Η NOVA κόβει από τις ομάδες, όχι τις συνδρομές
Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, αυτός είναι κανόνας. Ο οποίος, όμως, φαίνεται να μην... ισχύει στην περίπτωση της NOVA.
Ή, τουλάχιστον, οι άνθρωποι της συνδρομητικής πλατφόρμας δείχνουν να μη ρίχνουν έστω μία κλεφτή ματιά στην άλλη όψη του νομίσματος που παρουσίασαν πριν από μερικές ημέρες. Ποιου νομίσματος; Της πρόθεσης της NOVA να μειώσει κατά 25% τα έσοδα που προβλέπεται να εισπράξουν οι ομάδες της Super League βάσει του τηλεοπτικού συμβολαίου που έχει υπογραφεί, επικαλούμενη «δυσφήμηση του αθλήματος» μετά τις εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων και τις συνεχείς αποκαλύψεις για το παρασκήνιο του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Ποια είναι η... άλλη όψη του νομίσματος; Μα φυσικά η αντίστοιχη μείωση που θα πρέπει να υπάρξει και στο ποσό που πληρώνουν οι συνδρομητές για να απολαμβάνουν τα προνόμια της πλατφόρμας της NOVA. Από την πλευρά της εταιρείας δεν έχει γίνει -τουλάχιστον έως τώρα- η παραμικρή κουβέντα για το συγκεκριμένο θέμα, μολονότι είναι κοινώς αποδεκτό ότι η NOVA τη συντριπτική πλειοψηφία των συνδρομητών της την αντλεί από τα αθλητικά γεγονότα και ειδικά από το ελληνικό πρωτάθλημα, το οποίο διαθέτει σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα, καταβάλλοντας βεβαίως στις ομάδες ένα αρκετά υψηλό τίμημα.
Η μείωση κατά 25% των εσόδων των ομάδων με απλούς υπολογισμούς «μεταφράζεται» σε περικοπή της τάξης των 44 εκατομμυρίων ευρώ για το υπόλοιπο της διάρκειας του συμβολαίου με τη Super League. Ενα ποσό που, εφόσον ισχύσει η απόφαση της NOVA, θα μεταφραστεί σε μη εκροή του αντίστοιχου τιμήματος από το ταμείο της εταιρείας, η οποία όμως θα συνεχίσει να εισπράττει κανονικά τη συνδρομή των 61,92 ευρώ όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα για το πλήρες «πακέτο» της NOVA ή τα 52,2 ευρώ που προβλέπονται ως τίμημα για όποιον επιλέξει το «Sports+Value Pack».
Οπως ήταν φυσικό, η στάση της NOVA έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των συνδρομητών. Τόσο σε πολλά διαδικτυακά forum όσο και στις ραδιοφωνικές εκπομπές είναι πολλά τα μηνύματα συνδρομητών που διερωτώνται για ποιον λόγο η NOVA δεν ανακοίνωσε παράλληλα και μείωση της συνδρομής της, από τη στιγμή που προτίθεται να περικόψει κατά 25% τα τηλεοπτικά έσοδα των ομάδων. Αλλωστε, από τη στιγμή που το προϊόν που έχει αγοράσει η NOVA «δυσφημείται» τον τελευταίο καιρό, η λογική λέει πως και το προϊόν που «πουλάει» στους συνδρομητές της «δυσφημείται». Γι' αυτό το κομμάτι της υπόθεσης, όμως, δεν γίνεται η παραμικρή νύξη...
Πώς φτάσαμε στα 730 ευρώ
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η συνδρομή της NOVA παίρνει συνεχώς την... ανιούσα. Επί εποχής FilmNet, στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η συνδρομή άγγιζε τις 10.000 δραχμές. Τον Δεκέμβριο του 1999 εξέπεμψε για πρώτη φορά το τηλεοπτικό ψηφιακό σήμα της η NOVA, η συνδρομή για τις νέες υπηρεσίες ανέβηκε αγγίζοντας τα 50 ευρώ, με το μέσο ετήσιο κόστος ανά συνδρομητή να ανέρχεται στα 284,55 ευρώ.
