Returned from the dead...

Αφου πρεπει να βραχυκύκλωθει στιγμιαια γιατι δεν αρκει ενας διακοπτης on off αναμεσα τους?

Πως θα δουλέψει αυτό με τον πρεσοστάτη;
Πως θα γίνεται αυτό στιγμιαία και θα επανέρχεται στο Off;
 
Συνδέοντας τώρα φάση και ουδέτερο στο common και στο run, για να ξεκινηπσει το μοτέρ θα πρέπει να βραχυκυκλώσω στιγμιαία το run με το start.
Το κάνω κι όλα δουλεύουν άψογα.

Ως εδώ καλά. Παίρνει μπρος λοιπόν.

Μετά, αν ξαναβραχυκυκλώσεις στιγμιαία το run με το start, μήπως σταματάει;
Γιατί αν ναι, με ένα μπουτόν, λύνεται το πρόβλημα.

edit: (αλλά τωρα που το σκέφτομαι, ακόμα και αν δουλέψει αυτό, δεν θα λύσει το πρόβλημα της συνεργασίας με τον πιεσοστάτη)
 
Last edited:
Ως εδώ καλά. Παίρνει μπρος λοιπόν.

Μετά, αν ξαναβραχυκυκλώσεις στιγμιαία το run με το start, μήπως σταματάει;
Γιατί αν ναι, με ένα μπουτόν, λύνεται το πρόβλημα.

Όχι, δεν σταματάει, «κλωτσάει» λίγο απ’το βραχυκύκλωμα και συνεχίζει να δουλεύει μέχρι να πέσει η ασφάλεια.
Όταν είναι βραχυκυκλωμένο δείχνει σαν να τραβάει υπερβολικό φορτίο και γι’αυτό να πέφτει η ασφάλεια.
Αυτό το λέω γιατί αν εγώ το ζορίσω κλείνοντας με το δάχτυλο την έξοδο του αέρα πέφτει αμέσως η ασφάλεια.
Και πάλι όμως, ακόμα και να σταμάταγε πάλι δεν λύνεται το πρόβλημα γιατί, όπως είπα, αυτό θα πρέπει να συνδεθεί με έναν πρεσοστάτη που θα ανοίγει το κύκλωμα ώστε να ξεκινήσει το μοτέρ κι όταν η πίεση φτάσει πχ στα 8bar θα το κλείνει για να σταματήσει το μοτέρ.
Αυτό προσπαθώ να σκεφτώ πως θα καταφέρω.
 
Κάτι τέτοιο μήπως?

Να παίρνει ρεύμα μόλις δοθεί η εντολή για εκκίνηση ρυθμισμένο να κλείνει στον χρόνο που θές.
Στην επόμενη εκκίνηση θα ενεργοποιηθεί ξανά απο την αρχή.
 
Θοδωρή πρέπει να είναι κάτι πολύ πιο απλό…
Θέλω το μοτέρ να δουλεύει όπως στα ψυγεία αλλά την εντολή αντί να τη δίνει θερμοστάτης να τη δίνει ο πρεσοστάτης.
Κάτι λείπει στο δικό μου σύστημα, ίσως να χρειάζεται παρεμβολή πυκνωτή ή κάτι άλλο, δεν ξέρω, γι’αυτό θέλω κάποιον που να ξέρει από μοτέρ ψυγείου.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: teodor_ch
Αυτό είναι…
Έχω κάποιο ανταλλακτικό από άλλο μοτέρ αλλά να δω πως θα το συνδέσω όμως.
 
στα μοτέρ με 2 πηνία, το πηνίο εκκίνησης πρέπει οπωσδήποτε να αποσυνδέεται μετά από μερικά δευτερόλεπτα γιατί αλλιώς θα καεί (άρα καλά κάνει η ασφάλεια και πέφτει!). χρειάζεσαι κάποιο αυτοματισμό που θα το αποσυνδέει: υπάρχει μηχανικός που μόλις το μοτέρ πάρει στροφές αποσυνδέει την επαφή και ηλεκτρονικός ("motor starting relay"). καλύτερα ηλεκτρονικός θα έλεγα. η διάταξη πρέπει να υπήρχε στη συσκευή που αφαίρεσες. δες και εδώ.
 
  • Like
Reactions: Babis K.
Εγώ τώρα, μ´αυτά που έβαλες για βοήθεθα, νομίζεις οτι έγινα πιο σοφός;
Πιο πολύ μπερδεύτηκα. :D
Είπαμε, ηλεκτρολογικώς, και ηλεκτρονικώς, άσχετος.
 
Θοδωρή πρέπει να είναι κάτι πολύ πιο απλό…
Θέλω το μοτέρ να δουλεύει όπως στα ψυγεία αλλά την εντολή αντί να τη δίνει θερμοστάτης να τη δίνει ο πρεσοστάτης.
Κάτι λείπει στο δικό μου σύστημα, ίσως να χρειάζεται παρεμβολή πυκνωτή ή κάτι άλλο, δεν ξέρω, γι’αυτό θέλω κάποιον που να ξέρει από μοτέρ ψυγείου.
Εχω έναν παρόμοιο συμπιεστή από οικιακό ψυγείο για αντλια κενού. Πριν το μοτερ πρέπει να υπάρχει ένα ρελέ εκκίνησης.
Το δικό μου μοιάζει με αυτό

Τον πρεσσοστάτη κενού τον έχω συνδέσει στην φάση της τροφοδοσίας, πριν απο οτιδήποτε άλλο.
Δεν έχει σχέση με την υποβοήθηση εκίνησης της αντλίας. Απλά με τον πρεσοστάτη ρυθμίζω σε ποια πίεση θα πάρει μπρος και σε ποια θα κόψει η αντλία
 
Last edited:
Αυτό είναι…
Έχω κάποιο ανταλλακτικό από άλλο μοτέρ αλλά να δω πως θα το συνδέσω όμως.
Αρκεί να είναι για παρόμοια ισχύ.
Δεν θέλεις να σου δώσει παραπάνω ρεύμα στην εκκίνηση
 
Είχα στην άκρη ένα παλιο παρατημένο πιστολι σιλικονης της Parkside το οποίο υπολειτουργουσε.καθως ειχε φυγει το στοπ στο πισω μερος του αξονα και πηγαινε σαν χαρχαλο στο τελος. .εκτος αυτού είχε γίνει και χάλια εξωτερικά από διάφορες σιλικόνες,πολυρεθανες και συναφη..

20241117_095242.jpg
Έπιασα λοιπόν και το καθάρισα καλά εξωτερικά όσο γινόταν και ασχολήθηκα με το στοπ του άξονα...
Όπως θα δείτε και στις φώτο ένα καινούργιο έχει μεταξύ των 2 παξιμαδιων και ροδέλες υπάρχει ένα πλαστικό κυλινδρικό που ενσωματώνει το ένα παξιμαδι..
20241117_110546.jpg
Τι σκέφτηκα..λέω θα κόψω το τελικο κομματι,που βιδωνετσι στα στομια με βολτες σε σιλικονη,από ένα ρουξουνιτους και θα δω εάν χωράει ένα παξιμαδι...και όντως,έκανε..!!!

20241117_110528.jpg

Εγινε περίπου ίδιο με το καινούργιο...
Βάζω να δείτε τι έκοψα και το κομμάτι του ρουξουνιου..
20241117_111205.jpg

Το πιστολι δουλεύει πάλι μια χαρά σχεδόν σαν καινούργιο και η όψη του είναι αρκετά πιο συμμορφωθεί από πριν...
20241117_104247.jpg

Δεν είναι αξία του,6 ευρώ έχει καινούργιο,αλλά η χαρά ότι δεν πήγε χαμένο...!!!
 
Το να κάνεις μια επισκευή είναι πολύ ωραίο. Το να επισκευάζεις όμως ένα εργαλείο και να του ξαναδίνεις μορφή και ζωή πιστεύω έχει άλλη αξία.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
"Σκέπαρνον εΰξοον" κατά τον Όμηρο, σκεπάρνι στην καθομιλουμένη,
γνωστό εργαλείο από τα προιστορικά χρόνια, πολύ χρήσιμο μέχρι σήμερα σε πολλές
κατηγορίες τεχνιτών.

Βρήκα και εγώ λοιπόν ένα κάπου πεταμένο στο οικόπεδο του πεθερού,
αλλά ήταν σε κακή κατάσταση, κατασκουριασμένο, στομωμένο, και φυσικά
στη πρώτη δοκιμή έσπασε το σαρακοφαγωμένο του στυλιάρι.

Ox6VLtQ.jpg


Το εργαλείο φαινότανε αρκετά παλιό και μου έκανε "κλικ".
Ετσι δεν έχασα την ευκαιρία να του δώσω λίγη ζωή

eHUBWvl.jpg


Βασικά χρειάστηκε τριήμερο ξεσκούριασμα στο ξύδι, ένα γρήγορο τριψιματάκι με δράπανο+συρματόβουρτσα
και ένα καλό ακόνισμα με λίμα. Το καθάρισμα από την σκουριά απεκάλυψε τα αρχικά Π.Α.
που υποπτεύομαι ότι ανήκαν σε κάποιο τοπικό μεταπολεμικό κατασκευαστή.

symZa1t.jpg


Στο πίσω μέρος του εργαλείου υπάρχει εμφανώς χειροποίητο "αγρίεμα" της επιφάνειας
που χρειάζεται για το ξεκάρφωμα δλδ για το χτύπημα των καρφιών απο τη μυτη.

hIOiimq.jpg
 
Last edited: