Για το lossless δεν θα έλεγα οτι με νοιάζει προσωπικά γιατι καλύπτομαι απο τα raw (και δεν προβλέπεται ενα lossless jpeg να είναι μικρότερο απο raw - lossless jpeg είναι και τα NEF-CR2-DNG) αλλο μερικοί μερικοί που έχουν σημαία τα jpeg της Olympus ..

και κατι άλλοι τους X-Trans ..
Aλλα μια ενδιάμεση κατάσταση near lossless με ευρύ χρώμα και 10-12bit ανα κανάλι (για να μην κινδυνεύει με posterization το ευρύ χρώμα) θα βόλευε πολλούς.
Θετικό σε αυτή την κατεύθυνση η βελτιωμένη συμπίεση arithmetic coding που δίνει περίπου 20% μικρότερο αρχείο για ίδια ποιότητα αν θυμάμαι καλά.
Aν και νομίζω αυτη η προδιαγραφή (arithmetic coding) υπάρχει ήδη στο τρέχον jpeg format (Q-coder) ως δυνατότητα απλά δεν χρησιμοποιείται.
Είναι να απορεί κανείς με την υπάρχουσα κατάσταση. Εχουμε ως ευρέως διαδεδομένα φορματ το ανεπαρκες απλό jpeg 8bit και μετά για κάτι καλύτερο πάμε σε lossless tiff 16bit και τεράστιο κόστος σε αποθηκευτικό χώρο. Παρόλλο που απο παλιά υπάρχουν και ενδιάμεσα φορματ (π.χ. αυτο που χρησιμοποιούν οι της κινούμενης εικόνας ως digital intermediate ή και master ποιότητα 10-12bit log).
Επίσης η προηγμένη συμπίεση avc* υπάρχει ήδη 10χρονια και είναι κατάλληλη και για still picture με καλύτερη απόδοση. Γιατί μια συσκευή που έχει ήδη avc encoder-decoder τσιπάκι να μην μπορεί να το χρησιμοποιεί και για φωτο δεν το κατάλαβα .. ισα ίσα με ενα τσιπάκι μπορούσαν να κάνουν και τις δυο δουλειές.
* η προδιαγραφή avc περιλαμβάνει και arithmetic coding και 10bit βαθος χρώματος και άλλα προηγμένα σε σχέση με jpeg ..
Πάντως δεν θα μπορέσει να τραβήξει μακρυά η βαλίτσα αυτή με τα απλά jpeg καθώς ήδη η προδιαγραφή για το επερχόμενο UHD βιντεο είναι πολύ ανώτερη και σε bit χρώματος και σε χρωματικό χώρο. Και κατα την γνώμη μου καλύτερα να αποτυχει η επέκταση του jpeg και να ενοποιηθούν still-moving pictures σε ενιαία προδιαγραφή υψηλής ποιότητας.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rec._2020