Ποσό που διαμορφωνόταν από τον συνυπολογισμό των συνδρομητών της NOVA και του Alpha Digital και τον μέσο όρο των συνδρομών τους που είχαν μεγάλη διαφορά κατά γενική ομολογία. Την ίδια εποχή στην Αγγλία το μέσο ετήσιο κόστος για κάθε τηλεοπτικό συνδρομητή ήταν 111,97 ευρώ, ενώ στη Γερμανία 188,08 ευρώ!
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι από το 1999 έως τώρα, με τις διαρκείς αυξήσεις στη συνδρομή της NOVA, φτάσαμε σε ένα κόστος της τάξης των 731,04 ευρώ σε ετήσια βάση για όποιον έχει το «Full Pack» των 61,92 ευρώ. Να συνυπολογιστεί πως σε αυτό το κόστος δεν προσμετράται η επιπλέον χρέωση για υπηρεσίες High Definition που σε κάποια συνδρομητικά «πακέτα» άλλων χωρών προσφέρονται δωρεάν.
Κάθε χρόνο αύξηση συνδρομής
Είναι, επίσης, πάγια τακτική της NOVA την τελευταία σχεδόν δεκαετία να προχωρά σε αύξηση του κόστους της συνδρομής κάθε χρόνο, την περίοδο Σεπτεμβρίου?Οκτωβρίου. Η συγκεκριμένη αύξηση αγγίζει το 1,5 ευρώ κάθε μήνα, ήτοι περίπου 18 ευρώ το χρόνο. Οπως εύκολα γίνεται αντιληπτό η αύξηση μπορεί να ακούγεται μικρή, όμως στην πραγματικότητα είναι αρκετά σημαντική.
Εφτασε τους 390.000 συνδρομητές
Στο τέλος κάθε Μάρτη η NOVA υποχρεούται να ανακοινώνει τα ακριβή στοιχεία του αριθμού των συνδρομητών της και φυσικά των οικονομικών δεδομένων της. Ετσι στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2011 οι ψηφιακοί συνδρομητές ήταν 368.343, οι αναλογικοί 12.442, ενώ αυτοί της NOVA Κύπρου 9.749. Στο σύνολο, δηλαδή 390.534, αυξημένοι κατά 25.082 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Μεγάλο ποσοστό αυτών, το μεγαλύτερο ίσως, είναι ποδοσφαιρόφιλοι που επέλεξαν τη NOVA για το πρωτάθλημα. Με μια απαραίτητη επισήμανση. Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των συνδρομητών της NOVA «επηρεάζεται» και από τις παράλληλες προσφορές που «τρέχει» η ιδιοκτήτρια εταιρεία, Forthnet. Δηλαδή με ένα συνολικά μικρότερο κόστος μπορεί κανείς να αποκτήσει υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και internet, προσθέτοντας στο «πακέτο» και τη NOVA.
Πιο ακριβή από τη Γερμανία!
Πριν από λίγους μήνες η τηλεόραση του ΣΚΑΪ είχε πραγματοποιήσει έρευνα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας η συνδρομή της NOVA ήταν η υψηλότερη στην Ευρώπη. Μάλιστα, είχαν παρατεθεί στοιχεία της εποχής που αποδείκνυαν του λόγου το αληθές (52 ευρώ στη Γερμανία, 49 ευρώ στην Ιταλία, 39 ευρώ στην Ολλανδία, 35 ευρώ στη Γαλλία, 30 ευρώ στην Αγγλία, 10 ευρώ στη Σερβία, 7 ευρώ στη Ρουμανία, τη στιγμή που η συνδρομή της NOVA ήταν 58 ευρώ).
