RCA εναντίον XLR

Ποιο είναι το μαύρο καλώδιο ρεύματος;
To 19364 ............. ακου ονομα :LOL:
Κάνει για πολύπριζο που κουβαλάει το σύστημα;
Αν αρκει 14 awg θωρακισμενο , κανει. Καλο καλωδιο , αλλα φανταζομαι υπαρχουν και καλυτερα.
Ένα παλιόisotek evo3 polaris είναι. :)
Αυτο δεν το γνωριζω.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: Haagenti
Έχω ένα Kimber 14αρι, θα βάλω το Kimber.

ΥΓ..Συγνώμη αν χάλασα τη ροή του προγράμματος. :)
Αν υπάρξει δυνατότητα στο μέλλον,δοκίμασε το Neotech nep-3001III.Ειναι άκαμπτο όμως μένει στη θέση που το κάμπτεις αρκεί να μην το παρακάνεις.
 
Αν υπάρξει δυνατότητα στο μέλλον,δοκίμασε το Neotech nep-3001III.Ειναι άκαμπτο όμως μένει στη θέση που το κάμπτεις αρκεί να μην το παρακάνεις.
Το Kimber τελικά είναι 10αρι, το έβαλα πριν στο πολύπριζο δεν με ικανοποίησε, δουλεύει καλύτερα στο dac που το έχω βάλει.
Στο πολύπριζο έχω ένα παλιό Audio Agile το οποίο θέλω να το αλλάξω γιατί αποσυντίθεται. :)
Πάντως κατά τη διάρκεια των δοκιμών που έκανα με τον ενισχυτή,ένα Isotek Elite είναι κλάσεις ανώτερο από το 10αρι το Kimber.
Το δοκίμασα πάνω στο Primare i30 που είχα και στον Hegel h190 που έχω τώρα..Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Το Neotech είναι πανάκριβο, δεν θέλω να δώσω τόσα.
Max ένα 150αρι στο τσακίρ κέφι.
 
Αυτό με το Α/Β με βάζει σε σκέψεις.
Γιατί δεν γίνεται να δουλεύει με όλα εκτός από τα καλώδια.
Θέλεις να συγκρίνεις δύο ενισχυτές δουλεύει.
Για δυο ηχεία δουλεύει.
Για δυο ζευγάρια ακουστικά πάλι δουλεύει.
Για δυο πηγές ξαναμαναδουλεύει.
Για δυο τηλεοράσεις τα ίδια.
Πώς γίνεται να μην δουλεύει για τα καλώδια δεν το καταλαβαίνω.
Που και για τα καλώδια υπάρχουν εύκολα αντιληπτές διαφορές χωρίς καν να χρειαστεί να γίνει σύγκριση κυρίως λόγω θωράκισης/θορύβου που αφήνουν να περάσει στην αλυσίδα
αλλά δεν αναφέρεται σε τέτοιες διαφορές αυτή η συζήτηση.
Αν μπει και ο παράγοντας της ψυχολογίας και της διάθεσής μας τότε πολλά μπορούν να αλλάξουν.

Και όσο για τη διαφορά των dB, υποτίθεται πως η μικρότερη διαφορά που μπορεί να αντιληφθεί ένα πολύ καλά εκπαιδευμένο αυτί είναι 1db
ενώ πάνω από τα 3dB οι διαφορές είναι εύκολα ακουστές από τον περισσότερο κόσμο.
Η ακουστική μνήμη διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα. Όταν μιλάμε για ακουστική μνήμη δεν αναφερόμαστε στο γεγονός του να αναγνωρίσουμε ένα όργανο ή μία φωνή.
Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα μελέτης και ερευνών.
Αν τώρα για τη σύγκριση μεσολαβεί και ένα λεπτό στο περίπου, τότε εμένα δε μου φαίνεται καθόλου παράξενο.
Αν μιλάμε για συσκευές διαφορετικής κατηγορίας τιμής τότε ναι, πιθανό να μη χρειάζεσαι πάνω από 1 λεπτό για να καταλάβεις "διαφορά".
Όπως εγώ που είχα τον accuphase e211 και μου έφερε ένας φίλος τον E307. 10 βατ διαφορά στα "χαρτιά". Πάτησα play και σε 3 δευτερόλεπτα είπα "ΟΧΙ ΡΕ ΦΟΥΣΤΗ ΜΟΥ".
Χάος, μη συγκρίσιμα πράγματα.
Με τα καλώδια όμως αν και αυτά δεν είναι πολύ μεγάλης διαφοράς τιμής....κρατήστε μια πισινή.
Εντάξει, είχα κάτι mogamια στα ηχεία και μου έδωσε ένας φίλος τα heimdall της nordost. Δε χρειάστηκε πάνω από 2 λεπτά για να καταλάβω τι γίνεται. Και κουφός με μισό αυτί να είσαι πάλι καταλαβαίνεις τι γίνεται.
Για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις όπου μιλάμε για ίδιο level τιμολογιακά και ποιοτικά....στα καλώδια μπορείς να την πατήσεις άνετα.
Αυτό γιατί όταν θα βάλεις το "νέο" καλώδιο θα προσέξεις κατευθείαν πράγματα που δεν είχες, δε θα προσέξεις όμως πράγματα που έχασες. Έτσι δουλεύει το μυαλό μας δυστυχώς (ή ευτυχώς).
Αν πάρεις ένα καλώδιο για να αντικαταστήσεις κάποιο δικό σου και ακούσεις ένα μήνα με αυτό και μετά ακόμα ένα που να σου αρέσει περισσότερο, πόσες πιθανότητες σου δίνεις μετά να βάλεις πάλι το πρώτο και να σου αρέσει περισσότερο?
Για δοκίμασε το.
(δε συζητάω για καλώδια ρεύματος, αυτά ακούγονται σε μεγάλα συστήματα και βαλάντια)
 
Το Kimber τελικά είναι 10αρι, το έβαλα πριν στο πολύπριζο δεν με ικανοποίησε, δουλεύει καλύτερα στο dac που το έχω βάλει.
Στο πολύπριζο έχω ένα παλιό Audio Agile το οποίο θέλω να το αλλάξω γιατί αποσυντίθεται. :)
Πάντως κατά τη διάρκεια των δοκιμών που έκανα με τον ενισχυτή,ένα Isotek Elite είναι κλάσεις ανώτερο από το 10αρι το Kimber.
Το δοκίμασα πάνω στο Primare i30 που είχα και στον Hegel h190 που έχω τώρα..Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Το Neotech είναι πανάκριβο, δεν θέλω να δώσω τόσα.
Max ένα 150αρι στο τσακίρ κέφι.
Αναφέρομαι πάντοτε σε μεταχειρισμένο.Ειναι ένα καλώδιο ρεύματος που έχει την διατομή ωστε να τροφοδοτησει τα πάντα και occ χαλκό.Αυτα τα δύο μαζί δε βρίσκονται αλλου στα χρήματα που ζητά.
 
  • Like
Reactions: Haagenti
Οι Belden και Mogami δεν κατασκευάζουν καλώδια υψηλών επιδόσεων διότι δεν ενδιαφερονται.Προτιμουν τις μαζικές και πιο σίγουρες πωλήσεις από το να μπουν στην "αρένα" και να τις κατασπαραξουν τα "θηρία" του χώρου.Εννοειται ότι μπορούν να λανσάρουν χαι-εντ καλωδια με εξωτικά υλικά και καλύτερες τιμές όμως ποιος θα τ' αγοράσει;
Ποια θηρία θα κατασπαράξουν Belden , Mogami;
Έχεις δει και καταλάβει τα χαρακτηριστικά των Mogami που δημοσιεύει στους καταλόγους της. Δεν υπάρχει επαγγελματικό Studio ήχου στο πλανήτη που να μην έχει μερικές 100νταδες μέτρα που καταλήγουν σε κονσόλες δεκάδων χιλιάδων ευρό ή σε μικρόφωνα αρκετών χιλιάδων και μηχανήματα εγγραφής το ίδιο. Δεν ασχολούμαι πολύ με καλώδια αλλά δεν έχω δει κάποιο "θηρίο" να δημοσιεύει μετρήσεις που επιτρέπουν στους επαγγελματίες ήχου να επιλέξουν. Βέβαια, αν κάποιος θεωρεί πως αυτό που ακούει είναι καλλίτερο και να το πληρώσει Χ10, Χ100, σεβαστό. Τώρα για XLR vs RCA διάβασα διάφορα λανθασμένα πράγματα.
 
  • Like
Reactions: PetVoul
Οι Belden και Mogami δεν κατασκευάζουν καλώδια υψηλών επιδόσεων διότι δεν ενδιαφερονται.Προτιμουν τις μαζικές και πιο σίγουρες πωλήσεις από το να μπουν στην "αρένα" και να τις κατασπαραξουν τα "θηρία" του χώρου.Εννοειται ότι μπορούν να λανσάρουν χαι-εντ καλωδια με εξωτικά υλικά και καλύτερες τιμές όμως ποιος θα τ' αγοράσει;
H Belden κατασκεύαζε και εξακολουθεί να το κάνει καλώδια υψηλών απαιτήσεων και επιδόσεων. Αν τώρα κάποιοι ...ακούνε με βάση το καρτελάκι της τιμής πρόβλημά τους....
 
