Σαβράκι ! Sabre9023 & WM8804

Στο V1 πάντως,πιο πολλές διαφορές φέρνουν τα καλώδια παρά το οτιδήποτε άλλο.
Στο σύστημα του Σπύρου (Carlos),μαλάκωσε πολύ με κάποιες αλλαγές καλωδίων που έβαλε επάνω ο Σπύρος.
(Βέβαια συνολικά τα καλώδια πήγαιναν περίπου στο χιλιάρικο...)

Η αλήθεια είναι όμως πως σε σκηνή έφτασε κοντά αλλά δεν έπιασε το Primare,ούτε σε ύψος ούτε σε πλάτος.
Σε βάθος ήταν μία άλλη.Από χροιές,με τα καλώδια μαλάκωσε όπως είπα,έγινε ξεκούραστο.
Πάντως σε αυτό με τα δυναμικά υπάρχει μια βάση.
Στα πολύ γρήγορα μεταβατικά με πολλά όργανα και μεγάλο δυναμικό εύρος,όντως δυσκολεύεται λίγο.
Στο "The man's too strong-Dire Straits" πχ,που βαράει αλύπητα κάποιες στιγμές με μεγάλα τύμπανα στο βάθος ενώ μπροστά κόβει χορδές ο Knopfler,έχω την εντύπωση πως μπουκώνει λίγο,πράγμα που στην EMU πχ,δεν συμβαίνει.

Οκ,το ξέρω,ιεροσυλία η σύγκριση,καμία σχέση σε ανάλυση και στα υπόλοιπα,εκεί όμως βαράει καλά.
Ίσως την σώζει η θολούρα της,αλλά στάνταρ είναι πιο γρήγορη στις μεταβάσεις στο εύρος (στο όποιο εύρος της τέλος πάντων...) σε τόσο δυναμικά και δύσκολα περάσματα.
Τώρα ποιος είναι ο λόγος...
 
Απάντηση: Re: Σαβράκι ! Sabre9023 & WM8804

Στελιο και Μανωλη, με το soundstage που σε οσα εχω ακούσει ειναι κάπως χαμηλό και με τα δυναμικά που ειναι λιγο περιορισμένα είδατε καμια διάφορα προς το καλύτερο? Η πιστεύεται οτι εχει να κανει περισσότερο με το ενσωματωμένο στάδιο εξόδου?
Οι αλλαγές όπως είπα δεν είναι δραματικές. Ο χαρακτήρας του παραμένει ο ίδιος.
Η δοκιμή έγινε για να γίνει αντιληπτό αν υπάρχει διαφορά με τους πυκνωτές στο Σάλας και για δεύτερο λόγο αν υπάρχει διαφορά με το LDO.
Σαφώς και δεν περιμένω με έναν πυκνωτή η γάτα να γίνει λιοντάρι.
Στην πραγματικότητα βέβαια δοκιμάσαμε το Σάλας και όχι το μαμπο που ήταν το μέσον.
 
Η αλήθεια είναι όμως πως σε σκηνή έφτασε κοντά αλλά δεν έπιασε το Primare,ούτε σε ύψος ούτε σε πλάτος.
Σε βάθος ήταν μία άλλη.Από χροιές,με τα καλώδια μαλάκωσε όπως είπα,έγινε ξεκούραστο.

...

Πoιό Primare είναι;
 
Mε το onboard τροφοδοτικο τα v1/v2 ακούν πολύ τόσο στα καλώδια που λέει ο Sok όσο και στους μετασχηματιστές (και όχι μόνο στον τύπο)
Το έχω δοκιμάσει αρκετά σε αυτό το επίπεδο και το λέω με σιγουριά - σχεδόν απόλυτα.

Eπίσης σε μικρομεσαία συστήματα τα πάει όσο πάνε. Δεν παρατήρησα πρόβλημα σε δυναμικά, σκηνή κτλ

+++
Με salas αλλάζει το πράγμα και αλλάζει πολύ..................
Η διαφορά είναι ευκόλως αντιληπτή και σε μικρομεσαία συστήματα σε όλους τους τομείς.

