Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Όχι, την αγόρασα κανονικά τη LX100, η Α7s είναι ανταλλαγή με αυτήν .

Τεσπα... αυτό δεν έχει σημασία τώρα.
Μέσα στη βδομάδα θα ξέρω σίγουρα ποια θα έχω οριστικά στα χερια μου, θα εξαρτηθεί από τη δουλεια που προορίζεται.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

ουσιαστικά αυτό που θα μπορούσες να μας μεταφέρεις, εφόσον έχεις κρατήσει και δείγματα από τις υπόλοιπες, θα ήταν η άποψη σου αναφορικά με τις δυνατότητες σε βίντεο:
α6000, lx100, a7, a7s. Με ποια σειρά και γιατί;
Π.χ. σε crop mode - σε συνθήκες που δεν εξαρτώνται από το τρελό ISO της a7s - έχει τρελή διαφορά από την a6000?

Επίσης επειδή ασχολείσαι με grading, θεωρείς ότι όντως το slog σου δίνει μεγάλο προβάδισμα με τα φλατ αρχεία (-3,-3,-3) που μπορείς να πάρεις από τις υπόλοιπες?
Δηλαδή πλησιάζει RAW video σε δυνατότητες grading?


Δεν υπάρχει κάποια σειρά "ποιότητας" , παρα μονο προτιμησης και αναγκών.

Δηλ. αν θέλεις 4Κ εσωτερικά στη κάμερα, αναγκαστικά πας στην LX100.
Αν θέλεις την απολυτη φορητότητα , ταυτόχρονα με φωτεινο φακό, υπέροχο βίντεο και καλη φωτογραφία πας πάλι στην LX100.

Aν τώρα δε σε νοιάζει τόσο το 4K εσωτερικά και δεν έχεις πρόβλημα να κουβαλάς 2-3 φακούς κάθε φορα , επιλεγεις κάτι από τις άλλες 3.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ θα χαρακτήριζα την Α6000 πιο πλήρη μηχανή (για βίντεο πάντα) , για έναν ερασιτέχνη.
Έχει πολύ καλο βίντεο, χωρίς moire - aliasing , πολύ εξελιγμένες ρυθμίσεις για την εστίαση (τις έχω αναφέρει ) , που δεν τις έχει καμια άλλη VDSLR (ούτε η sony a7-a7s) , ταχύτατη εστίαση, EVF, μικρο αλλα καλο σώμα , σπαστό μόνιτορ , και πολύ καλο αισθητήρα .

Η Α7 είναι η λιγότερο ικανή για βίντεο, κυρίως λόγω pixel skipping , που "χαραμιζει" τον αισθητήρα (έχει σχεδόν ιδια απόδοση σε υψηλα ISO με την Α6000), και δημιουργεί έντονο aliasing και moire σε αρκετές περιπτώσεις.

Η Α7s είναι μηχανή "ειδικού" σκοπου, κυρίως λόγω του αισθητήρα , του XAVC-S codec και του SLOG2 profile.
Είναι ο "βασιλιάς' του low light shooting, έχει full sensor readout σε FF - APSC mode, 4Κ δυνατοτητα εγγραφης σε εξωτερικό εγγραφέα και κάποιες "ιδιαίτερες" ρυθμίσεις για βίντεο (όπως time code generator, ρυθμίσεις για black level κλπ).

Θέλει όμως πολύ προσοχή στο γύρισμα, ειδικό εξοπλισμό (κυριως πολύ καλο variable ND filter έως και 12 στοπ !!!) , κάποιο εξωτερικό μόνιτορ με δυνατότητα φορτώματος 3D LUT (χρωματικά προφίλ) και ΠΟΛΥ επεξεργασία στο post .
Kati antistoixo dhl. με το RAW στις φωτογραφιες , αλλα πιο περίπλοκο και χρονοβόρο.


