SACD VS LP

πως μπορεις να ξερεις οτι δεν υπαρχει φθορα?
Αφου καθε φορα η φθορα ειναι πολυ μικρη και δεν μπορεις να την αντιληφθεις,ενω σε βαθος χρονου αυτη ειναι προσθετικη.

Ήμουν σαφέστατος, είπα ότι δεν έχω παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα ή
ασυνήθιστη φθορά, δεν είπα ότι δεν υπάρχει φθορά! Σε όλα τα
πράγματα υπάρχει η φυσική φθορά, από εκεί και πέρα είναι και θέμα
χρήστη και εξοπλισμού, με στοιχειώδη προσοχή και ένα καλό πικάπ με
ποιοτικό και καλορυθμισμένο βραχίονα, αλλά και με μιά καλή κεφαλή,
με μεγάλη επιφάνεια επαφής (με το αυλάκι), ενδοτικότητα που
ματσάρει σωστά με τον βραχίονα και μικρό συνιστώμενο βάρος ανάγνωσης,
περιορίζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό η όποια φθορά!!!
Αυτά όλα δεν είναι μόνο θεωρίες, αλλά και πράξη, αντιληπτή από όλους
όσους ασχολούνται σοβαρά με το σπορ του πικάπ και τα βινύλιά τους.
 
και το διαμάντι με νερό να το τρίψεις μετά από χρόνια φθείρεται.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: SACD VS LP

Δεν είναι κανονικό διαμάντι, βρε!
Άμα ήταν, θα πληρώναμε ένα κατομύργιο για κάθε κεφαλή!

Γιατί, όταν μια clear audio (λέμε τώρα) κάνει 3000 , ένα εκατομμύριο δεν είναι?
:D
Τέσπα, φίλος με συλλογή πάνω από 15000 δίσκους, ότι παλιό έχει και του αρέσει, το αγοράζει ξανά.
Όσο γιαυτό που λέει ο Λουκάς, μόνο σε cd-r το έχω δει.
Όλα τα εργοστασιακά cd που έχω (και είναι κάμποσες χιλιάδες) δουλεύουν κανονικά.
Αντίθετα κάτι δίσκοι (ελληνικοί οι περισσότεροι) έχουν λιώσει στην κυριολεξία.
 
Εγώ θέλω να πετάξω (κατά προτίμηση στο κεφάλι της δισκογραφικής) κάτι έξυπνα copy-controlled σιντιά (το σιντί, του σιντιού), που κάνει δυο μέρες μέχρι να τ' αναγνωρίσει το player, χώρια που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της εταιρείας, το exact audio copy (respect) τα ριπάρει κανονικότατα...
 
Πως ξεκινάει ο νόμος του Nyquist?

Θεωρούμαι ένα κανάλι επικοινωνίας χωρίς θόρυβο…

…όμως ΟΛΑ τα πραγματικά κανάλια έχουν θόρυβο!
Επομένως, αν αυξήσουμε τον αριθμό των διακριτών καταστάσεων του σήματος, πέρα από κάποιο όριο, ο αποδέκτης αδυνατεί να διακρίνει τις καταστάσεις του, αλλοιωμένου από το θόρυβο, λαμβανομένου σήματος.

Τι ισχυρίζεται ο νόμος του Nyquist?

Διπλασιάζοντας το εύρος ζώνης, διπλασιάζεται ο ρυθμός μετάδοσης των δεδομένων.
Αν ο ρυθμός μετάδοσης αυξηθεί, τα bits γίνονται «συντομότερα».
Εάν επιδράσει θόρυβος στο κανάλι, τότε περισσότερα bits επηρεάζονται από το θόρυβο, έχουμε αύξηση του ρυθμού σφαλμάτων.

Ο Shannon υποθέτει μόνο λευκό θόρυβο (θερμικό θόρυβο).
Στην πράξη επιτυγχάνονται πολύ μικρότεροι ρυθμοί μετάδοσης απ ότι υποδεικνύει ο τύπος του Shannon, αφού ο κρουστικός θόρυβος και η παραμόρφωση εξασθένισης ή παραμόρφωση καθυστέρησης δε λαμβάνονται υπόψη.

Σύμφωνα με τον τύπο του Shannon, ο ρυθμός μετάδοσης θα μπορούσε να αυξηθεί με την αύξηση της ισχύος είτε του εύρους ζώνης…
… όμως αυξάνονται οι επιδράσεις της μη γραμμικότητας του συστήματος με παράλληλη αύξηση του θορύβου.
Αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση του εύρους ζώνης και μείωση του λόγου σήματος προς θόρυβο.


