Samsung nx1

Re: Απάντηση: samsung nx1

Προς γνώση και εμπέδωση: λιακάδα = EV 14 μέχρι 16. Σε κανονική λιακάδα ΔΕΝ μπορείς να χρησιμοποιήσεις φακό γρηγορότερο από f/2.8 αν η μηχανή σου δεν υποστηρίζει ταχύτητες μεγαλύτερες του 1/8000 δίχως κάποιο ND φίλτρο.

http://files.meetup.com/244933/EV Table.png
(iso100)

https://c1.staticflickr.com/3/2437/3606560727_8a334c1efa.jpg

Τασο, αυτές οι ρυθμίσεις είναι που δίνουν σωστή έκθεση ή κάψιμο ? Δηλ σποτ φωτομέτρηση πάνω στην ηλιόλουστη αμμο πόσο δίνει ?

Ο κανόνας sunny16 που είναι για σωστή έκθεση (δηλ έχεις 2,5-3 στοπ περιθώριο ως το καψιμο) λέει ISO100, f/16.0, 1/100 (αντι 1/250 του πίνακα) = ISO100, f/2.0 (f/16 +6 ΕV) 1/6400 (1/100 - 6 EV).

Στα παραπάνω πρέπει να υπολογίσουμε
- καπου 1/3 εως 1/2 στοπ απώλεια τρανσμισσιον (κανονικά αυτο ππου ενδιαφέρει είναι το Tstop) και
- το οτι το πραγματικό ISO είναι καπως μικρότερο απο το ονομαστικό, π.χ. η DxO μέτρησε την ΝΧ1 να έχει ISO84 για ονομαστικό 100 ...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: samsung nx1

Τασο, αυτές οι ρυθμίσεις είναι που δίνουν σωστή έκθεση ή κάψιμο ? Δηλ σποτ φωτομέτρηση πάνω στην ηλιόλουστη αμμο πόσο δίνει ?

Ο κανόνας sunny16 που είναι για σωστή έκθεση (δηλ έχεις 2,5-3 στοπ περιθώριο ως το καψιμο) λέει ISO100, f/16.0, 1/100 (αντι 1/250 του πίνακα) = ISO100, f/2.0 (f/16 +6 ΕV) 1/6400 (1/100 - 6 EV).


EV 16 είναι οι φωτιστικές συνθήκες παραλίας το καλοκαίρι. Όταν το θέμα σου βρίσκεται υπό τέτοιες συνθήκες, πρέπει να ακολουθήσεις τον κανόνα για EV16 (ένα στοπ πάνω από το γνωστό sunny16, αυτό είναι για EV15, το "16" αναφέρεται στην τιμή του διαφράγματος -f/16 @ 1/100s @ iso100) για να πάρεις σωστή έκθεση για το θέμα σου. Το οποίο συνήθως σημαίνει ότι πρέπει να υπερεκθέσεις από τη μέτρηση που σου δίνει το φωτόμετρο (η οποία αντιστοιχεί σε μεσαίους τόνους). Εννοείται ότι η σποτ φωτομέτρηση πάνω σε σημείο με έντονη ανακλαστικότητα μπορεί να σου δώσει και EV17 ή 18.
Από εκεί και πέρα, προφανώς υπάρχουν και τα περιθώρια μέχρι το κάψιμο. Για το transmission, φαντάζομαι ότι συνυπολογίζεται στους πίνακες έκθεσης, οι οποίοι έχουν βγει έχοντας υπόψη πραγματικούς φακούς και όχι κάποιον ιδεατό φακό-πρότυπο.



@_tzo_ βαριά σκιά δεν είναι πιο κάτω από EV10. Το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να ανεβάσει κανείς iso800 για να πάρει ένα σχετικώς ικανοποιητικό 1/250. Πολύ εύκολο για οποιοδήποτε σώμα της τελευταίας 8ετίας. Τα ζόρια είναι σε κακοφωτισμένα αμφιθέατρα ή γυμναστήρια, που μιλάμε μέχρι και για EV5 μην πω 4 (το οποίο είναι συνθήκες ημίφωτος). Εκεί ένας φακός f/5.6 απλά δεν το έχει αν θέλουμε να παγώσει και κίνηση, εκτός αν η μηχανή μας μπορεί να ανεβάσει iso25600. Για σχετικώς ακίνητα θέματα όμως, ακόμη και ένας αργός φακός θα κάνει τη δουλειά, ιδίως αν έχουμε και σταθεροποίηση. Κάποιος όμως που συνηθίζει να φωτογραφίζει σε τέτοιες καταστάσεις, εννοείται πως απλά θα πρέπει να κοιτάξει για κάτι (αρκετά) γρηγορότερο, και για ένα σώμα που μπορεί να δίνει τουλάχιστον ένα καλό iso6400. Οπωσδήποτε δε αν πρόκειται για κάποιον που βγάζει χρήματα από αυτό.
Αλλά εν τοιαύτη περιπτώσει δεν μιλάμε ούτε για λιακάδες, ούτε για συννεφιές, ούτε για σκιερά, αλλά για φωτογραφία εσωτερικού χώρου και δη φωτογραφία σε ημίφως. Έτερον εκάτερον. Άρα επιμένω στο "υπερβολές"
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: samsung nx1

Αν είναι για ακίνητο θέμα και μιλάμε και για σταθεροποίηση, χαίρω πολύ.

Εγώ εννοώ να έχεις έναν φακό για όλα, ανεξάρτητα από τις φωτιστικές συνθήκες, απαιτήσεις ταχύτητας και βάθους πεδίου, χωρίς να είσαι ντε και καλά "βγάλε τον κιτ, βάλε τον Rokinon".

Δεν κατάλαβα όμως, χρειάζεται ανάλυση πού υπερέχει ένας γρήγορος φακός (και μάλιστα ζουμ) f/2-2.8 έναντι ενός f/3.5-5.6;
 
Last edited:
Re: samsung nx1

Ευκρίνεια δεν θα δεις καλύτερη με τον 'S'. Τον 'S' δεν τον παίρνεις για καλύτερη ευκρίνεια, αλλά για την ποιότητα κατασκευής, την αδιαβροχοποίηση, την εμπειρία χρήσης με το άριστο ζύγισμα στην NX1, την αθόρυβη λετουργία, το βαρύ και βουτυράτο δαχτυλίδι εστίασης και φυσικά για το προφανές των:
που υπερέχει? χειρότερη ευκρίνεια ΤΣΕΚ, 5πλάσια τιμή ΤΣΕΚ, 4πλάσιος όγκος-βάρος ΤΣΕΚ
Σε οπτική απόδοση υπερέχει στη φωτεινότητα, αλλά αμφιβάλλω πολύ αν αποδίδει καλά τέρμα ανοιχτός.
Η ποιότητα κατασκευής & η αδιαβροχοποίηση είναι αδιάφορα για μένα στο συγκεκριμένο σύστημα. Με νοιάζει ποιο πολύ το τελικό αποτέλεσμα στην εικόνα.
Το βαρύ και βουτυράτο δαχτυλίδι εστίασης ξαφνικά έγινε προσόν του φακού, όταν σε όλα τα προηγούμενα posts διατυμπανίζεις το φοβερό AF και την υβριδική διάσταση της μηχανής και κράζεις τους MF φακούς...
 
Re: samsung nx1

Το DMF το χρησιμοποιώ κατά κόρον. Δηλαδή επιλογή εστίασης εκτός κέντρου είτε με touch είτε με τον επιλογέα, περιστροφή του δαχτυλιδιού εστίασης και χειροκίνητη μικρορύθμιση ή απλά επιβεβαίωση της εστίασης υπό μεγέθυνση. Απόλαυση είναι η διαδικασία.

Με MF φακό ή με AF σε MF mode, αν θέλεις να εστιάσεις εκτός κέντρου, αναγκάζεσαι να κάνεις εστίαση κι επανασύνθεση ή εστίαση χωρίς μεγέθυνση, που μόνο απόλαυση δεν είναι, αφού αν ξεχαστείς κι επιλέξεις μεγέθυνση σου πετάγεται μόνιμα το κέντρο μεγεθυμένο, χωρίς δυνατότητα μετατόπισης του σημείου εστίασης.
Υπόψιν ότι είμαι λάτρης του MF, απλά όχι στην NX1 λόγω της συγκεκριμένης αδυναμίας. Αλλά και πέρα από αυτήν, η NX1 προσφέρει τέτοια ευχαρίστηση στο AF με touch focus σε φωτό και βίντεο και ταυτόχρονα όμορφο αποτέλεσμα στο f/2 με τον native 'S' φακό, που δεν αξίζει κατά τη γνώμη μου να τα θυσιάσει κανείς για χειροκίνητο φακό στη συγκεκριμένη μηχανή ή κατ' επέκταση να χάσει το f/2-2.8 για χάρη του πολύ πιο οικονομικού κιτ φακού 3.5-5.6.

Tέρμα ανοιχτός στο f/2 εμένα μια χαρά μου φαίνεται.
Eλάχιστη απόσταση εστίασης 30εκ.

GOKlk1.jpg



100% crop:
uukPSU.jpg
 
Last edited:
Re: samsung nx1

Να αλλάξω λίγο την κουβέντα MF vs AF ?

Μπορεί κάποιος που είναι ή ήταν κάτοχος του 16mm και του 20mm να μου πει ποιος από τους δυο είναι καλύτερος στο AF ?

Κλείνω προς τον 16mm επειδή είναι πιο φωτεινός αλλά αν είναι σαν τον 30mm στο AF θα τον αποκλείσω και αυτόν.
 
Re: samsung nx1

Και οι δύο φακοί που αναφέρεις έχουν το μειονέκτημα ότι δεν υποστηρίζουν ρύθμιση της απόκρισης AF και της ταχύτητας μετατόπισης AF.
Παραμένοντας στον κιτ καλύτερα θα είσαι στο βίντεο AF.

KLW2cU.jpg
 
Re: samsung nx1

Οπότε οι 30-20-16 είναι το ίδιο αργοί στο AF της NX1 ? Αυτό ισχύει και για τον 45 με την ταχύτητα μετατόπισης ? Μου άρεσε στην a5100 που μπορούσα να το ορίσω εγώ.
 
Re: samsung nx1

Οι 30-20-16 είναι ό,τι είναι ο καθένας, δεν μπορείς να ορίσεις εσύ την ταχύτητα του AF τους στο βίντεο.
Προσωπικά δεν θα επέλεγα φακό που δεν επιτρέπει τον έλεγχο της ταχύτητας.

Ο 45άρης υποστηρίζεται, αν σε βολεύει το εστιακό μήκος.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

\
Κλίνω προς τον 16mm επειδή είναι πιο φωτεινός αλλά αν είναι σαν τον 30mm στο AF θα τον αποκλείσω και αυτόν.

Mε θορύβους κλικ-κλικ που συλλαμβάνονται από το μικρόφωνο της μηχανής και τις μπρος-πίσω κινήσεις της εστίασης στο CAF σε φωτό και βίντεο, δεν νομίζω ότι είναι καλή επιλογή ο 16/2.8 αφού σε ενδιαφέρει το AF και το βίντεο.
Το άρθρο αναφέρει ότι φαίνεται σχεδόν σαν να μην υποστηρίζει o φακός το PDAF της NX1.

http://www.traumflieger.de/reports/Objektiv-Tests/Samsung-NX/Samsung-16mm-f2-4-im-Test::836.html
 
Re: samsung nx1

στο γερμανικό amazon έχει αυτή τη στιγμή καμιά 15ρια open box ΝΧ1-κιτ στα 1.263 ευρώ τελική. Προσοχή όμως γιατί σε κάποιες από αυτές αναφέρει ότι είναι ελαφρώς γρατζουνισμένες. Στις περισσότερες αναφέρει ότι είναι αγρατζούνιστες και πλήρως λειτουργικές, αλλά έχει φθορές η συσκευασία.
http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B00NKZHAUK/?condition=used&tag=halme-21
Σημειωτέον ότι η δυνατότητα επιστροφής εντός 30 ημερών ισχύει και για τις μεταχειρισμένες, όπως και η εγγύηση που ισχύει κανονικά.
Νομίζω ότι πριν από λίγο καιρό τις είχε στα 1.400+ ευρώ τις μεταχειρισμένες, αν θυμάμαι καλά.
 
