Ψηφιακά βινύλια

Όπως ήδη έχει ειπωθεί και παραπάνω, δεν μπορεί να είναι κανείς απόλυτος όταν κάνει κριτική στον ήχο ενός δίσκου ψηφιακού ή αναλογικού.

Σε ποιο σύστημα σε ποιο χώρο σε τι στάθμες κλπ κλπ ακούστηκε κάτι.
Και αντίστοιχα με ποιο σύστημα σε ποιο χώρο και σε τι στάθμες έγινε το μαστερινγκ.

Την έχω πατήσει αρκετές φορές χαρακτηρίζοντας ακόμα και ως κακούς κάποιους δίσκους που με κάποιο άλλο σετάπ αναβαθμισμένο ή απλά σε άλλο χώρο ακούστηκαν τελείως διαφορετικοί προς το καλύτερο.

Σίγουρα υπάρχουν δίσκοι που ακούγονται παντού μέτριοι. Αλλά εγώ κρατάω πάντα μια πισινή...
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Και κάτι άλλο . Αφού τόσο πολύ , απ' ότι φαίνεται , σας αρέσει γενικά το λάιβ και ψάχνετε να το πλησιάσετε και στο σπίτι σας , γιατί δεν αγοράζετε μονοφωνικούς δίσκους ; Το στέρεο συνήθως είναι εφέ που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα . Τουλάχιστον εμένα η 5η ή 6η , το πολύ , σειρά στο Μέγαρο , στο κέντρο , πιό πολύ στο μονοφωνικό μου φέρνει παρά στο στέρεο.
Δημήτρη,
αν τα ανθρώπινα όντα είχαν ένα αυτί, τότε δεν θα ανακαλύπταμε την στερεοφωνία, δεν θα υπήρχε λόγος και ανάγκη και θα είχαμε μια διαφορετική αντίληψη για το χώρο που μας περιβάλλει από αυτήν που έχουμε έχοντας δύο, και όχι ένα, ώτα.

Κλείσε το ένα σου αφτί και ακροάσου τον χώρο [το στερεό] μεσ' το οποίο ζεις καθώς και τον περιβάλλοντα χώρο έξω, οπουδήποτε. Τα στερεά όπως ένας χώρος ακρόασης ονομάζονται έτσι γιατί εκτείνονται στις τρεις διαστάσεις.
Γιατί δεν ζεις έχοντας μονίμως το ένα σου αφτί βουλωμένο και έτσι κατά την γνώμη σου θα είναι καλύτερα γιατί θα αντιλαμβάνεσαι την πραγματικότητα όπως είναι, χωρίς να αναγκάζεσαι να έχεις εσφαλμένη αντίληψη του περιβάλλοντος χώρου, ζώντας σε ένα στερεοφωνικό διαρκές εφέ που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα!!!!
[
Γι' αυτό τα παίρνω στο κρανίο όταν κάποιοι μιλάνε για απαραγωγή μουσικής και αναφέρονται μόνο σε συχνότητες και αγνοούν τα υπόλοιπα.]

Και σε παρακαλώ μη μου πεις ότι στο Μέγαρο στην 5 ή 6 σειρά στο κέντρο ακούς μονοφωνικά, γιατί θα με κουφάνεις!
Και φυσικά θα μου πεις όπως μου είπε και κάπιος [reviewer μάλιστα] ότι στο σπίτι σου από το σύστημά σου η στερεοφωνική εικόνα είναι καλύτερη από ό,τι στο Μέγαρο!!!
Είναι σαν να βρίσκεσαι στη φύση και θαυμάζεις ένα τοπίο ακριβώς μπροστά σου και ταυτόχρονα υπάρχει και μια οθόνη τηλεόρασης συνδεμένει με μια κάμερα που "βλέπει" και αυτή το ιδιο τοπίο και θα τολμίσεις να μου πεις ότι το τοπίο που βλέπεις μέσω κάμερας/οθόνης είναι πιο αληθινό, πιο κοντά στη πραγματικότητα από την ίδια την πραγματικότητα!!!!!!!
ΕΛΕΟΣ! Λ.Σ.
 
