Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

(προφανώς το πιό πάνω πήγαινε σε άλλο θέμα, χτύπησε δαίμων του πληκτρολογίου, αν και στο άρθρο αναφέρεται η παραγωγή ενός άλλου φακού που αφορά τις A7/A7r..)
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless



1150 γραμμάρια, και 2.080$.... 1 στοπ γρηγορότερος βέβαια από έναν f/1,2... Υπόψιν πως ο 50ρης 1,2 της Canon κοστίζει κάπου 1500$ και ζυγίζει ακριβώς το μισό... και έχει και AF.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Παω στοιχημα οτι θα είναι κατι σαν FF 60mm/f1.3 με ενσωματωμένο 1.5Χ speedbooster (focal reducer). Tέτοιο μήκος που έχει !!

Αν μπορούν να αξιοποιήσουν οι τωρινοί αισθητήρες το f/0.85 (pixel vignetting) χαλάλι του τα 2Κ .. Πάντως όπως το σκέφτομαι για το pixel vignetting δεν παίζει άμεσα ρόλλο το f/xx (είναι ο λόγος εστιακού μήκους / το διάφραγμα όπως φαίνεται απο το εμπρός-έξω μέρος του φακού) αλλά πόσο ευρύ φαίνεται απο την μεριά του αισθητήρα το διάφραγμα και σε αυτό οι focal reducers κάνουν καλή δουλειά καθώς το "απομακρύνουν" και αρα μικραίνει η γωνία.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

O Cigala αρχίζει τις μετρήσεις και καταλήγει σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Εξωφρενική ανάλυση στο κέντρο, μεγάλη πτώση στα άκρα, μεγαλύτερη από όσο την περίμενε. Συμπέρασμα;;; Πρέπει να συνεχίσουμε τις μετρήσεις και τα τεστς.

Φαίνεται ότι οι νέοι αισθητήρες σε συνδυασμό με την έλλειψη καθρέφτη θα αναπροσαρμόσουν την σχεδίαση φακών, ίσως με κάποια μορφή software να ενισχύουν τα άκρα.

Για πορτρέτο σε μέγεθος αφίσας είναι καταπληκτική λύση η Α7 r αλλά για τοπίο με τέτοια πτώση στα άκρα, δεν ξέρω... ίσως θα έπρεπε να μας δώσει και μετρήσεις σε πιο κλειστά διαφράγματα.

http://www.lensrentals.com/blog/2013/12/sony-a7r-a-rising-tide-lifts-all-the-boats
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ακομη και στα ακρα ομως ειναι εξισου ή περισσοτερο sharp απο nikon kai canon , εστω και οριακα...

View attachment 99225View attachment 99224View attachment 99226


Κι όμως από αυτά που παραθέτεις βλέπουμε, πχ με τον 35ρη Canon, πως η Σονυ των 36mp, δίχως ΑΑ φίλτρο, έχει χειρότερα άκρα από την 5D2 των 21mp ΜΕ ΑΑ φίλτρο.
Επίσης και για το κέντρο, βλέπουμε μια διαφορά .... γύρω στο 20% με ανοικτούς τους φακούς? Από μια μηχανή με 70% περισσότερα πίξελ και δίχως ΑΑ φίλτρο.
Law of diminishing returns....
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

φυσικά συμβαίνει αυτό και μάλιστα σε διαφορετικά, πιο οριακά διαφράγματα.

Γιάννη προσωπικά εντυπωσιάστηκα πολύ από τα πρώτα δείγματα εκείνου του φωτογράφου με το μοντέλο στο στούντιο. Τα δεύτερα δικά του δείγματα με τις φυλλωσιές δεν με εντυπωσίασαν εξίσου. Ή μάλλον άλλα ναι κι άλλα όχι. Έκτοτε έχω δει πολλές λήψεις άλλες εξαιρετικές (το εννοώ) κι άλλες σα να λείπει κάτι. Τα δε άκρα είναι ένα θέμα.

Εκείνος που έχει ξεσκιστεί στις δοκιμές και γράφει πολύ πολύ αναλυτικά είναι ο Lloyd Chambers, αλλά πλέον δεν έχω συνδρομή σε αυτόν, ούτε κάποιος άλλος γνωστός μου. Και ο Δημήτρης που μας μοίραζε τα αρχεία είναι πλέον μακαρίτης... Οι εντυπώσεις του diglloyd είναι ανάμεικτες. Μάλλον είναι πιο αποτελεσματικοί οι φακοί της leica αλλά έχουν θέματα!!

