Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ακουσα το ονομα μου ;;
Σιγουρα οι φωτο μου θα φαινονται "καπως" σε αλλα μονιτορ απο το δικο μου.
Τραβαω παντα RAW adobeRGB και στο PS δεν αλλαζω το χρωματικο χωρο.
Υποψη οτι ολη τη δουλεια πλεον την κανει ενα DELL laptop με ακαλιμπραριστη οθονη...

Θα ήθελα να ρωτήσω κατι σχετικό (αλλά άσχετο με το νημα) με αυτό, αν μπορει να απαντηθεί συντομα, ειχα διαβασει παλιοτερα ενα σχετικό θέμα και πολλοι επιμένουν ότι αν δεν τυπώνεις πολυ (οι συγχρονοι καλοι εκτυπωτες καλυπτουν μεγαλη γκαμα του AdobeRGB) και τελικα μετατρεπεις τα αρχεια RAW στο PC σε Jpeg για παρουσιαση σε οθονη ή WEB, καλό είναι να έχεις και την μηχανή ρυθμισμενη στον χρωματικό χώρο του SRGB και όχι του AdobeRGB γιατι η αντιστοιχηση των χρωμάτων γίνεται πιο σωστά. Bεβαια στα παραπανω παιζει ρόλο και το βάθος χρώματος.
Εγώ έχω το 27αρι μου καλιμπραρισμένο με eyeOne display Pro, αρχίζω στην μηχανή απο RAW + Jpeg SRGB (oι Ολυμπους νομιζω οτι έχουν 8bit βαθος χρωματος) και σώνω τα RAW σε SRGB (AdobeRGB) στο Lightroom και δεν βλέπω τελικες διαφορές απο αυτα που εχω διορθώσει, αν σωσω σε SRGB (RGB) ειναι μεγαλες οι διαφορές.
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Θα ήθελα να ρωτήσω κατι σχετικό (αλλά άσχετο με το νημα) με αυτό, αν μπορει να απαντηθεί συντομα, ειχα διαβασει παλιοτερα ενα σχετικό θέμα και πολλοι επιμένουν ότι αν δεν τυπώνεις πολυ (οι συγχρονοι καλοι εκτυπωτες καλυπτουν μεγαλη γκαμα του AdobeRGB) και τελικα μετατρεπεις τα αρχεια RAW στο PC σε Jpeg για παρουσιαση σε οθονη ή WEB, καλό είναι να έχεις και την μηχανή ρυθμισμενη στον χρωματικό χώρο του SRGB και όχι του AdobeRGB γιατι η αντιστοιχηση των χρωμάτων γίνεται πιο σωστά. Bεβαια στα παραπανω παιζει ρόλο και το βάθος χρώματος.
Εγώ έχω το 27αρι μου καλιμπραρισμένο με eyeOne display Pro, αρχίζω στην μηχανή απο RAW + Jpeg SRGB (oι Ολυμπους νομιζω οτι έχουν 8bit βαθος χρωματος) και σώνω τα RAW σε SRGB (AdobeRGB) στο Lightroom και δεν βλέπω τελικες διαφορές απο αυτα που εχω διορθώσει, αν σωσω σε SRGB (RGB) ειναι μεγαλες οι διαφορές.

Τεράστια κουβέντα..

1) Τα RAW δεν έχουν χρωματικό προφίλ. Είναι τελείως unmanaged και από εκεί και πέρα ο RAW converter κάνει ό,τι του ζητήσεις.
2) Η οθόνη σου είναι καλιμπραρισμένη για AdobeRGB ή για sRGB? ICC profiles έχεις εξάγει και τα έχεις εφαρμόσει στα windows και στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείς για επεξεργασία;
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Τεράστια κουβέντα..

1) Τα RAW δεν έχουν χρωματικό προφίλ. Είναι τελείως unmanaged και από εκεί και πέρα ο RAW converter κάνει ό,τι του ζητήσεις.
2) Η οθόνη σου είναι καλιμπραρισμένη για AdobeRGB ή για sRGB? ICC profiles έχεις εξάγει και τα έχεις εφαρμόσει στα windows και στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείς για επεξεργασία;

ετσι πρέπει να είναι, αλλά δεν είμαι τόσο σίγουρος. Π.χ. στις sony r1 nikon d200 τα αρχεία που τραβούσα (τα raw αρχεία) σε adobe rgb είχαν διαφορετική χρωματική ισορροπία σε σχέση με τα srgb. Κι έτσι έδειχνε το πρωτότυπο αρχείο τόσο στον adobe camera converter όσο και στο captureone. Φυσικά τα αρχεία που τραβούσα σε adobe rgb και μετά μετατρέπονταν σε jpg srgb είχαν χειρότερο χρώμα (και μόνο αυτό) σαν να ήταν κάτι λάθος στη χρωματική ισορροπία. Π.χ. ο ουρανός είχε μια τίντα ματζέντα και οι κολώνες στους αρχαίους ναούς της Αίγινας ήταν κοκινωπές κι όχι κιτρινωπές.
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ετσι πρέπει να είναι, αλλά δεν είμαι τόσο σίγουρος. Π.χ. στις sony r1 nikon d200 τα αρχεία που τραβούσα (τα raw αρχεία) σε adobe rgb είχαν διαφορετική χρωματική ισορροπία σε σχέση με τα srgb. Κι έτσι έδειχνε το πρωτότυπο αρχείο τόσο στον adobe camera converter όσο και στο captureone. Φυσικά τα αρχεία που τραβούσα σε adobe rgb και μετά μετατρέπονταν σε jpg srgb είχαν χειρότερο χρώμα (και μόνο αυτό) σαν να ήταν κάτι λάθος στη χρωματική ισορροπία. Π.χ. ο ουρανός είχε μια τίντα ματζέντα και οι κολώνες στους αρχαίους ναούς της Αίγινας ήταν κοκινωπές κι όχι κιτρινωπές.

Κάτι πρέπει να αλλάζει στα αυτόματα προγράμματα της μηχανής ανάλογα με το αν διάλεξες sRGB/AdobeRGB για τα jpeg. Επειδή ακόμα και οταν τραβάμε raw κυριο μέλημα των αυτόματων προγραμμάτων είναι να βγάλουν καλό jpeg αλλάζει και το autoWB και η αυτόματη έκθεση.

Εν τω μεταξύ απο μια αστοχία στο RawTherapee ανακαλύφθηκε οτι το WB με το οποίο μπαίνει το raw στην επεξεργασία demosaic παίζει ρόλλο !!.

Σου έμειναν τίποτε τέτοια προβληματικά raw ? ...
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Θα ήθελα να ρωτήσω κατι σχετικό (αλλά άσχετο με το νημα) με αυτό, αν μπορει να απαντηθεί συντομα, ειχα διαβασει παλιοτερα ενα σχετικό θέμα και πολλοι επιμένουν ότι αν δεν τυπώνεις πολυ (οι συγχρονοι καλοι εκτυπωτες καλυπτουν μεγαλη γκαμα του AdobeRGB) και τελικα μετατρεπεις τα αρχεια RAW στο PC σε Jpeg για παρουσιαση σε οθονη ή WEB, καλό είναι να έχεις και την μηχανή ρυθμισμενη στον χρωματικό χώρο του SRGB και όχι του AdobeRGB γιατι η αντιστοιχηση των χρωμάτων γίνεται πιο σωστά. Bεβαια στα παραπανω παιζει ρόλο και το βάθος χρώματος.
Εγώ έχω το 27αρι μου καλιμπραρισμένο με eyeOne display Pro, αρχίζω στην μηχανή απο RAW + Jpeg SRGB (oι Ολυμπους νομιζω οτι έχουν 8bit βαθος χρωματος) και σώνω τα RAW σε SRGB (AdobeRGB) στο Lightroom και δεν βλέπω τελικες διαφορές απο αυτα που εχω διορθώσει, αν σωσω σε SRGB (RGB) ειναι μεγαλες οι διαφορές.

Νομίζω οι εξάχρωμες (+) εκτυπώσεις υπερκαλύπτουν και το AdobeRGB.

Κανονικά δεν πρέπει να παίζει ρόλλο ο in camera χρωματικός χώρος για τα raw. Ομως σίγουρα επηρρεάζονται κάποιοι αυτοματισμοί της μηχανής και μένει και μια μικρή πιθανότητα να μην είναι και τόσο κανονικό αυτό που συμβαίνει στον raw converter ..
 
Re: Απάντηση: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Στο παραπάνω βιντεο, η πίσω LCD δείχνει τη πράσινη κουκίδα του εστιασμένου.
Ερώτηση:
σε manual focus mode,
εχει και τα δεξιά/αριστερά κόκκινα βελάκια για βοήθημα,
ή μονο το focus peaking & τη πράσινη κουκίδα οταν ειναι in focus;

με τους af φακούς, όπως ο κιτ έχεις το focus peaking, to zoom και την ένδειξη απόστασης όταν είσαι σε manual focus mode.δεν υπάρχει focus confirmation.

Όταν έχεις παλιούς manual φακούς φυσικά, έχεις μόνο το focus peaking Kai zoom, χωρίς καμία άλλη ένδειξη.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Νομίζω οι εξάχρωμες (+) εκτυπώσεις υπερκαλύπτουν και το AdobeRGB.

Κανονικά δεν πρέπει να παίζει ρόλλο ο in camera χρωματικός χώρος για τα raw. Ομως σίγουρα επηρρεάζονται κάποιοι αυτοματισμοί της μηχανής και μένει και μια μικρή πιθανότητα να μην είναι και τόσο κανονικό αυτό που συμβαίνει στον raw converter ..

Nαι και εγω το ιδιο πιστευα, οτι εφόσον δουλευω με το Raw δεν παιζει ρολο τι χρωματικο χωρο επιλεγω στο Jpeg, για να ειμαι σιγουρος μάλιστα στην εισοδο των αρχειων στο Lightroom έχω επιλέξει να εμφανιζει και διαχειρίζεται ξεχωρα το ιδιο αρχειο εφόσον το έχω και jpeg και Raw.

Εννοείται ότι έχω φορτώσει το ICC profile που φτιάχνει το καλιμπραριστήρι τόσο στα windows όσο και στο Lightroom , και για χρωματικές διορθώσεις δεν χρησιμοποιώ πρόγραμμα που δεν διαβάζει ICC profile (ένα μεγάλο πρόβλημα σχεδόν όλων των viewer).

Νομίζω ότι δεν παιζει τόσο σημαντικό ρόλο σε ποιο χρωματικό χωρο το έχεις δημιουργήσει το ICC profile αλλά αν το μόνιτορ που έχεις καλύπτει το χρωματικό εύρος που το ρυθμίζεις, δηλ. αν δεν έχεις μονιτορ για AdobeRGB καλυτερα να αποφυγεις να το καλιμπραρεις σε αυτό αλλα να φτιαξεις ICC για SRGB.
Επειδή έχει περάσει πάνω απο δίμηνο που τοκανα δεν ειμαι σίγουρος αλλά πιστευω ότι το εχω καλιμπράρει σε SRGB.

Y.Σ.
Ζητώ διπλά συγνώμη για την εκτός θέματος ερώτηση, νομίζω ότι απαιτείται ένα ξέχωρο νήμα για συνέχιση της συζήτησης.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Κατ´αρχήν πολλά respect για την τελευταία φωτο στην Αγία Σοφία. Φαντάζομαι ότι είναι τριπλοέκθεση και δυο +δυο λήξεις ώστε να πάρεις όλο το ιερό. Έτσι δεν είναι ; Δυστυχώς τελευταία φορά που πήγα ήμουν ο γκαντέμης της υπόθεσης και ο μόνος που του κράτησαν στην είσοδο το τριπόδι.

Από εκεί και πέρα. Βλέπω κι αυτό εννοώ ότι ολες οι φωτο που τραβάς καταλήγουν μέσω συγκεκριμένης επεξεργασίας σε ένα συγκεκριμένο στυλ. Έχουν μια ταυτότητα. Είναι σαν να τις περνάς μέσα από ένα φίλτρο. Αυτό εννοώ.

Από την άλλη ο Γιάννης μας δήλωσε λίγο πιο πάνω ότι δεν τον ενδιαφέρει το χρώμα, ως χρώμα, άρα μπορεί εύκολα να μεταπηδά από canon σε Oly κι από εκεί σε sony.

α) Η ληψη της Αγιας Σοφιας (εννοεις αυτη στο νημα με τα clopyright, σωστα?) δεν ειναι διπλο-τριπλοεκθεση ουτε συρραφη. Ειναι μια και μοναδικη, αλλα τραβηγμενη με την αγαπημενη μου (ο βλακας την εδωσα) Nikon D300 στο χερι... ;) ;)
β) Τωρα καταλαβα τι εννοεις προφιλ μου.
Δεν ειναι καποιο συγκεκριμενο φιλτρο, απλα προσπαθω να τις φερω σε ενα συγκεκριμενο στυλ και χρωματικη παλετα, μεσω των φιλτρων της Nik.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

να πω και δυο λογια για την οθονη και το evf.

Η οθονη ειναι oled 1 ek. pixels , με πολυ καλη αποδοση, καλες γωνιες θεασης και ομαλο refresh rate.
Ρυθμιζεται χρωματικα , και η οξυτητα της ειναι αρκετη για να κρινεις την εστιαση ακομη και με manual φακους.

Η ευχαριστη εκπληξη ομως ειναι το evf που δεν εχει σχεση με αυτα που ειχα δει μεχρι τωρα.. ουτε στις παλιες nex kai alpha (55-65-77) , αλλα ουτε φυσικα και με της GH3. Ειναι (ή φαινεται) πιο μεγαλο , πιο καθαρο και κυριως δεν εχει καθολου lag, rainbow και δεν χανει σε refresh rate ουτε σε σκοτεινα περιβαλλοντα!
Ειδικα το τελευταιο, ηταν μονιμο προβλημα σε ολα σχεδον τα evf που εχω δει και ειδικα η εμφανιση εντονου θορυβου (κοκκου) στα σκοτεινα ηταν ενοχλητικη .

Βοηθαει προφανως και ο αισθητηρας που ειναι FF , kai η νεοτερη πιθανον σχεδιαση του.

Υπαρχει μια ρυθμιση στα μενου, Display Quality (normal - high) που αν τη βαλεις στο high, εχει μεγαλυτερο refresh rate ακομη και στα σκοτεινα , kai δειχνει περισσοτερη λεπτομερεια (κανει καλυτερο scaling) στο εωφ και στο μονιτορ.

Εχει ομως μια παρενεργεια....ρουφαει περισσοτερη μπαταρια!

Στην Α7 ειναι apo default OFF και στην Α7 ΟΝ.
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γιαννη δοκιμασε να δεις στο ΕVF High refresh rate αν επηρεάζεται η ταχύτητα εστίασης της μηχανής ειδικά στα σκοτεινά, ξέρω ότι ισως σου φαίνεται παράξενο αλλά μπορεί να συμβαινει (στην Ε-Μ5 συμβαινει, στην Ε-Μ1 λιγότερο).
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

οχι, δε συμβαινει αυτο.
Η sony γενικα εχει καλυτερο implemantation σ αυτο το τομεα... το παρατηρησα και με το focus peaking , που στην EM1 ριχνει πολυ το refresh rate , ενω δε συμβαινει αυτο σε καμια nex.
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Eπειδή μοιράζονται τεχνολογίες ειναι χρησιμο να βλέπουμε πιο μακρια , π.χ. το συστημα της μεγενθυνσης που χρησιμοποιουν με το κουτακι και διπλο πατημα ειναι ιδιο , το focus peaking της Ολυμπoυς ειναι λίγο χειρότερο (στην ακριβεια και στην απεικονηση οχι στον ρυθμο ανανεωσης) απο αυτο της Pansonic G-6 που είχα αλλά στην ουσία δεν είναι, η διαφορά οφείλεται στο τεραστιο σκοπευτρο της Ε-Μ1 (που είναι εφάμιλο και ίσως καλυτερο της Α7 απο αυτα που διαβάζω) που βοηθάει στην εστιαση να βλεπεις πιο ευκολα το τρεμοπαιγμα του FP.
H Σονυ το FP το είχε βάλει εδώ και καιρό στις NEX οποτε θεωρώ ότι θα έχει περαιτέρω βελτιωθεί και λόγω EVF, υποθέτω ότι μπορείς να το βλέπεις ταυτόχρονα με την αυτόματη μεγενθυνση (στους AF και στους μανουαλ φακούς)?