Δημήτρη λες επίσης ότι όλες οι ηχογραφήσεις δίσκων ψυχεδέλιας ήταν χάλια και αναφέρεις μεταξύ άλλων και το Zeppelin I.
Μη μου πεις ότι έχεις την επανέκδοση αυτού του δίσκου [Classic records ή και παλιό] και ακούγεται χάλια!
Αν η ηχ/ση ήταν χάλια δεν την σώζει κανένας Grundman ή Hoffman.
[Από ό,τι καταλαβαίνω μπερδεύετε τους δίσκους με τις ηχογραφήσεις. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.]

Αν τελικά το Zeppelin I ακούγεται στο σύστημά σου χάλια τότε δεν χρειάζεται να το ακούσω για να ξέρω πώς παίζει το σύστημα σου. Και επίσης καταλαβαίνω το τί τελικά φταίει και ακούγονται οι Allman Brothers και ο Neil Young τόσο χάλια.
Δεν ξέρω αν παλιά είχες αγοράσει το Surrealistic Pillow των Jefferson Airplane [DCC, Steve Hoffman]. Μήπως και αυτό ακούγεται χάλια; Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Το ότι κάποιες ηχογραφήσεις δίσκων ακούγονται θολές με κάποιους συνδιασμούς κεφαλών/πικαπ/συστημάτων/χώρου, μπορεί να φταίνε 1002 άλλα πράγματα εκτός από την ίδια την ηχογράφηση/εκτύπωση. Το ότι κάπιοες άλλες ακούγονται συγκριτικά ποιο φωτεινές, πάλι δεν μας λέει τίποτα.

.


Μιλήσαμε γιά θολούρα στα φωνητικά και μόνο...
Αντε εξηγείστε το αυτό...

και άντε να πω ότι το ακούσαμε στο δικό μου πιό ταπεινό thorens με τον sme III και την 103...
Το ακούσαμε στου Μήτσου με το final tool και την clearaudio...
 
Δημήτρη λες επίσης ότι όλες οι ηχογραφήσεις δίσκων ψυχεδέλιας ήταν χάλια και αναφέρεις μεταξύ άλλων και το Zeppelin I.
Μη μου πεις ότι έχεις την επανέκδοση αυτού του δίσκου [Classic records ή και παλιό] και ακούγεται χάλια!

εγώ πάντως έχω παλιό ελληνικό και είναι μάπα. (έτσι θυμάμαι βέβαια γιατί έχω να το βάλω πάνω από 30 χρόνια.... - μπορώ να δοκιμάσω ξανά)

Αν η ηχ/ση ήταν χάλια δεν την σώζει κανένας Grundman ή Hoffman.

Μωρέ αν έχει καμιά 16κάναλη ή 8κάναλη μάστερ μπορεί να κάνει θαύματα...
Τώρα αν έχει τρικάναλα studer όπως οι beatles ή οι Beach boys με όλα τα όργανα σε ένα κανάλι και δυό γιά φωνητικά....


[Από ό,τι καταλαβαίνω μπερδεύετε τους δίσκους με τις ηχογραφήσεις. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.]

Αν τελικά το Zeppelin I ακούγεται στο σύστημά σου χάλια τότε δεν χρειάζεται να το ακούσω για να ξέρω πώς παίζει το σύστημα σου. Και επίσης καταλαβαίνω το τί τελικά φταίει και ακούγονται οι Allman Brothers και ο Neil Young τόσο χάλια.

Δηλαδή ?
Τι φταίει?



Δεν ξέρω αν παλιά είχες αγοράσει το Surrealistic Pillow των Jefferson Airplane [DCC, Steve Hoffman]. Μήπως και αυτό ακούγεται χάλια; Λ.Σ.



Στην DCC σίγουρα θα ήταν πρώτο. Αλλά σε ελληνική εκτύπωση...



σόρρυ που απαντά ερωτά άλλος Δημήτρης...
συζήτηση να γίνεται
 
Μια επισήμανση: Με ένα αυτί και μόνον, δεν υπάρχει καν ηχητική αντίληψη χώρου, πόσο μάλλον λανθασμένη τοιαύτη.
 