Δεν ξέρω τί να πώ... φαίνεται ότι αν επικρατήσει το mirrorless FF (που θα επικρατήσει κατά τη γνώμη μου) τότε οι φακοί του θα είναι πολύ διαφορετικοί σε σχεδίαση από τους ήδη υπάρχοντες.

Ή οι converters θα έχουν πολυ πολύ εξελιγμένα lenses profiles ώστε να διορθώουν στο PP όσα προβλήματα θα βγάζουν οι φακοί κατά τις λήψεις των φωτογραφιών. Φαίνεται ο γερο Erwin Puts ήξερε περισσότερα από όσα νομίζαμε όταν έγραφε το άρθρο του http://www.imx.nl/photo/technique/lens-testing-at-a-cross.html
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

νομιζω το εχουμε ξανασυζητησει και στο θεμα των φακων για m4/3... οτι το software correction (θα) ειναι αναποσπαστο κομματι της αλυσιδας.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μελετάω μέρες τώρα τα δείγματα που έχετε ανεβάσει και στις εσωτερικές λήψεις κάτι νομίζω ότι δεν μου αρέσει.
Σήμερα ξαναείδα τις φωτογραφίες και έψαξα και αλλού και εξακολουθώ να πιστεύω ότι υπάρχει κάτι που με κρατάει από το να μιλήσω για φοβερές φωτογραφίες.
Τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η μηχανή βγάζει πολύ καλές φωτογραφίες αλλά θέλουμε πια το καλύτερο που στις ίδιες φωτογραφικές συνθήκες άλλες μηχανές θα απήχαν παραπάνω.
Για να γίνω πιο σαφής θα πω ότι πιάνω τον εαυτό μου σε φωτογραφίες αντικειμενικά ωραίες με την nikon d7000 να μην μου αρέσουν.
Πρόσφατα όμως είδα φωτογραφίες από άλλες μηχανές να τραβάνε το ίδιο γεγονός την ίδια στιγμή οπότε είδα και το χειρότερο.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

πολλα ειναι υποκειμενικα... πχ ο φιλος μου που πηρε την αλλη sony a7 και τον leica 35mm f/2 , δεν του αρεσει καθολου τελικα το αποτελεσμα !!!
Μιλαμε για τον απολυτο φακο στα 35mm κι ομως κατι δεν του καθεται καλα... κυριως του φαινεται πολυ flat η εικονα και τα χρωματα πολυ "ψοφια"... οπως ειπε:twoguns:

Τι να πεις τωρα.... εγω θα σκοτωνα να εχω αυτο το φακο!
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μην ξεχνάμε οτι οι όλοι οι φακοί σχεδιάστηκαν με βάση ένα συγκεκριμένο σύστημα. Εξελίχθηκαν με βάση το σύστημα αυτό. Για τις SLR εξελίχθηκαν σχεδιάσεις φακών γύρω απο το όλο κόνσεπτ του μετακινούμενου καθρεφτη. Για τις Rangefinder αντίστοιχα στην βάση της μικρής απόστασης απο το φιλμ, θυσιάζοντας βινιέτα για οξύτητα κ παραμορφώσεις.
Τώρα υπάρχει ένα νέο σύστημα κ πρεπει να εξελιχθουν αντίστοιχα κ οι φακοί.
Η software διορθώσεις είναι μόνο ένα μερος της λύσης. Οι μ4/3 ακολουθούν περισσότερο αυτην την πορεία.
Απο την άλλη υπάρχει κ το θέμα των ίδιων των φακών. Και εκει μπαίνει αυτό που έχουμε αναφέρει στα ελαφρά κ νωρίτερα. Η Zeiss, μια εταιρία γνωστή για τις οπτικές της σχεδιάσεις δείχνει μια ξεκάθαρη αλλαγή πλεύσης σε αυτόν τον τομέα. Βλέπουμε πως εξελίσει τους Sonnar και Distagon (και μάλλον οσονούπω κ Planar) για μάξιμουμ απόδοση στις mirrorless. Κατάλαβαν τις ιδιετερότητες αυτου του νέου συστήματος κ τις αδυναμίες του με τις παραδοςιακες σχεδιάσεις κ αποφάσισαν να λύσουν το πρόβλημα στον φακό.
Ήδη όσα έχουμε δεί είναι εντυπωσιακά.
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Κι όμως από αυτά που παραθέτεις βλέπουμε, πχ με τον 35ρη Canon, πως η Σονυ των 36mp, δίχως ΑΑ φίλτρο, έχει χειρότερα άκρα από την 5D2 των 21mp ΜΕ ΑΑ φίλτρο.
Επίσης και για το κέντρο, βλέπουμε μια διαφορά .... γύρω στο 20% με ανοικτούς τους φακούς? Από μια μηχανή με 70% περισσότερα πίξελ και δίχως ΑΑ φίλτρο.
Law of diminishing returns....

Ελα ρε Τάσο, αφου η μέτρηση είναι σε γραμμές τι μπλέκεις τα Mp ?. Εχει 31% παραπάνω γραμμές και αποδίδει 21% Avg παραπάνω, ναι diminishing returns αλλά την περισσότερη διαφορά την κρατάει.
Μην ξεχνάμε αυτό που δείχνει στα γραφήματα, οτι ο 35mmf2.0 χρησιμοποιήθηκε με αντάπτορα που δεν φαίνεται να πατάει εντελώς καλά (μεγάλη ανομοιομορφία στα 4 άκρα και όχι μόνο) επομένως τα αποτελέσματα στη γωνία είναι αμφισβητήσιμα. Επιπλέον μεγάνη ανομοιομορφία υπάρχει και σε κάθετη ανάλυση σε σχέση με οριζόντια.

"The top image, at f/2, demonstrates the little bit of tilt that is still present with our best lens-adapter match. The lower left corner is quite good, the upper right rather weak, and the other two corners in-between. This would be barely noticeable in a picture. But it makes the corner resolution numbers in testing quite questionable. Especially when you only see the average number like the table above."
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

O Cigala αρχίζει τις μετρήσεις και καταλήγει σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Εξωφρενική ανάλυση στο κέντρο, μεγάλη πτώση στα άκρα, μεγαλύτερη από όσο την περίμενε. Συμπέρασμα;;; Πρέπει να συνεχίσουμε τις μετρήσεις και τα τεστς.

Φαίνεται ότι οι νέοι αισθητήρες σε συνδυασμό με την έλλειψη καθρέφτη θα αναπροσαρμόσουν την σχεδίαση φακών, ίσως με κάποια μορφή software να ενισχύουν τα άκρα.

Για πορτρέτο σε μέγεθος αφίσας είναι καταπληκτική λύση η Α7 r αλλά για τοπίο με τέτοια πτώση στα άκρα, δεν ξέρω... ίσως θα έπρεπε να μας δώσει και μετρήσεις σε πιο κλειστά διαφράγματα.

http://www.lensrentals.com/blog/2013/12/sony-a7r-a-rising-tide-lifts-all-the-boats

Εγω δεν βλέπω μεγάλη πτώση στα άκρα τουλάχιστον στο μανίσιο (Εκεί που μπλέκει αντάπτορας συνήθως κάτι χαλάει).
Για την τέρμα γωνία (που δεν είναι και τοσο κρίσιμο) είναι κατι λιγότερο απο 1/2 για την Α7R τόσο περίπου είναι και για την D800e και για την 5D2 με τους μανίσιους. Εξαίρεση η Leica M240 με τους ιδιέταιρους μικροφακούς-αισθητήρα της ταιριασμένους με τους LeicaΜ φακούς.
Για αυτό που λέμε συνήθως άκρα που είναι στις μικρές πλευρές είναι πολύ λιγότερη η πτώση όπως φαίνεται στα διαγράμματα του Cicala.

Τωρα για τους νέους αισθητήρες FF της Sony η προσωπική μου εντύπωση είναι οτι δεν άλλαξαν όσο έπρεπε απο Dslr σε mirrorless για να εχουν καλύτερη γωνιακή απόκριση, κάτι που είναι εφικτό, αν κρίνουμε απο την Leica Μ240. Ο οποίος αισθητήρας εκτός απο τους ειδικά φτιαγμένους μικροφακούς είναι φτιαγμένος με πολύ μεγαλύτερης ακρίβειας μηχανήματα (110 νανόμενρα έναντι 180 των Sony).

http://www.chipworks.com/en/technic...meras-part-iii-new-entrants-and-look-forward/

Aυτό παράλληλα με τους αγωγούς χαλκού που χρειάζονται μικρότερες διατομές (και οι Sony 36Mp χαλκό έχουν, ίσως και οι 24mp) , τους βοηθάει να έχουν πιο ρηχό "πηγάδι" απο τον μικροφακό ώς την φωτοευαίθητη επιφάνεια και δινει καλύτερη γωνιακή απόκριση απο μόνο του και επιπλέον μεγαλύτερη ελευθερία στην διαμόρφωση των μικροφακών.

Mε άλλα λόγια υπάρχει μεγάλο πεδίο βελτίωσης και απο την πλευρά των αισθητήρων και το σωστό είναι να μην παραμεληθεί και να βάζεις τους κατασκευαστές φακών να κάνουν συμβιβαστικές σχεδιάσεις για να καλύψει τα κουσούρια των αισθητήρων. Και αυτό που λογικά θα συμβεί είναι οι πραγματικά νέοι αισθητήρες να έχουν καλύτερη γωνιακή απόκριση.