+++
Το έχω ακούσει και σε τρία συστήματα υψηλότερης κατηγορίας, άλλοτε με i2s άλλοτε με spdif. Όχι κριτικά, απλά για την αίσθηση.
Η σκηνή όντως ήταν πιο χαμηλά και τα δυναμικά έδειχναν κρατημένα,,, σαν να του λείπουν γκάζια ή κάτι τέτοιο.
Δεν ξέρω αν με τις ρυθμίσεις των ρευμάτων μπορεί να πάρει βελτίωση και εκεί, ίσως στο μέλλον δοκιμαστεί και αυτό, προς το παρόν για τα δεδομένα του δικού μου συστήματος είναι αδιάφορα και είμαι απολύτως ευτυχής.

Πάντως να πούμε επίσης ότι το ίδιο "κρατημένα" ακούστηκαν και άλλα dac με πολύ καλό όνομα, ακόμα και άνω του χιλιάρικου... ενώ άλλα παρουσίαζαν τα δικά τους προβλήματα και υπολείπονταν τoy v2/salas σε κάποιους τομείς.

Τέλος να πω ότι αν είχα σύστημα πολλών χιλιάδων ευρώ και δοκίμαζα το v1/v2 μόνο ως επιτυχία θα το χαρακτήριζα.
 
Άν αυτό τό Μambo 2 πού βλέπω εκεί ειδικά δέν έχει τοπικό σταθεροποιητή καί οί εξωτερικοί σταθεροποιητές κάνουν όλη τήν δουλειά τότε τά sense πρέπει νά πάνε ακριβώς στόν κόμβο κατανάλωσης όχι σέ διακόπτη έξω. Πάντα πρέπει νά πηγαίνουν στούς σωστούς κόμβους αλλά άν δέν είναι απλώς pre-reg ένας λόγος παραπάνω.
Βάλτε πινάκια πάνω στό Μ2 εκεί πού πρέπει άν ισχύουν τά παραπάνω. Επίσης τά S+ S- στήν EVM-904 τής ΤΙ είναι προσυνδεδεμένα στά Vout καί GND της. Άρα sense μετά τήν φυσική έξοδο τής evaluation board δέν υφίσταται. Τήν έχω υτήν τήν πλακετίτσα καί τό έχω τσεκάρει. Γιά ψηφιακά ετοιμάζω καί τό Reflektor-D. 3.3V-7V LED referenced current feedback simple regulator. Έως 600mA CCS μέ ψήκτρες πλακέτας. Τελειώνω κάτι λεπτομέρειες μέ τά πάντ καί τά διαθέσιμα καλά υλικά καί ελπίζω νά είναι στήν επόμενη γενική GB τού τσάγια.
 

Attachments

  • DSCF4128.jpg
    DSCF4128.jpg
    140.7 KB · Views: 244
Υ.Γ Λάθος τό θυμόμουν, όχι EVM-904. EVM-094. Νά αυτό έχω στίς φωτογραφίες πού τράβηξα τώρα.
 

Attachments

  • 1304769007018.jpg
    1304769007018.jpg
    42.8 KB · Views: 238
  • 1304768982724.jpg
    1304768982724.jpg
    32.7 KB · Views: 237
Νικόλα, σωστά γράφεις για το sense της TI πλακέτας.
Σταματάνε στην άκρη της πλακέτας, εφόσον το S+ και το GND είναι ενωμένα με τα αντίστοιχα V+ και S-

Στο μάμπο2, υπάρχουν τοπικοί σταθεροποιητές ξεχωριστοί για κάθε κατανάλωση. Τόσο το WM8804 και το ρολοι του, όσο το ES-9023P και το ρολόι του, όπως επίσης και ο πολυπλέκτης έχουν όλα τα δικά τους σταθεροποιημένα dc-dc reg.
Οπότε στην προκειμένη της δοκιμής τόσο το BiB όσο και το LDO Series της TI, παίζουν το ρόλο του pre-regulation, για αυτό και τα sense του BiB πήγαν στην αρχική κλέμα τροφοδοσίας.
Σε μετρήσεις που έκανα κατά την είσοδο της τάσης πάνω σε κάθε τοπικό ρυθμιστή, ο θόρυβος peak-peak ήταν πολύ χαμηλός <5mV ανά περίπτωση.