Μερικές επισημάνσεις και διευκρινίσεις που δεν είχα τον χρόνο να τις κάνω αργά χθες βράδυ ( πολύ ξενύχτηδες μου είστε όλοι σας )

Το Led Zeppelin I δεν το έχω αγοράσει από την Classic Records. Δυστυχώς είχα μόνον μιά άθλια κόπια ελληνική - αυτήν που θα έχει και ο συνονόματος . Εχω όμως το remastered cd και ομολογουμένως ακούγεται πολύ καλύτερα . Το αν αυτό οφείλεται στην ψηφιακή επεξεργασία ή στην αρχικά καλή ηχογράφηση που ατύχησε στην κοπή και στην εκτύπωση οπότε η επανέκδοση της Classic θα ήταν ακόμη καλύτερη δεν το ξέρω . Οσα Zeppelin της Classic έχω ακούγονται πάντως , ωραία ( στο Physical Graffiti πχ και στο "In my time of dying" η κιθάρα στην εισαγωγή έχει τόσες αρμονικές - αν το λέω καλά - που δεν τις είχα ακούσει στο ελληνικής και πάλι κοπής βινύλιο , ποτέ .

Η ουσία είναι πάντως ότι δεν μπορώ να ξέρω εάν η ηχογράφηση ήταν καλή ή όχι και αν έφταιγε η αρχική κοπή ή δεν διορθώνεται ποτέ . Αυτό θα προϋπέθετε να αναζητώ την αρχική κόπια , μετά να αγοράζω το βινύλιο της classic ή της DCC κ.ο.κ , όπερ θα σήμαινε περιττά έξοδα . Πόσες φορές μπορείς να αγοράσεις ένα δίσκο - και μάλιστα σε εξωφρενικές τιμές - για να πετύχεις την ιδανική, ηχητικά , απόδοση ή απλώς για να διαπιστώσεις ότι έφταιγε η ηχογράφηση και όχι η κόπια που έχεις .

Τώρα όσον αφορά στο μονοφωνικό ή στερεοφωνικό . Εχω αρκετούς μονοφωνικούς δίσκους ( Sun Ra , Lee Morgan κλπ ) που ακούγονται ωραιότατα . Αν μάλιστα τους βάλεις δίπλα δίπλα με στερεοφωνικούς δίσκους που έχουν πχ τα ντραμς και τις φωνές σε ένα κανάλι και όλα τα υπόλοιπα όργανα στο άλλο κανάλι , η σύγκριση μοιραία αποβαίνει υπερ των μονοφωνικών , διότι το άλλο είναι αφύσικο ( πως διάολο τραγουδάει ο κιθαρίστας αριστερά και παίζει κιθάρα δεξιά ; )

Επίσης , από όσο μπορώ να καταλάβω , η μονοφωνική ηχογράφηση δεν ισοδυναμεί με την απώλεια ακοής από το ένα αυτί ( αν κάνω λάθος , υπάρχουν αρμοδιότεροι από εμένα εδώ μέσα και παρακαλώ διορθώστε με ) . Απλώς θεωρώ ότι αν πας σε μιά συναυλία όλα τα όργανα είναι μπροστά σου όπως και σε ένα μονοφωνικό δίσκο . Ειδικά εάν είναι και ροκ η συναυλία , σιγά να μην διακρίνεις τις αποστάσεις των οργάνων μεταξύ τους ( μπορεί να είμαι και κουφός βέβαια ) όπως υποτίθεται ότι τις ακούς - ολογραφικά - με ένα άριστο σύστημα .

Δυστυχώς , Λουκά , κι εγώ πιστεύω ότι στο σπίτι σου ακούς καλύτερη στερεοφωνική εικόνα από ότι στο Μέγαρο ( ολα τα άλλα βέβαια είναι χειρότερα ) . 'Η μπορεί και να μην εκφράζω σωστά αυτό που θέλω να πω .

Τέλος το Prairie Wind δεν το άκουσα στο σπίτι μου από το δικό μου σύστημα , διότι δεν το έχω σε βινύλιο . Το άκουσα σε άλλο σύστημα - καλύτερο από το δικό μου - και εκεί διαπίστωσα το υπερμεγέθες τονισμένο μπάσο . Εγώ έχω το cd και έχει πάντως το ίδιο πρόβλημα . Πολύ μπάσο .
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Το Led Zeppelin I δεν το έχω αγοράσει από την Classic Records. Δυστυχώς είχα μόνον μιά άθλια κόπια ελληνική - αυτήν που θα έχει και ο συνονόματος . Εχω όμως το remastered cd και ομολογουμένως ακούγεται πολύ καλύτερα . Το αν αυτό οφείλεται στην ψηφιακή επεξεργασία ή στην αρχικά καλή ηχογράφηση που ατύχησε στην κοπή και στην εκτύπωση οπότε η επανέκδοση της Classic θα ήταν ακόμη καλύτερη δεν το ξέρω . Οσα Zeppelin της Classic έχω ακούγονται πάντως , ωραία ( στο Physical Graffiti πχ και στο "In my time of dying" η κιθάρα στην εισαγωγή έχει τόσες αρμονικές - αν το λέω καλά - που δεν τις είχα ακούσει στο ελληνικής και πάλι κοπής βινύλιο , ποτέ .

