Screen Shots - Βάλτε τα δικά σας...

Χα, χα ... σε τρόμαξα Δημήτρη εε ??

Ετσι που το έγραψα έχεις δίκιο.

Το γεγονός είναι οτι γενικά οι προδιαγραφές του avclub όσον αφορά εικόνες είναι πολύ σφικτές και σε ανάλυση και σε όγκο και σε φορματ.

Οχι δεν πήγε το μυαλό μου στο να κυνηγήσουμε το 1:1 pixel mapping στις φωτό αλλά στα frame captures. To σκεπτικό μου είναι ότι πραγματική εικόνα αναφοράς είναι τα frame captures (απο HTPC) και θα ήταν καλό να συγκρίνουμε τις φωτογραφίες και με αυτά. Αρα καλό είναι να αποφύγουμε το resampling και την συμπίεση (jpeg) τουλάχιστον σε αυτά.

Τώρα αν προσπαθήσουμε να πάρουμε 1:1 pixel mapping με φωτογραφία ... νομίζω οτι γίνεται με ικανοποιητική ακρίβεια.
Ενας φακός σε 50mm εστιακή απόσταση (ισοδύναμη full frame, δηλ. με crop factor 1.6 = 31mm πραγματικη) βλέπει περίπου 3.00μ. ανάπτυγμα οταν απέχει 4.00 μ. απο το πανί.
Ας θεωρήσουμε για ευκολία οτι το προβαλομενο κάδρο έχει μήκος 1920 χιλιοστά άρα 1mm/pixel και το ανάπτυγμα που βλέπει η μηχανή είναι ακριβώς 3000 χιλ.
H Canon 30D π.χ. έχει αισθητήρα 3504Χ2336. Αρα θα χρειαστεί να την μετακινήσουμε προς τα πίσω 672mm (=4,672μ.) ώστε να βλέπει ακριβώς 3504χιλ δηλ 1mm/pixel.
Επειδή τα νούμερα του παραδείγματος είναι θεωρητικά, στην πράξη θα χρειαστεί τριγωνομετρικός υπολογισμός, δοκιμή(ες) και καλιμπράρισμα σε κάθε σεταπ.

Δημήτρης Δημητρακούδης
"Κοινώς, το βλέπω λίγο χλωμό να καταφέρουμε κάποια στιγμή να διακρίνουμε και πραγματική ευκρίνεια από screenshots, εκτός αν κάνουμε πολύ zoom σε ένα συγκεκριμένο μέρος της εικόνας"

Ετσι νομίζω και εγώ. Χρειάζεται τουλάχιστον αντιστοιχία 4πιξελ φωτογραφίας/1 πιξελ προβολέα. Αρα για να έχουμε περιθώριο ασφαλείας 8 πίξελ φωτογραφίας/1 πίξελ προβολέα και βλέπουμε.
 
Χθές δοκίμασα πολύ-πολύ γρήγορα να κάνω κάποιες καινούριες λήψεις.
Αυτό που διαπίστωσα είναι οτι το πιό σημαντικό, ίσως, είναι το σωστό W/B. Εκτός από το αυτόματο ποιός άλλος τρόπος υπάρχει; Καμιά ιδέα;
 
To custom: Βάζεις τον προβολέα να παίξει μία κάρτα λευκού και φωτογραφίζεις την οθόνη σου έτσι ώστε να μην φαίνεται τίποτα άλλο παρά μόνο το λευκό. Μετά υπάρχει μια λειτουργία στο μενού που επιλέγει τη συγκεκριμένη φωτογραφία ως "λευκό" και ρυθμίζει αντίστοιχα. Για τις λεπτομέρειες, rtfm. ;)
 
To custom: Βάζεις τον προβολέα να παίξει μία κάρτα λευκού και φωτογραφίζεις την οθόνη σου έτσι ώστε να μην φαίνεται τίποτα άλλο παρά μόνο το λευκό. Μετά υπάρχει μια λειτουργία στο μενού που επιλέγει τη συγκεκριμένη φωτογραφία ως "λευκό" και ρυθμίζει αντίστοιχα. Για τις λεπτομέρειες, rtfm. ;)

Σωστός ο παίχτης....
icon14.gif
Δοκίμασα να το κάνω χθές αλλά το λευκό μου έβγαινε πολύ θερμό και νόμισα οτι κάτι κάνω λάθος...
 
Απάντηση: Re: Screen Shots - Βάλτε τα δικά σας...

Babis, δοκίμασες με θερμοκρασία λευκού ίδια με την θεωρητική θερμοκρασία της λάμπας σου ??.

Hλία, η θερμοκρασία λευκού της μηχανής ήταν 5400... Την άλλαξα σε 6500 και δεν είδα καμία βελτίωση...
Επειδή όμως ήταν δοκιμή αστραπή ενδέχεται να έχω κάνει και λάθος... Είδα οτι αλλάζοντας mode, από το Ρ στο Μ η θερμοκρασία ξαναπήγε στο 5400. Ίσως κι εγώ να τράβηξα ξανά με την ίδια θερμοκρασία και να μη το πήρα χαμπάρι...
Θα το δοκιμάσω ξανά αλλά με προσοχή και ηρεμία αυτή τη φορά.
 
Μηπως πρεπει να τραβας και με "Βαθος Πεδίου"?? Λεω εγω τωρα μια σκεψη...:chinscratch:
 
Καλά, 6500 με 6499 δεν έχει ορατή διαφορά... :ernaehrung004:
icon10.gif

Σσσσστ ειπαμε. Εγω παω να δημιουργησω αντιπερισπασμο κι εσυ με δινεις !
Ειπαμε ,αυτο θα το αναλαβει ο Καστρουνης ( το δοσιμο μου ) :flipout::flipout:
 
Σσσσστ ειπαμε. Εγω παω να δημιουργησω αντιπερισπασμο κι εσυ με δινεις !
Ειπαμε ,αυτο θα το αναλαβει ο Καστρουνης ( το δοσιμο μου ) :flipout::flipout:

Μακάρι να είχα κι εγώ "ρουφιάνους" σαν τον Καστρουνή...
Μεεεέχρι να σε καταδώσει σε πιάνει το όριο ηλικίας.... :flipout: :flipout:
 
Μακάρι να είχα κι εγώ "ρουφιάνους" σαν τον Καστρουνή...
Μεεεέχρι να σε καταδώσει σε πιάνει το όριο ηλικίας.... :flipout: :flipout:

Ακριβως, οποτε παιζω εκ του ασφαλους που λενε :jester:
 
Δοκίμασα να το κάνω χθές αλλά το λευκό μου έβγαινε πολύ θερμό και νόμισα οτι κάτι κάνω λάθος...

Είναι προφανές, αλλά... ελπίζω να μην κρίνεις από το πως φαίνεται στην οθονίτσα της μηχανής σου. Έτσι;
 
Τώρα αν προσπαθήσουμε να πάρουμε 1:1 pixel mapping με φωτογραφία ... νομίζω οτι γίνεται με ικανοποιητική ακρίβεια.
Ενας φακός σε 50mm εστιακή απόσταση (ισοδύναμη full frame, δηλ. με crop factor 1.6 = 31mm πραγματικη) βλέπει περίπου 3.00μ. ανάπτυγμα οταν απέχει 4.00 μ. απο το πανί.
Ας θεωρήσουμε για ευκολία οτι το προβαλομενο κάδρο έχει μήκος 1920 χιλιοστά άρα 1mm/pixel και το ανάπτυγμα που βλέπει η μηχανή είναι ακριβώς 3000 χιλ.
H Canon 30D π.χ. έχει αισθητήρα 3504Χ2336. Αρα θα χρειαστεί να την μετακινήσουμε προς τα πίσω 672mm (=4,672μ.) ώστε να βλέπει ακριβώς 3504χιλ δηλ 1mm/pixel.
Επειδή τα νούμερα του παραδείγματος είναι θεωρητικά, στην πράξη θα χρειαστεί τριγωνομετρικός υπολογισμός, δοκιμή(ες) και καλιμπράρισμα σε κάθε σεταπ.

Επειδή δεν το πολυκατάλαβα, πάμε σε κάτι πιο χειροπιαστό και λίγο πιο αναλυτικό...για να το πιάσω, αν δε σε πειράζει;;

Μηχανη Nikon D70s, φακός nikon AF NIKKER 28-105 mm.
Προβαλλόμενο κάδρο 2340 mm. Που αν κατάλαβα καλά σημαίνει 1.22 pixel/mm.

Σε τι απόσταση πρέπει να τη βάλουμε από το πανί για να πάρουμε κάδρο (περίπου) 1:1;;;

Υ.Γ. Σαν άσκηση 1ης λυκείου μου ακούγεται.. :flipout:
 
Επειδή δεν το πολυκατάλαβα, πάμε σε κάτι πιο χειροπιαστό και λίγο πιο αναλυτικό...για να το πιάσω, αν δε σε πειράζει;;

Το "αν δε σε πειράζει" με πείραξε -bye-

Μηχανη Nikon D70s, φακός nikon AF NIKKER 28-105 mm.
Προβαλλόμενο κάδρο 2340 mm. Που αν κατάλαβα καλά σημαίνει 1.22 pixel/mm.

1,22 mm/pixel. ;)

Σε τι απόσταση πρέπει να τη βάλουμε από το πανί για να πάρουμε κάδρο (περίπου) 1:1;;;

Μας λείπει το ανάπτυγμα που βλέπει η μηχανή στην επιλεγμένη (ποιά??) εστιακή απόσταση.
Αν υποθέσουμε οτι το 3000mm ανάπτυγμα στα 4000mm απόσταση για 50mm ισοδύναμη εστιακή απόσταση είναι ακριβές (που δεν είναι) τότε d= (3008/3000)*(2340/1980)*4000mm = 4739,88mm
ΣΣ με κρόπ φάκτορ 1,5 που έχουν οι Nikon τα 50mm είναι 50/1,5=33,33 στη βαθμονόμηση του φακού.



Υ.Γ. Σαν άσκηση 1ης λυκείου μου ακούγεται.. :flipout:

και περάσαν τόσα χρόνια ...Πιο έυκολο είναι με την απλή μέθοδο των τριών (έκτη δημοτικού ??) :flipout:

Πρακτικά εφόσον διαλέξουμε μια εστιακή απόσταση θα χρειαστεί μια δοκιμαστική λήψη, μέτρημα των πίξελ του προβαλόμενου κάδρου στην φωτό και μετα υπολογισμένη μετακίνηση μπρος ή πίσω ωστε να μας "κάτσουν" 1980 πίξελ στο μήκος του προβαλόμενου κάδρου.

Π.χ. εμένα μου αρέσει το ισοδύναμο του 75mm full frame (=50mm με την D70). Θα έκανα μια δοκιμαστική απο "D1" απόσταση π.χ. 6000mm. Μέτρηση των πιξελ που αντιστοιχουν στο προβαλόμενο κάδρο θα μας δώσει τον αριθμό "PX" (2400 για παράδειγμα). H σωστή απόσταση είναι D= D1*PX/1980 = 6000*2400/1980= 7272,73mm. Αν μας παίρνει ο χώρος OK. Αλλιώς χρησιμοποιούμε μικρότερη εστιακή απόσταση... και ξανά μανά.
 
Μας λείπει το ανάπτυγμα που βλέπει η μηχανή στην επιλεγμένη (ποιά??) εστιακή απόσταση.
Αν υποθέσουμε οτι το 3000mm ανάπτυγμα στα 4000mm απόσταση για 50mm ισοδύναμη εστιακή απόσταση είναι ακριβές (που δεν είναι) τότε d= (3008/3000)*(2340/1980)*4000mm = 4739,88mm
ΣΣ με κρόπ φάκτορ 1,5 που έχουν οι Nikon τα 50mm είναι 50/1,5=33,33 στη βαθμονόμηση του φακού.

Αν η εστιακή απόσταση είναι αυτό που καταλαβαίνω (μάλλον όχι) τότε τελείως μαζεμένος φακός = 28 mm. 3008χ2340 προφανώς είναι η ανάλυσή της. το κρόπ φάκτορ αλλάζει ανάλογα με την εστιακή απόσταση και που μας χρησιμέυει το 33,33 στη βαθμονόμησή του;


Πρακτικά εφόσον διαλέξουμε μια εστιακή απόσταση θα χρειαστεί μια δοκιμαστική λήψη, μέτρημα των πίξελ του προβαλόμενου κάδρου στην φωτό και μετα υπολογισμένη μετακίνηση μπρος ή πίσω ωστε να μας "κάτσουν" 1980 πίξελ στο μήκος του προβαλόμενου κάδρου.

Π.χ. εμένα μου αρέσει το ισοδύναμο του 75mm full frame (=50mm με την D70). Θα έκανα μια δοκιμαστική απο "D1" απόσταση π.χ. 6000mm. Μέτρηση των πιξελ που αντιστοιχουν στο προβαλόμενο κάδρο θα μας δώσει τον αριθμό "PX" (2400 για παράδειγμα). H σωστή απόσταση είναι D= D1*PX/1980 = 6000*2400/1980= 7272,73mm. Αν μας παίρνει ο χώρος OK. Αλλιώς χρησιμοποιούμε μικρότερη εστιακή απόσταση... και ξανά μανά.

το όριό μου είναι τα 3,5 μ. Μήπως θα έπρεπε ν' αναζητήσω κάποια άλλη αναλογία κάδρου φωτογραφίας/κάδρο προβαλλόμενο από το 1:1...

Είναι δύσκολο ως αδύνατο η μηχανή να εστιάσει σε τελείως λευκή ή γκρι προβαλλόμενη εικόνα. Υπάρχει κάποιος τρόπος να πετύχω σωστό φόκουσιινγκ δεδομένου ότι ούτε με το μάτι μπορείς να το σιγουρέψεις;


Υ.Γ. Κακώς μου έδωσες τόσο θάρρος... Θα σε πεθάνω στις ερωτήσεις τώρα.. ;)
 
Αν η εστιακή απόσταση είναι αυτό που καταλαβαίνω (μάλλον όχι) τότε τελείως μαζεμένος φακός = 28 mm. 3008χ2340 προφανώς είναι η ανάλυσή της. το κρόπ φάκτορ αλλάζει ανάλογα με την εστιακή απόσταση και που μας χρησιμέυει το 33,33 στη βαθμονόμησή του;

Kαι εγώ μπερδεύτηκα. Αν καταλαβαίνω σωστά ο φακός σου είναι βαθμονομημένος σωστά για την d70 οπότε ότι γράφει έιναι αυτό που λέω εγώ ισοδύναμο και δεν χρειάζεται επιπλέον πράξεις.
3008 είναι τα οριζόντια πίξελ του αισθητήρα και 2340mm το μήκος του πανιού σου(όπως έγραψες πριν).



το όριό μου είναι τα 3,5 μ. Μήπως θα έπρεπε ν' αναζητήσω κάποια άλλη αναλογία κάδρου φωτογραφίας/κάδρο προβαλλόμενο από το 1:1...

Ξεκίνα με εστιακή απόσταση γύρω στο 30-32.

Είναι δύσκολο ως αδύνατο η μηχανή να εστιάσει σε τελείως λευκή ή γκρι προβαλλόμενη εικόνα. Υπάρχει κάποιος τρόπος να πετύχω σωστό φόκουσιινγκ δεδομένου ότι ούτε με το μάτι μπορείς να το σιγουρέψεις;


Υ.Γ. Κακώς μου έδωσες τόσο θάρρος... Θα σε πεθάνω στις ερωτήσεις τώρα.. ;)

Απο ότι διάβασα ο μηχανισμός auto focus δουλεύει σωστά σε περιοχή με κοντραστ αρα μια σκακιέρα θα χρειαστεί να την προβάλεις στην αρχή για να κάνεις auto focus και μετά το γυρνάς στο μάνουαλ και δεν το ξαναπειράζεις.
 
Απο ότι διάβασα ο μηχανισμός auto focus δουλεύει σωστά σε περιοχή με κοντραστ αρα μια σκακιέρα θα χρειαστεί να την προβάλεις στην αρχή για να κάνεις auto focus και μετά το γυρνάς στο μάνουαλ και δεν το ξαναπειράζεις.

Εχεις σε όλα τα προηγούμενα δίκαιο..

Νομίζω πως το κατάλαβα (ίσως)...
Για το κόντραστ το κατάλαβα πάντως...