Για κάποιον casual user η A6000 είναι υπεραρκετή , με τους κατάλληλους φακούς φυσικά.
Το σετ των 10-18mm , 18-105mm 50mm kai 35mm, oloi με σταθεροποίηση και σταθερό διάφραγμα , είναι ιδανικό και καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες για ερασιτεχνική και όχι μονο χρήση.
Γι αυτό και δεν την αποχωρίζομαι (ακόμα) .... η μονη σοβαρή έλλειψη της , είναι η απουσία XAVC codec και SLOG2 profile.
Ίσως στην επομενη γενια...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και μια ακόμα έλλειψη που βρήκα πρόσφατα της Α6000, είναι ότι δε βγάζει κανονικό σήμα από την HDMI έξοδο όταν δε κανεις REC .
Πολλές φορές , ειδικά με εξωτερικό εγγραφέα, λειτουργούμε τη μηχανή συνεχώς χωρίς να πατάμε REC( για λογους υπερθερμασνης και αποφυγής του οριου των 29 λεπτών εγγραφης) , αλλα σ αυτή τη κατάσταση η έξοδος δεν είναι πλήρες, είναι κάτι σαν PREVIEW mode, με αποτέλεσμα τη χειρότερη εικόνα (μειωμένη ανάλυση ) .
Όταν πατάμε REC ,η εικόνα ομαλοποιείται , αλλα δεν είναι αυτό που χρειάζομαι κάποιες φορές (σε live event πχ) .

Η Α7-Α7s δεν έχουν αυτό το θέμα, βγάζουν "κανονική" εικόνα στο HDMI, ακόμα και την ώρα που δε κάνουμε εγγραφη.

Έτσι , ούτε υπερθερμασνη έχουμε, κερδίζουμε πολλές ώρες λειτουργιας (από τη 1 ώρα εγγραφης βίντεο με μια μπαταρια, ανεβαίνουμε στις 3 τουλάχιστον !) και αποφεύγουμε το οριο των 29 λεπτών .

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης, οι sony a6000 , Α7 , Λχ100 δεν έχουν στην ουσία flat profiles , και πολύ περισσότερο gamma curves , όπως το slog2 .

Σε καμια περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν σ αυτό το τομέα, καθώς η δυναμική τους περιοχή είναι πολύ μικρότερη και δεν γίνεται ν αυξηθεί με κανένα τρόπο.
Στην A7s , αν τραβας με slog2 gamma curve kai S Gamut profile , μπορεις (ΜΟΝΟ στα 3200 ISO ), να πάρεις το μέγιστο , που είναι περίπου 14 στοπ , το μεγαλύτερο από όλες τις γνωστές κάμερες (εκτος thw ARRI AMIRA με 14.5 στοπ) kai πολύ πάνω από την Canon 5D MKIII με 11.8 στοπ και της Pany GH4 με 10.9 στοπ (πάντα για βίντεο μιλάμε).
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

QUOTE=Apollwn;1057251552]Ψάχνω μη και βρω κανα tutorial για επεξεργασια slog μα δεν εχω βρει
αν το θελησετε περιμένω τα φωτα σας[/QUOTE]



Υπάρχει μεγάλη αγνοια και παραπληροφόρηση σχετικά με τα picture profiles , το slog και τα χρωματικά πρότυπα γενικά.
Ακόμα και έμπειροι reviewers κάνουν σημαντικά λάθη στα τεστ και βγάζουν λάθος συμπεράσματα.

Η κιτρινοπράσινη χροιά της σονυ στα βίντεο με slog2 δεν οφείλεται τόσο στο slog2 , ούτε στο λάθος white balance ...αλλα στο S-Gamut χρωματικό πρότυπο που έχει σαν default ρύθμιση και πολλοί το αγνοούν.

Θα το αναλύσω οποτε βρω χρόνο, γιατί είναι τεράστιο θέμα, κι έχει τις ριζες του (όπως όλα τα προβλήματα του βίντεο) στις απαρχές της τηλεόρασης , πίσω στα 30s , όταν θεσπίστηκαν τα διαφορα πρότυπα.

Fields, χρωματικά τρίγωνα, και gamma curves αποτελούν το βραχνα του συγχρονου βίντεο και δυστυχώς δεν έχει αλλάξει ακόμα.

Για να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει , ένα πρώτο τεστ με το λάθος που κάνουν όλοι σχεδόν οι reviewers.
Δείτε πόση διαφορα κάνει , αν δουλεύεις με λάθος χρωματικό πρότυπο ....

Before (sgamut χωρίς μετατροπή σε REC709)
ΥΓ... βλέπετε ποσο "λάθος" φαίνεται η sony αρχικά


View attachment 109923

After...

YG... ακόμα κι αυτό που βλέπετε εσείς , είναι λίγο διαφορετικό από αυτό που βλέπω εγώ, λόγω πάλι αλλαγης χρωματικού προτυπου του ιντερνετ!!!

View attachment 109922[
 

Attachments

  • after.jpg
    after.jpg
    81.5 KB · Views: 28
  • before.jpg
    before.jpg
    74 KB · Views: 28
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Στην A7s , αν τραβας με slog2 gamma curve kai S Gamut profile , μπορεις (ΜΟΝΟ στα 3200 ISO ), να πάρεις το μέγιστο , που είναι περίπου 14 στοπ , το μεγαλύτερο από όλες τις γνωστές κάμερες (εκτος thw ARRI AMIRA με 14.5 στοπ) kai πολύ πάνω από την Canon 5D MKIII με 11.8 στοπ και της Pany GH4 με 10.9 στοπ (πάντα για βίντεο μιλάμε).


Ως προς την Canon, τα 11,8 στοπ αναφέρονται σε stock μηχανή ή με Magic Lantern + dual iso video (100-1600 iso)?
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Ναι, αλλά με dual iso? Γιατί παραπάνω βλέπω ότι της ξεζούμισαν 2,5K και σε iso100-1600. Αυτό υποτίθεται ότι στην πράξη δίνει + 2,5 με 3 στοπ (από τα θεωρητικά +4).
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Adobe Premiere plugin LUTs

LutBuddyP_nolut.png


after

lutbudd-p-lut.png
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Ναι, αλλά με dual iso? Γιατί παραπάνω βλέπω ότι της ξεζούμισαν 2,5K και σε iso100-1600. Αυτό υποτίθεται ότι στην πράξη δίνει + 2,5 με 3 στοπ (από τα θεωρητικά +4).


To dual ISo ειναι άλλη ιστορία και έχει αρκετά προβλήματα και μειονεκτήματα.

Πρώτον, επειδή στην ουσία είναι 2 καρε ενωμένα σε ένα (κάτι σαν το interlaced format ) απαιτεί command line tools για να το "επαναφέρουμε" στη "νορμάλ" κατάσταση του ενός καρε . Αρκετά χρονοβόρα διαδικασία , ειδικά με τα tools που παρέχονται, και προσθέτει ένα βήμα παραπάνω στην όλη διαδικασία.

Όμως το δεύτερο, είναι και το πιο σημαντικό πρόβλημα ... και είναι η μειωμένη ανάλυση στο κάθετο άξονα.
Δυστυχώς αυτό δεν αποφεύγεται και δημιουργεί το γνωστό πρόβλημα που έχουν όλες οι canon με το line skippng, δηλ. moire - aliasing που είναι άκρως ενοχλητικό .

Το αναφέρει ξεκάθαρα στο white paper ....

"the severity of aliasing in photo mode (at full sensor resolution) should be similar to what you get in most Canon video DSLRs when recording 1080p."

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ακομα και μ αυτο ομως, ειναι αρκετα πισω νομιζω 1 και 1/3 στοπ...
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Επισης, επειδη το native iso ειναι στα 3200 στο Slog2 profile, πρεπει να χρησιμοποιησεις variable nd filter... κι εκει γινεται η ζημια .
Τα περισσοτερα (ειδα τα φτηνα) εχουν μεγαλη χρωματικη αποκλιση (αλλα προς magenta και αλλα προς green) και δε γινεται ευκολα να κανεις μετα τη διορθωση.

Γι αυτο χρειαζοντα ειτε πολυ ακριβα φιλτρα (που δεν εχουν τοσο εντονο προβλημα) , ειτε τη λυση που ακολουθω εγω με σταθερα τετραγωνα φιλτρα (Hitech) (οχι variable) που μπορουν να μπουν το ενα πανω στο αλλο σε βαση της Cokin.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Εμένα θα με ενδιέφερε κάποια στιγμη άν ο Γ.Σπύρου δημοσίευε ένα άρθρο με λεπτομέρειες αναφορικά με το workflow που χρησιμοποιεί :ears:

Δεν μιλώ για 100% επαγγελματικό workflow που χρησιμοποιείτε στη δουλειά σου, αλλά για κάτι λίγο πιο light που χρησιμοποιείς ο ίδιος (εάν υπάρχει κάτι τέτοιο).
Π.χ. στήσιμο rig με φίλτρα, profile που προτιμάς, μετρατροπή από τι codec σε τι codec, με τι κάνεις την μετατροπή, σε τι πρόγραμμα τα εισάγεις, τι κάνεις πρώτα, σε ποιο σημείο του editing και με τι τρόπο προτιμάς να κάνεις το grading (έτοιμα προφιλ? το γνωστό μπλε στα σκοτεινά πορτοκαλί στα μεσαία? κτλ κτλ), ρυθμίσεις που προτιμάς για εξαγωγή.

Ζητάω πολλά ε; :worshippy:
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

δεν υπάρχει light έκδοση, είτε χρησιμοποιείς σωστά τα εργαλεία είτε όχι.

Επίσης εξαρτάται από τη μηχανή... εσύ για ποια ρωτάς ?
Εδώ μιλάμε για τις Α7 και ειδικά τώρα για την Α7s.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Μια γρηγορη λοιπόν εκδοχή του workflow μου με την Α7s... (σε MAC OSX )

Η A7s πρέπει να είναι σε manual mode, και να επιλέξουμε το picture profile PP7 (με Gamma -> SLOG2 kai Color Mode S-Gamut.
Εννοείται ότι επιλεγουμε XAVC-S File Format kai 25p.

Πρώτα πρέπει να αποφασίσουμε πως θα εκθέσουμε στο βίντεο.
Η δικια μου εμπειρία δείχνει , αν μιλάμε για σκηνές με ανθρώπους , να εκθέτουμε για τα πρόσωπα +2 στοπ.
Στην Α7s , αυτό γίνεται με 2 τρόπους. Αν έχουμε μια grey card 18% , τη τοποθετούμε μπροστά στο πρόσωπο , βάζουμε τη μηχανή να φωτομετρει με σημείο (σημειακή φωτομέτρηση) και ανεβάζουμε ακόμα 2 στοπ.
Αν δεν έχουμε grey card (που βολεύει και για να κάνουμε σωστό white balance) , θέτουμε το zebra sto 70% και προσπαθούμε να δούμε το πλέγμα zebra στα skin tones του μόνιτορ μας. To WB αν δεν έχουμε grey card , ας το βάλουμε στο Auto.

To βίντεο που τραβήξαμε, το παίρνουμε στον υπολογστη μας (εγώ έχω Mac) και το εισάγουμε στο πρόγραμμα που θέλουμε.
Εδώ έχουμε 2 επιλογές.

1) Φορτώνουμε το υλικό μας σε ειδικά προγράμματα για color grading , όπως το Davinchi Resolve (εχει και δωρεαν Lite εκδοση που δουλευει κανονικα) ή στο Adobe Speed Grade

Μετά ανάλογα το πρόγραμμα , επιλεγουμε σαν χρωματικό προφίλ , ένα LUT αρχείο (που αντιστοιχεί στη κάμερα μας) που βρίσκουμε σε διαφορα site όπως αυτά...

Δωρεάν
http://www.xdcam-user.com/2014/08/set-of-20-cube-luts-for-the-sony-a7s/
http://www.eoshd.com/2014/07/grading-sony-a7s-s-log-2-eoshd-cinematic-looks-download/

Επί πληρωμής
http://filmconvert.com
http://www.colorgradingcentral.com/osiris
http://www.colorgradingcentral.com/products


και πολλά ακόμα.

Και συνεχίζουμε το color grading ανάλογα τις προτιμήσεις μας.

2) Φορτώνουμε το υλικό μας σε προγράμματα editing , όπως το FCPX kai to Premiere
Σ αυτά χρειαζόμαστε ένα plugin που φορτώνει τα LUT αρχεία που παίρνουμε όπως και παραπάνω.
To plugin για το FCPX λεγεται LUT utility

Για το Premmiere λέγεται Lumetri και περιλαμβάνεται στις τελευταίες εκδόσεις.



Εγώ για αρχή , επιλεγω τα απλα LUT , που απλα φέρνουν σε "ισσοροπια" την εικόνα , και επιλεγω ανάλογα με το ποσα στοπ έχω υπερκθεσει το αντίστοιχο LUT (έχουν χαρακτηρισμό 1_2_3 stop over).

Αν βιάζομαι κάνω το color grading στο FCPX , αλλιώς, αν έχω χρόνο , στο Davinchi , που είναι το καλυετρο πρόγραμμα για color grading.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Εξαιρετικός!
.. να σημειώσω ότι το Lut plugin δεν είναι συμβατό με παλαιότερες εκδόσεις Premiere
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

αν κάποιος θέλει διευκρινίσεις (τι , πως και γιατί) , ας το πει.