Φυσικά όπως γράφει και ο Alex η εξέλιξη θα αφορά το σύστημα, και οι φακοί θα πρέπει να έχουν προσαρμοσμένες ιδιότητες. Μια τηλεκεντρικότητα που δεν έχουν οι Biogon θα είναι απαραίτητη και ας κάνει λιγο μεγαλύτερους-βαρείς του φακούς. Για τον μικρό όγκο-βάρος η εξέλιξη των ασφαιρικών (που τελευταία είναι κοινός τόπος εκει που πριν ήταν εξωτικό χαρακτηριστικό) δίνει πολύ καλή λύση

Κατι που δεν είδα να αναφέρεται είναι η ελευθερία που δίνει η απουσία καθρέπτη στην σχεδίαση μικρών ελαφρών και με καλύτερα οπτικά χαρακτηριστικά φακών στα ευρυγώνια. Βλέπουμε τον FE 35/2,8 σαν ένα θαύμα της τεχνολογίας μόνο ?. Μήπως και η ελευθερία σχεδίασης που δίνει η έλειψη καθρέπτη έχει μερίδιο στις εξαιρετικές επιδόσεις ?.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Το μέγεθος των φακών είναι ιδιαίτερα σημαντικό για πολλούς (ονόματα δεν λέμε...), προσωπικά πήγα είδα τις fuji κι έκανα πίσω όταν είδα τους φακούς - για FF ούτε το συζήταγα πριν την έλευση της Α7. Τώρα θα περιμένω υπομονετικά την εξέλιξη του είδους, τουλάχιστον ένα με δυο χρόνια...
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ηλία εγώ τη διαφορά κέντρου και άκρων τη βλέπω στις κανονικές φωτογραφίες, τις Planar φωτογραφίες, δηλαδή με θέμα ίδιο στο κέντρο και στα άκρα του καρέ. Και την βλέπω πιο αισθητή στην A7R σε σχέση με αυτές από την d800. Ίσως είναι η αίσθηση που δεν επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα, αλλά ... τη βλέπω!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μην ξεχνάμε αυτό που δείχνει στα γραφήματα, οτι ο 35mmf2.0 χρησιμοποιήθηκε με αντάπτορα που δεν φαίνεται να πατάει εντελώς καλά (μεγάλη ανομοιομορφία στα 4 άκρα και όχι μόνο) επομένως τα αποτελέσματα στη γωνία είναι αμφισβητήσιμα. Επιπλέον μεγάνη ανομοιομορφία υπάρχει και σε κάθετη ανάλυση σε σχέση με οριζόντια.

Ναι μεν, όμως αυτό που παραλείπεις να αναφέρεις, είναι ποιος αντάπτορας χρησιμοποιήθηκε:
Κανένας λιγότερος, από αυτόν: τον metabones των 400 δολαρίων!!!!!

Άρα είναι σαν να λέμε ότι η μηχανή αυτή δίνει αισθητώς υποδεέστερα αποτελέσματα μέσω -και του ακριβότερου- αντάπτορα, και είναι τελικώς να τη χρησιμοποιείς μόνο με την -πενιχρή- σειρά native φακών, για να έχει κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων συστημάτων η χρήση της. Προς το παρόν, μόνο δύο φακών δηλαδή.

Σαν να φαίνεται τελικώς πως μάλλον καλά έκανε ο Αλέξης και πήρε την απλή και όχι την R.
 
Re: Sony alpha A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ειμαστε παντως λιγο γκρινιαρηδες... οταν βγηκαν οι πρωτες nex, λεγαμε (δικαιολογημενα) οτι δεν υπηρχε για καιρο ουτε ενας φακος που να εκμεταλλευεται τις μηχανες και τον αισθητηρα της.
Τωρα, υπαρχουν οι 2 πιο δημοφιλεις φακοι , σε εστιακα μηκη 35 και 55mm , που ειναι οτι καλυτερο υπαρχει στη κατηγορια τους και παλι γκρινιαζουμε!

Κι ερχονται φυσικα και αλλοι... 2 ζοομ με σταθερο διαφραγμα f/4 που μαλλον θα ειναι κι αυτοι κορυφαιοι.... σιγουρα υπαρχουν ελλειψεις, αλλα δεν ειναι ευκολο να φτιαχνεις μια καινουργια σειρα φακων καθε λιγο... οι "μεγαλες" του χωρου κανουν τη παπια, εμενα αυτο με κανει πολυ περισσοτερο να θυμωνω !