Sensor Size & Format wars

Αν της αρκει αυτο το πεδιο ναι.

Αλλα δεν βλεπω να εχει ανταποκριση τρελλη.

Και μιλαμε για εταιρεια που οι τελευταιες της dslr (με αισθητηρες CCD) ειχαν γινει θρυλοι στους επαγγελματιες.

Το μεγαλο κολπο για αυτους ειναι μαλλον να καταφερουν να πεισουν το κοινο οτι μια καμερα στα οικονομικα επιπεδα των 4-5000 μπορει να ειναι μια μεσαιου φορμα αντι μια εξωτικη FF.

Το προβλημα οπως παντα ειναι οι φακοι σε ενα συστημα.

Αν πχ η Fujifilm υιοθετουσε μια μοντουρα για την οποια μπορουσες να βρεις φθηνους φακους ( οπως επραξε σωστα η sony οταν μπηκε στις ακαθρεπτες) ισως να ειχε τυχη.
 
Το "ανταπόκριση τρελή" είναι λίγο σχετικό.
Θεωρώ πως τα πάει καλά απο άποψη κερδών. Είναι υγιής.
Το να πουλάει απλά πολλά κομμάτια με μικρό κέρδος ίσως να ήταν χειρότερο. Κι όσο πάει γίνεται και πιο premium. Αυτό που συμβαίνει με την X100V πχ στις πωλήσεις είναι τρελό
Νομίζω πως στους APS-C πάει σφαίρα. Τιμολογεί και premium τους φακούς. Σχεδόν επίπεδα τιμών FF. Και ο κόσμος αγοράζει.
Και εδώ είναι αυτό που λέμε και πιο πάνω. Το feeling χρήσης μιας μηχανής.

Νομίζω πως αν έμπαινε στο γκρουπ των FF ανταγωνιστών δεν θα κέρδιζε κάτι σε επίπεδο κερδών και πωλήσεων. Αντιθετα εκμεταλλευεται το APS-C που οι υπόλοιποι το έχουν για παραπαίδι. Το βρίσκω έξυπνο

Το medium format απευθυνεται έτσι κι αλλιώς σε λίγους και κυρίως επαγγελματιες
Πάντως αν σκεφτόμουν να δώσω 5000€ σώμα + 5000€ φακούς, θα είχα δίλλημα μεταξύ FF και MF. Αρα προβληματίζει και αυτό το κομμάτι της αγοράς.
Οπως και να έχει όμως οι MF είναι για λίγους.
 
Έχει κανείς δοκιμάσει κάποιον ανταπτορα (όχι speedbooster) σε m43 σύστημα (Olympus καλύτερα λόγω PDAF ) που να έχει καλό auto focus με φακούς canon , Nikon DSLR ;
 
Έχει κανείς δοκιμάσει κάποιον ανταπτορα (όχι speedbooster) σε m43 σύστημα (Olympus καλύτερα λόγω PDAF ) που να έχει καλό auto focus με φακούς canon , Nikon DSLR ;
Σε Lumix G9 που δοκίμασα δεν τρελάθηκα.
Αλλά έχει και το contrast detect που γενικά δεν το έλεγες και τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο af.
 
Προσωπικά το μεγαλύτερο challenge που συναντούσα με τις Μ4/3 ήταν τα 12bit ή και λιγότερο (ανάλογα την συνθήκη και το ανεβασμα iso) στην ποιότητα των αρχείων. Σε κάποιες φάσεις έφτανα να δουλέψω με ποιότητα 8bit (ουσιαστικά ποιότητα εφάμιλλη με jpeg)
Για νορμάλ χρήση υπεραρκετό, όμως όταν ήταν για δουλειά που θα περνούσε απο photoshop έπρεπε να ρυθμίσω τόσο καλά τα φώτα, επειδή μετά απο 1-2 στοπ λάθους ρύθμισης, δεν μπορούσα να φέρω το αρχείο ή χρειαζόταν πολλή δουλειά. Αυτό γινόταν ευκολότερα όσο λιγότερα ήταν τα τεχνητά φώτασε αριθμό, και δυσκολότερα όσο αυξανονταν.

Οπότε προχώρησα σε αγορά FF και όντως εκεί τα αρχεία είναι πολύ πιο ελαστικά και συγχωρούν. Αλλά...
Χαθηκε το fun της φωτογραφίας για εμένα. Καλές οι FF για δουλειά, αλλά (για εμένα) όχι και για προσωπική χρήση. Πολύ βάρος, μεγάλα κόστη, κουτσουρεμένα features...
Αν είναι καθε φορά που βγαίνω βόλτα να σκέφτομαι τι θα αφήσω πίσω λόγω βάρους ή πως θα κάνω μια λήψη που μια entry level FF δεν κάνει...βράστα Χαράλαμπε!

Τώρα πλέον που οι ναυαρχίδες Ο-Μ1 και ii, G9ii, GH7 δίνουν 14bit αρχεία πολύ πιο ελαστικά, σκέφτομαι για επιστροφή. Κι αυτή η σκέψη όλο και με τριγυρίζει περισσότερο μέρα με τη μέρα.

το διαπιστωνω κι εγω τωρα, που αναγκαστιικα ασχολουμαι παλι πιο πολυ με το editing.... δεν αντεχει πολυ σε επεξεργασια., ειδικα χρωματικα.
 
  • Like
Reactions: Highpriest
Αν εγραφαν raw μια χαρα αντεχαν χρωματικα .

Αποδειξη η bmpcc4k που ακομα παραδιδει αρχεια που με δυσκολια ξεχωριζεις απο τις 6k.

Αλλα με τα συμπιεσμενα αρχεια τωρα που μας κοροιδευουν οι εταιρειες τι περιμενει κανεις ?
 
Αν εγραφαν raw μια χαρα αντεχαν χρωματικα .

Αποδειξη η bmpcc4k που ακομα παραδιδει αρχεια που με δυσκολια ξεχωριζεις απο τις 6k.

Αλλα με τα συμπιεσμενα αρχεια τωρα που μας κοροιδευουν οι εταιρειες τι περιμενει κανεις ?
Στο βίντεο ακόμη και με καμκορντερ κατω της ιντσας παίρνεις καλή εικόνα.

Στην φωτογραφία αλλάζει το πράγμα.
 
Στο βίντεο ακόμη και με καμκορντερ κατω της ιντσας παίρνεις καλή εικόνα..


Η ελαστικοτητα του raw δεν πλησιαζεται απο τιποτα και απο κανενα camcorder. Ο ορος καλη εικονα ειναι κατι σχετικο.

Αλλο το βλεπεται και αλλο να εχεις ενα καθολα αριστο αρχειο για να το πας εκει που θες.
 
Καλά όχι ότι το dng της blackmagic σηκώνει και πολύ τράβηγμα…Της Sigma fp πολύ περισσότερο παίρνει …
 
Ανάλογα και με το είδος που σε ενδιαφέρει να καλύψεις... Αν θέλεις μια μικρή ελαφριά καμερα με καλή ποιότητα και φορητότητα για καθημερινή γενική χρήση, ίσως μια Fuji X-S20 με ένα φακουδάκι Sigma 18-50mm f/2.8 , θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή.
Εσυ επιλέγεις την Sony A7CII που είναι καλή και μικρή σαν σώμα, όμως πάλι ff φακούς θα χρειαστείς και δεν θα αποφύγεις και πολύ τον όγκο και το βάρος. Δεν είναι όπως με την Z8 αλλα θα εξαρτηθεί απο τη χρήση που θέλεις να κάνεις.
To M43 δεν το εκτιμούσα κι εγω μέχρι που απόκτησα την πρώτη μου κάμερα... μετά ή το αγαπάς ή το μισείς... Εγώ το αγάπησα...

Έχει πολλούς και καλούς κόμπακτ σε sony E mount.
Δεν ενδιαφέρομαι για κάτι παραπάνω από 2-3 φακούς (το πολύ, μάλλον 1-2 ρεαλιστικά) για τέτοιο σώμα.
Δεν θα στήσω νέο σύστημα, η Ζ8/Νίκον ήταν και θα είναι στο ορατό μέλλον το mount/κάμερα για το 90+% των χρήσεων που θέλω.
Τα μεγέθη είναι όχι μόνο συγκρίσμα με πολλές κροπ, αλλά σχεδόν ίσα.
Με παρόμοιας ποιότητας φακούς (το δοκίμασα - σύγκρινα σε μαγαζί).

Εάν πήγαινα Fuji, μόνο Χ-Τ3/4/5. Προσωπικά τα θεωρώ ως πολύ καλές σχεδιάσεις, παρά το ρετρο στυλ που επιβάλει περιορισμούς.
ΧS σώματα είναι για υβριδική φωτογραφία, που δεν με αφορά. Επίσης αρκετά πιο ογκώδη σώματα.
Γενικά ότι έχει πάνω γραμμένο Fuji Χ mount, είναι υπερτιμημένο λόγω hype.
Δεν πρόκειται να ασχοληθώ άλλο με το σύστημα αυτό, μέχρι να πέσουν οι τιμές σε λογικότερα επίπεδα.

Το Μ43 το δούλεψα ένα έτος (πάνω-κάτω), δεν με ενδιαφέρει καθόλου πέρα ίσως από το niche του "macro στο χέρι με φλας κάτω των 500€".
Κάτι που είναι εξαιρετικά απίθανο να κάνω σύντομα (ή ποτέ).
Σε οτιδήποτε άλλο niche, είναι λύση που δεν με καλύπτει καθόλου.
 
Καλά όχι ότι το dng της blackmagic σηκώνει και πολύ τράβηγμα…Της Sigma fp πολύ περισσότερο παίρνει …

Εμ τι το θελετε το DNG και εσεις τωρα ?

βαλτε braw να βρειτε την υγεια σας.

Σε συγκριτικο τεστ σε εναν colorist ειχαμε καταλαβει οτι ακομα και "κοινη" mini ursa G2 (4,6k) ειχε πολυ μεγαλυτερες αντοχες απο μια alexa mini.
 
Έχεις δοκιμάσει να επεξεργαστεις συγκριτικά dng vs braw still?
Απείρως πιο διαχειρίσιμο το dng. To braw μπορεί να βολεύει λόγω μεγέθους αρχείου σε βίντεο, αλλά κατά τα άλλα κάνει bake πολλές παραμέτρους.
Όταν το πρώτο έβαλε η bmd αντικαθιστώντας το dng είχε γίνει χαμός και πολλοί έδειχναν τις διάφορες και δεν αναβαθμίζαν τις μηχανές τους.
 
τωρα still ξερεις.....

Εγω δεν τα πολυμπερδευω τα συστηματα αλλα για still αλλα για βιντεο.

Κυριως γιατι δεν υπαρχει τελειο συστημα να τα κανει ολα μαζι με την υψιστη ποιοτητα
 
Το βίντεο αφορά τα δυο συστήματα της Panasonic σε μια σύγκριση με τα υπέρ και τα κατά

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: cacau

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

URSA CINE 12k LF Review - The BIGGEST thing since BAYER - Blackmagic's EXTRAORDINARY new RGBW Sensor​




Cinematic Super 35 12K Sensor​

The Blackmagic URSA Mini Pro 12K features a revolutionary new sensor with a native resolution of 12,288 x 6480, which is an incredible 80 megapixels per frame! The Super 35 sensor has a superb 14 stops of dynamic range and a native ISO of 800.

The new 12K sensor has equal amounts of red, green and blue pixels and is optimized for images at multiple resolutions. You can shoot 12K at 60 fps or use in-sensor scaling to allow 8K or 4K RAW at up to 120 fps without cropping or changing your field of view. URSA Mini Pro’s interchangeable lens mount lets you choose from the widest range of vintage and modern cinema lenses, so you can capture every ounce of character and detail from your favorite optics.


Eιναι η πρωτη προσπαθεια να φτιαχτει ενα νεο ειδος αισθητηρα μετα τα βατερλω των foveon της Sigma.

Απο μια τοσο μικρη εταιρεια γινεται μια προσπαθεια που μακαρι να δουμε και απο τους μεγαλυτερους
 
  • Like
Reactions: evanfotis
1740556206109.png




1740556241758.png







Blackmagic’s RGBW CFA repeats on a 6×6 grid. It’s broken up into 9 macro cells. Each macro cell
contains two wideband photosites and two narrowband photosites.
 
  • Like
Reactions: cacau and evanfotis
Δεν ασχολούμαι με το βίντεο (γιατί είμαι τεμπέλης μεταξύ άλλων), αλλά θα ήθελα πολύ να έβλεπα μια φωτογραφική με τέτοιου είδους αισθητήρα...