ΥΓ... υπάρχουν φυσικά και άλλες επιλογές προγραμμάτων, απλα αυτά είναι τα πιο δημοφιλή.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Έχει ξαναμπεί μάλλον το λινκ αυτό, αλλα το ξαναβζω για να δείξω ότι αν εκθέτεις σωστά και χρησιμοποιείς τα σωστά LUT , η κάμερα μπορεί να δώσει σωστά skin tones kai oxi mono!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Γιαννη οι παρουσιασεις σου ειναι δειχνουν ανθρωπο με αγαπη για αυτο που κανει που για μενα ειναι σπουδαιο.Τωρα θελω την αποψη σου για τα μειονεκτηματα στην επεξεργασια 11 μπιτ συμπιεσμενα και για την ταχυτητα εγραφης στην καρτα αναφορικα με τις SONY αν ισχυουν πραγματικα...η ειναι πολεμος εναντιον μεροληπτικος μιας και ο παρουσιαστης ειναι ανθρωπος της NIKON?να εισαι καλα και να συνεχιζεις δυνατα και τεκμηριωμενα.http://www.dslrbodies.com/newsviews/sony-a7-versus-nikon-d750.html
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ...Το εφαγα ο ερμος.:SFGSFGSF:
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Προφανώς αναφέρεσαι στα RAW της Sony....που κάνει κάποια συμπίεση (άσκοπη όντως) .
Σε νορμάλ συνθήκες ούτε που θα το καταλάβεις, σε κάποιες ακραίες συνθήκες και ειδικά σε υποεκθεση (και σε 100% viewing) και θα δεις κάποια artifacts λόγω αυτής της συμπίεσης.
Δεν έχει τύχει ποτε να πέσω σε κάτι τέτοιο.... προσέχω κι εκθέτω ETTR για ν αποφύγω κακοτοπιές.

Για τη ταχύτητα εγγραφης , με καλες κάρτες δεν έχω συναντσει κάποιο πρόβλημα. Ίσως θέλει κάποια αναβάθμιση στο firmware για να γινει η μηχανή πιο "λειτουργική" την ώρα που γραφει και να μη βγάζει αυτό το ανόητο μυνημα (ότι αυτή τη στιγμή γραφει δεδομένα και δε μπορεί ν αναταποκριθει) .... δεν είναι θέμα τόσο ταχύτητας εγγραφης , όσο καλύτερης διαχείρισης πορων του συστήματος .
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Μια γρηγορη λοιπόν εκδοχή του workflow μου με την Α7s... (σε MAC OSX )

Η A7s πρέπει να είναι σε manual mode, και να επιλέξουμε το picture profile PP7 (με Gamma -> SLOG2 kai Color Mode S-Gamut.
Εννοείται ότι επιλεγουμε XAVC-S File Format kai 25p.

Πρώτα πρέπει να αποφασίσουμε πως θα εκθέσουμε στο βίντεο.
Η δικια μου εμπειρία δείχνει , αν μιλάμε για σκηνές με ανθρώπους , να εκθέτουμε για τα πρόσωπα +2 στοπ.
Στην Α7s , αυτό γίνεται με 2 τρόπους. Αν έχουμε μια grey card 18% , τη τοποθετούμε μπροστά στο πρόσωπο , βάζουμε τη μηχανή να φωτομετρει με σημείο (σημειακή φωτομέτρηση) και ανεβάζουμε ακόμα 2 στοπ.
Αν δεν έχουμε grey card (που βολεύει και για να κάνουμε σωστό white balance) , θέτουμε το zebra sto 70% και προσπαθούμε να δούμε το πλέγμα zebra στα skin tones του μόνιτορ μας. To WB αν δεν έχουμε grey card , ας το βάλουμε στο Auto.

To βίντεο που τραβήξαμε, το παίρνουμε στον υπολογστη μας (εγώ έχω Mac) και το εισάγουμε στο πρόγραμμα που θέλουμε.
Εδώ έχουμε 2 επιλογές.

1) Φορτώνουμε το υλικό μας σε ειδικά προγράμματα για color grading , όπως το Davinchi Resolve (εχει και δωρεαν Lite εκδοση που δουλευει κανονικα) ή στο Adobe Speed Grade

Μετά ανάλογα το πρόγραμμα , επιλεγουμε σαν χρωματικό προφίλ , ένα LUT αρχείο (που αντιστοιχεί στη κάμερα μας) που βρίσκουμε σε διαφορα site όπως αυτά...