Υ.Γ. Έχουμε αφήσει έξω το συχνοτικό περιεχόμενο σημάτων από το μετασχηματισμό Fourier, ένα περιοδικό σήμα έχει διακριτό φάσμα (σειρές Fourier), επικάλυψη φάσματος (aliasing)… το οποίο αντιμετωπίζεται με κατάλληλη συχνότητα δειγματοληψίας (ο Nyquιst ξανά μπροστά μας) … όπου η ανακατασκευή του αρχικού σήματος από τα δείγματα θα δώσει αλλοιωμένο σήμα, αν δεν ικανοποιεί το θεώρημα που βασίζεται σε κανάλι χωρίς θόρυβο…

Ένας μεγάλος «κύκλος» που μας επιτρέπει να συζητάμε, να ψάχνουμε, να δοκιμάζουμε, να υλοποιούμε… γενικά να πηγαίνουμε «μπροστά» :- )
 
Απάντηση: Re: SACD VS LP

Το βινύλιο μπορεί να έχει φθορά.
Έχω βινύλιο 25 ετών το οποίο έχει λίγο επιφανειακό θόρυβο. Όχι πολύ ενοχλητικό όμως.
Έχω όμως CD 5 χρόνων που από τη φθορά δεν το διαβάζει καν το player!

Η κεφαλή ενός πικάπ έχει φθορά... Λογικό... Έχει τριβές. Αλλά μέχρι να "τελειώσει" περνάει πολύς καιρός και στην τελική ενδιάμεσα καθαρίζεται..

Η κεφαλή ενός CD έχει και αυτή φθορά! Το πρόβλημα είναι ότι δεν καθαρίζεται τόσο εύκολα όσο μία κεφαλή πικάπ!

Ας κλείσουμε το κεφάλαιο μέσον - φθορά γιατί περισσότερα προβλήματα έχω με το CD μου παρά με το πικάπ μου!

Πώς το έχεις καταφέρει αυτό μάς λές; Τι τα κάνεις τα CD σου;

Γιατί εγώ έχω στο αυτοκίνητο CD γραμμένα πριν το 2000 που εξακολουθούν να παίζουν ακόμα, κι ας έχουν υποστεί ακραίες θερμοκρασίες όταν το σκούρου χρώματος αυτοκίνητό μου βρίσκεται παρκαρισμένο στον ήλιο. Φαντάζεσαι να είχα βινύλια μέσα; Την είχα πάθει μια φορά πριν από πολλά χρόνια που είχα κάποια βυνίλια στο πορτ μπαγκάζ. Εγιναν όλα κάτι ωραία οχτάρια... :frown:

Ο 4χρονος γιυός μου κυλάει τα CD του στο πάτωμα χωρίς θήκες. Μετά τα βάζει στο παιδικό CD player από το Jumbo που έχει στο δωμάτιό του και παίζουν μια χαρά! Φαντάζεσαι να είχε βινύλια; :2thumb22sup:


Αυτό που θέλω να πώ είναι να μην λέμε ακρότητες και πράγματα που δεν στέκουν προκειμένου να υποστηρίξουμε το πεθαμένο βινύλιο...
 
Re: Απάντηση: Re: SACD VS LP

Αυτό που θέλω να πώ είναι να μην λέμε ακρότητες και πράγματα που δεν στέκουν προκειμένου να υποστηρίξουμε το πεθαμένο βινύλιο...


ναι
αλλά...παίζει ώραια το άτιμο...:firstprize:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SACD VS LP

Φίλε για να μην ξεχνιόμαστε πουλάω και cd, sacd, dvd dvd audio. Επίσης η πρώτη κυκλοφορία της εταιρείας μου της anakrousis records είναι ένα διπλό cd. Φτάνουν αυτά;;;
Και κάτι ακόμα: Δεν ζω από τις πωλήσεις δίσκων ούτε μηχανημάτων.
Ακόμα και αν ήταν όπως το λες, νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να συμμετέχω σε ένα διάλογο και να υποστηρίζω τις όποιες απόψεις μου, όπως και εσύ και τόσοι άλλοι επαγγελματίες, αλλά οι απόψεις τους δεν βλέπω να σε ενοχλούν γιατί συμφωνείς μαζί τους. Επομένως δεν νομίζω ότι έχεις πρόβλημα με το ότι πουλάω ΚΑΙ βινύλια και ούτε θα ζούσα από αυτά. Λ.Σ.

Το ξέρω ότι πουλάς επίσης CD και SACD, αλλά αυτά μπορούμε να τα βρούμε και αλλού. Τα βινύλια όμως που πουλάς είναι πραγματικά εξαιρετικά και δεν βρίσκονται εύκολα αλλού.
Σαφώς και έχεις δικαίωμα να συμμετέχεις στον διάλογο και να εκφράζεις τις απόψεις σου, και το γεγονός ότι βρίσκεσαι επαγγελματικά σε αυτό τον χώρο δεν αναιρεί αυτό σου το δικαίωμα. Ούτε βέβαια με ενοχλεί το ότι πουλάς βινύλια, ίσα ίσα το αντίθετο μάλιστα έχω αγοράσει αρκετά στο παρελθόν από εσένα που δεν μπορούσα να τα βρω αλλού.
Εκείνο που με ενοχλεί ξέρεις ποιό είναι; Οτι εγώ είμαι πολύ "ψείρας" με τα βινύλιά μου. Ποτέ δεν αφήνω κανέναν να αγγίξει τους δίσκους μου και το πικάπ μου. Και ανέκαθεν εγώ ήμουν ο "σπαστικός" της παρέας γιατί δεν δάνειζα ποτέ και σε κανέναν, κανένα βινύλιο. Οποιος ήθελε να ακούσει κάτι σπίτι του, τού το έγραφα σε κασέτα. Και έρχεσαι τώρα και μάς λές ότι δεν υπάρχει θέμα φθοράς; Αρα δηλαδή κακώς έκανα εγώ τόσα χρόνια πού ήμουν ο "σπαστικός" και δεν δάνειζα;
Δεν φέρνεις τους δίσκους σου να πάμε ένα βραδάκι σ' έναν φίλο μου να τους ακούσουμε στο Technics του με την σφαιρική Stanton 500 που διαβάζει στα 5,5 gr. να δούμε μετά αν θα μπορέσεις να τους ξανακούσεις στο δικό σου το πικάπ όταν θα τούς έχει οργώσει το αλέτρι της Stanton; ;)
 
Last edited:
Αυτό το τελευταίο, ξαναπέστο!
Είναι η ιδανική συνταγή γιά να καταστρέψεις ένα δίσκο και καλό θα είναι
να αποφεύγεται αυτού του είδους η χρήση, πρόκειται κυριολεκτικά, γιά
''καννιβαλισμό''!!!!!!!!!!
 
Αυτό που θέλω να πώ είναι να μην λέμε ακρότητες και πράγματα που δεν στέκουν προκειμένου να υποστηρίξουμε το πεθαμένο βινύλιο...

Αν διαβάσεις τα υπόλοιπα post μου θα δεις ότι δεν υποστηρίζω το βινύλιο...
Απλά έχω και τις δύο πηγές και όποτε γουστάρω να μαζοχιστώ ακούω βινύλιο... :)
Πολλά από τα CD μου έχουν αποκτήσει στις άκρες τους ένα "ψωροφάγωμα" στο εσωτερικό ασημί μέρος τους και διαβάζονται πολύ δύσκολα.
Κατά τα άλλα έχω δίσκους δεκαετιών που δεν έχουν ούτε σκόνη πάνω τους... -bye-
 
Ήμουν σαφέστατος, είπα ότι δεν έχω παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα ή
ασυνήθιστη φθορά, δεν είπα ότι δεν υπάρχει φθορά! Σε όλα τα
πράγματα υπάρχει η φυσική φθορά, από εκεί και πέρα είναι και θέμα
χρήστη και εξοπλισμού, με στοιχειώδη προσοχή και ένα καλό πικάπ με
ποιοτικό και καλορυθμισμένο βραχίονα, αλλά και με μιά καλή κεφαλή,
με μεγάλη επιφάνεια επαφής (με το αυλάκι), ενδοτικότητα που
ματσάρει σωστά με τον βραχίονα και μικρό συνιστώμενο βάρος ανάγνωσης,
περιορίζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό η όποια φθορά!!!
Αυτά όλα δεν είναι μόνο θεωρίες, αλλά και πράξη, αντιληπτή από όλους
όσους ασχολούνται σοβαρά με το σπορ του πικάπ και τα βινύλιά τους.


αυτο που λεω εγω ειναι οτι οι φθορες που δημιουργουνται δεν ειναι αμεσα αντιληπτες απ'τον κατοχο γιατι πολυ απλα δεν υπαρχει ακουστικη μνημη και οταν συμβιωνεις με κατι ειναι πολυ δυσκολο να αντιληφθεις τις μικρες διαφορες που πραγματοποιουνται μπροστα σου.
Παρε για παραδειγμα τον εαυτο σου στον καθρεφτη,εχεις αντιληφθει ποτε οτι εχεις ''γερασει'' κατα,ας πουμε 1 χρονο?καποιος ομως που εχει να σε δει ενα χρονο,το πιθανοτερο ειναι να το αντιληφθει.
 
Τώρα θα με πείς τρελό, αλλά μιά εποχή όταν έκανα πολλή παρέα με τον
Θ.Σπίνουλα, απέκτησα την συνήθεια να αγοράζω είς διπλούν κάποιους πολύ
σημαντικούς Audiophile δίσκους! Οι παρατηρήσεις που εκφράζω, πηγάζουν
από άμεση σύγκριση του (ας πούμε) μεταχειρισμένου δίσκου με τον άπαιχτο
σφραγισμένο, έχω κάνει το τεστ με καμιά 40αριά τέτοιους δίσκους (που τους
έχω διπλούς) και πραγματικά δεν διαπίστωσα, όπως ανέφερα και πριν, κάποιο
πρόβλημα ή ασυνήθιστη φθορά (μερικοί από τους παιγμένους δίσκους έχουν
αναπαραχθεί πάνω από 100 φορές, αλλά πάντα στο πικάπ μου ή σε άλλο
πικάπ, ανάλογο και με καλές κεφαλές, επίσης τους προσέχω πάρα πολύ και
προς το θέμα της καθαριότητας, αλλά και της αποθήκευσης). Καταλαβαίνεις
τώρα γιατί επιμένω τόσο?!
 
Τώρα θα με πείς τρελό, αλλά μιά εποχή όταν έκανα πολλή παρέα με τον
Θ.Σπίνουλα, απέκτησα την συνήθεια να αγοράζω είς διπλούν κάποιους πολύ
σημαντικούς Audiophile δίσκους! Οι παρατηρήσεις που εκφράζω, πηγάζουν
από άμεση σύγκριση του (ας πούμε) μεταχειρισμένου δίσκου με τον άπαιχτο
σφραγισμένο, έχω κάνει το τεστ με καμιά 40αριά τέτοιους δίσκους (που τους
έχω διπλούς) και πραγματικά δεν διαπίστωσα, όπως ανέφερα και πριν, κάποιο
πρόβλημα ή ασυνήθιστη φθορά (μερικοί από τους παιγμένους δίσκους έχουν
αναπαραχθεί πάνω από 100 φορές, αλλά πάντα στο πικάπ μου ή σε άλλο
πικάπ, ανάλογο και με καλές κεφαλές, επίσης τους προσέχω πάρα πολύ και
προς το θέμα της καθαριότητας, αλλά και της αποθήκευσης). Καταλαβαίνεις
τώρα γιατί επιμένω τόσο?!


οκ,παω πασο :ernaehrung004:
 
Εγώ πάντως σε σχέση με το SACD προτιμώ το DVD Audio format για δύο λόγους:

1ον Μπορώ εύκολα να φτιάξω τα δικά μου DVD Audio πού έχω ηχογραφήσει σε 96/24 από βινύλιο, χρησιμοποιώντας το DiscWelder και ένα κοινό DVD recorder στο PC. Ενώ SACD δεν...

2ον Στο DVD audio έχουμε ψηφιακή έξοδο και έτσι μπορούμε να τροφοδοτήσουμε ένα καλό εξωτερικό DAC με σήμα 48/24 ή 96/24 σκάλες ανώτερο δηλαδή από τα κοινά μουσικά CD. Ενω στο SACD κανένα player δεν βγάζει ψηφιακή έξοδο οπότε είμαστε υποχρεωμένοι να το ακούσουμε με τα δικά του DAC. Αν λοιπόν το player μας δεν είναι Esoteric ή έστω Sony SCD-9000ES πού θα ακούσουμε το SACD; Στο universal DVD player με τα δικά του DACs; Αστο καλύτερα...

Για να ακούσω άλλες απόψεις...
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

Εγώ πάντως σε σχέση με το SACD προτιμώ το DVD Audio format για δύο λόγους:

1ον Μπορώ εύκολα να φτιάξω τα δικά μου DVD Audio πού έχω ηχογραφήσει σε 96/24 από βινύλιο, χρησιμοποιώντας το DiscWelder και ένα κοινό DVD recorder στο PC. Ενώ SACD δεν...

2ον Στο DVD audio έχουμε ψηφιακή έξοδο και έτσι μπορούμε να τροφοδοτήσουμε ένα καλό εξωτερικό DAC με σήμα 48/24 ή 96/24 σκάλες ανώτερο δηλαδή από τα κοινά μουσικά CD. Ενω στο SACD κανένα player δεν βγάζει ψηφιακή έξοδο οπότε είμαστε υποχρεωμένοι να το ακούσουμε με τα δικά του DAC. Αν λοιπόν το player μας δεν είναι Esoteric ή έστω Sony SCD-9000ES πού θα ακούσουμε το SACD; Στο universal DVD player με τα δικά του DACs; Αστο καλύτερα...

Για να ακούσω άλλες απόψεις...

Αυτό κι αν είναι ενημέρωση!! Πες μας περισσότερα komhst. Ποιό DiscWelder
έχεις και κυρίως πως κατάφερες η έξοδος (SPDIF ή TOSLINK ?) του DVD audio να βγάζει 96/24, αφου επιτρέπουν να βγάζει μόνο 44.1 ?.
Αν δεν σου κάνει κόπο ενημέρωσέ μας.
Τα είχα ακούσει όλα αυτά, μου είχαν υποσχεθεί ενημέρωση, αλλά δεν υπήρξε συνέχεια.
Ευχαριστώ,
Θ.Ζ.
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

...κυρίως πως κατάφερες η έξοδος (SPDIF ή TOSLINK ?) του DVD audio να βγάζει 96/24, αφου επιτρέπουν να βγάζει μόνο 44.1 ?.

Η spdif μπορει να βγαλει 5.1 96/24 ή stereo 192/24...
H optical δε γνωριζω αλλα φανταζομαι το ιδιο με καποια ελαφρια πτωση της ποιοτητας λογω της μετατροπης σε φως και τουμπαλιν...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: SACD VS LP

Αυτό κι αν είναι ενημέρωση!! Πες μας περισσότερα komhst. Ποιό DiscWelder
έχεις και κυρίως πως κατάφερες η έξοδος (SPDIF ή TOSLINK ?) του DVD audio να βγάζει 96/24, αφου επιτρέπουν να βγάζει μόνο 44.1 ?.
Αν δεν σου κάνει κόπο ενημέρωσέ μας.
Τα είχα ακούσει όλα αυτά, μου είχαν υποσχεθεί ενημέρωση, αλλά δεν υπήρξε συνέχεια.
Ευχαριστώ,
Θ.Ζ.

Υπάρχουν 3 εκδόσεις του DiscWelder: Chrome, Bronze και Steel.

http://www.discwelder.com/

Εγώ έχω την Chrome. Εχουν κάποιες ψιλοδιαφορές στις δυνατότητες. Για απλή οικιακή χρήση προφανώς και οι 3 εκδόσεις κάνουν μια χαρά την δουλειά σου.

Η διαδικασία είναι η εξής:

Στην έξοδο Rec Out του ενισχυτή που προορίζεται για εγγραφή σε κασετόφωνο συνδέω την εξωτερική USB 96/24 κάρτα ήχου. Κάνω εγγραφή από το πικάπ σε WAV 96/24 στον σκληρό δίσκο με προσοχή στην ένταση του σήματος έτσι ώστε να μην φθάσει ΠΟΤΕ στο 0dB για να μην ψαλιδίσει.

Κατόπιν με το wave editor της Creative κόβω το τεράστιο wav (μία ολόκληρη πλευρά δίσκου βινυλίου) σε επιμέρους WAVs που περιέχουν ένα τραγούδι το καθένα. Τα καθαρίζω με το ίδιο πρόγραμμα από χριτς-χρατς του βυνιλίου εάν χρειάζεται.

Μετά τρέχω το DiscWelder το οποίο λειτουργεί παρόμοια με το Nero. Σέρνω δηλαδή τα 96/24 WAVs στο παράθυρο του προγράμματος, γεμίζει η μπάρα που δείχνει πόσα χωράει ο δίσκος, burn, και έτοιμο το DVD Audio δισκάκι.

Οσον αφορά την ψηφιακή έξοδο του Cambridge Audio DVD-89 που διαθέτω βγάζει 96/24 χωρίς διαμαρτυρία. Καρατσεκαρισμένο από τον AV Yamaha που το έχω συνδεδμένο και μού λέει τι σήμα παίρνει στην είσοδό του. Βέβαια τα DVD Audio δεν τα γράφω για να τα ακούω από τον Yamaha, αλλά χρησιμοποιώ το Cambridge Audio για να οδηγεί το DAC της Accuphase, το οποίο κελαϊδάει με 96/24 !!!