nikosGX
Supreme Member
- 9 November 2007
- 7,539
Τα κλάσματα είναι ο χρόνος έκθεσης (σε δευτερόλεπτα). Όσο πιό μικρός χρόνος τόσο πιο γρήγορα ανοιγοκλείνει το κλείστρο. Οπότε δοκίμασε με 1/30, 1/60, 1/250 κλπ.
Τα f είναι το άνοιγμα της ίριδας. Και εδώ οι αριθμοί είναι παρονομαστές, δηλαδή f/2, f/3.5 κλπ. Όσο μεγαλώνει ο παρονομαστής τόσο μικραίνει το άνοιγμα και τόσο πιο λίγο φως μπαίνει στο φακό. Θα πρότεινα να δοκιμάσεις f/3 επειδή η τηλεόραση είναι αρκετά φωτεινή.
Τα ISO τον παλιό καιρό είχαν σχέση με το κόκο του φιλμ. Τώρα υποτίθεται ότι δείχνουν πόση λεπτομέρεια-φως κρατά η εικόνα. Εδώ μην πας πάνω από 200 διότι θα χάσεις λεπτομέρεια.
Δηλαδή εγώ θα προσπαθούσα με ISO 100, χρόνο 1/60 και f/3. Αν η κίνηση δεν είναι καθαρή, τότε μικραίνεις το χρόνο (1/125). Αν είναι πολύ φωτεινή τότε μικραίνεις το διάφραγμα (f/3.5). Βασικά πρέπει να βρεις πρώτα το σωστό χρόνο ώστε να είναι όλα ακίνητα, και μετά αλλάζεις το f (ίσως και το ISO) ώστε να είναι να είναι σωστή και η φωτεινότητα.
Σημειώνω όμως ότι δεν είμαι ειδικός (ούτε καν ερασιτέχνης!). Όμως το καλό με τις ψηφιακές είναι ότι δεν χάνεις τίποτα δοκιμάζοντας!
Τα f είναι το άνοιγμα της ίριδας. Και εδώ οι αριθμοί είναι παρονομαστές, δηλαδή f/2, f/3.5 κλπ. Όσο μεγαλώνει ο παρονομαστής τόσο μικραίνει το άνοιγμα και τόσο πιο λίγο φως μπαίνει στο φακό. Θα πρότεινα να δοκιμάσεις f/3 επειδή η τηλεόραση είναι αρκετά φωτεινή.
Τα ISO τον παλιό καιρό είχαν σχέση με το κόκο του φιλμ. Τώρα υποτίθεται ότι δείχνουν πόση λεπτομέρεια-φως κρατά η εικόνα. Εδώ μην πας πάνω από 200 διότι θα χάσεις λεπτομέρεια.
Δηλαδή εγώ θα προσπαθούσα με ISO 100, χρόνο 1/60 και f/3. Αν η κίνηση δεν είναι καθαρή, τότε μικραίνεις το χρόνο (1/125). Αν είναι πολύ φωτεινή τότε μικραίνεις το διάφραγμα (f/3.5). Βασικά πρέπει να βρεις πρώτα το σωστό χρόνο ώστε να είναι όλα ακίνητα, και μετά αλλάζεις το f (ίσως και το ISO) ώστε να είναι να είναι σωστή και η φωτεινότητα.
Σημειώνω όμως ότι δεν είμαι ειδικός (ούτε καν ερασιτέχνης!). Όμως το καλό με τις ψηφιακές είναι ότι δεν χάνεις τίποτα δοκιμάζοντας!