Small lights Big lights

301490_10150327499707511_552897510_8704052_528800019_n.jpg


301490_10150327499712511_552897510_8704053_1752786150_n.jpg


301490_10150327499727511_552897510_8704055_1757839368_n.jpg


312010_10150327501677511_552897510_8704072_468240185_n.jpg



και δυο making of...


317085_10150327502492511_552897510_8704086_462535244_n.jpg


317085_10150327502497511_552897510_8704087_127505954_n.jpg
 
Ξεχωρίζω την τρίτη. Θα της πήγαινε, επίσης, νομίζω, τετράγωνο κάδρο, χωρίς να φαίνεται καθόλου το κεφάλι. Και ίσως λίγο παραπάνω φως στο αριστερό χέρι.
 
Εισαι γνωστος σπαμερ... :flipout:

Εγω παντως, δηλωνω αγνοια περι φωτισμου και τι ακριβως επιδιωκεις (ή και όποιος αλλος ασχολειται) να φωτισεις ή να σκιασεις... καλο θα ηταν (για μενα) να εξηγεις σε καθε περιπτωση τι ακριβως επεδιωκες καθε φορα με το φωτισμο...

Εχω ακουσει πχ. για το πλαγιο φως οτι ενισχυει τις σκιες και δινει ογκο (για τα τοπια). Επισης, στα πεταχτα εχω διαβασει για τη -μεγαλη- σημασια των σκιων στην ζωγραφικη, αλλα... δεν εμβαθυνα στο θεμα :AFADF0:

Δηλαδη, αν επικεντρωθουμε στην τριτη φωτο, τι ακριβως ηθελες να φωτισεις και τι να σκιασεις? Και για ποιο λογο?

Γιατι, αν σκοπος μας ειναι απλως να φωτισουμε τεχνητα το όποιο θεμα, μου φαινεται... ευκολο... βαζεις 5 λαμπες γραφειου απο το ικεα γυρω γυρω και εισαι ΟΚ... :guitarist:
 
Εισαι γνωστος σπαμερ... :flipout:

Εγω παντως, δηλωνω αγνοια περι φωτισμου και τι ακριβως επιδιωκεις (ή και όποιος αλλος ασχολειται) να φωτισεις ή να σκιασεις... καλο θα ηταν (για μενα) να εξηγεις σε καθε περιπτωση τι ακριβως επεδιωκες καθε φορα με το φωτισμο...

Εχω ακουσει πχ. για το πλαγιο φως οτι ενισχυει τις σκιες και δινει ογκο (για τα τοπια). Επισης, στα πεταχτα εχω διαβασει για τη -μεγαλη- σημασια των σκιων στην ζωγραφικη, αλλα... δεν εμβαθυνα στο θεμα :AFADF0:

Δηλαδη, αν επικεντρωθουμε στην τριτη φωτο, τι ακριβως ηθελες να φωτισεις και τι να σκιασεις? Και για ποιο λογο?

Γιατι, αν σκοπος μας ειναι απλως να φωτισουμε τεχνητα το όποιο θεμα, μου φαινεται... ευκολο... βαζεις 5 λαμπες γραφειου απο το ικεα γυρω γυρω και εισαι ΟΚ... :guitarist:
Τι σημαίνει "για ποιο λόγο;" σε μία καλλιτεχνική φωτογραφία; Πρέπει να υπάρχει λόγος δηλαδή;
Εγώ πρότεινα αυτό που πρότεινα, γιατί στα μάτια μου, η σύνθεση θα ήταν, ίσως πιο ισορροπημένη με λίγο παραπάνω φως αριστερά. Αλλά, η επιλογή του φωτογράφου σε μια καλλιτεχνική φωτογραφία δε χρειάζεται αιτιολόγηση. IMHO πάντα!
 
Σε αυτες εδω ειναι μια οπμρελλα ακριβως απο πανω μονο.
Σε αυτες ηθελα να εχει κοντραστ, δηλαδη το πανω μερος του καδρου να ειναι φωτισμενο, και το χερι να πεταγεται απο το σκοταδι, νομιζω ετσι εχει πιο πολυ δραμα. Δεν ειναι παντα ωραιο να ειναι ολα φωτισμενα σε ενα καδρο.
 
Τι σημαίνει "για ποιο λόγο;" σε μία καλλιτεχνική φωτογραφία; Πρέπει να υπάρχει λόγος δηλαδή;
Εγώ πρότεινα αυτό που πρότεινα, γιατί στα μάτια μου, η σύνθεση θα ήταν, ίσως πιο ισορροπημένη με λίγο παραπάνω φως αριστερά. Αλλά, η επιλογή του φωτογράφου σε μια καλλιτεχνική φωτογραφία δε χρειάζεται αιτιολόγηση. IMHO πάντα!


Βασικα, ολη η απαντηση μου πηγαινε στον Paul...

Aλλα με την ευκαιρια, ρωτας αν πρεπει να υπαρχει λογος για κατι καλλιτεχνικο και απο κατω λες οτι κατα τη δικη σου αποψη θα υπηρχε περισσοτερη ισσοροπια αν ηταν διαφορετικα φωτισμενη... με το ιδιο σκεπτικο ο Paul θεωρησε -πιθανως- πιο ισσοροπημενη τη φωτο με τον τροπο που τη φωτισε... αυτο ακριβως ρωταω, αν γινεται να το επεξηγει για να μαθαινουμε...