Να πω δημοσίως άλλο ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Νίκο (Salas), γιατί ήδη με έχει βοηθήσει τεχνικά για να ετοιμάσω ένα reflector-D, ναι μιλάμε για το νέο τροφοδοτικό για ψηφιακά που ετοιμάζει...δεν το έχω ακόμη υλοποιήσει, έχω ήδη ξεκινήσει την προεργασία της πρόχειρης πλακέτας, οπότε θα μπει και αυτό το τροφοδοτικό στο παιχνίδι που αγαπάμε.
Στην ουσία θα δοκιμάσουμε τρία τροφοδοτικά πάνω στο mambo2, το οποίο είναι ιδανικό για δοκιμές. Δεν καταργούμε τους τοπικούς ρυθμιστές, αλλά κάνουμε δοκιμές μόνο με την αρχική τροφοδοσία στα 5V.
 
Last edited:
Ωστόσο γιά νά πιάσετε όλη τήν απόδοση στίς δοκιμές σας, είναι χρήσιμο νά εντοπίσετε πού στήν πλακέτα τού Μ2 είναι ένα κεντρικό σημείο πού μοιράζει τή γραμμή εξωτερικής τροφοδοσίας στούς τοπικούς σταθεροποιητές. Συνδέστε κατευθείαν Force & Sense εκεί καί στήν κοντινότερη σχετική γή. Όσο γιά τήν TI evaluation board, συνδέστε καί αυτήν εκεί μέ δύο τό δυνατόν χοντρούτσικα καλώδια χωρίς περιττό μήκος αφού δέν παραδίδει πραγματικά remote sense δυνατότητα, τί νά κάνετε. Πινάκια νά βοηθούν στήν εναλλαγή ίσως αλλά όχι διακόπτες καί αποστάσεις στά sense παιδιά, δέν βοηθούν κανένα εξωτερικό σταθεροποιητή. Επίσης σέ μία πρόχειρη δοκιμή πού είχα κάνει μέ ένα αυτοσχέδιο step load 100Hz σχετικά γρήγορου rise time σέ breadboard είδα μικρό κουδούνισμα στήν αντίδραση τής EVM-094. Λόγω αυτεπαγωγής μή προσεγμένης καλωδίωσης ίσως, οπότε νά είστε τσιγκούνηδες μέ τίς αποστάσεις καί τά καλώδια. Δέν είναι ενσωματωμένο τσιπάκι στό layout τής κεντρικής κατασκευής σέ αυτές τίς δοκιμές, καί όταν δουλεύει από άλλη πλακέτα εξωτερικά ποτέ δέν ξέρεις τί μπορεί νά τό ενοχλήσει, έχουν ευαισθησίες αυτά.
 
Τότε θα πρέπει να μπεί το sense στο jumper επιλογής external internal , απο κεί ειναι το πιο βατό σημείο στο rail ,

και ναι το tps δεν είναι ότι πιο εύκολο για να πείς ότι θα του πάρεις τα χαρακτηριστικά που γράφει , και ακουστικά αλλα στην προκείμένη πρέπει να συνάδει και στο όργανο είναι ζόρι να το φέρεις ,,


μετα 4 layout ήρθε και έκατσε ,, σε σήμείο που λές αιστοδιολο και ακομα παραπέρα .. lm και 0.1 μπρος και πίσω ,, τουλάχιστον δουλέυει παντιού ,, δεν κοστίζει και τίποτα ..

αλλα όταν έρθει νομίζω ότι είναι ανεξάντλητο απο πλευράς ακροάσεων , δλδ δινει δινει δινει ..
 