  • Like
Reactions: trav
Δεν υπάρχει επαγγελματικό Studio ήχου στο πλανήτη που να μην έχει μερικές 100νταδες μέτρα που καταλήγουν σε κονσόλες δεκάδων χιλιάδων ευρό ή σε μικρόφωνα αρκετών χιλιάδων και μηχανήματα εγγραφής το ίδιο. Δεν ασχολούμαι πολύ με καλώδια

Ούτε και τα στούντιο ασχολούνται με καλώδια, μη νομίζεις. Το πιο φτηνό τους κάνει αρκεί να έχει το κατάλληλο βύσμα στην άκρη για να κουμπώσει στο μηχάνημα.
Δεν είναι κριτήριο τι χρησιμοποιούν τα στούντιο γενικότερα. Εκεί έχουν εργαλεία δουλειάς, όχι διασκέδασης όπως στο Home Audio που είναι προσανατολισμένo στο preference αντί του reference. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Τώρα αν κάποιοι τα μπλέκουν αυτά τα δύο, κυρίως λόγω hype και εποχής, αργά ή γρήγορα τα ξεμπλέκουν και κατασταλάζουν. Άλλοι θα περάσουν από 40 κύματα μέχρι να καταλάβουν τι ζητούσαν τελικά, και κάπως έτσι όλοι στο τέλος καταλήγουν στο preference, γιατί αλλιώς θα κυνηγούν την ουρά τους μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
Στην τελική, ακόμα και η ανακοίνωση των specs για λόγους marketing γίνεται. Ο καθένας διαλέγει το marketing που του ταιριάζει.
 
  • Like
Reactions: Θρησκος
Κατα τη γνωμη μου , δεν ειναι δυσκολο να φτιαχτουν καλωδια καλυτερα απο canare, mogami, belden κλπ.
Πολλα highendάδικα καλωδια ειναι καλυτερα.
Το προβλημα ειναι σαφως η τιμη. Πιστευω οτι αν μια εταιρεια προσεφερε ενα κοινως αποδεκτα ανωτερο καλωδιο με τα καλυτερα υλικα και μεταλλα για 5 ευρω το μετρο , ΟΛΟΙ αυτο θα ειχαμε. Αλλα αυτο δεν γινεται και ειναι νομιζω κατανοητο απο ολους γιατι δεν γινεται.
Προσωπικα χρησιμοποιω canare, mogami, acoustic revive , εχω επισης neotech, acrolink, oyaide και αρκετα DIY με τους καλυτερους αγωγους που υπαρχουν στην αγορα.
Ολα μου τα καλωδια, τα χρησιμοποιω για τον ιδιο ακριβως λογο , που δεν ειναι αλλος απο τον ηχο που μου προσφερουν με τη συμμετοχη τους στο συστημα μου οπως αυτο ειναι τωρα. Ειτε ακριβα , ειτε φθηνα. Δεν κυνηγω τα ακριβα καλωδια , αλλα αν κρινω οτι καποιο μου κανει στο συστημα μου και η τιμη ειναι μεσα στις δυνατοτητες μου , τοτε πιθανο ειναι να το παρω.
Αυτος ειναι και ο λογος που στη συζητηση θα συμφωνησω και με τους υποστηρικτες των φθηνων και των ακριβων καλωδιων.
Στη δουλεια που εκανα πριν αρκετα χρονια , εχω πουλησει χιλιαδες μετρα canare, mogami, klotz , gotham οποτε γνωριζω πολυ καλα τι προσφερουν οι εταιρειες αυτες, που εκτιμω πολυ. Αλλα απο την αλλη , δεν κλεινω και τα αυτια μου σε κατι αλλο που πιθανον να μου αρεσει επειδη ειναι ακριβο .
 
Last edited:
Ούτε και τα στούντιο ασχολούνται με καλώδια, μη νομίζεις.
Συμφωνω. Τα κριτηρια πολλων επαγγελματιων δεν ειναι τα ιδια με τα δικα "μας" που ολα κι ολα 5 καλωδια των 1-3 μετρων εχουμε.
Πιστευω οτι και αυτοι θα ακουσουν διαφορες/βελτιωσεις μεταξυ καλωδιων , αλλα οταν τους πεις την τιμη , θα σε λιθοβολησουν :LOL:
 
  • Like
Reactions: Θρησκος
.................. we have gone from the usual DBT questioning "wich is the one"? to "wich one you like best"?

