Γιαννης Σπυρου
AVClub Fanatic
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless
Όχι, την αγόρασα κανονικά τη LX100, η Α7s είναι ανταλλαγή με αυτήν .
Τεσπα... αυτό δεν έχει σημασία τώρα.
Μέσα στη βδομάδα θα ξέρω σίγουρα ποια θα έχω οριστικά στα χερια μου, θα εξαρτηθεί από τη δουλεια που προορίζεται.
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Δεν υπάρχει κάποια σειρά "ποιότητας" , παρα μονο προτιμησης και αναγκών.
Δηλ. αν θέλεις 4Κ εσωτερικά στη κάμερα, αναγκαστικά πας στην LX100.
Αν θέλεις την απολυτη φορητότητα , ταυτόχρονα με φωτεινο φακό, υπέροχο βίντεο και καλη φωτογραφία πας πάλι στην LX100.
Aν τώρα δε σε νοιάζει τόσο το 4K εσωτερικά και δεν έχεις πρόβλημα να κουβαλάς 2-3 φακούς κάθε φορα , επιλεγεις κάτι από τις άλλες 3.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ θα χαρακτήριζα την Α6000 πιο πλήρη μηχανή (για βίντεο πάντα) , για έναν ερασιτέχνη.
Έχει πολύ καλο βίντεο, χωρίς moire - aliasing , πολύ εξελιγμένες ρυθμίσεις για την εστίαση (τις έχω αναφέρει ) , που δεν τις έχει καμια άλλη VDSLR (ούτε η sony a7-a7s) , ταχύτατη εστίαση, EVF, μικρο αλλα καλο σώμα , σπαστό μόνιτορ , και πολύ καλο αισθητήρα .
Η Α7 είναι η λιγότερο ικανή για βίντεο, κυρίως λόγω pixel skipping , που "χαραμιζει" τον αισθητήρα (έχει σχεδόν ιδια απόδοση σε υψηλα ISO με την Α6000), και δημιουργεί έντονο aliasing και moire σε αρκετές περιπτώσεις.
Η Α7s είναι μηχανή "ειδικού" σκοπου, κυρίως λόγω του αισθητήρα , του XAVC-S codec και του SLOG2 profile.
Είναι ο "βασιλιάς' του low light shooting, έχει full sensor readout σε FF - APSC mode, 4Κ δυνατοτητα εγγραφης σε εξωτερικό εγγραφέα και κάποιες "ιδιαίτερες" ρυθμίσεις για βίντεο (όπως time code generator, ρυθμίσεις για black level κλπ).
Θέλει όμως πολύ προσοχή στο γύρισμα, ειδικό εξοπλισμό (κυριως πολύ καλο variable ND filter έως και 12 στοπ !!!) , κάποιο εξωτερικό μόνιτορ με δυνατότητα φορτώματος 3D LUT (χρωματικά προφίλ) και ΠΟΛΥ επεξεργασία στο post .
Kati antistoixo dhl. με το RAW στις φωτογραφιες , αλλα πιο περίπλοκο και χρονοβόρο.
Για κάποιον casual user η A6000 είναι υπεραρκετή , με τους κατάλληλους φακούς φυσικά.
Το σετ των 10-18mm , 18-105mm 50mm kai 35mm, oloi με σταθεροποίηση και σταθερό διάφραγμα , είναι ιδανικό και καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες για ερασιτεχνική και όχι μονο χρήση.
Γι αυτό και δεν την αποχωρίζομαι (ακόμα) .... η μονη σοβαρή έλλειψη της , είναι η απουσία XAVC codec και SLOG2 profile.
Ίσως στην επομενη γενια...
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Και μια ακόμα έλλειψη που βρήκα πρόσφατα της Α6000, είναι ότι δε βγάζει κανονικό σήμα από την HDMI έξοδο όταν δε κανεις REC .
Πολλές φορές , ειδικά με εξωτερικό εγγραφέα, λειτουργούμε τη μηχανή συνεχώς χωρίς να πατάμε REC( για λογους υπερθερμασνης και αποφυγής του οριου των 29 λεπτών εγγραφης) , αλλα σ αυτή τη κατάσταση η έξοδος δεν είναι πλήρες, είναι κάτι σαν PREVIEW mode, με αποτέλεσμα τη χειρότερη εικόνα (μειωμένη ανάλυση ) .
