Lucas Stephanides - Anakrousis
AVClub Addicted Member
- 16 March 2007
- 2,118
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια
Μεγάλο θέμα άνοιξες. Μην ανησυχείς. Ευχαρίστησή μου.
Οι δίσκοι της Blue Note σε χοντρό ή και λεπτό βινύλιο που επανεκδίδονται από την ίδια την εταιρεία [EMI Capitol] είναι ψηφιακής επεξεργασίας. Καμιά φορά το γράφουν. Συνήθως το έγραφαν όλες οι ανατυπώσεις που έκανε η εταιρεία τίς δεκαετίες 80 και 90 και ήταν γερμανικές εκτυπώσεις Teldek. Βέβαια τότε το digitally remastered φιγουράριζε ως κάτι το ποιοτικό. Οι γαλλικές επανεκδόσεις [Pathe Marconi] σε λεπτό βινύλιο στις αρχές του 80 είναι αναλογικές.
Πολλά από [μπορεί και όλα] τα χοντρά βινύλια της Blue Note από την EMI Capitol [Αμερικής εννοείται, που όπως είπα είναι ψηφιακής επεξεργασίας] τυπώνονται στο RTI [Record Technology Inc.] στην Καλιφόρνια που όταν το είχα κάποτε επισκεφτεί [φωτογραφίες στο site της anakrousis] είδα να τυπώνονται εκτός από τους γνωστούς audiophile δίσκους και δίσκοι της Blue Note EMI Capitol.
Οφείλω να τονίσω ότι οι μεγάλες εταιρείες κατά κανόνα δεν νοιάζονται ούτε για λάμπες ούτε για αυθεντικές ταινίες ούτε για κανέναν χρυσοπληρωμένο Grundman. Χρησιμοποιούν τις ψηφιακής επεξεργασίας τανίες που έτσι κι' αλλιώς έχουν για τα cd που βγάζουν. Βλέπουν ότι υπάρχει ψωμί στην υπόθεση βινυλίου.
Τώρα υπάρχουν και οι Blue Note που επανεκδίδει η Classic records [που τυχαίνει να αντιπροσωπεύω]. Αυτοί είναι εντελώς άλλη ιστορία όπως θα καταλαβαίνεις.
Χρήση αυθεντικής πρωτότυπης λαμπάτης ταινίας ηχογράφησης η οποία παίζει σε λαμπάτο μπομπινόφωνο [αναβαθμισμένο] στο στούντιο του σπουδαίου Bernie Grundman στο Χόλιγουντ και όλη η διαδικασία κοπής γίνεται με λαμπάτα μηχανήματα χωρίς *απολύτως* καμία επέμβαση. Δηλαδή κόβεται Ό,ΤΙ είχε ηχογραφηθεί.
Δεν χρησιμοποιείται κάποιο αντίγραφο τανίας. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις [RCA VICTOR Living Stereo] όπου η αυθεντική ταινία ηχογράφησης [Session Tapes] χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Classic records.
[H RCA παλιά λόγω τεχνολογικών περιορισμών δεκαετίας 50 και 60 δεν μπορούσε να χρησιμοποιήση τα session tapes και έβγαζε αντίγραφο συμπιεσμένο κλπ. το οποίο ονόμαζε master tape.]
Κατόπιν η Classic records αρχίζει την διαδικασία παραγωγής με τα πρώτα δείγματα. Μετά πάλι πίσω στου Grundman όπου γίνεται η κόντρα του δείγματος που βγήκε, με τον παλιό πρωτότυπο δίσκο [που συνήθως έχει τον καλύτερο ήχο από κάθε άλλη ανατύπωση ή επανέκδοση] και με τη τανία ηχογράφησης. Το ΟΚ θα δοθεί και θα συνεχιστεί η παραγωγή ΜΟΝΟ αν ο νέος δίσκος βινυλίου είναι καλύτερος από τον παλιό αυθεντικό πρώτης κοπής και αν έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ο Grundman για περισσότερο πλησίασμα στην αυθεντική τανία ηχογράφησης. Μπορεί να ξαναγίνει νέα προσπάθεια αν δεν τους άρεσε η πρώτη, ΑΛΛΑ και να μην βγει ποτέ κάτι αν δεν μπορεί να γίνει καλό. Μιλάμε για τέτοια εντιμότητα και για τέτοιο "ψώνιο". Αυτά φυσικά τα γνωρίζουμε εμείς που εμπλεκόμαστε στην υπόθεση. δηλ. ποιοι δίσκοι δεν βγήκαν γιατί δεν θα ήταν καλοί.
Μια χρήσιμη συμβουλή που την λέω τα τελευταία χρόνια που στην υπόθεση των επανεκδόσεων χοντρού βινυλίου μπήκαν και Ευρωπαίοι που στην πλειοψηφία τους πουλάνε απλώς χοντρό βινύλιο και συνήθως τίποτε αλλο. Τα περισσότερα από αυτά [ξέχνα λάμπες και αυθεντικές ταινίες και Grundman, Hoffman κλπ] είναι Digitally remastered ή βγαλμένα και από cd!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αγοράζω καμιά φορα κανέναν έτσι για πλάκα και για κόντρα με πελάτες. Σε μια σύγκριση [Saxophone Colossus] μου λέει κάποιος με απορρία: Κύριε Στεφανίδη παίζει και κοντραμπάσο::::
Για φαντάσου 4 τα όργανα όλα και όλα στο Κουαρτέτο του Sonny Rollins. Λ.Σ.
Lucas, σε ευχαριστώ για τις πολυτιμες πληροφορίες που μας δίνεις για άλλη μια φορά.
Μια τελευταία ερώτηση. Γνωρίζεις κάποιες γνωστές εταιρίες του χώρου που αποδεδειγμένα επεξεργάζονται με ψηφιακό τρόπο τα masters κάθε είδους και στη συνέχεια τυπώνουν σε βινύλιο και χωρίς να το αναφέρουν στο εξώφυλλο ?
Με βάση την εμπειρία σου, υπάρχουν κάποια στοιχεία όπου θα μπορούσαμε να εστιάσουμε την προσοχή μας ώστε να είμαστε σε θέση να εξετάσουμε και στην συνέχεια να αναγνωρίσουμε κατ' αρχάς την αυθεντικότητα του δίσκου και στη συνέχεια το είδος της επεξεργασίας που έχει γίνει πριν την εκτύπωση ?
Μεγάλο θέμα άνοιξες. Μην ανησυχείς. Ευχαρίστησή μου.
Οι δίσκοι της Blue Note σε χοντρό ή και λεπτό βινύλιο που επανεκδίδονται από την ίδια την εταιρεία [EMI Capitol] είναι ψηφιακής επεξεργασίας. Καμιά φορά το γράφουν. Συνήθως το έγραφαν όλες οι ανατυπώσεις που έκανε η εταιρεία τίς δεκαετίες 80 και 90 και ήταν γερμανικές εκτυπώσεις Teldek. Βέβαια τότε το digitally remastered φιγουράριζε ως κάτι το ποιοτικό. Οι γαλλικές επανεκδόσεις [Pathe Marconi] σε λεπτό βινύλιο στις αρχές του 80 είναι αναλογικές.
Πολλά από [μπορεί και όλα] τα χοντρά βινύλια της Blue Note από την EMI Capitol [Αμερικής εννοείται, που όπως είπα είναι ψηφιακής επεξεργασίας] τυπώνονται στο RTI [Record Technology Inc.] στην Καλιφόρνια που όταν το είχα κάποτε επισκεφτεί [φωτογραφίες στο site της anakrousis] είδα να τυπώνονται εκτός από τους γνωστούς audiophile δίσκους και δίσκοι της Blue Note EMI Capitol.