πχ. κατα καιρους αναφερει... "ενα φλας αριστερα, μια ομπρελα δεξια, ενα κερι πανω" κτλ. μια αλλη φορα θυμαμαι, ειχε προσπαθησει να φωτισει ενα μαχαιρι και να βγαλει αντανακλαση... κατι τετοιο λεω να αναφερει (κατα το δυνατον βεβαια) .... πχ στην τριτη φωτο που σχολιαζουμε, βλεπω δυνατο φως απο επανω και τιποτε αλλο... ετσι εχουμε κατι σαν.... ντεγκραντέ οσο πηγαινουμε προς τα κατω... κατι τετοιο ηθελε? απλα του ξεφυγε να φωτισει και αριστερα οπως ειπες εσυ?

Το προβλημα ειναι οτι αν δεν εχεις ασχοληθει με κατι, δεν μπορεις να καταλαβεις και την δυσκολια του... δηλαδη, αν με ρωτησεις εμενα, που δεν εχω ασχοληθει καθολου, θα σου πω οτι πιο ευκολο πραγμα απο το να φωτισεις κατι δεν υπαρχει... βαζεις λαμπες γυρω γυρω και τελειωσε... μετα διαβαζω για soft box, για κεινο το φοντο, για φως στο προσκηνιο, φως στο παρασκηνιο, οχι σκιαζει η μυτη, οχι σκοτεινιαζει ο λαιμος κτλ κτλ Αρκετα σχόλια για τις δυσκολιες φωτισμου πχ. εκανε και ο Χιωτης οταν προσπαθουσε να φωτογραφισει τα νομισματα...

Εν ολιγοις, θα ηθελα να ξερω σε καθε προσπαθεια, τι ακριβως προσπαθουσε να φωτισει και να σκιασει με τα φλας, αν εξηγειται κατι τετοιο βεβαια...

...κουβεντα να γινεται...:grinning-smiley-043
 
το χερι τις κοπελας ξεφυγε λιγο, απλα ειναι λιγο δυσκολο να τα ελεγχεις ολα, οτι μπορω ελεγχω αλλα μερικα πραγματα ξεφευγουν παντα:)
ΙΜΗΟ παντως δεν χαλαει και τοσο το καδρο
H κοπελα ειναι πολυ λεπτη, και ηθελα να υπογραμισω τα κοκαλα, για αυτο και αρκετα σκληρο φως με κοντραστ και σκιες
 
δηλαδη το πανω μερος του καδρου να ειναι φωτισμενο, και το χερι να πεταγεται απο το σκοταδι,.

Οριστε... ντεγκραντε λοιπον... τωρα μπορω να... κραξ.. εεεε να σχολιασω καλοπροαιρετα παντα... :flipout: :grinning-smiley-043

Προσωπικα ηθελα πιο απαλο φωτισμο στο λαιμο της κοπελας, πιο ομοιομορφο φωτισμο δεξια και αριστερα που ειπε και ο Νασος και αντιστροφο φωτισμο στο φοντο... ενω δηλαδη στο θεμα εχεις περισσοτερο φως επανω και λιγοτερο κατω, στο φοντο συμβαινει το αντιθετο... ισως το προτιμουσα και λιγο πιο σκουρο το φοντο, για να ξεχωριζει ακομα περισσοτερο το θεμα... (λεω εγω τωρα.... :smash:)
 
:))))
καλες προτιμησεις ειναι, αλλα τεχνικα ειναι πολυ δυσκολο να γινει, και ΙΜΗΟ θα εχανε το δραμα
Για προσπαθησε να φανταστεις πως θα το φωτιζες:)
ΠΣ, για το φοντο διαφωνω, νομιζω ετσι οπως ειναι καλυτερα, απο το αντιστροφο που λες εσυ
 
H κοπελα ειναι πολυ λεπτη, και ηθελα να υπογραμισω τα κοκαλα, για αυτο και αρκετα σκληρο φως με κοντραστ και σκιες

Να, αυτο εννοουσα... αλλα με το τσιγκελι πρεπει να του τα βγαζεις... :smash: Μεχρι στιγμης ηθελες δηλαδη, να βγαινει το αντρικο χερι απο το σκοταδι και να τονισεις τα κοκαλα... τωρα -νομιζω- οσοι ξερουν απο φωτισμο (γιατι εγω δεν...) μπορουν να σχολιασουν καλυτερα και σε πιο χρησιμη (για τους αδαεις) βαση...

Ας ρωτησω (με την ευκαιρια) τι εννοεις σκληρο φως? Οτι πεφτει καθετα στα κοκαλα που θελεις να τονισεις? Και αν ηθελες το αντιθετο, δηλαδη απαλο φως, πως θα τοποθετουσες την ομπρελα?
 
Για προσπαθησε να φανταστεις πως θα το φωτιζες:)

Αν ρωτας εμενα, το εγραψα παραπανω... 5 φτηνιαρικες λαμπες γραφειου απο το ικεα... αντε 6... :flipout: μετα φωτοσοπ και ... ετοιμο το preset... !!! :flipout:
 
Σκληρο φως ειναι οταν εχεις εντονες σκληρες σκιες, με ξεκαθαρες γραμμες.
Οσο πιο μεγαλη η πηγη του φωτος σε σχεση με το θεμα σου τοσο πιο απαλες ειναι οι σκιες.
Δηλαδη το ρυθμιζεις ειτε με την αποσταση της πηγης απο το θεμα σου, ειτε με το μεγεθος της πηγης, για αυτο και χρησιμοπιοθν ομπρελλες softbox κτλ.
Μακαρι να γινοταν αυτο που λες:))))
 
Δηλαδη το ρυθμιζεις ειτε με την αποσταση της πηγης απο το θεμα σου, ειτε με το μεγεθος της πηγης, )

Kαι στις δυο περιπτωσεις, εχεις τη δυνατοτητα να παρεις ακριβως (μα ακριβως) το ιδιο αποτελεσμα ή εχουν διαφορες μεταξυ τους? Δηλαδη ποτε επιλεγεις τον ενα τροπο και ποτε τον αλλο? (υποθετω οτι ενας λογος επιλογης ειναι το μεγεθος του αντικειμενου)...

Ps... μη μου δωσεις λινκ να διαβασω, θελω να μου τα πεις εσυ...:ears:
Ps2... ο καλιτεχνης ο σωστος θα ειχε κλειδωσει το μοντελο μια βδομαδα μονο με νερο... τι φωτα και πρασινα αλογα... :Banane0:
 
εγω διαλεγω απο αυτα που εχω:))
με την αποσταση δεν γινεται παντα, γιατι δεν εχεις χωρο, εγω τραβαω στο σαλονι μου αυτες, που ειναι 6*7 μετρα περιπου.
Ουτε τεραστια πηγη σε μεγεθος δεν μπορεις να εχεις, γενικα παντα ειναι θεμα με το τι σε βολευει και τι εχεις, ολα συμβιβασμος ειναι.
Πιστευω οτι μπορεις να πετυχεις το ιδιο αποτελεσμα με διαφορετικους τροπους, αλλα δεν το εχω αποδειξει 100 %:)
 
2 με το σιγμα 30/1.4 στα φ2...
το φως ειναι μια ομπρελλα απο αριστερα και πανω, και μια απο δεξια πισω απο την κοπελα......

PB262664ab-2.jpg


PB262739ab.jpg
 
Πηρες καινουργιο φακο βλεπω εεεεε? Καλοριζικος, (θα σε σκισω τωρα χιχιχιχιχι)....!!!! και χαθηκε να βαλεις και ενα ανακλαστηρα απο δεξια να φωτισει και το αλλο μαγουλο?

Πολυ γλυκο φως και πολυ καλος και ο φακος...
 
thanks Hλια!:)
Mia χαρα ειναι, στο 1.4 λιγο μαλακος αλλα στο 1.8 ειναι μια χαρα usable.
Τωρα για τον ανακλαστηρα, γιατι να τον βαλω, για να μην υπαρχουν σκιες?Νομιζω οι σκιες δυνουν ογκο, οταν ειναι ολα φωτισμενα, ειναι καπος φλατ το αποτελεσμα ΙΜΗΟ
 
Mia χαρα ειναι, στο 1.4 λιγο μαλακος αλλα στο 1.8 ειναι μια χαρα usable.

Για τι χρηση τον πηρες? Ηθελες το 1,4 ή τα 30mm? Τι αλλες εναλλακτικες κοιταξες? Αντιμετωπισες κανενα απο τα προβληματα εστιασης που αναφερονται στα φορα?

Πολυ δυσκολευτηκα αναμεσα σε αυτον και τον 28ρη κανον και μου μεινε απωθημενο...:ears:


Δουλευεις κανενα εξειδικευμενο προγραμμα επεξεργασιας πορτραιτου?
 
Last edited:
ηθελα φωτεινο και σχετικα ευρυγωνιο.
ειχα τον 50μμ/φ2 και ηθελα κατι πιο wide αλλα φωτεινο.
Επειδη ειμαι και στην ολυμπους δεν εχω και πολλες εναλακτικες,υπαρχει ο λεικα 25/1.4 αλλα ειναι καπου στα 900-1000 ευρω η τιμη του, και δεν θελω να δωσω τωρα, υπαρχει και ο σιγμα 24/1.8 που ειναι και μακρο αλλα δεν το εβρισκα, και τον σιγμα 30/1.4 τον πετυχα μεταχειρισμενο σε ενα μαγαζι και τον πηρα.A υπαρχει και ο 25/2.8 αλλα δεν ειναι αρκετα φωτεινος για μενα
Στα πορτρετα σε αυτες εδω εκανα αυτο εδω για το δερμα
http://www.joelgrimesworkshops.com/Joel_Grimes_Photography/Skin_Smoothing.html
και μετα σιλβερ εφεκτς και λεβελς
 
Last edited: