Κωστας Λυμπεροπουλος
AVClub Fanatic
- 17 June 2006
- 14,350
Re: Απάντηση: Ροκ , τζαζ , κλασσική - γιατί διαφέρουν τα κριτήρια αξιολόγησης ;
Ασφαλώς και υπάρχει ιδεολογική προσέγγιση στον Coltrane: ό τι είπε με λόγια ο Ντύλαν, ο Coltrane το είπε με ήχο - αυτοί οι 2, κατ εμέ, είναι οι 2 βασικοί πόλοι της μουσικής έκφρασης στην Αμερική κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ´60. Ο Coltrane, σαν (πολύ) πληρέστερος μουσικός δεν χρειαζόταν το στίχο για να εκφράσει την αμφισβήτηση. Το ίδιο συμβαίνει με τους σοβαρούς εικονοκλάστες από καταβολής πολιτισμού - και ο Μπαχ ήταν σίγουρα τέτοιος.
Το Ροκ για μένα είναι θέμα ηλικίας και είναι ποπ - αυτό σημαίνει σε άμεση σχέση με τα κοινωνικά δρώμενα γύρω του την ώρα που γεννιέται: ο γυιός μου, σήμερα, αδυνατεί να καταλάβει το 'Masters Of War' που εγώ το άκουγα και μου κόβονταν τα ήπατα.
Ούτε εγώ μπορώ να το ακούσω πια: lots of water under the bridge.
Αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο τη δύναμη που είχε τότε, αλλά η διαχρονικότητα σε αυτές τις μουσικές δεν κολλάει. Δεν την χρειάζονται κιόλας: το τρώς όσο είναι καυτό, μετά είναι ήδη χθεσινή εφημερίδα.
Πιστεύω γενικά ότι το Ροκ είναι η έκφραση του να είσαι νέος, να είσαι πύρκαβλος και να μη μετανοιώνεις για τίποτα.
Σιγά σιγά μεγαλώνεις και προσαρμόζεσαι στον κόσμο γύρω σου, με κάποιο τρόπο τα βρίσκεις μαζί του, μαθαίνεις την τέχνη της επιβίωσης και οι αισθητικές απολάυσεις σου γίνονται πιο περίπλοκες
- το αντίθετο άλλως τε θα ήταν τραγωδία. Οσο πιο περίπλοκος γίνεσαι τόσο αλλάζουν και οι ανάγκες σου: τα 3 βασικά ακόρντα ήταν η πεμπτουσία κάποτε, τώρα δεν σου φτάνουν πια. Οσο για τα πιο σύνθετα ακούσματα, όσο τρίβεσαι μαζί τους τόσο η κούτρα σου κατεβάζει ψείρες. Θέλεις κι άλλο.
Απ τον παλιό σου εαυτό Κάτι μένει στο βάθος, αν με ρωτάτε, χαμένο δεν πάει τίποτα.
Τουλάχιστον ζείς Ξέροντας. Δεν είναι και λίγο.
Ετσι μάλλον επιβεβαιώνεται η άποψη που λέει ότι σήμερα , μπορείς να ακούσεις τον Coltrane ή τον Bach , χωρίς την παραμικρή υποψία ιδεολογικής προσέγγισης , αλλά μόνον για την αισθητική απόλαυση , αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορείς να το κάνεις με τους Yes ή τους Genesis ( τουλάχιστον αυτούς της καλής περιόδου ).
Ασφαλώς και υπάρχει ιδεολογική προσέγγιση στον Coltrane: ό τι είπε με λόγια ο Ντύλαν, ο Coltrane το είπε με ήχο - αυτοί οι 2, κατ εμέ, είναι οι 2 βασικοί πόλοι της μουσικής έκφρασης στην Αμερική κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ´60. Ο Coltrane, σαν (πολύ) πληρέστερος μουσικός δεν χρειαζόταν το στίχο για να εκφράσει την αμφισβήτηση. Το ίδιο συμβαίνει με τους σοβαρούς εικονοκλάστες από καταβολής πολιτισμού - και ο Μπαχ ήταν σίγουρα τέτοιος.
Το Ροκ για μένα είναι θέμα ηλικίας και είναι ποπ - αυτό σημαίνει σε άμεση σχέση με τα κοινωνικά δρώμενα γύρω του την ώρα που γεννιέται: ο γυιός μου, σήμερα, αδυνατεί να καταλάβει το 'Masters Of War' που εγώ το άκουγα και μου κόβονταν τα ήπατα.
Ούτε εγώ μπορώ να το ακούσω πια: lots of water under the bridge.
Αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο τη δύναμη που είχε τότε, αλλά η διαχρονικότητα σε αυτές τις μουσικές δεν κολλάει. Δεν την χρειάζονται κιόλας: το τρώς όσο είναι καυτό, μετά είναι ήδη χθεσινή εφημερίδα.
Πιστεύω γενικά ότι το Ροκ είναι η έκφραση του να είσαι νέος, να είσαι πύρκαβλος και να μη μετανοιώνεις για τίποτα.
Σιγά σιγά μεγαλώνεις και προσαρμόζεσαι στον κόσμο γύρω σου, με κάποιο τρόπο τα βρίσκεις μαζί του, μαθαίνεις την τέχνη της επιβίωσης και οι αισθητικές απολάυσεις σου γίνονται πιο περίπλοκες

Απ τον παλιό σου εαυτό Κάτι μένει στο βάθος, αν με ρωτάτε, χαμένο δεν πάει τίποτα.
Τουλάχιστον ζείς Ξέροντας. Δεν είναι και λίγο.