Έχει και την πλάκα του όταν στέλνω έξω πλακετάκια , οι μισοι ,, μην πώ όλοι .. με βάζουν μέσο να τους βρώ Sallas ,, κοντά δεν είστε ? πηγαίνε και φέρε μου ένα ..


:guitarist:
 
Άλλο οί embeded λύσεις άλλο οί γενικές φυσικά. Οί σωστοί κόμβοι σύνδεσης είναι σοβαρότατο θέμα γιά τήν ορθή χρήση εξωτερικών ρέγκ επίσης.
(Δέν διαθέτω τίποτα εγώ, τό πολύ φυλάω 2-3 πλακετάκια μήν χρειστούν γιά κατασκευές, στά κατά καιρούς GB στό DIYA βρίσκονται μόνο.)
 
Καλά κάνεις Νίκο και δίνεις, υποσημειώσεις.
Πολλές φορές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν και τη διαφορά.

Υπόψη να ενημερώσω ότι έβαλα και στο παιχνίδι τον τρίτο της παρέας...Salas Reflektor D.

Μόλις έκανα ένα διάλειμμα από τις :ears:
 
Καλά κάνεις Νίκο και δίνεις, υποσημειώσεις.
Πολλές φορές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν και τη διαφορά.

Υπόψη να ενημερώσω ότι έβαλα και στο παιχνίδι τον τρίτο της παρέας...Salas Reflektor D.

Μόλις έκανα ένα διάλειμμα από τις :ears:

Γρήγορη ερώτηση:
Επειδή κατ´εμέ η καλύτερη βελτίωση είναι η στοχευμένη κι όχι η σύγκριση και τα συν και πλην.

Με ποιο από τα τρία έχουμε καλύτερη εικόνα στις διαστάσεις;
Ρωτάω επειδή τυχαίνει να έχω και το V1 και το V3 σπίτι,σε συνεχή Α+Β.

Με ποιο από τα τρία πλησιάζει έστω την σκηνή του V3 όπως τα ακούς;
(Ή ποιο έχει την καλύτερη σκηνή μεταξύ τους αν δεν υπάρχει V3 εύκαιρο.)
 
sok .. υπάρχει ένας παράγοντας που κάνει μεγάλη διαφόρά στο V3 πέρα απο τα υπόλοιπα ,, είναι και το ρολόι με το τροφοδοτικό του ,, που και με την μέθοδο της μπακαλικής κοστίζει σχεδόν ολο το μικρό , και κατα πως δείχνει ακόμα και στα ηλεκτρονικά λειτουργει έτσι σε μεγάλο βαθμό ..
 
Απάντηση: Re: Σαβράκι ! Sabre9023 & WM8804

sok .. υπάρχει ένας παράγοντας που κάνει μεγάλη διαφόρά στο V3 πέρα απο τα υπόλοιπα ,, είναι και το ρολόι με το τροφοδοτικό του ,, που και με την μέθοδο της μπακαλικής κοστίζει σχεδόν ολο το μικρό , και κατα πως δείχνει ακόμα και στα ηλεκτρονικά λειτουργει έτσι σε μεγάλο βαθμό ..

:a0210:
Αμ γι' αυτό είπα να το πλησιάσει.
Όχι να το φτάσει,είπαμε...
 
Λοιπόν μόλις τελείωσα το εισαγωγικό πρελούδιο μου στην πρώτη προσπάθεια σύγκρισης.
Σωκράτη, κράτα αυτά που θα γράψω, έστω και σε πρώιμο στάδιο. Υπάρχει και το mambo3 (εδώ) αλλά εσκεμμένα ούτε που το ακουμπάω, όχι για να μην το χαλάσω, αλλά γιατί θέλω πολύ συγκεκριμένα βήματα στην πορεία ... να δω τι θα δω και θα ακούσω! Είναι πορεία μάθησης για μένα και όχι κατά ανάγκη να βγάλω κάποιον νικητή (γιατί στην ουσία αυτός ο νικητής ποτέ δεν θα υπάρξει ... είναι πάντα εξαρτόμενος από το σύστημα-χώρο).

Σύστημα

Πηγή: άυλο μέσο (flac) μέσω usb streaming από Synology NAS
Dac = mambo2 (CMedia6631A usb->i2s) + τροφοδοτικά επί δοκιμής
Προενισχυτής = όχι ενεργός, χτισμένο γύρω από το pga2311 με Salas BiB 1.1 τροφοδοτικά.
Τελικός Ενισχυτής = Aaron No3. Millennium
Ηχεία = Monitor Audio RS6
Χώρος = μακρόστενος 3,20Χ7 με θέση ακρόασης περίπου στο μέση.

Τροφοδοτικά δοκιμής
Το mambo2+CMedia 6631A υπολογίσθηκαν ως φορτίο (μαζί) γύρω στα 230mA σε σταθερή λειτουργία. Το κάθε τροφοδοτικό, έδινε ρεύμα στο σύνολο του φορτίου.
Δύο Salas, ένα BiB 1.1 και ένα Reflektor D και τα δύο σε ιδιόχειρες τυπωμένες πλακέτες (με ότι συνεπάγεται αυτό). Στο BiB μπήκε τελικός πυκνωτής Vishay 10uF+R (φίλτρο zobel), ενώ στο μέσο μετά από δοκιμές επικράτησαν ένας ηλεκτρολυτικός BC 470uF και ένας αντίστοιχος Nichicon ΚS(M) 1000uF. Τελικά επιλέχθηκε ο τελευταίος επειδή χρησιμοποιήθηκε και στο reflektor. Ρυθμίστηκε σε 335mA συνολικού ρεύματος
Το Reflector ρυθμίστηκε στα 450mA περίπου (με R1=1.39ωμ).
Ένα TI LDO Series, πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε η πλακέτα δοκιμής TPS7A4701EVM-094 της Texas και απλά φτιάχτηκε μια ανόρθωση εξομάλυνση για τις ανάγκες της δοκιμής. Το ρεύμα που μπορεί να δώσει είναι μέχρι 1Α.
Και στα τρία τροφοδοτικά χρησιμοποιήθηκε ένας τοροειδής Μ/Τ από Γιατρά (50VA), με διπλές μονώσεις (εσωτερικές-εξωτερικές) και ένα δευτερεύων στα 10Vac .

Σήμερα αποφάσισα να επικεντρωθώ σε 3 μουσικά κομμάτια, το καθένα με τη σημασία του.
1) You and your friends/Dire Straits = πασίγνωστο πια αναμεσά μας, όπου βρισκόμαστε όλο αυτό βάζουμε. Γνωστό κομμάτι, ηλεκτρική κιθάρα και για μένα πολύ σημαντικό πως θα περάσει στα αυτιά μου, το τελευταίο 1/3 όπου μπαίνει δυναμικά (o Νίκος Dalanik το λέει μικροδυναμικά αυτό το τμήμα), το πως θα ξεκαθαρίσουν τα όργανα και το κυριότερο, να μη μου δημιουργήσει στρες.
2) Georgia in my mind/Marie Nakamoto (Usher, Be There Vol.1) = σημαντικό κομμάτι για το δικό μου σύστημα, όχι γιατί είναι κάτι το ιδιαίτερο με πλούσια όργανα και μεγάλη σκηνική εικόνα, αλλά περισσότερο γιατί έχει πολύ χαμηλό μπάσο που αλληλεπιδρά με το χώρο και μερικές φορές "πνίγει" τη φωνή της. Έχω ένα θεματάκι με το συνδιασμό ηχείων-χώρο που έχω.
3) Αερικό/Αρβανιτάκη = τι να πεις εδώ Θεά, το χρησιμοποιώ συχνά για έλεγχο των συριστικών, του αέρα και του συναισθήματος.

Salas BiB 1.1 = ομοιογενής ήχος, δημιουργεί τη μικρότερη σχετική σκηνική εικόνα σε σχέση με τα άλλα δύο, παρουσιάζει μια ελαφρώς ξηρότητα στα φωνητικά (που σε μερικά συστήματα θα εκτιμηθεί), έχει καλό χαμηλό και ατάκα. Στα "μικροδυναμικά" των D.Straits έδειχνε να συμπιέζει ελαφρώς και να δημιουργεί αίσθημα "κόπωσης". Πέρασε άψογα τα συριστικά της Αρβανιτάκη, αναδυκνείοντας το συναίσθημα, αλλοιώνει ελαφρώς το ηχόχρωμα στα παλαμάκια στην εισαγωγή του τραγουδιού.
Reflector D = ανοιχτός ήχος, δημιουργεί μεγαλύτερη σκηνική εικόνα από το BiB, φωνητικά με ελαφρώς λιγότερη ξηρότητα σε σχέση με BiB, καλό χαμηλό και γρήγορο (ατάκα). Τα "μικροδυναμικά" των D.Straits τα πέρασε όμορφα, μη συμπιεσμένα και άφησε ένα ωραίο μη στρεσογόνο άκουσμα. Συριστικά Αρβανιτάκης άψογα, παλαμάκια πάρα πολύ καλά και ωραίο συναίσθημα. Το χαμηλό μπάσο της Nakamoto το έσφιξε που για το σύστημά μου ήταν δωράκι.
TPS7A4701EVM-094 = ανοιχτός ήχος, δημιουργεί μεγαλύτερη σκηνική εικόνα από το BiB, φωνητικά με ελαφρώς λιγότερη ξηρότητα σε σχέση με BiB, καλό χαμηλό και ατάκα. Τα "μικροδυναμικά" των D.Straits τα πέρασε όμορφα, μη συμπιεσμένα, χωρίς ίχνος "κόπωσης". Συριστικά Αρβανιτάκης άψογα, παλαμάκια άψογα και ωραίο συναίσθημα. Το χαμηλό μπάσο της Nakamoto το παρουσίασε ίσως ένα κλικ πιο γεμάτα από το reflektor D, ίσως σε αντιδιαστολή με το μέτωπο των υψηλών της φωνής της.

Σαν ένα πρώτο γενικό συμπέρασμα, θα έλεγα ότι και τα τρία θα αφήσουν ικανοποιημένο και τον πιο δύσκολο ακροατή. Εάν ψάχνετε την αυξημένη σκηνική εικόνα Reflector D & TPS7A4701EVM-094 οπωσδήποτε εάν το σύστημά σας και ο χώρος ταιριάζει με το δικό μου. Εάν θέλετε την ατάκα και χαμηλό αλλά νιώθετε ότι η σκηνική εικόνα παρα-απλώνει και θέλει λίγο το μαζεμάτάκι της BiB 1.1 τάχυστα.

Θα συνεχίσω και σε άλλα μουσικά κομμάτια, κυρίως jazz και κλασικής.
Μη με "στριμώξετε" στην ορολογία που χρησιμοποίησα για τις ακουστικές περιγραφές...δεν είναι το καλό χαρτί μου!
Μη θεωρήσετε τα πρώτα αποτελέσματα "ιερή βίβλο" σε άλλο σύστημα-χώρο, πιθανόν τα αποτελέσματα να ανατραπούν.
 
Last edited:
Ευχαριστούμε για τις διεξοδικές παρατηρήσεις Μανωλη. Ιδιαίτερα κατατοπιστικός.
 
Βάλε C1 & R6 όπως καί διόδους γέφυρας ανόρθωσης Ά ποιότητας στό Ρεφλέκτορ, καί άστο νά παίξει 48 ώρες. Πάντως όχι ΜΚΤ C1. Επίσης μπορείς νά κατέβεις στά 47nF ή 33nF ανάλογα τήν συνέργεια μέ τήν εφαρμογή σου καί νά αποφασίσεις. Σύνδεσε S+ F+ εκεί πού λέει ό VaSILIS-T στό Μ2, 0S 0F στήν κοντινότερη σχετική γή. Μπορώ νά σού δανείσω καί τό πρωτότυπο layout μέ μέσης ποιότητας υλικά νά δείς άν ακούς τό ρόλο τής υλοποίησης.