Προσωπικα με αυτο περιπου τον τροπο κανω τις επιλογες μου.
Δεν με ενδιαφερει ποιο ειναι ποιο και ποσο κοστιζει.

Ξερω τι θελω και μου αρεσει και επιλεγω το πλησιεστερο. Ετσι κατεληξα στο σημερινο μου συστημα, το οποιο παραμενει το ιδιο (με καποιες αλλαγες κυριως σε κεφαλες πικαπ/phono) τα τελευταια 14-15 χρονια.
 
Ποια θηρία θα κατασπαράξουν Belden , Mogami;
Έχεις δει και καταλάβει τα χαρακτηριστικά των Mogami που δημοσιεύει στους καταλόγους της. Δεν υπάρχει επαγγελματικό Studio ήχου στο πλανήτη που να μην έχει μερικές 100νταδες μέτρα που καταλήγουν σε κονσόλες δεκάδων χιλιάδων ευρό ή σε μικρόφωνα αρκετών χιλιάδων και μηχανήματα εγγραφής το ίδιο. Δεν ασχολούμαι πολύ με καλώδια αλλά δεν έχω δει κάποιο "θηρίο" να δημοσιεύει μετρήσεις που επιτρέπουν στους επαγγελματίες ήχου να επιλέξουν. Βέβαια, αν κάποιος θεωρεί πως αυτό που ακούει είναι καλλίτερο και να το πληρώσει Χ10, Χ100, σεβαστό. Τώρα για XLR vs RCA διάβασα διάφορα λανθασμένα πράγματα.
Θηρία αποκαλώ τις εταιρίες που προτιμά να αγοράζει ο χαιφιντελιστης για το σύστημα του.Εκει,οι εταιρίες που αναφέρεις είναι περιθωριακές όπως περιθωριακές γίνονται τα θηρία στα στουντιος.Υπαρχει εξαίρεση σε ηχογραφήσεις αναφοράς.Εκει έχω δει ονόματα οπως Siltech,Audioquest η Μοnster Cable ήδη από τη δεκαετία του 1980.Εχω χρησιμοποιησειBelden(ηχείων και ψηφιακό) Mogami(interconnect)και Canare(ψηφιακό)όμως δεν έμεινα σ' αυτα.Αρκετές εταιρίες δημοσιεύουν μετρήσεις όμως αυτές δεν είναι το απολυτο κριτήριο επιλογής.
 
Θα το ποσταρω, μεχρι να παγώσει η κόλαση.
Αν δεν ταιριάζει ...σβήστε το!
Μου φαίνεται ότι ο αριθμός των κουφων Ισπανων; είναι αντίστοιχος με τον αριθμό των τυφλων Ελλήνων! Αν και δεν αποτελεί δικαιολογία δε μπορώ να μην παρατηρήσω ότι οι YBA παίζουν αυτό που μπορούν μόνο με το "ταίρι" τους.
 
Εάν όπως κάποιοι ισχυρίζονται τα studios χρησιμοποιούν όποιο τυχαίο καλώδιο βρίσκουν κατά την διαδικασία της ηχογράφησης, ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει κάποιος να δαπανά τα χρήματα ενός διαμερίσματος για αγορά καλωδίων προκειμένου να ακούσει το παραχθέν μέσω των μάπα καλωδίων αποτέλεσμα; Αλλά δεν έχουν ακριβώς έτσι τα πράγματα. Τα καλά studios διαλέγουν πολύ προσεκτικά τον εξοπλισμό τους – και τα καλώδια εννοείται – ο οποίος και πανάκριβος είναι (όπου χρειάζεται) όπως και εξειδικευμένος. Απλά οι σοβαροί μηχανικοί ήχου ακούνε πολύ περισσότερο από τα να κοιτάνε τις συσκευές ήχου και τα περιφερειακά και ξέρουν, πολύ καλύτερα από πολλούς, τι πρέπει να ακουστεί και πως…. Δεν διαλέγουν «φτηνά» καλώδια για να τα συνδέσουν πάνω σε πανάκριβες κονσόλες… Διαλέγουν σωστά καλώδια, απλά κάποιες φορές (αρκετές θα έλεγα) αυτά δεν είναι ακριβά…
 
