Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

... Η απουσία του AA filter άλλοι λένε οτι θα βοηθήσει (γιαυτόν τον λόγο δεν βάζει και η Leica), ..

http://www.dpreview.com/forums/post/52362543

"The main problem with the AA filters we use today is (as I've mentioned earlier) that they impact corners way to much, and centers often to little. Any piece of optical flat introduced between the sensor and the lens WILL introduce more astigmatism and spherical aberration, and also other unwanted effects like scatter and increased flare (more light bounces off a surface if the light is coming in from an angle)".

Οτι λέει ο Σουηδός το δέχομαι ανεπιφύλακτα.
 
Re: Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

... Ο μόνος τρόπος να διορθωθεί το πρόβλημα αυτό είναι η ψηφιακή δίορθωση (digital deconvolusion) in camera, όπως κάνει η Leica στην M9 και στην Μ. ....

Κώστα, μπορείς να δώσεις κανένα λινκ για το τι κάνει "in camera" η Leica ??. Το κάνει στα jpeg μονο ή και στα RAW ??.

Δυσκολεύομαι να πιστέψω και οτι η Leica κάνει in camera deconvolution .. και οτι δεν μπορεί να γίνει εκ των υστέρων στη μετατροπή του RAW.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Hλια ειναι γνωστο οτι η Leica διορθωνει εσωτερικα τα αρχεια της, περιπου οπως κανουν και οι m4/3 .
H διορθωση γινεται αυτοματα και στα περισσοτερα προγραμματα δεν μπορεις καν να δεις τις "απειραχτες" φωτο.
Αυτο ισχυει σιγουρα για τη βινιετα kai purple corners...δεν ξερω αν γινεται και με το smearing.
 
Re: Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

...
Μερικοι λενε επισης, οτι και στις sony A7r τα πραγματα δε θα ειναι πολυ καλυτερα , κυριως λογω πολλων Mpixels!
Αναφερουν οτι θα επρεπε να πεσουν κατω απο 20 Mp για να εχουν αποδεκτα αποτελεσμτα....


Δυστυχώς τα πράγματα στην α7r μάλλον προμηνύονται χειρότερα όσον αφορά το corner smearing με τους rangefinder φακούς λόγω της μεγαλύτερης πυκνότητας των πιξελ του αισθητήρα. Και η λύση στο προβλημα μαλν δεν είναι εύκολη και αυτό ίσως είναι και ο λόγος που η leica με την νέα M δεν πήγε πάνω απο τα 24 megapixels.

Tι κακό μπορεί να κάνουν τα 22% πυκνότερα μεγαπίξελ σε αυτο το πρόβλημα ?. Εννοείται οτι θα συγκρίνουμε σε ίδιο μέγεθος παρουσίασης ...

Πάντως μια αιτία θολόματος των άκρων είναι ο τρόπος που κάνουν τις βαρελοειδείς γεωμετρικές διορθώσεις τα προγράμματα. Ξεχειλώνουν την εικόνα προς τις γωνίες, κροπάρουν και ξανα ξεχειλώνουν για να "αποκαταστήσουν" τον αρχικό αριθμο μεγαπίξελ που χάθηκε απο το κροπάρισμα .. τι πιο φυσικό να θολώνει το σύμπαν μετά απο αυτο.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

αυτο που λενε, ειναι οτι λογω μεγαλυτερης λεπτομερειας θα φαινοινται περισσοτερο οι ατελειες (που ειναι σιγουρο οτι θα υπαρχουν).
Το θεμα ειναι, αν θα ειναι "διαχειρισιμες" ή οχι...
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

http://lavidaleica.com/content/leica-lens-codes

Ηλία δεν ξέρω αν σε βοηθάει αυτό, έχει μερικές γενικές πληροφορίες και λινκς για το coding της Leica στους φακούς της. Αυτό το κάνει μόνο στους δικούς της φακούς βέβαια. Οι Voigtlander και Zeiss δεν είναι coded με αποτέλεσμα να μην έχουν τις διορθώσεις αυτές. Από όσο ξέρω οι διορθώσεις αυτές έχουν να κάνουν με vigneting, Color/Magenda Cast, CA, και παραμορφώσεις και όχι για smearing.

Απο όσο διαβάζω πάντως και στο νήμα που έβαλες, και στο αντίστοιχο του FMforum που γράφει και ο Ron Scheffler στην A7R πιθανών το πρόβλημα να είναι μικρότερο. Και λόγο της απουσίας του AA filter (αν απουσιάζει πραγματικά και δεν είναι απλά "neutralised" όπως στην D800E) και λιγότερο λόγω των μικροφακών. Τα δείγματα των κινέζων με την A7R είναι σχετικά ενθαρρυντικά. Και απο αυτά που ανέβασε ο Ron Scheffler που είδα, δεν είναι τόσο τραγικά τελικά τα πράγματα. Μερικοί φακοί πράγματι δεν βλέπονται όμως... Όσο πιο πίσω εισχωρεί το πίσω στοιχείο τόσο χειρότερα τα πράγματα.
Στα νόρμαλ μήκη τα πράγματα είναι καλά. Οι Planar (και ο 50αρης και ο 45αρης G) δείχνουν εξαιρετικοί.
Θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μαλιστα, μαλιστα... αφηνοντας την εργαστηριακη αυτονομια των 330 ληψεων κατα μερος και τα προβληματα στα ακρα του FF σε συνδυασμο με την αποσταση φακου-αισθητηρα και την αναμονη 2 χρονων τουλαχιστον για την ελευση 15 φακων λογω νεας μοντουρας, πιανομαι απο αυτην την νεα μοντουρα και σκεφτομαι... μηπως καλυτερα να περιμενουμε την... αδιαβροχη εκδοση...? :idea: (ο σοφος λαος λεει, πες μου τον φιλο σου να σου πω ποιος εισαι)....


Κατα τα αλλα, η νικον coolpix Α στα 600 ευρω, η OMD5 στα 600 επισης, ενω κατι παρωχημενες D600 και 6D με λιγα παζαρια, τις περνεις και στα 1300. Εχουν και τα καλα τους οι αστοχιες (τεχνολογικες και μαρκετιστικες)...!!!!
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Και που είσαστε ακόμα... Έχω στήσει καρτέρι... :devil-smiley-029:
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Do microlenses help?
Microlenses only address the issue of a ray's incidence angle on a single pixel, increasing the pixel's sensitivity and limiting the leakage of a tilted light ray towards adjacent pixels in a Bayer array and the resulting apparition of color shifts in the image's corners.

As microlenses cover only one pixel, they obviously have no effect on the imaging of a fuzzy disk that has a diameter of five pixels. In other words, it would be utterly naive to assume that per-pixel microlenses can address an astigmatism issue that straddles multiple pixels.

What can address the astigmatism problem to some extent, however, is digital lens correction.
http://http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2013/10/two-reasons.html
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

H leica σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον σύνδεσμο που παρέθεσα πιο πάνω εφαρμόζει in camera deconvolusion και τους σχετικούς αλγόριθμους τους ανέπτυξε για αυτήν η Jenoptik. Η θέση αυτή έιναι απόλυτα λογική και το λογισμικό αυτό είναι που της επέτρεψε την δημιουργία της M9 την στιγμή που λίγο πριν η ίδια ισχυρίζονταν ότι είναι αδύνατη τεχνικά η κατασκευή μιας full frame rangefinder μηχανής.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Hλια ειναι γνωστο οτι η Leica διορθωνει εσωτερικα τα αρχεια της, περιπου οπως κανουν και οι m4/3 .
H διορθωση γινεται αυτοματα και στα περισσοτερα προγραμματα δεν μπορεις καν να δεις τις "απειραχτες" φωτο.
Αυτο ισχυει σιγουρα για τη βινιετα kai purple corners...δεν ξερω αν γινεται και με το smearing.

Αρα όπως το καταλαβαίνω στο RawTherapee δεν θα βλέπω αυτές τις διορθώσεις όπως ακριβώς γίνεται και στις m4/3 όπου στο RAW δεν γίνεται διόρθωση απλά περιλαμβάνονται στα metadata τα settings που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι αλγόριθμοι διόρθωσης .. σωστά ?. Θα με βάλετε να συγκρίνω Leica jpeg vs raw ...

Πάντως deconvolution* in camera που να μπορεί να διορθώσει το smearing συνεχίζω να πιστεύω οτι δεν γίνεται σε real time και μάλιστα με 24Mp απο την Leica που δεν φημίζεται να χρησιμοποιεί και πολυ δυνατούς επεξεργαστές. Εκτος και αν έχει κάποιο εξειδικευμένο DSP αλλά θα γινόταν σχετικός ντορος για αυτό.

* Γενικά το deconvolution (αποσυνέλιξη) είναι πολύ βαρια υπολογιστικά διαδικασία, εξαρτάται βέβαια απο το τί είδους kernel χρειάζεται αν είναι απλό (π.χ. μια γραμμή) ισως.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ο Ron Scheffler άλλωστε που έκανε τις δοκιμές rangefinder φακών στην A7 κατέληξε στο:

I feel strongly that the A7r will perform worse than the A7. The problem is not in the sensor topping, but in the pixel site sensitivity and how the steep ray inclination propagates. The A7 (not the A7r) was my main hope for using some of the RF glass, alike on a Nex-6.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

αυτο που λενε, ειναι οτι λογω μεγαλυτερης λεπτομερειας θα φαινοινται περισσοτερο οι ατελειες (που ειναι σιγουρο οτι θα υπαρχουν).
Το θεμα ειναι, αν θα ειναι "διαχειρισιμες" ή οχι...