To remaster των Zep είναι συγκλονιστικό σε σχέση με τα φρικτά ελληνικά βινύλια.
Γενικά Δημήτρη η όλη δουλειά είναι το remaster.
Ασχετα αν αυτό γίνει ψηφιακά ή αναλογικά.
Αν πάρεις το άδειο μπάσο της ταινίας και το φουσκώσεις στα σημερινά (pump the bass) πρότυπα, και λίγο ξεχωρίσεις τα μικρόφωνα των τυμπάνων (αν είναι γραμμένα με πολλά), κλπ κλπ τότε κάνεις τη νύχτα μέρα, και το αν θα χρησιμοποιήσεις γι αυτό αναλογική λαμπάτη κονσόλα αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα.
Πχ στον συγκεκριμένο αν δεν κάνω λάθος η επιμέλεια έγινε από τον Page που έδωσε έναν απίστευτο όγκο και παρουσία στην κιθάρα του και λιγώτερο στα άλλα όργανα (όχι ότι το αποτέλεσμα ήταν άσχημο).

Τώρα αν αρχίσουν στις ψηφιακές επεξεργασίες τους αποθορυβοποιητές nonoise κλπ και κομπρέσσορες τότε τη χάνεις τη μπάλα.

Γιά μένα σε μιά επανέκδοση όλα είναι το καλό remaster (και μάλιστα από άνθρωπο που να έχει εμπειρία στο πως πρεπει κάτι να ακούγεται και ας μην υπάρχει η γνώμη του δημιουργού).
Και ας έχει ένα τόνο φύσημα.
 
Και γιά να θέσω και ένα άλλο θέμα:
υπάρχει περίπτωση να υπάρχει προπορεία στην ταινία όπως υπάρχει στη μήτρα ?
(εννοώ στο laquer)?
Χτες πάλι άκουγα δίσκο επανέκδοση του Coryell στην Vanguard από CD (το οποίο παραδόξως ήταν made in Italy) και άκουσα σαφώς την προπορεία.

Θεωρητικά δεν είναι δυνατόν.
Αρα είναι μεταφορά από βινύλιο....
 
Πάντως έχουμε ήδη 21 σελίδες και 4000 θεάσεις.

Και μετά λέτε ότι δεν ασχολούμαστε με το βινύλιο.
 
Έχει διαπιστωθεί πειραματικά πως ακόμα και με ένα αυτί είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε μια ηχητική πηγή.
Αν υποθέσουμε πως δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τον ήχο από το ένα αυτί-θεωρώντας το αυτί σαν απλό μικρόφωνο-τότε δεν μπορούμε να εντοπίσουμε με τα δύο μας αυτιά το ύψος στο οποίο βρίσκεται η πηγη. Όλοι όμως ξέρουμε πως μπορούμε να εντοπίσουμε το ύψος της πηγής με δύο αυτιά χωρίς να χρειαζόμαστε και τρίτο. Με δύο αυτιά πάλι, μπορούμε να εντοπίσουμε όχι μόνο το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται η πηγή αλλά και την διεύθυνση-και το σημαντικότερο-και την απόσταση της πηγής χωρίς να χρειάζεται να μετακινήσουμε το κεφάλι μας. Aυτή η ικανότητα βέβαια εξαρτάται και από το συχνοτικό περιεχόμενο που αναπαράγει η πηγή.
Άρα με ένα αυτί μπορούμε να εντοπίσουμε μια ηχητική πηγή(με μεγαλύτερη δυσκολία) όσο κι αν αυτό φαίνεται παράξενο.
Αυτό συμβαίνει γιατί όλος ο μηχανισμός της ακοής λειτουργεί αρκετά πιο περίπλοκα από ότι δύο μικρόφωνα, αφού στην ακοή συμμετέχουν οι εξωτερικοί λοβοί των αυτιών, οι ώμοι και γενικότερα το κεφάλι μας(η λεγόμενη και head related transfer function, HRTF).
Εκμεταλλευόμενοι τέτοια ψυχοακουστικά φαινόμενα και μοντελοποιώντας τα, μπορούμε για παράδειγμα να αναπλάσσουμε 5.1 περιβάλλον από ένα ζευγάρι ακουστικά.
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Είναι σαν να βρίσκεσαι στη φύση και θαυμάζεις ένα τοπίο ακριβώς μπροστά σου και ταυτόχρονα υπάρχει και μια οθόνη τηλεόρασης συνδεμένει με μια κάμερα που "βλέπει" και αυτή το ιδιο τοπίο και θα τολμίσεις να μου πεις ότι το τοπίο που βλέπεις μέσω κάμερας/οθόνης είναι πιο αληθινό, πιο κοντά στη πραγματικότητα από την ίδια την πραγματικότητα!!!!!!!
ΕΛΕΟΣ! Λ.Σ.
Κι όμως αυτό υπάρχει σε διαφήμιση της SONY. Ένα πιστσιρικάς κάθεται μπροστά από το Γκραν Κάνυον και προτιμά να κοιτάζει το τοπίο από την τηλεόραση που έχει πολύ κορεσμένα χρώματα σε σχέση με το άτονο χρώμα του πραγματικού τοπίου...
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Και κάτι ακόμα. Η προτίμηση γενικά του χοντρού βινυλίου έχει να κάνει και με το εξής;
1. Μπορείς να χαράξεις βαθύτερα και πλατύτερα αυλάκια λόγω διαφοράς πάχους, ενώ στους λεπτούς, τους "συμβατικούς" δεν μπορείς γιατί θα κινδυνεύεις να διαπεράσεις [τρυπήσεις] το βινύλιο ή να φτάσεις τα αυλάκια της άλλης πευράς.
2. Επίσης όσο πιο χοντρό τόσο πιο σταθερό και δύσκαμπτο και λιγότερο επιρρεάσιμο από τα ηχητικά κύματα και τις δονήσεις του συστήματος βελόνας/βραχίωνα/πλατώ. Λ.Σ.
3. Δεν σκεβρώνει (τουλάχιστον όσο τα λεπτά βινύλια) λόγω πάχους υλικού...
 
...Πόσες φορές μπορείς να αγοράσεις ένα δίσκο - και μάλιστα σε εξωφρενικές τιμές - για να πετύχεις την ιδανική, ηχητικά , απόδοση ή απλώς για να διαπιστώσεις ότι έφταιγε η ηχογράφηση και όχι η κόπια που έχεις . :grinning-smiley-043

πως διάολο τραγουδάει ο κιθαρίστας αριστερά και παίζει κιθάρα δεξιά ;
-Ήταν χαμηλοτάβανο το studio και τον είχαν ξάπλα :flipout:

Ειδικά εάν είναι και ροκ η συναυλία , σιγά να μην διακρίνεις τις αποστάσεις των οργάνων μεταξύ τους...
-Μα, στα rock όλα τα ηλεκτρικά όργανα ακούγονται από τα όπου νάναιο βαλμένα ηχεία -τι ψάχνεις?

Δυστυχώς , Λουκά , κι εγώ πιστεύω ότι στο σπίτι σου ακούς καλύτερη στερεοφωνική εικόνα από ότι στο Μέγαρο ( ολα τα άλλα βέβαια είναι χειρότερα ) . 'Η μπορεί και να μην εκφράζω σωστά αυτό που θέλω να πω .
-Στο ΜΜΘ το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο οτι το ύψος του ακροατή είναι αρκετά χαμηλότερα από ότι θά'πρεπε.
Αντίθετα, κατά την γνώμη μου, θα έπρεπε να καθόμαστε γύρω στο μισό μέτρο ψηλότερα από την θέση των οργάνων.

Στο σπίτι μας επιλέγουμε με άνεση το sweetpoint, ενώ στην ζωντανή παράσταση όχι. Παρόλες τις διαφορετικές θέσεις (μεταξύ τρίτης και δέκατης σειράς) που μου έτυχαν στο ΜΜΘ, ποτέ δεν απόλαυσα σε πλάτος την κατανομή της ορχήστρας. Περισσότερο χάρηκα την θέρμη του event, τις χροιές και την ατάκα, αλλά ποτέ το ολόγραμμα του δωματίου μου!
 
Και γιά να θέσω και ένα άλλο θέμα:
υπάρχει περίπτωση να υπάρχει προπορεία στην ταινία όπως υπάρχει στη μήτρα?
Ακούς τη μουσική να ξεκινάει πιο νωρίς πολύ σιγά και να μπαίνει μετά κανονικά;
Αυτό αν δεν απατώμαι καλείται pre-echo print-through. Όταν αποθηκεύεται η ταινία, η ισχυρή μαγνήτηση "περνά" παραδίπλα και "γράφεται" στο κενό. Υπάρχει λοιπόν στην ταινία... Λογικά δεν μπορεί να απομακρυνθεί εκ των υστέρων.

Υποθέτω με κάποια ψηφιακή επεξεργασία (αφαίρεση του σήματος μειωμένου κατά συγκεκριμένα dB και μετακινημένου κατά συγκεκριμένα ms) θα μπορεί να ελεγχθεί. Όμως επειδή η ταινία είναι αποθηκευμένη σε σπείρα το pre-echo θα βρίσκεται σε διαφορετική χρονική απόσταση καθώς προχωράμε στην ταινία!
 
O Ntok. έχει τα δίκια του σε ότι έχει να κάνει με τα live.
O live ήχος δε έχει καμμία σχέση με το πως ακούμε το στήσιμο των οργάνων στα cd ή βινύλια στο σπίτι μας.
Εάν πάρετε ένα οποιοδήποτε κομμάτι και το επεξεργαστείτε 5 λεπτά, μπορείτε να αλλάξετε βάθη -ύψη, στερεοφωνικές εικόνες, ότι γουστάρετε.
Μιλάμε για έτοιμα κομμάτια από οποιαδήποτε cd. Όλα τα παραπάνω είναι θέματα και απόψεις των ηχοληπτών και μαστεράδων.
Μπορείτε το live in Paris της Krall να το κάνετε live in Grand Canyon άνετα.

Kαλά σε rock συναυλίες εάν καταλάβει κάποιος αέρα ανάμεσα στα όργανα και σαφή τοποθέτηση τους ,τότε μάλλον έχει πάει να δει τους αδερφούς Κατσάμπα.
Βέβαια δεν πρέπει ποτέ να μας διαφεύγει ότι στα live χρησιμοποιούμε και μία άλλη σημαντική αίσθηση, την όραση.
Όταν βλέπεις τον μπασίστα δεξιά σου ,θα ''ακούς'' και το μπάσο δεξιά και ίσως καταφέρεις να ξεχωρίσεις τη μπασογραμμή σε τοποθέτηση στο χώρο.
Έχετε δοκιμάσει σε κάποιο live να κλείσετε τα μάτια σας;
Τελείως διαφορετική προσέγγιση από το να τα έχετε ανοικτά.
 
Το έχω δοκιμάσει αυτό που λες Δημήτρη. Όπως επίσης έχω δοκιμάσει να σταθώ για λίγο με την πλάτη στη σκηνή.
Στις rock συναυλίες, αυτό που ακούς είναι αυτό που βγαίνει από τα PA monitors. Σιγά μην κάτσουν οι ηχολήπτες (και δη οι Έλληνες ηχολήπτες) να αναπαράγουν το στήσιμο των οργάνων σε μια rock συναυλία.

Η μόνη περίπτωση να πετύχεις την απόλυτη live εμπειρία, πλην Μεγάρου είναι σε acoustic session χωρίς ενίσχυση, μικρόφωνα, ηχεία κλπ, δηλαδή όταν είσαι μαζεμένος με 5-6 φιλαράκια σου κι έχει βγάλει ένας την κιθάρα, άλλος τραγουδάει κι άλλος κάνει αυτοσχέδιο τύμπανο το τραπέζι...
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Μερικές επισημάνσεις και διευκρινίσεις που δεν είχα τον χρόνο να τις κάνω αργά χθες βράδυ ( πολύ ξενύχτηδες μου είστε όλοι σας )

Το Led Zeppelin I δεν το έχω αγοράσει από την Classic Records. Δυστυχώς είχα μόνον μιά άθλια κόπια ελληνική - αυτήν που θα έχει και ο συνονόματος . Εχω όμως το remastered cd και ομολογουμένως ακούγεται πολύ καλύτερα . Το αν αυτό οφείλεται στην ψηφιακή επεξεργασία ή στην αρχικά καλή ηχογράφηση που ατύχησε στην κοπή και στην εκτύπωση οπότε η επανέκδοση της Classic θα ήταν ακόμη καλύτερη δεν το ξέρω .