Οφείλω να τονίσω ότι οι μεγάλες εταιρείες κατά κανόνα δεν νοιάζονται ούτε για λάμπες ούτε για αυθεντικές ταινίες ούτε για κανέναν χρυσοπληρωμένο Grundman. Χρησιμοποιούν τις ψηφιακής επεξεργασίας τανίες που έτσι κι' αλλιώς έχουν για τα cd που βγάζουν. Βλέπουν ότι υπάρχει ψωμί στην υπόθεση βινυλίου.
Τώρα υπάρχουν και οι Blue Note που επανεκδίδει η Classic records [που τυχαίνει να αντιπροσωπεύω]. Αυτοί είναι εντελώς άλλη ιστορία όπως θα καταλαβαίνεις.
Χρήση αυθεντικής πρωτότυπης λαμπάτης ταινίας ηχογράφησης η οποία παίζει σε λαμπάτο μπομπινόφωνο [αναβαθμισμένο] στο στούντιο του σπουδαίου Bernie Grundman στο Χόλιγουντ και όλη η διαδικασία κοπής γίνεται με λαμπάτα μηχανήματα χωρίς *απολύτως* καμία επέμβαση. Δηλαδή κόβεται Ό,ΤΙ είχε ηχογραφηθεί.
Δεν χρησιμοποιείται κάποιο αντίγραφο τανίας. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις [RCA VICTOR Living Stereo] όπου η αυθεντική ταινία ηχογράφησης [Session Tapes] χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Classic records.
[H RCA παλιά λόγω τεχνολογικών περιορισμών δεκαετίας 50 και 60 δεν μπορούσε να χρησιμοποιήση τα session tapes και έβγαζε αντίγραφο συμπιεσμένο κλπ. το οποίο ονόμαζε master tape.]
Κατόπιν η Classic records αρχίζει την διαδικασία παραγωγής με τα πρώτα δείγματα. Μετά πάλι πίσω στου Grundman όπου γίνεται η κόντρα του δείγματος που βγήκε, με τον παλιό πρωτότυπο δίσκο [που συνήθως έχει τον καλύτερο ήχο από κάθε άλλη ανατύπωση ή επανέκδοση] και με τη τανία ηχογράφησης. Το ΟΚ θα δοθεί και θα συνεχιστεί η παραγωγή ΜΟΝΟ αν ο νέος δίσκος βινυλίου είναι καλύτερος από τον παλιό αυθεντικό πρώτης κοπής και αν έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ο Grundman για περισσότερο πλησίασμα στην αυθεντική τανία ηχογράφησης. Μπορεί να ξαναγίνει νέα προσπάθεια αν δεν τους άρεσε η πρώτη, ΑΛΛΑ και να μην βγει ποτέ κάτι αν δεν μπορεί να γίνει καλό. Μιλάμε για τέτοια εντιμότητα και για τέτοιο "ψώνιο". Αυτά φυσικά τα γνωρίζουμε εμείς που εμπλεκόμαστε στην υπόθεση. δηλ. ποιοι δίσκοι δεν βγήκαν γιατί δεν θα ήταν καλοί.
Μια χρήσιμη συμβουλή που την λέω τα τελευταία χρόνια που στην υπόθεση των επανεκδόσεων χοντρού βινυλίου μπήκαν και Ευρωπαίοι που στην πλειοψηφία τους πουλάνε απλώς χοντρό βινύλιο και συνήθως τίποτε αλλο. Τα περισσότερα από αυτά [ξέχνα λάμπες και αυθεντικές ταινίες και Grundman, Hoffman κλπ] είναι Digitally remastered ή βγαλμένα και από cd!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αγοράζω καμιά φορα κανέναν έτσι για πλάκα και για κόντρα με πελάτες. Σε μια σύγκριση [Saxophone Colossus] μου λέει κάποιος με απορρία: Κύριε Στεφανίδη παίζει και κοντραμπάσο::::
Για φαντάσου 4 τα όργανα όλα και όλα στο Κουαρτέτο του Sonny Rollins. Λ.Σ.