Δωρεάν
http://www.xdcam-user.com/2014/08/set-of-20-cube-luts-for-the-sony-a7s/
http://www.eoshd.com/2014/07/grading-sony-a7s-s-log-2-eoshd-cinematic-looks-download/

Επί πληρωμής
http://filmconvert.com
http://www.colorgradingcentral.com/osiris
http://www.colorgradingcentral.com/products


και πολλά ακόμα.

Και συνεχίζουμε το color grading ανάλογα τις προτιμήσεις μας.

2) Φορτώνουμε το υλικό μας σε προγράμματα editing , όπως το FCPX kai to Premiere
Σ αυτά χρειαζόμαστε ένα plugin που φορτώνει τα LUT αρχεία που παίρνουμε όπως και παραπάνω.
To plugin για το FCPX λεγεται LUT utility

Για το Premmiere λέγεται Lumetri και περιλαμβάνεται στις τελευταίες εκδόσεις.



Εγώ για αρχή , επιλεγω τα απλα LUT , που απλα φέρνουν σε "ισσοροπια" την εικόνα , και επιλεγω ανάλογα με το ποσα στοπ έχω υπερκθεσει το αντίστοιχο LUT (έχουν χαρακτηρισμό 1_2_3 stop over).

Αν βιάζομαι κάνω το color grading στο FCPX , αλλιώς, αν έχω χρόνο , στο Davinchi , που είναι το καλυετρο πρόγραμμα για color grading.


Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ! Ναι κάτι τέτοιο εννοούσα. Αρκετά γενικό που ταιριάζει σε κάθε κάμερα σχεδόν (και στην α6000 μου νομίζω)
Όχι δε θα σε ρωτήσω ακόμα για συγκεκριμένα προγράμματα - δεν έχει νόημα σε αυτό το σημείο καθώς χρησιμοποιούμε διαφορετικά προγράμματα σχεδόν όλοι μεταξύ μας.

Κάποιες γενικές ερωτήσεις/παρατηρήσεις:
1) δουλευεις με τα native αρχεια ή τα μετατρέπεις πρώτα (transcoding σε ProRes, DNxHD, ή κάτι άλλο)? Ή πάντα έχεις εξωτερικό εγγραφέα με codec καλό; Φαίνεται (δες παρακάτω) ότι με την έξοδο που έχει δεν χρειάζεται και πολλές μετατροπές (δες παρακάτω σχόλιο από EOSHD από το λινκ που έδωσες)

2) μου έκανε εντύπωση που πρώτα φορτώνεις χρώμα και μετά κάνεις editing. Εγώ έκανα το αντίθετο. Χρώμα μόνο στο τελικό.

3) Επίσης δεν έχω δουλέψει με LUTs, έκανα το απλοικό: έφερνα σε ισσοροπία το WB, εφτιαχνα saturation, sharpness, contrast, gamma, κτλ. και μετά ακολουθούσα το κλασσικό blockbuster look "μπλε ή πράσινο στα σκοτεινά, πορτοκαλί στα μεσαία", και το πήγαινα στα πιο θερμά στα οικογενειακά βίντεο.
Θα κοιτάξω να βρω LUTs για την a6000 και προγράμματα να τα χρησιμοποιούν.
Μόνο ένα επιπλέον plugin Magic Bullet με presets για χρώματα είχα για αυτόματη διόρθωση, αλλά όχι συγκεκριμένα LUT ανά κάμερα.
Ενδιαφέρον.

4) Αυτή η κάμερα (a7s) φαίνεται να είναι φοβερή. Σύμφωνα με τον EOSHD πρακτικά είναι καλύτερη η έξοδος ακόμα και από τις φτηνές επιλογές για raw (BMC, 5D III + ML):
"What really surprised me is how well the XAVC-S files grade from S-LOG. In 99% of cases they graded just as well as ProRes recorded externally from the cameras HDMI port to the Atomos Ninja Star which says a lot about the quality of the encoder Sony have put in the A7S here.

The A7S files graded far better than my FS100 (and therefore FS700) and usable dynamic range exceeded what I was able to get with my Blackmagic Pocket Cinema Camera with ProRes. In my shootout with 5 other cameras (coming soon) I also tested 5D Mark III raw and it is very surprising just how similar colour and tonal range look between raw on that camera and H.264 on the A7S considering the gulf in bit depth and file sizes between the two. The A7S is now my preferred choice over 5D Mark III raw video, because the image is as good yet the file sizes, EVF and even better low light ability make it more practical.
"
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Για το πρώτο, εξαρτάται ... αν είναι για προσωπικές δουλειες , οικογειακα βίντεο κλπ δεν τα μετατρέπω , τα δουλεύω όπως είναι.
Αν είναι για επαγγελματική δουλεια , είτε τα μετατρέπω σε PRORES 422 HQ είτε σε Avid DNX , ανάλογα με το πρόγραμμα editing (για μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας).



Για το δεύτερο μάλλον μπερδεύτηκες... τα παραπάνω είναι 2 τρόποι που μπορείς να δουλέψεις και όχι τι πρέπει να κανεις στη σειρά.

Είτε δηλ. δουλεύεις κατευθείαν σε πρόγραμμα επεξεργασίας (color grading) , όπως το Davinci , γιατί έχει κι αυτό κάποιες βασικές λειτουργιες editing...είτε πρώτα στο προγαμμα μοντάζ (FCPX , premiere , Avid) kai meta το στέλνεις στο Davinci (ή στο speed grade).


Ta LUTs (Look Up Tables) είναι πινακες μετασηματισμων που χρησιμοποιούνται για 3 λογους.

Ο πρώτος είναι για να μας δείξουν πως θα είναι τα χρώματα ανάλογα με το μέσο απεικόνισης.

Αν πχ αυτό που θέλουμε να επεξεργαστούμε , είναι για σινεμά , πρέπει να έχουμε το ανάλογο lut (DP) για να μας "προσωμειωσει" το μέσο αυτό.

Ο δεύτερος λόγος είναι για να μετατρέψουμε το χρωματικό πρότυπο εγγραφης , στο πρότυπο επεξεργασίας.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό , κι εκεί που γίνονται τα περισσότερα λάθη (όπως η λαθεμένη εντύπωση ότι η sony έχει κίτρινο-πράσινη χροιά) .
Αν πχ με την A7s γράψεις σε slog2 (όσον αφορα το gamma) και sgamut color profile , ΠΡΕΠΕΙ να βάλεις το σωστό LUT για να "φέρεις" τα χρώματα εκεί που πρέπει ... δεν γίνεται με το χέρι αυτό. Το χρωματικό πρότυπο sgamut είναι πολύ ευρύτερο από το REC 709 που έχουμε για γενικό πρότυπο στις οθόνες μας και κυρίως είναι "στραμμένο " τριγωνο , όχι απλα πιο ευρύ.

Δες εδώ ποσο μεγαλύτερο και στραμμένο είναι ....
brucecolorprimaries_compared_overlay.jpg


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αρα αν εσύ πας να κανεις color correction χωρίς να έχεις πρώτα (ή στο τέλος ) φέρει τα χρώματα στο πρότυπο της οθόνης σου, τότε θα βλέπεις συνεχώς λάθος χρώματα.

Με την α6000 και όλες σχεδόν τις κάμερες δεν έχεις τέτοιες επιλογές... ότι κανεις είναι ΜΟΝΟ για να δώσεις κάποιο look στην εικόνα σου, που είναι ο τριτος λόγος που χρησιμοποιούμε τα LUT .

Και τα 3 lut χρειάζονται στις μηχανές που γραφουν RAW, Slog (1-2-3) , C log, κλπ

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το μονο που μπορείς να κανεις με την Α6000 (και όλες σχεδόν τις υπόλοιπες μηχανές) είναι να τραβας flat, με Natural profile, κοντράστ μειωμένο εντελώς, saturation 0, και sharpness ανάλογα τη προτίμηση σου και τους φακούς που διαθέτεις.
Το white balance , είναι χρήσιμο να το "κλειδώσεις" για να μην έχεις WB shifting .... δε διορθώνεται με τίποτα μετά.
Μια grey card είναι πολύ χρήσιμη πάντα γι αυτή τη περίπτωση.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εδώ βλέπεις πως είναι η επίδραση του πρώτου (ή τελευταίου βήματος) LUT στην Α7s , η μετατροπή δηλ. από το slog2-sgamut σε REC709 , που χρησιμοποιούμε στις σημερινές οθόνες μας για βίντεο.

από εκεί και πέρα φυσικά , παίζει ρολο το WB , και η υπόλοιπη επεξεργασία ξεκινα....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Γιάννη, πάντα χαίρομαι να διαβάζω αντίστοιχα posts σου :SFGSFGSF: