Reverb - Διάχυση

Re: REVERB - ΔΙΑΧΥΣΗ

Μετά από αρκετές ημέρες, θα συνεχίσω λίγο το θέμα.
Ευχαριστώ τον φίλο arhon για τις συνδέσεις που ανωτέρω δίνει ( γράφουν ενδιαφέροντα πράγματα, για ακουστσκή μικρών χώρων). Επικοινώνησα με την εταιρία, και τον ενημερώνω, ότι δεν ασχολούνται σε περιοχές, εκτός Αθηνών.
Στην θεσσαλονίκη, δεν μπορούμε να βρούμε, ούτε καν μηχανήματα για δικάναλο ήχο. Και αυτό ξεκίνησε πρίν ακόμη εμφανιστεί η οικονομική κρίση ,και είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για όσους ασχολούνται με το χόμπυ αυτό .
Αν κάποιος γνωρίζει ανθρώπους ή εταιρείες που να ασχολούνται με ακουστικές μελέτες για hi-hi χώρους, στη θεσ/νίκη ή άλλη πόλη στη βόρεια Ελλάδα, ας στείλει κάποιο μήνυμα.
 
Re: REVERB - ΔΙΑΧΥΣΗ

Τα χουμε πει και παλαιότερα...διαβάζεις λιγάκι, δίνεις και 250 euro, όσα θα έδινες τουλάχιστον για μια απλή μέτρηση, κι έχεις δικό σου μετρητικό εξοπλισμό (κάρτα, μικρόφωνο, καλώδιο, βάση) να κάνεις αρκετά πραγματάκια...μη στηρίζεσαι στους "ειδικούς"...στην Ελλάδα είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ με μεγαλύτερες γνώσεις από αυτές που μπορείς σχετικά γρήγορα να αποκτήσεις και μόνος σου...δυστυχώς...αν ήσουν Αθήνα θα σε βοήθαγα εγώ αλλά...
 
Last edited:
Τώρα, έτσι όπως βλέπω τον χώρο σου εγώ θα δοκίμαζα το εξής και χωρίς να πειράξεις τα ηχεία αφού σε δυσκολεύει:

1) Φέρνεις τον καναπέ(θέση ακρόασης φαντάζομαι) μπροστά, μέχρι τη νοητη ευθεία του παραθυρόφυλλου αριστερά, μειώνοντας έτσι την απόσταση από τα ηχεία και αυξάνοντας την από τις πίσω ανακλάσεις του τοίχου. Το κεφάλι σου δηλαδή να είναι στην νοητή μέση του παραθυρόφυλλου.
2)Βγάζεις την κουρτίνα η οποία κάνει μεγάλη ζημιά στο rt60 των μεσουψηλών, υψηλών, νεκρώνωντας τον χώρο και μάλιστα ανισσόροπα, περισσότερο από την αριστερή πλευρά, αλλοιώνοντας έτσι και την ισορροπία μεταξύ των ηχείων.
3) Παίζεις με απορρόφηση (πανφθηνα πάνελς πετροβάμβακα 1,20Χ0,60 των 5-10εκ πάχους, τα οποία καλύπτεις με πάμφθηνη γάζα) στα πλάγια, ακριβώς αριστερά και μπροστά από το αριστερό ηχείο στον τοίχο και μέχρι το παραθυρόφιλο και ακριβώς δεξιά και μπροστά από το δεξί ηχείο στον τοίχο, για να περιορίσεις τις πλαινές πρώτες ανακλάσεις. Το 1/3 τους στο ύψος να είναι στο ύψος των τούητερ. Αν σου αρέσει ηχητικά θα το καταλάβεις, αν όχι βγάλτα!
4) Από εκεί και πέρα πάρε 4-6 ακόμα πάνελ και παίξε με πίσω και μπροτά τοίχο να δεις αν και που σου κάθονται καλά, βελτιώνεται η σκηνή, ο εστιασμός, το attack των οργάνων κλπ. Η τοποθέτηση στον τοίχο των ηχείων να γίνει εκεί όπου με καθρέπτη βλέπεις την μπορστά ακμή της καμπίνας των ηχείων. Στον τοίχο του καναπέ στην ευθεία των τούητερ και σε κάποιο σχετικό πλάτος.
5) Κάνε αυτά και μετά θα δεις αν χρειάζεσαι και διάχυση, η διάχυση έρχεται στο τέλος...
Αυτά για αρχή...
 
