ποιό λόγο να διαρηγνύουμε τα ιμάτιά μας γιά βελτιώσεις με καλώδια.
Όποια βελτίωση πάρουμε, στο επόμενο λεπτό που θα ακούσουμε θα έχουν αλλάξει όλες οι παράμετροι ακρόασης...
 
μαλλον εχετε μπερδεψει τι εννοουμε διαφορα
τι σχεση εχει η διαφορα αλλαγης θεσης ηχειων η στριψιμο του κεφαλιου με διαφορα μεταξυ ηχητικων ταυτοτητων καλωδιων
απλα καμια
ενας εμπειρος ακροατης η αν καποιος κυνηγα μεσα απο εδω το high fidelity ενοειται οτι εχει κανει ολα τα παραπανω η οσα μπορει να κανει και μετα κυνηγα τα υπολοιπα απο καλωδια μεχρι συσκευες
Η μαλλον ετσι λειτουργω εγω
Σε καθε συσκευη - συστημα αναζητουμε την οσο μπορουμε να παρουμε αληθοφανεια τον οργανων τις ιδιας τις μουσικη και αυτο παλι θα το καταφερουμε αν ξερουμε πως πρεπει να αναπαραγεται το καθε οργανο εστω και μετα απο την οποια επεξαργασια που εχει δεχθει απο τον ηχοληπτη
Να πιασουμε το σωστο τονο και χροια και μετα τα εππιπεδα soundstage κλπ
 
σωστός τόνος δεν υπάρχει.
Η έννοια του "σωστού" έχει χαθεί από τη στιγμή που έβαλε το χέρι του ο ηχολήπτης.
Δεν ξέρεις πως έπαιζε το βιολί (το συγκεκριμένο)
Δεν ξέρεις πως έπαιζε το βιολί σε σχέση με άλλα βιολιά που έχεις ενδεχομένως ακούσει
Δεν ξέρεις τι ακουστικό περιβάλλον είχε το βιολί κατά την ηχογράφηση (ανακλαστικές επιφάνειες κλπ)
Δεν ξέρεις τι επεμβάσεις αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ο ηχολήπτης.

Το μόνο που ξέρεις είναι αυτό που ακούς.
Αν προσπαθήσεις να το "φέρεις" ώστε να μοιάζει με

α. ένα χ βιολί που έχεις ακούσει
β. με κάποιο από τα χ, ψ, ω βιολιά που έχεις ακούσει
γ. με το (έστω ίδιο) βιολί σε έναν ΑΛΛΟΝ χώρο που ίσως να έχεις ακούσει και ΙΣΩΣ θυμάσαι (αν υπάρχει αυτό που λέμε ακουστική μνήμη)
δ. με μιά ηχογράφηση του ίδιου (έστω) βιολιού ενός άλλου ηχολήπτη ή έστω του ίδιου αλλά....πού ξέρεις πως ξύπνησε το πρωί και τι επέμβαση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει εκείνη τη μέρα...

κάνεις μια "σωστή" προσπάθεια?

Εν ολίγοις ακούς αυτό που υπάρχει στο δίσκο "as provided".
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ποτέ να ξέρεις πως ήταν και πως πρέπει να το αναπαραγάγεις έτσι ώστε να είναι σωστό.

Τελικά ό,τι προσπαθούμε όλοι μας, είναι κάτι το αυθαίρετο που θέλει να προσεγγίσει αυτό που μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας για σωστό.
 
σαφώς και ισχύουν.
Εκεί όμως υπάρχουν σαφείς και καταγεγραμμένες προδιαγραφές και μετρήσεις της κάθε μιας.
Το ερώτημα είναι εν γένει, εάν όσοι υπεραμύνονται της ηχητικής διαφοράς των καλωδίων, έχουν αντιληφθεί την ύπαρξη και το μέγεθος της επίδρασης μιάς τέτοιας διαφοράς που λέω.
Δηλαδή αν οι παραμικρές μας κινήσεις στο χώρο ακρόασης δημιουργούν αντίστοιχες επιδράσεις στο τελικό αποτέλεσμα (λόγω αλλαγής των γωνιών πρόσληψης του απ ευθείας ήχου ή και του ανακλώμενου) τις οποίες καταπίνουμε (και κοινώς κάνουμε γαργάρα) για ποιό λόγο να διαρηγνύουμε τα ιμάτιά μας γιά βελτιώσεις με καλώδια.
Όποια βελτίωση πάρουμε, στο επόμενο λεπτό που θα ακούσουμε θα έχουν αλλάξει όλες οι παράμετροι ακρόασης...

Οι αλλαγες που τα καλωδια ρευματος που επελεξα εφεραν,ειναι σαφως μεγαλυτερες απο τις αλλαγες στον ηχο οταν μετακινω το κεφαλι μου λιγες μοιρες.Αυτο που λες ειναι κατανοητο,το γνωριζω,αλλα ειναι επισης και κατι που εξαρταται και απο το ποσο καλη διασπορα & αποκριση εχει ενα ηχειο,on & off axis.Το ηχειο που χρησιμοποιω εχει ιδιεταιρα καλη συμπεριφορα οn & off axis.Θα ελεγα ομως οτι οι διαφορες μεταξυ των καλωδιων θα υπαρχουν,ασχετα με την θεση του ακροατη οπως την περιγραφεις.
 
Για να συμπληρωσω τον supersonic,αν μου επιτρεπει,ειναι να φερουμε το ακουσμα στα δικα μας <αντικειμενικα>κριτιρια ,που εκ προοιμιου ειναι υποκειμενικα.
Ιδανικο θα ηταν να μπορουσαμε να ειμασταν στο χωρο ηχογραφησης και να ακουγαμε και καπου διπλα να ειχαμε το συστημα μας ,οποτε η ακουστικη μνημη και συγκριση να ηταν αμεση και νωπη,αλλα αυτο ειναι ακατορθωτο
 
σωστός τόνος δεν υπάρχει.
Η έννοια του "σωστού" έχει χαθεί από τη στιγμή που έβαλε το χέρι του ο ηχολήπτης.
Δεν ξέρεις πως έπαιζε το βιολί (το συγκεκριμένο)
Δεν ξέρεις πως έπαιζε το βιολί σε σχέση με άλλα βιολιά που έχεις ενδεχομένως ακούσει
Δεν ξέρεις τι ακουστικό περιβάλλον είχε το βιολί κατά την ηχογράφηση (ανακλαστικές επιφάνειες κλπ)
Δεν ξέρεις τι επεμβάσεις αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ο ηχολήπτης.

Το μόνο που ξέρεις είναι αυτό που ακούς.
Αν προσπαθήσεις να το "φέρεις" ώστε να μοιάζει με

α. ένα χ βιολί που έχεις ακούσει
β. με κάποιο από τα χ, ψ, ω βιολιά που έχεις ακούσει
γ. με το (έστω ίδιο) βιολί σε έναν ΑΛΛΟΝ χώρο που ίσως να έχεις ακούσει και ΙΣΩΣ θυμάσαι (αν υπάρχει αυτό που λέμε ακουστική μνήμη)
δ. με μιά ηχογράφηση του ίδιου (έστω) βιολιού ενός άλλου ηχολήπτη ή έστω του ίδιου αλλά....πού ξέρεις πως ξύπνησε το πρωί και τι επέμβαση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει εκείνη τη μέρα...

κάνεις μια "σωστή" προσπάθεια?

Εν ολίγοις ακούς αυτό που υπάρχει στο δίσκο "as provided".
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ποτέ να ξέρεις πως ήταν και πως πρέπει να το αναπαραγάγεις έτσι ώστε να είναι σωστό.

Τελικά ό,τι προσπαθούμε όλοι μας, είναι κάτι το αυθαίρετο που θέλει να προσεγγίσει αυτό που μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας για σωστό.

AMHN :a0210:
 
Ετσι ειναι τωρα απο εκει και περα ειναι το ποσο καλα εχει καρφωμενο στο μυαλο του ο καθε ενας αυτο που θελει η απαιτει να ακουσει .
οποτε μην βγαζουμε κακιες μονο πανω στα καλωδια αλλα και πανω στις ιδιες τις συσκευες , η μαλλον πρωτα πρεπει να τα βρει με τον εαυτο του ο καθε ενας και να αναρωτηθει
χρυσο αυτι δεν γεννιεσαι γινεσαι