Αυτο που ανέφερα για το ψηλό ρυθμό ανανεωσης ισχύει για την εστίαση PDAF και αφορά συνήθως φακούς βελτιστοποιημένους σε αυτή την λειτουργία, δηλ. έχουν εγγενες μέσα στο firmware την ικανότητα να εστιάζουν ευκολότερα στα νυχτερινά όταν η μηχανη δουλευει στα 240ΜΗΖ , χάνεις όμως λίγο σε χρωματική ακρίβεια αλλά μειωνεται ακομη περισσοτερο ο Θόρυβος και η αποκριση του σκοπευτρου.

Υποθέτω για να μην το υποστηρίζει η Sony (απο αυτα που μου μεταφέρεις) ειναι και ενας απο τους λόγους που αλλες υλοποιήσεις έχουν ταχύτερη εστίαση.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

πιθανον... η sony εχει δουλεια ακομη με την ταχυτητα εστιασης.

To FP το βλεπεις και στη μεγεθυνση, αλλα οχι τοσο καλα οσο στη νορμαλ απεικονηση.
Πρεπει γενικα η εικονα να εχει επιφανειες με εντονο κοντραστ, και κυριως καθετες γραμμες.


Και το manual σε pdf της sony A7/r http://support.sony-asia.com.edgesuite.net/consumer/IM/4478729112.pdf
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

τελικα ειχες δικιο αν και δε προσεξα κατι τετοιο !

Απο το support site της Sony.
https://us.en.kb.sony.com/app/answe...ce-between-high-and-standard-display-quality?

What is the difference between High and Standard Display Quality?

Article ID: 44408 | Last Updated: 11/27/2013
The live view image is displayed with better resolution when Display Quality is set to High than when it is set to Standard.

NOTE:

Battery consumption is higher when Display Quality is set to High. The time required to auto focus may also be longer.
The default setting for Display Quality differs depending on the camera.
ILCE-7: Standard
ILCE-7R: High
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

επισης ....

The image may look noisy depending on the subject when using the viewfinder of the camera.

To produce a better image in the viewfinder, you can increase the number of processed pixels displayed in the view finder by changing the Display Quality setting of your camera. Follow these steps to change the Display Quality setting:

On the camera, press Menu.
Select Setup.
Go to Display Quality.
Select High.


Οσο και να προσπθησα, θορυβο δεν ειδα στο evf στο Normal Quality... ισως σε ΠΟΛΥ σκοτεινες σκηνες .


Κι εδω ενα πιο αναλυτικο HELP GUIDE απο τη Sony...
https://docs.sony.com/release/ILCE-7_7R_guide_EN.pdf
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γι αυτους που ψαχνονται με το χρωμα, ο Maurizzio Piraccinii εβγαλε μολις τα χρωματικα του προφιλ για τις νεες sony a7/7r ...
http://www.piraccini.net/2011/02/profili-colore-sony-a900-per-adobe-lr.html

Τα ειχα και για τις προηγουμενες nex kai alpha SLT που ειχα .
Tα δοκιμασα στο Lightroom και δουλευουν μια χαρα... μολις βγαλω κτι της προκοπης θα βαλω δειγματα .
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

.... τα λογια περισσευουν!!!
http://www.stevehuffphoto.com/2013/12/06/the-sony-a7r-and-voigtlander-35-1-2-by-gianmaria-veronese/


Paris_04_web.jpg
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Τελεια! Τα περίμενα γιατι ακόμα η adobe δεν το πέτυχε 100%.

Ήρθε και ο Zeiss FE 2.8/35 τον παρέλαβα το απόγευμα. Δυστυχώς σήμερα δεν προλαβα να γυρίσω πριν νυχτώσει οπότε φωτογραφίες και απόψεις αύριο.

Γιάννη έχεις βρεί πως σώνουμε τις ρυθμίσεις για τα U1&2?
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ναι, πηγαινε σε οποιο προγραμμα (pasm) θελεις, βαλε τις ρυθμισεις σου, τα fn keys κλπ οπως τα θελεις και μετα στο menu -> camera -> No 7 tab kai πατα Memory .... διαλεξε οποια απο τις 2 διαθεσιμες θεσεις και πατα το center key.
Eγω εφτιαξα μια μνημη για manual εστιαση με manual φακους και μια για φωτογραφια action (περιπου) με back focus button.