Αυτήν την περίοδο που διανύουμε σήμερα συγκρινόμενη π.χ. με το «πακέτο» του γερμανικού Sky, που μεταδίδει τους αγώνες της Μπουντεσλίγκα, συμπεραίνουμε πως η NOVA για τη Super League ζητά από τους συνδρομητές της στην καλύτερη περίπτωση 52,2 ευρώ τον μήνα, τη στιγμή που στο γερμανικό Sky με 33,9 ευρώ βλέπει κανείς όλους τους αγώνες της Μπουντεσλίγκα και της Τσβάιτελιγκα. Φυσικά δεν μπαίνουμε καν στη διαδικασία να συγκρίνουμε το θέαμα που προσφέρουν οι ομάδες στο ένα και στα άλλα πρωταθλήματα...
Περιορίζεται το προϊόν
Αναφορικά με το κόστος της μηνιαίας συνδρομής, η οποία χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα τελευταία χρόνια η NOVA έχει «χάσει» ορισμένα πολύ σημαντικά προϊόντα που προσέφερε παλαιότερα στους συνδρομητές της. Πρωταθλήματα όπως το ισπανικό, το ιταλικό και το γερμανικό μεταδίδονται τα τελευταία χρόνια από ανταγωνιστικά συνδρομητικά δίκτυα (Conn-X) ή από ελεύθερους τηλεοπτικούς σταθμούς (ΣΚΑΪ), πράγμα που σημαίνει πως το αθλητικό «πακέτο» της NOVA έχει γίνει πιο «αδύναμο», τη στιγμή που η συνδρομή του... δυνάμωνε!
Το θέμα των επίμαχων φάσεων
Ενα άλλο θέμα που κατά καιρούς έχουν πολλοί συνδρομητές «καταλογίσει» στη NOVA είναι κι αυτό των ισορροπιών που κρατά μεταξύ των ομάδων. Δεν είναι και λίγα τα παράπονα που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί για την κάλυψη κάποιων αγώνων και ειδικά για θέματα επίμαχων φάσεων, οι οποίες δεν έχουν αναλυθεί στον βαθμό που θα έπρεπε ή ακόμα δεν είχαν καλυφθεί τηλεοπτικά διότι δεν τις είχε «πιάσει» η κάμερα, ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή αμφιβολία από πλευράς αυτών που πληρώνουν για να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες της NOVA.
Κίνηση ουσίας ή επικοινωνιακό τρικ;
Ενα από τα ζητήματα που ανέκυψαν τις τελευταίες ημέρες, έπειτα από την επιστολή της NOVA προς τις ομάδες για το 25%, είναι εάν πρόκειται για μια κίνηση ουσίας ή για ένα επικοινωνιακό τρικ από πλευράς συνδρομητικού. Η αλήθεια είναι πως τη NOVA θα τη συνέφερε (για να μην πούμε πως το επιθυμεί διακαώς) να μειώσει τα έξοδά της για το ελληνικό ποδόσφαιρο και οι αποκαλύψεις των τελευταίων εβδομάδων της έδωσαν ένα πρώτης τάξεως «πάτημα» για να προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση.
Το θέμα είναι εάν τα συμβόλαια με τη Super League μπορούν να «αναμορφωθούν» ως προς τους οικονομικούς όρους τους, με την αιτιολογία πως «δυσφημείται» το προϊόν. Ή εν τέλει εάν η NOVA αυτό που στην πραγματικότητα επιθυμεί είναι να καθίσει ξανά στο τραπέζι των συζητήσεων τη Super League, ώστε να διαπραγματευτούν νέους οικονομικούς όρους για τη συμφωνία τους. Αλλωστε να μη λησμονούμε πως η NOVA θέλει να εντάξει στο «πακέτο» της και τον Ολυμπιακό, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Εκτός κι αν εξοικονομηθούν ποσά από τη μείωση των αποδοχών των άλλων ομάδων.
‘Goal’