Εεε ακριβώς αυτο είναι που συμβαίνει μόνο οταν εξετάζεις σε 100% pixel view (αρα σε διαφορετικό φυσικό μέγεθος). Η δίκαιη σύγκριση ομως είναι σε ίδιο μέγεθος επισκόπησης, κανω λάθος ?.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γράφω για να διορθώσω την παραπάνω βεβιασμένη τοποθέτησή μου. Η Leica πιθανά (όχι δηλαδή σιγουρα) εφαρμόζει digital deconvolution στα αρχεία που παράγονται απο την M9 και την M.
Η πιθανότητα αυτή ενισχύεται όμως απο την διαφορά στην απόδοςη των φακών της στα άκρα όταν αυτοί χρησιμοποιούνται στα σώματα άλλων κατασκευαστών.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μερικα δειγματα απο τις 2 μηχανες... http://www.flickr.com/photos/realityscans/sets/72157636665697086/


Οι περισσοτεροι που δοκιμασαν παντως τους 2 prime Zeiss , μονο καλα λογια εχουν να πουν...
http://dearsusans.wordpress.com/201...-sony-lenses-for-the-a7-camera-too-expensive/

και μερικες αποψεις για τις νεες sony και τους m φακους.... http://www.the.me/sony-a7r-optical-options/
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ακομη και τα raw μπορει να ειναι "πειραγμενα" ...

Σε φακούς χωρίς 6bit coding? Το όλο θέμα του coding είναι να γίνεται αναγνώριση και επεξεργασία με βάση κάποια προφιλ που έχει δημιουργήσει η leica για τους δικούς της φακούς. Και επειδή αυτοί δεν έχουν ηλεκτρονικά η αναγνώριση του φακού απο την μηχανή γίνεται με αυτό το coding. Γιαυτό έχουν κυκλοφορήσει και σετακια για να codαρεις εσύ μόνος σου φακούς που δεν το έχουν (πχ απο Zeiss). Λογικά αυτοί δεν εχουν καθόλου επεξεργασία στο raw. Εκτός αν η μηχανή εφορμάζει ένα μικρό ποσοστό digital deconvolution που λέει ο Κώστας σε όλα τα αρχεία, πριν απο το raw.


Γιάννη ο 35αρης φαίνεται ελκυστικός είναι η αλήθεια. Η τιμή είναι ακριβή βέβαια.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

http://lavidaleica.com/content/leica-lens-codes

Ηλία δεν ξέρω αν σε βοηθάει αυτό, έχει μερικές γενικές πληροφορίες και λινκς για το coding της Leica στους φακούς της. Αυτό το κάνει μόνο στους δικούς της φακούς βέβαια. Οι Voigtlander και Zeiss δεν είναι coded με αποτέλεσμα να μην έχουν τις διορθώσεις αυτές. Από όσο ξέρω οι διορθώσεις αυτές έχουν να κάνουν με vigneting, Color/Magenda Cast, CA, και παραμορφώσεις και όχι για smearing.

Απο όσο διαβάζω πάντως και στο νήμα που έβαλες, και στο αντίστοιχο του FMforum που γράφει και ο Ron Scheffler στην A7R πιθανών το πρόβλημα να είναι μικρότερο. Και λόγο της απουσίας του AA filter (αν απουσιάζει πραγματικά και δεν είναι απλά "neutralised" όπως στην D800E) και λιγότερο λόγω των μικροφακών. Τα δείγματα των κινέζων με την A7R είναι σχετικά ενθαρρυντικά. Και απο αυτά που ανέβασε ο Ron Scheffler που είδα, δεν είναι τόσο τραγικά τελικά τα πράγματα. Μερικοί φακοί πράγματι δεν βλέπονται όμως... Όσο πιο πίσω εισχωρεί το πίσω στοιχείο τόσο χειρότερα τα πράγματα.
Στα νόρμαλ μήκη τα πράγματα είναι καλά. Οι Planar (και ο 50αρης και ο 45αρης G) δείχνουν εξαιρετικοί.
Θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα.

Εγώ νομίζω οτι τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει η εσωτερική κατασκευή του πιξελ (κατα ποσο επιτρέπει το crosstalk) μετα οι μικροφακοί που είναι τοποθετημένοι με offset στις άκρες και μετά η ύπαρξη ή οχι του ΑΑ φιλτρου.

Οσον αφορά το οπίσθιο στοιχείο .. αυτό οσο πιο κοντα είναι στον αισθητήρα και όσο μεγαλύτερο είναι (αν είναι δυνατόν να είναι κοντα σε 1/1 σε μέγεθος σε σχέση με τον αισθητήρα) τόσο καλύτερα. Αυτό εκανε η Sony στην RX1 (και η Fuji στις Χ100) αλλά φυσικά αλλο να ταιριάζεις φακο-αισθητήρα στις ολα σε ενα RX αλλο να έχεις μοντούρα που να επιτρέπει τέτοιες "ακρότητες".

Αυτό που παίζει ρόλο για την κλίση των ακτίνων είναι το φαινόμενο (απο την πλευρά του αισθητήρα) διάφραγμα (απόσταση και μέγεθος).

http://www.dpreview.com/forums/post/52340441 ... ολο το νημα είναι ενδιαφέρον και ο Σουηδός ρίχνει φως.
http://www.dpreview.com/forums/post/52314566 ... ενα σχετικό νήμα όπου γράφει ο σχεδιαστής του SpeesBooster Brian Caldwell

http://www.dpreview.com/forums/post/52354264 .. post που συνοψίζει τα παραπάνω.