Εάν όπως κάποιοι ισχυρίζονται τα studios χρησιμοποιούν όποιο τυχαίο καλώδιο βρίσκουν
Δεν ισχυριστηκε κανεις κατι τετοιο.Αντιθετα εχουν αναφερθει τα mogami, canare,belden και αλλων παρομοιων που φαινεται να χρησιμοποιει η πλειοψηφια των studios κλπ...... Γνωριζω καποιες "εξαιρεσεις" που εχουν και ακριβοτερα .
Στις επιλογες καλωδιων ΔΕΝ υπαρχουν μονο οι πιο πανω μαρκες και τα καλωδια που κοστιζουν οσο ενα διαμερισμα.
Ομως βλεπεις οτι οταν μιλαμε για καλωδια η συζητηση καταληγει στο κοστος οπως ειπα σε προηγουμενα ποστ ? Η "ανησυχια" του κοστους δεν εχει καμια σχεση ή συνδεση με την ποιοτητα ( κατασκευης και επιδοσεων ) των ακριβων καλωδιων τελικα. Δεν ειδα συζητηση για καλωδια που να μην καταληγει εκει.
Και λεω .............. υλικα υπαρχουν αφθονα στην αγορα , ας πειραματιστουμε λιγο. Αν μη τι αλλο, κατι θα μαθουμε περισσοτερο απο την "απλοτητα" ενος ομοαξονικου ή ενος balanced καλωδιου.
Αν ημουν ιδιοκτητης studio , σαφως και δεν θα πληρωνα δεκαδες χιλιαδες ευρω για καλωδια.
Τωρα οσον αφορα το σχολιο γιατι ακριβα καλωδια αφου τα studio χρησιμοποιουν φθηνα καλωδια ? Αυτο που προσφερει ενα studio δεν ειναι τα πανακριβα μηχανηματα και τα φθηνοτερα καλωδια του , αλλα , ενα αποτελεσμα. Νομιζεις οτι αν εχουμε και μεις τα ιδια καλωδια με αυτα των studio αυτο θα μας φερει πιο κοντα στον σωστο ηχο ? Φυσικα και οχι. Γιατι τοτε να μην εχουμε και "ιδια" συστηματα ?
Εκτος ομως των πιο πανω , δεν θεωρω ουτε πιστευω οτι καποιος που ενδεχομενως εχει ιδια καλωδια σε ενα απλο συστημα ,ακουει "αθικτα" αυτα που ειναι ηχογραφημενα.
Στα "νιατα μου" :D ........... εχω κανει εγκαταστασεις σε 3 ραδιοφωνικα καναλια , αρκετα studio , clubs, κινηματογραφους ........... Κανενας δεν ασχοληθηκε με τα καλωδια, ουτε ζητησε κατι συγκεκριμενο , και ουτε ρωτησε τι καλωδια του βαλαμε. Απο τη στιγμη που ολα δουλεψαν σωστα, χωρις θορυβους , το θεμα γι αυτους εκλεισε.
Και πριν με ρωτησει καποιος τι καλωδια επελεξα εγω να βαλω, αυτα ηταν canare. Απο το '80 μεχρι και σημερα , αυτα χρησιμοποιω σε τετοιες δουλειες.
Εχω και στο συστημα μου καποια canare , mogami & Gotham , αλλά και άλλα , εξ'ισου "σωστα" ακριβοτερα, καποια απο τα οπoια DIY :)
 
Last edited:
Δεν είναι μαγκιά ούτε προσόν για κάποιον να μπορεί να ακούσει και να αντιλήφθη διαφορές από καλώδια και μηχανήματα. Μαγκιά είναι το κριτήριο να μπορείς να διακρίνεις το σωστό από το λάθος.

Θυμάμαι παλιά έγινε από εταιρία του χώρου ένα Α-Β blind τεστ με ακριβά μηχανήματα στημένα σε περιποιημένο χώρο με ρυθμισμένες εντάσεις και με πολύ δυνατά αφτιά για να διακρίνουν και να ψηφίσουν το καλύτερο σύστημα. Και φυσικά ψήφισαν όλοι το σύστημα που ακουγόταν πιο αναλυτικό και ωραίο στα αφτιά τους..

Δυστυχώς όμως οι έμπειροι τάχα ακροατές δεν ήξεραν τι τους γίνετε. Όχι μόνο άκουγαν το ίδιο σύστημα στην εναλλαγή Α-Β αλλά ψήφισαν πανηγυρικά όλοι μαζί το σύστημα που τούς έριξαν λίγο τονισμένα τα μπάσα και τα πρίμα.

Γι' αυτό το τι είναι καλό και σωστό δεν βγαίνει από Α-Β διαφορές αλλά από εμπειρία και σοβαρές ακροάσεις. Απλά δώστε του λίγο χρόνο..