ΕΡΏΤΗΣΗ: ΤΟΤΕ ΠΩΣ ΒΓΑΖΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ ΦΤΑΕΙ Η ΗΧ/ΣΗ & ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ; Λ.Σ.

Οσα Zeppelin της Classic έχω ακούγονται πάντως , ωραία ( στο Physical Graffiti πχ και στο "In my time of dying" η κιθάρα στην εισαγωγή έχει τόσες αρμονικές - αν το λέω καλά - που δεν τις είχα ακούσει στο ελληνικής και πάλι κοπής βινύλιο , ποτέ .

Η ουσία είναι πάντως ότι δεν μπορώ να ξέρω εάν η ηχογράφηση ήταν καλή ή όχι και αν έφταιγε η αρχική κοπή ή δεν διορθώνεται ποτέ .

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΤΟΤΕ Ή ΡΩΤΑ Ή ΜΗΝ ΛΕΣ ΤΑ ΟΣΑ ΛΕΣ! Λ.Σ.

Αυτό θα προϋπέθετε να αναζητώ την αρχική κόπια , μετά να αγοράζω το βινύλιο της classic ή της DCC κ.ο.κ , όπερ θα σήμαινε περιττά έξοδα . Πόσες φορές μπορείς να αγοράσεις ένα δίσκο - και μάλιστα σε εξωφρενικές τιμές - για να πετύχεις την ιδανική, ηχητικά , απόδοση ή απλώς για να διαπιστώσεις ότι έφταιγε η ηχογράφηση και όχι η κόπια που έχεις .

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΚΟΠΗΣ ΑΝΤΙΤΥΠΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΔΙΣΚΟΥ. ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΠΩΣ Η CLASSIC RECORDS. ΕΝΑ ΔΙΣΚΟ ΤΗΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΑΜΕΣΩΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΟΔΕΥΕΣΑΙ ΑΣΚΟΠΑ. ΜΕ 20000 ΒΙΝΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΩΤΗΣ ΚΟΠΗΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΩ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΣ. ΣΑΝ ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΣ ΜΙΛΑΩ. Λ.Σ.

Τώρα όσον αφορά στο μονοφωνικό ή στερεοφωνικό . Εχω αρκετούς μονοφωνικούς δίσκους ( Sun Ra , Lee Morgan κλπ ) που ακούγονται ωραιότατα . Αν μάλιστα τους βάλεις δίπλα δίπλα με στερεοφωνικούς δίσκους που έχουν πχ τα ντραμς και τις φωνές σε ένα κανάλι και όλα τα υπόλοιπα όργανα στο άλλο κανάλι , η σύγκριση μοιραία αποβαίνει υπερ των μονοφωνικών , διότι το άλλο είναι αφύσικο ( πως διάολο τραγουδάει ο κιθαρίστας αριστερά και παίζει κιθάρα δεξιά ; )

ΕΔΩ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ. Π.Χ. ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΗ ΜΙΞΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΔΙΣΚΩΝ ΤΩΝ BEATLES. ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΕΣ ΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΙΧΑΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΗ ΜΙΞΗ, ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΕΞΙ-ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΚΑΝΑΛΙ ΟΠΩΣ ΛΕΣ;
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΑ. Λ.Σ.

Επίσης , από όσο μπορώ να καταλάβω , η μονοφωνική ηχογράφηση δεν ισοδυναμεί με την απώλεια ακοής από το ένα αυτί ( αν κάνω λάθος , υπάρχουν αρμοδιότεροι από εμένα εδώ μέσα και παρακαλώ διορθώστε με ) . Απλώς θεωρώ ότι αν πας σε μιά συναυλία όλα τα όργανα είναι μπροστά σου όπως και σε ένα μονοφωνικό δίσκο . Ειδικά εάν είναι και ροκ η συναυλία , σιγά να μην διακρίνεις τις αποστάσεις των οργάνων μεταξύ τους ( μπορεί να είμαι και κουφός βέβαια ) όπως υποτίθεται ότι τις ακούς - ολογραφικά - με ένα άριστο σύστημα .

ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΑΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΑΚΟΥΣ ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΑ ΟΠΩΣ ΕΝΑΝ ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΟ ΔΙΣΚΟ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΟΥ!!!!!!Λ.Σ.

Δυστυχώς , Λουκά , κι εγώ πιστεύω ότι στο σπίτι σου ακούς καλύτερη στερεοφωνική εικόνα από ότι στο Μέγαρο ( ολα τα άλλα βέβαια είναι χειρότερα ) . 'Η μπορεί και να μην εκφράζω σωστά αυτό που θέλω να πω .

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ "ΣΟΥΠΕΡ" ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΥ [ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΝΤΑΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ] Ο Χ Ι ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΌ Ο,ΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ!!!
ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΕ ΣΥΓΚΙΝΕΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ/ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΙΘΑΝΟΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ "ΣΤΗΜΕΝΕΣ" ΕΦΕΤΖΙΔΙΚΕΣ ΗΧ/ΣΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΠΩς ΘΕΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ, ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΕΧΘΩ ΟΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ [-ΤΑΚΙ] ΚΑΠΟΙΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤΑ ΕΧΩ ΗΔΗ ΠΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ.Λ.Σ.

Τέλος το Prairie Wind δεν το άκουσα στο σπίτι μου από το δικό μου σύστημα , διότι δεν το έχω σε βινύλιο . Το άκουσα σε άλλο σύστημα - καλύτερο από το δικό μου - και εκεί διαπίστωσα το υπερμεγέθες τονισμένο μπάσο . Εγώ έχω το cd και έχει πάντως το ίδιο πρόβλημα . Πολύ μπάσο .

ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝ ΥΠΕΡΤΙΜΑΣ ΤΟ ΑΛΛΟ.
ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΌΧΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝ.
ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΕΣ ΑΝ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ PRAIRIE WIND;
ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΥ Ή ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Η ΗΧ/ΣΗ!!! Λ.Σ.

Όλα τα κεφαλαία η απάντησή μου στον Δημήτρη. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Κι όμως αυτό υπάρχει σε διαφήμιση της SONY. Ένα πιστσιρικάς κάθεται μπροστά από το Γκραν Κάνυον και προτιμά να κοιτάζει το τοπίο από την τηλεόραση που έχει πολύ κορεσμένα χρώματα σε σχέση με το άτονο χρώμα του πραγματικού τοπίου...
Σωστά πρέπει παλιά να την είχα δει στο The Absolute Sound και την σχολίαζε ο Harry Pearson. Τραβούσε τα μαλλία του ο άνθρωπος και εγώ τα δικά μου και εσύ φυσικά. Τί να πεις!! Λ.Σ
 
Το έχω δοκιμάσει αυτό που λες Δημήτρη. Όπως επίσης έχω δοκιμάσει να σταθώ για λίγο με την πλάτη στη σκηνή.
Στις rock συναυλίες, αυτό που ακούς είναι αυτό που βγαίνει από τα PA monitors. Σιγά μην κάτσουν οι ηχολήπτες (και δη οι Έλληνες ηχολήπτες) να αναπαράγουν το στήσιμο των οργάνων σε μια rock συναυλία.

Η μόνη περίπτωση να πετύχεις την απόλυτη live εμπειρία, πλην Μεγάρου είναι σε acoustic session χωρίς ενίσχυση, μικρόφωνα, ηχεία κλπ, δηλαδή όταν είσαι μαζεμένος με 5-6 φιλαράκια σου κι έχει βγάλει ένας την κιθάρα, άλλος τραγουδάει κι άλλος κάνει αυτοσχέδιο τύμπανο το τραπέζι...
Πολύ σωστά αυτά τονίζουμε, ελπίζουμε κάποιοι να μας ακούν.
Αλλά όπως θα συμφωνείς οι καλοί δίσκοι είναι απαραίτητοι. Που να βρεις τους Zeppelin και σε ποια παρέα να σου παίζουν, ακουστικά, χωρίς μικρόφωνα κλπ. ;
Αλλά οι ακουστικές εμπειρίες είναι εκείνες [σαν μέρος της παιδείας μας] που μας δίνουν τα κατάλληλα εφόδια για να ξέρουμε τί λέμε και τί μας γίνεται ώστε να μην μας πουλάν φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Λ.Σ.