Re: samsung nx1

Mε θορύβους κλικ-κλικ που συλλαμβάνονται από το μικρόφωνο της μηχανής και τις μπρος-πίσω κινήσεις της εστίασης στο CAF σε φωτό και βίντεο, δεν νομίζω ότι είναι καλή επιλογή ο 16/2.8 αφού σε ενδιαφέρει το AF και το βίντεο.
Το άρθρο αναφέρει ότι φαίνεται σχεδόν σαν να μην υποστηρίζει o φακός το PDAF της NX1.

http://www.traumflieger.de/reports/Objektiv-Tests/Samsung-NX/Samsung-16mm-f2-4-im-Test::836.html

Άρα έχει ίδια απόδοση με τον 30mm που ακούγεται και αυτός και πέφτει ψάρεμα. Οπότε ο μόνος prime φακός κάτω από 50mm είναι μόνο ο 45mm που δουλεύει σωστά με την NX1 στο βίντεο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: samsung nx1

EV 16 είναι οι φωτιστικές συνθήκες παραλίας το καλοκαίρι. Όταν το θέμα σου βρίσκεται υπό τέτοιες συνθήκες, πρέπει να ακολουθήσεις τον κανόνα για EV16 (ένα στοπ πάνω από το γνωστό sunny16, αυτό είναι για EV15, το "16" αναφέρεται στην τιμή του διαφράγματος -f/16 @ 1/100s @ iso100) για να πάρεις σωστή έκθεση για το θέμα σου. Το οποίο συνήθως σημαίνει ότι πρέπει να υπερεκθέσεις από τη μέτρηση που σου δίνει το φωτόμετρο (η οποία αντιστοιχεί σε μεσαίους τόνους). Εννοείται ότι η σποτ φωτομέτρηση πάνω σε σημείο με έντονη ανακλαστικότητα μπορεί να σου δώσει και EV17 ή 18.
Από εκεί και πέρα, προφανώς υπάρχουν και τα περιθώρια μέχρι το κάψιμο. Για το transmission, φαντάζομαι ότι συνυπολογίζεται στους πίνακες έκθεσης, οι οποίοι έχουν βγει έχοντας υπόψη πραγματικούς φακούς και όχι κάποιον ιδεατό φακό-πρότυπο.

Mε έβαλες να ψάχνω .. τωρα είδα οτι το sunny16 ισχύει για EV15

Αποτι φαίνεται αυτοί οι πινακες προέρχονται απο τον οδηγό του Fred Parker (νομίζω εσυ είχες βάλει το λινκ πριν καμια δεκαρια χρόνια ;) ) .. http://www.fredparker.com/ultexp1.htm#evfclux

- Φαινεται καθαρά οτι αφορούν βασικά λήψεις με φιλμ, film speed γράφει στην λεζάντα .... http://www.fredparker.com/ultexp1.htm#EXPOSURE FACTOR RELATIONSHIP CHART B
Αυτό είναι μια βασική διαφορά διότι το δόγμα του expose for the mids που ήταν σωστό για το φιλμ (λόγω της καμπύλης απόκρισης του χάνεται τονική διαβάθμιση αν πέσεις σε περιοχή με roll off ), δεν κάθεται τόσο καλά στις ψηφιακές οπου το ETTR (expose to the right) είναι καταλληλότερο γιατί η απόκριση των αισθητήρων είναι γραμμική ..
Αρα με τους ψηφιακούς αισθητήρες αρκει το πιο φωτεινό στοιχείο (πες η ηλιολουστη άμμος) να μην είναι περισσότερο απο 3 στοπ πιο φωτεινή απο το μέσο γρί 18% (αυτό ακριβώς είναι που δίνει ο πίνακας δηλ. έκθεση ώστε μια γκρί κάρτα 18% να είναι στο μέσο γκρί..)

- Ο Fred έκανε μια στρογγυλοποίηση του Sunny16 προς τα πάνω .. αντι για 1/100 το έκανε 1/125 γιατί λέει μερικές μηχανές δεν δίνουν ταχύτητα 1/100 ..

- H πτώση απόκρισης των ψηφιακών αισθητήρων στα ανοιχτά διαφράγματα (pixel vignette) δεν δεν ίσχυε για τα φιλμ ..

- Η πτώση απόδοσης απο Fstop σε Τstop δεν νομίζω να έχει παρθεί υπόψη .. δεν το γράφει πουθενά και το λογικό είναι να πήρε την δυσμενέστερη εκδοχή για να αποφύγει μπελάδες ..

- Οι πραγματικές τιμές των ISO & f/xx είναι συνήθως λίγο χαμηλότερες απο τις ονομαστικές

Mε αυτά και μ'αυτα δεν θα μου κάνει καμμία έκπληξη αν η ΝΧ1+16-50/2-2,8 δεν καίει τις φωτό στην καλοκαιρινή Ελληνική παραλία (EV16) με f/2.0 1/8000

Σορρυ για το οφ τοπικ :(
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: samsung nx1

Αν είναι για ακίνητο θέμα και μιλάμε και για σταθεροποίηση, χαίρω πολύ.

Εγώ εννοώ να έχεις έναν φακό για όλα, ανεξάρτητα από τις φωτιστικές συνθήκες, απαιτήσεις ταχύτητας και βάθους πεδίου, χωρίς να είσαι ντε και καλά "βγάλε τον κιτ, βάλε τον Rokinon".

Δεν κατάλαβα όμως, χρειάζεται ανάλυση πού υπερέχει ένας γρήγορος φακός (και μάλιστα ζουμ) f/2-2.8 έναντι ενός f/3.5-5.6;

Είναι όπως τα λες...απλά ο καθένας μας έχει άλλες ανάγκες και απαιτήσεις...προσωπικά τραβάω φώτος κυρίως σε καλό φως, μιας και δεν μου αρέσουν και πολύ οι νυχτερινές φώτος...οπότε ένας πανάκριβος και τεράστιος φακός σαν τον 16-50f2-f2.8 είναι κάπως υπερβολή για μένα καθώς σπάνια θα εκμεταλευτώ αυτό που προσφέρει επιπλέον από τον απλό 16-50 και ταυτόχρονα θα έχω να κουβαλάω όλο αυτό το κανόνι....βασικά αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που έφυγα από τις dslr...ο όγκος/βάρος των φακών..δεν θα ήθελα να επιστρέψω πάλι σε φακός ''δοκάρια'' βάρους 400 γρ.+ όσο καλοί και αν είναι...για αυτό πούλησα και τον sony 18-105 και κράτησα τον sony 16-50 και ας είναι χειρότερος οπτικά, ποιο σκοτεινός και με μικρότερο εύρος ζουμ....
Τώρα αν θέλω Low light, γρήγορη ταχύτητα και ρηχό dof...ε για αυτό υπάρχουν οι primes!!! Προτιμώ να έχω έναν μικρό φτηνό ζουμ και ένα μικρό prime...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: samsung nx1

...Mε αυτά και μ'αυτα δεν θα μου κάνει καμμία έκπληξη αν η ΝΧ1+16-50/2-2,8 δεν καίει τις φωτό στην καλοκαιρινή Ελληνική παραλία (EV16) με f/2.0 1/8000

Έψαξα κι εγώ τις καλοκαιρινές μου λήψεις στην παραλία με το θέμα στον ήλιο. Μόνο μια σειρά βρήκα στο 1/8000 f/2-f/2.8, κι αυτές υπoφωτισμένες μη σου πω ότι βγήκαν. Ενδεχομένως φορούσα πολωτικό, αλλά θυμάμαι ότι δεν φορούσα στις συγκεκριμένες το variable ND.
Πάντως κι εγώ καταλήγω ότι στην NX1 επαρκεί η ταχύτητα 1/8000 ακόμη και από f/2.
1/16.000 έχω βρει λήψεις μου μόνο με GH4 + 42.5/1.2 στο 1.2.


...ε για αυτό υπάρχουν οι primes!!!

Έλα ντε που δεν υπάρχουν όμως στην γκάμα της Samsung. O ένας θορυβώδης, ο άλλος αργός, οι περισσότεροι δεν υποστηρίζουν όλες τις λειτουργίες ΑF κτλ κτλ. Δεν υπάρχουν πραγματικά αξιόλογοι Samsung primes. Πήξαμε στους budget pancakes, που στην ουσία ταιριάζουν σε υποδέεστερα σώματα της Samsung.
Αν δεν είχαν βγει οι δύο 'S' ζουμ, δεν θα με έπειθε η Samsung να πάρω την NX1.
 
Re: samsung nx1

Σωστά αυτά που λες, πράγματι η samsung δεν έχει υψηλού επιπέδου primes σαν την σειρά ''S''.
Από την άλλη όπως είπες με τον 16-50 ψιλοκάλυψε και τους ζουμ, άλλα θα έπρεπε να έχει και 1-2 αντίστοιχου επιπέδου prime.
Πάντως ναι γεμίσαμε στους budget primes άλλα έτσι στήνεις μεγάλη βάση χρηστών...πρέπει να βγάλεις φτηνούς φακούς prime αν θέλεις να προχωρήσεις....δεν είναι τυχαίο ότι όσους έχω δει π.χ. με μια sony A7x όλοι έχουν κοτσάρει πάνω έναν αντάπτορα με έναν φακό άλλου κατασκευαστή και MF....αυτό κάτι λέει!!!
 
Re: samsung nx1

Μπάτζετ στο μπάτζετ όμως, δεν είχε μπει στη συνείδηση των χρηστών η Samsung ως δυνατός κατασκευαστής φωτογραφικών.
Κι εγώ πριν την NX1 απορούσα πώς πάνε μερικοί και παίρνουν Samsung λες και χάθηκαν οι άλλες μάρκες.
Άσε που της βγήκε το όνομα ότι ρίχνει στη μισή τιμή και κάτω τα προϊόντα της.

Η NX1 έσκασε σαν βόμβα απρόσμενη κι ευτυχώς που είχε κυκλοφορήσει αρκετούς μήνες πριν ο πρώτος "S" φακός 16-50 και υπήρχε ως επιλογή πέρα από τον απλό κιτ.

Πιο πετυχημένη κίνηση της Samsung θα ήταν να έβγαζε το 2014 μια "NX50" με τον νέο αισθητήρα και EVF, ώστε να κερδίσει μεγάλο κομμάτι της πίτας, να γίνει γνωστή παντού και να εδραιωθεί στην αγορά και μετά το πρώτο τρίμηνο του 2015 να παρουσίαζε και το flagship μοντέλο NX1.
 
Re: samsung nx1

Καλά μην ξεχνάμε κιόλας ότι ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού επιλέγει μηχανή και με βάση συναισθηματικά κριτήρια...επίσης πολύς κόσμος έχει μάθει τα μενού, τις δυνατότητες κλπ. μιας μηχανής/εταιρίας και είναι δύσκολο να αλλάξει...Επιπλέον αρκετός κόσμος έχει ήδη πάρει πολλά αξεσουάρ, φακούς κλπ. ε και λογικό είναι να συνεχίσει εκει που είναι....και λίγο πολύ όλοι μας έχουμε κάποια προτίμηση σε κάποια εταιρία, άλλος ποιο πολύ άλλος ποιο λίγο άλλα κανένας μας δεν αγοράζει μια μηχανή με τελείως αντικειμενικά κριτήρια....οπότε για όλους αυτούς τους λόγους είναι δύσκολο για την nx1 να περπατήσει πολύ καλά στην αγορά...αν την είχε βγάλει την μηχανή αυτή καμία Nikon, Canon, Olympus, Fuji κλπ. θα γραφόταν σελίδες επι σελίδων για το ''8ο θαύμα του κόσμου''...τώρα λίγοι θα την εκτιμήσουν και ακόμα ποιο λίγοι θα την αποκτήσουν....
 
Απάντηση: Re: samsung nx1

........αν την είχε βγάλει την μηχανή αυτή καμία Nikon, Canon, Olympus, Fuji κλπ. θα γραφόταν σελίδες επι σελίδων για το ''8ο θαύμα του κόσμου''...τώρα λίγοι θα την εκτιμήσουν και ακόμα ποιο λίγοι θα την αποκτήσουν....


Παρ όλα αυτά η μεγάλη πλειονότητα των νημάτων είναι αφιερωμένα στους δύο κατασκευαστές τηλεορ..... εεεε μηχανών ήθελα να πω Sony & Samsung.. Για να βρείς νήμα με Canon, Nikon ακόμη και Pentax, παραδοσιακούς κατασκευαστές φωτογραφικών, πρέπει να γυρίσεις σελίδες πίσω...:grinning-smiley-043