Last edited:
Ευχαριστώ τον exp4nder, για τα χρήσιμα που γράφει, και δηλώνω ότι τα πράγματα είναι δύσκολα.
1) Γνωρίζω τέτοιους εξοπλισμούς (π.χ. ΧΤΖ), αλλά και μετρήσεις να κάνω, δεν ξέρω πώς θα λύσω τα προβλήματα (αν π.χ. κάποια συχν. ή πολλές έχουν πρόβλημα.). Πάντως διαβάζοντας το ελληνικό ΧΤΖ,δε καταλαβαίνω σχεδόν τίποτε, για το τι μπορώ να κάνω.
2) Αν σου πέσει ποτέ ο δρόμος πρός τα πάνω, θάθελα να τα πούμε από κοντά.
Για το Β) μήνυμα σου, 1) σε μπερδεύει η εικόνα. Δεν μπορεί η θέση ακρόασης να έρθει τόσο κοντά, διότι θα είμαι μέσα και όχι στην κορυφή του τριγώνου. Κατά συνέπεια, δε χρειάζεται καν ο καθρέπτης στα πλάγια, επειδή το τουίτερ το βλέπω, μέσα στα τζάμια και επομένως εκεί πρέπει να μπεί υλικό, αλλά και εν μέρει στο πλ. τοίχο.(Τώρα έχω βάλει λίγο αυτοκόλητ. μοκέτα για το τουίτερ μόνο). Μάλλον τα πάνελ στα πλάγια χαλούν τον ήχο. Πρέπει όμως , όπως είπα να υπάρχουν και άλλοι επιτόπου για να κρίνουν το άκουσμα, γιατί είναι και θέμα (κατά τη γνώμη μου) συνήθειας. Το 1/3 στο ύψος του τουίτερ, μετρώντας το πάνελ από πάνω ή από κάτω ?? 2) Η κουρτίνα μπορεί να τραβηχτεί στη γωνία και η κάτω λεπτή λευκή κουρτίνα, φαντάζομαι ότι δεν είναι πρόβλημα. (υπάρχει δηλ. 2πλή κουρτίνα που επίσης δε φαίνεται στη φωτό). Αν όμως βρέθει η σωστή λύση(υλικό), τη βγάζω και τελείως. Ο χώρος είναι αποκλειστικά για ακρόαση.

2) Δεν μπορώ να δώ, καθόλου τα ηχεία (απ τη θέση ακρόασης), αν βάλω καθρέπτη στο μέσο του τοίχου των ηχείων. Πού πρέπει να μπεί ο καθρέπτης ? ( να το κολλήσω στο τοίχο ή πώς αλλοιώς ??)
3) Για τον τοίχο του καναπέ αυτό που λές, έρχεται σε αντίθεση με όσα, γράφουν στο site που δίνει πιό πάνω ο archon. Λένε δηλ. για απορόφηση στο κέντρο (πίσω απ τον ακροατή), ενώ εσύ λές στην ευθεία των τουίτερ δηλ.στις άκρες του τοίχου που βρίσκεται απέναντι από τα ηχεία. (Ποιά ευθεία όμως ?, κάθετα ή πλάγια , οπως είναι γυρισμένα στις 60 μοιρ ?? και τι εστί σχετικό πλάτος ?) . Εξήγησε πιό συγκεκριμένα (όσο είναι δυνατό), γιατί μπορεί εγώ να μην το κατάλαβα.

Ευχαριστώ, γειά.
 
Last edited:
Kάπως έτσι εννοώ:
Σχέδιο Δωματίου.jpg
Τα κοκκινα είναι τα πλαινά πάνελ, (1/3 μετράς από κάτω) και τα πράσινα είναι τα πανελ που μπορείς να δοκιμάσεις και να δεις τι παίζει...
Επίσης πήρα το πιάνο σου από εκεί και το έβαλα πίσω στη θέση του καναπέ που μετακινήθηκε και δημιούργησε έτσι τη θέση ακρόασης σε σωστό ΙΣΟΠΛΕΥΡΟ τρίγωνο και όχι ισοσκελές που το είχες ως τώρα...

Αυτό το wallpaper on all walls τί εννοείς? Τι πάχος έχει αυτό και από τί υλικό είναι?
 
Λοιπόν, 1) με όλο το σεβασμό (επειδή είμαι σε επίπεδο hi-fi, και μιλώ με εσάς που είστε σε hi end ή studio), αν διάβαζες απ την αρχή, λέω ότι βάζω κάθισμα μπρός απ τον καναπέ για να έχω ισόπλευρο. Βέβαια το χειρόγραφο αυτό σχέδιο δεν δείχνει ακριβώς τις διαστάσεις των αντικειμένων στο χώρο, γιαυτό όπως το έκανες είναι λάθος. Δηλ. με 1,60, έρχομαι πιό πίσω από ότι δείχνεις και το πιάνο θα πρέπει να καβαλήσει τον καναπέ.

2) Διάβασε στο site της εταιρίας που εισάγει το ΧΤΖ, για να δείς ότι όταν ερχόμαστε πολύ κοντά στα ηχεία (near ή free field), δεν έχουμε reverb και δεν βάζουμε απορρόφηση πλάγια...... κ.λ. Επίσης λένε, (και σε συμφωνία με τα άρθρο του athens pro), ότι το reverb από πλάγια , για hi-fi χώρους το πιθανότερο είναι να λειτουργεί θετικά. Επίσης ότι μετά τις διστάσεις στο χώρο, θέλει ρύθμιση το RT σε όλο το χώρο και τα ειδικά υλικά, είναι η τελευταία λύση. Έτσι, μετά από μεγάλο κύκλο συζήτησης (χρήσιμης), παραμένει το αρχικό μου, ερώτημα σελ. 1, αρ1. Ρύθμιση reverb στο χώρο (μου τη σπάει και όταν δεν ακούω μουσική) με τοποθέτηση, μάλλον διαφόρων πραγμάτων(όπως σωστά πρότειναν κάποιοι), Θέλω εδώ προτάσεις κυρίως για τους τοίχους (τα κάδρα δεν λύνουν τελείως, το πρόβλημα), γιατί δεν μπορώ να βάλω έπιπλα δίπλα στα ηχεία( πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος για να παίξουν), κανονικά ούτε το rack, πρέπει να βρίσκεται στη μέση.

3) Αν θέλεις, πές μου (γιατί με αυτό λίγο θέλω να πειραματιστώ), για την απορρόφηση στην πλάτη του ακροατή. Δηλ. μέγεθος panel(και που θα βρεί κανείς), ύψος τοποθέτησης, και άν είναι(όσον αφορά το πλάτος) στο μέσο των ηχείων, όπως δείχνεις. Βέβαια τα panel, είναι για πείραμα. Για μόνιμη τοποθέτηση θα ήθελα προτάσεις για κάτι πιό ωραίο για το χώρο (όχι τύλιγμα με γάζες, που είπες παραπάνω).

4) Το wallpaper, είναι χαρτί σε όλους τους τοίχους, όχι πολύ χονδρό, αλλά ακριβό καλής ποιότητας με βυνίλιο όπως μου είπαν, όταν το αγόρασα.
 
Σάκη αν διάβαζες προσεκτικά σου είπα να πειραμτιστείς και το σχέδιο ο μόνος λόγος που το ανέβασα είναι για να δεις τις θέσεις, δεν σου είπα υποχρεωτικά βάλε στα πλάγια απορρόφηση! Εμένα ας πούμε δεν μου αρέσει και προτιμώ να μην έχω, εσύ και στον χώρο σου μπορεί να το προτιμούσες όμως... Ο πιο σωστός τρόπος να τοποθετήσεις πάνελ και να δεις που τα χρειάζεσαι είναι με ETC και band filtered ETC μετρήσεις, κάτι το οποίο δεν μπορείς εσύ να κάνεις, άρα πειραματίσου! Επίσης, ξέρεις τί ΡΤ60 έχεις? Τί σκάλωμα έχεις φάει με το ρτ? Το μόνο που δείχνει το ρτ με σχετική αξιοπιστία είναι το γενικό επίπεδο του αν ενας χώρος είναι υπερβολικά στείρος ή ζωντανός? Αν έχεις τέτοιο πρόβλημα σε τόσο μικρό χωρο, πρώτον είναι περίεργο και 2ον το μόνο που μπορεί να φταίει είναι χαλιά, κουρτίνες και γουολπαπερ...ε βγάλτα να δεις τι να σου πω...
Τέλος, αν είναι πια τόσο στεγνά εκεί μέσα τί συζητάμε να βάλεις και απορρόφηση στη πλάτη, θα το κάνεις ακόμα χειρότερα...και το τύλιγμα με γάζα που λέω, επειδή δεν γνωρίζεις από ότι φαίνεται, δεν είναι καθόλου άσχημο, ίσα ίσα...
 
OK. Δεν λέω πουθενά, ότι ο χώρος είναι στεγνός , (λέω ότι εύκολα στεγνώνει ή καλύτερα χαλάει ο ήχος με τοποθέτηση ricofon σε σχήμα πυραμίδας που έχω. Μάλλον θα τα πετάξω, γιατί όπου και να τα έβαλα , πίσω ή πλάγια κ.λ. δεν κάνουν. Το ίδιο θα συμβεί και με τα λίγο ίσως καλύτερο panel πετροβάμβακα.) αντίθετα είναι αρκετά ζωντανός. Αν βγάλω χαλιά κ.λ. θα γίνει χειρότερος. Το RT60, δύσκολα, όπως ξέρεις μετριέται και ιδικά από εμένα. Αυτό το rt60, με ενοχλεί (στα αυτιά)για αυτό κολλάω εδώ. Και δεν το λέω μόνο εγώ. Τα μπάσσα π.χ. λέω, είναι καλά δεν υπάρχει boom και μάλιστα σε μεγάλες εντάσεις. επομένως σε αυτό not problem.
Πες μου, αν θές αυτό που ρώτησα, για το πού θα μπεί απορρόφηση, πίσω από τον ακροατή, γιατί θέλω λίγο να πειραματιστώ , με τοποθέτηση
μοκέτας (δηλ. λίγη απορρόφηση), και πές τη γνώμη σου για τη σκέψη μου αυτή.
Και μία ακόμη ερώτηση, για κάτι που διάβασα, στα άρθρα που σου ανέφερα πιό πάνω. Λένε, όχι σε οποιαδήποτε μοκέτα στο πάτωμα, αλλά μία που θα απορροφάει πολύ ( θα δημιουργεί τρύπα). Υπάρχουν ειδικές μοκέτες ? και πού ? για να δούμε ή αγοράσουμε. Ισχύει κάτι τέτοιο ?
Τέλος, θα πώ μία άποψη δική μου, επειδή τελευταία συχνάζω σε βιβλιοθήκες. Τα αυτιά μου λένε ΝΑΙ σε τέτοιο χώρο (στεγνός και εδώ, αλλά όχι το χάλι που γίνεται με τοποθέτηση απορ. υλικών), στο σπίτι. Τώρα, δεν ξέρω αν θα κάνω το χώρο μου βιβλιοθήκη, καλύπτοντας και τα τζάμια.

Ευχαριστώ, γειά.
 
Last edited:
Θα πρότεινα απορρόφηση πίσω από τα ηχεία και διάχυση πίσω από τον ακροατή.
 
OK. Δεν λέω πουθενά, ότι ο χώρος είναι στεγνός , (λέω ότι εύκολα στεγνώνει ή καλύτερα χαλάει ο ήχος με τοποθέτηση ricofon σε σχήμα πυραμίδας που έχω. Μάλλον θα τα πετάξω, γιατί όπου και να τα έβαλα , πίσω ή πλάγια κ.λ. δεν κάνουν. Το ίδιο θα συμβεί και με τα λίγο ίσως καλύτερο panel πετροβάμβακα.) αντίθετα είναι αρκετά ζωντανός. Αν βγάλω χαλιά κ.λ. θα γίνει χειρότερος. Το RT60, δύσκολα, όπως ξέρεις μετριέται και ιδικά από εμένα. Αυτό το rt60, με ενοχλεί (στα αυτιά)για αυτό κολλάω εδώ. Και δεν το λέω μόνο εγώ. Τα μπάσσα π.χ. λέω, είναι καλά δεν υπάρχει boom και μάλιστα σε μεγάλες εντάσεις. επομένως σε αυτό not problem.
Πες μου, αν θές αυτό που ρώτησα, για το πού θα μπεί απορρόφηση, πίσω από τον ακροατή, γιατί θέλω λίγο να πειραματιστώ , με τοποθέτηση
μοκέτας (δηλ. λίγη απορρόφηση), και πές τη γνώμη σου για τη σκέψη μου αυτή.
Και μία ακόμη ερώτηση, για κάτι που διάβασα, στα άρθρα που σου ανέφερα πιό πάνω. Λένε, όχι σε οποιαδήποτε μοκέτα στο πάτωμα, αλλά μία που θα απορροφάει πολύ ( θα δημιουργεί τρύπα). Υπάρχουν ειδικές μοκέτες ? και πού ? για να δούμε ή αγοράσουμε. Ισχύει κάτι τέτοιο ?
Τέλος, θα πώ μία άποψη δική μου, επειδή τελευταία συχνάζω σε βιβλιοθήκες. Τα αυτιά μου λένε ΝΑΙ σε τέτοιο χώρο (στεγνός και εδώ, αλλά όχι το χάλι που γίνεται με τοποθέτηση απορ. υλικών), στο σπίτι. Τώρα, δεν ξέρω αν θα κάνω το χώρο μου βιβλιοθήκη, καλύπτοντας και τα τζάμια.

Ευχαριστώ, γειά.

Σάκη είσαι σε κατάσταση πανικού!..Χαλάρωσε και βάλε τα πράγματα σε μια σειρά.

Πρώτα μετρήσεις και με βάση τα αποτελέσματα
προχωράς σε ακουστικές επεμβάσεις.

Ολα τα υλικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ( από πετροβάμβακα και μοκέτες, μέχρι βιβλιοθήκες και χαλιά)
το ζητούμενο είναι σε τι ποσότητα και που.Αν δεν έχεις έναν οδηγό όπως η μέτρηση του χώρου, θα
αλλάζεις συνέχεια την τοποθέτηση και την ποσότητα, και πάντα θα έχεις αμφιβολία αν είναι σωστά βαλμένα.
 
Φίλε Σάκη,

η λύση σε όλα τα ακουστικά προβλήματα που δημιουργεί ο χώρος ακρόασης είναι μία και περιλαμβάνει 3 βήματα.

Α) μετρήσεις του χώρου.

Β) βελτιστοποίηση της ακουστικής του χώρου με την χρήση ηχο-απορροφητικών, μπασοπαγίδων κτλ, κτλ.

Γ) Ψηφιακή ισοστάθμιση των ηχείων (DRC).

Αλλά ας μην πάμε μακριά, για αρχή πρέπει να γίνει μία μέτρηση του χώρου σου.

Εγώ έχω την δυνατότητα να σου κάνω τις μετρήσεις, αν ενδιαφέρεσαι στείλε μου με πμ τηλ σου για τα περαιτέρω.
 
1)Από μέρους μου, προσπάθησα να είμαι ,όσο γίνεται ακριβής σε αυτό που ρώτησα. Δική μου η ευθύνη, γιατί δεν έγραψα από την αρχή, ότι το σχέδιο ήταν, μόνο για να δείξω τις διαστάσεις του χώρου και την τοποθέτηση των ηχείων. Στα υπόλοιπα πράγματα του χώρου , γράφω τις διαστάσεις τους, αλλά στη πραγματικότητα καλύπτουν περισσότερο χώρο ή είναι λίγο διαφορετικά βαλμένα στο δωμάτιο, από ότι φαίνεται στο σχέδιο. Έτσι μπέρδεψα κάποιους.
2) Αν δέν είναι πρόβλημα, το ότι τα διάφορα συστήματα μέτρησης δείχνουν διαφορετικά ή παραπλήσια στοιχεία σε ένα χώρο (και μπλέξω με άλλες αμφιβολίες), θα κάνω μέτρηση (όχι βέβαια εγώ). Θα μου επιτρέψετε όμως, πριν αποφασίσω, να μάθω λίγα βασικά, για τα συστημ. μετρήσεων.

3) Ευχαριστώ τα παιδιά που προσπάθησαν να βοηθήσουν και ιδιαίτερα των Γενικό Διαχειριστή Magellan. Δεν έχω λόγια για τα κορυφαία συστήματα που έχει.

Χαιρετώ, όλους.