Όταν πατάμε REC ,η εικόνα ομαλοποιείται , αλλα δεν είναι αυτό που χρειάζομαι κάποιες φορές (σε live event πχ) .
Η Α7-Α7s δεν έχουν αυτό το θέμα, βγάζουν "κανονική" εικόνα στο HDMI, ακόμα και την ώρα που δε κάνουμε εγγραφη.
Έτσι , ούτε υπερθερμασνη έχουμε, κερδίζουμε πολλές ώρες λειτουργιας (από τη 1 ώρα εγγραφης βίντεο με μια μπαταρια, ανεβαίνουμε στις 3 τουλάχιστον !) και αποφεύγουμε το οριο των 29 λεπτών .
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Επίσης, οι sony a6000 , Α7 , Λχ100 δεν έχουν στην ουσία flat profiles , και πολύ περισσότερο gamma curves , όπως το slog2 .
Σε καμια περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν σ αυτό το τομέα, καθώς η δυναμική τους περιοχή είναι πολύ μικρότερη και δεν γίνεται ν αυξηθεί με κανένα τρόπο.
Στην A7s , αν τραβας με slog2 gamma curve kai S Gamut profile , μπορεις (ΜΟΝΟ στα 3200 ISO ), να πάρεις το μέγιστο , που είναι περίπου 14 στοπ , το μεγαλύτερο από όλες τις γνωστές κάμερες (εκτος thw ARRI AMIRA με 14.5 στοπ) kai πολύ πάνω από την Canon 5D MKIII με 11.8 στοπ και της Pany GH4 με 10.9 στοπ (πάντα για βίντεο μιλάμε).
Όχι, την αγόρασα κανονικά τη LX100, η Α7s είναι ανταλλαγή με αυτήν .
Τεσπα... αυτό δεν έχει σημασία τώρα.
Μέσα στη βδομάδα θα ξέρω σίγουρα ποια θα έχω οριστικά στα χερια μου, θα εξαρτηθεί από τη δουλεια που προορίζεται.
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
ουσιαστικά αυτό που θα μπορούσες να μας μεταφέρεις, εφόσον έχεις κρατήσει και δείγματα από τις υπόλοιπες, θα ήταν η άποψη σου αναφορικά με τις δυνατότητες σε βίντεο:
α6000, lx100, a7, a7s. Με ποια σειρά και γιατί;
Π.χ. σε crop mode - σε συνθήκες που δεν εξαρτώνται από το τρελό ISO της a7s - έχει τρελή διαφορά από την a6000?
Επίσης επειδή ασχολείσαι με grading, θεωρείς ότι όντως το slog σου δίνει μεγάλο προβάδισμα με τα φλατ αρχεία (-3,-3,-3) που μπορείς να πάρεις από τις υπόλοιπες?
Δηλαδή πλησιάζει RAW video σε δυνατότητες grading?
Δεν υπάρχει κάποια σειρά "ποιότητας" , παρα μονο προτιμησης και αναγκών.
Δηλ. αν θέλεις 4Κ εσωτερικά στη κάμερα, αναγκαστικά πας στην LX100.
Αν θέλεις την απολυτη φορητότητα , ταυτόχρονα με φωτεινο φακό, υπέροχο βίντεο και καλη φωτογραφία πας πάλι στην LX100.
Aν τώρα δε σε νοιάζει τόσο το 4K εσωτερικά και δεν έχεις πρόβλημα να κουβαλάς 2-3 φακούς κάθε φορα , επιλεγεις κάτι από τις άλλες 3.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ θα χαρακτήριζα την Α6000 πιο πλήρη μηχανή (για βίντεο πάντα) , για έναν ερασιτέχνη.
Έχει πολύ καλο βίντεο, χωρίς moire - aliasing , πολύ εξελιγμένες ρυθμίσεις για την εστίαση (τις έχω αναφέρει ) , που δεν τις έχει καμια άλλη VDSLR (ούτε η sony a7-a7s) , ταχύτατη εστίαση, EVF, μικρο αλλα καλο σώμα , σπαστό μόνιτορ , και πολύ καλο αισθητήρα .
Η Α7 είναι η λιγότερο ικανή για βίντεο, κυρίως λόγω pixel skipping , που "χαραμιζει" τον αισθητήρα (έχει σχεδόν ιδια απόδοση σε υψηλα ISO με την Α6000), και δημιουργεί έντονο aliasing και moire σε αρκετές περιπτώσεις.
Η Α7s είναι μηχανή "ειδικού" σκοπου, κυρίως λόγω του αισθητήρα , του XAVC-S codec και του SLOG2 profile.
Είναι ο "βασιλιάς' του low light shooting, έχει full sensor readout σε FF - APSC mode, 4Κ δυνατοτητα εγγραφης σε εξωτερικό εγγραφέα και κάποιες "ιδιαίτερες" ρυθμίσεις για βίντεο (όπως time code generator, ρυθμίσεις για black level κλπ).
Θέλει όμως πολύ προσοχή στο γύρισμα, ειδικό εξοπλισμό (κυριως πολύ καλο variable ND filter έως και 12 στοπ !!!) , κάποιο εξωτερικό μόνιτορ με δυνατότητα φορτώματος 3D LUT (χρωματικά προφίλ) και ΠΟΛΥ επεξεργασία στο post .
Kati antistoixo dhl. με το RAW στις φωτογραφιες , αλλα πιο περίπλοκο και χρονοβόρο.
Για κάποιον casual user η A6000 είναι υπεραρκετή , με τους κατάλληλους φακούς φυσικά.
Το σετ των 10-18mm , 18-105mm 50mm kai 35mm, oloi με σταθεροποίηση και σταθερό διάφραγμα , είναι ιδανικό και καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες για ερασιτεχνική και όχι μονο χρήση.
Γι αυτό και δεν την αποχωρίζομαι (ακόμα) .... η μονη σοβαρή έλλειψη της , είναι η απουσία XAVC codec και SLOG2 profile.
Ίσως στην επομενη γενια...
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Και μια ακόμα έλλειψη που βρήκα πρόσφατα της Α6000, είναι ότι δε βγάζει κανονικό σήμα από την HDMI έξοδο όταν δε κανεις REC .
Πολλές φορές , ειδικά με εξωτερικό εγγραφέα, λειτουργούμε τη μηχανή συνεχώς χωρίς να πατάμε REC( για λογους υπερθερμασνης και αποφυγής του οριου των 29 λεπτών εγγραφης) , αλλα σ αυτή τη κατάσταση η έξοδος δεν είναι πλήρες, είναι κάτι σαν PREVIEW mode, με αποτέλεσμα τη χειρότερη εικόνα (μειωμένη ανάλυση ) .
Όταν πατάμε REC ,η εικόνα ομαλοποιείται , αλλα δεν είναι αυτό που χρειάζομαι κάποιες φορές (σε live event πχ) .
Η Α7-Α7s δεν έχουν αυτό το θέμα, βγάζουν "κανονική" εικόνα στο HDMI, ακόμα και την ώρα που δε κάνουμε εγγραφη.
Έτσι , ούτε υπερθερμασνη έχουμε, κερδίζουμε πολλές ώρες λειτουργιας (από τη 1 ώρα εγγραφης βίντεο με μια μπαταρια, ανεβαίνουμε στις 3 τουλάχιστον !) και αποφεύγουμε το οριο των 29 λεπτών .
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Επίσης, οι sony a6000 , Α7 , Λχ100 δεν έχουν στην ουσία flat profiles , και πολύ περισσότερο gamma curves , όπως το slog2 .
Σε καμια περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν σ αυτό το τομέα, καθώς η δυναμική τους περιοχή είναι πολύ μικρότερη και δεν γίνεται ν αυξηθεί με κανένα τρόπο.
Στην A7s , αν τραβας με slog2 gamma curve kai S Gamut profile , μπορεις (ΜΟΝΟ στα 3200 ISO ), να πάρεις το μέγιστο , που είναι περίπου 14 στοπ , το μεγαλύτερο από όλες τις γνωστές κάμερες (εκτος thw ARRI AMIRA με 14.5 στοπ) kai πολύ πάνω από την Canon 5D MKIII με 11.8 στοπ και της Pany GH4 με 10.9 στοπ (πάντα για βίντεο μιλάμε).